abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192371043
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 09:09 schreef Klopkoek het volgende:
[ afbeelding ]

Aldus een partij ideoloog
Wat een grapjas, mijn vriendin (basisschool) draait meer uren dan ooit :D. Misschien op het VMBO/MBO ?
Dobbert nu even niet de wereld rond.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 14:03:55 #177
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_192371672
Edit
pi_192371980
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 09:09 schreef Klopkoek het volgende:
[ afbeelding ]

Aldus een partij ideoloog
De juffen van mijn kinderen zijn nog nooit zo druk geweest. Ze kijken vrijwel continue mee met het online programma om gelijk te kunnen bellen als iemand veel fouten maakt. En dat betekent van 's morgens 8:30 tot 's middags 17:00, omdat niet alle kinderen tegelijk werken. Verder wordt ieder kind minimaal 2 keer per week gebeld en maken ze vrijwel dagelijks instuctiefilmpjes. Ik denk dat de meeste basisschoolleerkrachten eerder overuren draaien.
pi_192372044
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2020 22:31 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ja leuk, maar het lage aantal IC bedden (en dus opnames) is hier beleid terwijl dezelfde patiënt in een ander land (Frankrijk) gewoon op de IC zou worden opgenomen. Krijg je vanzelf lagere getallen van.
[..]

Flauwekul. Je doet er wat aan door besmettingen te voorkomen en risicogroepen te identificeren. Beleid bepaalt hoeveel mensen er besmet worden (we testen nauwelijks), en hoeveel mensen overlijden (ook een getal die we naar beneden photoshoppen).

Stel mensen minder bloot aan het virus en er overlijden er minder. Verder kun je bij testen ook risicogroepen (zoals diabetes) voortijdig waarschuwen en opnemen. Ook dat scheelt weer doden.

Het aantal sterfgevallen is dus veel interessanter dan je IC opnames of bedden, of de kwaliteit ervan. Dat is enkel ruis.

Je bent zoals gebruikelijk een eersteklas regentenprater. Een goedprater van het belangrijkste getal, het aantal doden. Of onze gezondheidszorg daadwerkelijk zo goed is valt nog te bezien trouwens, gezien de oecd statistieken (die wél onderling vergelijkbaar zijn).

Bij de Spaanse griep zaten mensen ook niet te kijken van 'nou, nou, gelukkig hebben we lage ziekenhuis opnames'. Nee, het aantal doden, dat telt.

Duitsland pakt het verstandig aan. Meten is weten. Kun je dus ook mensen sneller laten reïntegreren.
De meeste doden sterven hier niet op het IC. Die waren dus ook overleden als Nederland 200.000 IC bedden had gehad. Nederlanders willen niet voor uitzichtloze oneindig rekkende behandelingen naar het ziekenhuis. Dat heeft niks met beleid te maken.

Maar goed, voor iemand als jij die zoiets niet snapt is schreeuwen over 'aantal doden' lekker makkelijk. Terwijl je daar alleen jezelf belachelijk mee maakt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-03-2020 14:22:11 ]
pi_192372531
En laten we ook niet vergeten dat mensen die al niet al te best meer zijn doorgaans niet heel veel beter van zo'n beademingsapparaat afkomen als ze de corona overleven.
Het aantal directe doden is slechts één aspect. Leuk als je het leven van mensen nog een paar maanden weet te rekken waarin ze nog een paar maanden mogen creperen voordat ze overlijden, maar ik denk dat je altijd het gesprek moet aangaan om te kijken of de patiënt dat ook daadwerkelijk wil.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 31 maart 2020 @ 14:52:49 #181
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_192372547
Rob Schertsen wil trouwens ook meer IC-bedden, maar dan moeten we natuurlijk wel even de falende zuidelijke economieen overeind houden.

''Alleen samen komen we de crisis door'' _O-

Dat worden lekker dure bedden.

RobJetten twitterde op dinsdag 31-03-2020 om 14:24:23 We willen graag dat Europese landen IC-bedden met ons delen. Logisch.

Maar laat Nederland dan ook solidair zijn met bondgenoten in economische nood. Dat is ook in ons belang.

Alleen samen komen we de crisis door!
https://t.co/NSGnQe5Nqb reageer retweet
pi_192372836
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 14:21 schreef Hanca het volgende:

[..]

De meeste doden sterven hier niet op het IC. Die waren dus ook overleden als Nederland 200.000 IC bedden had gehad. Nederlanders willen niet voor uitzichtloze oneindig rekkende behandelingen naar het ziekenhuis. Dat heeft niks met beleid te maken.

Maar goed, voor iemand als jij die zoiets niet snapt is schreeuwen over 'aantal doden' lekker makkelijk. Terwijl je daar alleen jezelf belachelijk mee maakt.
Nu breekt mijn klomp.

Jijzelf kwam met de fixatie op IC opnames als de primaire maatstaf, het voornaamste dat telt. Daarop zei ik juist dat Nederland patiënten heeft die in andere landen gewoon op de IC terecht zouden komen, en dus ons cijfer naar beneden drukt. Dat zei ik letterlijk, dus natuurlijk snap ik dat.

We praten langs elkaar heen nu, en dat doe je doelbewust.

Alles maar willen draaien en keren om het hoge aantal doden bagatelliseren. Wat gewoon een gevolg is van falend beleid. Duitsland doet het veel beter.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 31-03-2020 15:11:33 ]
pi_192372892
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 14:51 schreef Monolith het volgende:
En laten we ook niet vergeten dat mensen die al niet al te best meer zijn doorgaans niet heel veel beter van zo'n beademingsapparaat afkomen als ze de corona overleven.
Het aantal directe doden is slechts één aspect. Leuk als je het leven van mensen nog een paar maanden weet te rekken waarin ze nog een paar maanden mogen creperen voordat ze overlijden, maar ik denk dat je altijd het gesprek moet aangaan om te kijken of de patiënt dat ook daadwerkelijk wil.
Kijk, dit is nou mogelijk wél een valide verklaring. Dat in andere landen mogelijkerwijs patiënten alsnog maanden later overlijden.
pi_192372938
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 14:52 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Rob Schertsen wil trouwens ook meer IC-bedden, maar dan moeten we natuurlijk wel even de falende zuidelijke economieen overeind houden.

RobJetten twitterde op dinsdag 31-03-2020 om 14:24:23 We willen graag dat Europese landen IC-bedden met ons delen. Logisch.

Maar laat Nederland dan ook solidair zijn met bondgenoten in economische nood. Dat is ook in ons belang.

Rob Jetten heeft in deze volkomen gelijk. Nederland steelt trouwens van andere landen door het bieden van een belastingparadijs, waar ook de camorra dankbaar gebruik van maakt

Nederland is net zo goed een leecher, een renteniersstaat met gebrekkige R&D, innovatie, arbeidsproductiviteit en mogelijkheid om zelf dingen te maken. Nederland luchtkastelen, megaschulden en dozen schuiven land.
pi_192372945
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 15:13 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Kijk, dit is nou mogelijk wél een valide verklaring. Dat in andere landen mogelijkerwijs patiënten alsnog maanden later overlijden.
Maar dat zegt iedereen toch? Wacht een paar maanden met conclusies trekken en kijk dan naar oversterfte.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_192373065
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 15:10 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Nu breekt mijn klomp.

Jijzelf kwam met de fixatie op IC opnames als de primaire maatstaf, het voornaamste dat telt. Daarop zei ik juist dat Nederland patiënten heeft die in andere landen gewoon op de IC terecht zouden komen, en dus ons cijfer naar beneden drukt. Dat zei ik letterlijk, dus natuurlijk snap ik dat.

We praten langs elkaar heen nu, en dat doe je doelbewust.

Alles maar willen draaien en keren om het hoge aantal doden bagatelliseren. Wat gewoon een gevolg is van falend beleid. Duitsland doet het veel beter.
Ja, het gaat om IC opnames. Omdat alleen dat relevant is. Dat Nederland daarbij minder IC opnames van kansloze patienten heeft klopt. Maar dat is geen beleid, maar volksaard.

Het aantal doden heeft niks te maken met beleid zolang het geen doden zijn die gered hadden kunnen worden. En aangezien de IC (nog) niet vol is, zijn er nog geen doden die gered hadden kunnen worden.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 31-03-2020 15:26:52 ]
pi_192373097
quote:

[..]

Tja, dat zeg ik steeds...
pi_192373399
quote:

[..]

Misschien hebben we in NL dankzij onze goede gezondheidszorg ook heel veel mensen wiens leven in andere landen eigenlijk al voorbij zou zijn geweest, maar wij weten het nog net te redden. Zo'n corona-virus is dan net het zetje. Of misschien is de gemiddelde hollandse long dankzij het vochtige klimaat in combinatie met hoogste luchtvervuiling in Europa wat minder goed bestand tegen een goeie corona-longontsteking (Sloeg Corona ook niet hard toe in een ander EU gebied met idioot hoge CO2 waardes in de lucht: Noord Italie)
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_192374063
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 15:49 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Misschien hebben we in NL dankzij onze goede gezondheidszorg ook heel veel mensen wiens leven in andere landen eigenlijk al voorbij zou zijn geweest, maar wij weten het nog net te redden. Zo'n corona-virus is dan net het zetje. Of misschien is de gemiddelde hollandse long dankzij het vochtige klimaat in combinatie met hoogste luchtvervuiling in Europa wat minder goed bestand tegen een goeie corona-longontsteking (Sloeg Corona ook niet hard toe in een ander EU gebied met idioot hoge CO2 waardes in de lucht: Noord Italie)
Ja, nu komen we ergens.

Zou ook wel eens een schatting willen zien van het aantal personen dat een zieke aan steekt. Als dat hier heel hoog ligt (beleid!) dan is dat ook een oorzaak voor meer doden.
pi_192374075
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 16:41 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ja, nu komen we ergens.

Zou ook wel eens een schatting willen zien van het aantal personen dat een zieke aan steekt. Als dat hier heel hoog ligt (beleid!) dan is dat ook een oorzaak voor meer doden.
Die schatting is momenteel rond de 1.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)ductie-cijfer-corona

Morgen weer een nieuwe schatting.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 31-03-2020 16:47:48 ]
pi_192374081
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 16:41 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ja, nu komen we ergens.

Er is al aangegeven dat het ong op 1 ligt, terwijl zonder maatregelen het 3 zou zijn geweest.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_192374145
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 14:52 schreef Vader_Aardbei het volgende:

Ik ben helemaal niet zo pro-EU, maar hier heeft Jetten gewoon gelijk. Er moet een Marshallplan komen voor de Italiaanse en de Spaanse economie. Dat moet betaald worden door de EU en dus inderdaad met name door Duitsland en ook Nederland. Hoe, dat maakt me niet zo veel uit. Eenmalige Eurobonds, geld van het noodfonds. Allemaal prima. Als we ze maar helpen.

Als we in ruil daarvoor inderdaad met zijn allen ook kunnen schuiven met IC capaciteit naar waar dat het hardst nodig is, zou dat inderdaad helemaal goed zijn.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 31-03-2020 16:48:59 ]
pi_192374186
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 16:47 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik ben helemaal niet zo pro-EU, maar hier heeft Jetten gewoon gelijk. Er moet een Marshallplan komen voor de Italiaanse en de Spaanse economie. Dat moet betaald worden door de EU en dus inderdaad met name door Duitsland en ook Nederland. Hoe, dat maakt me niet zo veel uit. Eenmalige Eurobonds, geld van het noodfonds. Allemaal prima. Als we ze maar helpen.
Maar dan wel met strenge voorwaarden. Het moet maar eens afgelopen zijn. De Nederlandse begroting is prima in orde en de Nederlander brengt daar offers voor. Die zuid Europeanen doen aan lang leve de lol en bij de eerste beste tegenslag moet noord Europa weer bijlappen.

Gedane zaken nemen geen keer. Maar naar de toekomst toe moet dit maar eens afgelopen zijn.
zie email 27 oktober
pi_192374204
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 16:49 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Maar dan wel met strenge voorwaarden. Het moet maar eens afgelopen zijn. De Nederlandse begroting is prima in orde en de Nederlander brengt daar offers voor. Die zuid Europeanen doen aan lang leve de lol en bij de eerste beste tegenslag moet noord Europa weer bijlappen.

Gedane zaken nemen geen keer. Maar naar de toekomst toe moet dit maar eens afgelopen zijn.
Ik zeg ook: eenmalig. Ik vind niet dat ze hiervoor heel hard moeten bloeden, dat het virus hard toesloeg in Italië en Spanje voor we in de EU de ernst door hadden, kunnen die landen ook weinig aan doen.
pi_192374213
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 16:50 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik zeg ook: eenmalig. Ik vind niet dat ze hiervoor heel hard moeten bloeden, dat het virus hard toesloeg in Italië en Spanje voor we in de EU de ernst door hadden, kunnen die landen ook weinig aan doen.
Maar wel dat het geld gelijk op is. Waarom hebben ze geen spaarpotje?
zie email 27 oktober
pi_192374247
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 16:51 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Maar wel dat het geld gelijk op is. Waarom hebben ze geen spaarpotje?
Dit lijkt me niet het juiste moment om daar over te discussieren, eerst die golf van werkloosheid en failliete bedrijven die er dreigt afwenden.
pi_192374315
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 16:53 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dit lijkt me niet het juiste moment om daar over te discussieren, eerst die golf van werkloosheid en failliete bedrijven die er dreigt afwenden.
Mij wel. Want het komt nooit gelegen. En het moet toch maar eens klaar zijn.
zie email 27 oktober
  Moderator dinsdag 31 maart 2020 @ 17:28:55 #198
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_192374854
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 16:53 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat is het voor die landen nooit. Je kan er vergif op innemen dat we over een paar jaar weer de portemonnee kunnen trekken voor de mediterrane landen omdat ze hun huishoudboekje dan nog steeds niet op orde hebben.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 31 maart 2020 @ 17:32:40 #199
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_192374911
De FVD-aanhangers lopen massaal terug naar de VVD, niet onverwacht
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_192375106
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 17:28 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Dat is het voor die landen nooit. Je kan er vergif op innemen dat we over een paar jaar weer de portemonnee kunnen trekken voor de mediterrane landen omdat ze hun huishoudboekje dan nog steeds niet op orde hebben.
Dan moeten we het na de crisis er over hebben, maar met landen onderhandelen waar de mensen dood gaan omdat er niet genoeg IC bedden zijn, ziet mij er toch echt teveel uit als chantage met de inzet van mensenlevens. Ik weetdat het technisch niet zo ligt, maar dat is wel de indruk die je geeft. En dat is niet best voor je imago.

Nederland wil graag hulp voor de bloementelers (en ik ken er wat uit de buurt, die hebben dat heel hard nodig) en heeft daar ook gewoon een eensgezinde EU voor nodig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')