Dat is een goede vraag. Verplicht stellen voor alles kan niet: ouderen hebben bijvoorbeeld vaak geen smartphone. En je kunt je ook voorstellen dat bijvoorbeeld een directeur van een beursgenoteerde onderneming soms inderdaad niet gevolgd moet kunnen worden.quote:Op woensdag 8 april 2020 11:31 schreef Farenji het volgende:
En natuurlijk: hoe verplicht wordt de app? Kan een app (en daarmee ook het hebben van een smartphone) uberhaupt verplicht worden gesteld?
Ja, want voor de rest van ons heeft dit geen effect op de kwaliteit van leven. Bijna alle leuke dingen kunnen/mogen niet meer. Daar hebben bejaarden, die toch al bijna de hele dag binnen zaten, weinig last van.quote:Op woensdag 8 april 2020 11:28 schreef Hanca het volgende:
op gehandicapten en ouderen (die nu bijvoorbeeld ook hun fysio missen) heeft dit afsluiten een enorm effect op hun kwaliteit van leven,
Ik doel dan echt op lichamelijke kwaliteit: ouderen die door het gebrek aan fysio straks slechter of zelfs niet meer kunnen lopen, gehandicapte autisten die meer gaan automutileren of meer epilepsie hebben.quote:Op woensdag 8 april 2020 11:36 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Ja, want voor de rest van ons heeft dit geen effect op de kwaliteit van leven. Bijna alle leuke dingen kunnen/mogen niet meer. Daar hebben bejaarden, die toch al bijna de hele dag binnen zaten, weinig last van.
Noem één overheids ICT project dat niet gefaald is of waar onze gegevens wel goed werden beschermd, kan er geen één bedenken en ik heb jaren in de IT gezeten waaronder veel overheids instellingen zowel lokaal als van het rijk.quote:Op woensdag 8 april 2020 11:31 schreef Farenji het volgende:
Technisch zijn de mogelijkheden om het goed te doen, dus met behoud van privacy en zonder dat er misbruik gemaakt kan worden van data. Maar ik heb niet echt het vertrouwen dat de overheid dit daadwerkelijk goed zal/kan doen. Best kans dat er toch ergens een slinkse shortcut of backdoor in wordt gebouwd, of dat eea slecht geïmplementeerd wordt waardoor de boel alsnog te misbruiken is.
Verder heb ik heel veel vragen, zoals: wie gaat de app maken? Wie beheert de gegevens? Wie controleert de implementatie? Wordt het open source of moeten we maar vertrouwen op een black box? En natuurlijk: hoe verplicht wordt de app? Kan een app (en daarmee ook het hebben van een smartphone) uberhaupt verplicht worden gesteld?
Ik sta er dus heel sceptisch tegenover.
Dan gaat er wel meer getest worden, dat is wel het idee zo zei Hugo de Jonge gister. Maar iedereen gewoon zo maar testen heeft geen zin: als jij het vandaag niet hebt, kun je het morgen wel hebben. Dan zou je iedereen dagelijks moeten gaan testen. Dus testen heeft echt alleen zin bij klachten.quote:Op woensdag 8 april 2020 11:47 schreef probeer het volgende:
Maar, als die app er dan komt, dan gaan we allemaal getest worden, of hoe zit dat dan?
Als het overgrote deel van de bevolking niet getest is, is zo'n app zinloos.quote:Op woensdag 8 april 2020 11:51 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dan gaat er wel meer getest worden, dat is wel het idee zo zei Hugo de Jonge gister. Maar iedereen gewoon zo maar testen heeft geen zin: als jij het vandaag niet hebt, kun je het morgen wel hebben. Dan zou je iedereen dagelijks moeten gaan testen. Dus testen heeft echt alleen zin bij klachten.
Ze zijn er al:quote:Op woensdag 8 april 2020 11:49 schreef Zalmslaatje het volgende:
[..]
En dit zou ook nog eens in een paar weken of maanden gerealiseerd moeten worden.
Als je iedereen met klachten test is het voldoende.quote:Op woensdag 8 april 2020 11:54 schreef probeer het volgende:
[..]
Als het overgrote deel van de bevolking niet getest is, is zo'n app zinloos.
Dit lijkt me BNW, denken dat de wereldwijde overheden samen spannen en een virus verspreiden om zo meer inbreuk op de privacy te kunnen hebben, of zoiets?quote:Op woensdag 8 april 2020 11:54 schreef PzKpfw het volgende:
Ergens geeft me dit een beetje het gevoel dat het coronavirus geen toeval is.
Sneu dat de mp van engeland blijkbaar niet op de hoogte was.quote:Op woensdag 8 april 2020 11:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dit lijkt me BNW, denken dat de wereldwijde overheden samen spannen en een virus verspreiden om zo meer inbreuk op de privacy te kunnen hebben, of zoiets?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |