abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 april 2020 @ 12:02:24 #151
65846 Bocaj
47th President.
pi_192493449
Hey, ik heb een stomme vraag! _O-

Waarom zijn de zwakkere landen van Europa allemaal zuidelijke landen?
Zitten die meer in de zon en niet werken of hebben ze meer last van het klimaat? (hitte)
Of zijn het gewoon meer bourgondische mensen en geven lekker het geld uit aan van alles?
(Zelfs Frankrijk is ook niet meer wat het was... meen ik!)
pi_192493610
Dat is inderdaad een vrij onnozele vraag.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_192493964
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 11:33 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat is heel aardig van de buren.

Gelukkig staat gidsland Nederland deze crisis ook vooraan om solidair te zijn met noodhulp (NOT).

Dat komt onherroepelijk een keer terug, of is al reeds een keer terug gekomen (Nederland staat onderaan qua miljarden vanuit de EU ter bestrijding van corona, zelfs beneden landen zoals Duitsland, België, Oostenrijk en Zweden), met standaard verontwaardiging tot gevolg, wat de vicieuze cirkel van eurosceptici verder voedt.
Je weet dat al die miljarden al verdeeld waren voor dat er iemand uberhaubt van Corona had gehoord he? Ze hebben er gewoon een andere titel aan gegeven.

En waarom schaar jij Eurobonds onder noodhulp? Dat zijn 2 aparte zaken die niks met elkaar te maken hebben. Noodhulp prima, maar dat betekend toch niet dat we daarom maar vanaf nu mede verantwoordelijk moeten worden voor de schulden die andere (zuid)Europese landen maken?

[ Bericht 0% gewijzigd door Gohf046 op 07-04-2020 13:26:02 ]
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  dinsdag 7 april 2020 @ 13:07:26 #154
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_192494358
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 12:34 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Je weet dat al die miljarden al verdeeld waren voor dat er iemand uberhaubt van Corona had gehoord he? Ze hebben er gewoon een andere titel aan gegeven.
Dat baseer je op?

quote:
En waarom schaar jij Eurobonds onder noodhulp? Dat zijn 2 aparte zaken die niks met elkaar te maken hebben. Noodhulp prima, maar dat betekend toch niet dat we daarom maar vanaf nu mede verantwoordelijk moeten woorden van de schulden die andere (zuid)Europese landen maken?
Ook noodhulp verleent Nederland niet of amper. Dat is nu net het punt.

https://ec.europa.eu/info(...)solidarity-action_en

Dat willen de populisten ook helemaal niet. PVV liet zojuist in de kamer weten dat Nederland nu al teveel doet voor andere EU landen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_192494727
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 13:07 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat baseer je op?
[..]

Bestaande regeling omgebouwd

De verdeling van het geld is zo scheef omdat het geen enkel verband houdt met de heftigheid van de coronauitbraak in een land of de benodigde middelen om het virus en de gevolgschade het hoofd te bieden.

Om snel geld vrij te maken zonder een hele nieuwe regeling op te bouwen, heeft de Europese Commissie een plan bedacht om bestaande regelingen in te zetten.

Het geld komt vanuit de verschillende structuurfondsen. Dat zijn grote potten met geld waaruit projecten gefinancierd worden die de welvaartsverschillen binnen de EU moeten verkleinen. Steun voor armere regio's dus.

https://www.rtlz.nl/algem(...)jard-polen-hongarije

quote:
Ook noodhulp verleent Nederland niet of amper. Dat is nu net het punt.

https://ec.europa.eu/info(...)solidarity-action_en

Dat willen de populisten ook helemaal niet. PVV liet zojuist in de kamer weten dat Nederland nu al teveel doet voor andere EU landen.
Nouja mijn punt is dat noodhulp heel wat anders is dan Eurobonds. Eurobonds zet je niet even uit of aan, als we daar mee akkoord gaan zitten we er aan vast. Dat heeft grote financiële gevolgen voor Nederland.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_192494965
Duitsland is ook niet zo'n fan van Eurobonds. Merkel mag dan een iets empathischere toon aanslaan dan de horken in ons kabinet, maar ze is natuurlijk gekkie Angie niet.
pi_192495044
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 12:51 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het gaat er niet om of je daar een uitzondering voor wil maken, het gaat erom dat dit grondwettelijk dwingend zou zijn. Dan moet er toch een vraag komen mbt andere grondrechten die wel opgeschort worden. De vrijheid van vereniging en vergadering bijvoorbeeld.
vraag mij ook echt af of je indruist tegen de vrijheid van godsdienst als je tijdelijk kerkelijke bijeenkomsten verbiedt. je hebt nog steeds de vrijheid om katholiek, protestant, hindoestaan, moslim of whatever te zijn en diensten mogen nog steeds gegeven worden... deze diensten kunnen zonder obstakel meegemaakt worden via radio, tv of internet.
PWBF
pi_192495193
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 april 2020 13:54 schreef Nielsch het volgende:

[..]

vraag mij ook echt af of je indruist tegen de vrijheid van godsdienst als je tijdelijk kerkelijke bijeenkomsten verbiedt. je hebt nog steeds de vrijheid om katholiek, protestant, hindoestaan, moslim of whatever te zijn en diensten mogen nog steeds gegeven worden... deze diensten kunnen zonder obstakel meegemaakt worden via radio, tv of internet.
In feite worden er gewoon geen kerkdiensten meer gehouden momenteel. Zelfs de meest strenge reformatorische gemeentes die toen de max op 100 werd gezet naar 7 of 8 diensten op een zondag gingen, hebben nu geen diensten meer. Een verbod voegt dus niks toe.

De enige diensten die nog worden gehouden zijn begrafenisdiensten en ik hoop niet dat je die ook onder je verbod wil laten vallen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 7 april 2020 @ 14:02:40 #159
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_192495204
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 13:35 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Bestaande regeling omgebouwd

De verdeling van het geld is zo scheef omdat het geen enkel verband houdt met de heftigheid van de coronauitbraak in een land of de benodigde middelen om het virus en de gevolgschade het hoofd te bieden.

Om snel geld vrij te maken zonder een hele nieuwe regeling op te bouwen, heeft de Europese Commissie een plan bedacht om bestaande regelingen in te zetten.

Het geld komt vanuit de verschillende structuurfondsen. Dat zijn grote potten met geld waaruit projecten gefinancierd worden die de welvaartsverschillen binnen de EU moeten verkleinen. Steun voor armere regio's dus.

https://www.rtlz.nl/algem(...)jard-polen-hongarije
Dankjewel. Toch is het veelzeggend dat zelfs relatief rijke landen als Duitsland en Zweden een smak geld krijgen en wij niet. Wij hebben ook wel wat armere regio's zoals Friesland en Limburg.

Ik weet wel zeker dat de Nederlandse houding van de laatste twee decennia daarin een rol speelt. Zo werkt het in de internationale gemeenschap en diplomatie.

quote:
[..]

Nouja mijn punt is dat noodhulp heel wat anders is dan Eurobonds. Eurobonds zet je niet even uit of aan, als we daar mee akkoord gaan zitten we er aan vast. Dat heeft grote financiële gevolgen voor Nederland.
Het bericht dat ik plaatste ging over IC bedden voor buitenlandse patiënten en dat Nederland weinig voor andere landen doet. Of dat eurobonds moeten zijn kun je over twisten maar zelfs noodhulp is al teveel gevraagd.

Triest land.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 8 april 2020 @ 08:09:31 #160
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192508432
Vanmiddag om 14:00 weer een nieuw debat

Gezien die app ideeen denk ik wat spannender dan het vorige
pi_192509524
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 08:09 schreef Hexagon het volgende:
Vanmiddag om 14:00 weer een nieuw debat

Gezien die app ideeen denk ik wat spannender dan het vorige
Veel verder dan: "we hebben het niet uitgewerkt want we hebben nog geen specifieke app op het oog, geen idee of het verplicht gaat worden en we zullen de privacy in het oog houden, voorlopig zijn de apps nog niet nodig, dat is pas bij versoepelen maatregelen, u hoort binnenkort van ons" zal dat toch niet komen?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 8 april 2020 @ 09:27:11 #162
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192509545
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:26 schreef Hanca het volgende:

[..]

Veel meer dan: "we hebben het niet uitgewerkt want we hebben nog geen specifieke app op het oog, geen idee of het verplicht gaat worden en we zullen de privacy in het oog houden, voorlopig zijn de apps nog niet nodig, dat is pas bij versoepelen maatregelen, u hoort binnenkort van ons" zal dat toch niet komen?
Gezien de hoeveelheid verontwaardigde reacties op dat plan denk ik niet dat alle fracties het daarbij laten zitten
pi_192509575
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:27 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Gezien de hoeveelheid verontwaardigde reacties op dat plan denk ik niet dat alle fracties het daarbij laten zitten
Ik vind het absurd als je hier verontwaardigd op reageert, eerlijk gezegd...
Duitsland, VK en andere EU landen doen het. Hoe willen ze anders het nabellen van de GGD vervangen?

Ik vind het een heel goed idee.
pi_192509764
Je kan op je klompen aanvoelen komen dat een dergelijke app nogal wat grote faals als datalekken en privacyschendingen gaat opleveren.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_192509790
quote:
2s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:41 schreef xpompompomx het volgende:
Je kan op je klompen aanvoelen komen dat een dergelijke app nogal wat grote faals als datalekken en privacyschendingen gaat opleveren.
Tja, ik heb dan zoiets van "nou, en?". Zelfs privacywaakhonden geven nu al aan dat er best wat privacy kan worden ingeleverd in verband met de volksgezondheid.

En de persoon die mij gaat volgen of mijn gegevens gaat lezen: ik hoop dat het iemand met slaapproblemen is, hij of zij zal geheid in slaap vallen...
pi_192510884
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:43 schreef Hanca het volgende:

[..]

Tja, ik heb dan zoiets van "nou, en?". Zelfs privacywaakhonden geven nu al aan dat er best wat privacy kan worden ingeleverd in verband met de volksgezondheid.

En de persoon die mij gaat volgen of mijn gegevens gaat lezen: ik hoop dat het iemand met slaapproblemen is, hij of zij zal geheid in slaap vallen...
Ik wil best wat privacy inleveren mits daar wat tegenover staat(lees: meer vrijheid).
pi_192510971
quote:
2s.gif Op woensdag 8 april 2020 09:41 schreef xpompompomx het volgende:
Het staat of valt allemaal bij de wijze waarop je het inricht. Gisteren was er bij Nieuwsuur een appontwikkelaar die uitlegde hoe hij zo'n app voor zich zag op basis van willekeurige IDs en BlueTooth. Op zich kan dat werken en hoeft dat niet per se te leiden tot ergens opgeslagen herleidbare data, maar ja dan ben je wel heel erg afhankelijk van de wil en discipline van mensen om zo'n app en BlueTooth ook aan te zetten.
pi_192511036
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 10:55 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Ik wil best wat privacy inleveren mits daar wat tegenover staat(lees: meer vrijheid).
Inderdaad. Als ik privacy moet inleveren en dan kunnen mijn kinderen weer naar school en we kunnen weer naar familie en verjaardagen vieren heb ik dat er zeker voor over.
  woensdag 8 april 2020 @ 11:20:26 #169
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192511311
Ik heb even een apart topic aangemaakt om deze niet te vervuilen met de app discussie
POL / De Corona app, hoe sta jij erin?
  woensdag 8 april 2020 @ 13:24:37 #170
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_192513343
rubenivangaalen twitterde op woensdag 08-04-2020 om 07:35:05 Italië en Nederland: aantal dagelijkse nauwe interacties van 60-plussers met andere 60-plussers en met 60-minners relatief hoog: belangrijk kanalen voor overdracht besmettelijke ziekten tussen generaties? #Covid_19 @sissinicobalbo @FCBillari https://t.co/OnVbh5WHR6 https://t.co/QY5zn6P3xv reageer retweet
Goed tegen de vergrijzing wel.
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 8 april 2020 @ 14:02:39 #171
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192514057
En we beginnen
  woensdag 8 april 2020 @ 14:43:44 #172
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192514728
Wat een strontvervelend toontje heeft die Marijnissen toch
pi_192514743
Wat een ratten joh
  Moderator woensdag 8 april 2020 @ 14:47:48 #174
236264 crew  capricia
pi_192514767
Kijk ook. Maar het kan me nu nog niet echt boeien, eigenlijk.
Komt mss straks wel weer.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_192514871
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 13:24 schreef Klopkoek het volgende:
rubenivangaalen twitterde op woensdag 08-04-2020 om 07:35:05 Italië en Nederland: aantal dagelijkse nauwe interacties van 60-plussers met andere 60-plussers en met 60-minners relatief hoog: belangrijk kanalen voor overdracht besmettelijke ziekten tussen generaties? #Covid_19 @:sissinicobalbo @:FCBillari https://t.co/OnVbh5WHR6 https://t.co/QY5zn6P3xv reageer retweet
Goed tegen de vergrijzing wel.
Ik wist overigens niet dat dit in China en Zuid-Korea nog gebruikelijker was dan in Italië / Spanje overigens:

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')