abonnement Unibet Coolblue
pi_192294111
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 21:29 schreef funnywell het volgende:

[..]

Onzin, het kreeg meteen de benaming SARS-COV2, men wist in december al waar ze mee te maken hadden.
  donderdag 26 maart 2020 @ 21:29:58 #202
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192294113
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 21:27 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Kun je dat even aan het RIVM doorgeven? Dan hoeven ze ook geen onderzoek meer te doen naar de overdraagbaarheid bij kinderen. Even citeren met (Flow3r, 2020) zal vast genoeg zijn!
Vervelend dat sommigen alleen Ad Hominem kunnen bezigen
pi_192294142
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 21:29 schreef Markesh het volgende:

[..]

Vervelend dat sommigen alleen Ad Hominem kunnen bezigen
Vervelend dat sommigen doen alsof boerenverstand gelijk staat aan wetenschappelijk inzicht.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  donderdag 26 maart 2020 @ 21:31:35 #204
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_192294149
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 21:29 schreef houdafstand het volgende:

[..]

Gaan onze buurlanden ons helpen?

Tijdens het debat zei Hugo de Jonge dat hij contact heeft met Duitsland. Zou een mooie (nood)oplossing zijn.
De Duitsers moeten ons helpen voor de bezuinigingen op de zorg van onze geweldige Rutte Kabinetten _O_
pi_192294152
quote:
18s.gif Op donderdag 26 maart 2020 21:29 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ook hier: graag bron van de jong overleden persoon, geen zin die nu op te zoeken.

Hmmm, invasieve beademing (dwz intubatie) kan je - zo je dat kunt kiezen - maar beter zien te voorkomen. Die methode geeft d8 ik 20% meer risico t.o.v. active mondkapjes, op complicaties.

Zover je het voor het kiezen hebt: zou ik eerst gaan voor extra zuurstof/regulering, daarna onder druk (maanmannetje), dan mondkapje en pas als het echt anders kan; een pijpje in je strot.
Tuurlijk krijg je die in je strot pas als het niet meer anders kan, maar daar is wel de meeste vraag naar, de mensen met covid die op de IC komen gaan nagenoeg allemaal aan de intubatie. Oh ja en daar is zeker schade van intubatie, kijk alleen al naar de medicijnen die je krijgt om je lichaam mee te laten werken.
pi_192294153
Komt deze berekening in de buurt, als je griep met corona vergelijkt?

pi_192294165
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 21:31 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

De Duitsers moeten ons helpen voor de bezuinigingen op de zorg van onze geweldige Rutte Kabinetten _O_
En Nederlanders maar klagen dat de zorgpremies te hoog zijn. _O_
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator donderdag 26 maart 2020 @ 21:33:29 #208
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_192294188
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 21:31 schreef mother_mercury het volgende:
Komt deze berekening in de buurt, als je griep met corona vergelijkt?

[ afbeelding ]
:') man man man
What can change the nature of a man?
  donderdag 26 maart 2020 @ 21:34:41 #209
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192294218
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 21:31 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Vervelend dat sommigen doen alsof boerenverstand gelijk staat aan wetenschappelijk inzicht.
:O
pi_192294224
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 21:31 schreef mother_mercury het volgende:
Komt deze berekening in de buurt, als je griep met corona vergelijkt?

[ afbeelding ]
Als je denkt dat het aantal dagelijkse doden nog een maand lang exponentieel blijft stijgen... je kunt het ook doortrekken tot iedereen dood is...
  Moderator donderdag 26 maart 2020 @ 21:34:56 #211
249559 crew  Lavenderr
pi_192294225
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 21:27 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik zou de wijkagent eens aanschieten dan. Dat samenklitten van kinderen lijkt me nu ook verboden toch?

En ik ben echt niet de lulligste of een klikspaan, maar wel als het mijn en andermans gezondheid betreft.
Dat is ook mijn probleem, ik wil geen verklikker zijn, maar ik vind het echt abnormaal.
  donderdag 26 maart 2020 @ 21:35:01 #212
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192294227
quote:
7s.gif Op donderdag 26 maart 2020 21:06 schreef Zeroku het volgende:
Vanavond de CEO van Roche bij Jinek :D
Twee simpele vragen:
1) Wanneer en aan wie levert Roche alles wat het heeft qua kennis alsmede spullen.
2) Hoe ziet u de toekomst van uw (eventueel geconfisceerde) bedrijf.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_192294247
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 21:31 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

De Duitsers moeten ons helpen voor de bezuinigingen op de zorg van onze geweldige Rutte Kabinetten _O_

Note: Heb de cijfers nog niet gecontroleerd die hier aan bod komen, maar als dit waar is dan is het ook niet zo gek. Duitsland heeft 4x zoveel bedden per 1000 inwoners. _O-
pi_192294249
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 21:34 schreef Markesh het volgende:

[..]

:O
Academische nuance is inderdaad vermoeiend.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  donderdag 26 maart 2020 @ 21:36:23 #215
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192294253
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 21:15 schreef AchJa het volgende:

[..]

En wel met de mond dicht begraven he, scheelt een kuub zand.
_O- want je moet wel op de kosten letten.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_192294273
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 21:10 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Haar*
Did you just assume her gender?
|:)

Heel ander verhaal nu opeens
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
  donderdag 26 maart 2020 @ 21:37:55 #217
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192294285
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 21:17 schreef Lavenderr het volgende:
Wat ik echt niet begrijp is dat kinderen van hun ouders nog buiten in de speeltuin mogen spelen met elkaar. Ik woon bij een speeltuintje en de hele dag spelen daar kinderen. Die rollen over elkaar heen en doen wat kinderen doen: stoeien en beetje vechten en elkaar duwen. En de ouders zijn nergens te bekennen. Onbegrijpelijk vind ik het.
Dat zijn straks ouders die al protesterend tegenkomt bij het crematorium dat Rutte niet heeft gezegd dat je restricties moest toepassen en die handhaven bij kinderen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_192294288
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 21:37 schreef Fukushima het volgende:

[..]

|:)

Heel ander verhaal nu opeens
Niet voor het eerst dat de media een verhaal totaal misrepresenteren.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192294291
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 21:36 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Academische nuance is inderdaad vermoeiend.
Dit is waarschijnlijk ook de mentaliteit van het rivm. Ego ego ego ipv testen testen testen.

Doe mij maar het boerenverstand van Zuid Korea, Singapore en Hong Kong.
pi_192294300
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 21:34 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat is ook mijn probleem, ik wil geen verklikker zijn, maar ik vind het echt abnormaal.
Dat is het ook. Ik denk ook niet dat die kids de meest heldere lichten als ouders hebben.
pi_192294305
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 21:38 schreef merdobach het volgende:

[..]

Dit is waarschijnlijk ook de mentaliteit van het rivm. Ego ego ego ipv testen testen testen.

Doe mij maar het boerenverstand van Zuid Korea, Singapore en Hong Kong.
Als jij nou even die testen naar het RIVM stuurt, zijn ze vast bereid deze te gebruiken. Bij voorbaat dank.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  donderdag 26 maart 2020 @ 21:39:13 #222
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192294306
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 21:34 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat is ook mijn probleem, ik wil geen verklikker zijn, maar ik vind het echt abnormaal.
Het doel heiligt de middelen.
Ik heb er totaal geen problemen mee om wijkagent aan te schieten of te bellen. :N
  Moderator / Redactie Sport donderdag 26 maart 2020 @ 21:39:16 #223
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192294309
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 21:27 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Kun je dat even aan het RIVM doorgeven? Dan hoeven ze ook geen onderzoek meer te doen naar de overdraagbaarheid bij kinderen. Even citeren met (Flow3r, 2020) zal vast genoeg zijn!
Waarom probeer je alle discussies/kritiek zo dood te slaan? We zitten op een forum, meerdere keren is het al bewezen dat het RIVM er naast zat. Zelfs vandaag nog met testen na overlijden .....
pi_192294314
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 21:17 schreef Lavenderr het volgende:
Wat ik echt niet begrijp is dat kinderen van hun ouders nog buiten in de speeltuin mogen spelen met elkaar. Ik woon bij een speeltuintje en de hele dag spelen daar kinderen. Die rollen over elkaar heen en doen wat kinderen doen: stoeien en beetje vechten en elkaar duwen. En de ouders zijn nergens te bekennen. Onbegrijpelijk vind ik het.
RIVM hé, op de site staat dat dit gewoon kan.
Ik denk niet dat ze dit te durven verbieden om de publieke opinie niet te negatief te maken en men dan juist regels gaat negeren
(Denk ik dan)
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_192294317
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 21:27 schreef Markesh het volgende:

[..]

Er is nu wel een meisje van 1 jaar erg ziek
Ja, in januari lag het kindje van een vriendin ook aan t zuurstof in t ziekenhuis door een griep.
Ventje was net 1. Dat is niet ongewoon, wel heel naar maar niet ongewoon.
Daarmee wil ik niet bagatelliseren maar wel aangeven dat elke infectie of virus ook een jong kind hard kan treffen.
“Gelukkig” blijft deze doelgroep toch echt veelal buiten schot.
Go hard or go home
pi_192294330
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 21:39 schreef Kyran het volgende:

[..]

meerdere keren is het al bewezen dat het RIVM er naast zat.
... veel FOK!kers niet om kunnen gaan met de informatie die het RIVM verspreid, omdat ze hun eigen verhaal ervan maken.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192294338
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 21:37 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Niet voor het eerst dat de media een verhaal totaal misrepresenteren.
Ach daarom haal ik mijn informatie liever op fora zoals hier :)
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
  donderdag 26 maart 2020 @ 21:40:43 #228
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192294340
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 21:36 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Academische nuance is inderdaad vermoeiend.
Trollen ook

:Z
pi_192294350
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 21:40 schreef Markesh het volgende:

[..]

Trollen ook

:Z
Lijkt me lastig als je moe wordt van jezelf.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator / Redactie Sport donderdag 26 maart 2020 @ 21:41:19 #230
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192294355
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 21:39 schreef Noek het volgende:

[..]

Ja, in januari lag het kindje van een vriendin ook aan t zuurstof in t ziekenhuis door een griep.
Ventje was net 1. Dat is niet ongewoon, wel heel naar maar niet ongewoon.
Daarmee wil ik niet bagatelliseren maar wel aangeven dat elke infectie of virus ook een jong kind hard kan treffen.
“Gelukkig” blijft deze doelgroep toch echt veelal buiten schot.
Dit! Ons dochtertje is ook ooit twee dagen opgenomen geweest i.v.m. een longontsteking. Eng, maar niet ongewoon inderdaad. Gelukkig komen de kleintjes er vaak snel bovenop.
pi_192294356
Bizar ja, kinderen mogen volgens het RIVM in groepen buitenspelen, tenzij ze hoesten of griep hebben. Maar kinderen hebben juist weinig of geen symptomen, die gaan het straks als ratten alsnog verspreiden.
Nieuw is niet altijd beter.
  donderdag 26 maart 2020 @ 21:41:39 #232
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_192294365
Turkije kan ook wel eens een groot slagveld worden gezien de cijfers.
We have always been at war with Eastasia.
pi_192294372
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 21:40 schreef Fukushima het volgende:

[..]

Ach daarom haal ik mijn informatie liever op fora zoals hier :)
Precies, je krijgt hier alle inside informatie over wat het RIVM en dergelijke instituten eigenlijk bedoelen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192294374
Die CEO begint bijna te janken :{
  Moderator / Redactie Sport donderdag 26 maart 2020 @ 21:42:56 #235
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192294395
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 21:40 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

... veel FOK!kers niet om kunnen gaan met de informatie die het RIVM verspreid, omdat ze hun eigen verhaal ervan maken.
Ik heb vandaag quotes van huisartsen en RIVM gegeven waarin het al niet klopte ....dat jij het wil blijven negeren is je eigen keuze, maar kap aub. met die dooddoeners en persoonlijke aanvallen want dat voegt niks toe aan de discussie hier.
pi_192294397
quote:
15s.gif Op donderdag 26 maart 2020 21:41 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Bizar ja, kinderen mogen volgens het RIVM in groepen buitenspelen, tenzij ze hoesten of griep hebben. Maar kinderen hebben juist weinig of geen symptomen, die gaan het straks als ratten alsnog verspreiden.
We gaan het zien als het hier niet gaat zakken. Afvlakken zal nog wel gebeuren, maar als er een constante stroom blijft komen van patiënten dan klopt er iets niet
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_192294406
quote:
15s.gif Op donderdag 26 maart 2020 21:41 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Bizar ja, kinderen mogen volgens het RIVM in groepen buitenspelen, tenzij ze hoesten of griep hebben. Maar kinderen hebben juist weinig of geen symptomen, die gaan het straks als ratten alsnog verspreiden.
Kids Largely Spared by Virus, Making Them ‘Covert’ Spreaders
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_192294408
quote:
15s.gif Op donderdag 26 maart 2020 21:34 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Als je denkt dat het aantal dagelijkse doden nog een maand lang exponentieel blijft stijgen... je kunt het ook doortrekken tot iedereen dood is...
De piek op de IC's ligt op eind mei...
pi_192294409
quote:
12s.gif Op donderdag 26 maart 2020 21:20 schreef Vallon het volgende:

[..]

Je maakt m.i. een soort achteraf vastellende cirkelredenering.... in die periode was het virus nog nieuw, niet in kaart gebracht etc.etc.. Virologen, ook in China, dachten te maken hebben met een "normaal" virus waar er letterlijk as-we-speak duizenden van zijn.

Het gaat niet om de kans het NIET te krijgen maar om de kans dat het hier zich WEL zo snel heeft kunnen nestelen. Het is een kwestie van verspreidingsrisico, die met mijn onkunde zal proberen toe te lichten.

Een virus, FF niet zeuren over mogelijke uitersten, is langzaam overdraagbaar via iets van iemand die besmet op een ander gedurende een (hier relatief korte) periode van symptomen.
De kans dat zo'n persoon actief gaat reizen of contact gaat zoeken met anderen is - ziek=ziek - is normaal tamelijk klein. Ook de manier van besmetten, door de lucht, is in beginsel verkeerd ingeschat.
De verspreidingsfactor met dit ook nog eens splinternieuwe virus blijkt met 2-3, extreem hoog en hoewel relatief groot, zou die normaliter snel stoppen in/bij "geïsoleerde" gemeenschappen. Mensen sluiten immers hun de grenzen, wat ook is gebeurd.

En dan komt jouw verhaal in het geding dat "we"dat nauwelijks geografische bescherming in de zin van dichte populatie, toegankelijkheid van verbindingen etc.etc.

Ik weet niet hoe jij er in zit maar de kans dat een nieuw virus, uit een vage bron, twee keer iemand/groepen zo snel besmet is echt klein. Voor een pandemie moet actief "ziek" al hoestend gaan reizen naar Italië en vandaar as proestende op weg gaan naar Brabant.
De kans van dat verloop is in binnen de virologie, met wat ik er over heb gelezen, klein.

Niemand heeft dit met wetenschap van toen, dit kunnen voorspellen.
Dat iemand het wel zo inschatte gokte, is er één uit de categorie van your luck draw of one-of-a-million. Dat zegt verder niets over de kwaliteit of kunde van die persoon.
Dat is hoe wetenschap werkt: je "theorie" wordt keihard afgewezen tot dat die onomstotelijk waar blijkt. Het virus, ook erg bijzonder, was hier sneller dan het wetenschappelijke proces.

Dat het tegenzat voor Nederland is vooral (lijkt het) ws de Wintersport in Italië (gedurende onze vakantie) en het daarop volgende Carnaval. Wat vervolgens het probleem is is dat het virus vooral hen raakt met onderliggende problemen. Onder normale omstandigheden was het ws niet eens echt opgemerkt omdat eventuele gevallen zouden zijn weggegleden in de jaarlijkse griepcijfers.

Feit is en dat heeft niemand noch een land heeft kunnen inschatten dat we met een ander beestje te maken wat ook nog's een SARS variant blijkt hebben dat sneller om zich heen grijp dan "we" ooit hebben kunnen inschatten.
En dat geldt ook voor de knappe "Chinezen" die niet voor niets - net al elk land daarna - hebben gegrepen naar draconische represaillemaatregelen.

Verder lopen we NIET achter op Italië/Spanje, we hebben slechts een andere sociale demografische cultuur. Als je bedoeld dat we qua tijd, achterlopen op die van Italië, klopt dat qua afstand.
Anderzijds lopen we voor op die van UK & USA en zelfs India. Het is een olievlek.
Goed verhaal maar er is zeker bij mij geen sprake van een achter cirkelredenering.

Nogmaals, ik volg dit nieuws al vanaf januari. En zag het elke dag uitbreiden. Toen kwam het cruise-ship. Japan. Korea. De eerste gevallen in Europa. Elke dag dacht ik 'overheid, doe iets' maar er kwamen alleen maar bagetalisserende berichten van het RIVM.

We zijn een kwetsbaar land. Extreem dichtbevolkt en extreem mobiel. Met relatief weinig IC bedden. Allemaal bekend.

Reizigers uit Italie konden gewoon terug keren. Toen was het daar al flink aan het verspreiden. Ze konden gewoon carnaval vieren. En dit werd later ook nog eens afgedaan als een 'feestje wat je in kleine groepjes viert'.

Maar ook toen China in brand stond, werden er geen vluchten of mensen geweerd. We gokten hier al weken geleden nog op het 1e Nederlandse geval en die kregen een maand geleden. Maar ruim daarvoor waren we al lang massaal 'in paniek' over dit virus. De cijfers logen er niet om.

Dus, dit is geen kwestie van 'achteraf praten'. Heel veel mensen hadden graag eerder actie gezien. Ik snap dat een volledige lockdown voor een onbekend virusje het andere uiterste is en dat dat zeker ongewenst is. Maar ik heb hier nooit redenen gezien waarom het bij ons niet extreem hard zou kunnen gaan.

En nogmaals, we zijn niet uniek. Ook in Spanje gaat het hard. En in delen van de VS. En op nog veel meer plekken.
pi_192294410
Italie bijna #1
pi_192294417
quote:
15s.gif Op donderdag 26 maart 2020 21:41 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Bizar ja, kinderen mogen volgens het RIVM in groepen buitenspelen, tenzij ze hoesten of griep hebben. Maar kinderen hebben juist weinig of geen symptomen, die gaan het straks als ratten alsnog verspreiden.
quote:
Onduidelijk is of het aantonen van virus bij asymptomatische personen gerelateerd is aan besmettelijkheid. Op basis van de huidige literatuur zijn het voornamelijk symptomatische personen die bijdragen aan de verspreiding en lijkt de bijdrage van de asymptomatische personen aan de verspreiding beperkt (Ghinai 2020). Slechts bij één asymptomatische persoon met PCR aangetoond virus in de keel was het mogelijk het virus ook daadwerkelijk te kweken (Hoehl 2020). Tevens zijn op dit moment geen aanwijzingen dat faeco-orale overdracht bijdraagt aan de verspreiding.
https://lci.rivm.nl/richtlijnen/covid-19
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192294427
Had mijn oma net weer huilend aan de telefoon, ze mocht mijn opa niet meer aanraken toen e ambulance er was.... WTF heeft dat voor zin dan? Alsof ze hem al niet aangeraakt had van te voren.

Op de brancard en hup weg..... die arme vrouw weet niet meer wat voor en achter is....
pi_192294436
quote:
15s.gif Op donderdag 26 maart 2020 21:41 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Bizar ja, kinderen mogen volgens het RIVM in groepen buitenspelen, tenzij ze hoesten of griep hebben. Maar kinderen hebben juist weinig of geen symptomen, die gaan het straks als ratten alsnog verspreiden.
Dat zou kunnen ja, maar weten we dit zeker? Nee. Er is ook verteld dat mits je veel symptomen hebt, je moeilijk anderen kunt infecteren, in dat perspectief zouden kinderen dus minder snel het virus aan anderen kunnen overdragen. Het is gewoon een lastig vraagstuk wat voornamelijk speculeren blijft tot er onderzoeken zijn afgerond, en de eerste daarvan zijn net pas begonnen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-03-2020 21:45:02 ]
pi_192294437
Andere hoeveelheid aan testen, andere bevolkingsgrootte en andere levensstijl. Maar toch, de VS is morgenochtend China ver voorbij.

pi_192294438
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 21:43 schreef SwaPore het volgende:
Italie bijna #1
nope.. America first..

pi_192294454
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 21:42 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ik heb vandaag quotes van huisartsen en RIVM gegeven waarin het al niet klopte ....
Als je maar vaag genoeg blijft heb je altijd wel gelijk toch?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 26 maart 2020 @ 21:46:02 #247
408813 crew  trein2000
pi_192294485
quote:
15s.gif Op donderdag 26 maart 2020 21:41 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Bizar ja, kinderen mogen volgens het RIVM in groepen buitenspelen, tenzij ze hoesten of griep hebben. Maar kinderen hebben juist weinig of geen symptomen, die gaan het straks als ratten alsnog verspreiden.
Dat deel van het advies is wel heel vreemd inderdaad. Maar met de uitleg van Rutte erbij snap ik het wel. Je kunt zulke kleintjes ook moeilijk binnen houden, zeker als je driehoog achter woont.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_192294487
USA nu bovenaan in de charts...
  donderdag 26 maart 2020 @ 21:46:20 #249
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_192294491
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2020 21:44 schreef Sfancta het volgende:
Had mijn oma net weer huilend aan de telefoon, ze mocht mijn opa niet meer aanraken toen e ambulance er was.... WTF heeft dat voor zin dan? Alsof ze hem al niet aangeraakt had van te voren.

Op de brancard en hup weg..... die arme vrouw weet niet meer wat voor en achter is....
Ah, sneu.... :'(
pi_192294508
quote:
15s.gif Op donderdag 26 maart 2020 01:03 schreef vosss het volgende:

[..]

Ja weet ik. Hoe dik is die plank voor hun kop.

Mijn vriendin heeft de eerste dag erop zitten met COVID-19 patiënten. Het was heftig. En dat is dan pas dag 1 dat ze er mee werkt. :{
Pff, sterkte en goed dat ze haar steentje bijdraagt. ^O^

Op de IC of "gewoon" in het ziekenhuis?

En wat is er zo heftig/anders aan dan andere patiënten?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')