Dan zijn er voldoende mensen besmet geweest voor de groepsimmuniteit.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 21:06 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Hoe kun je dit met zekerheid zeggen? Als er in het slechtste geval ergens wat besmetting overblijft, begint alles toch weer van voren af aan?
En vergeet ook het horeca toerisme niet dat weekend... dat wordt voor het gemak ook maar even weggelaten.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 21:07 schreef -XOR- het volgende:
[..]![]()
Die doden hebben hun oorsprong in een tijdsframe waarin Belgie ook nog geen maatregelen had getroffen.
quote:Op dinsdag 24 maart 2020 21:08 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik staat in een officieel pamflet of affiche wat ik jammergenoeg niet kan vinden dat de richtlijn is om thuis te blijven. In dat documentje stonden de regels van gisteren opgesomd.
https://www.trouw.nl/binn(...)oronavirus~b5242440/quote:Het kabinet roept burgers nog nadrukkelijker op zoveel mogelijk thuis te blijven. Wie toch naar buiten gaat, moet een goede reden hebben: werk, boodschappen of zorg voor iemand anders. Een frisse neus halen of even sporten mag, maar niet in een groep.
Juist dit advies dus. Dus als je zomaar een beetje gaat liggen chillen heb je volgens mij een probleem.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 21:08 schreef vosss het volgende:
[..]
Nouja, het advies is zo veel als mogelijk thuis blijven en alleen de deur uit als het moet.
Gelukkig had ik die al lang.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 21:08 schreef Vault-Boy het volgende:
Haha idd. Nu gaan de tondeuses als warme broodjes over de toonbank.
Kanker kun je niet vergelijken met een virus.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 21:09 schreef Ven1972 het volgende:
Mensen, het virus kan altijd weer terugkomen in welke andere ziektevormen dan ook. Het is precies als bij de kanker waar ook vele mensen te maken zullen krijgen. We moeten echt niet laconiek zijn, maar heel voorzichtig. Ik begrijp dat jullie normale leven weer terug willen, maar heb nog geduld...
Waarom? We moeten echt niet doen alsof we opeens in een politiestaat wonen. Als jij gewoon ergens rustig ligt, desnoods met je partner ofzo, op voldoende afstand, is er niemand die er iets van zegt hoor.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 21:11 schreef Tengano het volgende:
[..]
Juist dit advies dus. Dus als je zomaar een beetje gaat liggen chillen heb je volgens mij een probleem.
Op zichzelf ook niet echt vreemd dit zo te communiceren.quote:
En juist dit is niet duidelijk. Iemand vroeg of een dagje vissen ook mocht. Ik kon daar geed duidelijk antwoord op geven.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 21:11 schreef Tengano het volgende:
[..]
Juist dit advies dus. Dus als je zomaar een beetje gaat liggen chillen heb je volgens mij een probleem.
Dit document bestaat bij de vaccinatie voor Hepatitis B. Moet je inleveren bij je werkgever als je in dienst gaat in de zorg. Geen gek idee!quote:Op dinsdag 24 maart 2020 21:10 schreef Schuifpui het volgende:
Antilichamen in het bloed zijn vrij goed aan te tonen toch? Of duurt dat een tijd? Zou het geen optie zijn om mensen te laten testen en een document te geven als ze voldoende antilichamen hebben? Dan kunnen we langzaam de economie weer opstarten. Dus voor deze mensen gewoon weer feesten, naar de kapper, etc. Enige nadeel is wellicht dat mensen het dan expres willen oplopen.
Die zijn kennelijk aan te tonen ja.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 21:10 schreef Schuifpui het volgende:
Antilichamen in het bloed zijn vrij goed aan te tonen toch?
Je krijgt straks vast wel dat mensen "er iets van vinden". Artsen vechten voor levens en jij ligt in je blote bassie te genieten van de rust in het park.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 21:12 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Waarom? We moeten echt niet doen alsof we opeens in een politiestaat wonen. Als jij gewoon ergens rustig ligt, desnoods met je partner ofzo, op voldoende afstand, is er niemand die er iets van zegt hoor.
Dat is waar, maar virus is wel een soort sluipmoordenaar die ons heel veel ellende kan veroorzaken!quote:Op dinsdag 24 maart 2020 21:11 schreef Tris het volgende:
[..]
Kanker kun je niet vergelijken met een virus.
Ja, dat kan. Je bouwt er echter geen immuniteit mee op.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 21:13 schreef vosss het volgende:
[..]
Die zijn kennelijk aan te tonen ja.
Wat ik dan niet snap, kunnen ze niet van mensen die antilichamen in het bloed hebben zitten bloed afnemen en dat inspuiten met zieke mensen zodat die meteen een boost antilichamen krijgen?
Ik gok dat dat niet kan, anders zou men het wel doen, maar kan misschien iemand in jip en janneke taal uit leggen wáárom dat niet kan of niet werkt?
@:kyran
@:arts-assistent
Juist, en die voelde ik al.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 21:13 schreef _I het volgende:
[..]
Je krijgt straks vast wel dat mensen "er iets van vinden". Artsen vechten voor levens en jij ligt in je blote bassie te genieten van de rust in het park.
Dit. Totaal onvergelijkbaar.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 21:11 schreef Tris het volgende:
[..]
Kanker kun je niet vergelijken met een virus.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |