abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192293267
Hef is vast een leuke longread.

ddiamond twitterde op donderdag 26-03-2020 om 05:28:54 We’ve now uploaded the full White House pandemic playbook, color-coded rubrics and all. https://t.co/KCkpInN8BP reageer retweet
pi_192293512
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:32 schreef Ulx het volgende:
Dit is ook een leuke. De cruise industrie. Bedrijven uit Liberia die onder Panamese vlag varen met Filippijns personeel lijken niet tot Amerikaanse bedrijven te worden gerekend. Ondanks dat een van de grotere spelers een vriendje van Trump is.

kaylatausche twitterde op donderdag 26-03-2020 om 19:35:57 NEW: Cruise industry not confident it could borrow from any of the existing loan programs bc of offshore registration.

Sr. admin official says bipartisan Senate grp working to ensure they can access one of the facilities--or else will seek a legislative fix in the next package. reageer retweet
Waarom zouden die aanspraak moeten kunnen maken?
Je hebt ook veel Nederlandse bedrijven met zo'n constructie. Misschien goed dat ze nu de risico's ervan aan hun broek krijgen.
pi_192293531
charlesornstein twitterde op donderdag 26-03-2020 om 17:37:56 BREAKING: @CDCgov fumbled its communication with public health officials and underestimated the threat of the coronavirus even as it gained a foothold in the United States, according to hundreds of pages of documents @propublica obtained. https://t.co/DLd2Ny2MWB reageer retweet
Internal Emails Show How Chaos at the CDC Slowed the Early Response to Coronavirus

The CDC fumbled its communication with public health officials and underestimated the threat of the coronavirus even as it gained a foothold in the United States, according to hundreds of pages of documents ProPublica obtained.
quote:
On Feb. 13, the U.S. Centers for Disease Control and Prevention sent out an email with what the author described as an “URGENT” call for help.

The agency was struggling with one of its most important duties: keeping track of Americans suspected of having the novel coronavirus. It had “an ongoing issue” with organizing — and sometimes flat-out losing — forms sent by local agencies about people thought to be infected. The email listed job postings for people who could track or retrieve this paperwork.

“Help needed urgently,” the CDC wrote.

This email is among hundreds of pages of correspondence between federal and state public health officials obtained by ProPublica through a records request in Nevada.

During the period in which the correspondence was written, from January to early March, health officials were trying to stay ahead of the coronavirus outbreak underway in China. By mid-February, when the CDC job postings email went out, the virus had a toehold in the United States, where there were already 15 confirmed cases. In another two weeks, the first case of community transmission would be reported in California, followed shortly by cases in Washington.

The documents — mostly emails — provide a behind-the-scenes peek into the messy early stages of the U.S. response to the coronavirus, revealing an antiquated public health system trying to adapt on the fly. What comes through clearly is confusion, as the CDC underestimated the threat from the virus and stumbled in communicating to local public health officials what should be done.

[..]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_192293914
Navarro werd even aangepakt op CNN. Wat een trieste slappeling in tijden van crisis.
Opvallend hoe hij begint over 2009: The Biden adm..eh...Obama...

atrupar twitterde op donderdag 26-03-2020 om 19:02:28 Wow. @brikeilarcnn was not having Peter Navarro's whataboutism when she grilled him about the ventilator shortage. https://t.co/fK5CgSH9o8 reageer retweet
Flikker toch op.
pi_192294032
Voor degenen in deze reeks die claimen dat Biden niet in orde is:

TheDailyShow twitterde op woensdag 25-03-2020 om 16:30:47 Fox News is very concerned that this presidential candidate's brain isn't working https://t.co/VGfUgG0tE3 reageer retweet
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_192294086
revrrlewis twitterde op donderdag 26-03-2020 om 14:08:42 "all my friends are saying you know, this is not a priority, people are dying and i realize that, but they can't get their nails done" https://t.co/UnkqFdvvmp reageer retweet
Ik dacht dat dit een overdrijving was, maar het is een minuut niet eens first world problems, maar het superlatief daar weer van ... first world millionair trophy wife problems, for lack of a better term?
pi_192294092
Van Harte, Madam Speaker💐

In de tweet some decency is shown https://mobile.twitter.co(...)/1243129481189109761
  donderdag 26 maart 2020 @ 21:39:48 #233
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_192294321
quote:
9s.gif Op donderdag 26 maart 2020 19:22 schreef Kijkertje het volgende:
En nog steeds maakt Trump geen gebruik van de DPA. Deze administratie loopt constant achter de feiten aan.
Waarom willen we in dit topic toch zo graag dat Trump van de DPA gebruik gaat maken? Eerder deze week meldde Philips dat ze bang waren dat de levering van ventilatoren aan de rest van de wereld in de problemen zou komen als de USA de complete productie zou opeisen (Philips maakt ventilatoren in Pittsburg, maar niet alleen voor de Amerikaanse markt). Ik neem aan dat iets dergelijks voor de meeste producten geldt, iedereen die artikelen produceert die tegen corona kunnen helpen doet dat al op volle kracht doet, en die dingen zijn zo'n beetje overal nodig. Als Amerika dat dan voor zich zelf op gaat eisen lijkt me dat op z'n minst 'niet zo netjes'.

Waarom Trump het dan niet doet is me overigens ook een raadsel ;).
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 26 maart 2020 @ 21:42:09 #234
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_192294375
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 21:00 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Je hebt ook veel Nederlandse bedrijven met zo'n constructie. Misschien goed dat ze nu de risico's ervan aan hun broek krijgen.
Inderdaad. Ze zijn vaak specifiek in die landen gevestigd om minder belasting te betalen. Dan zouden ze ook niet van de voordelen gebruik mogen maken... maar zo zal het in de praktijk vast weer niet gaan.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 26 maart 2020 @ 21:44:14 #235
862 Arcee
Look closer
pi_192294432
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 17:45 schreef Ulx het volgende:
SethAbramson twitterde op donderdag 26-03-2020 om 17:37:37 BREAKING: US Now Second Worldwide (After China) in Coronavirus Cases

Source: Worldometers data. https://t.co/qzLNXD8g7H reageer retweet
Doen ze snel.
Nu ineens nummer 1 zelfs: https://www.worldometers.info/coronavirus/

Maar er wordt wel vaker nog wat omhoog en omlaag gecorrigeerd volgens mij met de US-cijfers.

Daarom niet minder verontrustend natuurlijk.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_192294577
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 21:44 schreef Arcee het volgende:

[..]

Nu ineens nummer 1 zelfs: https://www.worldometers.info/coronavirus/

Maar er wordt wel vaker nog wat omhoog en omlaag gecorrigeerd volgens mij met de US-cijfers.

Daarom niet minder verontrustend natuurlijk.
Niet echt omlaag. Het druppelt langzaam binnen van verschillende staten. Er is een aardige kans dat ze al even eigenlijk nummer 1 waren, maar nu pas er aan toe koment het te melden aangezien ze serieus testcapaciteit tekort kwamen, en misschien nog komen; zie bijvoorbeeld hier voor hoeveel tests er gemeld zijn: https://covidtracking.com/us-daily/

Wanneer had Trump het ook alweer erover dat iedereen getest kon worden en meer van dat soort prietpraat?
pi_192294651
quote:
5s.gif Op donderdag 26 maart 2020 21:39 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Waarom willen we in dit topic toch zo graag dat Trump van de DPA gebruik gaat maken? Eerder deze week meldde Philips dat ze bang waren dat de levering van ventilatoren aan de rest van de wereld in de problemen zou komen als de USA de complete productie zou opeisen (Philips maakt ventilatoren in Pittsburg, maar niet alleen voor de Amerikaanse markt). Ik neem aan dat iets dergelijks voor de meeste producten geldt, iedereen die artikelen produceert die tegen corona kunnen helpen doet dat al op volle kracht doet, en die dingen zijn zo'n beetje overal nodig. Als Amerika dat dan voor zich zelf op gaat eisen lijkt me dat op z'n minst 'niet zo netjes'.

Mja, de overheid die privaat eigendom van bedrijven confisqueert is natuurlijk niet iets waar de GOP voorstander van is. Het zou binnen de "America first" aanpak van Trump kunnen passen om specifiek Philips te pakken onder zo'n regeling, maar ik betwijfel of hij überhaupt op de hoogte is van de mogelijkheid.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_192294937
quote:
5s.gif Op donderdag 26 maart 2020 21:39 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Omdat er dan veel efficienter geproduceerd en verdeeld kan worden. Nu vindt er bv. een prijsopdrijving plaats waardoor orders vertragen:

quote:
“I’ll contract with a company for 1,000 masks. They’ll call back 20 minutes later and say the price just went up because they had a better offer,” Gov. Andrew Cuomo, D-N.Y., said Sunday. “And I understand that: Other states who are desperate for these goods, literally, offer more money than we were paying.

“The states simply cannot manage it. I’m competing with California and Illinois and Florida. And that’s not the way it should be.”

Bron
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  donderdag 26 maart 2020 @ 22:16:58 #239
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_192295117
quote:
6s.gif Op donderdag 26 maart 2020 22:05 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Omdat er dan veel efficienter geproduceerd en verdeeld kan worden.
Dat vraag ik me af. Als alle productie van bedrijf X wordt opgeëist, gaat bedrijf X dan nog zijn best doen om volle productie te draaien? En gaat een regering, die tot nu toe nog nooit in die tak bezig geweest is, die dingen inderdaad efficient verdelen? En dan bedoel ik nog niet eens als Trump ook nog zijn zegje mag doen over welke staat wat krijgt..

Wat Cuomo schreef is overigens op staat-niveau, maar mijn bezwaar ging over wereldwijd. Als een bedrijf als Philips zijn productie alleen nog maar aan Amerika 'mag' afstaan lijkt me dat niet goed voor de wereld.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_192295394
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 22:16 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Dat vraag ik me af. Als alle productie van bedrijf X wordt opgeëist, gaat bedrijf X dan nog zijn best doen om volle productie te draaien? En gaat een regering, die tot nu toe nog nooit in die tak bezig geweest is, die dingen inderdaad efficient verdelen? En dan bedoel ik nog niet eens als Trump ook nog zijn zegje mag doen over welke staat wat krijgt..

Wat Cuomo schreef is overigens op staat-niveau, maar mijn bezwaar ging over wereldwijd. Als een bedrijf als Philips zijn productie alleen nog maar aan Amerika 'mag' afstaan lijkt me dat niet goed voor de wereld.
Maar je laat het nu helemaal over aan goedwillendheid van de bedrijven zelf. Als je die bedrijven niet de specifieke opdracht geeft de produktie te verhogen/ hun bedrijf aan te passen voor produktie van medische middelen en dat van bovenaf coordineert (ook bij de verdeling) blijft het een chaos. Niet dat ik er ook maar enig vertrouwen in heb dat er in Trump's administratie iemand is die dat kan hoor maar daar is de DPA wel voor bedoeld.
  donderdag 26 maart 2020 @ 22:36:47 #241
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_192295536
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 22:16 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

America First toch?
  donderdag 26 maart 2020 @ 22:52:07 #242
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_192295823
quote:
6s.gif Op donderdag 26 maart 2020 22:29 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Maar je laat het nu helemaal over aan goedwillendheid van de bedrijven zelf. Als je die bedrijven niet de specifieke opdracht geeft de produktie te verhogen/ hun bedrijf aan te passen voor produktie van medische middelen en dat van bovenaf coordineert (ook bij de verdeling) blijft het een chaos. Niet dat ik er ook maar enig vertrouwen in heb dat er in Trump's administratie iemand is die dat kan hoor maar daar is de DPA wel voor bedoeld.
Nou ja, je laat het niet helemaal aan die goedwillendheid over, want als ik het goed begrijp is het 'activeren maar nog niet gebruiken' een soort dreigement. Wat jij omschrijft als 'een specifieke opdracht om een bedrijf aan te passen' klinkt voor mij alsof de regering dat allemaal wel even kan regelen. En ik ben echt geen Libertariër, maar ik vraag me toch af of een regering - laat staan de huidige - dat inderdaad efficiënter kan doen.

Overigens, als ik het goed lees is die DPA een nogal ruime wet, waarmee je bedrijven kunt dwingen tot contracten, prijslimieten kunt opstellen, maar ook bedrijven onder nationale controle kunt zetten. 'De DPA gebruiken' kan dus nogal wat verschillends betekenen. En ik heb nog niet echt gevonden wat er dan precies ingezet moet worden om welk probleem op te lossen. Ik bedoel, Pelosi zei eerder:

quote:
"The President must immediately use the powers of the Defense Production Act to mass produce and coordinate distribution of these critical supplies, before the need worsens and the shortages become even more dire. There is not a day to lose," Pelosi said in a statement. "We must put more testing, more protective equipment and more ventilators into the hands of our front-line workers immediately,” she added.
https://thehill.com/polic(...)cy-production-powers

en dat klinkt voor mij als een wensenlijstje dat de magie van de DPA wel even op kan lossen.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_192296049
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 22:52 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Nou ja, je laat het niet helemaal aan die goedwillendheid over, want als ik het goed begrijp is het 'activeren maar nog niet gebruiken' een soort dreigement. Wat jij omschrijft als 'een specifieke opdracht om een bedrijf aan te passen' klinkt voor mij alsof de regering dat allemaal wel even kan regelen. En ik ben echt geen Libertariër, maar ik vraag me toch af of een regering - laat staan de huidige - dat inderdaad efficiënter kan doen.

Overigens, als ik het goed lees is die DPA een nogal ruime wet, waarmee je bedrijven kunt dwingen tot contracten, prijslimieten kunt opstellen, maar ook bedrijven onder nationale controle kunt zetten. 'De DPA gebruiken' kan dus nogal wat verschillends betekenen. En ik heb nog niet echt gevonden wat er dan precies ingezet moet worden om welk probleem op te lossen. Ik bedoel, Pelosi zei eerder:
[..]

https://thehill.com/polic(...)cy-production-powers

en dat klinkt voor mij als een wensenlijstje dat de magie van de DPA wel even op kan lossen.
Bij beademingsapparatuur is het natuurlijk wat ingewikkelder maar voor het maken van beschermende kleding/ maskers lijkt me het best mogelijk? Het vergt wel enige aanpassing maar inmiddels zijn er 3(?) weken verstreken sinds die DPA van kracht is en waarin er helemaal geen pogingen ondernomen zijn in die richting.

Persoonlijk denk ik dat Trump's administratie ook geen idee heeft hoe dat aangepakt moet worden en daarom alle initiatieven maar op zich af laat komen. Maar ik kan me niet voorstellen dat er geen mensen met ervaring zijn die dat wel weten.
pi_192296368
jburnmurdoch twitterde op donderdag 26-03-2020 om 23:12:12 Latest case trajectories for major countries:

• US has far more confirmed cases than any other country at the same stage
• Cases edging back up in HK & Singapore as concerns grow that outbreak hasn’t been contained

• Read about flattening the curve: https://t.co/7A0ICnzEVm https://t.co/yLmHXSDyaJ reageer retweet
  donderdag 26 maart 2020 @ 23:27:41 #245
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_192296376
Hoe lang heeft Trump al niet gegolfd? :o zielig voor die man :'(
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
pi_192296379
On the beach in Florida on springbreak and thereafter.
Interessant filmpje in tweet. https://mobile.twitter.co(...)/1243281598037913600
“ This shows the location data of phones that were on a Florida beach during Spring Break. It then shows where those phones traveled.

First thing you should note is the importance of social distancing. The second is how much data your phone gives off.”
pi_192296486
quote:
6s.gif Op donderdag 26 maart 2020 23:27 schreef Kijkertje het volgende:
jburnmurdoch twitterde op donderdag 26-03-2020 om 23:12:12 Latest case trajectories for major countries:

• US has far more confirmed cases than any other country at the same stage
• Cases edging back up in HK & Singapore as concerns grow that outbreak hasn’t been contained

• Read about flattening the curve: https://t.co/7A0ICnzEVm https://t.co/yLmHXSDyaJ reageer retweet
[ afbeelding ]
Yay!! #1! So much winning!
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_192296645
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 23:36 schreef OMG het volgende:

[..]

Yay!! #1! So much winning!
Winnen of verliezen, het is allemaal een game voor hem.
pi_192296716
Een aanzienlijk deel van de Amerikanen prikt door de bullshit van Trump heen en een aanzienlijk deel niet. Er is wel een klein rally around the flag effect zichtbaar tov Trump, naast Gallup ook bevestigd door deze poll:

Als hij ook maar enigszins adequaat had gehandeld was dat cijfer vast naar de 70 of 80% gesprongen, zoals je bij W. Bush bv. zag.

[ Bericht 8% gewijzigd door SnertMetChoco op 27-03-2020 00:16:41 ]
pi_192296763
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 00:09 schreef SnertMetChoco het volgende:
Een aanzienlijk deel van de Amerikanen prikt door de bullshit van Trump heen en een aanzienlijk deel niet. Er is wel een klein rally around the flag effect zichtbaar tov Trump, naast Gallup ook bevestigd door deze poll:

[ afbeelding ]

Als hij ook maar enigszins adequaat had gehandeld was dat cijfer naar de 70 of 80% gesprongen, zoals je bij W. Bush bv. zag.
Foxnews is niet geloofwaardig als bron. Verder is de stand zo te zien niets veranderd sinds de vorige verkiezingen. Mocht je gegevens kloppen. Want het land blijt ongeveer langs de helft verdeeld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')