Wat kan je precies opmaken?quote:Op zaterdag 28 maart 2020 00:57 schreef Chivaz het volgende:
https://www.businessinsid(...)ernational=true&r=US
Ik kan hier dus uit opmaken dat men dus mensen preventief aan het testen zijn in tegenstelling tot Nederland waar verzorgend personeel niet eens getest word.
Oh... hoe vaak worden ze getest dan? Daar je het weet?quote:Op zaterdag 28 maart 2020 01:03 schreef SnertMetChoco het volgende:
Zulke onwetendheid... waarom uberhaupt nog een mening hebben?
Het ziekenhuispersoneel wordt bij uitstek juist voortdurend getest
Volgens de hier dienstdoende zuster dus niet. Het kan zijn dat ze tegen mij liegt natuurlijk en dat ze wel getest word maar dat lijkt mij dan weer een beetje sterk.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 01:03 schreef SnertMetChoco het volgende:
Zulke onwetendheid... waarom uberhaupt nog een mening hebben?
Het ziekenhuispersoneel wordt bij uitstek juist voortdurend getest
Klopt. Misschien zelfs wel twee keer per dag. Uitgestreken over 600 of zo medewerkers? Hoeveel werken er in een gemiddeld ziekenhuis? Vergeet de schoonmakers niet.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 01:11 schreef Kijkertje het volgende:
Het heeft ook helemaal geen zin om ziekenhuispersoneel te testen neem ik aan als er geen reden voor is. Het is immers een momentopname? Dan zou je te iedere dag moeten doen of zo?
Maar waarop baseer je je aanname dat zij representatief is voor al het verzorgend personeel in Nederland?quote:Op zaterdag 28 maart 2020 01:09 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Volgens de hier dienstdoende zuster dus niet. Het kan zijn dat ze tegen mij liegt natuurlijk en dat ze wel getest word maar dat lijkt mij dan weer een beetje sterk.
Niet iedereen maar wel de personen die met Corona patiënten in contact komen.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 01:11 schreef Kijkertje het volgende:
Het heeft ook helemaal geen zin om ziekenhuispersoneel te testen neem ik aan als er geen reden voor is. Het is immers een momentopname? Dan zou je dat iedere dag moeten doen of zo?
Vergeet niet dat het coronavirus ook varierend van 3 uur tot 3 dagen op oppervlaktes kan overleven, afhankelijk van het oppeevlak. Dus iedereen die in die afdeling komt heeft PBM nodig en moet worden getest.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 01:17 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Niet iedereen maar wel de personen die met Corona patiënten in contact komen.
Aangezien zij wel in contact komt met coronapatienten stelde ik toch maar even de vraag. Het antwoord verbaasde mij nogal, toegegeven ze zijn wel goed beschermt tegen Corona doormiddel van PBM’s maar van testen was volgend haar geen sprake.
Het heeft sws geen zin. Dan zou je iedere verpleegster iedere keer na contact met een Coronapatient opnieuw moeten testen. Dat is toch ondoenlijk?quote:Op zaterdag 28 maart 2020 01:17 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Niet iedereen maar wel de personen die met Corona patiënten in contact komen.
Aangezien zij wel in contact komt met coronapatienten stelde ik toch maar even de vraag. Het antwoord verbaasde mij nogal, toegegeven ze zijn wel goed beschermt tegen Corona doormiddel van PBM’s maar van testen was volgend haar geen sprake.
Aan het einde van de dag is sufficient. Want de testresultatemn zijn sws niet instant maar nemen 1 dag tot een week in beslag, afhankelijk van het laboratorium.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 01:20 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Het heeft sws geen zin. Dan zou je iedere verpleegster iedere keer na contact met een Coronapatient opnieuw moeten testen. Dat is toch ondoenlijk?
Naast dat je met een incubatietijd zit en mensen niet van het één op het andere moment besmet zijn.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 01:20 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Het heeft sws geen zin. Dan zou je iedere verpleegster iedere keer na contact met een Coronapatient opnieuw moeten testen. Dat is toch ondoenlijk?
Over hoe ze het precies moeten regelen kan ik geen antwoord geven. Maar zo ver ik het heb begrepen worden de PBM’s en de kamer na gebruik grondig gereinigd.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 01:19 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Vergeet niet dat het coronavirus ook varierend van 3 uur tot 3 dagen op oppervlaktes kan overleven, afhankelijk van het oppeevlak. Dus iedereen die in die afdeling komt heeft PBM nodig en moet worden getest.
Hoe regel je dat?
Vind je de oproep van Cuomo om 300000 (30 DUIZEND dus) beademingsapparaten op de waarheid berusten? Klinkt het niet een tikkeltje overdreven? Kan hij dat staven? Ik zou staving gevraagd hebben.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 01:24 schreef Kijkertje het volgende:
Daarom is het zo ontzettend belangrijk dat er geen tekort aan beschermende kleding ontstaat wat in de VS dus wel gebeurt.
Kan je preventief testen nog even uitlegen?quote:Op zaterdag 28 maart 2020 01:26 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Over hoe ze het precies moeten regelen kan ik geen antwoord geven. Maar zo ver ik het heb begrepen worden de PBM’s en de kamer na gebruik grondig gereinigd.
Het verbaasde mij gewoon dat er van testen op het personeel geen sprake is.
Ik snap best dat dagelijks testen lastig word, maar wekelijks zou toch misschien wel moeten kunnen.
Wat een vreemde vraag. Waarom zou dat niet op waarheid berustenquote:Op zaterdag 28 maart 2020 01:28 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Vind je de oproep van Cuomo om 300000 (30 DUIZEND dus) beademingsapparaten op de waarheid berusten? Klinkt het niet een tikkeltje overdreven? Kan hij dat staven? Ik zou staving gevraagd hebben.
Ik weet wel dat er veel meer nodig zijn btw.
En hoe maak je de kamer schoon van een bedlegerige iemand aan de beademing? Die moet dan eerst verplaatst worden? Is dat überhaupt niet verboden? Zeker als het 'maar' een schoonmaak betreft? Wat zijn daar de regels voor? Ik zie het niet gebeuren.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 01:26 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Over hoe ze het precies moeten regelen kan ik geen antwoord geven. Maar zo ver ik het heb begrepen worden de PBM’s en de kamer na gebruik grondig gereinigd.
Ik snap best dat dagelijks testen lastig word, maar wekelijks zou toch misschien wel moeten kunnen.
Ja, want dat is gebaseerd op feiten en wiskunde. Het klinkt raar, onwerkelijk en niet te bevatten. Maar dat is hoe een pandemie werkt.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 01:28 schreef KI1234 het volgende:
[..]
Vind je de oproep van Cuomo om 300000 (30 DUIZEND dus) beademingsapparaten op de waarheid berusten? Klinkt het niet een tikkeltje overdreven? Kan hij dat staven? Ik zou staving gevraagd hebben.
Ik weet wel dat er veel meer nodig zijn btw.
Maar met wekelijks testen is dan de speling in tijd te groot en ontstaat er een onnodig gevaar. Want in het slechtste geval loopt de besmette medewerker ongeveer een week rond zonder dat het gemerkt wordt. Want dat is de tijd tussen twee testresultaten.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 01:26 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Met alcohol, maar dat is in dit geval na de dood van iemand lijkt mee. NOS heeft een stukje daar over voor een noodhospital: https://nos.nl/artikel/23(...)me-toch-nerveus.htmlquote:Op zaterdag 28 maart 2020 01:30 schreef KI1234 het volgende:
[..]
En hoe maak je de kamer schoon van een bedlegerige iemand aan de beademing? Die moet dan eerst verplaatst worden? Is dat überhaupt niet verboden? Zeker als het 'maar' een schoonmaak betreft? Wat zijn daar de regels voor? Ik zie het niet gebeuren.
Ik heb weinig zin in deze flauwekul vanavond. Ik heb andere dingen aan mijn hoofd, ik post even hier zodat ik mijn gedachten kan zetten op andere zaken niet om een flauwe discussie over een vormfoutje of iets dergelijks te voeren.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 01:28 schreef Tweek het volgende:
[..]
Kan je preventief testen nog even uitlegen?
Trump ontkent dat en hij kreeg bijval van de arts Dr Deborah Brix. Die zei dat NY al flink wat geleverd hebben gekregen en dat ze ook wat in de voorraad hebben liggen en dat 30000 zeker vergezocht is. Ik kan je hier een bron voor geven (browsergeschiedenis opzoeken).quote:Op zaterdag 28 maart 2020 01:30 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Waarom zou dat niet op waarheid berusten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |