Ja natuurlijk, ik ga hier geen fake nieuws plaatsen. Heb net een aantal dingen doorgelezen en dit is de samenvatting.quote:
Dit gaat veel geld kostenquote:Op maandag 23 maart 2020 16:42 schreef Tengano het volgende:
Nijmegen is het hardst getroffen in Gelderland en gaat ondertussen nog vrolijk verder met de voorbereidingen van de vierdaagse
Ik huil. Ik hoop dat je mee doet.quote:
Het zal de komende tijd ook wel wat sneller op gaan lopen, langzaam zullen de IC's zich vullen. En in de meeste regio's komen de 1e patienten pas nu binnen.quote:Op maandag 23 maart 2020 16:40 schreef Kyran het volgende:
[..]
Er zit niet echt een lijn in hoe gerapporteerd wordt nee.
Ik moet toch etenquote:Op maandag 23 maart 2020 16:44 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Jij vond de buitenwereld sowieso maar eng toch?
Is in Nijmegen al gebeurd las ik net. 95 euro boete.quote:Op maandag 23 maart 2020 16:43 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Dat is dan alleen een advies. Laat ze dan maar maatregelen treffen met eventuele straffen erop. Alleen dat helpt.
Past goed bij de cijfers van vandaag, dus wie weet.quote:Op maandag 23 maart 2020 16:45 schreef MissionPhailed het volgende:
Wat als er op de persconferentie vanavond juist een versoepeling van de maatregelen in het vooruitzicht wordt gesteld ... ?
Dan hebben ze daar goede redenen voor, kom op mensen we merken het over twee uurtjes wel.quote:Op maandag 23 maart 2020 16:45 schreef MissionPhailed het volgende:
Wat als er op de persconferentie vanavond juist een versoepeling van de maatregelen in het vooruitzicht wordt gesteld ... ?
Alleen vracht + mensen mee terugnemen. Net nog navraag gedaan bij mijn neef, de vrachten die ze meenemen naar die bestemmingen leveren nog iets op.. passagiers nemen ze niet mee, alleen terug naar NL.quote:Op maandag 23 maart 2020 16:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
KLM vliegt nog steeds naar Barcelona, Madrid en Rome?
Dat zou heel fijn zijn. Als ze ook een vooruitzicht geven wanneer we een beetje uit deze malaise gaan geraken.quote:Op maandag 23 maart 2020 16:45 schreef MissionPhailed het volgende:
Goed besluit. Laten we ons niet opfokken door wat NSB social media die op zoek gaat naar wat mensen die niet helemaal 1,5 meter afstand hebbenquote:Op maandag 23 maart 2020 16:38 schreef wpor het volgende:
Op 538 op het nieuws zojuist het bericht dat er geen nieuwe maatregelen worden verwacht vanavond, volgens bronnen binnen het kabinet.
Stel, dit we gaan over de piek heen. Hoe lang zou het dan nog duren?quote:Op maandag 23 maart 2020 16:42 schreef LekkerWeertje het volgende:
[..]
Dat is te hopen, maar nog allerminst zeker. Daar moet je meer datapunten voor hebben, zodat je een trend krijgt.
Nou nou nou.. 'gewoon'quote:Op maandag 23 maart 2020 16:44 schreef raptorix het volgende:
Dat hamsteren komt vooral door die paniekzaaiers die roepen : TOTAL LOCKDOWN!!!!!
Terwijl in de landen met de zwaarste maatregelen mensen nog gewoon naar de winkel kunnen.
Is over komen waaien uit Australië geloof ik.quote:Op maandag 23 maart 2020 16:44 schreef 0108daniel het volgende:
Kan iemand mij vertellen hoe het zit met dat WC papier?
Waarom word uitgerekend WC papier zoveel 'gehamsterd'?
Heeft niemand standaard rollen op voorraad of hoe moet ik dit zien.
7 april gooien we de deuren openquote:Op maandag 23 maart 2020 16:45 schreef MissionPhailed het volgende:
Ik geloof je. Maar ik sta ervan te kijken dat de organisatie überhaupt over doorgaan nadenkt. Er komen zo'n week één miljoen mensen naar de stad. Alle andere grote evenementen in die periode zijn al afgelast. En die komen qua grote niet eens in de buurt van de 4-daagse.quote:Op maandag 23 maart 2020 16:44 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, ik ga hier geen fake nieuws plaatsen. Heb net een aantal dingen doorgelezen en dit is de samenvatting.
Zoiets dacht ik ook gelezen te hebben, maar dat maak ik niet echt op uit het bericht van de NOS. Vracht vind ik wel goed dat dat doorgaat, want ook andere landen hebben recht op spullen die wij hier produceren/doorvoeren.quote:Op maandag 23 maart 2020 16:45 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Alleen vracht + mensen mee terugnemen. Net nog navraag gedaan bij mijn neef, de vrachten die ze meenemen naar die bestemmingen leveren nog iets op.. passagiers nemen ze niet mee, alleen terug naar NL.
Mijn vermoeden is dat onbekend betekent dat er niks in het medisch dossier van deze persoon staat, en ze geen tijd/mogelijkheid hebben gehad om erachter te komen of er misschien een aandoening als kanker aanwezig was.quote:Op maandag 23 maart 2020 16:43 schreef SamCooke het volgende:
[..]
De hoge sterfte ligt in lijn met wat ik eerder elders heb gelezen, vind ik niet heel verrassend.
Maar dat circa de helft van alle overleden personen heeft als aandoening geen of onbekend vind ik best hoog als je de berichtgeving hierover in ogenschouw neemt.
Horeca in Nijmegen ligt al plat en dat kost klauwen met geld. Nijmeegse maakt meestal het hele jaar goed, maar dit keer ziet het er minder goed uitquote:
Als het op is kan er ook niets meer gekocht worden hequote:Op maandag 23 maart 2020 16:43 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
(NOS Liveblog)
Dat verbaast me. Slechts verdubbeld vind ik niet eens zo veel gezien de gekte.
Dat je daar nog niet iemand voor hebt gevonden die effe boodschappen voor je kan doen. Of spreek je verder ook niemand, behalve 'bedankt!' naar de pizzabezorger?quote:
Omdat veel mensen gewoon het IQ van een dropveter hebbenquote:Op maandag 23 maart 2020 16:44 schreef 0108daniel het volgende:
Kan iemand mij vertellen hoe het zit met dat WC papier?
Waarom word uitgerekend WC papier zoveel 'gehamsterd'?
Heeft niemand standaard rollen op voorraad of hoe moet ik dit zien.
Nee, hij gaat een toespraak niet wijden aan een lege huls. Er zal iets gedaan worden. Of alleen in Brabant, of landelijk, maar iets wijzigt.quote:Op maandag 23 maart 2020 16:36 schreef roos94 het volgende:
[..]
Vast weer het same old same old.
Op een nog kwader toontje. We MOETEN 1.5 meter afstand houden. Ik blijf het herhalen, het is heel belangrijk yada yada. Ik ben geschrokken van de hoeveelheid mensen die dit weekend de natuur introk. We moeten het met zijn alle doen!!!11
Die kans lijkt me ook groter eerlijk gezegd.quote:Op maandag 23 maart 2020 16:45 schreef MissionPhailed het volgende:
Dat zou een goed besluit zijn, geen extra maatregelen.quote:Op maandag 23 maart 2020 16:45 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Goed besluit. Laten we ons niet opfokken door wat NSB social media die op zoek gaat naar wat mensen die niet helemaal 1,5 meter afstand hebben
Ik vind het heel calvanistisch, gij mag niet naar het strand want anderen werken keihard.quote:Op maandag 23 maart 2020 16:45 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Goed besluit. Laten we ons niet opfokken door wat NSB social media die op zoek gaat naar wat mensen die niet helemaal 1,5 meter afstand hebben
Lijkt mij echt onmenselijk om zulke keuzes te moeten maken. Ik hoop dat het niet gaat gebeuren, maar ben nog steeds niet gerust gesteld met de huidige maatregelen en gedrag.quote:Op maandag 23 maart 2020 16:45 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Het zal de komende tijd ook wel wat sneller op gaan lopen, langzaam zullen de IC's zich vullen. En in de meeste regio's komen de 1e patienten pas nu binnen.
In 'mijn' ziekenhuis is 3 dagen geleden de 1e patient ook pas op de IC binnen gebracht (inmiddels liggen er meerdere). Er is nog plek voor 3 a 4 mensen en dan zijn de gewone plekken op. Mogelijk wordt er dan op het operatiecomplex een nieuwe zaal ingericht met 13 extra plekken.
Met de gemiddelde duur van 3 weken op de IC vrees ik dus dat die zaal ook snel vol zal liggen.
Na een week weten ze in de meeste gevallen of iemand op gaat knappen of niet. Voorlopig gaan ze tot het gaatje door, maar er wordt al wel een scenario voorbereid dat ze gaan stoppen met behandelen als er geen uitzicht op verbetering is en de plek nodig is voor iemand met meer kans.
Zijn toch weer de momenten dat ik blij ben dat ik geen arts ben. Je zal de beslissing maar moeten maken
Hohoquote:Op maandag 23 maart 2020 16:38 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat blijft een domme uitspraak, wat wel verschil maakt is dat de eerste melding pas na carnaval kwam... het had denk ik echt wel verschil gemaakt in de communicatie van het RIVM als de eerste melding al voor carnaval was gedetecteerd.
Vooralsnog is het pas over vier maanden, dus nog best veel tijd. En als ze nu niet beginnen met de voorbereidingen gaat het sowieso niet gebeuren.quote:Op maandag 23 maart 2020 16:46 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Ik geloof je. Maar ik sta ervan te kijken dat de organisatie überhaupt over doorgaan nadenkt. Er komen zo'n week één miljoen mensen naar de stad. Alle andere grote evenementen in die periode zijn al afgelast. En die komen qua grote niet eens in de buurt van de 4-daagse.
Dat is wel het risico van ondernemen... Daar lopen héél veel ondernemers nu tegenaan...quote:
Onzin. Dat hamsteren is in volle hevigheid begonnen toen nog bijna niemand in Nederland het woord lockdown in zijn mond nam.quote:Op maandag 23 maart 2020 16:44 schreef raptorix het volgende:
Dat hamsteren komt vooral door die paniekzaaiers die roepen : TOTAL LOCKDOWN!!!!!
Terwijl in de landen met de zwaarste maatregelen mensen nog gewoon naar de winkel kunnen.
Maar normaal is het dus niet op én vullen supermarkten dubbel zo hard weer bij.quote:Op maandag 23 maart 2020 16:47 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Als het op is kan er ook niets meer gekocht worden he
KLM moet toch iets om de grote verliezen te verkleinen.. Het is slechts een druppel op de gloeiende plaat, maar als je zegt passagiers op te pikken, waarom dan ook niet gelijk even afspreken met het land van bestemming om extra producten mee te nemen.quote:Op maandag 23 maart 2020 16:46 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zoiets dacht ik ook gelezen te hebben, maar dat maak ik niet echt op uit het bericht van de NOS. Vracht vind ik wel goed dat dat doorgaat, want ook andere landen hebben recht op spullen die wij hier produceren/doorvoeren.
Argument is dat je besmet kan raken of anderen kan besmettenquote:Op maandag 23 maart 2020 16:47 schreef skrn het volgende:
[..]
Ik vind het heel calvanistisch, gij mag niet naar het strand want anderen werken keihard.
Want dat is het argument.
Wat een flauwekul.
Daarom een computer de beslissing laten nemen.quote:Op maandag 23 maart 2020 16:48 schreef Kyran het volgende:
[..]
Lijkt mij echt onmenselijk om zulke keuzes te moeten maken. Ik hoop dat het niet gaat gebeuren, maar ben nog steeds niet gerust gesteld met de huidige maatregelen en gedrag.
Crisisberaad nu + 19:00 persco.quote:Op maandag 23 maart 2020 16:48 schreef -Chakotay- het volgende:
Wat doet Rutte momenteel en waar is Rutte eigenlijk momenteel?
Gewoon thuis ook?
Frietaardappelen. Geen patataardappelen.quote:
In het kader van Pasen het weekend erna, hoogst onwaarschijnlijkquote:Op maandag 23 maart 2020 16:47 schreef Kalgoorlie het volgende:
[..]
Die kans lijkt me ook groter eerlijk gezegd.
Hoe graag sommigen het hier ook lijken te willen : het gaat gewoon prima allemaal. Nee ik zeg niet dat we 7 april weer in voetbalstadions zitten, maar er gaan geen gekke maatregelen meer bij komen.
Per 6 april wordt het thuiswerken langzaam opgeheven, gaan bepaalde scholen weer open. Ik denk dat ze dit vanavond gaan aankondigen, in ieder geval eerder dan lockdown achtige tafarelen.
Ze moeten wel voorbereiden voor als het eventueel wel doorgaat. Maar natuurlijk wordt er rekening gehouden met het dreigende doomscenarioquote:Op maandag 23 maart 2020 16:46 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Ik geloof je. Maar ik sta ervan te kijken dat de organisatie überhaupt over doorgaan nadenkt. Er komen zo'n week één miljoen mensen naar de stad. Alle andere grote evenementen in die periode zijn al afgelast. En die komen qua grote niet eens in de buurt van de 4-daagse.
quote:Op maandag 23 maart 2020 16:48 schreef -Chakotay- het volgende:
En het afgelopen weekend?
Gewoon thuis ook?
De gesloten horeca in Nederland is niet echt het probleem voor de landbouw, wel de compleet stilgevallen export.quote:Op maandag 23 maart 2020 16:48 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat is wel het risico van ondernemen.
Horeca zit dicht dus veel minder friet verkocht.
Restaurants kopen geen vlees meer in.
Groothandels kopen dus ook niets in...
We zullen eind van het jaar wel weer trekkers op het Malieveld zien.
Als jij hem effe belt en het aan hem vraagt, hier rapporteert dan weten wij het ook!quote:Op maandag 23 maart 2020 16:48 schreef -Chakotay- het volgende:
En het afgelopen weekend?
Gewoon thuis ook?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |