abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 8 april 2020 @ 11:19:56 #1
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192511306
De discussie is losgebarsten over de Corona app die het kabinet overweegt. Een kans om sneller te kunnen afschalen in maatregelen. Maar ook een privacy en veiligheidsrisico.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)volksgezondheid-tech

Hoe staan jullie erin?

Ik ben er niet bepaald enthousiast over maar stel dat het zou kunnen met volstrekt geanonimiseerde data dat zou het het overwegen waard zijn. Maar een overheid die mijn locatiedata kan tracen vind ik dan weer niks
pi_192511328
De overheid die een app ontwikkeld. Dat zal dan wel 2025 worden.

Uiteraard tegen en 'volstrekt geanonimiseerde data' bestaat niet.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  woensdag 8 april 2020 @ 11:24:19 #3
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_192511358
Mits er een boel vrijheid voor terugkomt ben ik voor.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_192511367
Ik ben wel enthousiast.

Het bellen van de GGD moet worden vervangen. En als ik wellicht wat privacy moet inleveren om weer mijn familie te zien en mijn kinderen weer naar school te laten gaan heb ik dat er zeker voor over. En als dat er voor kan zorgen dat bijvoorbeeld de gehandicapte bewoners bij mijn vrouw weer hun dagelijkse/wekelijkse bezoek van familie kunnen krijgen is dat zeer belangrijk, je ziet dat het ten koste van de mentale gezondheid gaat van deze bewoners dat ze nu geen bezoek krijgen en niet naar de activiteitencentra kunnen.

Ik ben zeer voor. En dat landen als het VK, Duitsland het ook doen geeft vertrouwen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 8 april 2020 @ 11:25:27 #5
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_192511375
Ongeveer zo -> :')
pi_192511378
Ik heb al de whats app.
pi_192511410
Laat ze eerst maar eens aantonen hoe dit gaat helpen... Tegen trouwens.
pi_192511428
Zie ook het verhaal dat net wordt gehouden in de briefing van de kamer: op gehandicapten en ouderen (die nu bijvoorbeeld ook hun fysio missen) heeft dit afsluiten een enorm effect op hun kwaliteit van leven, in sommige gevallen ook permanent. Als een app helpt om sneller weer een normaler leven te kunnen hebben, dan is dat dus zeer belangrijk.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_192511439
Ik. Wil. Geen. App.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_192511457
We kunnen ook iedereen die positief test een ster opplakken
Nieuw is niet altijd beter.
pi_192511477
Technisch zijn de mogelijkheden om het goed te doen, dus met behoud van privacy en zonder dat er misbruik gemaakt kan worden van data. Maar ik heb niet echt het vertrouwen dat de overheid dit daadwerkelijk goed zal/kan doen. Best kans dat er toch ergens een slinkse shortcut of backdoor in wordt gebouwd, of dat eea slecht geïmplementeerd wordt waardoor de boel alsnog te misbruiken is.

Verder heb ik heel veel vragen, zoals: wie gaat de app maken? Wie beheert de gegevens? Wie controleert de implementatie? Wordt het open source of moeten we maar vertrouwen op een black box? En natuurlijk: hoe verplicht wordt de app? Kan een app (en daarmee ook het hebben van een smartphone) uberhaupt verplicht worden gesteld?

Ik sta er dus heel sceptisch tegenover.
pi_192511528
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 11:31 schreef Farenji het volgende:

En natuurlijk: hoe verplicht wordt de app? Kan een app (en daarmee ook het hebben van een smartphone) uberhaupt verplicht worden gesteld?
Dat is een goede vraag. Verplicht stellen voor alles kan niet: ouderen hebben bijvoorbeeld vaak geen smartphone. En je kunt je ook voorstellen dat bijvoorbeeld een directeur van een beursgenoteerde onderneming soms inderdaad niet gevolgd moet kunnen worden.

Maar dat het bijvoorbeeld verplicht wordt om een restaurant of café in te komen of in een natuurgebied kan ik me wel voorstellen. Verplicht op bepaalde plekken. Mensen die het dan echt niet willen, hebben dan dus gewoon meer een lockdown dan mensen met een app.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_192511562
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 11:28 schreef Hanca het volgende:
op gehandicapten en ouderen (die nu bijvoorbeeld ook hun fysio missen) heeft dit afsluiten een enorm effect op hun kwaliteit van leven,
Ja, want voor de rest van ons heeft dit geen effect op de kwaliteit van leven. Bijna alle leuke dingen kunnen/mogen niet meer. Daar hebben bejaarden, die toch al bijna de hele dag binnen zaten, weinig last van.
pi_192511590
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 11:36 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Ja, want voor de rest van ons heeft dit geen effect op de kwaliteit van leven. Bijna alle leuke dingen kunnen/mogen niet meer. Daar hebben bejaarden, die toch al bijna de hele dag binnen zaten, weinig last van.
Ik doel dan echt op lichamelijke kwaliteit: ouderen die door het gebrek aan fysio straks slechter of zelfs niet meer kunnen lopen, gehandicapte autisten die meer gaan automutileren of meer epilepsie hebben.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_192511743
Maar, als die app er dan komt, dan gaan we allemaal getest worden, of hoe zit dat dan?
"Pools are perfect for holding water"
pi_192511796
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 11:31 schreef Farenji het volgende:
Technisch zijn de mogelijkheden om het goed te doen, dus met behoud van privacy en zonder dat er misbruik gemaakt kan worden van data. Maar ik heb niet echt het vertrouwen dat de overheid dit daadwerkelijk goed zal/kan doen. Best kans dat er toch ergens een slinkse shortcut of backdoor in wordt gebouwd, of dat eea slecht geïmplementeerd wordt waardoor de boel alsnog te misbruiken is.

Verder heb ik heel veel vragen, zoals: wie gaat de app maken? Wie beheert de gegevens? Wie controleert de implementatie? Wordt het open source of moeten we maar vertrouwen op een black box? En natuurlijk: hoe verplicht wordt de app? Kan een app (en daarmee ook het hebben van een smartphone) uberhaupt verplicht worden gesteld?

Ik sta er dus heel sceptisch tegenover.
Noem één overheids ICT project dat niet gefaald is of waar onze gegevens wel goed werden beschermd, kan er geen één bedenken en ik heb jaren in de IT gezeten waaronder veel overheids instellingen zowel lokaal als van het rijk.

En dit zou ook nog eens in een paar weken of maanden gerealiseerd moeten worden.

Heb ook hier dus geen enkel vertrouwen in. :N
I don’t have “trust issues” I have “I’ve seen this before and I know how it ends” issues.
pi_192511848
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 11:47 schreef probeer het volgende:
Maar, als die app er dan komt, dan gaan we allemaal getest worden, of hoe zit dat dan?
Dan gaat er wel meer getest worden, dat is wel het idee zo zei Hugo de Jonge gister. Maar iedereen gewoon zo maar testen heeft geen zin: als jij het vandaag niet hebt, kun je het morgen wel hebben. Dan zou je iedereen dagelijks moeten gaan testen. Dus testen heeft echt alleen zin bij klachten.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 8 april 2020 @ 11:54:08 #18
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_192511896
Ergens geeft me dit een beetje het gevoel dat het coronavirus geen toeval is.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_192511911
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 11:51 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dan gaat er wel meer getest worden, dat is wel het idee zo zei Hugo de Jonge gister. Maar iedereen gewoon zo maar testen heeft geen zin: als jij het vandaag niet hebt, kun je het morgen wel hebben. Dan zou je iedereen dagelijks moeten gaan testen. Dus testen heeft echt alleen zin bij klachten.
Als het overgrote deel van de bevolking niet getest is, is zo'n app zinloos.

Hell, dan creëert het zelfs schijnveiligheid.
"Pools are perfect for holding water"
pi_192511914
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_192511931
quote:
9s.gif Op woensdag 8 april 2020 11:25 schreef herverwijderd het volgende:
Ongeveer zo -> :')
Ik zwaai naar dieren.
pi_192511949
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 11:54 schreef probeer het volgende:

[..]

Als het overgrote deel van de bevolking niet getest is, is zo'n app zinloos.
Als je iedereen met klachten test is het voldoende.

"Het overgrote deel getest" is namelijk onzin: je kunt namelijk een kwartier na de test alsnog besmet worden. Als jij dus permanent het overgrote deel getest wil hebben, dan moet je al die mensen minstens dagelijks testen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_192511956
Hier ga ik niet aan meewerken, de overheid heeft al genoeg gegevens van mij waar ik geen controle over heb, dan ga ik niet meewerken aan een haastig gelanceerde app waarvan achteraf pas duidelijk kan worden wat de omstandigheden qua veiligheid en privacy inhouden.
-nee-
pi_192511977
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 11:54 schreef PzKpfw het volgende:
Ergens geeft me dit een beetje het gevoel dat het coronavirus geen toeval is.
Dit lijkt me BNW, denken dat de wereldwijde overheden samen spannen en een virus verspreiden om zo meer inbreuk op de privacy te kunnen hebben, of zoiets?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_192512000
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 11:58 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dit lijkt me BNW, denken dat de wereldwijde overheden samen spannen en een virus verspreiden om zo meer inbreuk op de privacy te kunnen hebben, of zoiets?
Sneu dat de mp van engeland blijkbaar niet op de hoogte was.
-nee-
  woensdag 8 april 2020 @ 11:59:17 #26
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_192512008
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 11:58 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dit lijkt me BNW, denken dat de wereldwijde overheden samen spannen en een virus verspreiden om zo meer inbreuk op de privacy te kunnen hebben, of zoiets?
De oorsprong van het virus ligt natuurlijk wel in China.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_192512021
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 11:59 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

De oorsprong van het virus ligt natuurlijk wel in China.
Ja, en?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 8 april 2020 @ 12:00:22 #28
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_192512029
Dit zet de deur open voor allerlei totalitarismen en we hebben al een overheid met totalitaire trekjes. Ik zie wel in dat zo'n app eventueel zou kunnen helpen wanneer de boel onder controle is maar ik ga aan de overheid niet vrijwillig mijn locatiedata afstaan.
We have always been at war with Eastasia.
pi_192512060
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 11:59 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

De oorsprong van het virus ligt natuurlijk wel in China.
Daar had de overheid al veel mogelijkheden om hun burgers te volgen, wat jouw idee dus ontkracht.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 8 april 2020 @ 12:04:50 #30
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_192512113
Ik sta er dubbel in. Privacy is zeker een issue. Maar als ik zie hoe in de opmaat naar deze ramp het RIVM en de GGD de uitbraak niet onder controle kregen, dan is inzet van moderne technologische alternatieven wel de manier om het nog eens te proberen. En dan nu wel goed.

Het alternatief is vrees ik dat de intelligente lockdown vooral langdurig en dom wordt omdat het virus oncontroleerbaar blijft.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_192512168
t
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2020 11:57 schreef Marsenal het volgende:
Hier ga ik niet aan meewerken, de overheid heeft al genoeg gegevens van mij waar ik geen controle over heb, dan ga ik niet meewerken aan een haastig gelanceerde app waarvan achteraf pas duidelijk kan worden wat de omstandigheden qua veiligheid en privacy inhouden.
dit
Follow your heart and your dreams won't be far behind
Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
  woensdag 8 april 2020 @ 12:14:32 #32
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_192512265
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 12:02 schreef Hanca het volgende:

[..]

Daar had de overheid al veel mogelijkheden om hun burgers te volgen, wat jouw idee dus ontkracht.
Dat is wel erg kort door de bocht.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_192512274
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 12:00 schreef -XOR- het volgende:
...maar ik ga aan de overheid niet vrijwillig mijn locatiedata afstaan.
Als jij auto rijdt heeft de overheid dat al veel als ze willen met de camera's die er hangen, ook met je telefoon kun je al worden gevolgd omdat je van elke telefoon kunt traceren bij welke telefoonmast hij was.

Ik weet eerlijk gezegd ook niet wat er zo spannend is aan locatiedata, waarom zou je dat ten koste van gezondheid/vrijheid willen beschermen?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_192512280
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 12:04 schreef Eix het volgende:
Ik sta er dubbel in. Privacy is zeker een issue. Maar als ik zie hoe in de opmaat naar deze ramp het RIVM en de GGD de uitbraak niet onder controle kregen, dan is inzet van moderne technologische alternatieven wel de manier om het nog eens te proberen. En dan nu wel goed.

Het alternatief is vrees ik dat de intelligente lockdown vooral langdurig en dom wordt omdat het virus oncontroleerbaar blijft.
Zoals ik in een ander topic al stelde is het best mogelijk om een dergelijke app te maken zonder dat er ergens centraal herleidbare persoonsgegevens worden opgeslagen, maar dan wordt het wel een app waarin alles heel vrijwillig is. Het is dan aan de gebruiker om aan te geven dat hij of zij besmet is en mensen moeten de app en Bluetooth overal aan laten staan. Als je dan als overheid wilt dat het enigszins effectief is, dan vrees ik dat je er wel op moet gaan handhaven. Dus ja, je mag weer een biertje drinken in de kroeg of een hapje eten, maar als je daar zit en je hebt de app niet draaien, dan hangt je een boete boven het hoofd. Al vraag ik me af of dat realistischerwijs überhaupt te handhaven is.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_192512291
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 12:14 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Dat is wel erg kort door de bocht.
Nee, als de Chinese overheid in een verplichte of zeer populaire app een achterdeur hadden willen bouwen om de mensen te volgen, hadden ze dat echt zonder ziekte vrij simpel kunnen doen. Juist China heeft die mogelijkheden wel.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_192512304
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 12:15 schreef Monolith het volgende:
Het is dan aan de gebruiker om aan te geven dat hij of zij besmet is en mensen moeten de app en Bluetooth overal aan laten staan.
Hoezo moet je bluetooth aan laten staan? We hebben toch gps?
pi_192512305
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 12:15 schreef Monolith het volgende:

[..]

Zoals ik in een ander topic al stelde is het best mogelijk om een dergelijke app te maken zonder dat er ergens centraal herleidbare persoonsgegevens worden opgeslagen, maar dan wordt het wel een app waarin alles heel vrijwillig is. Het is dan aan de gebruiker om aan te geven dat hij of zij besmet is en mensen moeten de app en Bluetooth overal aan laten staan. Als je dan als overheid wilt dat het enigszins effectief is, dan vrees ik dat je er wel op moet gaan handhaven. Dus ja, je mag weer een biertje drinken in de kroeg of een hapje eten, maar als je daar zit en je hebt de app niet draaien, dan hangt je een boete boven het hoofd. Al vraag ik me af of dat realistischerwijs überhaupt te handhaven is.
Bij de ingang moet je de app laten zien, zo werkt het in Azië.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_192512313
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 12:17 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Hoezo moet je bluetooth aan laten staan? We hebben toch gps?
Bluetooth is anoniemer dan GPS.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 8 april 2020 @ 12:18:05 #39
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_192512318
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 12:16 schreef Hanca het volgende:

[..]

Nee, als de Chinese overheid in een verplichte of zeer populaire app een achterdeur hadden willen bouwen om de mensen te volgen, hadden ze dat echt zonder ziekte vrij simpel kunnen doen. Juist China heeft die mogelijkheden wel.
Jawel, je moet verder kijken.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_192512389
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 12:17 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Hoezo moet je bluetooth aan laten staan? We hebben toch gps?
Het is alleen relevant of je langdurig in de buurt bent geweest van een positief getest persoon, waar die ontmoeting precies heeft plaatsgevonden doet er verder niet toe.
pi_192512463
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 12:17 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Hoezo moet je bluetooth aan laten staan? We hebben toch gps?
Klopt, maar de suggestie voor een app zoals die gisteren gegeven werd bij Nieuwsuur was dat je een dergelijke app bouwt op het principe dat bij het installeren van de app gelijk ook een willekeurige unieke ID wordt gegenereerd. Apps registeren dan andere IDs die erbij in de buurt zijn geweest. Op het moment dat iemand besmet raakt dan meldt die persoon dat via de app en wordt eigenlijk centraal weer een pushmelding uitgestuurd met die ID, waardoor andere apps dus weten dat er mogelijk contact is geweest met een besmet persoon.

Op die manier ligt er dus nergens data vast over locaties of personen, dus dan heb je niet de privacy issues die je wel hebt als je een app GPS data laat vastleggen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_192512516
Het gaat om dit type apps:

https://jdreport.com/eu-l(...)ronapatienten-volgt/

België, Denemarken, Duitsland, Frankrijk, Italië, Oostenrijk, Spanje en Zwitserland doen het dus al. En het VK heeft ook zo'n app.

Het is niet dat de overheid voor stelt een app uit China over te nemen, dit zijn gewoon degelijke landen waar ze ook over privacy nadenken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_192512568
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2020 11:59 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Sneu dat de mp van engeland blijkbaar niet op de hoogte was.
Dat is zijn straf omdat ie de globalisering tegengaat door de Brexit.
  woensdag 8 april 2020 @ 12:47:35 #44
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_192512782
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 12:15 schreef Monolith het volgende:

[..]

Zoals ik in een ander topic al stelde is het best mogelijk om een dergelijke app te maken zonder dat er ergens centraal herleidbare persoonsgegevens worden opgeslagen, maar dan wordt het wel een app waarin alles heel vrijwillig is. Het is dan aan de gebruiker om aan te geven dat hij of zij besmet is en mensen moeten de app en Bluetooth overal aan laten staan. Als je dan als overheid wilt dat het enigszins effectief is, dan vrees ik dat je er wel op moet gaan handhaven. Dus ja, je mag weer een biertje drinken in de kroeg of een hapje eten, maar als je daar zit en je hebt de app niet draaien, dan hangt je een boete boven het hoofd. Al vraag ik me af of dat realistischerwijs überhaupt te handhaven is.
Een vrijheid-blijheid app gaat het lijkt me ook niet worden. Kan nooit goed gaan werken.

Hoewel in de praktijk ook heel veel mensen zonder problemen akkoord gaan met het data-minen door Google en Facebook. En dan is er vast nog een deel dat even kritisch is, maar toch overstag gaat 'want anders werkt de app niet goed'.

De mensen die nu gelijk faliekant tegen een app zijn met tot doel de volksgezondheid te bevorderen zouden even hun privacy-instellingen bij commerciele partijen als Facebook en Google moeten nalopen. Ik durf te wedden dat velen hun privacy-prioriteiten dan niet echt op orde hebben. of je voegt in die nieuwe overheid-app gewoon buttons toe om in te loggen met je Facebook- of Google-account. Voor de echte nitwits die liever niet een app via Digid oid instellen, want '(r)overheid' :|W .
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_192512802
Het is wachten op de eerste nep app wanneer zoiets ingevoerd wordt voor bepaalde plekken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-04-2020 12:49:31 ]
pi_192512859
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 12:47 schreef Eix het volgende:

[..]

Een vrijheid-blijheid app gaat het lijkt me ook niet worden. Kan nooit goed gaan werken.

Hoewel in de praktijk ook heel veel mensen zonder problemen akkoord gaan met het data-minen door Google en Facebook. En dan is er vast nog een deel dat even kritisch is, maar toch overstag gaat 'want anders werkt de app niet goed'.

De mensen die nu gelijk faliekant tegen een app zijn met tot doel de volksgezondheid te bevorderen zouden even hun privacy-instellingen bij commerciele partijen als Facebook en Google moeten nalopen. Ik durf te wedden dat velen hun privacy-prioriteiten dan niet echt op orde hebben. of je voegt in die nieuwe overheid-app gewoon buttons toe om in te loggen met je Facebook- of Google-account. Voor de echte nitwits die liever niet een app via Digid oid instellen, want '(r)overheid' :|W .
Een app is natuurlijk altijd vrijheid-blijheid, want je kunt er simpelweg voor kiezen om hem niet te installeren. Dus dan moet je een vorm van handhaving hebben. Kennelijk doen ze dat in Azië dus zoals Hanca zegt met controle bij de deur van horeca.
Dan kun je nog een stap verder gaan en een telefoon met abonnement aan de abonnementshouder koppelen en die traceren, maar dan kun je weer simpelweg je telefoon thuislaten.
Er is altijd een bepaalde mate van vrijwilligheid of in ieder geval een voorschrift dat mensen kunnen negeren als ze dat willen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_192512877
quote:
2s.gif Op woensdag 8 april 2020 12:49 schreef PP_Sound het volgende:
Het is wachten op de eerste nep app wanneer zoiets ingevoerd wordt voor bepaalde plekken.
Maar waarom zou je dat doen?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 8 april 2020 @ 12:57:53 #48
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_192512928
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 12:27 schreef Monolith het volgende:

[..]

Klopt, maar de suggestie voor een app zoals die gisteren gegeven werd bij Nieuwsuur was dat je een dergelijke app bouwt op het principe dat bij het installeren van de app gelijk ook een willekeurige unieke ID wordt gegenereerd. Apps registeren dan andere IDs die erbij in de buurt zijn geweest. Op het moment dat iemand besmet raakt dan meldt die persoon dat via de app en wordt eigenlijk centraal weer een pushmelding uitgestuurd met die ID, waardoor andere apps dus weten dat er mogelijk contact is geweest met een besmet persoon.

Op die manier ligt er dus nergens data vast over locaties of personen, dus dan heb je niet de privacy issues die je wel hebt als je een app GPS data laat vastleggen.
Ah, akkoord, dat klinkt al een stuk redelijker.
We have always been at war with Eastasia.
pi_192513031
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 12:54 schreef Monolith het volgende:

[..]

Maar waarom zou je dat doen?
Om niet aan die onzin mee te doen en toch overal te kunnen komen.
pi_192513213
quote:
3s.gif Op woensdag 8 april 2020 13:04 schreef PP_Sound het volgende:

[..]

Om niet aan die onzin mee te doen en toch overal te kunnen komen.
Zetten we daar een sanctie op dat je een maand de bak in gaat. Dit soort oplossingen zijn er nu juist om te zorgen dat het leven weer opgestart kan worden en we de boel kunnen beheersen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')