5700 nieuwe cases in de staat New York.twitter:jodixu twitterde op maandag 23-03-2020 om 16:14:08New York state has 20,875 total cases as of Monday morning, jumping 5,707 cases overnight. New York city has 12,305 cases, adding 3,260, says Cuomo. #coronavirus #CoronavirusNewYork reageer retweet
Sowieso WHO advies > RIVM advies. Als ik jouw was zou ik nog zeker tot begin april thuisblijven.quote:
Het loopt in bijna alle gevallen goed af. Alleen voor je bejaarde opa met zijn kwakkelende gezondheid kan zo'n griep wel eens de druppel zijn...quote:Op maandag 23 maart 2020 16:13 schreef deedeetee het volgende: [..] Ik las ook net dat hij ontslagen was, Goed nieuws, het kan dus ook gewoon goed aflopen
![]()
Maar d'r wordt ook veel getest daar.quote:Op maandag 23 maart 2020 16:16 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
5700 nieuwe cases in de staat New York.twitter:jodixu twitterde op maandag 23-03-2020 om 16:14:08New York state has 20,875 total cases as of Monday morning, jumping 5,707 cases overnight. New York city has 12,305 cases, adding 3,260, says Cuomo. #coronavirus #CoronavirusNewYork reageer retweet
Dat zien we dan wel weer, voor nu ben ik iig blij voor hem en voor mezelf om te horen dat t ook mee kan gaan vallen. Morgen zien we wel weer verder.quote:
quote:Op maandag 23 maart 2020 16:17 schreef warhamstr het volgende:
[..]
Het loopt in bijna alle gevallen goed af. Alleen voor je bejaarde opa met zijn kwakkelende gezondheid kan zo'n griep wel eens de druppel zijn...
Dus dat verhaal van die hindoestaanse man van 30 in NL, Deepak ofzo, die stierf aan corona is een hoax dusquote:Op maandag 23 maart 2020 16:16 schreef Tourniquet het volgende:
Was dit document al gepost? Bevat wat meer statistieken afkomstig van het RIVM, bijvoorbeeld de leeftijdsverdeling en de percentages van onderliggende aandoeningen.
PDF op https://www.rivm.nl/docum(...)land-23-maart-2020-0
[ afbeelding ]
Die stierf aan een hartaanvalquote:Op maandag 23 maart 2020 16:18 schreef roos94 het volgende:
[..]
Dus dat verhaal van die hindoestaanse man van 30 in NL, Deepak ofzo, die stierf aan corona is een hoax dus
Een maand is een utopie, dit gaat echt nog wel langer duren.. helaas.quote:Op maandag 23 maart 2020 16:18 schreef hjansen82 het volgende:
De aantallen dalen t.o.v. gisteren.
https://www.worldometers.info/coronavirus/
Hopelijk is dit gezeur met een maandje weer voorbij.
Lijkt me wel.quote:Op maandag 23 maart 2020 16:18 schreef roos94 het volgende:
[..]
Dus dat verhaal van die hindoestaanse man van 30 in NL, Deepak ofzo, die stierf aan corona is een hoax dus
Meer dan 100.000 recovered.quote:Op maandag 23 maart 2020 16:18 schreef hjansen82 het volgende:
Hij zou aan een hartaanval zijn overledenquote:Op maandag 23 maart 2020 16:18 schreef roos94 het volgende:
[..]
Duurt nog even, aangezien bijna 80.000 van die recoveries uit China komen.quote:Op maandag 23 maart 2020 16:19 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Meer dan 100.000 recovered.
Hoe lang nog voor de 150.000
Dat klopt. Die stierf niet aan corona. Dat was hoogstens een extra factor.quote:Op maandag 23 maart 2020 16:18 schreef roos94 het volgende:
[..]
Waar zie je een daling?quote:Op maandag 23 maart 2020 16:18 schreef hjansen82 het volgende:
Holy shit, klopt het dat Zwitserland per miljoen inwoners evenveel cases heeft als Italie??quote:Op maandag 23 maart 2020 16:18 schreef hjansen82 het volgende:
Daar lijkt nu toch voorzichtig een wending in te komenquote:Op maandag 23 maart 2020 16:16 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Sowieso WHO advies > RIVM advies. Als ik jouw was zou ik nog zeker tot begin april thuisblijven.
Sow..quote:Op maandag 23 maart 2020 16:21 schreef roos94 het volgende:
Corendon schrapt alle vakanties tot 1 juni
Ad.nl
Ik zit/zat in precies dezelfde situatie. Van onze groep van 20-30 man is bijna iedereen ziek geworden (we waren ook in Zillertal). Vijf mensen rapporteren precies dit symptoom! (Geen smaak meer hebben.)quote:Op maandag 23 maart 2020 16:10 schreef ThePlaneteer het volgende:
Het zal vast al besproken zijn hier, maar even mijn ervaring. Ik was van 7 tot 14 maart skiën in Zillertal, en 3 vrienden kregen op vakantie al lichte koorts, een kuchje en neusverkoudheid... Ook ik heb mn een middag beetje beroerd gevoeld maar had de hoop dat dat ook wel door de hoeveelheid drank, slecht eten en slaaptekort zou komen.
Bij terugkomst moesten we allemaal de GGD bellen, en daar werd verteld dat we niet werden getest maar 2 weken thuis zitten. Als we 24 uur geen klachten meer zouden hebben waren we niet meer besmettelijk. Eenmaal thuis had ik nergens meer last van, en na woensdag geen hoest meer en geen verkoudheid. Koorts heb ik nooit gehad. Wat wel opviel is dat mijn reuk en smaak echt to-taal waren verdwenen. Ik ruik niks meer, kan een fles ammoniak onder mn neus houden, niks. Kan een limonade drinken wat smaakt als water. Maar goed, dit waren geen symptomen dus dacht dat ik er wel weer vanaf was.
Dit weekend lees ik in bepaalde media dat smaakverlies wél een belangrijk symptoom lijkt te zijn. Hoe zit dat bij andere besmette mensen? Ik weet nu inmiddels wel dat ik iig besmet ben en dat het waarschijnlijk niet over is dus, wat ik wel onterecht dacht eind vorige week... Heel raar dus.
Ook vind ik het raar dat het WHO zegt dat je 2 weken na genezing nog steeds kunt overdragen, terwijl het RIVM hier zegt dat het na 24 uur 'clear to go' is. Ook dat vind ik een vreemde discrepantie.
Vooral die onzekerheid is wel kut. Ik heb geen idee wanneer ik beter ben en vooral, wanneer ik geen andere mensen meer kan besmetten. Het is prima te doen thuis in quarantaine, kan lekker gamen en ook goed thuis werken, maar wil mn vriendin wel zien zonder onnodig risico...
Wat is jullie visie? Ik volg de Corona gekte namelijk niet teveel op de voet.
Denk het ook. Het wordt ook nauwelijks bijgehouden. Het werkelijke aantal recovered ligt vele malen hogerquote:Op maandag 23 maart 2020 16:20 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Duurt nog even, aangezien bijna 80.000 van die recoveries uit China komen.
Volgens mij nog niet. Dank voor de info!!quote:Op maandag 23 maart 2020 16:16 schreef Tourniquet het volgende:
Was dit document al gepost? Bevat wat meer statistieken afkomstig van het RIVM, bijvoorbeeld de leeftijdsverdeling en de percentages van onderliggende aandoeningen.
[ afbeelding ]
ongekend... straks een half jaar amper luchtvaartquote:Op maandag 23 maart 2020 16:21 schreef roos94 het volgende:
Ad.nl
Heerlijkquote:Op maandag 23 maart 2020 16:22 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
ongekend... straks een half jaar amper luchtvaart
Wel goed voor het milieu!quote:Op maandag 23 maart 2020 16:22 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Hoeveel zou dit ze kosten. Vele miljoenenquote:Op maandag 23 maart 2020 16:22 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Er zitten een aantal interessante dingen in dat document dat laat zien dat alles weer in perspectief moet worden gezien.quote:Op maandag 23 maart 2020 16:16 schreef Tourniquet het volgende:
[ afbeelding ]
Nee hoor, rond volgend weekend zouden we echte resultaten moeten gaan zien.quote:Op maandag 23 maart 2020 16:19 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Een maand is een utopie, dit gaat echt nog wel langer duren.. helaas.
Zoals?quote:Op maandag 23 maart 2020 16:23 schreef kilon het volgende:
[..]
Er zitten een aantal interessante dingen in dat document dat laat zien dat alles weer in perspectief moet worden gezien.
Ik denk dat je daar een paar nullen bij mag tellen als je de wereldwijde sector neemt.quote:Op maandag 23 maart 2020 16:23 schreef roos94 het volgende:
[..]
Hoeveel zou dit ze kosten. Vele miljoenen
Vertelquote:Op maandag 23 maart 2020 16:23 schreef kilon het volgende:
[..]
Er zitten een aantal interessante dingen in dat document dat laat zien dat alles weer in perspectief moet worden gezien.
Maar dat betekent toch niet dat ze met de maatregelen kunnen stoppenquote:Op maandag 23 maart 2020 16:24 schreef Fer het volgende:
[..]
Nee hoor, rond volgend weekend zouden we echte resultaten moeten gaan zien.
Denk 1,5 - 2 miljoen zoiets.quote:Op maandag 23 maart 2020 16:23 schreef roos94 het volgende:
[..]
Zekerquote:Op maandag 23 maart 2020 16:22 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Opvallend vind ik dat, in de beperkte dataset, diabetes een groter risico lijtk te zijn dan hart- of longaandoeningen.quote:Op maandag 23 maart 2020 16:23 schreef kilon het volgende:
[..]
Ab Osterhaus houdt ook 72 uur aan: https://www.rijnmond.nl/n(...)iroloog-Ab-Osterhausquote:Op maandag 23 maart 2020 16:25 schreef Kyran het volgende:
UMCU houdt okk 72h uur aan trouwens voor zorgmedewerkers.
Heeft hij familie daar of heeft hij niemand daar? In dat laatst geval, kom terug en pas je hier aan aan de omstandigheden.quote:Op maandag 23 maart 2020 16:27 schreef Alaianaya het volgende:
Ik post mijn vraag hier nog even:
Mijn vriend zit op dit moment in Suriname. Hij zou zaterdag terug naar Nederland kunnen vliegen. Hij waant zich daar veiliger omdat het coronavirus daar niet zo heftig gaat als hier. Ik vind het echter een risico om daar te blijven aangezien hij niet weet wanneer hij dan weer naar Nederland kan komen (als hij zijn plek in het vliegtuig van volgende week afstaat). Wat lijkt jullie de beste optie?
Ggd Rijnmond zegt 7 komen uit onze regioquote:Op maandag 23 maart 2020 16:22 schreef -river- het volgende:
Ze laten nooit zien waar de helaas overledenen vandaan komen in Nederland.
Denk ook dat dat realistischer is dan de hoge sterfcijfers in andere landen.quote:Op maandag 23 maart 2020 15:43 schreef Jed1Gam het volgende:
8060 Besmet hier in Zwitserland, ze zijn hier nu wel meer gaan testen.
Nog maar 66 dooien. 0.8%
Ten opzichte van normaal gesproken:quote:
Vooruitquote:Op maandag 23 maart 2020 16:28 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Ten opzichte van normaal gesproken:
[ afbeelding ]
Scheelt best een boel
Hij verblijft gratis bij familie. Wel zou hij een nieuw ticket moeten kopen als hij geen gebruik maakt van zijn ticket die hij nu heeft, maar dat vindt hij geen probleem.quote:Op maandag 23 maart 2020 16:28 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Heeft hij familie daar of heeft hij niemand daar? In dat laatst geval, kom terug en pas je hier aan aan de omstandigheden.
Er zit misschien een kleine kern van waarheid in de risicoafweging, maar als de poep de sproeier raakt daar en je raakt besmet, dan lig je denk ik liever in een Nederlands ziekenhuis dan in Suriname...quote:Op maandag 23 maart 2020 16:27 schreef Alaianaya het volgende:
Mijn vriend zit op dit moment in Suriname. Hij zou zaterdag terug naar Nederland kunnen vliegen. Hij waant zich daar veiliger omdat het coronavirus daar niet zo heftig gaat als hier. Ik vind het echter een risico om daar te blijven aangezien hij niet weet wanneer hij dan weer naar Nederland kan komen (als hij zijn plek in het vliegtuig van volgende week afstaat). Wat lijkt jullie de beste optie?
Wat als hij zelf ziek wordt, wie zorgt er dan voor hem? En hoe is daar de gezondheidszorg?quote:Op maandag 23 maart 2020 16:27 schreef Alaianaya het volgende:
Is hij daar voor vakantie of werk? Nu is het nog mogelijk om terug te komen, straks misschien niet meer. Ik zou terugkeren en dan meteen 14 dagen in quarantaine gaan.quote:Op maandag 23 maart 2020 16:27 schreef Alaianaya het volgende:
Hmm, dan is het een lastige keuze.. Ik zou zeggen: ga daar waar je het liefst verblijft (de kant van de familie welke je het beste bevalt).quote:Op maandag 23 maart 2020 16:29 schreef Alaianaya het volgende:
[..]
Hij verblijft gratis bij familie. Wel zou hij een nieuw ticket moeten kopen als hij geen gebruik maakt van zijn ticket die hij nu heeft, maar dat vindt hij geen probleem.
In Amerika vliegt men nog vrolijk tussen de staten zo te zienquote:Op maandag 23 maart 2020 16:28 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Scheelt best een boel
Dat sowieso Suriname is een 3e wereld land en een failed state.quote:Op maandag 23 maart 2020 16:30 schreef TheVulture het volgende:
Er zit misschien een kleine kern van waarheid in de risicoafweging, maar als de poep de sproeier raakt daar en je raakt besmet, dan lig je denk ik liever in een Nederlands ziekenhuis dan in Suriname...
quote:
quote:Op maandag 23 maart 2020 16:28 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
![]()
Scheelt best een boel
48 overleden in limburg.quote:Op maandag 23 maart 2020 16:28 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Ggd Rijnmond zegt 7 komen uit onze regio
Miljarden. En er zullen nog flink wat staatssubsidie naar een hele hoop vliegtuigmaatschappijen gaan. Ik mag hopen dat subsidie pas naar maatschappijen gaan als alle lonen onder de balkenende norm zitten.quote:Op maandag 23 maart 2020 16:23 schreef roos94 het volgende:
[..]
Nee, geen daling. Een minder harde stijging.quote:Op maandag 23 maart 2020 16:29 schreef Grishenko_ het volgende:
Maar gelukkig (helaas voor de overledenen natuurlijk) zie ik wereldwijd wel een daling.
Die man neem ik niet meer serieus. Paniekzaaier. Bah!quote:Op maandag 23 maart 2020 16:28 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ab Osterhaus houdt ook 72 uur aan: https://www.rijnmond.nl/n(...)iroloog-Ab-Osterhaus
Dus we gaan langzamerhand over de piek heen?quote:Op maandag 23 maart 2020 16:31 schreef LekkerWeertje het volgende:
[..]
Nee, geen daling. Een minder harde stijging.
Hij was anders best redelijk vanochtend, ook helder in wat hij als noodzakelijk acht. Daar kon ik mij wel in vinden.quote:Op maandag 23 maart 2020 16:31 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Die man neem ik niet meer serieus. Paniekzaaier. Bah!
We weten het niet als er niet wordt getest.quote:Op maandag 23 maart 2020 16:31 schreef AToontje87 het volgende:
Typisch, ik heb nog niemand gezien die hier ruiterlijk toegeeft het gewoon gruwelijk mis te hebben gehad wat betreft onze vrienden van Vindicat.
Man, wat stond dit forum 3 weken geleden op zijn kop zeg. Groningen zou binnen no-time 900 besmettingen hebben.
Conclusie: ik ben blij dat er experts van het RIVM aan het roer staan tijdens deze crisis. Oja, en Fok!kers lullen maar wat in de rondte.
Die hebben gewoon een heel groot risico genomen wat gelukkig goed af lijkt te lopen, maar het was allesbehalve slim natuurlijk...quote:Op maandag 23 maart 2020 16:31 schreef AToontje87 het volgende:
Typisch, ik heb nog niemand gezien die hier ruiterlijk toegeeft het gewoon gruwelijk mis te hebben gehad wat betreft onze vrienden van Vindicat.
Man, wat stond dit forum 3 weken geleden op zijn kop zeg. Groningen zou binnen no-time 900 besmettingen hebben.
Conclusie: ik ben blij dat er experts van het RIVM aan het roer staan tijdens deze crisis. Oja, en Fok!kers lullen maar wat in de rondte.
We weten het wel, want er worden nauwelijks IC opnames in Groningen gemeld.quote:Op maandag 23 maart 2020 16:33 schreef kilon het volgende:
[..]
We weten het niet als er niet wordt getest.
Dat ben ik zeker met je eens.quote:Op maandag 23 maart 2020 16:33 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Die hebben gewoon een heel groot risico genomen wat gelukkig goed af lijkt te lopen, maar het was allesbehalve slim natuurlijk...
Premier Mark Rutte houdt morgenavond een televisietoespraak over de verspreiding van het coronavirus in Nederland. Die toespraak zal om 19.00 uur worden uitgezonden door RTL en de NOS.quote:
Fijn dat users als jij altijd even komen vertellen wanneer deze reeks het fout hadquote:Op maandag 23 maart 2020 16:31 schreef AToontje87 het volgende:
We worden monddood gemaakt!!11!quote:Kamer gaat korter vergaderen, om ruimte te geven voor crisisbestrijding
Vanwege het coronavirus hebben Kamerleden met Kamervoorzitter Arib afgesproken dat het debat van komende donderdag korter is. Zo zijn de spreektijden niet 6 maar 4 minuten. En worden er afspraken gemaakt om het aantal interrupties te beperken.
De gedachte hierachter is dat bewindspersonen bij een korter debat meer tijd hebben om de crisis te bestrijden. Wel zijn veel volksvertegenwoordigers het erover eens dat het belangrijk is dat het kabinet wel nog wordt bevraagd door de Kamer.
UMCG test juist wel bijzonder veel: https://www.groene.nl/art(...)saal-zorgmedewerkersquote:Op maandag 23 maart 2020 16:33 schreef kilon het volgende:
[..]
We weten het niet als er niet wordt getest.
Ah we worden klaargestoomd voor de lockdown van vanavond.quote:Op maandag 23 maart 2020 16:34 schreef maily het volgende:
Supermarkt broeinest van coronaverspreiding
Klant lapt 1,5 meter aan zijn laars.
Vind het raar dat dit niet wat groter wordt uitgemeten eigenlijk.quote:Op maandag 23 maart 2020 16:22 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ik zit/zat in precies dezelfde situatie. Van onze groep van 20-30 man is bijna iedereen ziek geworden (we waren ook in Zillertal). Vijf mensen rapporteren precies dit symptoom! (Geen smaak meer hebben.)
Het is extreem lastig welk advies te volgen. In Amerika zeggen ze zelfs dat je 72 na improvement van het hoesten alweer naar buiten mag etc & minimaal 7 dagen na eerste symptomen. UK zegt dit ook (zie https://www.cdc.gov/coron(...)steps-when-sick.html en https://www.nhs.uk/conditions/coronavirus-covid-19/). WHO zegt schijnbaar 14 dagen na laatste symptomen, maar dat kan ik nergens vinden. Uiteindelijk moet je er zelf een afweging in maken; je kan bijvoorbeeld 72 uur na laatste symptomen doen als je wat veiliger wil zijn dan RIVM-advies.
Rustaagh.quote:
Gewoon even een reminder aan iedereen dat men het niet zo serieus moet nemen wat hier geroeptoeterd wordt.quote:Op maandag 23 maart 2020 16:34 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Fijn dat users als jij altijd even komen vertellen wanneer deze reeks het fout had
Blij dat er in het noorden uitvoeriger getest wordt en dat deze studenten nauw contact hielden met de autoriteiten, inderdaad ook het RIVM.quote:Op maandag 23 maart 2020 16:31 schreef AToontje87 het volgende:
Van Bommel de Epidemioloog / Viroloogquote:Op maandag 23 maart 2020 16:35 schreef AFCNiels het volgende:
Mark van Bommel gebruikt in ieder geval zijn verstand wel!
https://www.ed.nl/psv/van(...)gn=socialsharing_web
Vast weer het same old same old.quote:Op maandag 23 maart 2020 16:34 schreef _I het volgende:
[..]
Premier Mark Rutte houdt morgenavond een televisietoespraak over de verspreiding van het coronavirus in Nederland. Die toespraak zal om 19.00 uur worden uitgezonden door RTL en de NOS.
Je hebt een extra half uurtje.
Weet jij 100% zeker dat er niemand besmet is?quote:Op maandag 23 maart 2020 16:31 schreef AToontje87 het volgende:
quote:Op maandag 23 maart 2020 16:35 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Gewoon even een reminder aan iedereen dat men het niet zo serieus moet nemen wat hier geroeptoeterd wordt.
Dat werd wel duidelijk toen vorige maand gezegd werd dat dit binnen een maandje zou overwaaien. Dat bleek ook niet het geval en we zitten middenin een crisis.quote:Op maandag 23 maart 2020 16:35 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Gewoon even een reminder aan iedereen dat men het niet zo serieus moet nemen wat hier geroeptoeterd wordt.
dan zal de rest ook wel gaan volgen, daahaaag meivakantiequote:Op maandag 23 maart 2020 16:21 schreef roos94 het volgende:
Ad.nl
Los van je verhaal (beterschap trouwensquote:Op maandag 23 maart 2020 16:35 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Vind het raar dat dit niet wat groter wordt uitgemeten eigenlijk.
Dit is by far mijn grootste symptoom namelijk. Amper gehoest, amper verkouden, geen koorts.
Maar ook totaal geen smaak. Nu hoor ik sommigen zeggen dat dit een symptoom van verkoudheid is, maar het punt is dus dat ik niet echt verkouden was, en ik sowieso nog nooit enig smaakverlies heb gehad na verkoudheid in mn leven.
Naja ik ga iig nog in quarantaine tot mn reuk en smaak terug zijn, maar zou fijn zijn als dit wat breder wordt uitgemeten in de media naar mijn inziens.
Het is eerder: Nederlandse bevolking doet er alles aan om alleen nog een lockdown als optie te hebben.quote:Op maandag 23 maart 2020 16:34 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ah we worden klaargestoomd voor de lockdown van vanavond.
Zeg ik dat? Ik weet vrij zeker dat men daar niet in dusdanige getallen besmet is zoals hier door 90% van de Fok!kers het geval zou zijn.quote:Op maandag 23 maart 2020 16:37 schreef Kyran het volgende:
[..]
Weet jij 100% zeker dat er niemand besmet is?
Bizar groot verschil wel.quote:Op maandag 23 maart 2020 16:35 schreef Kyran het volgende:
PDF van NVIC zegt trouwens 19 overleden op NICE zegt 39. Blijft raar zo'n groot verschil in aantal doden.
het is een verbijsterende rampquote:Op maandag 23 maart 2020 16:37 schreef Fukushima het volgende:
[..]
dan zal de rest ook wel gaan volgen, daahaaag meivakantie
voorkomen is beter dan genezenquote:Op maandag 23 maart 2020 16:31 schreef AToontje87 het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |