abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192352527
Deel 3 alweer! Met een nieuwe OP! :Y)

Wat ging er ook alweer allemaal mis?

Het virus werd onderschat:
rivm twitterde op zaterdag 01-02-2020 om 13:39:07 @Back2Basics_PII @afeye We zijn zeer goed voorbereid mocht het virus hier opduiken. Er treden dan allerlei maatregelen in werking die voorkomen dat het virus zich verder kan verspreiden. Meer info kun je ook hier vinden: https://t.co/BDVLihYFuI. ^MS reageer retweet
rivm twitterde op dinsdag 11-02-2020 om 12:42:40 @Energy_of_Light @A1B2EMC2 @AX0_io @alicewho66 @rinskejansen @Bananen_druiven @TvanGroningen @BNR De incubatietijd is maximaal 14 dagen, niet 24. Iemand zonder klachten verspreidt het virus niet. ^MS reageer retweet
rivm twitterde op maandag 24-02-2020 om 10:19:55 @WGehaktdag @MinPres @MinVWS In alle Nederlandse ziekenhuizen kan de juiste behandeling uitgevoerd worden. Er is voldoende capaciteit om ernstig zieke patiënten op te nemen op de intensive care. ^MS reageer retweet
Carnaval werd onderschat:
NicoleBroek1 twitterde op donderdag 27-02-2020 om 23:55:42 Ik ga stuk hier! Deze beste #JaapVanDissel van het #RIVM wil iedereen contacten met wie "ons" eerste #CoronaVirus slachtoffer carnaval heeft gevierd!? Appeltje eitje volgens meneer, want "Carnaval vier je meestal toch in een vrij kleine groep". Slaap lekker verder @rivm... https://t.co/Jd548TFMxX reageer retweet

Adviezen van de WHO werden genegeerd:
WHO twitterde op maandag 16-03-2020 om 17:00:30 "Once again, our key message is:
test,
test,
test.

This is a serious disease. Although the evidence we have suggests that those over 60 are at highest risk, young people, including children, have died"-@DrTedros #COVID19 #coronavirus reageer retweet
WHO twitterde op maandag 16-03-2020 om 17:00:07 "People infected with #COVID19 can still infect others after they stop feeling sick, so these measures should continue for at least 2 weeks after symptoms disappear.

Visitors should not be allowed until the end of this period.

There are more details in WHO’s guidance"-@:DrTedros reageer retweet

https://www.rivm.nl/coronavirus/covid-19/vragen-antwoorden

Adviezen uit Italië werden genegeerd:
quote:
Zodra dokter Ferraro over de situatie in Nederland hoort, waar de scholen openblijven ondanks ruim zeshonderd besmettingen, klinkt er opeens verse energie door in zijn stem. ‘Wat jullie premier zojuist heeft besloten, is niet genoeg om het virus te stoppen’, zegt hij telefonisch vanuit Piacenza, in Noord-Italië. En: ‘Als dit alle maatregelen zijn, hebben jullie over een week vierduizend besmettingen.’
https://www.volkskrant.nl(...)smettingen~b4c2141f/
En dan de meest recente controverse:

Wordt bij een overlijden na vermoedelijke COVID-19 alsnog getest, zodat het officiële dodental klopt (en daarmee de data op basis waarvan de maatregelen bijgestuurd worden)?

Jawel, zei Jaap van Dissel van het RIVM op 25-03-2020:
quote:
Vergelijken met buurlanden
Omdat er vanwege een gebrek aan coronatests onvoldoende wordt getest in Nederland, is het moeilijk te zeggen of Nederland het in vergelijking met andere landen beter of slechter doet, aldus Van Dissel. Het aantal bevestigde besmettingen kan niet worden vergeleken met dat in andere landen, het dodental door corona wél. Bij overlijden wordt, ook achteraf, gecheckt of er sprake was van een coronabesmetting.
https://nos.nl/artikel/23(...)luiden-noodklok.html
Nee, zeiden huisartsen en in reactie daarop ook het RIVM op 26-03-2020:
quote:
Een woordvoerder van het RIVM bevestigt dat het sterftecijfer alleen gebaseerd is op bevestigde gevallen van COVID-19. Vermoedens van corona worden hierin niet meegenomen, want dan zouden de cijfers een vertekend beeld gaan geven. Iemand kan immers ook overleden zijn aan ‘gewone’ influenza: griep.

Testen na overlijden gebeurt niet
Er is geen beleid om mensen na overlijden te testen of ze corona hebben gehad. Dat heeft te maken met de testcapaciteit en bovendien levert het geen gezondheidswinst op.
https://www.bnnvara.nl/ze(...)n-sterftecijfer-rivm
pi_192352537
Mooie op! Natuurlijk lastig om alle fouten bij te houden, zo rap maakt RIVM ze.
pi_192352680
De nlse regering kan RIVM sluiten en aansluiting zoeken bij het duitse Robert Koch instituut. Scheelt veel geld en doden.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_192352694
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 12:34 schreef merdobach het volgende:
Mooie op! Natuurlijk lastig om alle fouten bij te houden, zo rap maakt RIVM ze.
Aldus onze FOK achterkamer wetenschapper die tot nu toe eigenlijk geen bewijs heeft kunnen leveren van zijn meningen.
pi_192352702
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 12:46 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Aldus onze FOK achterkamer wetenschapper die tot nu toe eigenlijk geen bewijs heeft kunnen leveren van zijn meningen.
Meer doden dan Duitsland is voldoende. De prognoses van RIVM zijn slechter dan die van de zognoemde Fok experts en dat zegt voldoende.
pi_192352737
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 12:45 schreef Digi2 het volgende:
De nlse regering kan RIVM sluiten en aansluiting zoeken bij het duitse Robert Koch instituut. Scheelt veel geld en doden.
Wij moeten gewoon opgaan in Duitsland als land. Duits wordt onze eerste officiële taal en Nederlands het tweede.

Wij zijn zo afhankelijk van Duitsland, kun je net zo goed onderdeel worden van Duitsland.
pi_192352749
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 12:47 schreef Digi2 het volgende:
Meer doden dan Duitsland is voldoende.
En dat zegt precies wat?

quote:
De prognoses van RIVM zijn slechter dan die van de zognoemde Fok experts en dat zegt voldoende.
Het verschil zit hem alleen tussen de feiten en fictie.
Iets kunnen aanleveren hoe je tot de conclusie bent gekomen.

En google is geen feiten fabriek.
pi_192352756
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 12:45 schreef Digi2 het volgende:
Dit is geen verkeerd idee, zeker aangezien we hun IC’s ook al moeten bezetten (ook weer dankzij falen rivm).
pi_192352757
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 12:50 schreef Xenorium het volgende:

[..]

Wij moeten gewoon opgaan in Duitsland als land. Duits wordt onze eerste officiële taal en Nederlands het tweede.

Wij zijn zo afhankelijk van Duitsland, kun je net zo goed onderdeel worden van Duitsland.
En Arbeit macht Frei wordt dan de nieuwe slogan van het UWV :Y
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_192352783
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 12:51 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

En dat zegt precies wat?
Voldoende voor mij in ieder geval. Anderen mogen zich hun eigen mening vormen daarover.
pi_192352797
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 12:52 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Wij willen nu patienten naar Dl sturen, zo vrij denken we te zijn _O-
pi_192352809
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 12:52 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Denk dat het UWV dan opgaat in de Duitse UWV. En meer voordelen, we kunnen goedkoop Duitse auto's gaan rijden. Dikke BMW van een paar jaar oud voor een paar duizend Euro, lekker hoor.

quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 12:55 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Wij willen nu patienten naar Dl sturen, zo vrij denken we te zijn _O-
Nederlanders voelen zich altijd zo superieur in alles, maar wel bedelen voor IC's bij de Duitsers. Ik denk dat de Nederlanders wel een toontje lager mogen zingen na dit hele gebeuren, want echt wat een overschatting.
pi_192352857
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 12:56 schreef Xenorium het volgende:

[..]

Denk dat het UWV dan opgaat in de Duitse UWV. En meer voordelen, we kunnen goedkoop Duitse auto's gaan rijden. Dikke BMW van een paar jaar oud voor een paar duizend Euro, lekker hoor.
[..]

Nederlanders voelen zich altijd zo superieur in alles, maar wel bedelen voor IC's bij de Duitsers. Ik denk dat de Nederlanders wel een toontje lager mogen zingen na dit hele gebeuren, want echt wat een overschatting.
Ben bang dat dat niet gaat gebeuren.
pi_192352880
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 12:56 schreef Xenorium het volgende:

[..]

[..]

In Dl heeft men geen probleem van anderen te leren. Daar is ZK het veel geroemde voorbeeld voor beleid en info. Hier gaan we het wiel zelf uitvinden en onderussen herhaaldelijk inhalen bij twijfel, weken wachtende op onderzoeken voordat er op gehandeld wordt. Weken en exponentiele fenomenen gaan slecht samen, daar ga je een dikke prijs voor betalen.
  Manager PR/Moderator maandag 30 maart 2020 @ 13:03:32 #15
269689 crew  Viv
pi_192352897
Zou inderdaad handig zijn als wij onderdeel van Duitsland worden, dan hoef ik niet meer te verhuizen. :7 Uit deel 1 van deze reeks:

quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 13:22 schreef ViviRAWRS het volgende:
@:Kyran en ik gaan maar naar Duitsland verhuizen denk ik. :'( Wat een incompetente prutsers bij het RIVM en de GGD'en hier.

Twee quotes uit het NOS liveblog van vandaag:

"In Gangelt woont de man met wie de vele besmettingen aan de Duitse kant van de grensregio begonnen. Hij vierde vorige week carnaval. Daarom zijn rond de 300 mensen die in zijn buurt zijn geweest in quarantaine geplaatst."

"De 23-jarige vrouw uit Delft had de afgelopen dagen contact met een tiental mensen. Dat zeggen directeur Annette de Boer en arts Johan Versteegen van de GGD Haaglanden tegen Omroep West. "We hebben die mensen goed in beeld. Mochten zij nu of de komende dagen ook klachten krijgen, dan worden ook zij getest", zegt De Boer."

In Duitsland zetten ze circa 300 mensen in quarantaine en hier mag een tiental mensen met exact hetzelfde risico gewoon buiten blijven rondlopen. Maar hé, ze zijn wél goed in beeld bij de instanties hoor!

Godsamme :(
pi_192352908
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 13:02 schreef Digi2 het volgende:

[..]

In Dl heeft men geen probleem van anderen te leren. Daar is ZK het veel geroemde voorbeeld voor beleid en info. Hier gaan we het wiel zelf uitvinden en onderussen herhaaldelijk inhalen bij twijfel, weken wachtende op onderzoeken voordat er op gehandeld wordt.
Dat onderzoek wat nu gaande is met die schoolkinderen. Terwijl al volkomen duidelijk is dat kinderen verspreiden. Ondertussen wel al adviseren dat kinderen gezellig samen mogen spelen in de speeltuin. Terwijl het onderzoek nog lang niet klaar is. Op hoeveel nieuwe besmettingen zitten we dankzij die enorme faal straks. En ook niet foutje bedankt hè, gewoon “oh ons meest positieve scenario kwam niet uit, we maken wel nieuwe”. “Spannend allemaal” aldus Jacco.
pi_192352914
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 10:50 schreef merdobach het volgende:

[..]

Dat opgekocht verhaal komt ook weer uit de mond van Jaap. Dus kans is groot dat dat ook een leugen is.
Zeker. Alles wat het RIVM zegt is gelogen.
pi_192352930
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 13:03 schreef ViviRAWRS het volgende:
Zou inderdaad handig zijn als wij onderdeel van Duitsland worden, dan hoef ik niet meer te verhuizen. :7 Uit deel 1 van deze reeks:
[..]

Maar hebben ze in Duitsland wel een mooi model dan? Want wij wel hoor.
pi_192352961
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 13:04 schreef merdobach het volgende:

[..]

Dat onderzoek wat nu gaande is met die schoolkinderen. Terwijl al volkomen duidelijk is dat kinderen verspreiden.
Zo is het RIVM ook. Doen ze een keer onderzoek, zijn de resultaten alláng bekend
  Redactie Frontpage maandag 30 maart 2020 @ 13:09:01 #20
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_192352978
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 10:10 schreef merdobach het volgende:

[..]

Nou liever nu al wat mensen vervangen. Om in de Jacco sfeer te blijven, “wisselen doe je ook niet na de voetbalwedstrijd”. Nu ingrijpen.
Wie wil je allemaal wisselen en wie zouden geschikte vervangers zijn dan? Ben wel benieuwd.
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 10:50 schreef merdobach het volgende:

[..]

Dat opgekocht verhaal komt ook weer uit de mond van Jaap. Dus kans is groot dat dat ook een leugen is.
De statistische kans dat jij een stoofpeer bent is ook groot, al zal ik niet proberen je dat uit te leggen. Klopt die kans dan ook?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_192352982
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 13:05 schreef merdobach het volgende:

[..]

Maar hebben ze in Duitsland wel een mooi model dan? Want wij wel hoor.
RIVM adviseert alleen in Nederland. Dus natuurlijk hebben ze in Duitsland een mooi model
pi_192352993
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2020 13:08 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Zo is het RIVM ook. Doen ze een keer onderzoek, zijn de resultaten alláng bekend
Het is als een tikkende tijdbom onderzoeken die over een uur kan afgaan en dan besluiten een week onderzoek te doen hoe je hem onschadelijk kan maken.
pi_192353011
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 13:09 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Wie wil je allemaal wisselen en wie zouden geschikte vervangers zijn dan? Ben wel benieuwd.
Iedereen van het RIVM, inclusief receptioniste en interieurverzorgster

Geschikt: niemand. Zodra iemand in dienst komt van RIVM. Is die persoon ongeschikt, een leugenaar en een bedreiging voor alle Nederlanders
pi_192353017
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 13:09 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Daar ben ik toch niet de geschikte persoon voor. Ik ga niet pretenderen dat ik goede vervangers weet, maar ik kan wel concluderen (en iedereen met een gezond verstand) dat het huidige clubje faalt en dus weg moet.
  Manager PR/Moderator maandag 30 maart 2020 @ 13:11:48 #25
269689 crew  Viv
pi_192353018
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 13:09 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Het is als een tikkende tijdnom onderzoeken die over een uur kan afgaan en dan besluiten een week onderzoek te doen hoe je hem onschadelijk kan maken.
Dat noemen we ook wel "Operatie geslaagd, patiënt overleden" :Y)
pi_192353093
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 13:11 schreef merdobach het volgende:

[..]

Daar ben ik toch niet de geschikte persoon voor. Ik ga niet pretenderen dat ik goede vervangers weet, maar ik kan wel concluderen (en iedereen met een gezond verstand) dat het huidige clubje faalt en dus weg moet.
Jij bent geweldig geschikt
Plaat voor je hoofd, tunnelvisie, onredelijk en als
het te lastig wordt dan stop je met reageren.

[ Bericht 1% gewijzigd door opgebaarde op 30-03-2020 13:22:55 ]
pi_192353181
Kunnen we ad hominems achterwege laten. Men kan en mag zichzelf en mening vormen over de users.
pi_192353201
Ik vind dit wel een interessant topic, vooral omdat ik benieuwd ben wat mensen precies verwachten van de overheid en het RIVM. Volgens mij was het eerder al eens aangehaald, momenteel is er nog maar de helft bekend van dit virus. En toch wordt er schijnbaar verwacht dat de Nederlandse overheid en het RIVM en perfect draaiboek klaar hadden moeten liggen, er adequaat had kunnen worden opgetreden. Amper besmettingen, amper doden en natuurlijk ook dat er een paar duizend extra IC-plekken beschikbaar waren voor het geval dat, hebben we normaal gezien nooit nodig, maar nu had dat maar even geregeld moeten worden.

Dan ligt het grote probleem toch echt bij de onrealistische verwachtingen van mensen. Bijna alle overheden wereldwijd hebben inschattingsfouten gemaakt betreffende dit virus, logisch ook omdat er gaandeweg pas meer bekend is geworden en er nog zoveel is dat we niet weten.

Ik heb ook sterk het gevoel, dat mocht er nu bekend worden dat kinderen en jongeren inderdaad het virus niet over kunnen dragen, er direct een x-aantal mensen met gestrekt been in zullen komen op de overheid en het RIVM, want zij hadden dat moeten weten en zij zijn nu schuldig aan alle onderwijsachterstanden :D.
pi_192353228
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2020 13:17 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Jij bent geweldig geschikt
Plaat voor je hoofd, tunnelvisie, onredelijk en als
het te lastig wordt dan stop je met reageren.
Moeten we dan wel topictitel veranderen naar “De deskundigen van het RIVM”.
pi_192353248
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 13:22 schreef Dejannn het volgende:
Ik vind dit wel een interessant topic, vooral omdat ik benieuwd ben wat mensen precies verwachten van de overheid en het RIVM. Volgens mij was het eerder al eens aangehaald, momenteel is er nog maar de helft bekend van dit virus. En toch wordt er schijnbaar verwacht dat de Nederlandse overheid en het RIVM en perfect draaiboek klaar hadden moeten liggen, er adequaat had kunnen worden opgetreden. Amper besmettingen, amper doden en natuurlijk ook dat er een paar duizend extra IC-plekken beschikbaar waren voor het geval dat, hebben we normaal gezien nooit nodig, maar nu had dat maar even geregeld moeten worden.

Dan ligt het grote probleem toch echt bij de onrealistische verwachtingen van mensen. Bijna alle overheden wereldwijd hebben inschattingsfouten gemaakt betreffende dit virus, logisch ook omdat er gaandeweg pas meer bekend is geworden en er nog zoveel is dat we niet weten.

Ik heb ook sterk het gevoel, dat mocht er nu bekend worden dat kinderen en jongeren inderdaad het virus niet over kunnen dragen, er direct een x-aantal mensen met gestrekt been in zullen komen op de overheid en het RIVM, want zij hadden dat moeten weten en zij zijn nu schuldig aan alle onderwijsachterstanden :D.
Nee het gaat er niet om “dat ze dat al hadden moeten weten”, het gaat erom dat ze het niet weten, maar zeggen van wel en daar beleid van wordt gemaakt.
pi_192353268
quote:

De afstand tot de start van de brandhaard is wel opvallend. Hoe verder van China des te groter de inschattingsfouten met als summum Bolsonaro van Brazilie.

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 30-03-2020 13:32:32 ]
pi_192353275
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 13:23 schreef merdobach het volgende:

[..]

Moeten we dan wel topictitel veranderen naar “De deskundigen van het RIVM”.
Geen idee. Het is jouw topic

Ik ga proberen alleen nog maar ontopic te reageren.
RIVM :')
pi_192353311
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 13:24 schreef merdobach het volgende:

[..]

Nee het gaat er niet om “dat ze dat al hadden moeten weten”, het gaat erom dat ze het niet weten, maar zeggen van wel en daar beleid van wordt gemaakt.
Wanneer zei het RIVM dat ze het zeker weten? Of Rutte? Rutte zei: We moeten 100% beslissingen nemen met 50% van de informatie.
Niks doen zou rampzalig zijn geweest. De situatie nu is verre van dramatisch. De maatregelen zijn reëel en redelijk goed vol te houden.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_192353395
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 13:28 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]
De situatie nu is verre van dramatisch.
Hoe kom je tot die conclusie?
pi_192353433
pi_192353460
quote:
Ah, je kunt het niet verwoorden maar moet het met linkdumps afdoen.
pi_192353507
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 13:38 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Ah, je kunt het niet verwoorden maar moet het met linkdumps afdoen.
Daar staat alles duidelijk verwoord. Als je anders denkt, kom ook met een bron.
  maandag 30 maart 2020 @ 13:42:12 #38
80382 manny
30 is best veel
pi_192353528
quote:

Wel eens wat assessments gedaan toen ik bij mijn werkgever in overleg moest over een tijdelijke functie in een crisis situatie. De zwaarstwegende competentie die ze zoeken heb ik hieronder beschreven. Het separates de "reagerende en meewaaiende middenmoot" van de mensen die echt het verschil maken als het mis gaat. Op alle niveaus.

Competentie is iets als volgt:

Op basis van beperkte, onvolledige en onzekere informatie toch besluiten durven nemen met grote impact. Kunnen kiezen voor de minst slechte oplossing en daar dan voor gaan EN in staat zijn bij te sturen zodra er nieuwe informatie beschikbaar komt; zonder daarbij op elk incident te reageren (met een 180 graden draai).

RIVM: geslaagd met vlag en wimpel zover ik kan beoordelen.

Maar. Achteraf de feitjes en informatie zoeken om de boel onderuit te halen, zonder dat je zelf enige vorm van verantwoordelijkheid hebt. En dan een beetje gaan bashen op internet is uiteraard een veel betere manier om in de wedstrijd te zitten....
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_192353531
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 13:40 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Daar staat alles duidelijk verwoord. Als je anders denkt, kom ook met een bron.
Pandemie en corona-crisis, noodmaatregelen is voor mij voldoende en ik neem aan voor velen om dat als dramatisch te omschrijven.
  maandag 30 maart 2020 @ 13:43:29 #40
80382 manny
30 is best veel
pi_192353553
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 13:28 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Wanneer zei het RIVM dat ze het zeker weten? Of Rutte? Rutte zei: We moeten 100% beslissingen nemen met 50% van de informatie.

Amen!
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  Manager PR/Moderator maandag 30 maart 2020 @ 13:46:44 #41
269689 crew  Viv
pi_192353602
quote:
Ik vind dit wel een interessant topic, vooral omdat ik benieuwd ben wat mensen precies verwachten van de overheid en het RIVM. Volgens mij was het eerder al eens aangehaald, momenteel is er nog maar de helft bekend van dit virus.
Klopt, er ontbreekt nog heel veel kennis over dit virus en natuurlijk is het lastig om dan beleid te maken. Ik had alleen verwacht dat het RIVM daarom het zekere voor het onzekere zou nemen.

Wat voorbeelden:

• Contacten van een bevestigde patiënt uit voorzorg in quarantaine zetten (zoals o.a. in Duitsland) en niet pas bij klachten.

• Mensen die terugkeerden uit een risicogebied uit voorzorg in quarantaine zetten (zoals o.a. in Noorwegen) en niet pas bij klachten.

• In het begin van de uitbraak mensen met symptomen die verdacht veel op COVID-19 leken (zoals dubbele longontsteking) testen en niet alleen bij risicocontact/risicogebied in de voorgeschiedenis.

• Een quarantaine of isolatie pas opheffen na negatieve testen (zoals o.a. in de VS) en niet al bij 24 uur klachtenvrij zijn.

• De scholen uit voorzorg sluiten (zoals o.a. in Frankrijk) voor het geval kinderen (zoals bij zo ongeveer alle andere luchtweginfecties) belangrijke besmetters zijn.
pi_192353660
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 13:46 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Klopt, er ontbreekt nog heel veel kennis over dit virus en natuurlijk is het lastig om dan beleid te maken. Ik had alleen verwacht dat het RIVM daarom het zekere voor het onzekere zou nemen.

Wat voorbeelden:

• Contacten van een bevestigde patiënt uit voorzorg in quarantaine zetten (zoals o.a. in Duitsland) en niet pas bij klachten.

• Mensen die terugkeerden uit een risicogebied uit voorzorg in quarantaine zetten (zoals o.a. in Noorwegen) en niet pas bij klachten.

• In het begin van de uitbraak mensen met symptomen die verdacht veel op COVID-19 leken (zoals dubbele longontsteking) testen en niet alleen bij risicocontact/risicogebied in de voorgeschiedenis.

• Een quarantaine of isolatie pas opheffen na negatieve testen (zoals o.a. in de VS) en niet al bij 24 uur klachtenvrij zijn.

• De scholen uit voorzorg sluiten (zoals o.a. in Frankrijk) voor het geval kinderen (zoals bij zo ongeveer alle andere luchtweginfecties) belangrijke besmetters zijn.
Dat met die scholen.....
Het gebeurde in NL één dag later (één dag).... doe normaal. Je moet een beslissing nemen. En terugkomen op een eerder genomen beslissing met nieuwe informatie is ook prima. Iedereen roept maar wat.
Vooral de populisten.
Iedereen roept "boe", maar als ze moeten vertellen hoe het wél moet kletst iedereen anders.
Vwb populistisch rechts:
PVV en FvD: totale lockdown.
Jensen: Allemaal overdreven gedoe, niks aan de hand..

..;. zoek het maar uit....
  Manager PR/Moderator maandag 30 maart 2020 @ 13:51:53 #43
269689 crew  Viv
pi_192353699
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 13:49 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Dat met die scholen.....
Het gebeurde in NL één dag later (één dag)....
Eén dag later dan wat? Frankrijk deed het meteen aan het begin van de uitbraak.

En in Nederland deden ze het vanwege de maatschappelijke onrust, niet uit voorzorg vanwege de kans dat kinderen een besmettingsbron zijn. Kinderen mogen ook onder de huidige maatregelen nog gewoon samen spelen.
  maandag 30 maart 2020 @ 13:54:26 #44
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_192353743
quote:
Deze was ik alweer vergeten idd, alleen dit had al het verschil kunnen maken op de IC’s.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_192353801
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 13:51 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Kinderen mogen ook onder de huidige maatregelen nog gewoon samen spelen.
En op basis van welk wetenschappelijke bewijs zijn kinderen ook alweer besmettingshaarden?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192353806
quote:

[..]

Eén dag later dan wat? Frankrijk deed het meteen aan het begin van de uitbraak.

En in Nederland deden ze het vanwege de maatschappelijke onrust, niet uit voorzorg vanwege de kans dat kinderen een besmettingsbron zijn. Kinderen mogen ook onder de huidige maatregelen nog gewoon samen spelen.
In Frankrijk was de uitbraak eerder.
pi_192353848
quote:

[..]

Kinderen mogen ook onder de huidige maatregelen nog gewoon samen spelen.
_O- Het RIVM houdt dat nog steeds vol? _O-

Ja kinderen hebben er weinig last van. Maar dat ze het geven aan hun ouders, broertjes en zusjes en andere vriendjes daar hebben we het niet over. _O-
pi_192353852
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 13:57 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

En op basis van welk wetenschappelijke bewijs zijn kinderen ook alweer besmettingshaarden?
Bij twijfel niet inhalen misschien ?
pi_192353914
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 13:59 schreef Xenorium het volgende:

[..]

Maar dat ze het geven aan hun ouders, broertjes en zusjes en andere vriendjes daar hebben we het niet over. _O-
Bron?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192354065
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 13:59 schreef Xenorium het volgende:

[..]

_O- Het RIVM houdt dat nog steeds vol? _O-

Ja kinderen hebben er weinig last van. Maar dat ze het geven aan hun ouders, broertjes en zusjes en andere vriendjes daar hebben we het niet over. _O-
Jep nog steeds, maar zijn wel een onderzoek van 6 weken aan het doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')