abonnement Unibet Coolblue
pi_192268526
Artsen waarschuwen: evacueer vluchtelingen om corona-catastrofe te voorkomen.
quote:
Als andere Europese landen niet snel asielzoekers van Griekse eilanden overnemen, zal de corona-epidemie die in de vluchtelingenkampen dreigt aan te komen catastrofale gevolgen hebben. Niet alleen voor de vluchtelingen zelf, maar "ook voor de Griekse inwoners en de rest van onze Europese samenleving". Dat schrijft een groep artsen in een oproep aan de Europese Unie die volgens de website inmiddels door meer dan duizend artsen is ondertekend. Ook 21 ngo's uit de hele wereld, waaronder VN-vluchtelingenorganisatie UNHCR, doen deze noodkreet.

quote:
De vluchtelingenkampen in Griekenland zijn de afgelopen jaren overbevolkt geraakt. Er leven nu 42.000 migranten. Op het eiland Lesbos wonen in kamp Moria 20.000 mensen, terwijl het gebouwd is voor 3000. Rond het oorspronkelijke kamp zijn 'wilde kampen' met tentjes ontstaan met nauwelijks voorzieningen en hygiëne.

Griekenland heeft reisbeperkingen naar de eilanden en andere maatregelen afgekondigd om een grootschalige uitbraak van corona in de kampen te voorkomen. Maar dat een corona-uitbraak er gecontroleerd kan worden, "is een illusie", zegt huisarts Steven van de Vijver, die meeschreef aan de oproep.

'Medische catastrofe'
Van de Vijver werkt als vrijwilliger voor Stichting Bootvluchteling en is net terug van Lesbos. "Mensen staan er in de rij voor water. Gezinnen wonen op een paar vierkante meter. Als corona het kamp bereikt, wordt het een ramp."

De migranten op de Griekse eilanden wachten in de kampen hun asielprocedure af. Door de grote aantallen asielzoekers verlopen de procedures traag. Bovendien neemt Griekenland vanwege de corona-crisis geen asielaanvragen in behandeling.

En Europese afspraken over het herverdelen van vluchtelingen werden nooit uitgevoerd. Van de Vijver: "Als de Europese landen hun afspraken waren nagekomen, dan zouden we nu niet in de problemen zijn gekomen. Bij corona-bestrijding hoort ook bestrijding in de kampen en dat gaat niet met preventie."

Griekenland is bezig migranten naar het vasteland te verplaatsen, maar ook daar zitten de kampen vol. Dus vragen de artsen de EU-leiders van andere landen om asielzoekers op te nemen in hun land. "Wij artsen hebben een eed afgelegd waarin we beloven medische zorg te verlenen aan ieder individu, ongeacht persoon en afkomst. Als Europese dokters zijn we verplicht om er alles aan te doen deze medische catastrofe te voorkomen."

Noodplan
Een woordvoerder van de Europese Commissie zegt in een reactie dat de EU de Grieken al helpt bij het voorbereiden van een noodplan voor een mogelijke corona-uitbraak op de eilanden. Ook steunt de EU maatregelen om verplaatsingen naar het vasteland te versnellen. Eerder riep de EU landen al op om alleenreizende kinderen uit de kampen over te nemen. Lidstaten zouden inmiddels 1600 plekken toegezegd hebben.

Staatssecretaris Ankie Broekers-Knol, verantwoordelijk voor asielzaken, zegt dat het kabinet "de zorgen deelt". Ze wijst op Nederlandse steun aan humanitaire organisaties en op de 700 miljoen euro die de EU onlangs toezegde om Griekenland te helpen met de problemen bij de Turks-Griekse grens. "Dit kan ook worden ingezet voor verbetering van de gezondheidszorg in de opvangkampen."

Ze ziet het "ad hoc verplaatsen" van asielzoekers niet als oplossing. "In plaats daarvan zet Nederland in op het doorvoeren van structurele verbeteringen, waaronder door het versnellen van de asielprocedures, meer terugkeer en het verbeteren van de opvangomstandigheden."
Bron: Nieuwsuur
===============================================
Tja, geen land die nu mensen gaat opnemen!
Er is op dit moment ook geen Corona daar...
pi_192268698
Ik vrees dat dit een ongekende ramp gaat worden. Corona geeft Lesbos al bereikt, dus het is een kwestie van tijd voordat dat overslaat naar de vluchtelingenkampen. En als je dan dit leest van Artsen zonder Grenzen:
quote:
Op dit moment verblijven ruim 20.000 mensen op Lesbos, in een kamp dat op 3.100 mensen berekend is. Op Samos zijn dat zo’n 8.000 mensen in een kamp dat voor 650 mensen is gebouwd. Op 5 Griekse eilanden bevinden zich op dit moment ruim 42.000 mensen, in overvolle en onhygiënische kampen. De levensomstandigheden zijn beneden alle peil. In sommige delen van het Moria-kamp op Lesbos is er slechts één kraan voor elke 1.300 mensen, zonder zeep, er moeten 167 mensen één toilet delen, en 242 mensen één douche. Gezinnen van vijf of zes mensen slapen soms zelfs in koepeltentjes van maximaal 3 m².
:{
  woensdag 25 maart 2020 @ 15:32:23 #3
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_192268830
Ik zie het probleem niet? Zolang ze die asieldrammers gewoon geïsoleerd houden, hoeft de Griekse bevolking helemaal niet in gevaar te komen. Daarna is het een kwestie van het tegenhouden van bootjes.
Searchers after horror haunt strange, far places.
pi_192269176
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 15:32 schreef Interloper het volgende:
Ik zie het probleem niet? Zolang ze die asieldrammers gewoon geïsoleerd houden, hoeft de Griekse bevolking helemaal niet in gevaar te komen. Daarna is het een kwestie van het tegenhouden van bootjes.
(Duivelse Bocaj aan) In tijden van crisis (Corona) zaken er gauw doordrukken! (Duivelse Bocaj uit)

(In Amerika probeert Pelosi ook 'green new deal' zaken onder te brengen onder Corona crisis gelden!)
pi_192269184
Miscchien gewoon maar eens terug naar syrie nu?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_192269244
Ow, Europa wil deze 'vluchtelingen' best evacueren alleen niet naar Europees grondgebied inclusief de verplichting om ze voor altijd op dit continent toe te moeten laten. Tijdelijke opvang buiten Europa is wel een optie, maar ik gok dat al die 'vluchtelingen' de dreigende coronacrisis dan ineens niet meer zo belangrijk vinden.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_192270016
Evacueer ze maar gewoon terug naar waar ze vandaan komen.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  woensdag 25 maart 2020 @ 16:47:57 #8
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_192270213
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 15:32 schreef Interloper het volgende:
Ik zie het probleem niet? Zolang ze die asieldrammers gewoon geïsoleerd houden, hoeft de Griekse bevolking helemaal niet in gevaar te komen. Daarna is het een kwestie van het tegenhouden van bootjes.
Wees wel wat eerlijker in je post. Als je de mensen in die bootjes echt wil tegenhouden schiet je die dood.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 25 maart 2020 @ 17:01:14 #9
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_192270468
Onze prioriteit als overheid en aanverwante organisaties ligt nu inderdaad wel op 'n geheel ander gebied, dunkt mij.

En meestal, trouwens
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_192270648
Waarom zou Europa resources aan deze lui verspillen? Ziekenhuizen komen nu al mondkappen, handschoenen, middelen te kort. In Italie ouderen geweigerd omdat er geen plek is op de ICU. En dan zou Europa even deze lui binnenhalen en een first class royal treatment geven? :') Iedereen die oppert deze lui in tijd van crisis te helpen hoop ik dat die vrijwillig zijn plek afstaat mochten ze zelf ziek worden.
Land of the free. Home of the brave.
pi_192270722
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 17:14 schreef Scarface88 het volgende:
Waarom zou Europa resources aan deze lui verspillen? Ziekenhuizen komen nu al mondkappen, handschoenen, middelen te kort. In Italie ouderen geweigerd omdat er geen plek is op de ICU. En dan zou Europa even deze lui binnenhalen en een first class royal treatment geven? :') Iedereen die oppert deze lui in tijd van crisis te helpen hoop ik dat die vrijwillig zijn plek afstaat mochten ze zelf ziek worden.
Ja maar : vluchtelingen en kinderen!!!

Repeat.
pi_192270729
quote:
4s.gif Op woensdag 25 maart 2020 17:01 schreef Scjvb het volgende:
Onze prioriteit als overheid en aanverwante organisaties ligt nu inderdaad wel op 'n geheel ander gebied, dunkt mij.

En meestal, trouwens
Juist.
pi_192271025
Wij hebben er niet om gevraagd ofzo en hoofdzaak is eigen EU-burgers te beschermen. Terug naar Turkije.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_192271224
Ze hebben vooralsnog altijd de vrije keus om terug te keren.

Ze "hoeven" niet hier te zijn, dat willen ze graag.
Het gros is geen vluchteling, hoogstens omdat ze als crimineel ook in thuisland gezocht worden ja, vandaar al die jonge mannen wat 90% vormt.
  woensdag 25 maart 2020 @ 17:55:41 #15
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_192271349
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 16:47 schreef Megumi het volgende:

[..]

Wees wel wat eerlijker in je post. Als je de mensen in die bootjes echt wil tegenhouden schiet je die dood.
Er hoeven van mij geen mensen gedood te worden.
Searchers after horror haunt strange, far places.
  woensdag 25 maart 2020 @ 18:11:33 #16
455560 Logic91
Always stay rational
pi_192271538
Volstrekt onrealistisch als je het mij vraagt. Onze ziekenhuizen hebben nu al met ernstige tekorten te maken. Als je het mathematische model van de onderzoekers hierop los laat, dan zal zeker 30 à 40% van deze mensen besmet raken met het virus waarvan minimaal 1% opgenomen wordt in het ziekenhuis. Ervan uitgaande dat hypothetisch gesproken 2500 immigranten worden opgevangen in ons land, betekent dit dat 750 tot 1000 mensen besmet raken waarvan 75 tot 100 minimaal in het ziekenhuis eindigen. En dan laat ik alle financiële gevolgen buiten beschouwing.

Dat is echt wat we nodig hebben ja. :')
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
  woensdag 25 maart 2020 @ 18:15:25 #17
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_192271593
Wanneer dit coronagehannes nog maanden doorgaat en we met z'n allen in een gigantische recessie belanden zal het draagvlak voor opvang helemaal weggevaagd worden.
pi_192273047
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 15:49 schreef Hathor het volgende:
Miscchien gewoon maar eens terug naar syrie nu?
Allez Kaput!
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  Knapste mannelijke user 2022 woensdag 25 maart 2020 @ 19:29:52 #19
206731 Mortaxx
Doomer
pi_192273125
Corona gebruiken om illegale migranten hun zin te geven :') als ze weg willen gaan ze toch terug naar start?
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_192273188
Toch nog iets positiefs aan corona. Eindelijk een stop op de kansloze economische migranten.
pi_192273305
quote:
7s.gif Op woensdag 25 maart 2020 18:15 schreef Twiitch het volgende:
Wanneer dit coronagehannes nog maanden doorgaat en we met z'n allen in een gigantische recessie belanden zal het draagvlak voor opvang helemaal weggevaagd worden.
Dat punt hadden we al bereikt volgens mij.
  woensdag 25 maart 2020 @ 19:53:57 #22
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_192273693
80% van NWS-users heeft nu een erectie.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  woensdag 25 maart 2020 @ 19:57:19 #23
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_192273765
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 19:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:
80% van NWS-users heeft nu een erectie.
Jij ook ?
Ik ben inmiddels overleden
pi_192273836
Vluchtelingen horen onderdak te zoeken in omringende landen, niet in landen 5000 km verderop.
pi_192274040
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 19:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:
80% van NWS-users heeft nu een erectie.
De opwinding is van andere aard :)
Het is woede en onbegrip over deze weg-met-ons-mentaliteit.
Op dit moment zijn er niet genoeg medische resources om onze eigen bevolking te helpen.
En als straks de recessie en de financiële crisis komt dan is er al helemaal geen geld meer
Alles gaat naar Italië, Frankrijk, Griekenland enz. en onze pensioenen worden waardeloos en we moeten werken tot ons 80e, de Euro stort in en godzijdank houdt de EU op te bestaan
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_192274119
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 16:38 schreef Daffodil31LE het volgende:
Evacueer ze maar gewoon terug naar waar ze vandaan komen.
Daar is het waarschijnlijk nog veiliger dan in Europa :Y
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_192274185
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 20:00 schreef Cockwhale het volgende:
Vluchtelingen horen onderdak te zoeken in omringende landen, niet in landen 5000 km verderop.
Dat bepalen mensen zelf wel. Jouw grond vervalt namelijk bij je erfgrens. De rest is openbare vrije wereld.
pi_192274377
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 20:00 schreef Cockwhale het volgende:
Vluchtelingen horen onderdak te zoeken in omringende landen, niet in landen 5000 km verderop.
dat doet gelukkig de meerderheid al.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192274406
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 17:48 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ze hebben vooralsnog altijd de vrije keus om terug te keren.

Ze "hoeven" niet hier te zijn, dat willen ze graag.
Het gros is geen vluchteling, hoogstens omdat ze als crimineel ook in thuisland gezocht worden ja, vandaar al die jonge mannen wat 90% vormt.
ze komen ook turkije nu makkelijk in.... :')
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 25 maart 2020 @ 20:28:17 #30
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_192274442
Was natuurlijk te verwachten dat die mensensmokkelorganisaties de huidige crisis zouden misbruiken.

Heb het stukje op de website van die stichting even vertaald naar gewone mensentaal:

quote:
Inspelend op de internationale humanitaire crisis het gebrek aan goede bootjes – in 2015 verdronken er meer dan 3.300 mensen – heeft Stichting Bootvluchteling in 2016 zes weken met een reddingschip ferrydienst op de Middellandse Zee gevaren in de internationale wateren tussen Italië en Libië. In deze periode redden smokkelden wij meer dan 1.500 kinderen en volwassenen.
https://bootvluchteling.nl/missies/reddingsmissie/
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  woensdag 25 maart 2020 @ 20:36:09 #31
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_192274606
wedden dat ze over een paar weken op nederlandse ic bedden aan de beademing liggen? verzorgt door nederlandse verpleegkundigen die erg verdrietig is omdat er voor haar zieke man geen plaats meer was.
Tot nooit .......
pi_192274701
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 20:36 schreef Speekselklier het volgende:
wedden dat ze over een paar weken op nederlandse ic bedden aan de beademing liggen? verzorgt door nederlandse verpleegkundigen die erg verdrietig is omdat er voor haar zieke man geen plaats meer was.
ok.

Bedankt voor het duidelijk maken wie jij als mensen ziet en wie niet.
  woensdag 25 maart 2020 @ 20:45:53 #33
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_192274776
Triest voor die mensen , maar ons sociale vangnet is niet oneindig groot.
Buiten dat , ik geloof ergens gelezen te hebben dat het merendeel uit Bangladesh , Afghanistan en / of Pakistan vandaan komt.
Ik ben inmiddels overleden
pi_192274834
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 20:45 schreef Enchanter het volgende:
Triest voor die mensen , maar ons sociale vangnet is niet oneindig groot.
Het universum ook niet, maar het heeft wel flink wat capaciteit.

quote:
Buiten dat , ik geloof ergens gelezen te hebben dat het merendeel uit Bangladesh , Afghanistan en / of Pakistan vandaan komt.
je hebt het ergens gelezen of je hebt het niet gelezen.
  woensdag 25 maart 2020 @ 20:54:39 #35
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_192274903
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 20:40 schreef Beathoven het volgende:

[..]

ok.

Bedankt voor het duidelijk maken wie jij als mensen ziet en wie niet.
onze ic's zijn juet oneindig groot. Als ik dan moet kiezen tussen mijn moeder (die haar hele keven geeft betaakd voor dat bed) of een vluchteling is de keuze snel gemaakt.
Tot nooit .......
  woensdag 25 maart 2020 @ 21:01:17 #36
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_192275049
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 20:49 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Het universum ook niet, maar het heeft wel flink wat capaciteit.
[..]

je hebt het ergens gelezen of je hebt het niet gelezen.
Dus wij moeten ze opvangen , gelukkig is er geen krapte op de huizenmarkt en zo ?

In het kamp zitten circa 3400 mensen, voornamelijk mannen uit Syrië, Afghanistan, Pakistan en Afrika.

/edit hier gaat iets niet goed
Ik ben inmiddels overleden
pi_192275235
Om de kans dat deze arme drommels corona oplopen tot een minimum te beperken stel ik voor ze snel te evacueren naar centraal afrika. Daar zijn vrijwel geen coronagevallen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_192275251
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 20:49 schreef Beathoven het volgende:
Het universum ook niet, maar het heeft wel flink wat capaciteit.
Vind je het zelf niet wat cru die mensen zonder bestemming de ruimte in te schieten?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_192275265
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 20:54 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

onze ic's zijn juet oneindig groot. Als ik dan moet kiezen tussen mijn moeder (die haar hele keven geeft betaakd voor dat bed) of een vluchteling is de keuze snel gemaakt.
Gelukkig hoef jij niet te kiezen, dus dat probleem dat er niet is lost zichzelf al weer op.
pi_192275515
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 21:10 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Om de kans dat deze arme drommels corona oplopen tot een minimum te beperken stel ik voor ze snel te evacueren naar centraal afrika. Daar zijn vrijwel geen coronagevallen.
Neen, we moeten hier juist veel andersdenkende machten hebben, aangezien hier velen voor armen doof zijn en de armen geen sprekende mensen gunnen. Het is hier dus precies zo zoals de wereldleiders het willen.
  woensdag 25 maart 2020 @ 21:29:57 #41
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_192275656
Probleem is dat het woordje ‘nee’ niet in de woordenboeken van ambtenaren voorkomt.
pi_192275737
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 15:23 schreef Heph844 het volgende:
Ik vrees dat dit een ongekende ramp gaat worden. Corona geeft Lesbos al bereikt, dus het is een kwestie van tijd voordat dat overslaat naar de vluchtelingenkampen. En als je dan dit leest van Artsen zonder Grenzen:
[..]

:{
Je kan die mensen niet hier huisvesten, het zijn er teveel.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 25 maart 2020 @ 21:34:33 #43
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_192275764
Tja. Een etterende wond die dubbel geïnfecteerd raakt omdat de EU al jaren lang niet echt daadkrachtig opgetreden heeft tegen dit probleem.

Nu zijn duizenden mensen de lul. Lekker man.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 25 maart 2020 @ 22:23:28 #44
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_192276808
Het gaat niet alleen om de migranten maar ook voor de bevolking van Lesbos kan het een drama worden. Als de corona onder de migranten gaat woeden dan konden die wel eens erg akelig gaan reageren. Ik zou voor geen goud op dat eiland willen zijn als daar de hel los gaat barsten. :X
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_192277194
quote:
7s.gif Op woensdag 25 maart 2020 18:15 schreef Twiitch het volgende:
Wanneer dit coronagehannes nog maanden doorgaat en we met z'n allen in een gigantische recessie belanden zal het draagvlak voor opvang helemaal weggevaagd worden.
Toch ergens een voordeel. En dat gezeik aan de grens met Turkije vraagt ook om een Europese muur/degelijke grens ipv wat prikkeldraad
pi_192277344
Denk dat de Europese leiders er nog een nachtje over slapen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
pi_192277611
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 22:23 schreef deedeetee het volgende:
Het gaat niet alleen om de migranten maar ook voor de bevolking van Lesbos kan het een drama worden. Als de corona onder de migranten gaat woeden dan konden die wel eens erg akelig gaan reageren. Ik zou voor geen goud op dat eiland willen zijn als daar de hel los gaat barsten. :X
Minder zombiefilms kijken in je netflix nest
pi_192278058
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 22:23 schreef deedeetee het volgende:
Het gaat niet alleen om de migranten maar ook voor de bevolking van Lesbos kan het een drama worden. Als de corona onder de migranten gaat woeden dan konden die wel eens erg akelig gaan reageren. Ik zou voor geen goud op dat eiland willen zijn als daar de hel los gaat barsten. :X
Welke 80+ers zitten er in dat kamp dan?
Preventief 60+ kampbewoners eruit. Zieken gewoon behandelen op een schip aan de kust... Niet zo moeilijk doen.

Echt mensen denken dat ze massaal de pijp uit gaan als ze gezond zijn ofzo.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192278105
Ik wacht als 2e generatie na WO2 nog altijd op de hel die een keer gaat losbarsten.

Als het dan niet hier is laat het dan voor sommigen aub voor een keer lokaal op Lesbos zijn. Er zal gewoon ergens een hel moeten losbarsten.

P.s. die Corona hel hier in de eerste wereld met minder woon-werk en meer tijd met familie en dergelijke bevalt me prima, best paradijselijk.
  donderdag 26 maart 2020 @ 01:39:10 #51
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_192278657
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 21:34 schreef Straatcommando. het volgende:
Tja. Een etterende wond die dubbel geïnfecteerd raakt omdat de EU al jaren lang niet echt daadkrachtig opgetreden heeft tegen dit probleem.

Nu zijn duizenden mensen de lul. Lekker man.
Dikke Lul 3 bier, Kanselier Merkel heeft de zaak grondig verziekt. Voor heel West Europa.
En wat nu ?!
pi_192279260
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 23:43 schreef Beathoven het volgende:
Ik wacht als 2e generatie na WO2 nog altijd op de hel die een keer gaat losbarsten.

Als het dan niet hier is laat het dan voor sommigen aub voor een keer lokaal op Lesbos zijn. Er zal gewoon ergens een hel moeten losbarsten.

P.s. die Corona hel hier in de eerste wereld met minder woon-werk en meer tijd met familie en dergelijke bevalt me prima, best paradijselijk.
:') :')
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  donderdag 26 maart 2020 @ 07:20:53 #53
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_192279353
Ik zie hier sommige Fokkers weer moreel hoogdravend doen, maar hebben ze dan een oplossing?
Al die mensen transporteren is een enorm risico en biedt geen enkele garantie.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  donderdag 26 maart 2020 @ 08:46:35 #54
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_192280009
Dus jullie gaan er van uit dat al die kerels in de kampen niet in paniek gaan raken als er corona onder hen uitbreekt ?

We gaan het vanzelf zien.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_192280687
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 20:00 schreef Cockwhale het volgende:
Vluchtelingen horen onderdak te zoeken in omringende landen, niet in landen 5000 km verderop.
Dus dat ^O^
pi_192281698
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 20:00 schreef Cockwhale het volgende:
Vluchtelingen horen onderdak te zoeken in omringende landen, niet in landen 5000 km verderop.
Idd. Plek zat in omringende, veilige, landen met gelijkaardige taal, cultuur, normen en waarden. Daar ontbreekt echter het grote vliegen-op-stront-principe: kost en inwoning. Alleen dáárom reizen deze mensen 5000 kilometer naar de verse drol die Europa heet.
Hebban olla vogala nestas hagunnan, hinase hic anda thu
{o,o}
|)__)
-"-"-
pi_192282370
Ish shtraf van Allah, dat moet je acshepteren zoalsh het ish.
pi_192282456
quote:
7s.gif Op woensdag 25 maart 2020 18:15 schreef Twiitch het volgende:
Wanneer dit coronagehannes nog maanden doorgaat en we met z'n allen in een gigantische recessie belanden zal het draagvlak voor opvang helemaal weggevaagd worden.
Dit idd. Zie opvallend veel reclame nu om weer geld te storten richting vluchtelingen en afrika.
Echter ik zie dat niet gebeuren en vind ik de timing ook slecht gekozen. Sterker nog ik denk dat het hele asielgebeuren na dit veel strenger gaat worden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 26 maart 2020 @ 11:30:02 #59
476281 Butjekef
Put met keren
pi_192282530
Ter kennisgeving aangenomen. Doen we verder he-le-maal niets mee.
pi_192282792
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 23:43 schreef Beathoven het volgende:
...........

P.s. die Corona hel hier in de eerste wereld met minder woon-werk en meer tijd met familie en dergelijke bevalt me prima, best paradijselijk.


De tering, dit soort achterlijkheid.

Hoe krijg je het uit je toetsenbord.
  donderdag 26 maart 2020 @ 12:37:30 #61
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_192283748


Lol, altijd een bedriegelijke foto erbij met voornamelijk vrouwen en kinderen terwijl het in werkelijkheid 90% Islamitische mannen van de gevechtsleeftijd zijn.

[ Bericht 2% gewijzigd door slashdotter3 op 26-03-2020 12:51:42 ]
pi_192283995
quote:
10s.gif Op donderdag 26 maart 2020 12:37 schreef slashdotter3 het volgende:
[ afbeelding ]

Lol, altijd een bedrieglijke foto erbij met voornamelijk vrouwen en kinderen terwijl het in werkelijkheid 90% veelal kansloze (jonge) mannen zijn. Die nadien hun families hierheen (willen) (gaan) halen.

Mee eens, met aanpassing.

En daar hebben we in het Westen inmiddels genoeg van.

Lijkt mij.
  donderdag 26 maart 2020 @ 13:02:42 #63
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_192284105
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 12:55 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Mee eens, met aanpassing.

En daar hebben we in het Westen inmiddels genoeg van.

Lijkt mij.
Ik vraag me af of de inwoners van Londen er hetzelfde over dachten in 1942.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_192284541
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 13:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ik vraag me af of de inwoners van Londen er hetzelfde over dachten in 1942.
Engeland.

Met (de) zeer strenge immigratie / vluchtelingen wetgeving in WOII.

Gericht erop om er zo min mogelijk op te moeten / hoeven nemen vanaf de inval in Polen in 1939.

Als ik mij goed herinner.
pi_192284553
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 12:55 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Mee eens, met aanpassing.

En daar hebben we in het Westen inmiddels genoeg van.

Lijkt mij.
In deze tijden hoort het antwoord een keiharde NEE te zijn.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_192284575
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 13:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ik vraag me af of de inwoners van Londen er hetzelfde over dachten in 1942.
Wat?
Land of the free. Home of the brave.
pi_192285172
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 13:29 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Wat?
WOII hierbij halen.

En dan de plank ook nog volledig misslaan.

Op zich vermakelijk.

Maar ik vraag me wel af wat de gedachte er achter was.
pi_192285344
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 13:29 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Wat?
Hij moest gewoon weer even zijn dagelijkse godwin keutel kwijt.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_192285359
Vermoeiend mannetje...bah.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_192285392
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 14:04 schreef Hathor het volgende:

[..]

Hij moest gewoon weer even zijn dagelijkse godwin keutel kwijt.
En feitelijk totaal misplaatst.

Gênant. En jammer.
pi_192292120
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 11:42 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

De tering, dit soort achterlijkheid.

Hoe krijg je het uit je toetsenbord.
in jouw wereld liggen er miljoenen nederlanders op de IC? Verder neem ik aan dat je niet zo dom bent om te poepen bent dat ik hier slachtoffers van het virus mee bedoelde.
pi_192292494
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:03 schreef Beathoven het volgende:

[..]

in jouw wereld liggen er miljoenen nederlanders op de IC? Verder neem ik aan dat je niet zo dom bent om te poepen bent dat ik hier slachtoffers van het virus mee bedoelde.
Aha.

Denken je idiote post alsnog nog te kunnen vergoelijken.

Over te dom om te poepen gesproken.

Geniet ervan in je paradijsje!
pi_192292541
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 08:46 schreef deedeetee het volgende:
Dus jullie gaan er van uit dat al die kerels in de kampen niet in paniek gaan raken als er corona onder hen uitbreekt ?

We gaan het vanzelf zien.
Ik merk hier mogelijk een grotere paniek bij jou dan bij buitenlandse mannen.

Het ligt aan de mentale toestand van iedere willekeurige ziel wanneer iemand in paniek raakt of niet. Bij Nederlandse vrouwen en mannen zo en bij buitenlanders niets minder. Als iemand om Corona in blinde paniek raakt zal dit niet alleen om corona zijn geweest in iemands leven.

Alleen de buitenlandse variant is natuurlijk de instant tegen de muren aanstormende zombie invasie.

[ Bericht 3% gewijzigd door Beathoven op 26-03-2020 20:27:09 ]
pi_192292669
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:17 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Aha.

Denken je idiote post alsnog nog te kunnen vergoelijken.

Over te dom om te poepen gesproken.

Geniet ervan in je paradijsje!
ik heb niets te vergoeilijken want zo stond het niet beschreven. Maar speel gerust het slachtoffer van je verkeerde interpretatie. :)
pi_192292934
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:24 schreef Beathoven het volgende:

[..]

ik heb niets te vergoeilijken want zo stond het niet beschreven. Maar speel gerust het slachtoffer van je verkeerde interpretatie. :)
"Slachtoffer".

Jij bent leuk! :W
pi_192293306
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:35 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

"Slachtoffer".

Jij bent leuk! :W
paniekbaby mabuse
pi_192300572
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:50 schreef Beathoven het volgende:

[..]

paniekbaby mabuse



Nu nog een paar lekkere pakkende moppen verzinnen bij deze foto en de video met "paniek baby's" en dan heb je wat mij betreft je onwetendheid en kortzichtigheid optimaal en volledig getoond.

Het is echt verbazingwekkend hoe hier door een paar users datgene, dat wereldwijd door ook / vooral de artsen en experts als een enorme uitdaging en een groot en waarschijnlijk blijvend gevaar voor een aanzienlijk deel der mensen op deze aardkloot zien, op een zo luchtige en tenenkrommende manier wordt gemarginaliseerd.

[ Bericht 0% gewijzigd door DrMabuse op 27-03-2020 13:08:55 ]
pi_192300685
Evacueren ver van Europeese landen vandaan liefst land van herkomst
I will do what i must !!
pi_192302088
Ik zie het probleem ook niet. Ze zitten toch op een eiland? Ideaal om een uitbraak te voorkomen. Afstand houden bij het droppen van voedsel en ik zie niet in hoe ze besmet zouden moeten raken.

Het probleem zijn vast die verwende jongens en meisjes die zo nodig iets goeds moeten doen en daarom maar hulp gaan verlenen aan jonge mannen die best zonder zouden moeten kunnen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_192303150
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 11:40 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

[ afbeelding ]


Nu nog een paar lekkere pakkende moppen verzinnen bij deze foto en de video met "paniek baby's" en dan heb je wat mij betreft je onwetendheid en kortzichtigheid optimaal en volledig getoond.

Het is echt verbazingwekkend hoe hier door een paar users datgene, dat wereldwijd door ook / vooral de artsen en experts als een enorme uitdaging en een groot en waarschijnlijk blijvend gevaar voor een aanzienlijk deel der mensen op deze aardkloot zien, op een zo luchtige en tenenkrommende manier wordt gemarginaliseerd.
Je piste al meters buiten de pot met je reactie want ik had 't niet over de coronagevallen, maar nu ben je 'm even helemaal kwijt. :')

paniekbaby dus.. om over iedere scheet te roepen dat de wereld in brand staat. case closed
pi_192303339
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:36 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Je piste al meters buiten de pot met je reactie want ik had 't niet over de coronagevallen, maar nu ben je 'm even helemaal kwijt. :')

paniekbaby dus.. om over iedere scheet te roepen dat de wereld in brand staat. case closed
Een carrière als CliniClown.

Iets voor jou?

Ik zie genoeg talent. :+ :+ :+ *O*
pi_192303647
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 14:49 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Een carrière als CliniClown.

Iets voor jou?

Ik zie genoeg talent. :+ :+ :+ *O*
Zit je zo in een depressie dat je mij daar voor nodig hebt.
pi_192304495
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 11:40 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

[ afbeelding ]


Nu nog een paar lekkere pakkende moppen verzinnen bij deze foto en de video met "paniek baby's" en dan heb je wat mij betreft je onwetendheid en kortzichtigheid optimaal en volledig getoond.

Het is echt verbazingwekkend hoe hier door een paar users datgene, dat wereldwijd door ook / vooral de artsen en experts als een enorme uitdaging en een groot en waarschijnlijk blijvend gevaar voor een aanzienlijk deel der mensen op deze aardkloot zien, op een zo luchtige en tenenkrommende manier wordt gemarginaliseerd.
Niets van aantrekken. Die Beathoven ziet gewoon zijn verdienmodel in de knel komen, daarom dat hij de morele deugmens gaat uithangen. Want dat is wat hij en die lui van AzG met elkaar gemeen hebben: hun verdienmodel. Zij zijn de werkelijke parasieten, ze "verdienen" hun geld over onze ruggen en gebruiken die migranten alleen maar als manipulatie-middel.
pi_192305167
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:07 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Zit je zo in een depressie dat je mij daar voor nodig hebt.
Nee joh.

Ik dacht meer aan die duizenden die nu wereldwijd hard op de IC's werken en zo zeker ook die er liggen (te creperen).

Je weet wel : die "paniek baby's".

Die knappen vast spontaan weer allemaal razendsnel op door je act. :+
pi_192305192
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 16:06 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Niets van aantrekken. Die Beathoven ziet gewoon zijn verdienmodel in de knel komen, daarom dat hij de morele deugmens gaat uithangen. Want dat is wat hij en die lui van AzG met elkaar gemeen hebben: hun verdienmodel. Zij zijn de werkelijke parasieten, ze "verdienen" hun geld over onze ruggen en gebruiken die migranten alleen maar als manipulatie-middel.
Ach.

Onwetendheid en / of kortzichtigheid kan ook vermakelijk zijn.

Maar eerlijk is eerlijk, ik had hem wel wat hoger ingeschat.
pi_192306131
Dan lost t probleem toch zich automatisch op. Win win voor iedereen.
pi_192311603
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 17:04 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Ach.

Onwetendheid en / of kortzichtigheid kan ook vermakelijk zijn.

Maar eerlijk is eerlijk, ik had hem wel wat hoger ingeschat.
ik vul een beetje jouw tekortkomingen op hier.
pi_192311723
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 16:06 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Niets van aantrekken. Die Beathoven ziet gewoon zijn verdienmodel in de knel komen, daarom dat hij de morele deugmens gaat uithangen. Want dat is wat hij en die lui van AzG met elkaar gemeen hebben: hun verdienmodel. Zij zijn de werkelijke parasieten, ze "verdienen" hun geld over onze ruggen en gebruiken die migranten alleen maar als manipulatie-middel.
tja.. of niet he

Zo hou ik toch nog iemand bezig op vrijdagmiddag rond16:00 uur
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')