Wist ikquote:
quote:Op donderdag 26 maart 2020 21:42 schreef fietsie het volgende:
Ik overweeg een 2e bonenmachine, voor boven
Westkapellequote:
Ik wil er ook een na elke dag nespresso. Op zich goed maar dat apparaat is langzaam en lawaaierigquote:Op donderdag 26 maart 2020 21:42 schreef fietsie het volgende:
Ik overweeg een 2e bonenmachine, voor boven
De domme mensen wonen toch in het noorden zeggen ze?quote:Op donderdag 26 maart 2020 21:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
@:derLudolf
Rustig op straat? In Den Haag (centrum)?Vergeet het maar...
Waar woon jij ook alweer?quote:Op donderdag 26 maart 2020 21:56 schreef derLudolf het volgende:
[..]
De domme mensen wonen toch in het noorden zeggen ze?
Dure hobby.. hele dag thuis zijn als je nespresso hebtquote:Op donderdag 26 maart 2020 22:01 schreef Kreator het volgende:
Ik drink thuis momenteel vijf kopjes Nespresso per dag. Veel eer dan normaal.
Juh, een abbo.quote:Op donderdag 26 maart 2020 22:09 schreef Clubsoda het volgende:
Ik word snibbig van die steeds terugkerende (onterechte!) passief-agressieve adblocker-tekst. Kan dat niet anders?
20 cent per bakkie. Ik overleef het wel.quote:Op donderdag 26 maart 2020 22:07 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Dure hobby.. hele dag thuis zijn als je nespresso hebt
Wat voor tekst is dat?quote:Op donderdag 26 maart 2020 22:09 schreef Clubsoda het volgende:
Ik word snibbig van die steeds terugkerende (onterechte!) passief-agressieve adblocker-tekst. Kan dat niet anders?
Hmmmquote:Op donderdag 26 maart 2020 22:20 schreef AnneX het volgende:
Het is laat op een lange dag: ik moest de combi cassettebandje/potlood uitleggen.🤪
Zijn er mensen met een DirkvandeBroek in de buurt: “Ze hebben bij @:dirkvandenbroek nu messenblokken van Royal VKB in de aanbieding voor ¤14,95. (deze dus bol.com/nl/p/royal-vkb…) Ik heb mijn el cheapo Hema messen er ook maar bijgezet”
Vanmorgen volgens mij.quote:Op donderdag 26 maart 2020 22:50 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik duik er ook zo in, maar heeft @:Uniekhoorn zich al gemeld vandaag?
Heb je pijnstillers in huis? als pcm, max 2 per keer en 4 x 2 per 24 uur zoals ‘wij’ altijd zeggen in de culchat.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 01:23 schreef uniekhoorn het volgende:
Wil wel slapen maar die hoofdpijn wil dat niet
half 5 hierquote:
Tx.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 07:46 schreef PdeHoog het volgende:
Succes daar BluesIk heb bewondering voor je. Ik weet niet of ik die gekte aan zou kunnen
Een verhaaltje over dat ik een ad-blocker zou gebruiken (doe ik niet) en waarom dat slecht is en dan, om door te gaan met een ad-blocker moet ik op 'ik fok! liever op de kosten van een ander' klikkenquote:
Veel mensen hebben er al over geklaagd. Bij veel mensen zonder adblocker komt die naar boven. En dan die tekst. Tsja, dan snap ik dat er volk weglooptquote:Op vrijdag 27 maart 2020 08:10 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Een verhaaltje over dat ik een ad-blocker zou gebruiken (doe ik niet) en waarom dat slecht is en dan, om door te gaan met een ad-blocker moet ik op 'ik fok! liever op de kosten van een ander' klikkenIk vind zo'n passief-agressief toontje best eh... onprofessioneel.
Precies. Het klopt niet en het is een domme manier van communiceren. Ik begrijp ook volkomen dat je dan rechtsomkeert maakt.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 08:10 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Veel mensen hebben er al over geklaagd. Bij veel mensen zonder adblocker komt die naar boven. En dan die tekst. Tsja, dan snap ik dat er volk wegloopt.
Dat soort advies is wel een tikje riskant. Boven de 10gram/dag loop je serieus risico op leverfalen.quote:
Op de manier zoals AnneX aangaf dus nooit meer dan de aangegeven hoeveelheid. Ik weet niet of Uniek tegen medicatie is, sommige mensen hebben dat, had ooit zo'n collega, aangereden, gezicht bont en blauw, gekneusde ribben heel veel pijn "maar ik slik nooit iets, gaat wel over". Dat deed het ook maar met veel onnodige pijn.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 08:52 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat soort advies is wel een tikje riskant. Boven de 10gram/dag loop je serieus risico op leverfalen.
https://www.trubendorffer.nl/kennis/overdosis-paracetamol/
Ook een tijd last van gehad (terwijl ik ook ads zag) nu lijkt het al een paar dagen goed te gaanquote:Op vrijdag 27 maart 2020 08:10 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Een verhaaltje over dat ik een ad-blocker zou gebruiken (doe ik niet) en waarom dat slecht is en dan, om door te gaan met een ad-blocker moet ik op 'ik fok! liever op de kosten van een ander' klikkenIk vind zo'n passief-agressief toontje best eh... onprofessioneel.
Dan zit je boven de 8 stuks per dag. Dat klinkt al behoorlijk als volgooien toch?quote:Op vrijdag 27 maart 2020 08:52 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat soort advies is wel een tikje riskant. Boven de 10gram/dag loop je serieus risico op leverfalen.
https://www.trubendorffer.nl/kennis/overdosis-paracetamol/
20. Da's best veelquote:Op vrijdag 27 maart 2020 09:06 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dan zit je boven de 8 stuks per dag. Dat klinkt al behoorlijk als volgooien toch?
Wellicht ga je ook eerder naar bed.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 07:13 schreef PdeHoog het volgende:
MogguhIk merk dat ik bij G toch beter en meer slaap dan thuis
![]()
En bijzonder irritant... neiging om fok de rest van de dag niet meer te openen elke keer dat dat me gebeurd.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 08:10 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Deed ik ook nooit..quote:Op vrijdag 27 maart 2020 09:05 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Op de manier zoals AnneX aangaf dus nooit meer dan de aangegeven hoeveelheid. Ik weet niet of Uniek tegen medicatie is, sommige mensen hebben dat, had ooit zo'n collega, aangereden, gezicht bont en blauw, gekneusde ribben heel veel pijn "maar ik slik nooit iets, gaat wel over". Dat deed het ook maar met veel onnodige pijn.
Ik heb ook nog nooit zo'n goede slaapscore (volgens fitbit) gehaald als de afgelopen 2 wekenquote:Op vrijdag 27 maart 2020 09:45 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Wellicht ga je ook eerder naar bed.
Doe ik wel als we samen slapen merk ik
(Maar we staan ook een stuk vroeger op dan...)
Zat toevallig in sleepcycle te kijken dat ik de laatste maanden wel effectief toch langer slaap.
Dit en dit!quote:Op vrijdag 27 maart 2020 09:56 schreef Myraela het volgende:
Goede aanbieding! Gelukkig geen Hoogvliet hier.
Ja huuu! Had ik een paar dagen terug ook een poosje. Net als jij werd ik er bloedlink van.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 08:10 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Liesbeth overleden?quote:Op vrijdag 27 maart 2020 10:28 schreef borisz het volgende:
Dat Liesbeth en Ramses maar weer een hoop muziek mogen maken ergens.
Achquote:Op vrijdag 27 maart 2020 10:30 schreef borisz het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)st-78-overleden.html
Als een bug er voor zorgt dat een site niet werkt is dat irritant. Als de site vanuit het buitenland totaal niet meer werkt wordt het hoog tijd om de bug er uit te halen. Of niet gaan zeuren dat mensen weglopen of blokkers gaan inzetten.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 10:33 schreef Barreltje het volgende:
Liesbeth List..![]()
Enn@ adblocker dar jullie daar zulke gevoelens bij krijgen joh.. is toch gewoon een bug .. dat wordt wel weer opgelost denk ik dan.. relaaaaaaaxxxx
Dat de tekst opduikt is een bug. De inhoud van de tekst is dat niet, die daar door iemand bewust zo ingezet. Prima voor de mensen die bewust hun addblocker aanzetten. Maar als je er als user niks aan kunt doen dat die bug opduikt komt de tekst niet fijn over.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 10:33 schreef Barreltje het volgende:
Liesbeth List..![]()
Enn@ adblocker dar jullie daar zulke gevoelens bij krijgen joh.. is toch gewoon een bug .. dat wordt wel weer opgelost denk ik dan.. relaaaaaaaxxxx
Ditquote:Op vrijdag 27 maart 2020 10:45 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Dat de tekst opduikt is een bug. De inhoud van de tekst is dat niet, die daar door iemand bewust zo ingezet. Prima voor de mensen die bewust hun addblocker aanzetten. Maar als je er als user niks aan kunt doen dat die bug opduikt komt de tekst niet fijn over.
Nee nog nietquote:Op vrijdag 27 maart 2020 07:55 schreef FutureFairytale het volgende:
Zet em op Blues vandaag. Hierna weekend![]()
In weekend heb je toch geen dienst?
Is het een stilte voor de storm?quote:Op vrijdag 27 maart 2020 10:49 schreef Blues het volgende:
[..]
Nee nog nietMisschien komt dat nog als we iedereen weer moeten oproepen tzt.
Vandaag zitten we met 3 rustige typjes en we hebben alles onder controle voor nuZo fijn even een keer geen enorme stress maar een klein beetje
Artsen worden nu ingezet om nachtdiensten te draaien dus per week gaan we nu een ander rooster maken voor die artsen en hun patienten weer bellen.
Het lijkt net of er een soort berusting is vandaag qua houding, stemming en sfeer bij ons.
De storm is al ingezet hoorquote:
Echt waar? Alleen maar lurken en dan tevoorschijn komen om iemand 'terecht te wijzen'?quote:Op vrijdag 27 maart 2020 10:46 schreef Lienekien het volgende:
Echt waar? Bericht dat iemand is overleden en dan is het nodig een kotssmiley te posten?
Dit.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 11:07 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Echt waar? Alleen maar lurken en dan tevoorschijn komen om iemand 'terecht te wijzen'?
quote:Op vrijdag 27 maart 2020 11:07 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Echt waar? Alleen maar lurken en dan tevoorschijn komen om iemand 'terecht te wijzen'?
Echt waar? Je zal je er maar druk om maken, gezellige meeposter.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 10:46 schreef Lienekien het volgende:
Echt waar? Bericht dat iemand is overleden en dan is het nodig een kotssmiley te posten?
Echt waar. Je was me voor.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 11:07 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Fijn dat het meevalt vergeleken met je gevoel voordat je gingquote:Op vrijdag 27 maart 2020 10:49 schreef Blues het volgende:
[..]
Nee nog nietMisschien komt dat nog als we iedereen weer moeten oproepen tzt.
Vandaag zitten we met 3 rustige typjes en we hebben alles onder controle voor nuZo fijn even een keer geen enorme stress maar een klein beetje
Artsen worden nu ingezet om nachtdiensten te draaien dus per week gaan we nu een ander rooster maken voor die artsen en hun patienten weer bellen.
Het lijkt net of er een soort berusting is vandaag qua houding, stemming en sfeer bij ons.
quote:Op vrijdag 27 maart 2020 11:07 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Ik post wel vaker, hoor.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 11:07 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Ik heb ooit eens een min of meer persoonlijk akkefietje met haar gehad. Ze zou 2x optreden op een event. Uren besteeds aan teksten voor liedjes (in het engels), deels ook betaald (haar tijd), diverse zaken rondom die optredens geregeld en ruim een week ervoor belt ze (haar management) af. Ze had besloten dat ze liever niet meer in het engels wilde zingen.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 11:39 schreef Barreltje het volgende:
Gheheh @:Leintjuh.. in principe doe jij nu ook een pot-ketel![]()
![]()
Anyway.. Ik snap er niks van dat je over dode mensen alleen maar mooie dingen zou moeten zeggen.. Ik vond dat mens niks.. hoog "kijk mij eens kunstzinnig-met-een-grote-K, pardon!, zijn gehalte ..
Van een bloem een theater voorstelling weten te maken..het is een fucking paardebloem.. niet "een wonder der natuur met zijn geurende stamper en frivool krullende bloemenblaadjes ij tonen van geel.." donder op joh..
quote:Op vrijdag 27 maart 2020 11:32 schreef Lienekien het volgende:
Fijn, dat de rijen zich hier zo sluiten om zo’n stomme post te verdedigen!
Een oprecht
En iemand anders heeft weer een andere mening. Dat mag dan ook. Dat is fok. Dat jij je mond houdt (doe je nu kennelijk ook niet) en verder gaat en dat een ander er even iets over wil zeggen.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 11:50 schreef AnneX het volgende:
Sjonge...waarover maken jullie druk?
Liesbeth List was een icoon van een vorige generatie.
En sputterde nog wat na.
So what. Hier krijg ik ook wel eens mee van mij onbekende hedendaagse muziek/film/auteurs icons, die mij niks zeggen.
Dan lees ik dat en denk er het mijne van en hou mijn mond.
In overleg eerst nog een week thuiswerken. Week daarop weer normaal. Dan ben ik 14 dagen in Nederland/Duitsland.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 11:50 schreef AnneX het volgende:
Sjonge...waarover maken jullie druk?
Liesbeth List was een icoon van een vorige generatie.
En sputterde nog wat na.
So what. Hier krijg ik ook wel eens mee van mij onbekende hedendaagse muziek/film/auteurs icons, die mij niks zeggen.
Dan lees ik dat en denk er het mijne van en hou mijn mond.
@:mini...de kiwibessen in de lunch gister...intrigeren mij.
Zo maar te koop bij de jumbo oid?
@:Uniek...de hoofdpijn kan ook komen van spierspanningshoofdpijn vanwege de voorgaande weken/maanden...heb je wel een goed hoofdkussen op de bank?
Of slaap je al weer boven?
En Zet...wat vond de werkgever? Ga je werken? Of ‘kun’ je thuisblijven in isolatie?
Wat zegt de bedrijfsarts erover? (Duits of Nederlands?
Onwerkelijk hoor Blues, zg. rust op het werk.
mmm een van de katten niest en heeft een loopoogquote:Op vrijdag 27 maart 2020 12:14 schreef fietsie het volgende:
In Belgie is nu corona bij een kat vastgesteld...
Mijn kat ging al niet naar feestjes en uit eten, en houdt zéker 10 meter afstand tot iedereen die niet Jross of ik is. Dus dat komt wel goed.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 12:14 schreef fietsie het volgende:
Sneu, ik hoop dat er nog dierenartsen zijn met (voldoende) beademingsapparatuurquote:Op vrijdag 27 maart 2020 12:14 schreef fietsie het volgende:
Die van ons zit ook al tijden in vrijwillige quarantaine.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 12:16 schreef Isabeau het volgende:
Mijn kat ging al niet naar feestjes en uit eten, en houdt zéker 10 meter afstand tot iedereen die niet Jross of ik is. Dus dat komt wel goed.
Quote<quote:Op vrijdag 27 maart 2020 12:14 schreef fietsie het volgende:
Kook ook van jouquote:Op vrijdag 27 maart 2020 11:56 schreef Kreator het volgende:
[..]
En iemand anders heeft weer een andere mening. Dat mag dan ook. Dat is fok. Dat jij je mond houdt (doe je nu kennelijk ook niet) en verder gaat en dat een ander er even iets over wil zeggen.
Mooie wereld wel.
En die apestaartjes gaan niet werken met halve usernames en puntjes.
Zullen we het speculeren hierover gewoon aan virologen over laten? Mensen die ervoor gestudeerd hebben?quote:Op vrijdag 27 maart 2020 12:19 schreef z80 het volgende:
[..]
Quote<
Volgens viroloog Steven Van Gucht is het virus ook vastgesteld bij een kat. Die zou het hebben gekregen van haar baasje dat besmet was met het coronavirus. „Het gaat om een alleenstaand geval”, benadrukte Van Gucht tijdens zijn dagelijkse briefing over de nieuwe cijfers. „Er zijn geen indicaties dat dit vaak voorkomt.” Volgens hem werd de kat „het slachtoffer van de infectie bij de mens.” Er zijn geen redenen om aan te nemen dat het omgekeerde ook kan gebeuren. „We achten het risico voor mensen heel klein.”
<Quote.
Hier ben ik het niet helemaal mee eens. De vorige corona besmetting kwam via de civetkatten.
En ook deze keer staan deze onder verdenking. Van vleermuis naar civetkat naar mens.
quote:Op vrijdag 27 maart 2020 12:23 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Zullen we het speculeren hierover gewoon aan virologen over laten? Mensen die ervoor gestudeerd hebben?
Scheelt weer praktijken waarin mensen hun dieren van het balkon gooien (zoals al gebeurd is in andere landen...)
Ze moeten bij het RIVM gewoon 4-3-3 spelen, dan komt het allemaal goed.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 12:26 schreef PdeHoog het volgende:
[..]![]()
Naast die duizenden voetbalcoaches hebben we nu ook miljoenen virologen in NL. En als ze net zo goed zijn in viroloogje spelen als in voetbal coach spelen, nou berg je dan maar
zonder keeper??quote:Op vrijdag 27 maart 2020 12:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ze moeten bij het RIVM gewoon 4-3-3 spelen, dan komt het allemaal goed.
OK. Maar dan ook graag de zelfde opmerking naar die gene met de vleermuisopmerkingen.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 12:23 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Zullen we het speculeren hierover gewoon aan virologen over laten? Mensen die ervoor gestudeerd hebben?
Scheelt weer praktijken waarin mensen hun dieren van het balkon gooien (zoals al gebeurd is in andere landen...)
quote:Op vrijdag 27 maart 2020 12:36 schreef Sarabi het volgende:
Het eerste bier stay at home survival box is binnen![]()
[ afbeelding ]
Met kaas en noten
En wc-rolde kat hadden we al.
Leuk pakket zeg!!quote:Op vrijdag 27 maart 2020 12:36 schreef Sarabi het volgende:
[ afbeelding ]
Met kaas en noten
quote:Op vrijdag 27 maart 2020 12:45 schreef Barreltje het volgende:
Beeldscherm aangesloten.. nu blijkt het draadloze keyboard met muispad totaal niet lekker te werken.. op zoek naar een muis.. had jij er nog 1 over Lucky?
Ja dat doen ze goedquote:
Een grote groep "doet nog een drankje, een flesje of 2 wijn" naast de bonnen wellicht, in de praktijk?quote:Op vrijdag 27 maart 2020 13:01 schreef Barreltje het volgende:
Wij kochten vandaag kadobonnen voor een van onze favoriete restaurants..
Al snap ik niet helemaal hoe dat een restaurant red.. want voor dat geld moeten ze straks nog wel een maaltijd gaan koken.. dus het is eigenlijk een meer uitstel van executie ??
Bezorgen ze alleen in regio Leiden?quote:Op vrijdag 27 maart 2020 12:36 schreef Sarabi het volgende:
[ afbeelding ]
Met kaas en noten
Wat voor eentje had je? Dan weet ik dat ik die niet moet kopenquote:Op vrijdag 27 maart 2020 12:45 schreef Barreltje het volgende:
Beeldscherm aangesloten.. nu blijkt het draadloze keyboard met muispad totaal niet lekker te werken.. op zoek naar een muis.. had jij er nog 1 over Lucky?
Misschien maximaal vijf gasten met bonnen per avond dan?quote:Op vrijdag 27 maart 2020 13:01 schreef Barreltje het volgende:
Al snap ik niet helemaal hoe dat een restaurant red.. want voor dat geld moeten ze straks nog wel een maaltijd gaan koken.. dus het is eigenlijk een meer uitstel van executie ??
Kadquote:Op vrijdag 27 maart 2020 12:36 schreef Sarabi het volgende:
[ afbeelding ]
Met kaas en noten
USB hubs bestaan ook nog gewoon? Zitten die zelfs niet ingebouwd in zo'n standaard?quote:Op vrijdag 27 maart 2020 13:09 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Wat voor eentje had je? Dan weet ik dat ik die niet moet kopen
Ik ben aan het rondkijken voor een standaard voor mijn laptop en een toetsenbord. Het irritante is dat ik een toetsenbord wil dat bij mijn macbook past en al die apple-zooi is zo duuren alle imitatiedingen hebben slechte reviews. Misschien moet ik een refurbished ding zoeken. En het met mezelf eens worden over of ik een numpad wil of niet (niet per se, denk ik, ik heb er nu ook geen en dat gaat prima). En of ik een van mijn karige twee usb-poorten wil opofferen aan een toetsenbord of dat ik vertrouw dat een bluetoothverbinding het doet. Pffff.
Nee door heel NL bezorgen ze dit pakket gratis.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 13:08 schreef Myraela het volgende:
[..]
Bezorgen ze alleen in regio Leiden?Je had nog een ander pakket toch, waar had je die gevonden? Ik vind zoiets wel tof voor m'n vriend.
Hij is cutequote:Op vrijdag 27 maart 2020 13:09 schreef Tele6 het volgende:
Leuke kat @:Sarabi
Ik houd van beesten met sokjes
Dat wil ik ook! Maarja eerst The Witcher....quote:Op vrijdag 27 maart 2020 13:13 schreef Myraela het volgende:
En ik ga denk ik Animal Crossing kopen, ter tijdverdrijf.
Oh, dan begreep ik het verkeerd. Er stond een zin bij dat ze in leiden contactloos bezorgen. Maar dan zal de rest gewoon met PostNL meegegeven worden. Thanks! Ik ga eens zoeken wat er het tofst uitziet.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 13:17 schreef Sarabi het volgende:
Nee door heel NL bezorgen ze dit pakket gratis.
Heb ook nog een pakket van Walhalla en Tuureluur onderweg.
Allemaal op hun eigen websites te vinden.
Wij twijfelde ook en hebben toe even contact met ze gehad.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 13:18 schreef Myraela het volgende:
[..]
Oh, dan begreep ik het verkeerd. Er stond een zin bij dat ze in leiden contactloos bezorgen. Maar dan zal de rest gewoon met PostNL meegegeven worden. Thanks! Ik ga eens zoeken wat er het tofst uitziet.
Wellicht kunnen ze daarmee de lopende kosten zoals huur blijven dekken.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 13:01 schreef Barreltje het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kranplätze müssen verdichtet sein
Onbetaalbare sokkenquote:Op vrijdag 27 maart 2020 12:36 schreef Sarabi het volgende:
[ afbeelding ]
Met kaas en noten
Doe mij maar een meterplank.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 13:12 schreef Lonaa het volgende:
Overigens is onze bierkerk ook gaan bezorgen. En vandaag is vrijmibips bij ze, en die komen ze ook bezorgen als je wil.
Trust 21564quote:Op vrijdag 27 maart 2020 13:09 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Wat voor eentje had je? Dan weet ik dat ik die niet moet kopen
Ik ben aan het rondkijken voor een standaard voor mijn laptop en een toetsenbord. Het irritante is dat ik een toetsenbord wil dat bij mijn macbook past en al die apple-zooi is zo duuren alle imitatiedingen hebben slechte reviews. Misschien moet ik een refurbished ding zoeken. En het met mezelf eens worden over of ik een numpad wil of niet (niet per se, denk ik, ik heb er nu ook geen en dat gaat prima). En of ik een van mijn karige twee usb-poorten wil opofferen aan een toetsenbord of dat ik vertrouw dat een bluetoothverbinding het doet. Pffff.
Bukkenquote:
Ik had deze grap nog niet gezien en dat viel me alles mee. Bedankt Ludolf.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 14:02 schreef derLudolf het volgende:
Veel basisschool kinderen hier zijn op berenjacht. Jachtgeweer mee en dan kijken wie een beer op de vensterbank heeft
Ik heb ook een op de vensterbank gezet
[ afbeelding ]
Ja wat is het verhaal achter de berenjacht eigenlijk?quote:Op vrijdag 27 maart 2020 14:02 schreef derLudolf het volgende:
Veel basisschool kinderen hier zijn op berenjacht. Jachtgeweer mee en dan kijken wie een beer op de vensterbank heeft
Ik heb ook een op de vensterbank gezet
[ afbeelding ]
Ik heb hem zelf bedachtquote:Op vrijdag 27 maart 2020 14:03 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik had deze grap nog niet gezien en dat viel me alles mee. Bedankt Ludolf.
Als ik een hippere standaard koop natuurlijk wel. Ook een optie idd.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 13:14 schreef derLudolf het volgende:
[..]
USB hubs bestaan ook nog gewoon? Zitten die zelfs niet ingebouwd in zo'n standaard?
Dat kinderen op onschuldige wijze naar buiten gaan, doel om een frisse neus te halen. Zoiets?quote:Op vrijdag 27 maart 2020 14:06 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Ja wat is het verhaal achter de berenjacht eigenlijk?
Naar buiten gaan op zich, is niets mis mee. Dat is volgens mij ook wel meermaals benadruktquote:Op vrijdag 27 maart 2020 14:07 schreef Myraela het volgende:
Is toch weer aanmoedigen om naar buiten te gaan.
Vond het ook een beetje vreemd.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 14:07 schreef Myraela het volgende:
Ik vind dat berenjacht wat vreemd. Is toch weer aanmoedigen om naar buiten te gaan.
Dankje!quote:Op vrijdag 27 maart 2020 13:28 schreef fietsie het volgende:
[..]
Trust 21564
Bluetooth toetsenbordje met "Apple look".
Nieduur.
Doet het hier al maaaaanden. Draait op AAAtjes
Ik scoorde de mijne bij de Action voor heul weinig.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 14:11 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Dankje!
Dat model van Trust is er inmiddels uit, zie ik, maar er is een nieuwe versie die er ongeveer hetzelfde uitziet. Eens kijken waar ze die verkopen.
Ze staan ook voor ¤15 op bol. Of dingen die er heel erg op lijken in ieder geval.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 14:12 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik scoorde de mijne bij de Action voor heul weinig.
Ik gebruik hem voor mijn 3D printer werk; ik zit er C++ code op te rammelen enzo.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 14:16 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ze staan ook voor ¤15 op bol. Of dingen die er heel erg op lijken in ieder geval.
Gebruik je het als normaal toetsenbord of alleen bij de tv of ipad of zo? Ik las vooral reviews van mensen die het niet goed genoeg vonden als "echt" toetsenbord.
Ik denk dat er ook een grote groep mensen is die nog geen 1% van mijn dagelijkse typewerk doet, maar een enorm complexe, diepgaande, zelf overtuigde en onwrikbare mening heeft over de minimumkwaliteit van toetsenborden.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 14:18 schreef Tele6 het volgende:
Ik kan het natuurlijk sowieso proberen, aan die ¤15 val ik me ook geen buil.
Dat is waar. Mensen en hun zeer specifieke meningenquote:Op vrijdag 27 maart 2020 14:26 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik denk dat er ook een grote groep mensen is die nog geen 1% van mijn dagelijkse typewerk doet, maar een enorm complexe, diepgaande, zelf overtuigde en onwrikbare mening heeft over de minimumkwaliteit van toetsenborden.
"Onder druk wordt alles vloeibaar" denk ik dan maar...
Dat is zoiets als het eerder genoemde IBM model M waarschijnlijk. Daar wordt nog veel geld voor betaald...quote:Op vrijdag 27 maart 2020 14:27 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Dat is waar. Mensen en hun zeer specifieke meningen
Ik heb ooit leren typen op een toetsenbord dat mijn vader ergens uit het grofvuil gered had. Ging ook prima. Kreeg je goed sterke vingers van
Mooi te lezenquote:Op vrijdag 27 maart 2020 14:32 schreef fietsie het volgende:
Kijk, en ik denk dat dit toch een stukje is waar voor de Isa's, Leintjes en Cat's van deze wereld aan het bed (willen) staan (en iedereen die ik daarmee vergeet te noemen):
https://www.lc.nl/friesla(...)passen-25505792.html
Ik kan me voorstellen dat als je daar in al je beschermende kleding staat steriel te wezen je compleet stukgaat, ook al zijn het dan positieve emoties, op zo'n moment..quote:
quote:Op vrijdag 27 maart 2020 14:32 schreef fietsie het volgende:
Kijk, en ik denk dat dit toch een stukje is waar voor de Isa's, Leintjes en Cat's van deze wereld aan het bed (willen) staan (en iedereen die ik daarmee vergeet te noemen):
https://www.lc.nl/friesla(...)passen-25505792.html
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kranplätze müssen verdichtet sein
Nooit fijn als een beestje iets mankeertquote:Op vrijdag 27 maart 2020 15:23 schreef Kaatje1 het volgende:
Toch maar een afspraak gemaakt voor morgen bij de dierenarts. Elin's oog is heel dik en rood omrand. Verder wat diaree, maakt me niet wakker om 6.15 voor eten maar blijft liggen totdat ik eruit ga, ze speelt niet en plaagt Nika niet. Kortom, niet goed.
Ahw, dat klinkt niet fijn nee, sneu voor Elinquote:Op vrijdag 27 maart 2020 15:23 schreef Kaatje1 het volgende:
Toch maar een afspraak gemaakt voor morgen bij de dierenarts. Elin's oog is heel dik en rood omrand. Verder wat diaree, maakt me niet wakker om 6.15 voor eten maar blijft liggen totdat ik eruit ga, ze speelt niet en plaagt Nika niet. Kortom, niet goed.
quote:Op vrijdag 27 maart 2020 15:19 schreef golfer het volgende:
Mooie actie van een redacteur van DWDD:
https://www.bnnvara.nl/de(...)es-in-het-decor-dwdd
Leuk nieuwsquote:Op vrijdag 27 maart 2020 15:19 schreef golfer het volgende:
Mooie actie van een redacteur van DWDD:
https://www.bnnvara.nl/de(...)es-in-het-decor-dwdd
Och, dat klinkt niet tofquote:Op vrijdag 27 maart 2020 15:23 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat leuk, jouw boeket past bij het mijne maar is net andersquote:Op vrijdag 27 maart 2020 15:45 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat ontzettend lief, dank je wel @:Barreltje![]()
![]()
zo heerlijk zonnig (moest even slikken)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het ruikt ook zo lekker. Zo maar even de kamer "ontkantoren" en het boeket een mooie plek geven.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 15:47 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Wat leuk, jouw boeket past bij het mijne maar is net anders
En hoi Nika
Graag gedaan!quote:Op vrijdag 27 maart 2020 15:45 schreef Kaatje1 het volgende:
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 27 maart 2020 15:23 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat strooi je lief bloemen rondquote:
Oh bah wat ergquote:Op vrijdag 27 maart 2020 16:16 schreef Cat-astrophe het volgende:
Hoor net dat een collega en haar man waarschijnlijk besmet en flink ziek ervan zijn.
Zij heeft ongeneeslijke kanker en krijgt regelmatig chemo om haar leven nog zo lang mogelijk te rekken.
Niet goed, dit
Ik ga niet uit eten dus hou geld "over"quote:Op vrijdag 27 maart 2020 16:15 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Wat strooi je lief bloemen rond
Covid-19quote:Op vrijdag 27 maart 2020 14:03 schreef Sarabi het volgende:
https://www.npo3fm.nl/nie(...)sive-care-met-corona
He gatsie. Ik heb een aantal oncologiepatienten voor wie dit ook geldt, die houden allemaal hun hart vastquote:Op vrijdag 27 maart 2020 16:16 schreef Cat-astrophe het volgende:
Hoor net dat een collega en haar man waarschijnlijk besmet en flink ziek ervan zijn.
Zij heeft ongeneeslijke kanker en krijgt regelmatig chemo om haar leven nog zo lang mogelijk te rekken.
Niet goed, dit
Ik ging hier nog op reageren. Ik heb geen moeite met de bug hoor, dat kan gebeuren. Maar ik zie sowieso al echt geen reden waarom je als volwassen mens moet communiceren als een verongelijkt schoolkind. Maar al helemaal niet als leverancier van een dienst naar je gebruikers ; en dan ook nog eens schriftelijk. Dan floep je het er niet uit, dan heb je gewoon weloverweogen besloten dat dit done is. En vervolgens lopen er wel 'waar is iedereen' en 'het moet positiever'-topics lopen. Ik merk dat ik - juist nu!- gewoon last heb chagrijnige communicatie en vijandigheid. Waarom zo vooringenomen uitgaan van het slechtste in je gebruiker? Het kán ook zijn dat de ander niet beter weet of dat de schuld bij jezelf ligt (...) Stel dat ik zo zou communiceren: 'ja meneer Jansen, u bent nu al voor de derde keer niet op de afspraak gekomen, nou, als u niet beter wilt worden, dan moet u het lekker zelf maar weten hoor!'. Kom zeg.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 10:33 schreef Barreltje het volgende:
Liesbeth List..![]()
Ja, maak me erge zorgen. Maar je kunt niks doen, alleen maar hopen.quote:
Dat klinkt niet goed. Bah.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 16:16 schreef Cat-astrophe het volgende:
Niet goed, dit
Oh, in die categorie ken ik ze helaas ook wel. Ik ben er door meerdere hulpverleners in meerdere situaties al van beschuldigd dat ik me niet goed genoeg inzet voor mijn herstel of dat ik expres dingen niet kan (terwijl, als ik het kon had ik het echt gedaan, maar zie iemand daar maar van te overtuigen).quote:Op vrijdag 27 maart 2020 16:42 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik ging hier nog op reageren. Ik heb geen moeite met de bug hoor, dat kan gebeuren. Maar ik zie sowieso al echt geen reden waarom je als volwassen mens moet communiceren als een verongelijkt schoolkind. Maar al helemaal niet als leverancier van een dienst naar je gebruikers ; en dan ook nog eens schriftelijk. Dan floep je het er niet uit, dan heb je gewoon weloverweogen besloten dat dit done is. En vervolgens lopen er wel 'waar is iedereen' en 'het moet positiever'-topics lopen. Ik merk dat ik - juist nu!- gewoon last heb chagrijnige communicatie en vijandigheid. Waarom zo vooringenomen uitgaan van het slechtste in je gebruiker? Het kán ook zijn dat de ander niet beter weet of dat de schuld bij jezelf ligt (...) Stel dat ik zo zou communiceren: 'ja meneer Jansen, u bent nu al voor de derde keer niet op de afspraak gekomen, nou, als u niet beter wilt worden, dan moet u het lekker zelf maar weten hoor!'. Kom zeg.![]()
/vrijdagmiddagrant.
Wat een mooie bos! Wat lief van Sinterbarrel!quote:Op vrijdag 27 maart 2020 15:45 schreef Kaatje1 het volgende:
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
KUT!!quote:Op vrijdag 27 maart 2020 16:16 schreef Cat-astrophe het volgende:
Niet goed, dit
Dat vind ik echt heel raar en verkeerd. Mijn excuses voor mijn stomme collega'squote:Op vrijdag 27 maart 2020 17:07 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Oh, in die categorie ken ik ze helaas ook wel. Ik ben er door meerdere hulpverleners in meerdere situaties al van beschuldigd dat ik me niet goed genoeg inzet voor mijn herstel of dat ik expres dingen niet kan (terwijl, als ik het kon had ik het echt gedaan, maar zie iemand daar maar van te overtuigen).
Jij hebt het niet gedaan hèquote:Op vrijdag 27 maart 2020 17:20 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dat vind ik echt heel raar en verkeerd. Mijn excuses voor mijn stomme collega's
Wat is Barrel super bezigquote:Op vrijdag 27 maart 2020 15:45 schreef Kaatje1 het volgende:
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nie goe niequote:Op vrijdag 27 maart 2020 15:23 schreef Kaatje1 het volgende:
Die bellen het meeste bij ons. En terechtquote:Op vrijdag 27 maart 2020 16:36 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
He gatsie. Ik heb een aantal oncologiepatienten voor wie dit ook geldt, die houden allemaal hun hart vast
Ik ben benieuwd hoe het gaat.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 17:44 schreef Cat-astrophe het volgende:
Daar gaan mijn weekend plannen (voor zover ik die had, lentebloeiers kopen en planten moet nog maar even wachten). Planningsbureau belde net en ik mag morgenvroeg beginnen in ziekenhuis.
Ze belden voor morgen als extra vraag, blijkbaar was ik aanstaande dinsdag ook al ingepland (wist ik niet, nu wel) en vrijdag hadden ze nog problemen overdag en ‘s nachts dus ook daar een dienst gepland. Nu nog ‘lafjes’ allemaal dagdiensten (7.30-20.00 uur) als ik een beetje ben ingewerkt en weet hoe het de rest van mijn werk beïnvloedt ga ik de nacht wellicht ook wel in.
Spannendquote:Op vrijdag 27 maart 2020 17:44 schreef Cat-astrophe het volgende:
Daar gaan mijn weekend plannen (voor zover ik die had, lentebloeiers kopen en planten moet nog maar even wachten). Planningsbureau belde net en ik mag morgenvroeg beginnen in ziekenhuis.
Ze belden voor morgen als extra vraag, blijkbaar was ik aanstaande dinsdag ook al ingepland (wist ik niet, nu wel) en vrijdag hadden ze nog problemen overdag en ‘s nachts dus ook daar een dienst gepland. Nu nog ‘lafjes’ allemaal dagdiensten (7.30-20.00 uur) als ik een beetje ben ingewerkt en weet hoe het de rest van mijn werk beïnvloedt ga ik de nacht wellicht ook wel in.
Alvast succes Catquote:Op vrijdag 27 maart 2020 17:44 schreef Cat-astrophe het volgende:
Op de juiste plek een nieuwe naad naaien en dan pas het overschot afknippen?quote:Op vrijdag 27 maart 2020 16:47 schreef Kaatje1 het volgende:
Mmm, daar valt een idee in het water.
Ging aan de gang met de kleden voor op het balkon, maar net als de rest van het huis is er van alles scheef (da’s het ontwerp) dus ook de balkon vloer. Wilde de kleden op maat knippen...maar dat gaat niet, dan valt het uit elkaar. 1 kleed weggegooid en straks maar eens kijken wat ik met de rest kan doen
Of de plek waar je wilt knippen eerst verstevigen met tape @Kaatje1 ?quote:Op vrijdag 27 maart 2020 17:55 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Op de juiste plek een nieuwe naad naaien en dan pas het overschot afknippen?
Spannend Cat. Wat ga jij (denk je) doen? Ben jij oorspronkelijk verpleegkundige?quote:Op vrijdag 27 maart 2020 17:44 schreef Cat-astrophe het volgende:
Nee, het is een soort geweven plastic en valt meteen uit elkaar (tot grote vreugde van Nika want draadjes). Maar ik heb er nog een paar die ik dan op het brede deel leg, balkon loopt dus scheef met 2.95 x 1.46 en 2.50 x 1.14. Het meest handige zouden een soort tapijttegels zijn maar dan voor buiten.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 17:55 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Op de juiste plek een nieuwe naad naaien en dan pas het overschot afknippen?
De grootste/zwaarste soldeerbout halen bij een bouwmarkt. Aftekenen en BUITEN vanaf de onderkant doorsmelten.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 18:09 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Nee, het is een soort geweven plastic en valt meteen uit elkaar (tot grote vreugde van Nika want draadjes). Maar ik heb er nog een paar die ik dan op het brede deel leg, balkon loopt dus scheef met 2.95 x 1.46 en 2.50 x 1.14. Het meest handige zouden een soort tapijttegels zijn maar dan voor buiten.
Leuk idee, maar voor 4 kleden van ieder 11 euro (en voor hooguit 1 seizoen) een beetje veel werk. Kijk gewoon rustig rond voor iets anders.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 18:26 schreef z80 het volgende:
[..]
De grootste/zwaarste soldeerbout halen bij een bouwmarkt. Aftekenen en BUITEN vanaf de onderkant doorsmelten.
Of gasbrandertje met een kleine vlam halen. Buiten op de juiste maat doorsmelten.
Jammer dat de uitvoering zoals je gedacht had niet werkte. Het staat zo zonnig, kleden op een balkonquote:Op vrijdag 27 maart 2020 18:32 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Leuk idee, maar voor 4 kleden van ieder 11 euro (en voor hooguit 1 seizoen) een beetje veel werk. Kijk gewoon rustig rond voor iets anders.
Okay, dus Earth ipv Maps gebruiken.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 18:51 schreef z80 het volgende:
[..]
https://support.google.com/earth/answer/148094?hl=en
Wat naar, sterktequote:Op vrijdag 27 maart 2020 19:37 schreef Lonaa het volgende:
Mijn oma is dus bijna 93. En een week of 2 geleden is ze dus nog gewoon gezellig naar het verpleeghuis gegaan om met vriendinnen te kaarten. En toen werd er daar een verpleegster ziek. Corona.
Dus we zaten best wel in de rats, eigenlijk.
Kreeg ze gisteren buikpijn Vandaag huisarts, door naar de eerste hulp,echo, alles. Een verdikking in haar darm. Geen blinde darmontsteking, geen galstenen. En wat blijft er dan over? Jawel, kanker![]()
Waarschijnlijk dus. Maar dat moeten ze eerst onderzoeken dmv een darmonderzoek. En daar moet dan wel plek voor zijn in het ziekenhuis.
Jeetjequote:Op vrijdag 27 maart 2020 19:37 schreef Lonaa het volgende:
Mijn oma is dus bijna 93. En een week of 2 geleden is ze dus nog gewoon gezellig naar het verpleeghuis gegaan om met vriendinnen te kaarten. En toen werd er daar een verpleegster ziek. Corona.
Dus we zaten best wel in de rats, eigenlijk.
Kreeg ze gisteren buikpijn Vandaag huisarts, door naar de eerste hulp,echo, alles. Een verdikking in haar darm. Geen blinde darmontsteking, geen galstenen. En wat blijft er dan over? Jawel, kanker![]()
Waarschijnlijk dus. Maar dat moeten ze eerst onderzoeken dmv een darmonderzoek. En daar moet dan wel plek voor zijn in het ziekenhuis.
Ik ben me daar pijnlijk bewust van. Ik vrees echt voor wat er komen gaat, wat dat betreft.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 19:39 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Wat naar, sterkte
Je zou haast vergeten dat er ook andersoortige spoedgevallen zijn.
Thanks.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 19:43 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik ben me daar pijnlijk bewust van. Ik vrees echt voor wat er komen gaat, wat dat betreft.
Wat enorm akelig Lonaa
Ja hè. Naar en griezelig.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 19:47 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Thanks.
Ik vrees ook voor wat gaat komen wat de zorg betreft. Of het gebrek aan zorg omdat het gewoonweg niet meer kan (dus niet alleen voor mijn oma, maar in general). Ik probeer me daar vooral bewust niet bewust van te zijn, omdat het zo groot is en ik dan echt in paniek raak om alle mogelijke gevolgen voor de individuen.
Vanochtend op het nieuws was er een item over het feit dat de kindertelefoon al 50% meer (van 1000 naar 1500 per dag) telefoontjes per dag krijgt sinds er thuisgewerkt wordt en de scholen dicht zijn en daar schoot ik al van vol.![]()
Nee, ze is thuis met paracetamol.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 19:55 schreef Kaatje1 het volgende:
Och @:Lonaa, wat een schrik en zorg voor jullie. Is ze nu in het ziekenhuis?
En dat laatste, de hulplijnen voor vrouwen is stiller...zoals iemand zei “de cipier is nu de hele dag in huis”
Daar kreeg ik even kippenvel van.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 19:55 schreef Kaatje1 het volgende:
En dat laatste, de hulplijnen voor vrouwen is stiller...zoals iemand zei “de cipier is nu de hele dag in huis”
Van jouw bericht schrik ik meer dan van het Kindertelefoonbericht....quote:Op vrijdag 27 maart 2020 19:55 schreef Kaatje1 het volgende:
In dat programma ging het ook over kinderen die nu geen veilige plek hadden op school (paar docenten hadden in december voor een paar kinderen een winterjas gekocht). En vorige week hoor ik over UK en USA. De schoolmeals zijn voor miljoenen kinderen het enige eten dat ze krijgen op een dag. Dus naast dat het virus een gevaar is, is dat, ondervoeding, en agressie ook levensgevaarlijkquote:Op vrijdag 27 maart 2020 20:14 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Van jouw bericht schrik ik meer dan van het Kindertelefoonbericht....
Omdat ik weet dat bij de Kindertelefoon ontzettend veel neptelefoontjes binnen komen. En ik ben bang dat er nu veel meer verveelde kinderen zijn.
De kinderen die echt hulp nodig hebben... daarvan zit de cipier ook thuis
Münster en Aachen zijn ook al klaar om NL'ers op te nemen.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 19:54 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ja hè. Naar en griezelig.
Vandaag een artikel in de Volkskrant over dat de afdeling psychiatrie in het Amphiaziekenhuis nu dicht is, alle patiënten overgeplaatst tot in Amsterdam: bron. Het beeld van het oude verwarde mannetje dat helemaal naar Amsterdam moet vanuit Breda
En ze beschrijven hoe zo'n afdeling onhoudbaar is nu, want dat je geen grote flessen handalcohol kunt neerzetten op een afdeling met mensen met alcoholverslaving of suïcidaliteit. Ik snap het wel. Maar het is naar. Ik weet niet hoe ze het gaan doen als de andere ziekenhuizen in Nederland net zo vol raken als in Breda.
quote:Op vrijdag 27 maart 2020 19:41 schreef Lonaa het volgende:
Het is wel gek hoor. Ik zat echt te wachten op 'Oma heeft Corona' en niet op 'Oma heeft waarschijnlijk darmkanker'.
In COR kaartte iemand zoiets laatst aan en die werd echt weggehoond met een 'boeie, het gaat om de coronadoden'-attitude. Onbegrijpelijk vind ik die kortzichtigheid, het gaat om zoveel meer.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 20:23 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
In dat programma ging het ook over kinderen die nu geen veilige plek hadden op school (paar docenten hadden in december voor een paar kinderen een winterjas gekocht). En vorige week hoor ik over UK en USA. De schoolmeals zijn voor miljoenen kinderen het enige eten dat ze krijgen op een dag. Dus naast dat het virus een gevaar is, is dat, ondervoeding, en agressie ook levensgevaarlijk
In dat kader...quote:Op vrijdag 27 maart 2020 20:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
En wat lief dat Barrel gewoon nóg een bos bloemen heeft verstuurd
quote:Op vrijdag 27 maart 2020 21:07 schreef Lonaa het volgende:
[..]
In dat kader...
De bel ging net...
[ afbeelding ]
Wat een timingquote:Op vrijdag 27 maart 2020 21:07 schreef Lonaa het volgende:
[..]
In dat kader...
De bel ging net...
[ afbeelding ]
Ohquote:Op vrijdag 27 maart 2020 21:07 schreef Lonaa het volgende:
[..]
In dat kader...
De bel ging net...
[ afbeelding ]
Nou, dat kan je wel zeggen. Wens je veel sterkte alvast. Hou je hoofd koelquote:Op vrijdag 27 maart 2020 21:23 schreef Isabeau het volgende:
Nou, ik 'mag' weer werken. Ben benieuwd. Er is het één en ander veranderd, zeg maar.
Heb nu 4 beveiligers om me heen ipv 1. Dat is al heel andersquote:Op vrijdag 27 maart 2020 21:26 schreef Blues het volgende:
Nou, dat kan je wel zeggen. Wens je veel sterkte alvast. Hou je hoofd koel
Goede dienst vannacht Isa. Zal wel heel anders zijn nu.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 21:27 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Heb nu 4 beveiligers om me heen ipv 1. Dat is al heel anders
Ach, poesjequote:Op vrijdag 27 maart 2020 21:33 schreef Kaatje1 het volgende:
@:Isabeau, net even gaan kijken. Ze ligt op mijn bed, ook totaal niets voor haar, de kat die altijd gezelschap opzoekt. Ben blij dat ik morgen naar de DA kan
Komen nieuwe patiënten ook direct langs jou?
Hoop voor jou en iedereen op een rustige dienst
Sterkte met poesquote:Op vrijdag 27 maart 2020 21:33 schreef Kaatje1 het volgende:
@:Isabeau, net even gaan kijken. Ze ligt op mijn bed, ook totaal niets voor haar, de kat die altijd gezelschap opzoekt. Ben blij dat ik morgen naar de DA kan
quote:Op vrijdag 27 maart 2020 22:11 schreef fietsie het volgende:
Was veel te gezellig, t voorlezen. gewoon tot 21:50 zitten lezen, wat uk natuurlijk helemaal niet erg vond.
Harry Potter deel 5.quote:
Ah leuke boekenseriequote:
Tis toch weekendquote:Op vrijdag 27 maart 2020 22:11 schreef fietsie het volgende:
Was veel te gezellig, t voorlezen. gewoon tot 21:50 zitten lezen, wat uk natuurlijk helemaal niet erg vond.
flashback naar mijn kindertijdquote:Op vrijdag 27 maart 2020 22:11 schreef fietsie het volgende:
Zuid Europa en reserves, beste grap van de week.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 22:32 schreef fietsie het volgende:
Ik denk dat ik wat gemist heb, maar waar zijn die Zuid Europese landen nu zo boos om qua geld?
Verhinderen wij dat ze hun eigen reserves aanspreken?
Goh, gek, en het is nu onze schuld dus?quote:Op vrijdag 27 maart 2020 22:35 schreef Barreltje het volgende:
@:fiets, ze hebben geen reserves. en dat wil de EU wel van ze.. dus ze moeten hervormingen doorvoeren om dat geld te kunnen krijgen en dat willen ze niet..
en timing!![]()
Net 4 uur en 47 minuten met 3 vriendinnetjes op skype gezeten.. we waren elkaar een beetje uit het oog verloren, maar het was weer ouderwets gezellig
Doe jij dat met een headset, of gewoon zo?quote:Op vrijdag 27 maart 2020 22:35 schreef Barreltje het volgende:
Net 4 uur en 47 minuten met 3 vriendinnetjes op skype gezeten.. we waren elkaar een beetje uit het oog verloren, maar het was weer ouderwets gezellig
Gewoon zo.. maar ik kan de schuif-separatie dicht doen.. en dan kijkt K. lekker tv en serveert eten, drinken en hapjesquote:Op vrijdag 27 maart 2020 22:39 schreef fietsie het volgende:
[..]
Doe jij dat met een headset, of gewoon zo?
Ik ben inmiddels na 2 weken een beetje kriegel van koptelefoons...
Ahja, dat is wel handig; hier slaapt de rest allemaal al, dus ik doe zo stil als t kan.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 22:45 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Gewoon zo.. maar ik kan de schuif-separatie dicht doen.. en dan kijkt K. lekker tv en serveert eten, drinken en hapjes
Zo heeft mijn man ook net 4u met vrienden zitten pratenquote:Op vrijdag 27 maart 2020 22:45 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Gewoon zo.. maar ik kan de schuif-separatie dicht doen.. en dan kijkt K. lekker tv en serveert eten, drinken en hapjes
Da's een flink contingent beveiliging...quote:Op vrijdag 27 maart 2020 23:55 schreef Isabeau het volgende:
Correctie: 5 beveiligers
En de hal hang vol kaartjesMensen sturen massaal kaartjes
En bloemen! En die staan hier, want mogen niet op de ic en zo. Het is zo best eh vrolijk.
Maar waarvoor is die beveiliging dan?quote:Op vrijdag 27 maart 2020 23:55 schreef Isabeau het volgende:
En bloemen! En die staan hier, want mogen niet op de ic en zo. Het is zo best eh vrolijk.
Ja eh, veiligheid?quote:
Ja he!quote:Op vrijdag 27 maart 2020 23:55 schreef Isabeau het volgende:
Best veel, maar als ze ook klusjes doen is dat ook fijn.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 00:12 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja eh, veiligheid?Ik weet het niet. Ze doen wel allemaal klusjes, dingen rond brengen in het zkh. Hier zit er één bij de deur voor mensen die naar buiten willen. Er zit er één aan het begin van de triagetent, voor mensen die naar binnen willen. Er zitten er 2 bij de huisartsenpost. En onze 'normale' beveiliger in het ziekenhuis. Volgens mij is er geen toegenomen 'agressie' oid. Maar iemand heeft er over nagedacht en vond dit blijkbaar nodig, dus wie ben ik om daar vraagtekens bij te zetten.
Op de spoed is nu niemand en op de HAP heb ik geen zicht. Patiënten komen nu ook alleen binnen via de ambulanceingang.
Er was eerder vanavond een artikel op NOS.nl waarin werd aangegeven dat er mensen zijn die echt heel duidelijke symptomen hebben (hartpatient die flauwviel met fietsen bv) maar niet naar de SEH wilden om twee redenen:quote:Op zaterdag 28 maart 2020 00:26 schreef Blues het volgende:
[..]
Best veel, maar als ze ook klusjes doen is dat ook fijn.
Bijzonder niemand op de spoed... flinke afname sportblessures/botbreuken begrijp ik nog, maar pob's of tia's e.d. 'gaan toch gewoon door' zou je zeggen.. waar blijven die mensen dan
Ja, dat hoorde ik ook alquote:Op zaterdag 28 maart 2020 00:28 schreef fietsie het volgende:
Er was eerder vanavond een artikel op NOS.nl waarin werd aangegeven dat er mensen zijn die echt heel duidelijke symptomen hebben (hartpatient die flauwviel met fietsen bv) maar niet naar de SEH wilden om twee redenen:
- daar loop ik Corona op
- ze hebben het daar veel te druk met Corona om zich om mij zorgen te gaan moeten lopen maken
Ook te vroeg wakker met kramp in kuit. Jij nog wat kunnen slapen hoop ik?quote:Op zaterdag 28 maart 2020 03:24 schreef AnneX het volgende:
Twee uur geslapen en wakker.
Wie woont er in de buurt van Adam en eet graag dumplings?
https://www.maggiejiaozi.com/maggiejiaozi_vraagt_uw_hulp.html
Anders wist ik het wel...
Mijn zusje is vorig jaar gestopt. Die hoestte joh, niet normaal! Maar ja, dat krijg je als je stopt met roken. Hele vakantie zich helemaal suf gehoest, gekneusde ribben, bloed. Maar ja, dat krijg je als je stopt met roken.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 07:27 schreef Lonaa het volgende:
Ik hoest iedereen de moeder (voornamelijk in de ochtend) alsof ik niet gestopt ben met roken. Zal wel grote-schoonmaak zijn maar irritant is het wel. Then again, ik word wel met rust gelaten op straat als ik 's ochtends de hond uitlaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |