abonnement Unibet Coolblue
pi_192387670
Geen domme 1 april grappen in de media.

Oh, was al gemaakt. Maar viel me op!
pi_192387685
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 11:16 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Wil je daar iets mee zeggen? o|O
Hahahaha, lol! :D
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_192387760
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 11:16 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Wil je daar iets mee zeggen? o|O
Voel je je aangesproken? 😄

Nee zonder dollen, lijkt me een prima initiatief dit. 👍🏼
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_192387981
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 11:23 schreef Felixa het volgende:

[..]

Voel je je aangesproken? 😄

Nee zonder dollen, lijkt me een prima initiatief dit. 👍🏼
Zeker een goed initiatief, toch fijn dat iemand zo clever is om speciaal voor die doelgroep een site te maken, top!
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_192388950
De verspreiding van het coronavirus in Nederland lijkt te dalen. Dat meldde RIVM-baas Jaap van Dissel vanochtend tijdens een briefing in de Tweede Kamer. Waar in februari elk besmet persoon nog gemiddeld drie anderen besmette, ligt de besmettingsfactor nu onder de 1. De maatregelen lijken dus hun vruchten af te werpen.

,,Dat wil niet zeggen dat we er zijn", benadrukt Van Dissel. ,,Je moet dit soort maatregelen een langere tijd volhouden, want als je ermee stopt, neemt de verspreiding direct weer toe."

Heel goed nieuws. Mijn broer die in medicijnen werkt zei dat als de R onder de 1 komt te liggen het virus op een gegeven moment uitgedoofd gaat worden. Laten we hopen dat dat snel gebeurd.
pi_192391437
Aantal ziekenhuisopname is gezakt naar 447 wat gister nog 722 was.
pi_192392306
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 14:23 schreef danusz1986 het volgende:
Aantal ziekenhuisopname is gezakt naar 447 wat gister nog 722 was.
Yes, een significante afname, echt goed nieuws! :)
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
  woensdag 1 april 2020 @ 15:25:11 #233
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_192392494
quote:
10s.gif Op woensdag 1 april 2020 11:19 schreef Sangha het volgende:

[..]

Hahahaha, lol! :D
:s)
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 11:23 schreef Felixa het volgende:

[..]

Voel je je aangesproken? 😄

[...]
Ja.
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2020 12:24 schreef danusz1986 het volgende:
De verspreiding van het coronavirus in Nederland lijkt te dalen. Dat meldde RIVM-baas Jaap van Dissel vanochtend tijdens een briefing in de Tweede Kamer. Waar in februari elk besmet persoon nog gemiddeld drie anderen besmette, ligt de besmettingsfactor nu onder de 1. De maatregelen lijken dus hun vruchten af te werpen.

,,Dat wil niet zeggen dat we er zijn", benadrukt Van Dissel. ,,Je moet dit soort maatregelen een langere tijd volhouden, want als je ermee stopt, neemt de verspreiding direct weer toe."

Heel goed nieuws. Mijn broer die in medicijnen werkt zei dat als de R onder de 1 komt te liggen het virus op een gegeven moment uitgedoofd gaat worden. Laten we hopen dat dat snel gebeurd.
Klinkt goed en logisch. Is nergens gezegd hoe ver het onder de 1 ligt? Elk honderste is er een.
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 14:23 schreef danusz1986 het volgende:
Aantal ziekenhuisopname is gezakt naar 447 wat gister nog 722 was.
Netjes. _O_ Da's enorm. Laten we hopen dat die trend zich met zevenmijlslaarzen voortzet.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_192393198
https://nos.nl/artikel/23(...)ors-af-te-nemen.html

quote:
Het gaat de goede kant op met het terugdringen van de coronabesmettingen. RIVM-directeur Jaap van Dissel vertelde in de Tweede Kamer dat één coronapatiënt op dit moment gemiddeld nog maar 0,3 anderen besmet. Dat is een duidelijke daling.
Dat zou wel enorm positief zijn. Als die 0,3 klopt dan gaat het vrij snel uitdoven.
Natuurlijk wel op voorwaarde dat alle maatregelen in tact blijven.

Het zou toch te doen moeten zijn om uit te rekenen hoe lang de social distancing maatregelen nog nodig zijn, gebaseerd op de huidige aantallen en de R0 van 0,3 (uiteraard is dat nog slechts een indicatie voorlopig)?
pi_192393302
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 16:09 schreef Middelpunt het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)ors-af-te-nemen.html
[..]

Dat zou wel enorm positief zijn. Als die 0,3 klopt dan gaat het vrij snel uitdoven.
Natuurlijk wel op voorwaarde dat alle maatregelen in tact blijven.

Het zou toch te doen moeten zijn om uit te rekenen hoe lang de social distancing maatregelen nog nodig zijn, gebaseerd op de huidige aantallen en de R0 van 0,3 (uiteraard is dat nog slechts een indicatie voorlopig)?
Dat gaat zeker de goede kant op, 0,3 is echt laag, goed om in de cijfers terug te zien dat de maatregelen effect sorteren! :)
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
  woensdag 1 april 2020 @ 16:14:15 #236
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_192393306
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 16:09 schreef Middelpunt het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)ors-af-te-nemen.html
[..]

Dat zou wel enorm positief zijn. Als die 0,3 klopt dan gaat het vrij snel uitdoven.
Natuurlijk wel op voorwaarde dat alle maatregelen in tact blijven.

Het zou toch te doen moeten zijn om uit te rekenen hoe lang de social distancing maatregelen nog nodig zijn, gebaseerd op de huidige aantallen en de R0 van 0,3 (uiteraard is dat nog slechts een indicatie voorlopig)?
Jeetje, dat is een enorme daling en ook nog eens heel erg snel. Volgens mij was het anderhalve week geleden nog 2,5.
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 16:14 schreef Sangha het volgende:

[..]

Dat gaat zeker de goede kant op, 0,3 is echt laag, goed om in de cijfers terug te zien dat de maatregelen effect sorteren! :)
Ja, dat is geweldig en geeft hoop.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_192393490
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 16:09 schreef Middelpunt het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)ors-af-te-nemen.html
[..]

Dat zou wel enorm positief zijn. Als die 0,3 klopt dan gaat het vrij snel uitdoven.
Natuurlijk wel op voorwaarde dat alle maatregelen in tact blijven.

Het zou toch te doen moeten zijn om uit te rekenen hoe lang de social distancing maatregelen nog nodig zijn, gebaseerd op de huidige aantallen en de R0 van 0,3 (uiteraard is dat nog slechts een indicatie voorlopig)?
Nice!!!
  woensdag 1 april 2020 @ 17:25:08 #238
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192394838
Overigens als de besmettingsgraad gedaald is tot 0.3 procent dan is afschalen van maatregelen tegen eind april best realistisch. Als we die IC-piek achter de rug hebben dan komt daar zo de ruimte voor.
  woensdag 1 april 2020 @ 19:31:29 #239
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_192397097
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 17:25 schreef Hexagon het volgende:
Overigens als de besmettingsgraad gedaald is tot 0.3 procent dan is afschalen van maatregelen tegen eind april best realistisch. Als we die IC-piek achter de rug hebben dan komt daar zo de ruimte voor.
Ja, want de zorgcapaciteit is eigenlijk de enige reden voor de lockdown, volgens mij.

En die 0,3 is vandaag. Misschien/hopelijk is hij morgen alweer 0,28 ofzo. Voor elke tiende die eraf gaat mogen jullie me wakker maken.

[ Bericht 5% gewijzigd door Federer-fan op 01-04-2020 19:44:25 ]
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_192398308
Niet in het nieuws, de neerwaartse trend in Lombardije, aantal besmettingen van 21 maart t/m 1 april:

21 maart 17.370
22 maart 17.885
23 maart 18.910
24 maart 19.868
25 maart 20.591
26 maart 22.189
27 maart 23.895
28 maart 24.509
29 maart 25.392
30 maart 25.606
31 maart 25.724
1 april 25.775

Halverwege telkens 1700 per dag erbij, de laatste dagen tussen 100-500, een afname van 70%.

Aantallen gehaald uit de dagelijkse overzichten van Mustafa Marghadi:

https://mobile.twitter.com/mousmar
  woensdag 1 april 2020 @ 21:10:05 #241
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_192399159
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  woensdag 1 april 2020 @ 21:19:13 #242
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_192399290
quote:
Klasse. _O_
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_192400622
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 09:22 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Ik durf dat wel te bevestigen. Net als Lombardije had Brabant in de periode voor de uitbraak ontzettend veel sociale contacten (in Lombardije is dat normaal, Italianen zijn veel meer tot elkaar aangetrokken in het dagelijks leven).

In Brabant was het met name carnaval die de boel versneld heeft. Tijdens carnaval wordt er veel gedronken, gedanst, geknuffeld, slecht gegeten, weinig geslapen en als klap op de vuurpijl bezocht door een hoop mensen uit diverse windstreken en terugkerend van wintersport. Dan kan het snel gaan, zeker omdat op dat moment iedere naïeve Brabander nog dacht dat er geen Corona was (ze vieren niet voor niets carnaval in een teletubby pak ;)) en ze geen risico liepen. Het virus kon heerlijk los gaan, en we weten nu ook dat de eerste klachten pas na verloop van tijd de kop opsteken.
En je moet ook bedenken dat carnaval dit jaar iets anders was. Vele optochten zijn afgelast waardoor iedereen in de cafés zat in plaats van wat meer verspreid in de buitenlucht. De concentratie mensen op een vierkante meter was gedurende die periode dus hoger.

Ook is er natuurlijk gewoon Eredivisie voetbal geweest in Brabant en andere feesten en partijen.

Al met al zie je in alle landen een beetje een zelfde beeld ontstaan. Eerst wordt er ontkent dat Corona komt en dan slaat het in 1 gebied keihard toe. Vervolgens worden er direct maatregelen genomen (op China na, die waren natuurlijk een stuk onwetender nog) en merk je dat de brandhaard niet echt uitbreid. In Nederland is dat Brabant, in Italië Lombardije en in de USA New York.

Het positieve wat ik hieraan wil toevoegen is dat het virus blijkbaar heel gevoelig is voor de maatregelen. Op het moment dat de social distancing wordt ingevoerd is het ontzettend snel een halt toe te roepen. Dat zie je in alle landen gebeuren, en hoe beter de mensen zich aan de maatregel houden hoe sneller dat gaat. En als het dan eenmaal zover onderdrukt is dat de verspreiding stopt, dan duikt het niet opeens weer op. Kijk maar naar Wuhan. Bijna alle nieuwe gevallen zijn import.

Het virus volgt in alle landen eenzelfde patroon:
Stap 1: Niemand weet dat het virus rondgaat, iedereen kust en knuffelt iedereen
Stap 2: Het virus wordt opgemerkt door de eerste zieken en social distancing wordt ingevoerd
Stap 3: Het virus gaat helemaal los, besmetting door het dak, ziekenhuizen krijgen te weinig capaciteit. Het is niet meer mogelijk om iedereen die besmet is in quarantaine te plaatsen
Stap 4: Het virus kan zich steeds lastiger verspreiden en dooft langzaam uit. Ziekenhuizen krijgen weer ruimte en quarantaine van individuele gevallen is weer mogelijk
Stap 5: Deze stap gaat snel, er is nagenoeg geen actief virus meer op straat en omdat men nog steeds social distancing volhoudt en een groot deel van de bevolking immuun is geworden dooft het steeds verder uit.
Stap 6: We vergeten de zorgen en gaan weer leven!

Ik denk dat de meeste Europese landen nu tussen fase 3 en 4 zitten. We moeten even kneiterhard doorbijten de komende 3 weken. Stap 4 komt met de dag dichterbij. Wuhan zit al tussen stap 5 en 6.

En dit alles is dus gek genoeg wel positief. Het is niet een virus zoals HIV wat sluimert en mensen op termijn omlegt. Het geneest meestal vanzelf en verdwijnt bijna sneller dan het kwam dankzij menselijk ingrijpen.
Deze post. O+
Ik weet niet in hoeverre je gelijk hebt of gaat krijgen maar ik word er wel blij van en je komt toch over alsof je weet waar je het over hebt.
Bedankt! *O*
  donderdag 2 april 2020 @ 09:00:04 #244
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_192405691
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2020 22:27 schreef vencodark het volgende:

[..]

Deze post. O+
Ik weet niet in hoeverre je gelijk hebt of gaat krijgen maar ik word er wel blij van en je komt toch over alsof je weet waar je het over hebt.
Bedankt! *O*
Ja, vind hem ook geweldig.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  donderdag 2 april 2020 @ 11:33:40 #245
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192408053
Dit is ook wel een positief bericht

quote:
Franse automobilist mag kiezen: premie terug of doneren aan zorgverleners

De Franse verzekeraar MAIF heeft vanochtend een opmerkelijke mail aan zijn klanten gestuurd. Vanwege de beperkende maatregelen in Frankrijk gebeuren er veel minder auto-ongelukken in het land dan normaal. Daardoor heeft het bedrijf naar schatting zo'n honderd miljoen euro minder hoeven uitkeren dan normaal en is er geld over.

Klanten van MAIF zijn daarover per mail op de hoogte gebracht en kunnen binnenkort zelf een keuze maken. Ze hebben de mogelijkheid om een deel van de premie terug te krijgen, maar kunnen ook zorgverleners in ziekenhuizen ondersteunen, bijdragen aan sociale projecten of het geld stoppen in onderzoek naar onder meer vaccins.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  donderdag 2 april 2020 @ 12:23:28 #246
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_192409152
quote:
14s.gif Op donderdag 2 april 2020 11:33 schreef ondeugend het volgende:
Dit is ook wel een positief bericht
[..]

Ja, mooi!
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_192409337
quote:
14s.gif Op donderdag 2 april 2020 11:33 schreef ondeugend het volgende:
Dit is ook wel een positief bericht
[..]

Dat is wel een alleraardigste geste zeg, ben benieuwd wie volgen. Ik zou zelf het geld doneren aan de zorg en onderzoek. :)
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_192409916
@za lees aub de topic pointer.

[ Bericht 16% gewijzigd door capricia op 02-04-2020 14:33:38 ]
pi_192409938
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 13:02 schreef Federer-fan het volgende:

Da's een flinke daling zeg. _O_ Hoop dat we hier snel op iets soortgelijks uitkomen.
Mooi he, en zo snel!
  donderdag 2 april 2020 @ 13:03:48 #250
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_192409959
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 13:02 schreef Za het volgende:

[..]

Mooi he, en zo snel!
Ja, zeker! Is er trouwens ook een soort Mustafa Marghadi voor Nederland?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_192409984
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 13:03 schreef Federer-fan het volgende:

Ja, zeker! Is er trouwens ook een soort Mustafa Marghadi voor Nederland?
Niet dat ik weet.
  donderdag 2 april 2020 @ 13:12:31 #252
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_192410166
Bron de limburger:

quote:
CORONACRISIS
Medtronic deelt info beademingsapparaat
DOOR FRANS DREISSEN

Medtronic gaat de ontwerpspecificaties van het beademingsapparaat Puritan Bennett 560 openbaar ­delen. Dit om fabrikanten uit alle sectoren in de gelegenheid te stellen om snel nieuwe beademingsapparatuur te bouwen.

Medisch technologiebedrijf Medtronic heeft de PB 560 in 2010 op de markt gebracht. Het apparaat wordt wereldwijd verkocht in 35 landen. De machine kan in diverse zorgsettings ingezet worden. De product- en servicehandleidingen, de ontwerpvereisten, de productiedocumenten en schema’s zijn beschikbaar op Medtronic.com/openventilator. De softwarecode en andere informatie volgen nog.

De PB 560 is een compact, lichtgewicht en draagbaar beademingsapparaat dat ademhalingsondersteuning biedt voor zowel volwassenen als kinderen. „Medtronic erkent de acute behoefte aan beademingsapparatuur als levensreddende apparaten om de corona-infecties te beheersen. We weten dat voor deze wereldwijde crisis een wereldwijde respons nodig is. De afgelopen weken hebben we de productie op­gevoerd. Maar we weten ook dat we meer kunnen doen, en dat doen we,” zegt Bob White, executive vice president van Medtronic.

Door een patiënt aan het beademingsapparaat te leggen, krijgen de longen van de patiënt de kans om uit te rusten en te herstellen,terwijl het apparaat de zuurstoftoediening overneemt en het in- en uitademen simuleert. De productie van de ademhalingsapparatuur gebeurt onder meer in Ierland. De apparaten worden vervolgens via het distributiecentrum in Heerlen naar andere landen gestuurd.
Ik zie dat t goed omlaag gaat in Lombardije . Wat een opluchting voor de mensen in de zorg daar. :)
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_192410277
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 13:09 schreef Sangha het volgende:

Zo zeg dat is een flinke daling, top! :D
Het is gigantisch, ik begrijp eigenlijk niet dat deze info niet op de journaals komt zodat mensen het effect van de lockdowns kunnen zien.
pi_192410424
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2020 13:18 schreef Za het volgende:

[..]

Het is gigantisch, ik begrijp eigenlijk niet dat deze info niet op de journaals komt zodat mensen het effect van de lockdowns kunnen zien.
Ik snap dat ook niet hè, het lijkt wel alsof het negatieve en angstaanjagende prevaleert, terwijl als je door de berichten en info heen kijkt zie je dus een positieve ontwikkeling die voor een geruststelling zou kunnen zorgen.

Als ik dit soort meldingen in mijn eigen kring vertel dan merk ik dat ook maar weinigen er echt serieus op reageren, zo jammer.
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
  donderdag 2 april 2020 @ 13:28:44 #255
67174 Dos37
Come on Twente
pi_192410441
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2020 13:18 schreef Za het volgende:

[..]

Het is gigantisch, ik begrijp eigenlijk niet dat deze info niet op de journaals komt zodat mensen het effect van de lockdowns kunnen zien.
Misschien (al geloof ik dat zelf niet zo) gaan mensen dan denken, oh het gaat naar beneden nu kan ik wel naar buiten. Mijn buurman zal wel thuis blijven
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_192410489
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 13:27 schreef Sangha het volgende:

Ik snap dat ook niet hè, het lijkt wel alsof het negatieve en angstaanjagende prevaleert, terwijl als je door de berichten en info heen kijkt zie je dus een positieve ontwikkeling die voor een geruststelling zou kunnen zorgen.

Als ik dit soort meldingen in mijn eigen kring vertel dan merk ik dat ook maar weinigen er echt serieus op reageren, zo jammer.
Die indruk heb ik ook. Ik ben best heel even bezig geweest om al die aantallen op te zoeken en de exacte aantallen per dag te berekenen.
Van 1598 besmettingen per dag naar 51 is ongekend.
In de hoofdthread slechts 1 reactie.
Geeft niks maar ik verwacht dan toch dat mensen die er heel druk mee zijn hier enthousiast van worden.
pi_192410530
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2020 13:32 schreef Za het volgende:

[..]

Die indruk heb ik ook. Ik ben best heel even bezig geweest om al die aantallen op te zoeken en de exacte aantallen per dag te berekenen.
Van 1598 besmettingen per dag naar 51 is ongekend.
In de hoofdthread slechts 1 reactie.
Geeft niks maar ik verwacht dan toch dat mensen die er heel druk mee zijn hier enthousiast van worden.
Ja jammer hoor, maar goed dat je er zo druk mee bent, het geeft mij in ieder geval goede hoop. Dus ook jij bedankt! :)
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_192410549
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 13:35 schreef Sangha het volgende:

Ja jammer hoor, maar goed dat je er zo druk mee bent, het geeft mij in ieder geval goede hoop. Dus ook jij bedankt! :)
Graag gedaan. Ik vind het zo ongelooflijk dat ik bijna niet kan geloven dat het klopt, maar mijn vriend heeft meegekeken, en het zijn de officiële aantallen van de Italiaanse overheid, dus het moet wel.
pi_192410583
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 13:37 schreef Za het volgende:

[..]

Graag gedaan. Ik vind het zo ongelooflijk dat ik bijna niet kan geloven dat het klopt, maar mijn vriend heeft meegekeken, en het zijn de officiële aantallen van de Italiaanse overheid, dus het moet wel.
De dag ervoor zag je ook een halvering, dus het zou zomaar kunnen.
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_192410627
quote:
Chinese miljoenenstad verbiedt het eten van honden en katten
De autoriteiten van de Zuid-Chinese stad Shenzhen doen het eten van honden en katten in de ban. De nieuwe maatregel, die al per 1 mei moeten ingaan, is onderdeel van een groter pakket maatregelen om het coronavirus te bestrijden en de handel in wilde dieren in China te beteugelen.
https://www.ad.nl/buitenl(...)-en-katten~a3b8a43b/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_192410642
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2020 13:18 schreef Za het volgende:

[..]

Het is gigantisch, ik begrijp eigenlijk niet dat deze info niet op de journaals komt zodat mensen het effect van de lockdowns kunnen zien.
JJaklopt, het ziu juist het belang van de lockdown aantonen. We hebben behoefte aan goed nieuws.

Wel een bizarre daling trouwens. Benieuwd of dat zo blijft komende dagen.
pi_192410661
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2020 13:32 schreef Za het volgende:

[..]

Die indruk heb ik ook. Ik ben best heel even bezig geweest om al die aantallen op te zoeken en de exacte aantallen per dag te berekenen.
Van 1598 besmettingen per dag naar 51 is ongekend.
In de hoofdthread slechts 1 reactie.
Geeft niks maar ik verwacht dan toch dat mensen die er heel druk mee zijn hier enthousiast van worden.
1598 naar 51? Heb ik iets gemist?
pi_192410692
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 13:45 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Zoals ik in een ander topic al riep. Mooi positief nieuws en ook volgens verwachting. Wat ik overal al tijden roep is dat het virus zichzelf de das omdoet, mede geholpen door de maatregelen. En dat zie je nu in Lombardij (na Wuhan) ook gebeuren. Binnen afzienbare tijd gaan ze de volgende stap maken, ze krijgen weer genoeg ruimte om patiënten te isoleren ipv een minder ideale thuisisolatie zoals nu het geval is.

Het is nu wachten op Spanje, Duitsland en Nederland. Die gaan dezelfde route volgen mijn inziens.
Goed bezig man, jullie geven met jullie research en voorzichtige conclusies hoop in bange dagen en dat geeft de burger moed, thanx!
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_192410714
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 13:45 schreef danusz1986 het volgende:

[..]

1598 naar 51? Heb ik iets gemist?
Van max naar nu, in een kleine week.
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
  Moderator donderdag 2 april 2020 @ 13:51:02 #265
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192410801
BTW Lombardije heeft 10 miljoen inwoners.
pi_192410878
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 13:50 schreef Sangha het volgende:

[..]

Van max naar nu, in een kleine week.
Dat snap ik, maar waar vind je die getallen?
pi_192411246
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 14:01 schreef danusz1986 het volgende:

Dat snap ik, maar waar vind je die getallen?
Ik heb ze op de voorgaande pagina gepost inclusief de bron.
pi_192411558
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2020 14:23 schreef Za het volgende:

[..]

Ik heb ze op de voorgaande pagina gepost inclusief de bron.
Ahh zo. Beetje dom, ik las het toen helemaal verkeerd ik dacht elke dag dat erbij, maar dat natuurlijk helemaal niet.
  donderdag 2 april 2020 @ 15:52:18 #270
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_192412719
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 13:28 schreef Dos37 het volgende:

[..]

Misschien (al geloof ik dat zelf niet zo) gaan mensen dan denken, oh het gaat naar beneden nu kan ik wel naar buiten. Mijn buurman zal wel thuis blijven
Dat vermoed ik ook ja.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  donderdag 2 april 2020 @ 15:53:03 #271
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_192412733
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 13:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Wat goed. Laat ze het maar overal verbieden.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_192412737
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 15:52 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Dat vermoed ik ook ja.
Hee Federer Fan! In het kader van positiviteit was ik ooit in een ver verleden fan van je enorm slechte grappen topics.
  donderdag 2 april 2020 @ 15:53:52 #273
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_192412746
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 14:42 schreef danusz1986 het volgende:

[..]

Ahh zo. Beetje dom, ik las het toen helemaal verkeerd ik dacht elke dag dat erbij, maar dat natuurlijk helemaal niet.
Gaat over Italië dit hè, niet over Nederland. Even voor de zekerheid.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  donderdag 2 april 2020 @ 15:55:19 #274
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_192412769
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 15:53 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Hee Federer Fan! In het kader van positiviteit was ik ooit in een ver verleden fan van je enorm slechte grappen topics.
Hoi. :W

^O^

Speciaal voor jou dan mijn laatste en op een na laatste:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_192412790
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 15:55 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Hoi. :W

^O^

Speciaal voor jou dan mijn laatste en op een na laatste:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:')
pi_192414040
Geen paniek, er gaan nog steeds meer mensen niet dood, dan dat er wel doodgaan, en geloof me, dit blijft nog ff zo. Nee, ik heb geen bron, gewoon gezond verstand.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  donderdag 2 april 2020 @ 17:24:46 #277
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192414210
quote:
Als je ze eenmaal in je stad hebt zijn ze moeilijk weg te krijgen. Ze terroriseren de boel, pakken wat ze pakken kunnen en leveren geen éne bijdrage
  donderdag 2 april 2020 @ 17:29:23 #278
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192414284
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 17:11 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Geen paniek, er gaan nog steeds meer mensen niet dood, dan dat er wel doodgaan, en geloof me, dit blijft nog ff zo. Nee, ik heb geen bron, gewoon gezond verstand.
Niet waar
Er zijn meer mensen dood dan dat er mensen zijn die niet dood zijn
  donderdag 2 april 2020 @ 17:36:35 #279
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_192414392
quote:
7s.gif Op donderdag 2 april 2020 17:24 schreef the-eye het volgende:

[..]

Als je ze eenmaal in je stad hebt zijn ze moeilijk weg te krijgen. Ze terroriseren de boel, pakken wat ze pakken kunnen en leveren geen éne bijdrage
_O-
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  donderdag 2 april 2020 @ 17:37:15 #280
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_192414404
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 17:29 schreef the-eye het volgende:

[..]

Niet waar
Er zijn meer mensen dood dan dat er mensen zijn die niet dood zijn
Je bedoelt in de geschiedenis van de mensheid?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  donderdag 2 april 2020 @ 17:39:56 #281
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192414455
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 17:37 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Je bedoelt in de geschiedenis van de mensheid?
Ja :)
pi_192414610
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 15:53 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Gaat over Italië dit hè, niet over Nederland. Even voor de zekerheid.
Ja dat snap ik Fedfan)
  donderdag 2 april 2020 @ 17:50:52 #283
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_192414637
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 17:39 schreef the-eye het volgende:

[..]

Ja :)
Ja, al ben ik benieuwd hoe veel het scheelt. Uit mijn hoofde leefden er in 1850 bijvoorbeeld maar 1,9 miljard mensen. En natuurlijk is het cumulatief (niet helemaal het goede woord geloof ik) maar het scheelt misschien minder dan we denken.
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 17:49 schreef danusz1986 het volgende:

[..]

Ja dat snap ik Fedfan)
Oké.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  donderdag 2 april 2020 @ 18:06:15 #284
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192414971
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 17:50 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ja, al ben ik benieuwd hoe veel het scheelt. Uit mijn hoofde leefden er in 1850 bijvoorbeeld maar 1,9 miljard mensen. En natuurlijk is het cumulatief (niet helemaal het goede woord geloof ik) maar het scheelt misschien minder dan we denken.
[..]

Das eigenlijk wel schrikbarend
pi_192415340
Italië lijkt nu wel echt de goede kant op te gaan, ondanks het nog hoge aantal doden:

mousmar twitterde op donderdag 02-04-2020 om 18:09:48 Ik denk dat we kunnen vaststellen dat het de goede kant opgaat in Italië, ondanks opnieuw 760 doden. Want er zijn weer maar 137 mensen opgenomen in het ziekenhuis en 18 in de IC. En met 1431 het op een aan hoogste aantal herstelden. https://t.co/TxjoCWRvzL reageer retweet
  donderdag 2 april 2020 @ 18:49:53 #286
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_192415706
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  donderdag 2 april 2020 @ 20:15:26 #287
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_192417362
Het virus houdt niet van warmte, en wat dat betreft, ziet het er vanaf aanstaande zondag goed uit:
- Zondag 18 graden;
- Maandag 16 graden;
- Dinsdag 15 graden;
- Woensdag 18 graden;
- Donderdag 18 graden;
- Vrijdag 16 graden.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  donderdag 2 april 2020 @ 21:10:25 #288
331026 hakunamatafaka
Presentie=existentie
pi_192418632
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 20:15 schreef Federer-fan het volgende:
Het virus houdt niet van warmte, en wat dat betreft, ziet het er vanaf aanstaande zondag goed uit:
- Zondag 18 graden;
- Maandag 16 graden;
- Dinsdag 15 graden;
- Woensdag 18 graden;
- Donderdag 18 graden;
- Vrijdag 16 graden.
Is dat onderbouwd? Misschien is klimaatverwarming anders zo slecht nog niet om volgende virussen tegen te gaan?
  donderdag 2 april 2020 @ 21:19:05 #289
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_192418813
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 21:10 schreef hakunamatafaka het volgende:

[..]

Is dat onderbouwd? Misschien is klimaatverwarming anders zo slecht nog niet om volgende virussen tegen te gaan?
Die temperaturen heb ik van de standaard-iOS-weerapp. En ik heb via officiële bronnen gehoord dat het virus niet goed tegen warmte kan. En inderdaad, goed punt.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_192418928
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 21:19 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Die temperaturen heb ik van de standaard-iOS-weerapp. En ik heb via officiële bronnen gehoord dat het virus niet goed tegen warmte kan. En inderdaad, goed punt.
Welke bronnen zijn dan?
  donderdag 2 april 2020 @ 21:27:18 #291
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_192418993
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 21:23 schreef danusz1986 het volgende:

[..]

Welke bronnen zijn dan?
Dat weet ik niet meer. Ik meen dat ik het een keer op het journaal hoorde. Misschien zelfs bij het weerbericht, waarbij dan werd opgemerkt dat warm weer slecht zou zijn voor het virus. Zie bijvoorbeeld dit artikel, waarin wat dingen staan die erop wijzen dat we in de zomer minder last hebben van het virus.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_192419626
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 20:15 schreef Federer-fan het volgende:
Het virus houdt niet van warmte, en wat dat betreft, ziet het er vanaf aanstaande zondag goed uit:
- Zondag 18 graden;
- Maandag 16 graden;
- Dinsdag 15 graden;
- Woensdag 18 graden;
- Donderdag 18 graden;
- Vrijdag 16 graden.
Gewoon temperaturen binnenhuis. Gaat niks doen.
pi_192420178
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 21:10 schreef hakunamatafaka het volgende:

[..]

Is dat onderbouwd? Misschien is klimaatverwarming anders zo slecht nog niet om volgende virussen tegen te gaan?
Dat en de vele virussen nu hebben gedeelde oorzaken.
pi_192420287
Maar lekker weer is altijd fijn natuurlijk!
pi_192427095
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 21:10 schreef hakunamatafaka het volgende:

[..]

Is dat onderbouwd? Misschien is klimaatverwarming anders zo slecht nog niet om volgende virussen tegen te gaan?
Er komen dan vanzelf virussen die hier wel mee om kunnen gaan.
  vrijdag 3 april 2020 @ 10:48:34 #296
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_192427118
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 10:46 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Er komen dan vanzelf virussen die hier wel mee om kunnen gaan.
Waarom doen die virussen dat eigenlijk? Hebben ze niks beters te doen ofzo?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_192427137
quote:
mooi en dan nu lekker massaal produceren en testen!! Ook bij de geringste klachten. Niet als bijna dood neervalt.
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_192427170
quote:
8s.gif Op vrijdag 3 april 2020 10:48 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Waarom doen die virussen dat eigenlijk? Hebben ze niks beters te doen ofzo?
Ik denk dat ze een soort weddenschapjes hebben onderling. Wie het snelste (Corona) of vaakst (Griep) de wereld rond kan zonder weggedrukt te worden. HIV heeft de strijd verloren.
  vrijdag 3 april 2020 @ 11:01:28 #299
331026 hakunamatafaka
Presentie=existentie
pi_192427295
-zie de topicpointer-

[ Bericht 48% gewijzigd door Muck op 03-04-2020 11:06:43 ]
  vrijdag 3 april 2020 @ 11:08:34 #300
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_192427408
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 10:50 schreef Apotheose het volgende:

[..]

mooi en dan nu lekker massaal produceren en testen!! Ook bij de geringste klachten. Niet als bijna dood neervalt.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)oria-corona-tekorten
quote:
Minister De Jonge heeft beloofd dat de testcapaciteit de komende weken uitgebreid wordt van 4000 naar zeker 17.500 tests per dag. De tests die De Jonge belooft, moeten onder andere door de GGD's worden uitgevoerd.

Christian Hoebe van GGD Zuid-Limburg hoopt dat het inderdaad gaat lukken om al die tests uit te voeren. "De capaciteit van honderden tests betekent ook gewoon dat je honderden medewerkers nodig hebt om dit voor elkaar te krijgen. Dat is niet meteen geregeld. Bovendien moet je de hele logistiek inrichten. We willen wel dat de juiste persoon ook de juiste uitslag krijgt."

Koepelorganisatie GGD GHOR Nederland zegt dat ze nu druk bezig zijn om een landelijk dekkend netwerk te maken, zodat ze vanaf maandag ook inderdaad meer kunnen gaan testen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')