Valt wel mee, het merendeel overlijdt niet op de IC.quote:Op maandag 23 maart 2020 16:35 schreef Kyran het volgende:
PDF van NVIC zegt trouwens 19 overleden op NICE zegt 39. Blijft raar zo'n groot verschil in aantal doden.
Dat blijft een domme uitspraak, wat wel verschil maakt is dat de eerste melding pas na carnaval kwam... het had denk ik echt wel verschil gemaakt in de communicatie van het RIVM als de eerste melding al voor carnaval was gedetecteerd.quote:Op maandag 23 maart 2020 16:36 schreef Vasilevski het volgende:
[
Mensen hadden beter een beetje op carnaval kunnen letten, maar ja dat wordt in kleine kring gevierd.
Benieuwd wie die bron dan wel niet mag zijn.quote:Op maandag 23 maart 2020 16:38 schreef wpor het volgende:
Op 538 op het nieuws zojuist het bericht dat er geen nieuwe maatregelen worden verwacht vanavond, volgens bronnen binnen het kabinet.
neh ik had alles al geannuleerd (gardameer), maar hier in de straat zitten een hoop gezinnen uit te kijken naar deze vakantie en ik werd werd voor gek verklaard toen ik zei dat het dan nog niet over zou zijn.quote:
Daar kunnen we alleen maar blij om zijn. Persoonlijk vond ik het een onnodig risico om daar toch alsnog heen te gaan. Maar alleen maar goed nieuws als er niemand besmet vandaan gekomen is.quote:Op maandag 23 maart 2020 16:37 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Zeg ik dat? Ik weet vrij zeker dat men daar niet in dusdanige getallen besmet is zoals hier door 90% van de Fok!kers het geval zou zijn.
Nee joh, die kondigt vanavond echt wel meer maatregelen aan en daar is de afgelopen dagen al mooi naar toegewerkt. Niemand vindt het nu nog gek dat het land verder op slot gaat.quote:Op maandag 23 maart 2020 16:36 schreef roos94 het volgende:
[..]
Vast weer het same old same old.
Op een nog kwader toontje. We MOETEN 1.5 meter afstand houden. Ik blijf het herhalen, het is heel belangrijk yada yada. Ik ben geschrokken van de hoeveelheid mensen die dit weekend de natuur introk. We moeten het met zijn alle doen!!!11
We kunnen dit alleen met z'n allen doen in het belang om onze kwetsbare mensen te beschermen. En daarnaast wil ik nogmaals een oproep doen om te STOPPEN met hamsteren GVD. En we kunnen deze crisis, want dat is het, ALLEEN maar overwinnen als we ons met z'n ALLEN inzetten om deze regels na te leven.quote:Op maandag 23 maart 2020 16:36 schreef roos94 het volgende:
[..]
Vast weer het same old same old.
Op een nog kwader toontje. We MOETEN 1.5 meter afstand houden. Ik blijf het herhalen, het is heel belangrijk yada yada. Ik ben geschrokken van de hoeveelheid mensen die dit weekend de natuur introk. We moeten het met zijn alle doen!!!11
Waarom Staatssteun? Gewoon failliet laten gaan. En als de tijden beter worden opnieuw laten beginnen. Waarom krampachtig met steun bedrijven draaiende houden? Als de economie weer aantrekt over pakweg 1 of 2 jaar zijn er weer genoeg ondernemers en investeerders om de boel weer op te bouwen.quote:Op maandag 23 maart 2020 16:31 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Miljarden. En er zullen nog flink wat staatssubsidie naar een hele hoop vliegtuigmaatschappijen gaan. Ik mag hopen dat subsidie pas naar maatschappijen gaan als alle lonen onder de balkenende norm zitten.
Er zit niet echt een lijn in hoe gerapporteerd wordt nee.quote:Op maandag 23 maart 2020 16:37 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Bizar groot verschil wel.
Ik had vanmiddag een training vanuit de IC , daar werd gezegd dat tot 50% van de patienten op de IC het niet gaat redden. Dus er lijkt aan alle kanten met getallen gegoocheld te worden door die IC mensen
Mensen die denken dat ze nog meivakantie zouden hebben.quote:Op maandag 23 maart 2020 16:37 schreef Fukushima het volgende:
[..]
dan zal de rest ook wel gaan volgen, daahaaag meivakantie
daar verbaas je je nog over hoeveel daar nog van uitgaanquote:Op maandag 23 maart 2020 16:40 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Mensen die denken dat ze nog meivakantie zouden hebben.
nog meer mensen naar de stranden van de week want geen maatregelenquote:Op maandag 23 maart 2020 16:38 schreef wpor het volgende:
Op 538 op het nieuws zojuist het bericht dat er geen nieuwe maatregelen worden verwacht vanavond, volgens bronnen binnen het kabinet.
Suprise..quote:Op maandag 23 maart 2020 16:38 schreef wpor het volgende:
Ja dat probleem hadden we wel even goed bij de kopquote:
We kunnen ook overdrijvenquote:Op maandag 23 maart 2020 16:40 schreef Fukushima het volgende:
[..]
nog meer mensen naar de stranden van de week want geen maatregelen
Inmiddels haast niet meer. Volgens mij zijn er tal van mensen die denken dat het op 7 april weer 'same old' wordt.quote:
Lach maar. Je medicijnen en eten zitten normaal aan boord in dat blauwe deel tussen het groen/bruine.quote:
Ja klopt, staatssteun om de aandeelhouders te redden lijkt me ook niet de eerste prioriteit.quote:Op maandag 23 maart 2020 16:39 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Waarom Staatssteun? Gewoon failliet laten gaan. En als de tijden beter worden opnieuw laten beginnen. Waarom krampachtig met steun bedrijven draaiende houden? Als de economie weer aantrekt over pakweg 1 of 2 jaar zijn er weer genoeg ondernemers en investeerders om de boel weer op te bouwen.
En vanmorgen werd juist gemeld dat er een samenscholingsverbod zou gaan gelden en dat de winkels gesloten zouden worden.quote:Op maandag 23 maart 2020 16:40 schreef Fukushima het volgende:
[..]
waar lach ik?quote:Op maandag 23 maart 2020 16:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Lach maar. Je medicijnen en eten zitten normaal aan boord in dat blauwe deel tussen het groen/bruine.
En je shit zit normaal aan boord over het groene deel rechts beetje boven het midden.
De twee gevallen die ik ken hebben dit ook allebei! Bij de ene is de reuk weer terug, de ander zal ik vragen.quote:Op maandag 23 maart 2020 16:10 schreef ThePlaneteer het volgende:
Het zal vast al besproken zijn hier, maar even mijn ervaring. Ik was van 7 tot 14 maart skiën in Zillertal, en 3 vrienden kregen op vakantie al lichte koorts, een kuchje en neusverkoudheid... Ook ik heb mn een middag beetje beroerd gevoeld maar had de hoop dat dat ook wel door de hoeveelheid drank, slecht eten en slaaptekort zou komen.
Bij terugkomst moesten we allemaal de GGD bellen, en daar werd verteld dat we niet werden getest maar 2 weken thuis zitten. Als we 24 uur geen klachten meer zouden hebben waren we niet meer besmettelijk. Eenmaal thuis had ik nergens meer last van, en na woensdag geen hoest meer en geen verkoudheid. Koorts heb ik nooit gehad. Wat wel opviel is dat mijn reuk en smaak echt to-taal waren verdwenen. Ik ruik niks meer, kan een fles ammoniak onder mn neus houden, niks. Kan een limonade drinken wat smaakt als water. Maar goed, dit waren geen symptomen dus dacht dat ik er wel weer vanaf was.
Dit weekend lees ik in bepaalde media dat smaakverlies wél een belangrijk symptoom lijkt te zijn. Hoe zit dat bij andere besmette mensen? Ik weet nu inmiddels wel dat ik iig besmet ben en dat het waarschijnlijk niet over is dus, wat ik wel onterecht dacht eind vorige week... Heel raar dus.
...
Dat is te hopen, maar nog allerminst zeker. Daar moet je meer datapunten voor hebben, zodat je een trend krijgt.quote:Op maandag 23 maart 2020 16:32 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Dus we gaan langzamerhand over de piek heen?
Om elke scheet knallen ze er een persco uitquote:Op maandag 23 maart 2020 16:41 schreef TheVulture het volgende:
Als er geen maatregelen volgen hoef je ook geen persconferentie te houden lijkt me...
Lekker bezig. Ga zo door. Applaus voor jezelf.quote:Op maandag 23 maart 2020 16:41 schreef TheVulture het volgende:
Als er geen maatregelen volgen hoef je ook geen persconferentie te houden lijkt me...
Echt?quote:Op maandag 23 maart 2020 16:42 schreef Tengano het volgende:
Nijmegen is het hardst getroffen in Gelderland en gaat ondertussen nog vrolijk verder met de voorbereidingen van de vierdaagse
Je kunt ook je regels evalueren he, en aangeven waar het beter kan.quote:Op maandag 23 maart 2020 16:41 schreef TheVulture het volgende:
Lekker uitwaaien misschien wel een goed idee.quote:Op maandag 23 maart 2020 16:40 schreef Fukushima het volgende:
[..]
(NOS Liveblog)quote:De omzet van wc-papier is ruim verdubbeld vergeleken met vorig jaar.
quote:Op maandag 23 maart 2020 16:41 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Inmiddels haast niet meer. Volgens mij zijn er tal van mensen die denken dat het op 7 april weer 'same old' wordt.
Zo zie je maar, de geruchtenmachine draait onverminderd hard door.quote:Op maandag 23 maart 2020 16:41 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
En vanmorgen werd juist gemeld dat er een samenscholingsverbod zou gaan gelden en dat de winkels gesloten zouden worden.
Dat is dan alleen een advies. Laat ze dan maar maatregelen treffen met eventuele straffen erop. Alleen dat helpt.quote:Op maandag 23 maart 2020 16:43 schreef Tengano het volgende:
[..]
Je kunt ook je regels evalueren he, en aangeven waar het beter kan.
De hoge sterfte ligt in lijn met wat ik eerder elders heb gelezen, vind ik niet heel verrassend.quote:Op maandag 23 maart 2020 16:26 schreef -0- het volgende:
[..]
Opvallend vind ik dat, in de beperkte dataset, diabetes een groter risico lijtk te zijn dan hart- of longaandoeningen.
Evenals de opvallend hogere sterfte onder mannen.
Eind Juli pas, die gaan pas later maatregelen treffen lijkt me.quote:
Mark gaat voor de 30e keer op rij boos doen en is dan over twee dagen weer verbaasd dat geen enkele Nederlander hem en zijn oproepen serieus neemt.quote:Op maandag 23 maart 2020 16:41 schreef TheVulture het volgende:
Zijn jonge mensen, hè. Als ze al verschijnselen zouden hebben gehad, zouden ze niet getest zijn.quote:Op maandag 23 maart 2020 16:31 schreef AToontje87 het volgende:
Typisch, ik heb nog niemand gezien die hier ruiterlijk toegeeft het gewoon gruwelijk mis te hebben gehad wat betreft onze vrienden van Vindicat.
Man, wat stond dit forum 3 weken geleden op zijn kop zeg. Groningen zou binnen no-time 900 besmettingen hebben.
Conclusie: ik ben blij dat er experts van het RIVM aan het roer staan tijdens deze crisis. Oja, en Fok!kers lullen maar wat in de rondte.
Jij vond de buitenwereld sowieso maar eng toch?quote:Op maandag 23 maart 2020 16:43 schreef KingRadler het volgende:
Ik ben bang om naar de Supermarkt te gaan.
Dat is voor mij de enige plek om Corona te krijgen, de rest van de tijd zit ik binnen op zolder.
KLM vliegt nog steeds naar Barcelona, Madrid en Rome?quote:KLM wijst er bij de bestemmingen Delhi, Dubai, Lima, Nairobi, Peking en Taipei op dat er "zeer strenge reisrestricties" gelden en dat KLM aanvankelijk slechts vrachtvluchten uitvoert naar die bestemmingen. Reizigers worden gewaarschuwd voor zeer strenge restricties op de bestemmingen Barcelona, Madrid en Rome.
quote:Op maandag 23 maart 2020 16:42 schreef Tengano het volgende:
Nijmegen is het hardst getroffen in Gelderland en gaat ondertussen nog vrolijk verder met de voorbereidingen van de vierdaagse
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |