Dat vind ik juist de charmequote:Op zondag 24 mei 2020 17:18 schreef Doedezemaar het volgende:
Is het een idee om aan de deelnemers te vragen om hun foto’s in een spoiler te plaatsen als het er meer dan 2 zijn? Ik scroll me helemaal suf
Zeker. Maar is dat niet een te breed onderwerp denken jullie?quote:
Geen idee. Even kijken of je bijval krijgtquote:Op zondag 24 mei 2020 17:18 schreef Doedezemaar het volgende:
Is het een idee om aan de deelnemers te vragen om hun foto’s in een spoiler te plaatsen als het er meer dan 2 zijn? Ik scroll me helemaal suf
Vis een optie?quote:
Deze vind ik ook leuk!quote:Op zondag 24 mei 2020 18:16 schreef Oceanonix het volgende:
als onderwerp kan een paar keer het seizoen zijn. Gebruik producten die nu van de Nederlandse akkers komen.
En voor de vegetariërs een zeewier of nori variant?quote:Op zondag 24 mei 2020 18:34 schreef golfer het volgende:
[..]
Vis een optie?
Nog een bepaalde vis in gedachten?
Eerst zelf vangen, dan zelf verwerken en fileren en dan in een gerecht?
Het is niet dat ik de foto’s niet wil zien, integendeel, ik bekijk ze allemaal graag, mijn ipad gaat er alleen een beetje raar van doen en het duurt eeuwen voordat ik dan weer de nieuwere posts kan bekijken als ik later op de dag het topic weer check. Gelukkig zijn er ook users die wel hun fotoreeks in een spoiler zetten, maar ik kom vandaag echt niet door het topic heen zonder tig foutmeldingen en half ladende pagina’s door al die foto’squote:Op zondag 24 mei 2020 18:44 schreef Barreltje het volgende:
" vis een optie" is ook wel een erg leuke editie..![]()
En team allefotos in het topic .. topics zijn meestal 6 a 7 pagina's lang. Het is ook weer niet dat je 20 topics door moet scrollen ..
Maar dat ligt daar meer aan je tablet denk ik?quote:Op zondag 24 mei 2020 18:57 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Het is niet dat ik de foto’s niet wil zien, integendeel, ik bekijk ze allemaal graag, mijn ipad gaat er alleen een beetje raar van doen en het duurt eeuwen voordat ik dan weer de nieuwere posts kan bekijken als ik later op de dag het topic weer check. Gelukkig zijn er ook users die wel hun fotoreeks in een spoiler zetten, maar ik kom vandaag echt niet door het topic heen zonder tig foutmeldingen en half ladende pagina’s door al die foto’s
Misschien minder posts per pagina instellen?quote:Op zondag 24 mei 2020 18:57 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Het is niet dat ik de foto’s niet wil zien, integendeel, ik bekijk ze allemaal graag, mijn ipad gaat er alleen een beetje raar van doen en het duurt eeuwen voordat ik dan weer de nieuwere posts kan bekijken als ik later op de dag het topic weer check. Gelukkig zijn er ook users die wel hun fotoreeks in een spoiler zetten, maar ik kom vandaag echt niet door het topic heen zonder tig foutmeldingen en half ladende pagina’s door al die foto’s
Gepaneerde vis? Dan kunnen mensen ook nog viscuisine namakenquote:Op zondag 24 mei 2020 20:19 schreef Blues het volgende:
Kibbeling dan of zo als vis een té ruime optie is
Of vissticks
Op woensdagen een meer door de weekse maaltijd en op zondagen iets dat uitgebreider is. Op zondagen wisselen zoet en hartig elkaar af.quote:Op zondag 24 mei 2020 22:16 schreef investeerdertje het volgende:
Is er een vaste dag waarop de kook mee evenementen zijn of is het, met de indruk die ik heb, elke keer willekeurig?
Edit: domme vraag, op gezien.
Ja ik zie er al wat staan waar ik aan mee zal doen, kijken of ik dingen kan vinden waar ik m'n eigen draai aan kan geven 😁quote:Op zondag 24 mei 2020 23:16 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Op woensdagen een meer door de weekse maaltijd en op zondagen iets dat uitgebreider is. Op zondagen wisselen zoet en hartig elkaar af.
Vis in een jasjequote:Op zondag 24 mei 2020 21:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Gepaneerde vis? Dan kunnen mensen ook nog viscuisine namaken
omdat vis niet door iedereen gegeten wordt, zou ik hier wat algemeens van willen maken, namelijk: een gerecht met een jasjequote:
Maar dat is gelijk wel weer heel breed.quote:Op zaterdag 30 mei 2020 12:10 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
omdat vis niet door iedereen gegeten wordt, zou ik hier wat algemeens van willen maken, namelijk: een gerecht met een jasje
Er zijn genoeg challenges die gedaan kunne worden door mensen die geen vis eten.. dan doen ze een keer niet mee..quote:Op zaterdag 30 mei 2020 12:10 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
omdat vis niet door iedereen gegeten wordt, zou ik hier wat algemeens van willen maken, namelijk: een gerecht met een jasje
Nu op vakantie gaan toch niet zo verstandig is.quote:
Deze vind ik leuk. Maar dan wel zonder pakjes hoor.quote:Op zaterdag 30 mei 2020 12:13 schreef Oceanonix het volgende:
misschien is wereldgerechten ook nog een idee. Ja idd die pakjes van Knorr.
Je kan kiezen om het pakje te kopen en die te maken of je gebruikt het als keuzemenu en maakt vervolgens zonder dat pakje.
https://www.kokenmetkarin.nl/zonder-pakjes-zakjes/quote:Op dinsdag 2 juni 2020 12:50 schreef AnneX het volgende:
De wereldgerechten van knorr zijn door Karin Luiten geëvenaard zónder pakjes en zakjes.
https://www.trouw.nl/nieuws/op-bezoek-bij-de-knorr-kok~bbe12919/
Helaasch zie ik de “bijpassende “ recepten niet.
Wilde ook zoiets voorstellen: Maak een gerecht uit je favoriete vakantieland.quote:Op zaterdag 30 mei 2020 16:08 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Nu op vakantie gaan toch niet zo verstandig is.
Dan moet ik hollandse pot makenquote:Op dinsdag 2 juni 2020 19:39 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Wilde ook zoiets voorstellen: Maak een gerecht uit je favoriete vakantieland.
Done. Bedankt voor het opletten.quote:Op woensdag 3 juni 2020 07:45 schreef Barreltje het volgende:
Lucky.. zou je misschien de weekdagen (woensdag/ zondag) bij de laatste paar opdrachten in de TT kunnen zetten?
Dan kan ik wat makkelijker zien of het mij gaat lukken om mee te doen.
Tnx!,quote:Op woensdag 3 juni 2020 08:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Done. Bedankt voor het opletten.
Met wie moet ze rekening houden dan. Want ik ben áltijd vrij op woensdag en heb altijd nachtdienst zaterdag en zondag en dus totaal geen puf om zondag veel te doen in de keuken.quote:Op vrijdag 12 juni 2020 13:19 schreef marc0871 het volgende:
Toch een vraagje; waarom staan de gerechten met een lange bereidingstijd vaak op woensdag en de snellere op zondag?
Als ik om 17:00 thuis kom, wil ik wel even zitten, na een dag heen en weer lopen, bukken, tillen en opsteken.
Als ik dan tussen 17:30 en 18:00 eens ga koken, zit ik soms pas na 19:30 te eten.
Zou ik tussen 16:00 en 16:30 kunnen beginnen, kan ik voor 18:00 al eten.
Misschien kan hier wat rekening mee worden gehouden bij de planning?
Welke gerechten hadden op woensdag dan zo'n lange tijd nodig?quote:Op vrijdag 12 juni 2020 13:19 schreef marc0871 het volgende:
Toch een vraagje; waarom staan de gerechten met een lange bereidingstijd vaak op woensdag en de snellere op zondag?
Als ik om 17:00 thuis kom, wil ik wel even zitten, na een dag heen en weer lopen, bukken, tillen en opsteken.
Als ik dan tussen 17:30 en 18:00 eens ga koken, zit ik soms pas na 19:30 te eten.
Ik doe mijn best om goed te plannen maar ik kan niet iedereen tevreden houdenquote:Op vrijdag 12 juni 2020 13:19 schreef marc0871 het volgende:
Ik ben gewoon benieuwd waar men de grens trekt. Ik bedoel ik maak soms mijn eigen curry pasta en soms koop ik hem kant en klaar uit een potje. Citroengras en zo is lastig aan te komen zeker nu.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 23:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Op zich heb je een valide vraag. Ik zie dat het inderdaad niet goed benoemd is. Laten we hier morgen verder over praten in het overlegtopic
CUL / Kook mee met CUL: curry op woensdag 24 juniquote:Op woensdag 17 juni 2020 11:15 schreef Fernweh het volgende:
[..]
Ik ben gewoon benieuwd waar men de grens trekt. Ik bedoel ik maak soms mijn eigen curry pasta en soms koop ik hem kant en klaar uit een potje. Citroengras en zo is lastig aan te komen zeker nu.
Nu heb ik geen laten we curry topic gezien maar ik noem zo eens iets wat ik soms semi kant en klaar maak. Immers curry pasta mengen met kokosmelk of kookroom en klaar.
Zoiets moet volgens mij gewoon kunnen. Soms is het 'strenger' maar dan staat het in de OP, zoals bij pasta.quote:Op woensdag 17 juni 2020 11:15 schreef Fernweh het volgende:
[..]
Ik ben gewoon benieuwd waar men de grens trekt. Ik bedoel ik maak soms mijn eigen curry pasta en soms koop ik hem kant en klaar uit een potje. Citroengras en zo is lastig aan te komen zeker nu.
Nu heb ik geen laten we curry topic gezien maar ik noem zo eens iets wat ik soms semi kant en klaar maak. Immers curry pasta mengen met kokosmelk of kookroom en klaar.
Ik vind zelf dat de grens bij hamburgers ligt bij het bakken. Dus een mora burger bakken valt er nog binnen, maar een k&k burger incl broodje opwarmen in de magnetron vind ik geen bakken dus valt erbuiten.quote:Op woensdag 17 juni 2020 11:15 schreef Fernweh het volgende:
[..]
Neejoh, ik zou daar niet te moeilijk over doen omdat er nu één grappenmaker is geweest. Iedereen kan heus wel zelf invullen wat er wel onder zelf maken valt. Je blijft bezig.quote:Op woensdag 17 juni 2020 11:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
Maar ik kan wel beter in de OP bij elk gerecht zetten in hoeverre je het zelf moet maken.
Dat hoeft van mij niet. Ik vroeg me gewoon af hoe er over gedacht werd.quote:Op woensdag 17 juni 2020 11:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mijn grens ligt bij een volledig kant en klaar gerecht. Zo mag bij een broodje hamburger het zelf samenstellen van je burger wel maar het volledig kant en klaar kopen niet. Bij een curry mag een verspakket of Wereldgerecht wel maar een magnetronmaaltijd niet.
Maar ik kan wel beter in de OP bij elk gerecht zetten in hoeverre je het zelf moet maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |