Ik bespeur zelfmedelijden en egoïsme in je posts.quote:Op maandag 23 maart 2020 21:27 schreef Ixnay het volgende:
Ik hun het ze allemaal van harte als ze dat willen. Maar de vrijheidsliefhebber wordt weer, zoals altijd compleet vergeten. Sterker nog, hij wordt gediscrimineerd. Niemand denkt aan het welzijn van de vrijheidsliefhebber. Alles draait om de angst voor dat griepje.
Ik denk dat wij ruim over de 500 gaan.quote:Op maandag 23 maart 2020 21:27 schreef Ixnay het volgende:
Als we de curve van landen als China, Italië, Zuid-Korea +/- volgen dan komen we uit op 20.000 besmettingen en 500 doden aan het einde.
28/29 maart is het keerpunt en zal de toename afzwakken. Bron: Onderzoek TUe.
We nemen forse maatregelen om dit getal van 500 te beïnvloeden. Het kunnen 400 worden, het kunnen 600 worden. We doen van alles. En dat voor mensen die binnen een jaar zonder virus ook doodgaan.
In Nederland hebben we jaarlijks 1700 a 1800 zelfmoorden. Als dit alleen al 20% toeneemt door deze maatregelen heb je al meer doden te pakken. Met als verschil dat dit mogelijk gezonde mensen waren die nog jaren belasting gingen betalen en aan wie wij te danken hebben dat we überhaupt ziekenhuisbedden hebben.
En dan hebben we het nog niet eens eens gehad over de economische gevolgen. Ik vond de maatregelen tot 2 weken geleden veel te soft en daarna veel te extreem.
Het enige advies van Grapperhaus/Rutte/De Jonge dat ik volg is gezond verstand blijven gebruiken. Wij zijn door aan het draven.
Leven zonder vrijheid is een hel, de dood kan alleen maar beter zijn dan dat. Aldus mijn mening.
Andere mensen houden van werken (bazen rijker maken), lekker veel schulden (huizen kopen), veel kinderen, veel verantwoordelijkheden, veel stress.
Ik hun het ze allemaal van harte als ze dat willen. Maar de vrijheidsliefhebber wordt weer, zoals altijd compleet vergeten. Sterker nog, hij wordt gediscrimineerd. Niemand denkt aan het welzijn van de vrijheidsliefhebber. Alles draait om de angst voor dat griepje.
Nee, dat gaan ze nooit handhaven natuurlijkquote:Op maandag 23 maart 2020 21:31 schreef HetDonkertAan het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met gezinsbezoeken van ongeveer 5 man?
Dus ik ga op bezoek bij m'n ouders en 3 broertjes in 't weekend?
Kunnen ze me dan uit dat huis halen?
Nee je moet zelf verstandig genoeg zijn om dat niet te doenquote:Op maandag 23 maart 2020 21:31 schreef HetDonkertAan het volgende:
Wil daar wel even bij vermelden dat de Albert-Heijn dit weekend een enorme storing had op de DC's waardoor winkels nauwelijks zijn bevoorraad. Het blijft wel zo dat bepaalde assortimentsgroepen (zoals diepvries) op een laag pitje blijven staan om voorrang te geven aan belangrijkere zaken.quote:Op maandag 23 maart 2020 21:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Jumbo XL: zoveel mensen die door elkaar heen lopen. Snel even iets voor je langs pakken. Bij de kassa hijgen in je nek. Geen bescherming voor cassieres. Wel hand-ontsmettingsmiddel.
AH wel schermen voor de kassa.
Lege schappen en geen spul voor je handen.
Dat denk ik ook.quote:Op maandag 23 maart 2020 21:32 schreef Tengano het volgende:
Zou trouwens zomaar kunnen dat deze persco weer een stimulerend hamstereffect tot gevolg heeft.
Al die doommaatregelen zorgen er toch wel voor dat de paniek alsmaar meer gaat toenemen.
Volgens mij mag je op bezoek in je eentje of met zijn 2en.quote:Op maandag 23 maart 2020 21:31 schreef HetDonkertAan het volgende:
Ja haha, 2 maanden m'n gezin dus niet zien. Terwijl we zelfs al corona hebben gehad met 3 personen binnen dat gezin.quote:Op maandag 23 maart 2020 21:32 schreef Chia het volgende:
[..]
Nee je moet zelf verstandig genoeg zijn om dat niet te doen
Dom. Kunnen niet zelf nadenken blijkbaar, noch creatief zijn.quote:
Ik ben uiterst content met de maatregelen.quote:Op maandag 23 maart 2020 21:32 schreef Tengano het volgende:
Zou trouwens zomaar kunnen dat deze persco weer een stimulerend hamstereffect tot gevolg heeft.
Al die doommaatregelen zorgen er toch wel voor dat de paniek alsmaar meer gaat toenemen.
Nee doen ze niet, te onbetrouwbaar op individueel niveau.quote:Op maandag 23 maart 2020 21:29 schreef Kyran het volgende:
Weet iemand of Sanquin testresultaat ook terugkoppelt aan de donor?
Had echt toevallig begin februari bloed gedoneerd, dus ik mag nog niet
Dat lijkt me toch ook. Ik heb het dan compleet verkeerd begrepen. Ik dacht alle maatregelen verlengt tot 1 juni, plus extra maatregelen. Alleen scholen mogen na 6 april weer verder kijken.quote:Op maandag 23 maart 2020 21:30 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Die moeten gewoon haast wel verlengd worden. In de horeca gaat dat toch niet werken. Daar heb je juist veel mensen en zeker tijdens stappen.
3 mensen bezoek max.quote:Op maandag 23 maart 2020 21:33 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Volgens mij mag je op bezoek in je eentje of met zijn 2en.
Maar al ga je met meer zullen ze niet dat huis binnenvallen met het AT hoor.
Opnieuw België:quote:Op maandag 23 maart 2020 21:31 schreef HetDonkertAan het volgende:
Die snap ik nietquote:Op maandag 23 maart 2020 21:34 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Ik ben uiterst content met de maatregelen.![]()
En zie dat er in dit topic ook weer aardig gehandhaafd moet worden.
Weet niet of dat hier zo gewaardeerd wordt... Maar ik werk elke dag flink hard, dus mensen die nu nauwelijks iets bijdragen maar wel aanspraak maken op de voorzieningen...quote:
Oké, maar wanneer je dus zoals ik niet bij je 'originele gezin' thuis woont en toevallig alleen mag dat dus weer niet...quote:Op maandag 23 maart 2020 21:34 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Opnieuw België:
Iedereen die onder één en hetzelfde dak woont mag ook samen buiten zijn. Maar dat moet je bij controle wel kunnen bewijzen.
Ik dacht dat jij wel redelijk intelligent wasquote:Op maandag 23 maart 2020 21:34 schreef ZarB het volgende:
[..]
Dat lijkt me toch ook. Ik heb het dan compleet verkeerd begrepen. Ik dacht alle maatregelen verlengt tot 1 juni, plus extra maatregelen. Alleen scholen mogen na 6 april weer verder kijken.
Jensen kan beter zelf binnen blijven met zijn obesitas.quote:Op maandag 23 maart 2020 21:35 schreef riazop het volgende:
Robert Jensen had zijn hoop op Boris en Trump gevestigd, maar Boris is al in het lockdown kamp
Volgens mij niet. Is anoniem, mede omdat er ook een fout in de individuele test kan zitten. Op grotere schaal geeft het gewoon een nauwkeurig beeld. Zoiets stond op de site van Sanquin.quote:Op maandag 23 maart 2020 21:29 schreef Kyran het volgende:
Weet iemand of Sanquin testresultaat ook terugkoppelt aan de donor?
Had echt toevallig begin februari bloed gedoneerd, dus ik mag nog niet
In ieder geval niet meer dan 3 mensen op bezoek laten komen. Dus niet meer dan 3 buitenstaanders in je huishouden.quote:Op maandag 23 maart 2020 21:33 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Volgens mij mag je op bezoek in je eentje of met zijn 2en.
Maar al ga je met meer zullen ze niet dat huis binnenvallen met het AT hoor.
grote jongenquote:Op maandag 23 maart 2020 21:36 schreef riazop het volgende:
Mooi, Boris wist dat het decision time was
Ik denk dat het dan een niet-essentiële verplaatsing is en dus verboden.quote:Op maandag 23 maart 2020 21:35 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Oké, maar wanneer je dus zoals ik niet bij je 'originele gezin' thuis woont en toevallig alleen mag dat dus weer niet...
Nja. Tis allemaal wat zeg.
Regels gelden nog niet. Moeten er eerst noodverordeningen komen. En dan is er ook nog zoiets als persvrijheid.quote:Op maandag 23 maart 2020 21:35 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Bij Jinek houden ze zich niet aan de regels. ¤400 boete per persoon buiten de 3 mensen?
Zelfde maatregelen als hier toch?quote:Op maandag 23 maart 2020 21:35 schreef riazop het volgende:
Robert Jensen had zijn hoop op Boris en Trump gevestigd, maar Boris is al in het lockdown kamp
enige west europese land zonder lockdownquote:Op maandag 23 maart 2020 21:36 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Wat is precies de aanpak van Zweden?
De boodschap en toon vond ik erg vergelijkbaar met de Nederlandse.quote:Op maandag 23 maart 2020 21:36 schreef kilon het volgende:
Boris is wel heel duidelijk in zijn toespraak. Scheelt natuurlijk ook dat de pers geen vragen kan stellen.
yepquote:Op maandag 23 maart 2020 21:37 schreef SecretStoryWous het volgende:
[..]
Zelfde maatregelen als hier toch?
Gemeentes mogen zelf beslissen?quote:Op maandag 23 maart 2020 21:35 schreef Mortaxx het volgende:
In
[..]
Ik dacht dat jij wel redelijk intelligent was
alleen zonder dat oerdomme en verwarrende gelul over dat we allemaal besmet moeten worden voor groepsimmuniteitquote:Op maandag 23 maart 2020 21:37 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
De boodschap en toon vond ik erg vergelijkbaar met de Nederlandse.
Thanksquote:Op maandag 23 maart 2020 21:34 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Nee doen ze niet, te onbetrouwbaar op individueel niveau.
https://www.sanquin.nl/ar(...)aar-groepsimmuniteit
Nee, alleen de bijeenkomsten-maatregel is verlengt tot 1 juniquote:Op maandag 23 maart 2020 21:34 schreef ZarB het volgende:
[..]
Dat lijkt me toch ook. Ik heb het dan compleet verkeerd begrepen. Ik dacht alle maatregelen verlengt tot 1 juni, plus extra maatregelen. Alleen scholen mogen na 6 april weer verder kijken.
Nou, die regel geldt hier nog niet als het goed is.quote:Op maandag 23 maart 2020 21:36 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Ik denk dat het dan een niet-essentiële verplaatsing is en dus verboden.
Onjuist, zie rtlnieuws: Bezoek in eigen huis is nog toegestaan. Maar je mag niet meer dan drie mensen uitnodigen, zo luiden de nieuwe regels.quote:Op maandag 23 maart 2020 21:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Regels gelden nog niet. Moeten er eerst noodverordeningen komen. En dan is er ook nog zoiets als persvrijheid.
Zijn twee losstaande dingen.quote:
3 mensen officieel uitnodigen en de rest alleen maar hinten dat ze welkom zijn!quote:Op maandag 23 maart 2020 21:39 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Onjuist, zie rtlnieuws: Bezoek in eigen huis is nog toegestaan. Maar je mag niet meer dan drie mensen uitnodigen, zo luiden de nieuwe regels.
Moet je ook vooral niet zijn.quote:Op maandag 23 maart 2020 21:38 schreef ZarB het volgende:
[..]
Gemeentes mogen zelf beslissen?
Ik zie genoeg vragen en onduidelijkheden her en der dus voel me niet echt beledigd ofzo.
Klopt, qua handhaafbare verboden mag je niet meer met meer dan twee samenzijn binnen anderhalve meter, tenzij je uit hetzelfde huishouden komt.quote:Op maandag 23 maart 2020 21:38 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Nou, die regel geldt hier nog niet als het goed is.
In je eentje mag je bijvoorbeeld best een wandeling maken las ik net.
Het blijft een lastige keuze, als je te hard ingrijpt spaar je misschien rechtstreekse levens, maar kun je nog meer levens beschadigen.quote:Op maandag 23 maart 2020 21:37 schreef Jor_Dii het volgende:
UK sluit wel alle winkels, blijf het onbegrijpelijk vinden dat het hier allemaal open blijft eigenlijk..
En dat dan niet in het turks, marokaans of iritrees omroepen waarmee je eigenlijk de doelgroep bereikt.quote:Op maandag 23 maart 2020 21:39 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Onjuist, zie rtlnieuws: Bezoek in eigen huis is nog toegestaan. Maar je mag niet meer dan drie mensen uitnodigen, zo luiden de nieuwe regels.
Is dat niet per veiligheidsregio?quote:Op maandag 23 maart 2020 21:37 schreef Questular het volgende:
Ergens een overzicht per provincie? Dus niet de gemeentes afzonderlijk.
vliegvelden hier openquote:Op maandag 23 maart 2020 21:37 schreef Jor_Dii het volgende:
UK sluit wel alle winkels, blijf het onbegrijpelijk vinden dat het hier allemaal open blijft eigenlijk..
quote:Op maandag 23 maart 2020 21:38 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Nou, die regel geldt hier nog niet als het goed is.
In je eentje mag je bijvoorbeeld best een wandeling maken las ik net.
Wat meer uitleg bij de Belgische situatie.quote:Verplaatsingen en reizen
Iedereen wordt verwacht van zo veel mogelijk thuis te blijven om het contact met andere mensen buiten het gezin te beperken. Daarom zijn alleen noodzakelijke verplaatsingen toegestaan. Alle niet-dringende verplaatsingen moeten uitgesteld worden.
Er geldt bovendien een samenscholingsverbod. Dit betekent dat alle samenscholingen met meer dan twee personen verboden zijn. Enkel gezinsleden die onder hetzelfde dak wonen mogen met meer personen naar buiten gaan.
Reizen buiten België die niet als noodzakelijk worden beschouwd, worden tot en met 5 april verboden. De grenzen van ons land zijn gesloten voor niet-essentiële verplaatsingen. De politie voert grenscontroles uit.
Buitenactiviteiten
Lichaamsbeweging in de buitenlucht is toegestaan en zelfs aanbevolen. Dit kan met gezinsleden die onder hetzelfde dak wonen of met een vriend. Uitstapjes met gezinsleden die onder hetzelfde dak wonen zijn toegestaan.
Parken en natuurdomeinen zijn open, volg hierbij wel de richtlijnen voor bos- en natuurwandelingen.
Jagen en hengelen zijn verboden
paardrijden als recreatieve bezigheid is verboden. Alleen de absoluut noodzakelijke activiteiten om het welzijn van de paarden te waarborgen mogen blijven doorgaan.
Samenscholingen in open lucht zijn niet toegestaan. Om die reden zijn de meeste buitenspeeltuinen gesloten.
En nu maar weer uitkijken dat zg. smartasses deze simpel doelstellingen weer niet gaan verbuigen.quote:Op maandag 23 maart 2020 21:39 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Wellicht is Skype een optie?quote:Op maandag 23 maart 2020 21:41 schreef Greenpeas het volgende:
Even aan vraagje aan de ouders hier - hoe doen jullie het met jullie kinderen en contact met oma/opa?
Ik kan het mijn ouders en schoonouders echt niet aandoen om hun kleindochter tot 1 juni niet te zien, aan de andere kant knaagt het aan me omdat het niet aan de social distancing voorwaarden voldoet...
Blijf ik ook vreselijk onduidelijk vinden..quote:Op maandag 23 maart 2020 21:40 schreef 0108daniel het volgende:
Hoe zit dat met werk eigenlijk?
Ik werk in een groot distributie centrum.
Daar werken tientallen mensen.
Waarom word zoiets niet gesloten of zijn daar uberhaubt geen regels voor?
Zeker .quote:Op maandag 23 maart 2020 21:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
VS heeft zoveel 'brandhaarden'. Dat wordt nog een hele taak om het daar volledig te stoppen.
[ afbeelding ]
Dit zou wel handig zijn ja.quote:Op maandag 23 maart 2020 21:40 schreef Tengano het volgende:
[..]
En dat dan niet in het turks, marokaans of iritrees omroepen waarmee je eigenlijk de doelgroep bereikt.
Ok, dankjewel. Ja boetes zijn beter en Fok! is errug langzaamquote:Op maandag 23 maart 2020 21:39 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Zijn twee losstaande dingen.
Ik ben blij met de maatregelingen die getroffen worden en dat er ook op toegezien gaat worden, boetes uitgedeeld kunnen gaan worden.
En zag hier wat 'hihaho, geef mij ook eens wat aandacht' posts in de tussentijd verdwijnen.
BTW, doet FOK! weer vervelend? Moet eerst de pagina verversen wil mijn post er doorheen komen.
Vind het juist enorm slim. Nu kan het strand van Zandvoort dicht en kan dat dan Schiermonnikoog open blijvenquote:Op maandag 23 maart 2020 21:40 schreef Confetti het volgende:
Bij ons mogen die softe burgemeesters zelf allerlei regeltjes gaan verzinnen dus. Ik snap niet waarom de centrale overheid de veiligheidsregio's zoveel ruimte geeft. Pak ze hun bevoegdheid af en maak een uniform beleid. Dit wordt weer een chaos van regels, zeker op het gebied van het aanwijzen van verboden gebieden.
Die regels gelden toch niet voor jou joh.quote:Op maandag 23 maart 2020 21:41 schreef Greenpeas het volgende:
Even aan vraagje aan de ouders hier - hoe doen jullie het met jullie kinderen en contact met oma/opa?
Ik kan het mijn ouders en schoonouders echt niet aandoen om hun kleindochter tot 1 juni niet te zien, aan de andere kant knaagt het aan me omdat het niet aan de social distancing voorwaarden voldoet...
Vet lijstje, jammer dat we die nu pas zien...quote:Op maandag 23 maart 2020 21:42 schreef riazop het volgende:
[..]
Zeker .
Maar DIT is waarom Trump nog geen nationale lockdown wenst
Aantal doden per 1 miljoen inwoners – 23 maart
1. Italië 101
2. Spanje 48
3. Iran 23
4. Zwitserland 13,8
5. Frankrijk 12,6
6. Nederland 12,4
....
18. VS 1,7
Dat is een dringend advies, geen regel.quote:Op maandag 23 maart 2020 21:39 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Wij doen het absoluut niet meer. Normaal een keer per week oppassen enzo.quote:Op maandag 23 maart 2020 21:41 schreef Greenpeas het volgende:
Zelfde punt hier. Zie mijn ouders normaal ongeveer elke 1 á 2 weken en heb jonge kinderen.quote:Op maandag 23 maart 2020 21:41 schreef Greenpeas het volgende:
Aantal doden per 1 miljoen inwoners is de meest zinloze statistiek natuurlijk. Aangezien dat uitgaat van een perfecte spreiding. Het probleem is juist dat lokale ziekenhuizen overspoeld raken.quote:Op maandag 23 maart 2020 21:42 schreef riazop het volgende:
[..]
Zeker .
Maar DIT is waarom Trump nog geen nationale lockdown wenst
Aantal doden per 1 miljoen inwoners – 23 maart
1. Italië 101
2. Spanje 48
3. Iran 23
4. Zwitserland 13,8
5. Frankrijk 12,6
6. Nederland 12,4
....
18. VS 1,7
Ja maar we willen allemaal een harde lockdownquote:Op maandag 23 maart 2020 21:43 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Vind het juist enorm slim. Nu kan het strand van Zandvoort dicht en kan dat dan Schiermonnikoog open blijven
Dan zijn de mensen die richtlijnen wel opvolgen niet de dupe van de Tokkies
morgen avond de nieuwe (en Nederland op een 4e plaats?)quote:Op maandag 23 maart 2020 21:43 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Vet lijstje, jammer dat we die nu pas zien...
Valt mij eigenlijk wel vooral op dat jagen, paardrijden en vooral vissen daar nu verboden zijn...quote:Op maandag 23 maart 2020 21:41 schreef DonRaja het volgende:
[..]
[..]
Wat meer uitleg bij de Belgische situatie.
quote:Op maandag 23 maart 2020 21:40 schreef 0108daniel het volgende:
Hoe zit dat met werk eigenlijk?
Ik werk in een groot distributie centrum.
Daar werken tientallen mensen.
Waarom word zoiets niet gesloten of zijn daar uberhaubt geen regels voor?
https://www.rijksoverheid(...)-controle-te-krijgenquote:Blijf zoveel mogelijk thuis. Ga alleen naar buiten voor werk wanneer u niet thuis kunt werken, voor boodschappen, of om voor anderen te zorgen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |