abonnement Unibet Coolblue
pi_192353204
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 13:15 schreef Postbus100 het volgende:
"en betreuren het als wij mensen hebben gekwetst."
Oef, dit is altijd zo'n politiek correcte zin. Dus als je geen mensen hebt geweer gekwetst, dan betreur je het niet?
Het is juist niet politiek correct toch? Is gewoon een cliché om verantwoordelijkheid af te schuiven en in dit geval ook nog een soort van zijpaadje om af te dwalen van de kern.
pi_192353234
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 13:16 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Die wet was en is gewoon walgelijk. En ik kom nooit op Dumpert, maar meestal is het gewoon originele content, idem met 9gag. Memes zijn gemaakt om verspreid te worden, en dan vind ik advertentie-inkomsten nog het minst kwalijk, die servers moeten ook ergens op lopen.

Rumag gaat 10 stappen verder en maakt dikke winst met niets anders dan diefstal en een slap verhaal.
Dumpert heeft vaak zat Amerikaanse content.
Ze verdienen ook wel meer voor enkel serveronderhoud hoor.

Dat Rumag stap verder gaat ben ik het eens, maar vind het soms wel schijnheilig. Dit balletje ging rollen naar Harry Hol (niks over gehoord) en het item gevuld met werk van het profiel rumagnietstelen (oid).
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_192353303
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 13:24 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Dumpert heeft vaak zat Amerikaanse content.
Ze verdienen ook wel meer voor enkel serveronderhoud hoor.

Dat Rumag stap verder gaat ben ik het eens, maar vind het soms wel schijnheilig. Dit balletje ging rollen naar Harry Hol (niks over gehoord) en het item gevuld met werk van het profiel rumagnietstelen (oid).
Lubach volgt gewoon het nieuws en maakt daar items bij. Het is niet zo dat Lubach zelf met scoops komt.
  Eindredactie Games maandag 30 maart 2020 @ 13:41:38 #104
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_192353520
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_192353689
Haha :')
https://rumag.nl/zondag-met-rumag/
quote:
Gisteren is een kwartier publieke zendtijd bij Lubach aan RUMAG besteed. We schrokken van de inhoud. Maar nog meer van het feit dat een veelkoppige redactie nooit de moeite heeft genomen hun claims bij RUMAG te checken. Want we herkennen ons absoluut niet in wat wordt beweerd.

Bovenal willen we benadrukken dat in deze kwetsbare tijd, onze aandacht vooral uitgaat naar de Corona slachtoffers en de mensen die onze samenleving draaiende houden.

De feiten:

In totaal hebben wij met onze acties voor Het Rode Kruis ruim ¤100K opgehaald. In 2018 hebben we iets meer dan ¤149K opgehaald voor het Prinses Maxima Centrum voor kinderoncologie. Dit doen wij door onze jonge achterban te activeren en te laten doneren. Met groot succes en waar we trots op zijn. We verdienen hier NIETS aan.
RUMAG heeft haar netwerk ingezet om de #blijfthuis boodschap in een veelbekeken video naar heel NL te communiceren om hiermee het beleid van de Nederlandse overheid te bekrachtigen.
De aantijging dat wij hebben willen verdienen aan bezorgkosten op Rode Kruis T-shirts is feitelijk onjuist. De bezorgkosten bestaan uit ¤5,64 incl BTW en ¤1,07 voor het verpakkingsmateriaal. Na iedere actie maken wij de balans op en wanneer er na de kosten nog geld over is, maken wij ook dit restant over aan het Rode Kruis. Dit hebben we meerdere keren benoemd.
De mondkapjes zijn destijds ingezet als "ludieke" actie om aandacht te genereren voor het Rode Kruis. In een tijd dat ook het RIVM corona onderschatte. De kapjes bestonden niet echt, maar verwezen naar de donatiepagina van het Rode Kruis om jongeren te wijzen op de noodzaak te doneren. Toen er veel vraag kwam naar deze mondkapjes hebben wij ze alsnog fysiek te koop aangeboden. NB: het betreft hier geen mondkapjes die men mag/kan gebruiken voor protectie, maar zijn 'nep'-kapjes. Overal zeer duidelijk aangegeven. En ook hiervan gaat de opbrengst wederom volledig naar het Rode Kruis.
RUMAG is geen journalistieke organisatie en speelt volgens de regels van het wereldwijde web. We produceren zelf content én selecteren relevante wereldwijde content voor ons publiek. Dit hebben we nooit onder stoelen of banken gestoken.
Tot slot. In deze verwarrende en emotionele tijd willen wij ons met terugwerkende kracht distantiëren van onze eerdere uitingen waarin we termen als 'grafbek' en 'ga naar buiten en lik aan een knop' hebben gebruikt. We hadden niet in de emotie moeten reageren en betreuren het als wij mensen hebben gekwetst.

Verder hopen we dat we nu weer aandacht kunnen gaan besteden aan dat wat belangrijk is. #blijfthuis #ikgeloofinjouenmij. En dat er nog meer geld wordt opgehaald voor Het Rode Kruis. Dat kan nu ook via Lubag. en het Rode Kruis.


[ Bericht 85% gewijzigd door #ANONIEM op 30-03-2020 13:51:43 ]
  maandag 30 maart 2020 @ 13:53:46 #106
370352 I
Eye for an I
  maandag 30 maart 2020 @ 13:54:38 #107
370352 I
Eye for an I
pi_192353979
Als zo’n bedrijf geld verdient met t-shirts drukken met de grappige tweets van een ander, mag dat prima, ik vind daar niet zoveel van. Snap de ophef niet helemaal. Internetbedrijf verdient geld over de rug van anderen binnen het kader van de wet. Nou, poehee.
-nee-
pi_192354141
quote:
14s.gif Op maandag 30 maart 2020 14:07 schreef Marsenal het volgende:
Als zo’n bedrijf geld verdient met t-shirts drukken met de grappige tweets van een ander, mag dat prima, ik vind daar niet zoveel van. Snap de ophef niet helemaal. Internetbedrijf verdient geld over de rug van anderen binnen het kader van de wet. Nou, poehee.
Eens! Ik vind het ook een ophef van niets.
Het gebrek aan creativiteit is wel duidelijk bij Rumag, er bestaat ook nog iets als dingen op een andere manier brengen of vormgeven, dus dat wat aangaat mogen ze hun ding doen.
En dat van de Rode Kruis hebben ze goed onderbouwd, ze verdienen er misschien zelf ook wat aan, maar mag het? Mensen doen alsof een commercieel bedrijf altijd break-even moet spelen. :')
Op vrijdag 4 augustus 2023 01:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Een schizofreen is nooit alleen.
pi_192354358
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 14:16 schreef Oostblokkert het volgende:

[..]

Eens! Ik vind het ook een ophef van niets.
Het gebrek aan creativiteit is wel duidelijk bij Rumag, er bestaat ook nog iets als dingen op een andere manier brengen of vormgeven, dus dat wat aangaat mogen ze hun ding doen.
En dat van de Rode Kruis hebben ze goed onderbouwd, ze verdienen er misschien zelf ook wat aan, maar mag het? Mensen doen alsof een commercieel bedrijf altijd break-even moet spelen. :')
We hebben een heel arsenaal aan tv-programma’s die geld binnenharken en BNers die hun carriere vooruithelpen dankzij hun verbintenis aan goede doelen, zo uniek is dit toch niet?
-nee-
  maandag 30 maart 2020 @ 15:11:09 #111
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_192355037
quote:
14s.gif Op maandag 30 maart 2020 14:07 schreef Marsenal het volgende:
Als zo’n bedrijf geld verdient met t-shirts drukken met de grappige tweets van een ander, mag dat prima, ik vind daar niet zoveel van. Snap de ophef niet helemaal. Internetbedrijf verdient geld over de rug van anderen binnen het kader van de wet. Nou, poehee.
Ik weet niet of je de uitzending van Lubach hebt gezien, maar je mag helemaal niet zomaar citaten van andere mensen op T-shirts zetten en doorverkopen. Je hebt te maken met auteursrecht. Bovendien ging de uitzending er ook over dat Rumag het doet voorkomen dat zij geld doneren aan het Rode Kruis, 10 euro per verkocht shirt, maar dat ze gewoon in feite hun shirts even 10 euro duurder hebben gemaakt. Dus lopen ze de weldoener uit te hangen met andermans geld, en dat is toch een beetje hypocriet. Dat er geen wet is die hypocrisie verbiedt doet daar niets aan af.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  † In Memoriam † maandag 30 maart 2020 @ 15:12:46 #112
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_192355061
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 14:16 schreef Oostblokkert het volgende:
En dat van de Rode Kruis hebben ze goed onderbouwd, ze verdienen er misschien zelf ook wat aan, maar mag het? Mensen doen alsof een commercieel bedrijf altijd break-even moet spelen. :')
Nou ja, ze doneren niet een tientje per t-shirt, ze vragen de klanten een tientje éxtra te betalen en dat schuiven ze dan door naar het Rode Kruis. Nuance.
Ethisch vergelijkbaar met Shell die de klanten een cent per liter éxtra vraagt voor de aanpak van CO2. Het mág, maar het is natuurlijk 100% goede sier maken met geld van een ander.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_192355085
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 15:11 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik weet niet of je de uitzending van Lubach hebt gezien, maar je mag helemaal niet zomaar citaten van andere mensen op T-shirts zetten en doorverkopen. Je hebt te maken met auteursrecht. Bovendien ging de uitzending er ook over dat Rumag het doet voorkomen dat zij geld doneren aan het Rode Kruis, 10 euro per verkocht shirt, maar dat ze gewoon in feite hun shirts even 10 euro duurder hebben gemaakt. Dus lopen ze de weldoener uit te hangen met andermans geld, en dat is toch een beetje hypocriet. Dat er geen wet is die hypocrisie verbiedt doet daar niets aan af.
Ik heb de uitzending gezien ja. Ik heb geen verstand van copyright, maar dit lijkt me niet van toepassing op die hersenscheten op twitter, of wel? Weet niet hoe dat werkt.

En dat ze inderdaad hypocriet zijn, dat vind ik ook. Maar de verbazing voelt wel selectief, er zijn genoeg van dit soort internetondernemers in de afgelopen tijd geweest, was alleen verbaasd dat Rumag er zo uitgepikt werd, dit ontkennen het niet eens, namelijk. Gewoon die shirts niet kopen, als het zo’n ding is, nietwaar? :P
-nee-
  maandag 30 maart 2020 @ 15:14:45 #114
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_192355103
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 21:57 schreef El-Stinho het volgende:
''Ik doe nu een mutsje op, dan ben ik ook creative''

_O_.
Nee, dat is niet genoeg. Vergeet ook niet onderuit gezakt te zitten, met je benen wijd, en zo ongeïnteresseerd mogelijk uit je ogen te kijken.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  † In Memoriam † maandag 30 maart 2020 @ 15:15:49 #115
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_192355124
quote:
14s.gif Op maandag 30 maart 2020 15:13 schreef Marsenal het volgende:
Gewoon die shirts niet kopen, als het zo’n ding is, nietwaar? :P
Laten we hopen dat díe boodschap doorkomt! :Y
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_192355504
quote:
14s.gif Op maandag 30 maart 2020 15:13 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Ik heb de uitzending gezien ja. Ik heb geen verstand van copyright, maar dit lijkt me niet van toepassing op die hersenscheten op twitter, of wel? Weet niet hoe dat werkt.

En dat ze inderdaad hypocriet zijn, dat vind ik ook. Maar de verbazing voelt wel selectief, er zijn genoeg van dit soort internetondernemers in de afgelopen tijd geweest, was alleen verbaasd dat Rumag er zo uitgepikt werd, dit ontkennen het niet eens, namelijk. Gewoon die shirts niet kopen, als het zo’n ding is, nietwaar? :P
Hoezo selectief? Het is een actualiteitenprogramma hè. En soms komt het ene semiboefje die zich in het grijze gebied bevindt wel in het nieuws, maar de andere niet terwijl ze zich aan hetzelfde schuldig maken.

Dat van RUMAG kwam afgelopen week al op verschillende plekken aan bod, maar dat had ik ook niet helemaal meegekregen, dus vond dit wel een mooie samenvatting. Voor veel volgers was het in ieder geval wel iets nieuws en reden om ze te ontvolgen.
pi_192355640
quote:
10s.gif Op maandag 30 maart 2020 15:40 schreef Chia het volgende:

[..]

Hoezo selectief? Het is een actualiteitenprogramma hè. En soms komt het ene semiboefje die zich in het grijze gebied bevindt wel in het nieuws, maar de andere niet terwijl ze zich aan hetzelfde schuldig maken.

Dat van RUMAG kwam afgelopen week al op verschillende plekken aan bod, maar dat had ik ook niet helemaal meegekregen, dus vond dit wel een mooie samenvatting. Voor veel volgers was het in ieder geval wel iets nieuws en reden om ze te ontvolgen.
Het voelt gewoon wat selectief, Rumag doet dit al heel lang, en het is niet geheim ofzo. Vandaar.
-nee-
  maandag 30 maart 2020 @ 15:54:48 #118
80382 manny
30 is best veel
pi_192355680
quote:
14s.gif Op maandag 30 maart 2020 15:50 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Het voelt gewoon wat selectief, Rumag doet dit al heel lang, en het is niet geheim ofzo. Vandaar.
klopt. programma duurt niet heel lang dus ze selecteren onderwerpen.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  maandag 30 maart 2020 @ 15:56:00 #119
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_192355693
quote:
14s.gif Op maandag 30 maart 2020 15:50 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Het voelt gewoon wat selectief, Rumag doet dit al heel lang, en het is niet geheim ofzo. Vandaar.
Het nieuws is dat ze nu geld verdienen door een "voor het goede doel" actie.
Just once I want my life to be like an eighties movie..
pi_192355759
quote:
7s.gif Op maandag 30 maart 2020 15:56 schreef Yesse het volgende:

[..]

Het nieuws is dat ze nu geld verdienen door een "voor het goede doel" actie.
Mja, da’s waar. :)
-nee-
  maandag 30 maart 2020 @ 16:10:43 #122
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_192355944
Goede reactie terug van het team van Lubach. ^O^
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 30 maart 2020 @ 16:11:52 #123
80382 manny
30 is best veel
pi_192355963
quote:
14s.gif Op maandag 30 maart 2020 16:10 schreef golfer het volgende:
Goede reactie terug van het team van Lubach. ^O^
eens! rechte rug en ter zake.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  maandag 30 maart 2020 @ 16:13:08 #124
80382 manny
30 is best veel
pi_192355984
quote:
14s.gif Op maandag 30 maart 2020 16:10 schreef golfer het volgende:
Goede reactie terug van het team van Lubach. ^O^
En mooi sneaky zinnetje van de journalist in de eerste niet dik gedrukte alinea. De website met "grappig bedoelde teksten"
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  maandag 30 maart 2020 @ 16:40:16 #125
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_192356326
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 16:11 schreef manny het volgende:

[..]

eens! rechte rug en ter zake.
Yes :Y

,,Zondag met Lubach is een comedyprogramma, waarin we op satirische wijze onze visie geven op actuele onderwerpen. We baseren onze verhalen daarbij op bestaande journalistieke uitingen en openbare bronnen, waaruit we citeren.

In het item over Rumag hebben we ons voor een reactie van Rumag gebaseerd op hun eigen uitspraken - met bronvermelding - in een artikel van Quote. Deze (naar wij aannemen door Rumag gecontroleerde en gelezen) uitspraken komen niet overeen met het statement dat zij vanmiddag naar buiten hebben gebracht.

In het artikel van Quote werd door een woordvoerder van Rumag beaamd dat een deel van de opbrengst van de shirts wordt gebruikt om het bedrijf draaiende te houden. Eveneens werd een berekening van twee door Quote opgevoerde textielexperts over productie- en verzendkosten door de woordvoerder van Rumag bevestigd. Dit is de informatie die wij -nogmaals, met bronvermelding- hebben gebruikt in onze uitzending. Niks nieuws, kortom.

Dat Rumag is ‘geschrokken’ van de inhoud van ons verhaal lijkt ons sterk. Gelijksoortige kritiek werd afgelopen week al dagenlang geuit op diverse social media. Rumags reactie toen was dat mensen ‘knopjes van zebrapaden moesten gaan likken’ en ‘hun smoel moesten houden’. We vinden het fijn om te lezen dat Rumag zich daar nu ‘van distantieert’.

Rumag stelt ‘volgens de regels van het wereldwijde web te spelen’. Dat die regels kennelijk betekenen dat je grappen van anderen mag stelen, vertalen en onder eigen naam kunt publiceren is ons niet bekend. Daarnaast staat het haaks op ons idee van creativiteit, hoeveel puntjes je er ook tussen zet.
Ad.nl
Rini dankjewel.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')