dat was dus ook zoquote:Op woensdag 25 maart 2020 10:04 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Goed nieuws. Die oude versie van de website was wel echt drama. Alsof de website uit 2003 uit de kast is getrokken zonder enige aanpassing.
Juist en dat is het grote probleem met een virus uitbraak.quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:06 schreef Kyran het volgende:
Column in volkskrant gaat juist weer eens voorbij aan grootste probleem van dit virus, namelijk de overbelasting van de zorg.
Wat is 5% fataal?quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:06 schreef Vallon het volgende:
NPO1 van Dissel: die 5% fataal is best wel hoog.
Is het nou echt zo erg als dat even 3 maanden niet gebeurd?quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:03 schreef -river- het volgende:
[..]
Dit is een uitzondering en moet gewoon mogen.
Mensen die dit nu nog steeds niet begrijpen zijn ronduit dom. Echt dom.quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:06 schreef Kyran het volgende:
Column in volkskrant gaat juist weer eens voorbij aan grootste probleem van dit virus, namelijk de overbelasting van de zorg.
Ik zou echt graag willen weten waar je terecht kunt voor het melden van dit soort toestanden/werkgevers. Ik lees links en rechts verhalen van werkgevers die mensen willen verplichten te komen, met meerdere mensen één telefoon te gebruiken en soms zelfs keihard liegen dat ze "in overleg met het RIVM" vrijstelling hebben gekregen van de regels, en dat dan bij niet-vitale kantoorbanen.quote:Op woensdag 25 maart 2020 09:50 schreef Diqiu-Long het volgende:
Dit soort leidinggevende, moeten ze echt ontslaan.... laat mensen toch mondkapjes dragen. Of gelijke monniken en dan ook geen hoofddoekjes meer!
https://www.gelderlander.(...)mondmasker~a3b47442/
Ja, deze mensen snappen het gewoon niet en worden al te veel uit hun ritme gehaald.quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:08 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Is het nou echt zo erg als dat even 3 maanden niet gebeurd?
Kinderen mogen ook niet mee de winkel in.
rapport van gisteren met data van de dag daarvoor?quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:09 schreef TheVulture het volgende:
Apart dat hier 482 IC-patienten wordt gemeld
Dat komt door onze keuze mensen die niet te redden zijn te proberen te redden. Die, als ze dit al overleven, over een half jaar dood gaan aan wat anders.quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:06 schreef Kyran het volgende:
ik kijk via ziggo tv, dat gaat goedquote:Op woensdag 25 maart 2020 10:10 schreef Zeroku het volgende:
Stream werkt hier nog steeds niet (goed). Meer mensen last van?
Ik heb de tv aan, geen problemen.quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:10 schreef Zeroku het volgende:
Stream werkt hier nog steeds niet (goed). Meer mensen last van?
Zoiets zal het wel zijn jaquote:Op woensdag 25 maart 2020 10:10 schreef Fukushima het volgende:
[..]
rapport van gisteren met data van de dag daarvoor?
Juistem.quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:10 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Dat komt door onze keuze mensen die niet te redden zijn te proberen te redden. Die, als ze dit al overleven, over een half jaar dood gaan aan wat anders.
Zo ken ik iemand die zich ernstig zorgen maakt om zijn 97 (!) jarige oma. Met alle respect, maar die leeftijd is al bijna niemand gegund.
Eens.quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:10 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Dat komt door onze keuze mensen die niet te redden zijn te proberen te redden. Die, als ze dit al overleven, over een half jaar dood gaan aan wat anders.
Zo ken ik iemand die zich ernstig zorgen maakt om zijn 97 (!) jarige oma. Met alle respect, maar die leeftijd is al bijna niemand gegund.
Zal wel de trage verbinding vanuit het werk zijnquote:
Echt ongelofelijk, hoe ondergraaf je je geloofwaardigheid en kun je er op wachten dat verplegend personeel niet meer op komt dagen.quote:Alleen als de zorgverlener zelf of de patiënt/ cliënt klachten heeft als hoesten of niezen, is persoonlijke bescherming nodig. En dan nog alleen bij persoonlijke verzorging of lichamelijk onderzoek. Niet bij contact op 1,5 meter afstand, en niet bij contact dat korter dan zo’n vijf minuten duurt.
Leuk artikelquote:Op woensdag 25 maart 2020 09:52 schreef zoost het volgende:
[..]
https://www.volkskrant.nl(...)-smoel-uit~b5bcf88f/
75% van de mensen die zijn overleden zijn niet eens op een IC gekomen, dus dit klopt niet. Dat mensen zich zorgen maken is niet hetzelfde als dat ze daadwerkelijk geholpen worden.quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:10 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
https://retailtrends.nl/n(...)m_content=2020-03-25quote:'Tussen 15.000 en 20.000 winkels dicht'
Onderzoeksbureau Locatus schat dat inmiddels 15.000 tot 20.000 winkels hun deuren hebben gesloten. Een onderzoeker baseert die schatting op basis van het aantal gesloten winkels aan de Slotlaan in Zeist, een winkelstraat met 102 actieve verkooppunten. Daarvan waren er 39 dicht en 18 hadden aangepaste openingstijden. 45 winkels waren open. Locatus verwacht dat meer winkels zullen sluiten, vanwege de gezondheidsrisico's of vanwege te geringe omzetten.
25% wel en die zorgt voor een opstopping.quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:14 schreef Kyran het volgende:
[..]
75% van de mensen die zijn overleden zijn niet eens op een IC gekomen, dus dit klopt niet.
Ja, hele goede column. We accepteren de dood niet meer anno 2020. Dat is de strekking van het verhaal waar ik het helemaal mee eens ben.quote:
Nee.quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:10 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Dat komt door onze keuze mensen die niet te redden zijn te proberen te redden.
Ja de retail, horeca, het gaat er allemaal aan. Dit is een doodsteek.quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:14 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
https://retailtrends.nl/n(...)m_content=2020-03-25
Een schatting op basis van één winkelstraat in één stad. Klinkt goed.quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:14 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat zullen vast mensen zijn die ook in the five second rule geloven tav. eten.quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Dit soort shit dus:
Mondmaskers in de zorg buiten het ziekenhuis: alleen als het echt nodig is
Wat is dit voor onzin:
[..]
Echt ongelofelijk, hoe ondergraaf je je geloofwaardigheid en kun je er op wachten dat verplegend personeel niet meer op komt dagen.
Hier op FOK! en bij voorkeur eventjes met je echte naam plaatsen, dan hoef je niet meer naar je werk te komen. Maar ik vind het ook belachelijk...quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:09 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik zou echt graag willen weten waar je terecht kunt voor het melden van dit soort toestanden/werkgevers. Ik lees links en rechts verhalen van werkgevers die mensen willen verplichten te komen, met meerdere mensen één telefoon te gebruiken en soms zelfs keihard liegen dat ze "in overleg met het RIVM" vrijstelling hebben gekregen van de regels, en dat dan bij niet-vitale kantoorbanen.
Niet iedereen is lid van een vakbond. Waar kun je dit melden?
dat is zorgelijkquote:Op woensdag 25 maart 2020 10:14 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
25% wel en die zorgt voor een opstopping.
Vooral die man op de markt.quote:Op woensdag 25 maart 2020 09:58 schreef Nattekat het volgende:
Gisteravond Lubach teruggekeken. Dat is voor mij nu echt gewoon het fragment dat iedere idioot in Nederland gewoon moet gaan kijken, hopelijk komt er een keer iets binnen bij hen...
Niet echt representatief, maar toch goed om in de gaten te houden. Ketens als C&A en HEMA staat het water nu al aan de lippen zo lijkt het.quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:15 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Een schatting op basis van één winkelstraat in één stad. Klinkt goed.
ja en hoe meer winkels sluiten hoe zwaarder het is voor de winkels die nog openblijven. lastig ditquote:Op woensdag 25 maart 2020 10:14 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
moet elke artikel en column waar het over corona gaat, ook gaan over de overbelasting van de zorg?quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:06 schreef Kyran het volgende:
Retail: jaquote:Op woensdag 25 maart 2020 10:14 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Ja de retail, horeca, het gaat er allemaal aan. Dit is een doodsteek.
Relatief veel herhaling tot nu toe van vorige week.quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:18 schreef HulkHeld het volgende:
Ik val net in het betoog van Jaap, wat is de boodschap van hetgeen wat hij tot nu toe heeft gezegd?
als dat echt tot 1 juni gaat duren gaan die het ook heel zwaar krijgen.quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Retail: ja
Horeca: mwa, die zullen vrij snel weer op kunnen krabbelen zodra het weer mogelijk is (krijgen nu wel heel zware klappen).
ja geeft vrolijkheid voor thuis, weer tijd voor de tuin aan te pakken en veel vrije tijdquote:Op woensdag 25 maart 2020 10:18 schreef raptorix het volgende:
Het viel me trouwens op dat bloemenwinkels het redelijk goed doen.
Okay thanks!quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:19 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Relatief veel herhaling tot nu toe van vorige week.
Juist. De massahysterie van dit virus wordt hier bv ook aangehaald onbewust. Daarom zo krachtig.quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:17 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
moet elke artikel en column waar het over corona gaat, ook gaan over de overbelasting van de zorg?
Dat is net deze column. Dat het breder is. In perspectief.
Het lijkt af te vlakken. Pieken in sterfte niet hoger dan griepgolf.quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:18 schreef HulkHeld het volgende:
Ik val net in het betoog van Jaap, wat is de boodschap van hetgeen wat hij tot nu toe heeft gezegd?
Zoals ik al weken zeg.quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:19 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Het lijkt af te vlakken. Pieken in sterfte niet hoger dan griepgolf.
Mijn grootouders zijn ook oud en hebben een prachtig leven gehad, maar zie ze liever niet stikken in hun eigen slijm...quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:10 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Foto´s/link?quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:19 schreef Dejannn het volgende:
Op HLN een artikel over iemand die op jonge leeftijd aan corona is overleden. Ik zag recent ook zoiets op BBC (dat persoon was gelukkig niet overleden maar wel ernstig ziek). Opvallend genoeg beide gevallen mensen die er vrij mollig uit leken te zien en desondanks door de media worden afgeschilderd als "sportief" en "gezond". Het wekt in elk geval sterk het vermoeden dat zodra je gewoon ook maar iets te zwaar bent of te hoog vetpercentage hebt, dit virus erg echt in kan hakken. Die jonge Chinese arts die al snel waarschuwde voor het coronavirus en later zelf kwam te overlijden leek ook al niet bepaald slank uit te zien.
Vraag me af wat dan precies de verklaring is dat wat zwaardere mensen (zonder dat ze echt ernstig overgewicht hebben) harder worden getroffen door het virus.
Diabetes, Bloeddruk enzquote:Op woensdag 25 maart 2020 10:19 schreef Dejannn het volgende:
Op HLN een artikel over iemand die op jonge leeftijd aan corona is overleden. Ik zag recent ook zoiets op BBC (dat persoon was gelukkig niet overleden maar wel ernstig ziek). Opvallend genoeg beide gevallen mensen die er vrij mollig uit leken te zien en desondanks door de media worden afgeschilderd als "sportief" en "gezond". Het wekt in elk geval sterk het vermoeden dat zodra je gewoon ook maar iets te zwaar bent of te hoog vetpercentage hebt, dit virus erg echt in kan hakken. Die jonge Chinese arts die al snel waarschuwde voor het coronavirus en later zelf kwam te overlijden leek ook al niet bepaald slank uit te zien.
Vraag me af wat dan precies de verklaring is dat wat zwaardere mensen (zonder dat ze echt ernstig overgewicht hebben) harder worden getroffen door het virus.
Een eerlijker verhaal zou als gevolg hebben dat duizenden hulpbehoevende nu in hun eigen stront nog op bed liggen te wachten op het vertraagde ontbijt van van gisterenquote:Op woensdag 25 maart 2020 10:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Dit soort shit dus:
Mondmaskers in de zorg buiten het ziekenhuis: alleen als het echt nodig is
Wat is dit voor onzin:
[..]
Echt ongelofelijk, hoe ondergraaf je je geloofwaardigheid en kun je er op wachten dat verplegend personeel niet meer op komt dagen.
Gratis bezorging nu bij topbloemenquote:Op woensdag 25 maart 2020 10:18 schreef raptorix het volgende:
Zwaarwegend onderzoek van je hoor, boh.quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:19 schreef Dejannn het volgende:
Gister een bloemetje naar oma gestuurdquote:Op woensdag 25 maart 2020 10:21 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Gratis bezorging nu bij topbloemen.
Ja, heb ook wel vaak het idee dat wij als mens tegenwoordig denken goden te zijn en de natuur kunnen controleren, naar ons hand zetten.quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:14 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Ja, hele goede column. We accepteren de dood niet meer anno 2020. Dat is de strekking van het verhaal waar ik het helemaal mee eens ben.
Niet vreemd met al die crematies/begrafenissen.quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:18 schreef raptorix het volgende:
Daar word nu actief op geanticipeerd door ze te vragen af te zien van beademing.quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:20 schreef Messina het volgende:
[..]
Mijn grootouders zijn ook oud en hebben een prachtig leven gehad, maar zie ze liever niet stikken in hun eigen slijm...
Ja, en is er dan weer deze massa hysterie? Goede vraag.quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:21 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ja, heb ook wel vaak het idee dat wij als mens tegenwoordig denken goden te zijn en de natuur kunnen controleren, naar ons hand zetten.
Over 2-3 jaar komt er weer een nieuw virus voorbij.
Kwestie van tijd natuurlijk ook voordat mensen in principe niet hoeven te sterven (uit ouderdom iig).quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:21 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ja, heb ook wel vaak het idee dat wij als mens tegenwoordig denken goden te zijn en de natuur kunnen controleren, naar ons hand zetten.
Over 2-3 jaar komt er weer een nieuw virus voorbij.
Jup, en vooral belangrijker vind ik nog dat onderzoek waar Slob op wacht, of kinderen het virus wel net zo hard kunnen verspreiden.quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:20 schreef Nober het volgende:
Jaap live
https://www.tweedekamer.nl/vergaderingen/livedebat/troelstrazaal
Besmettingen onder kinderen stabiel, hoeveel er getest zijn zal zo wel gevraagd worden.
Vind er niks grappigs aan.quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:16 schreef Minimunt het volgende:
[..]
Vooral die man op de markt.
`Ik ben niet zo bang voor deze mensen want mijn vrouw werkt in de zorg en zij is mijn grote besmethaard´![]()
Super egoistisch haha
Als dat zo is, dan kan hij zich flink achter de oren gaan krabben + dan kunnen ook de kinderen van straat worden gehaald in groepen.quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:22 schreef Max23 het volgende:
[..]
Jup, en vooral belangrijker vind ik nog dat onderzoek waar Slob op wacht, of kinderen het virus wel net zo hard kunnen verspreiden.
Ja dat kan maar hier trapt toch niemand in? Regel die shit kom niet met deze onzin aanzetten.quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:21 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Een eerlijker verhaal zou als gevolg hebben dat duizenden hulpbehoevende nu in hun eigen stront nog op bed liggen te wachten op het vertraagde ontbijt van van gisteren
Maar dat is de reden dat ik me zorgen maak om mijn grootouders. Niet zozeer het doodgaan zelf, maar de lijdensweg vooraf...quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:22 schreef raptorix het volgende:
[..]
Daar word nu actief op geanticipeerd door ze te vragen af te zien van beademing.
Het is nou eenmaal een gegeven dat mensen hun gezondheid nogal snel overschatten, zeker jonge mensen.quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:21 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Zwaarwegend onderzoek van je hoor, boh.
Gisteren nog een item over gezien dat dit nu in Spanje al gaande is. Een bijkomend gevaar als personeel inderdaad besluit de boel de boel te laten.quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Wij hebben er duizenden nodig, het is wachten totdat personeel thuis blijft.
Klinkt hoopvol!quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Goed nieuws dus. Door alle interventies is de R0 nu rond de 1.
Artikel kwam gisteren ook al voorbij en ik kan het niet lezen.quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:22 schreef zoost het volgende:
Coronavirus may have infected half of UK population — Oxford study
https://www.ft.com/content/5ff6469a-6dd8-11ea-89df-41bea055720b
If the results are confirmed, they imply that fewer than one in a thousand of those infected with Covid-19 become ill enough to need hospital treatment
Ja maar het is nu teruggebracht naar rond de 1, door alle maatregelen.quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:25 schreef Kyran het volgende:
Waren er niet onderzoeken waaruit bleek dat R0 veel groter dan 2 was?
Hier merk ik ook dat vrijwel iedereen de personal space serieus neemt, behalve jongeren.quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is nou eenmaal een gegeven dat mensen hun gezondheid nogal snel overschatten, zeker jonge mensen.
De mens lijdt het meest onder het lijden dat hij vreestquote:Op woensdag 25 maart 2020 10:24 schreef Messina het volgende:
Maar dat is de reden dat ik me zorgen maak om mijn grootouders
Lichtpuntje wel ja.quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Geen idee in welk opzicht dat ook maar enigszins op het desbetreffende artikel kan slaan maar oke.quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is nou eenmaal een gegeven dat mensen hun gezondheid nogal snel overschatten, zeker jonge mensen.
Ja, maar zij gaan er van uit dat het R0 = 2 was zonder maatregelen, vandaar mijn vraag.quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:26 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ja maar het is nu teruggebracht naar rond de 1, door alle maatregelen.
Dan kan dit topic wel dicht.quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
aha en als deze hoger is hebben ze nu niet de 1 gehaald.quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:26 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ja, maar zij gaan er van uit dat het R0 = 2 was zonder maatregelen, vandaar mijn vraag.
Jij kickt waarschijnlijk op Telegraaf sensatie taal?quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:20 schreef Diqiu-Long het volgende:
Wat een saaie briefing van de rivm... Alsof de gemiddelde Nederlander dit begrijp, ik val er bijna door in slaap.
Nee inderdaad niet. Maar ik zie ze liever ook niet opgevreten worden door kanker, of aftakelen door dementie of of of of....quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:20 schreef Messina het volgende:
[..]
Mijn grootouders zijn ook oud en hebben een prachtig leven gehad, maar zie ze liever niet stikken in hun eigen slijm...
"Deze jongen was kerngezond"quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:26 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Geen idee in welk opzicht dat ook maar enigszins op het desbetreffende artikel kan slaan maar oke.
Als dat zo is, dan moeten we in de komende 1, 2 weken toch echt een duidelijke daling in groei gaan zien.quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Volgens dit onderzoek spelen kinderen waarschijnlijk een belangrijke rol in de verspreiding van het coronavirus.quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:22 schreef Max23 het volgende:
[..]
Jup, en vooral belangrijker vind ik nog dat onderzoek waar Slob op wacht, of kinderen het virus wel net zo hard kunnen verspreiden.
Nou het moet wel flink onder de 1 gaan voor echt goed nieuws. Want 1 betekend gewoon dat het linear stijg (10 mensen infecteren 10 mensen)quote:
Ja: vanwege de demografie! Dat is ook al tig keer geplaatst.quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:25 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Artikel kwam gisteren ook al voorbij en ik kan het niet lezen.
Als hun vermoedens kloppen, hebben ze een theorie waarom in een Italië en Spanje het virus zoveel meer slachtoffers eist?
die staat nog op 1150quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:27 schreef Zeroku het volgende:
De rode lijn gaat (best flink) over de IC-capaciteit heen?
Weet ik niet. Mijn theorie is dat dit katholiek landen zijn waar euthanasie een taboe is. Artsen willen dit virus verslaan en laten de oudjes niet gaan.quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:25 schreef opgebaarde het volgende:
hebben ze een theorie waarom in een Italië en Spanje het virus zoveel meer slachtoffers eist
Nee ik volg gewoon de NOS, maar die briefing is te saai. Dus ik ga lekker wat anders doen.quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:27 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Jij kickt waarschijnlijk op Telegraaf sensatie taal?
Oke, hiermee heb je jezelf buitenspel gezet. Fijne dag nog.quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, dat was hij niet, anders gebeurt dit niet.
Ik kan dit niet openen, meesten niet denk ik. Kan je de tekst (of een samenvatting) copy-pasten?quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:22 schreef zoost het volgende:
If the results are confirmed, they imply that fewer than one in a thousand of those infected with Covid-19 become ill enough to need hospital treatment
En: van degenen die een ziekenhuisopname hebben overleeft ook 97% het.quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:22 schreef zoost het volgende:
Ik volg dit topic sporadisch, welke rode lijn?quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:27 schreef Zeroku het volgende:
Ook in normale mensen taal is het betekent.quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:28 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Wat betekend dat in normale mensen taal?
quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:29 schreef Minimunt het volgende:
[..]
Ik volg dit topic sporadisch, welke rode lijn?
In de presentatie van V. Dissel. Modellen hoe de groei zich de komende tijd doorzet.quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:29 schreef Minimunt het volgende:
[..]
Ik volg dit topic sporadisch, welke rode lijn?
Deze!quote:
1150 is totaal, corona is 650 (zonder extra capaciteit)quote:
Het is erg Jip en Janneke met telkens weer uitleg. Straalt ook wel vertrouwen uit in zijn rust.quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:20 schreef Diqiu-Long het volgende:
Wat een saaie briefing van de rivm... Alsof de gemiddelde Nederlander dit begrijp, ik val er bijna door in slaap.
Ja, daarom die nieuwe groene lijn vanaf 23 maart.quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:27 schreef Zeroku het volgende:
okquote:Op woensdag 25 maart 2020 10:29 schreef SamCooke het volgende:
[..]
1150 is totaal, corona is 650 (zonder extra capaciteit)
Ach. In principe zie ik het wel rooskleurig in met deze lockdown en er lijkt ook gehandhaafd te worden.quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:28 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Nou het moet wel flink onder de 1 gaan voor echt goed nieuws. Want 1 betekend gewoon dat het linear stijg (10 mensen infecteren 10 mensen)
Wtf, je post hier al weken met je meningen dat het wel meevalt en je weet niet eens de basis termenquote:Op woensdag 25 maart 2020 10:28 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Wat betekend dat in normale mensen taal?
Gewoon nooit op zijn bekende trollposts reageren. Dan is het forum en de FP een stuk fijnerquote:Op woensdag 25 maart 2020 10:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Wtf, je post hier al weken met je meningen dat het wel meevalt en je weet niet eens de basis termen
Klopt, maar buitenland/toerisme blijft voorlopig wel een issue dan.quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:30 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ach. In principe zie ik het wel rooskleurig in met deze lockdown en er lijkt ook gehandhaafd te worden.
Die ppt wil ik graag hebben als dit af is (moet nu echt les geven) dus hopelijk komt het beschikbaar, of heeft iemand van alle dia's een printscreen gemaakt.quote:
Verder niks aan het handje natuurlijk.quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:31 schreef Fer_de_Lance het volgende:
die grafiek.. tot Okt overbelastign IC
tering
Iedereen begrijpt (dat klinkt arrogant, ik denk het te begrijpen) jou en jouw collega's. Ook begrijpt iedereen dat de mensen die verzorgd moeten worden ook "bang" zijn. Het is echt klote.quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ja dat kan maar hier trapt toch niemand in? Regel die shit kom niet met deze onzin aanzetten.
Als verpleeghuisstichting ontvangen wij 450 mondkapjes Per dag of 3 terwijl wij 1500 clienten hebben en alle verpleeghuizen besmet zijn. Wij hebben er duizenden nodig, het is wachten totdat personeel thuis blijft.
Ach ja. Dat is hun probleemquote:Op woensdag 25 maart 2020 10:31 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Klopt, maar buitenland/toerisme blijft voorlopig wel een issue dan.
Volgens die lijn worden er dus in totaal minder mensen ernstig ziek, het gaat dan niet alleen om uitsmerenquote:
Nee, dat miste ik de vorige keer ook inderdaad. Presentatie staat goed in elkaar telkens. Zou fijn zijn om nog eens terug te lezen.quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:31 schreef kilon het volgende:
[..]
Die ppt wil ik graag hebben als dit af is (moet nu echt les geven) dus hopelijk komt het beschikbaar, of heeft iemand van alle dia's een printscreen gemaakt.
mijn god,quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:32 schreef Kyran het volgende:
[..]
Verder niks aan het handje natuurlijk. Tot midden van de zomer is het sowieso een kut gedoe dus.
die mits is wel erg spannendquote:Op woensdag 25 maart 2020 10:32 schreef houdafstand het volgende:
Stippellijn kan gelukkig nog naar 1500. En desnoods 2000 mits tijdige levering beademingsapparatuur.
Ja hoewel hij steeds aangeeft dat het onzeker is en ik zie dat dat de grafieken duiden op interventies (maatregelen) durend tot oktober...... we zijn er nog lang niet vanaf.quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ons*. Of wil je niet met vakantiequote:
ja dit maakt het onduidelijkquote:Op woensdag 25 maart 2020 10:33 schreef _I het volgende:
Lekker dat je startpositie 1150 is voor de stippellijn, maar hier was 575 meer op z'n plaats geweest.
Best case scenario is nu juni/juli dan? (sorry ik volg het niet en dit topic wordt bijna onleesbaar door al het SC geneuzel).quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:33 schreef Kyran het volgende:
Dit is wel wat ik bedoel met altijd uitgaan van best case scenario. Hopen dat het uitkomt, maar als het niet gebeurt hebben wij echt nog maandenlang een probleem.
Ik vind het allemaal zo discutabel. Hier voorspellen ze de piek ook voor begin april terwijl de eerste besmetting veel later was en de maatregelen veel eerder kwamen. Hoe komt dat verschil danquote:
Best case lijkt nu eind mei/begin juni klaar en worst case oktober.quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:35 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Best case scenario is nu juni/juli dan? (sorry ik volg het niet en dit topic wordt bijna onleesbaar door al het SC geneuzel).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |