abonnement Unibet Coolblue
pi_192282952
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 11:47 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Het feit dat mensen dus ook positief testen zonder klachten geeft wel meer hoop op een scenario waarin een groot deel al Corona heeft gehad.
Daar had Jaap het gisteren ook steeds over.
Hoop zal afhangen van dat bloedonderzoek.
Alleen duurt dat nog wel een maand.
pi_192282963
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 11:16 schreef BlauweTijger het volgende:

[..]

Iedereen zit 5 meter uit elkaar wat lul je nou man. Dat Krul daar even doorheen loopt kan niet anders.
Kan wel maar ze vertikken het.

quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 11:24 schreef EnterToets het volgende:

[..]

Jezus je kan ook azijnpissen zeg.. tering
Bevel ist bevel!
  donderdag 26 maart 2020 @ 11:50:17 #157
3542 Gia
User under construction
pi_192282981
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 11:49 schreef Nober het volgende:

[..]

Kan wel maar ze vertikken het.
[..]

Bevel ist bevel!
Ist?
  donderdag 26 maart 2020 @ 11:50:52 #158
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192282991
Sjonge, nu moet ik twee topics bij gaan houden tijdens het debat.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_192283013
quote:
10s.gif Op donderdag 26 maart 2020 11:50 schreef Zeroku het volgende:
Sjonge, nu moet ik twee topics bij gaan houden tijdens het debat.
We willen scrummie niet mad maken
pi_192283019
Purmerend opent ’corona-kliklijn’

PURMEREND - Inwoners van de Noord-Hollandse gemeenten Purmerend en Beemster kunnen vanaf nu melding maken van ’groepsvorming op straat’.

Dat gebeurt via de Mijn Gemeente-app. Normaal gesproken komen meldingen daarvan eerst bij een klantcontactcentrum, maar de ’corona-kliks’ komen rechtstreeks binnen bij medewerkers van de Handhaving.

Voor iedereen op straat geldt de regel om anderhalve meter afstand te houden van anderen om verspreiding van het coronavirus te beperken. Ook vraagt de overheid om niet samen te komen met drie of meer personen.

Gebeurt dat toch? Dan vragen gemeentes eerst om de mensen aan te spreken. Maar wie dat liever niet doet, kan een melding maken via de app. Naast groepsvorming kunnen ook andere overtredingen van de kabinetsmaatregelen gemeld worden.

Gemeenten kunnen zelf zones aanwijzen waar, bij samenkomst van drie of meer personen, ingegrepen kan worden. Denk aan parken, stranden of wijken. Wie zich niet aan de regels houdt kan dan een boete van vierhonderd euro krijgen.

https://www.telegraaf.nl/(...)pent-corona-kliklijn
pi_192283020
quote:
10s.gif Op donderdag 26 maart 2020 11:50 schreef Zeroku het volgende:
Sjonge, nu moet ik twee topics bij gaan houden tijdens het debat.
En dan zeggen ze dat ze het in de zorg zwaar hebben
Nieuw is niet altijd beter.
pi_192283036
quote:
Dat er protocollen zijn betekent natuurlijk niet dat het nu al aan de orde is.

Voorbereiden houdt ook in protocollen maken op noodscenario's
  Moderator donderdag 26 maart 2020 @ 11:54:03 #163
236264 crew  capricia
pi_192283042
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 11:48 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Daar had Jaap het gisteren ook steeds over.
Hoop zal afhangen van dat bloedonderzoek.
Alleen duurt dat nog wel een maand.
Er wordt vanuit gegaan dat de besmettingen die ze nu meten ongeveer 10% van het daadwerkelijke cijfer is onder de bevolking.
Definitely not CIA
pi_192283056
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 11:52 schreef -river- het volgende:
Purmerend opent ’corona-kliklijn’

PURMEREND - Inwoners van de Noord-Hollandse gemeenten Purmerend en Beemster kunnen vanaf nu melding maken van ’groepsvorming op straat’.

Dat gebeurt via de Mijn Gemeente-app. Normaal gesproken komen meldingen daarvan eerst bij een klantcontactcentrum, maar de ’corona-kliks’ komen rechtstreeks binnen bij medewerkers van de Handhaving.

Voor iedereen op straat geldt de regel om anderhalve meter afstand te houden van anderen om verspreiding van het coronavirus te beperken. Ook vraagt de overheid om niet samen te komen met drie of meer personen.

Gebeurt dat toch? Dan vragen gemeentes eerst om de mensen aan te spreken. Maar wie dat liever niet doet, kan een melding maken via de app. Naast groepsvorming kunnen ook andere overtredingen van de kabinetsmaatregelen gemeld worden.

Gemeenten kunnen zelf zones aanwijzen waar, bij samenkomst van drie of meer personen, ingegrepen kan worden. Denk aan parken, stranden of wijken. Wie zich niet aan de regels houdt kan dan een boete van vierhonderd euro krijgen.

https://www.telegraaf.nl/(...)pent-corona-kliklijn
Goffer. Omsingeld door nsb'rs.
  Moderator donderdag 26 maart 2020 @ 11:55:26 #165
236264 crew  capricia
pi_192283068
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 11:48 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Daar had Jaap het gisteren ook steeds over.
Hoop zal afhangen van dat bloedonderzoek.
Alleen duurt dat nog wel een maand.
Er wordt vanuit gegaan dat de besmettingen die ze nu meten ongeveer 10% van het daadwerkelijke cijfer is onder de bevolking.
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 11:53 schreef -0- het volgende:

[..]

Dat er protocollen zijn betekent natuurlijk niet dat het nu al aan de orde is.

Voorbereiden houdt ook in protocollen maken op noodscenario's
Er worden al lijsten met criteria opgesteld. Ook van de huidige patiënten op de IC.
Definitely not CIA
  donderdag 26 maart 2020 @ 11:56:10 #166
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192283080
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 11:52 schreef -river- het volgende:
Purmerend opent ’corona-kliklijn’

PURMEREND - Inwoners van de Noord-Hollandse gemeenten Purmerend en Beemster kunnen vanaf nu melding maken van ’groepsvorming op straat’.

Dat gebeurt via de Mijn Gemeente-app. Normaal gesproken komen meldingen daarvan eerst bij een klantcontactcentrum, maar de ’corona-kliks’ komen rechtstreeks binnen bij medewerkers van de Handhaving.

Voor iedereen op straat geldt de regel om anderhalve meter afstand te houden van anderen om verspreiding van het coronavirus te beperken. Ook vraagt de overheid om niet samen te komen met drie of meer personen.

Gebeurt dat toch? Dan vragen gemeentes eerst om de mensen aan te spreken. Maar wie dat liever niet doet, kan een melding maken via de app. Naast groepsvorming kunnen ook andere overtredingen van de kabinetsmaatregelen gemeld worden.

Gemeenten kunnen zelf zones aanwijzen waar, bij samenkomst van drie of meer personen, ingegrepen kan worden. Denk aan parken, stranden of wijken. Wie zich niet aan de regels houdt kan dan een boete van vierhonderd euro krijgen.

https://www.telegraaf.nl/(...)pent-corona-kliklijn
kunnen toch gewoon samenwoonde mensen zijn
pi_192283087
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 11:47 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Het feit dat mensen dus ook positief testen zonder klachten geeft wel meer hoop op een scenario waarin een groot deel al Corona heeft gehad.
Ze werd elke 3 dagen getest, en het duurt gemiddeld 5-6 dagen voordat de eerste symptomen optreden. De vraag is dan, hoeveel dagen na besmetting zal een (gemiddeld) persoon positief testen.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  donderdag 26 maart 2020 @ 11:56:44 #168
3542 Gia
User under construction
pi_192283095
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 11:54 schreef capricia het volgende:

[..]

Er wordt vanuit gegaan dat de besmettingen die ze nu meten ongeveer 10% van het daadwerkelijke cijfer is onder de bevolking.
Dus...64000. Dan zouden we 4de zijn van de wereld.

Lijkt me belangrijk om zo snel mogelijk iedereen te testen. Positief? Hele gezin binnen houden.
pi_192283099
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 10:56 schreef Momo het volgende:

[..]

Heb je meer landen zo?
Nog niet, wil UK doen, maar is vrij lastig met counties en boroughs. En wil vanavond eerst een kaartje van de verspreiding over de wereld afmaken. Maar welk land zou je willen zien?
pi_192283105
quote:
8s.gif Op donderdag 26 maart 2020 11:54 schreef _I het volgende:

[..]

Goffer. Omsingeld door nsb'rs.
tsja, kan ze niet ongelijk geven. Dankzij zulke types zitten we er nog langer in dan noodzakelijk. Dus prima dat er dan een kliklijn komt.
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_192283111
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 11:53 schreef -0- het volgende:

[..]

Dat er protocollen zijn betekent natuurlijk niet dat het nu al aan de orde is.

Voorbereiden houdt ook in protocollen maken op noodscenario's
Dat beweer ik toch ook niet :)

Ik hoop gigantisch dat het niet zo ver hoeft te komen.
  donderdag 26 maart 2020 @ 11:57:31 #172
366583 Lemsterr
Dorpsidioot
pi_192283112
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 11:56 schreef Gia het volgende:

[..]

Dus...64000. Dan zouden we 4de zijn van de wereld.

Lijkt me belangrijk om zo snel mogelijk iedereen te testen. Positief? Hele gezin binnen houden.
Datzelfde geldt natuurlijk ook voor andere landen.
  FOK!fotograaf donderdag 26 maart 2020 @ 11:57:35 #173
842 Zorro
Z
pi_192283113
quote:
8s.gif Op donderdag 26 maart 2020 11:54 schreef _I het volgende:

[..]

Goffer. Omsingeld door nsb'rs.
Niks NSB-ers. Verzetsstrijders *O*

Hiermee red je nl. ons land.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_192283121
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 11:57 schreef Apotheose het volgende:

[..]

tsja, kan ze niet ongelijk geven. Dankzij zulke types zitten we er nog langer in dan noodzakelijk. Dus prima dat er dan een kliklijn komt.
Maar om nou in de stad te wonen die er als eerste mee komt. -O-
pi_192283129
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 11:56 schreef Gia het volgende:

[..]

Dus...64000. Dan zouden we 4de zijn van de wereld.

Lijkt me belangrijk om zo snel mogelijk iedereen te testen. Positief? Hele gezin binnen houden.
Dat laatste moet al nu tenzij je cruciaal beroep hebt.
pi_192283131
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 11:00 schreef Nober het volgende:

[..]

En waarom moeten wij zo geobsedeerd zijn in landen ver hier vandaan?
Geen idee, maar ik heb er jaren gewoond, en veel van de Amerikaanse familie van m'n vriendin doet t nog af als een hype en griepje. Wonen in rural Idaho. Had hem dus gemaakt, en hier ff gedeeld, knipper vooral ff met je ogen en scroll door als je het niet wilt zien.
  Moderator donderdag 26 maart 2020 @ 11:58:46 #177
236264 crew  capricia
pi_192283132
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 11:56 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Ze werd elke 3 dagen getest, en het duurt gemiddeld 5-6 dagen voordat de eerste symptomen optreden. De vraag is dan, hoeveel dagen na besmetting zal een (gemiddeld) persoon positief testen.
Ze heeft het wsl opgelopen door een arts in het ziekenhuis.
Haar gezin wordt niet getest (wat ik eigenlijk raar vind).
En ook dat zij dan weer aan het werk kan, bij een negatieve test, maar haar gezin in afzondering blijft.
Definitely not CIA
  donderdag 26 maart 2020 @ 11:59:18 #178
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_192283141
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 11:31 schreef capricia het volgende:
Ik sprak zojuist mijn buurvrouw. Ze werkt op de Intensive Care Unit in het UMC Utrecht.
En is sinds gisteren positief getest. Ze heeft geen symptomen, niet hoesten, geen verhoging.
Iedere drie dagen wordt ze getest (drive through). Als ze negatief is mag ze weer aan het werk.
Maar haar gezin is wel in quarantaine.

De piek wordt verwacht rond 1 mei.
En er liggen diverse protocollen klaar wie er wel en wie er niet opgenomen gaat worden op de IC. Details zal ik je besparen.

Ze doet mee aan een onderzoek naar de werking van het TBC-vaccin tegen het corona-virus. Het lijkt erop dat mensen met dat vaccin beter bestand zijn tegen het virus.
Waarom bespaar je ons de details? Ik zou graag weten wat het protocol is.

Een piek rond 1 Mei slaat gezien de cijfers uit China nergens op. Een piek zou normaal rond 1 April liggen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_192283147
quote:
15s.gif Op donderdag 26 maart 2020 11:57 schreef _I het volgende:

[..]

Maar om nou in de stad te wonen die er als eerste mee komt. -O-
Ja dat is minder, maar dan nog is het op zich geen slecht idee als je gemakkelijker een groep steeds terugkerende hangjongeren kan aanmelden.
pi_192283153
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  Moderator donderdag 26 maart 2020 @ 12:00:32 #181
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192283161
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 11:56 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Nog niet, wil UK doen, maar is vrij lastig met counties en boroughs. En wil vanavond eerst een kaartje van de verspreiding over de wereld afmaken. Maar welk land zou je willen zien?
Goed bezig. Heb je oom de data van België en Duitsland?
  donderdag 26 maart 2020 @ 12:00:36 #182
3542 Gia
User under construction
pi_192283167
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 11:58 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Dat laatste moet al nu tenzij je cruciaal beroep hebt.
Als je positief getest bent of koorts hebt.
pi_192283172
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 11:59 schreef -river- het volgende:

[..]

Ja dat is minder, maar dan nog is het op zich geen slecht idee als je gemakkelijker een groep steeds terugkerende hangjongeren kan aanmelden.
Tja, hm. Neem het van je aan. Ergens voelt het fout. Kweenie
pi_192283196
quote:
8s.gif Op donderdag 26 maart 2020 11:54 schreef _I het volgende:

[..]

Goffer. Omsingeld door nsb'rs.
Want de Nederlandse overheid is een nazi-bewind?
  Moderator donderdag 26 maart 2020 @ 12:03:02 #185
236264 crew  capricia
pi_192283208
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 12:00 schreef Gia het volgende:

[..]

Als je positief getest bent of koorts hebt.
Ik vind het bijzonder dat de een er gewoon niets van merkt. En de ander doodziek wordt.
Wat is dat toch?
Overigens hebben vrouwen er beduidend minder last van.
Definitely not CIA
pi_192283212
Vanmorgen bij Goedemorgen Nederland werd de vraag ook gesteld of een klik-lijn nodig was. Antwoord van die vrouw die er zat: 'nee ik denk niet dat dat nodig is, je kunt elkaar er best op aanspreken'. Of dat gaat helpen :')
pi_192283215
quote:
13s.gif Op donderdag 26 maart 2020 12:02 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Want de Nederlandse overheid is een nazi-bewind?
Ik woon in Purmerend.

Dus nee, die gevolgtrekking kan je niet maken. Jammer joh.
pi_192283220
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 12:03 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik vind het bijzonder dat de een er gewoon niets van merkt. En de ander doodziek wordt.
Wat is dat toch?
Overigens hebben vrouwen er beduidend minder last van.
Weerstand, anti-stoffen etc.
pi_192283223
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 11:58 schreef capricia het volgende:

[..]

Ze heeft het wsl opgelopen door een arts in het ziekenhuis.
Haar gezin wordt niet getest (wat ik eigenlijk raar vind).
En ook dat zij dan weer aan het werk kan, bij een negatieve test, maar haar gezin in afzondering blijft.
Ik doelde vooral op de veronderstelling dat veel mensen asymptomatisch zouden zijn. Dat zij geen symptomen heeft wil niet zeggen dat ze die niet zal krijgen, ze kan nog in de incubatieperiode zitten.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  donderdag 26 maart 2020 @ 12:03:56 #190
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_192283242
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 12:03 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik vind het bijzonder dat de een er gewoon niets van merkt. En de ander doodziek wordt.
Wat is dat toch?
Overigens hebben vrouwen er beduidend minder last van.
aliettejonkers twitterde op donderdag 26-03-2020 om 11:32:03 Waarom krijgt de een relatief milde klachten van het #coronavirus en wordt een ander doodziek? Uitermate interessante draad van @MarietFeltkamp: https://t.co/Tl9eqPJD9E reageer retweet
pi_192283251
Niet veel kinderen hebben corona, maar Medina (1) ligt ermee in het ziekenhuis.

De 1-jarige Medina is besmet met het coronavirus en ligt op dit moment aan het zuurstof in het Alrijne-ziekenhuis in Leiderdorp. Haar moeder Samira is bij haar. Ook zij is positief getest, vertelt oma Brigitte aan RTL Nieuws.

Er liggen niet veel kinderen in het ziekenhuis vanwege het coronavirus. In de afgelopen weken werden er 1836 Nederlanders opgenomen. In slechts 15 gevallen ging het daarbij om kinderen in de leeftijd van 0 tot en met 14 jaar.

De kans is dus niet groot dat een kind met corona in het ziekenhuis belandt. Maar bij Medina uit Oegstgeest was dat wel het geval. Oma Brigitte vertelt aan RTL Nieuws dat de eerste klachten zich maandag voordeden. Niet alleen bij Medina, maar bij het hele gezin.

"Ze moesten veel hoesten en waren benauwd. Maar de jongste, Medina, had het meeste last. Ze kreeg maar weinig lucht, dus ze zijn al snel naar de huisarts gegaan." De dokter stuurde de kleine Medina direct door naar het ziekenhuis. Daar werd een test gedaan. De uitslag moest thuis worden afgewacht.

Brigitte: "Om half elf 's avonds werd gebeld: Medina was positief getest op het coronavirus. Haar ademhaling werd steeds zwakker, dus er werd gevraagd of Samira meteen met haar dochter naar het ziekenhuis wilde komen."

Verpleegkundigen in beschermende kleding stonden Samira en haar dochter Medina op de parkeerplaats van het ziekenhuis al op te wachten. De twee moesten naar een speciale afdeling voor coronapatiënten waar Medina inmiddels al drie dagen aan het zuurstof ligt.

Oma Brigitte: "De angst die we nu voelen, is verschrikkelijk. Vandaag heeft Medina twee liter zuurstof toegediend gekregen. Als dat niet aanslaat, moet ze naar de intensive care en dan mag Samira niet met haar mee."

Het RIVM publiceerde vanmiddag nieuwe cijfers met meer informatie over de leeftijd van coronapatiënten in Nederland. Hieruit bleek dat tot nu toe 23 kinderen in de leeftijd van 0 tot en met 4 jaar ziek zijn geworden door corona. 10 van hen moesten worden opgenomen in het ziekenhuis.

In de leeftijdscategorie van 5 tot en met 9 jaar werden zes kinderen ziek, van wie er één naar het ziekenhuis moest. In de leeftijdscategorie van 10 tot en met 14 ging het om 30 zieke kinderen, van wie er 4 naar het ziekenhuis moesten. In de categorie 15 tot en met 19 jaar werden meer kinderen ziek: 42 tieners in totaal, van wie er 4 naar het ziekenhuis moesten.

Geen enkel kind is tot nu toe overleden aan het coronavirus in Nederland. Daarnaast benadrukt het RIVM dat de meeste jongeren bij een besmetting nauwelijks klachten krijgen. Zo zullen de meeste jongeren niet eens merken dat ze ziek zijn, als ze besmet zijn met het virus.

Oma Brigitte vindt het hartverscheurend dat ze haar dochter en kleindochter nu niet fysiek kan steunen. "Ik wil mijn dochter en kleindochter knuffelen, vasthouden, er voor hun zijn. Maar er mag niemand op die afdeling komen. Ik ben dankbaar dat we tegenwoordig Facetime hebben, maar het is zo erg dat ik niet gewoon even naar haar toe kan. Daar heeft mijn dochter het zelf ook moeilijk mee. Ze zei net nog: mam, ik zou zo graag willen dat je me gewoon even vasthield."

Hoe Medina en Samira het virus hebben opgelopen, is niet duidelijk. Ze zijn niet in een risicogebied geweest en kwamen nauwelijks nog buiten. Dat juist Brigitte nu anderen buiten vrolijk ziet rondlopen alsof er niets aan de hand is, doet haar pijn. "Normaal zou ik mijn verhaal niet zomaar doen, maar nu wil ik een boodschap afgeven. Blijf gewoon thuis met je kinderen, dit kan jou ook overkomen."

"Ga spelletjes spelen, zingen, maak het gezellig in huis zodat kinderen zich niet gaan vervelen, maar blijf binnen. En als je dan een frisse neus wilt halen, doe dat dan ergens waar niemand anders is. We moeten dit virus bestrijden en dat kan alleen lukken als we dit samen doen. We moeten sterk blijven en dit gewoon nog even volhouden. Want wat wij meemaken, dat wil niemand."

https://www.rtlnieuws.nl/(...)virus-covid-brigitte

-O-
  Knapste mannelijke user 2022 donderdag 26 maart 2020 @ 12:05:42 #193
206731 Mortaxx
Doomer
pi_192283258
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 12:03 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik vind het bijzonder dat de een er gewoon niets van merkt. En de ander doodziek wordt.
Wat is dat toch?
Overigens hebben vrouwen er beduidend minder last van.
Vrouwen kunnen dan ook gewoon meer hebben
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
  Moderator donderdag 26 maart 2020 @ 12:05:53 #194
236264 crew  capricia
pi_192283262
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 12:03 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Ik doelde vooral op de veronderstelling dat veel mensen asymptomatisch zouden zijn. Dat zij geen symptomen heeft wil niet zeggen dat ze die niet zal krijgen, ze kan nog in de incubatieperiode zitten.
Dat heb ik niet gevraagd, goeie idd.
Definitely not CIA
  Miss 200.000.000! donderdag 26 maart 2020 @ 12:06:02 #195
367000 roos94
pi_192283265
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 12:05 schreef -river- het volgende:
Niet veel kinderen hebben corona, maar Medina (1) ligt ermee in het ziekenhuis.

-O-
Ocherm -O- :'(
pi_192283266
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 11:52 schreef -river- het volgende:
Purmerend opent ’corona-kliklijn’

PURMEREND - Inwoners van de Noord-Hollandse gemeenten Purmerend en Beemster kunnen vanaf nu melding maken van ’groepsvorming op straat’.

Dat gebeurt via de Mijn Gemeente-app. Normaal gesproken komen meldingen daarvan eerst bij een klantcontactcentrum, maar de ’corona-kliks’ komen rechtstreeks binnen bij medewerkers van de Handhaving.

Voor iedereen op straat geldt de regel om anderhalve meter afstand te houden van anderen om verspreiding van het coronavirus te beperken. Ook vraagt de overheid om niet samen te komen met drie of meer personen.

Gebeurt dat toch? Dan vragen gemeentes eerst om de mensen aan te spreken. Maar wie dat liever niet doet, kan een melding maken via de app. Naast groepsvorming kunnen ook andere overtredingen van de kabinetsmaatregelen gemeld worden.

Gemeenten kunnen zelf zones aanwijzen waar, bij samenkomst van drie of meer personen, ingegrepen kan worden. Denk aan parken, stranden of wijken. Wie zich niet aan de regels houdt kan dan een boete van vierhonderd euro krijgen.

https://www.telegraaf.nl/(...)pent-corona-kliklijn
NSB lijn
pi_192283268
quote:
10s.gif Op donderdag 26 maart 2020 12:03 schreef _I het volgende:

[..]

Ik woon in Purmerend.

Dus nee, die gevolgtrekking kan je niet maken. Jammer joh.
Leg de vergelijking dan eens uit?!
  donderdag 26 maart 2020 @ 12:06:43 #198
21467 franske19
Hit the deck!
pi_192283271
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 12:03 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik vind het bijzonder dat de een er gewoon niets van merkt. En de ander doodziek wordt.
Wat is dat toch?
Overigens hebben vrouwen er beduidend minder last van.
Sommige mensen zijn nooit verkouden en andere mensen lopen de hele winter te snotteren. Combinatie van omstandigheden vaak die je net wat vatbaarder maken en als je dan pech hebt ben je de klos. Mensen die gezond leven zijn significant minder ziek maar kunnen ook weleens pech hebben.
"The wolves will come again," said Jojen solemnly. - George R.R. Martin
  Moderator donderdag 26 maart 2020 @ 12:06:56 #199
236264 crew  capricia
pi_192283275
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 12:03 schreef AchJa het volgende:

[..]

TBC vaccin schijnt te helpen idd.
Ja. Dat zei zij ook. En dat vaccin heeft ze.
Dus doet ze nu mee aan een onderzoek daarnaar.
Definitely not CIA
  donderdag 26 maart 2020 @ 12:07:14 #200
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_192283288
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 12:05 schreef -river- het volgende:
Niet veel kinderen hebben corona, maar Medina (1) ligt ermee in het ziekenhuis.

De 1-jarige Medina is besmet met het coronavirus en ligt op dit moment aan het zuurstof in het Alrijne-ziekenhuis in Leiderdorp. Haar moeder Samira is bij haar. Ook zij is positief getest, vertelt oma Brigitte aan RTL Nieuws.

Er liggen niet veel kinderen in het ziekenhuis vanwege het coronavirus. In de afgelopen weken werden er 1836 Nederlanders opgenomen. In slechts 15 gevallen ging het daarbij om kinderen in de leeftijd van 0 tot en met 14 jaar.

De kans is dus niet groot dat een kind met corona in het ziekenhuis belandt. Maar bij Medina uit Oegstgeest was dat wel het geval. Oma Brigitte vertelt aan RTL Nieuws dat de eerste klachten zich maandag voordeden. Niet alleen bij Medina, maar bij het hele gezin.

"Ze moesten veel hoesten en waren benauwd. Maar de jongste, Medina, had het meeste last. Ze kreeg maar weinig lucht, dus ze zijn al snel naar de huisarts gegaan." De dokter stuurde de kleine Medina direct door naar het ziekenhuis. Daar werd een test gedaan. De uitslag moest thuis worden afgewacht.

Brigitte: "Om half elf 's avonds werd gebeld: Medina was positief getest op het coronavirus. Haar ademhaling werd steeds zwakker, dus er werd gevraagd of Samira meteen met haar dochter naar het ziekenhuis wilde komen."

Verpleegkundigen in beschermende kleding stonden Samira en haar dochter Medina op de parkeerplaats van het ziekenhuis al op te wachten. De twee moesten naar een speciale afdeling voor coronapatiënten waar Medina inmiddels al drie dagen aan het zuurstof ligt.

Oma Brigitte: "De angst die we nu voelen, is verschrikkelijk. Vandaag heeft Medina twee liter zuurstof toegediend gekregen. Als dat niet aanslaat, moet ze naar de intensive care en dan mag Samira niet met haar mee."

Het RIVM publiceerde vanmiddag nieuwe cijfers met meer informatie over de leeftijd van coronapatiënten in Nederland. Hieruit bleek dat tot nu toe 23 kinderen in de leeftijd van 0 tot en met 4 jaar ziek zijn geworden door corona. 10 van hen moesten worden opgenomen in het ziekenhuis.

In de leeftijdscategorie van 5 tot en met 9 jaar werden zes kinderen ziek, van wie er één naar het ziekenhuis moest. In de leeftijdscategorie van 10 tot en met 14 ging het om 30 zieke kinderen, van wie er 4 naar het ziekenhuis moesten. In de categorie 15 tot en met 19 jaar werden meer kinderen ziek: 42 tieners in totaal, van wie er 4 naar het ziekenhuis moesten.

Geen enkel kind is tot nu toe overleden aan het coronavirus in Nederland. Daarnaast benadrukt het RIVM dat de meeste jongeren bij een besmetting nauwelijks klachten krijgen. Zo zullen de meeste jongeren niet eens merken dat ze ziek zijn, als ze besmet zijn met het virus.

Oma Brigitte vindt het hartverscheurend dat ze haar dochter en kleindochter nu niet fysiek kan steunen. "Ik wil mijn dochter en kleindochter knuffelen, vasthouden, er voor hun zijn. Maar er mag niemand op die afdeling komen. Ik ben dankbaar dat we tegenwoordig Facetime hebben, maar het is zo erg dat ik niet gewoon even naar haar toe kan. Daar heeft mijn dochter het zelf ook moeilijk mee. Ze zei net nog: mam, ik zou zo graag willen dat je me gewoon even vasthield."

Hoe Medina en Samira het virus hebben opgelopen, is niet duidelijk. Ze zijn niet in een risicogebied geweest en kwamen nauwelijks nog buiten. Dat juist Brigitte nu anderen buiten vrolijk ziet rondlopen alsof er niets aan de hand is, doet haar pijn. "Normaal zou ik mijn verhaal niet zomaar doen, maar nu wil ik een boodschap afgeven. Blijf gewoon thuis met je kinderen, dit kan jou ook overkomen."

"Ga spelletjes spelen, zingen, maak het gezellig in huis zodat kinderen zich niet gaan vervelen, maar blijf binnen. En als je dan een frisse neus wilt halen, doe dat dan ergens waar niemand anders is. We moeten dit virus bestrijden en dat kan alleen lukken als we dit samen doen. We moeten sterk blijven en dit gewoon nog even volhouden. Want wat wij meemaken, dat wil niemand."

https://www.rtlnieuws.nl/(...)virus-covid-brigitte

-O-
Kinderen worden zelden tot nooit getest, dus god mag weten hoeveel mensen ze besmetten..
  donderdag 26 maart 2020 @ 12:08:10 #202
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_192283292
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 12:06 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Leg de vergelijking dan eens uit?!
Als de mensen om mij heen anderen gaan verraden, zijn dat redelijk NSB praktijken.

Waarom zou je zo graag willen dat mensen bekeurd worden of dat er op getreden wordt. Tot een week geleden werd deze mensen gevraagd om "het schild voor de zwakkeren" te worden.

Bij mij thuis stond er net zo'n grote straf op klikken als op de daad. Ben er dus niet zo van.
  donderdag 26 maart 2020 @ 12:08:15 #204
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_192283293
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 12:06 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

NSB lijn
Totdat je vader het krijgt en sterft omdat een paar ruggengraatloze rukkers niet in staat is om een periode binnen te blijven.
Dit, dus.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')