abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192298875

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD.
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
• Dagelijkse updates en analyse door Dr. John Campbell
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Artikel met simulaties over waarom social distancing werkt
Video over wat exponentiële groei is en hoe dat werkt bij uitbraken
Video over wat Corona is, wat het doet en de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Spreadsheet met cijfers die user joyvke bijhoudt
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• wie geen symptomen vertoont is onwaarschijnlijk het virus te verspreiden
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 09:12:59 #2
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_192298879
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 08:55 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
De groei van de IC-opnames lijkt niet meer toe te nemen, maar is is nog geen sprake van een afname van de groei.

https://www.stichting-nice.nl/ Laatste update: 27-03-2020 08:52

[ afbeelding ]
Dat weet je nog niet, want gisteren was de grootste toename van het aantal IC opnames tot nu toe.

Als het er in de komende dagen minder zijn dan gisteren, dan pas kun je zeggen dat de groei niet meer toeneemt.

Dat gegoochel met die cijfers iedere keer om iedereen maar een goed gevoel te geven :N
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_192298889
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 09:12 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dat weet je nog niet, want gisteren was de grootste toename van het aantal IC opnames tot nu toe.

Als het er in de komende dagen minder zijn dan gisteren, dan pas kun je zeggen dat de groei niet meer toeneemt.

Dat gegoochel met die cijfers iedere keer om iedereen maar een goed gevoel te geven :N
Ik goochel nergens mee, dit is een screenshot wat de eerste opnamedatum toont van de nu bekende gevallen.
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_192298898
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 09:12 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

"De piek wordt verwacht eind mei, begin juni."

26 maart: De daling is zichtbaar.

Dit worden hele lange en shockerende weken voor veel mensen, heb ik het vermoeden.
pi_192298911
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 09:15 schreef _I het volgende:

[..]

Dit worden hele lange en shockerende weken voor veel mensen, heb ik het vermoeden.
Er is een verschil tussen "daling" en "afname van de groei".
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_192298917
Het is toch volledig irrelevant of het nu stijgt of lineair blijft en we de IC capaciteit in luttele dagen bereiken?
  vrijdag 27 maart 2020 @ 09:17:41 #7
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_192298924
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 09:16 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:

[..]

Maar de groei neemt ook niet af als we gisteren de meeste opnames op 1 dag tot nu toe hadden.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_192298932
quote:

[..]

Piek van wat? Aantal doden,ziekenhuisopnames, besmettingen?
Maatregelen zouden effect moeten hebben vanaf eind deze week/volgende week.

Ik heb me mentaal sowieso voorbereid dat het afzien wordt en binnen blijven tot en met de zomer op ze vroegst.
pi_192298935
quote:

[..]

Maar die piek eind mei is moeilijk voor te stellen. Dan moet het aantal besmettingen nog tot begin mei minimaal constant blijven.
  Moderator vrijdag 27 maart 2020 @ 09:20:23 #10
5428 crew  miss_sly
pi_192298939
quote:

[..]

Volgens mij ging het om een daling in de besmettingsgraad. Dat niet meer 1 persoon 2 anderen aansteekt, maar nog maar 1. Dat zie je uiteraard niet direct terug in de cijfers.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_192298947
quote:

[..]

Ik begrijp hoe groei werkt. Maar er is nog geen afname zichtbaar, er is ook nog geen afname van de groei en gisteren is aangegeven dat men verwacht dat de IC's over 3 dagen aan hun capaciteit zitten. Ook dat dit waarschijnlijk enkele weken gaat aanhouden.

Daarnaast zegt de website waar jij je gegevens vandaan hebt;
Het belang van deze getallen voor het monitoren van de crisis is groot. Echter wegens drukte in de ziekenhuizen is het mogelijk dat deze getallen niet volledig zijn. Ook is het mogelijk dat patiënten met vertraging worden toegevoegd aan ons systeem. Verschillen in gepubliceerde getallen kunnen ook verschillen door verschillende meetmomenten op dezelfde dag.

Tijdens de briefing is heel duidelijk aangegeven dat er nog niet teveel in de cijfers gelezen moet worden, omdat er dagen later nog veel meldingen bijkomen.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 09:21:46 #12
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192298950
quote:

[..]

misschien gaan de scholen weer open en krijgen we daarom een piek begin juni
pi_192298958
quote:

[..]

. Lekker paniek gillen, dat is makkelijk!
Whatever...
  vrijdag 27 maart 2020 @ 09:23:29 #14
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192298966
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 09:21 schreef _I het volgende:

[..]

Ik begrijp hoe groei werkt. Maar er is nog geen afname zichtbaar, er is ook nog geen afname van de groei en gisteren is aangegeven dat men verwacht dat de IC's over 3 dagen aan hun capaciteit zitten. Ook dat dit waarschijnlijk enkele weken gaat aanhouden.

Daarnaast zegt de website waar jij je gegevens vandaan hebt;
Het belang van deze getallen voor het monitoren van de crisis is groot. Echter wegens drukte in de ziekenhuizen is het mogelijk dat deze getallen niet volledig zijn. Ook is het mogelijk dat patiënten met vertraging worden toegevoegd aan ons systeem. Verschillen in gepubliceerde getallen kunnen ook verschillen door verschillende meetmomenten op dezelfde dag.

Tijdens de briefing is heel duidelijk aangegeven dat er nog niet teveel in de cijfers gelezen moet worden, omdat er dagen later nog veel meldingen bijkomen.
[ afbeelding ]
Dat is het gevolg van die cijfers en masse delen. Iedereen gaat er mee aan de haal (incl. media) en maakt er van wat ze er zelf in willen zien.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_192298969
quote:

[..]

Ik ben gestopt met dat soort cijfers te lezen. De ene dag is het zus en de andere dag is het zo. Heb het idee dat ze zelf ook maar in het duister grijpen. Je hebt er helemaal niks aan.
pi_192298977
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 09:19 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Piek van wat? Aantal doden,ziekenhuisopnames, besmettingen?
Maatregelen zouden effect moeten hebben vanaf eind deze week/volgende week.

Ik heb me mentaal sowieso voorbereid dat het afzien wordt en binnen blijven tot en met de zomer op ze vroegst.
De piek van alles. Men verwacht niet dat we nu de piek al hebben gezien van het aantal besmettingen. Maatregelen kunnen wel effect hebben vanaf deze week, maar alles volgt met een vertraging. Je kan nu wel aan de piek van je besmettingen zitten, maar dat betekent niet dat je vandaag ook aan je piek van je IC opnames zit. Dat komt in de weken erna pas naar boven.

Maar gezien de manier van testen, is er geen enkel cijfer wat een duidelijk beeld geeft.
  PR/Manusje van alles vrijdag 27 maart 2020 @ 09:25:32 #17
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_192298983
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 09:22 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Heuj niet iedereen hier is doctor in de wiskunde of statistiek. Wij doen het met de gegevens die ons aangereikt worden door de overheid en die zijn niet duidelijk genoeg / missen enige duiding.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_192298987
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 09:22 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Hoezo!? Briefing gezien?
pi_192299001
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 09:24 schreef _I het volgende:

[..]

De piek van alles. Men verwacht niet dat we nu de piek al hebben gezien van het aantal besmettingen. Maatregelen kunnen wel effect hebben vanaf deze week, maar alles volgt met een vertraging. Je kan nu wel aan de piek van je besmettingen zitten, maar dat betekent niet dat je vandaag ook aan je piek van je IC opnames zit. Dat komt in de weken erna pas naar boven.
Weken ja, maar niet 2.5 maanden.
quote:
Maar gezien de manier van testen, is er geen enkel cijfer wat een duidelijk beeld geeft.
Nah, ziekenhuisopnames en sterfgevallen wel. Maar is nu nog te vroeg om conclusies te trekken, daar ben ik het wel mee eens.
pi_192299009
Jammer dat we in januari niet een miljoen covid Chinezen hierheen hadden gehaald, hadden we nu weer lekker op t terras kunnen zitten
  vrijdag 27 maart 2020 @ 09:28:14 #21
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192299011
Lees ook steeds meer verhalen over mensen die wel positief zijn getest op corona, maar totaal geen klachten hebben. Zelfs geen hoestje of loopneus.

Die komen al helemaal niet voor in de statistieken.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_192299017
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 09:24 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik ben gestopt met dat soort cijfers te lezen. De ene dag is het zus en de andere dag is het zo. Heb het idee dat ze zelf ook maar in het duister grijpen. Je hebt er helemaal niks aan.
Ik heb trek er sowieso geen conclusies uit. Je hoort duidelijk dat men een enorme slag om de arm houdt en vooral de positieve scenario's doorneemt. Maar Hugo de Jonge gaf in het debat gister duidelijk aan dat ze rekening houden met het rode scenario;
pi_192299019
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 09:28 schreef Drekkoning het volgende:
Lees ook steeds meer verhalen over mensen die wel positief zijn getest op corona, maar totaal geen klachten hebben. Zelfs geen hoestje of loopneus.

Hoezo niet?
  vrijdag 27 maart 2020 @ 09:30:02 #24
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192299030
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 09:28 schreef _I het volgende:

[..]

Ik heb trek er sowieso geen conclusies uit. Je hoort duidelijk dat men een enorme slag om de arm houdt en vooral de positieve scenario's doorneemt. Maar Hugo de Jonge gaf in het debat gister duidelijk aan dat ze rekening houden met het rode scenario;
[ afbeelding ]
Op zich zou die rode lijn ook enigszins haalbaar moeten zijn, met voldoende en tijdige uitbreiding van de IC. Ik begreep inderdaad ook dat ze daar serieus rekening mee houden. Lijkt me ook volledig terecht en realistisch.
pi_192299031
quote:

Als ze positief getest zijn, wel dus.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 27 maart 2020 @ 09:30:45 #26
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192299037
quote:

[..]

Ik vind het schokkend, maar ook interessant hoe sommigen toch kop in het zand blijven steken.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 09:31:05 #27
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192299044
quote:

Bron? Want dat klinkt een beetje onzin. Het deel dus over dat positief geteste mensen niet meegenomen worden in de statistieken.

We weten al dat 80% geen klachten krijgt (of weinig). dat is niets nieuws. Maar een positieve test is een positieve test en wordt niet genegeerd.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_192299051
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 09:30 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Op zich zou die rode lijn ook enigszins haalbaar moeten zijn, met voldoende en tijdige uitbreiding van de IC. Ik begreep inderdaad ook dat ze daar serieus rekening mee houden. Lijkt me ook volledig terecht en realistisch.
Op zich wel. Maar er is niemand die nu nog doet alsof het mee gaat vallen. Dat was zeker niet de boodschap uit de kamer gisteren.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 09:31:23 #29
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192299055
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 09:29 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Hoezo niet?
Ah, ik verwoord mezelf verkeerd.
De mensen die getest zijn wel, maar er zal wellicht ook een groot aantal mensen zijn met corona en zonder klachten. Die zie je ook niet terug in de statistieken. Ben benieuwd hoeveel mensen er al mee in aanraking zijn geweest... volgend maand wordt meer duidelijk toch?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  vrijdag 27 maart 2020 @ 09:31:42 #30
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192299060
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 09:31 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Bron? Want dat klinkt een beetje onzin. Het deel dus over dat positief geteste mensen niet meegenomen worden in de statistieken.
Ja, ik schreef het onhandig op ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 27 maart 2020 @ 09:31:57 #31
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192299063
Gommers riep op Radio 2 vanmorgen nog dat het te snel gaat en dat zij op de IC echt geen afname zien en dat zondag alles al vol zou liggen.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 09:32:41 #32
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192299068
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 09:30 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ik vind het schokkend, maar ook interessant hoe sommigen toch kop in het zand blijven steken.
De hele situatie is natuurlijk ook schokkend. Als je ziet binnen wat voor tijd het vanuit Hubei over is gegaan over de gehele wereld is al bizar. Dat de voorzitter van alle IC's in Nederland dinsdagochtend aangeeft dat het heel spannend gaat worden of 'we' voldoende bedden hebben, terwijl we qua zorg in Nederland echt helemaal niks te klagen hebben, zou werkelijkwaar voor iedereen aanleiding moeten geven om dit heel serieus te nemen.
pi_192299070
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 09:31 schreef Kyran het volgende:
Gommers riep op Radio 2 vanmorgen nog dat het te snel gaat en dat zij op de IC echt geen afname zien en dat zondag alles al vol zou liggen.
logisch je ligt er 4 tot 7 weken
  vrijdag 27 maart 2020 @ 09:33:04 #34
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192299071
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 09:31 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ja, ik schreef het onhandig op ;)
Ah oke. Nouja het is sinds China al bekend dat 80% milde of geen klachten krijgt. Maar door de enorme aantallen is die 20% die naar het ziekenhuis moet nog steeds een issue.
pi_192299073
quote:

[..]

Die blik van Gommers zei mij genoeg woensdag. Die was boos, en er was pure ellende te lezen op zijn gezicht. Ik geloof niet dat deze mensen snel uit het veld te slaan zijn.

Men blijft er maar een lading van -paniek- aangeven. Hoewel we er nu 3 dagen vanaf zitten. Fascinerend en beangstigend tegelijk, idd.
pi_192299075
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 09:32 schreef Zeroku het volgende:

[..]

De hele situatie is natuurlijk ook schokkend. Als je ziet binnen wat voor tijd het vanuit Hubei over is gegaan over de gehele wereld is al bizar. Dat de voorzitter van alle IC's in Nederland dinsdagochtend aangeeft dat het heel spannend gaat worden of 'we' voldoende bedden hebben, terwijl we qua zorg in Nederland echt helemaal niks te klagen hebben, zou werkelijkwaar voor iedereen aanleiding moeten geven om dit heel serieus te nemen.
Bizar? Oh laten we massaal al dat volk wat COVID heeft lekker naar huis vliegen, puik plan. Hoe dom kun je zijn.
pi_192299079
Dagelijkse update Amphia via Omroep Brabant:

quote:
08.34
Er zijn donderdag 12 nieuwe coronapatiënten opgenomen in het Amphia Ziekenhuis in Breda. Vier patiënten zijn donderdag in Breda overleden, meldt het ziekenhuis in een dagelijkse update. Zes mensen die het virus hadden zijn donderdag ontslagen.
Staat niet bij hoeveel er nu op de IC liggen, maar qua nieuwe opnames in verhouding tot patiënten die ontslagen zijn valt het in ieder geval mee.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  vrijdag 27 maart 2020 @ 09:34:06 #38
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192299080
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 09:31 schreef _I het volgende:

[..]

Op zich wel. Maar er is niemand die nu nog doet alsof het mee gaat vallen. Dat was zeker niet de boodschap uit de kamer gisteren.
Gelukkig maar. Alhoewel dat in de tijd wellicht later is dan je zou hopen, geeft het wel aan dat het sentiment in ieder geval bij hen gelijk is aan de situatie. Dat straalt hopelijk ook over op de gehele maatschappij. Hetzelfde geldt voor de directe sluiting van de markt in Den Haag, dat soort acties zet wel de toon.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 09:34:47 #39
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192299088
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 09:34 schreef TheVulture het volgende:
[..]

Staat niet bij hoeveel er nu op de IC liggen, maar qua nieuwe opnames in verhouding tot patiënten die ontslagen zijn valt het in ieder geval mee.
Een stijging van +8 in 1 dag is best fors toch? Hoeveel bedden op de IC hebben ze daar eigenlijk?
pi_192299090
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 09:31 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ah, ik verwoord mezelf verkeerd.
De mensen die getest zijn wel, maar er zal wellicht ook een groot aantal mensen zijn met corona en zonder klachten. Die zie je ook niet terug in de statistieken. Ben benieuwd hoeveel mensen er al mee in aanraking zijn geweest... volgend maand wordt meer duidelijk toch?
Ah zo. Ja, klopt. Ze gaan het bloed van donaties testen op immuniteit, dan zou dat wel duidelijk moeten worden.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 09:35:38 #41
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192299095
quote:
[..]

Beetje luguber om te zeggen maar eigenlijk maar 2 plekken erbij dus. 12 erbij minus 6 ontslagen en 4 dood..

(tenzij die 2 weer bij de IC komen idd)
pi_192299102
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 09:32 schreef Zeroku het volgende:
Dat de voorzitter van alle IC's in Nederland dinsdagochtend aangeeft dat het heel spannend gaat worden of 'we' voldoende bedden hebben, terwijl we qua zorg in Nederland echt helemaal niks te klagen hebben, zou werkelijkwaar voor iedereen aanleiding moeten geven om dit heel serieus te nemen.
Ik heb oook de indruk dat het door een groot deel zeer serieus wordt genomen. Helaas zie ik nog steeds groepjes jongeren (da's het gevolg van de schoolsluiting) doelloos samenscholen bij de AH.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_192299103
quote:
[..]

Dit was de stand van zaken bij Amphia gisteren, 26 maart jl.:
Er worden totaal 95 patiënten met een COVID-19 besmetting verzorgd in Amphia, waarvan 17 op de intensive care.
Vanaf het begin van het uitbreken van COVID-19 zijn er in Amphia 22 mensen overleden aan de gevolgen van het virus.
Er zijn in de 24 uur voor deze standopmaak 6 patiënten met COVID-19 uit Amphia ontslagen. In totaal zijn dit 56 patiënten.

Capaciteit: 30 bedden IC

Website van het Amphia.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_192299104
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 09:34 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Een stijging van +8 in 1 dag is best fors toch? Hoeveel bedden op de IC hebben ze daar eigenlijk?
Ik dacht eerder gelezen te hebben dat ze 20 IC-bedden hebben, waarvan er gistermorgen 11 bezet waren. De 12 nieuwe patiënten belanden niet allemaal op de IC. Er zijn er 6 ontslagen en helaas 4 overleden.

Per saldo, hoe hard ook, is dat dan + 2 patienten gisteren, niet perse 2 nieuwe IC-patiënten
pi_192299107
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 09:34 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Ah zo. Ja, klopt. Ze gaan het bloed van donaties testen op immuniteit, dan zou dat wel duidelijk moeten worden.
Kan iedereen dan bloed doneren en zodoende erachter komen of diegene corona heeft/had?
  vrijdag 27 maart 2020 @ 09:37:05 #46
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192299111
quote:
[..]

als er iedere dag 2 keer zoveel bijkomen als er af gaan duurt het niet heel lang meer
pi_192299120
En eergister 10 mensen op de IC in het Amphia
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
  vrijdag 27 maart 2020 @ 09:37:34 #48
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_192299121
quote:
15s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 09:23 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Dat is het gevolg van die cijfers en masse delen. Iedereen gaat er mee aan de haal (incl. media) en maakt er van wat ze er zelf in willen zien.
Huisartsen geven aan dat er vermoedelijk veel meer doden vallen omdat niet meer op Corona getest word. Mensen die dus thuis overlijden tellen niet mee in de cijfers. In dat licht zijn de RIVM cijfers dus niet meer betrouwbaar. Volgens de huisartsen post zou ik het nu ook kunnen hebben maar ga niet getest worden.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_192299125
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 09:36 schreef Sumppi het volgende:

[..]

Dit was de stand van zaken bij Amphia gisteren, 26 maart jl.:
Er worden totaal 95 patiënten met een COVID-19 besmetting verzorgd in Amphia, waarvan 17 op de intensive care.
Vanaf het begin van het uitbreken van COVID-19 zijn er in Amphia 22 mensen overleden aan de gevolgen van het virus.
Er zijn in de 24 uur voor deze standopmaak 6 patiënten met COVID-19 uit Amphia ontslagen. In totaal zijn dit 56 patiënten.

Capaciteit: 30 bedden IC

Website van het Amphia.
Ah thanks voor het terugzoeken :)
pi_192299128
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 09:37 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ah thanks voor het terugzoeken :)
Maar dus 7 mensen op de IC erbij in 1 dag. :{

COR / GEZOCHT: aantal opnames per ziekenhuis per dag

Ik hou het hier bij
pi_192299138
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 09:36 schreef PicoMMP het volgende:

[..]

Kan iedereen dan bloed doneren en zodoende erachter komen of diegene corona heeft/had?
Nee. De test is anoniem en niet betrouwbaar genoeg voor correcte uitslag per persoon, maar wel om het grotere geheel aan te duiden.

https://www.sanquin.nl/ar(...)aar-groepsimmuniteit
Sterkheidsbaas van alles.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 09:40:08 #52
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192299155
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 09:38 schreef Sumppi het volgende:

[..]

Maar dus 7 mensen op de IC erbij in 1 dag. :{

COR / GEZOCHT: aantal opnames per ziekenhuis per dag

Ik hou het hier bij
Zijn dat dan mensen die van normaal ziekenhuis bed naar IC gaan? of komen die mensen meteen nieuw op de IC te liggen?
pi_192299167
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 09:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Zijn dat dan mensen die van normaal ziekenhuis bed naar IC gaan? of komen die mensen meteen nieuw op de IC te liggen?
Dat kan allebei denk ik...
pi_192299168
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 09:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Geen idee.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 09:44:28 #55
62913 Blik
The one and Only!
pi_192299203
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 09:32 schreef funnywell het volgende:

[..]

logisch je ligt er 4 tot 7 weken
Onzin, mediaan van 11 dagen met een max van 21 dagen
pi_192299213
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 09:37 schreef Megumi het volgende:

[..]

Huisartsen geven aan dat er vermoedelijk veel meer doden vallen omdat niet meer op Corona getest word. Mensen die dus thuis overlijden tellen niet mee in de cijfers. In dat licht zijn de RIVM cijfers dus niet meer betrouwbaar. Volgens de huisartsen post zou ik het nu ook kunnen hebben maar ga niet getest worden.
Wacht dus iemand die aan de bel trekt voor corona symptomen wordptl niet getest, overlijd een week later en wordt niet dan alsnog getest?

Dan kunnen we aantal doden met een korrel zout gaan nemen net als besmettingen.
Hopekijk hebben we op korte termijn meer testen zodat het beleid aangepast wordt. Dit is belachelijk zo.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 09:45:53 #57
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192299216
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 09:36 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ik dacht eerder gelezen te hebben dat ze 20 IC-bedden hebben, waarvan er gistermorgen 11 bezet waren. De 12 nieuwe patiënten belanden niet allemaal op de IC. Er zijn er 6 ontslagen en helaas 4 overleden.

Per saldo, hoe hard ook, is dat dan + 2 patienten gisteren, niet perse 2 nieuwe IC-patiënten
Ah, dan valt het inderdaad relatief wel mee inderdaad.
pi_192299244
Lees het artikel in de link.

We moeten veel drastischer te werk gaan. Veel meer testen en quarentaine centra inrichten. We kunnen hotels confisceren en daar quarentaine centra van maken.

p_von_eulenburg twitterde op vrijdag 27-03-2020 om 09:41:37 How did Wuhan get coronavirus under control? Its tactics were far more draconian than those Western countries have deployed. https://t.co/yJKEzcBhK8 via @WSJ reageer retweet
  vrijdag 27 maart 2020 @ 09:49:54 #59
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192299263
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 09:45 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Wacht dus iemand die aan de bel trekt voor corona symptomen wordptl niet getest, overlijd een week later en wordt niet dan alsnog getest?

Hopekijk hebben we op korte termijn meer testen zodat het beleid aangepast wordt. Dit is belachelijk zo.
helemaal eens, als er een 2e golf komt in het najaar wat niet onwaarschijnlijk is blijft het weer natte vingerwerk over het % wat immuniteit heeft opgebouwd
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 27 maart 2020 @ 09:50:22 #60
426493 crew  PippenScottie
pi_192299268
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 09:45 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Niet elk land test post-mortem.
Ofwel omdat ze de middelen niet hebben, ofwel omdat ze cijfers kunstmatig laag willen houden.

Dat moet je in ogenschouw nemen als je data wil interpreteren, ja.
My friends all drive horses
pi_192299323
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 09:50 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Niet elk land test post-mortem.
Ofwel omdat ze de middelen niet hebben, ofwel omdat ze cijfers kunstmatig laag willen houden.

Dat moet je in ogenschouw nemen als je data wil interpreteren, ja.
Dat kunstmatig laag houden, of het nou is om de bevolking niet in paniek te laten raken, incompetentie te verbloemen of de situatie mooier te maken dan het is is extreem frustrerend.

Ik wil heel graag weten waar we aan toe zijn en welke kant het op gaat.
Liever transparant harde realiteit dan mooi weer spelen.

Het wordt zo steeds lastiger om een constante factor te vinden waar we staan en welke kant het op gaat.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 09:56:57 #62
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192299339
quote:

hoe hebben ze test dan gekregen?
pi_192299357
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 09:48 schreef polderturk het volgende:
Lees het artikel in de link.

We moeten veel drastischer te werk gaan. Veel meer testen en quarentaine centra inrichten. We kunnen hotels confisceren en daar quarentaine centra van maken.

p_von_eulenburg twitterde op vrijdag 27-03-2020 om 09:41:37 How did Wuhan get coronavirus under control? Its tactics were far more draconian than those Western countries have deployed. https://t.co/yJKEzcBhK8 via @:WSJ reageer retweet
We moeten veel meer in een doofpot stoppen bedoel je
pi_192299376
Wat is onze (NL) strategie nu eigenlijk? Flatten the curve. Maar iedereen moet het krijgen zodat we een muurtje bouwen rondom de kwetsbaren. Maar hoe lang moeten die kwetsbaren worden afgeschermd? 2 maanden, 4 maanden, 6 maanden? En dan de grenzen dichthouden? Wat zijn we nu aan het doen?
pi_192299383
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 08:06 schreef Anton91 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-besmetting-in-china
[..]

Het begint weer van vooraf aan...
In China wordt iedereen rondom deze persoon opgehaald en naar een quarantainehotel gebracht, waarna ze getest worden. Als de test goed uitvalt, dan mogen ze weer naar huis.

Dit is ook zo gebeurd met de uitbraak vanuit Wuhan. Iedereen die toen naar zijn ouderlijk huis ging, en later besmet bleek, werd in quarantaine gesteld. In China weet men precies in welke treinwagon deze persoon heeft gereisd. Alle 110 personen uit die wagon werden opgehaald door de quarantaine-politie en vervolgens gecontroleerd in een quarantaine hotel.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 10:01:39 #66
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192299387
  vrijdag 27 maart 2020 @ 10:04:06 #67
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192299418
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 10:01 schreef THEFXR het volgende:
[ afbeelding ]
Waar komen deze cijfers vandaan?
pi_192299423
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 10:01 schreef THEFXR het volgende:
[ afbeelding ]
De mensen die hersteld zijn worden niet van de op dit moment geïnfecteerde patiënten?
  vrijdag 27 maart 2020 @ 10:04:20 #69
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192299428
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 09:56 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Verschillende mogelijkheden. Eentje was in ieder geval getest omdat ze arts was en bij de ander omdat een huisgenoot Corona had oid.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 27 maart 2020 @ 10:05:23 #70
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_192299444
Appelpop (gratis festival in September) er ook af vanwege Corona crisis.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  vrijdag 27 maart 2020 @ 10:05:34 #71
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_192299448
De VS is echt FUBAR.
pi_192299454
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 10:01 schreef Idisrom het volgende:
Alle 110 personen uit die wagon worden opgehaald door de quarantaine-politie en vervolgens gecontroleerd in een quarantaine hotel.
wet op privacy dat kunnen we in europa niet. Verplicht op elke telefoon een gps tracker waardoor je de contacten bijhoudt.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 10:06:15 #73
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192299455
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 10:04 schreef Zeroku het volgende:

[..]

uit de wereldmeter
pi_192299457
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 10:05 schreef D_A het volgende:
Appelpop (gratis festival in September) er ook af vanwege Corona crisis.
Klinkt vrij voorbarig niet..?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 27 maart 2020 @ 10:06:42 #75
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_192299460
Overweight and being male are risk factors severe COVID - Bad news for Louisiana

https://www.reddit.com/r/(...)risk_factors_severe/
=================
The first video below, by Dr. John Campbell, a UK lecturer below, notes after discussing a symptom of Covid-19, concludes that 70 percent of the overweight and obese people inflected with the virus become sick enough to require intensive care. That does not bode well for Louisiana which has a high percentage overweight people. It also appears being male is a risk factor for illiness severe enough to require hospitalization in an ICU.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mike op 27-03-2020 10:09:37 ]
pi_192299461
quote:
Kantoor farmaceut Roche in Almere beklad
"Hoeveel doden?", is met zwarte verf op het kantoor van farmaceut Roche in Almere gespoten, meldt Omroep Flevoland. De multinational, die in Nederland zeker 80 procent van de markt voor coronatesten in handen heeft, kwam gisteren in opspraak, omdat het bedrijf Nederlandse ziekenhuislaboratoria niet voldoende benodigdheden voor de tests kan leveren.

Een van die benodigdheden, een vloeistof, zouden de ziekenhuizen best zelf kunnen maken, maar Roche zou weigeren het recept vrij te geven. De farmaceut wijst er in een reactie wel op dat er algemene recepten voor de vloeistof zijn. Volgens de ziekenhuizen werken die niet optimaal in de machines van Roche.

https://nos.nl/liveblog/2(...)maatregelen-uit.html

:')
pi_192299469
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 09:56 schreef THEFXR het volgende:

[..]

In sommige landen is geen tekort aan testen en wordt iedereen getest.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 27 maart 2020 @ 10:07:55 #78
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_192299479
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 10:06 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ja en nee. Het festival leunt vooral op MKB'ers uit de regio en die willen wel investeren maar kunnen in de huidige crisis niet echt garanties bieden. (en logisch)
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  vrijdag 27 maart 2020 @ 10:08:39 #79
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192299491
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 10:07 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

In sommige landen is geen tekort aan testen en wordt iedereen getest.
Welke landen test iedereen? Dat zijn Interessante cijfers namelijk.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_192299495
Kunnen die 80 filmpjes niet even in spoiler? :s)
Je raekt an de dinge geweun.
pi_192299498
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 10:04 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Dat de milde gevallen daar nu op 95% staan zou betekenen dat er toch niet zoveel op de ic belanden.
pi_192299499
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 10:08 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Welke landen test iedereen? Dat zijn Interessante cijfers namelijk.
Uit mijn hoofd IJsland en Zuid Korea
pi_192299511
Dr Fauci "You don't make the timeline, the virus does".

Weetje van de dag:
Interviewer Chris Cuomo is overigens het broertje van de gouverneur van de staat New York.
Tevens zijn ze beiden zoon van de inmiddels overelden Mario Cuomo, die gouverneur van diezelfde staat was tussen 1983 en 1994).

vrijdag 27 maart 2020 @ 10:10:36 #84
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192299518
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 10:09 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Uit mijn hoofd IJsland en Zuid Korea
Die hebben alle burgers getest? En hoeveel procent van de bevolking is daar besmet?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  vrijdag 27 maart 2020 @ 10:11:19 #85
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_192299526
GroeneMat twitterde op donderdag 26-03-2020 om 21:18:38 Ik krijg zojuist dit filmpje doorgestuurd via Whatsapp. Dit lijkt me wel de #coronalul van de week of niet?

Goeiedag zeg, wat een asociaal.. https://t.co/VgGXrNJlyV reageer retweet
pi_192299546
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 10:06 schreef Snikkelbeer het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Dit kon Roche onder de streep wel eens meer gaan kosten dan het nu niet vrij willen geven van dat recept.

Ziekenhuizen zullen hun risico meer gaan spreiden en ook meer gaan afnemen van concurrenten of in sommige gevallen in eigen beheer gaan testen, met eigen labs.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 10:12:28 #87
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192299547
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 10:06 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

anders moet je het voorbereiden en misschien later afgelasten, nu houd je de schade beperkt
pi_192299573
quote:
15s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 10:11 schreef Tiemie het volgende:
GroeneMat twitterde op donderdag 26-03-2020 om 21:18:38 Ik krijg zojuist dit filmpje doorgestuurd via Whatsapp. Dit lijkt me wel de #coronalul van de week of niet?

Die zou je toch met een 2 meter lange stok willen slaan zo'n vent. Mijn God...
Je raekt an de dinge geweun.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 10:14:42 #89
338108 SecretStoryWous
Geld verdienen met Jort Kelder
pi_192299583
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 10:13 schreef Messina het volgende:

[..]

Die zou je toch met een 1,5 meter lange stok willen slaan zo'n vent. Mijn God...
fixed
Dit is gewoon raar :l
pi_192299598
quote:

wow.. geen woorden voor

Hopelijk meteen ontslagen
pi_192299605
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 09:44 schreef Blik het volgende:

[..]

helemaal geen onzin

https://www.parool.nl/ned(...)n-wie-niet~b72a3c35/

Drie weken of meer, verblijf is langer dan normaal.
pi_192299607
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 10:12 schreef Tarado het volgende:

[..]

anders moet je het voorbereiden en misschien later afgelasten, nu houd je de schade beperkt
Absoluut waar, maar ergens baart het me zorgen dat organisaties nu al besluiten evenementen in September te cancelen :{
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Miss 200.000.000! vrijdag 27 maart 2020 @ 10:17:36 #93
367000 roos94
pi_192299609
quote:

Omg :'(
pi_192299620
Het filmpje staat zo te zien ook al op dumpert en politie is er mee aan de slag gegaan.

^O^
pi_192299621
Trump had gisteren in zijn persconferentie lovende woorden voor Roche.

Dat bedrijf moet gewoon door de politie worden bestormd en alle belangrijke informatie in beslag genomen. Wat zij nu doen is een vijandige daad en niets anders.
pi_192299644
quote:

Heel sneu, maar ik denk ook niet het de oplossing is om dan iemand te gaan schoppen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-03-2020 10:23:40 ]
pi_192299655
BBCWorld twitterde op donderdag 26-03-2020 om 17:57:32 Mexicans demand crackdown on Americans crossing the border

https://t.co/izwx6Qj5FI reageer retweet
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_192299656
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 10:22 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Heel sneu, maar ik denk ook niet dat de oplossing is om dan iemand te gaan schoppen.
Waarom niet, ze vraagt t ook normaal. En om dan maar 25kg potaarde over je heen te krijgen als bejaarde is wel normaal?
pi_192299661
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 10:19 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Het filmpje staat zo te zien ook al op dumpert en politie is er mee aan de slag gegaan.

^O^
Ja ze moeten wel.
pi_192299672
quote:

Allebei wel.
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_192299675
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 10:23 schreef funnywell het volgende:

[..]

Waarom niet, ze vraagt t ook normaal. En om dan maar 25kg potaarde over je heen te krijgen als bejaarde is wel normaal?
Dus als jij iets aan iemand vraagt wat die niet doet dan haal je ook gewoon maar uit? Ik vind dat nooit een oplossing, ook in dit geval niet. Die reactie van dat kneusje is natuurlijk helemaal gestoord, maar dat had je vanaf het begin van het filmpje kunnen verwachten.
pi_192299682

...een klein kijkje in 'de keuken'
pi_192299684
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 10:06 schreef Snikkelbeer het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ik vind het wel terecht eerlijk gezegd.
Als je niet onderdeel bent van de oplossing ben je onderdeel van het probleem.
pi_192299699
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 10:25 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Dus als jij iets aan iemand vraagt wat die niet doet dan haal je ook gewoon maar uit? Ik vind dat nooit een oplossing, ook in dit geval niet. Die reactie van dat kneusje is natuurlijk helemaal gestoord, maar dat had je vanaf het begin van het filmpje kunnen verwachten.
Ja om je eigen veiligheid te beschermen mag je geweld toepassen. Is altijd al geweest.
pi_192299703
quote:

Er gaan echt zoveel dingen fout in dit filmpje...
1. Die man met z'n egoistische gedrag
2. De medewerker(s) die er niks van zegt/zeggen
3. De vrouw die schopt
4. De mensen op de achtergrond die erom moeten lachen / het hebben verspreid
pi_192299706
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 10:26 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Ik vind het wel terecht eerlijk gezegd.
Als je niet onderdeel bent van de oplossing ben je onderdeel van het probleem.
vandalisme goedpraten. :R
pi_192299714
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 10:27 schreef funnywell het volgende:

[..]

Ja om je eigen veiligheid te beschermen mag je geweld toepassen. Is altijd al geweest.
Nee, zo werkt het dus niet. Dat is voor eigen rechter spelen en dat is strafbaar.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 27 maart 2020 @ 10:29:13 #108
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_192299720
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 10:16 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:

wow.. geen woorden voor

Volgens mij is het een klant, geen medewerker.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_192299721
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 10:28 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

vandalisme goedpraten. :R
Je kan niet verontwaardigder zijn over dit dan wat Roche doet.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 10:31:34 #110
62913 Blik
The one and Only!
pi_192299747
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 10:17 schreef funnywell het volgende:

[..]

helemaal geen onzin

https://www.parool.nl/ned(...)n-wie-niet~b72a3c35/

Drie weken of meer, verblijf is langer dan normaal.
Het kan ook langer dan 3 weken zijn, uit eerder onderzoek is al gebleken dat 11 dagen de mediaan is
pi_192299758
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 10:28 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Nee, zo werkt het dus niet. Dat is voor eigen rechter spelen en dat is strafbaar.
Nee hoor noodweerexces noemen we dat
  vrijdag 27 maart 2020 @ 10:32:48 #112
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192299766
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 10:19 schreef Confetti het volgende:
Trump had gisteren in zijn persconferentie lovende woorden voor Roche.

Dat bedrijf moet gewoon door de politie worden bestormd en alle belangrijke informatie in beslag genomen. Wat zij nu doen is een vijandige daad en niets anders.
wat een onzin, omdat ze hier de boel niet op orde hebben moet zo'n bedrijf dat gewoon maar even doen
pi_192299767
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 10:28 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Jawel, zo werkt het wel.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 27 maart 2020 @ 10:32:57 #114
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_192299770
Kijk eens wat Duitsland doet (beschikbare IC-bedden): https://www.divi.de/register/intensivregister

^O^
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_192299778
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 10:31 schreef Blik het volgende:

[..]

Het kan ook langer dan 3 weken zijn, uit eerder onderzoek is al gebleken dat 11 dagen de mediaan is
Dat is niet gebleken, het duurt veel langer dan een gemiddelde IC opname. Waarbij 3 weken eerder standaard dan uitzondering is en in veel gevallen het langer nodig zou zijn. Daarom komen er ook zo weinig bedden vrij
  vrijdag 27 maart 2020 @ 10:36:37 #116
3542 Gia
User under construction
pi_192299800
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 10:16 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:

[..]

wow.. geen woorden voor

Volgens mij is het een klant.
pi_192299816
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 10:33 schreef funnywell het volgende:

[..]

Dat is niet gebleken, het duurt veel langer dan een gemiddelde IC opname. Waarbij 3 weken eerder standaard dan uitzondering is en in veel gevallen het langer nodig zou zijn. Daarom komen er ook zo weinig bedden vrij
Wat snap je niet aan het woordje mediaan? |:(

En waarom met wat vage bewoording het erger maken als de statistiek tot nu toe laat zien. :')
pi_192299827
quote:

[..]

Jij hebt geen stem in je achterhoofd die steeds zegt: 'dit gaat niet lang meer duren`?
pi_192299854
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 10:32 schreef Tarado het volgende:

[..]

wat een onzin, omdat ze hier de boel niet op orde hebben moet zo'n bedrijf dat gewoon maar even doen
Je kunt stellen dat we nu wereldwijd in een situatie zitten waar zo'n bedrijf levens kan redden. En zoals gisteren al ergens aangegeven, bij zo'n receptuur voor een klein vloeistofje staat of valt een bedrijf niet. Ik denk juist dat Roche zich een enorm goede dienst zou doen als merk door het receptuur vrij te geven, dat is op dit moment de beste marketing die je kunt krijgen als bedrijf. Want als jij dat openbaar op je site zet komt dat wereldwijd in het nieuws, gratis reclame.

Maar schijnbaar wil Roche liever knaken zien en als er dan wat meer doden vallen, ach boeiend? Dat vind ik een kwalijke houding.
pi_192299856
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 10:38 schreef HiZ het volgende:

[..]

Jij hebt geen stem in je achterhoofd die steeds zegt: 'dit gaat niet lang meer duren`?
nee
  vrijdag 27 maart 2020 @ 10:40:49 #121
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_192299860
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 10:32 schreef Rewimo het volgende:
Kijk eens wat Duitsland doet (beschikbare IC-bedden): https://www.divi.de/register/intensivregister

^O^
Zou dat inmiddels (achter de schermen) niet ook bestaan voor Nederland? Maar wel een mooie oplossing ja :Y
  vrijdag 27 maart 2020 @ 10:43:22 #122
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192299881
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 10:40 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Je kunt stellen dat we nu wereldwijd in een situatie zitten waar zo'n bedrijf levens kan redden. En zoals gisteren al ergens aangegeven, bij zo'n receptuur voor een klein vloeistofje staat of valt een bedrijf niet. Ik denk juist dat Roche zich een enorm goede dienst zou doen als merk door het receptuur vrij te geven, dat is op dit moment de beste marketing die je kunt krijgen als bedrijf. Want als jij dat openbaar op je site zet komt dat wereldwijd in het nieuws, gratis reclame.

Maar schijnbaar wil Roche liever knaken zien en als er dan wat meer doden vallen, ach boeiend? Dat vind ik een kwalijke houding.
er wordt gewoon veel te snel gewezen, ik zeg niet dat Roche het allemaal keurig netjes doet maar je eigen falen op anderen afschuiven is hier ook iig deels aan de orde.
pi_192299882
Vraagje...

Je hebt een kaart met besmettingen:
https://www.rivm.nl/nieuws/actuele-informatie-over-coronavirus

Is er ook een kaart waarop de gemeentes van de doden door Corona worden weergegeven?
  vrijdag 27 maart 2020 @ 10:44:53 #124
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_192299893
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 10:43 schreef Tarado het volgende:

[..]

er wordt gewoon veel te snel gewezen, ik zeg niet dat Roche het allemaal keurig netjes doet maar je eigen falen op anderen afschuiven is hier ook iig deels aan de orde.
Eens. Het had Roche natuurlijk wel gesierd om wat behulpzamer te zijn.
pi_192299898
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 10:43 schreef iBenny het volgende:
Vraagje...

Is er ook een kaart waarop de gemeentes van de doden door Corona worden weergegeven?
https://www.rivm.nl/nieuw(...)ver-coronavirus/data

PDF onderaan pagina 9
You're Fucking Out, I'm Fucking In
  vrijdag 27 maart 2020 @ 10:45:59 #126
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192299905
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 10:43 schreef iBenny het volgende:
Vraagje...

Ja heeft hier in een eerder deel al gestaan maar je vindt hem ook op de RIVM site onder actueel coronanieuws in een PDF
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  vrijdag 27 maart 2020 @ 10:46:24 #127
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_192299911
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 10:25 schreef iBenny het volgende:

...een klein kijkje in 'de keuken'
...

Geen woorden voor.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  vrijdag 27 maart 2020 @ 10:47:35 #128
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192299925
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 10:44 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Eens. Het had Roche natuurlijk wel gesierd om wat behulpzamer te zijn.
zeker maar dat heeft ook met liability te maken, je kan wel een receptuur geven maar de kwaliteitscontrole geef je dan ook uit handen, als het dan niet goed blijkt te werken, wie is er dan fout.
Het is niet zo eenvoudig als er door menigeen geschreeuwd wordt.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 10:48:24 #129
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192299932
hier

pi_192299949
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  vrijdag 27 maart 2020 @ 10:50:06 #131
370890 mabo11
Bracht VIESDIK op tv
pi_192299950
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 10:48 schreef ondeugend het volgende:
hier

[ afbeelding ]
Heb je ook een link zodat ik die per dag kan volgen?
VIESDIK in beeld gebracht tijdens WK Darts 2015 & 2016 en Premier League Ahoy 2016
  vrijdag 27 maart 2020 @ 10:50:51 #132
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_192299956
quote:
hier

[ afbeelding ]
We kunnen de cijfers van de overledenen ook al niet meer vertrouwen aangezien gisteren duidelijk is gebleken dat alleen overledenen die positief getest zijn, mee worden genomen.

Dat terwijl er ook veel doden zijn die in de pathologie duidelijk Corona laten zien, maar nooit achteraf meer getest worden.

Het enige betrouwbare cijfer wat we nu nog overhouden is ziekenhuisopnames
pi_192299965
Is er trouwens onderzoek naar gedaan of het virus overleefd in vrieskou of in extreme hitte?
pi_192299967
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 10:50 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

We kunnen de cijfers van de overledenen ook al niet meer vertrouwen aangezien gisteren duidelijk is gebleken dat alleen overledenen die positief getest zijn, mee worden genomen.

Dat terwijl er ook veel doden zijn die in de pathologie duidelijk Corona laten zien, maar nooit achteraf meer getest worden.

jezus.... :'(
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_192299970
waarom in hemelsnaam een uitzondering op de maatregelen voor religieuze bijeenkomsten.
wees duidelijk. je kunt toch niet 4 mensen op straat boetes geven als een religieuze bijeenkomst van 29 man wel is toegestaan.

anders kan iedereen zeggen dat je een religieuze bijeenkomst hebt. desnoods zet je een vergiet op je hoofd.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  vrijdag 27 maart 2020 @ 10:52:44 #136
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192299978
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 10:50 schreef mabo11 het volgende:

[..]

Heb je ook een link zodat ik die per dag kan volgen?
Zie een paar posts hierboven van KennyPowers.
Het komt uit een pdf van het RIVM
  vrijdag 27 maart 2020 @ 10:53:48 #137
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192299992
quote:

[..]

Klopt hoor, zie het dan maar gewoon als indicatie
pi_192300010
quote:
hier

[ afbeelding ]
Zou een kaartje kunnen zijn van carnavalsverenigingen.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 10:56:30 #139
370890 mabo11
Bracht VIESDIK op tv
pi_192300019
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 10:52 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Zie een paar posts hierboven van KennyPowers.
Het komt uit een pdf van het RIVM
dank
VIESDIK in beeld gebracht tijdens WK Darts 2015 & 2016 en Premier League Ahoy 2016
pi_192300092
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 09:05 schreef PicoMMP het volgende:

[..]

Gisteren 12-2 toch?
Klopt. Er zijn er nog 3 overgeplaatst naar andere ziekenhuizen.

En een aantal terug naar kliniek. Dus er is nog steeds wel behoorlijke instroom.

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 08:35 schreef Sumppi het volgende:

[..]

Hoeveel plaats hebben jullie op de IC?
Normaal is de maximale capaciteit 40 over 2 locaties. 8 Tweesteden, 32 EZ.

Op het EZ zijn er normaalgesproken 24 open (nu natuurlijk alles). Dat is best wel veel voor Tilburg. Dat komt omdat we een traumacentrum zijn en gespecialiseerd in neurochirurgie.

Nu wordt de capaciteit dagelijks opgerekt. Dus het is lastig aan te geven hoeveel capaciteit we precies hebben.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 11:08:00 #141
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192300125
quote:
hier

[ afbeelding ]
Treurig voor Brabant en Limburg :'(
pi_192300137
België + 1.049 & 69 doden
pi_192300141
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 11:05 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Klopt. Er zijn er nog 3 overgeplaatst naar andere ziekenhuizen.

En een aantal terug naar kliniek. Dus er is nog steeds wel behoorlijke instroom.
[..]

Normaal is de maximale capaciteit 40 over 2 locaties. 8 Tweesteden, 32 EZ.

Op het EZ zijn er normaalgesproken 24 open (nu natuurlijk alles). Dat is best wel veel voor Tilburg. Dat komt omdat we een traumacentrum zijn en gespecialiseerd in neurochirurgie.

Nu wordt de capaciteit dagelijks opgerekt. Dus het is lastig aan te geven hoeveel capaciteit we precies hebben.
Ja, dat is best veel. Dankjewel voor de informatie.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 11:09:58 #144
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_192300158
Dit is ook wel erg mooi hier in mijn woonplaats , ze gaan zondag langer open de winkels en ze krijgen nu ook toestemming om s nachts te bevoorraden
_O_

https://www.vlaardingen24(...)ts-bevoorraden/28036
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_192300162
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 09:44 schreef Blik het volgende:

[..]

volgens RIVM gemiddeld 3 weken:
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 11:12:21 #146
62913 Blik
The one and Only!
pi_192300199
quote:

[..]

Ow, nu zijn het er al veel?

Welke bron, behalve een paar huisartsen die een paar voorbeelden zonder daarbij 100% zeker te zijn, heb jij hiervoor?
  vrijdag 27 maart 2020 @ 11:14:22 #147
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192300227
Belgie: 69 doden (meer dan gister) en 1049 cases (minder dan gister)
  vrijdag 27 maart 2020 @ 11:15:18 #148
62913 Blik
The one and Only!
pi_192300239
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 11:10 schreef Fukushima het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Arts-assistent had gisteren een mooie bron over het onderzoek hierover. Die bevestigde dat de mediaan 11 dagen was en de max ligtijd rond de 3 weken was
pi_192300240
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 11:10 schreef Fukushima het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
het RIVM moeten we gewoon maar even met een korreltje zout nemen .....
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  vrijdag 27 maart 2020 @ 11:17:19 #150
3542 Gia
User under construction
pi_192300265
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 10:40 schreef Dejannn het volgende:

Ze zei ook dat het recept niet gepatenteerd was. Dus, dat is het probleem niet.

Was eigenlijk nooit zo'n fan van Jinek, maar gisteren was ze net een bloedhond. Ze liet niet los.

Probleem lijkt het proces te zijn om de testen te maken. En dat houden ze voor zichzelf.

Er werd ook de vraag gesteld waarom er maar 1/3de geleverd wordt, en of dit voor alle landen zo is.
Daar gaf ze niet echt antwoord op.
'Eh, daar ga ik maar van uit'

We weten uit het recente verleden dat medicijnen e.d. naar de hoogste bieder gaan en wij hier met tekorten zitten.

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit hier niet anders is.
pi_192300279
Experts van diverse veiligheidsdiensten waarschuwden al in 2016 dat een tekort aan bedden op de intensivecareafdelingen (ic's) tijdens een pandemie tot een groot probleem zou kunnen leiden, blijkt uit onderzoek waar NRC vrijdag over bericht.

https://www.nu.nl/coronav(...)en-bij-pandemie.html
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')