Ik denk dat die dag wordt overgeslagen....quote:Op zondag 22 maart 2020 18:33 schreef -Chakotay- het volgende:
Ben benieuwd of 5 mei doorgaat
ik gok van wel
Tijdig? Als volgende week de IC's vol liggen en je hebt daarna twee weken nodig om effect te merken is dat niet op tijd.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Een lockdown als in België is net zo goed een gok. Nu kunnen er nog tijdig maatregelen genomen worden.
Elke keuze die je maakt is een "gok". De Nederlandse aanpak lijkt een heel redelijke, maar één met risico's. Die ook aan elke andere keuze kleven.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:33 schreef Kyran het volgende:
Juist als er mensenlevens op het spel staan ga je niet gokken en HOPEN dat het goed komt.
als mijn ouders chronisch zijn zijn dan kan ik daarmee leven. Je moet ergens dood aan gaan....quote:Op zondag 22 maart 2020 18:36 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
NL is koploper in mensen vertellen dat men hen zal laten sterven?
Nou, hopelijk doen ze dat in België niet, als ze mijn ouders weigeren te behandelen wanneer er nog IC plaatsen vrij zijn zal ik dat niet kalm opnemen.
Ja precies, dat is het dus een beetje. Je moet uitzonderingen maken. Wie mag er wel en niet naar werk? Mag je nog naar de supermarkt? Wie mag dat en wanneer? Etc. Een lockdown is altijd een grijs gebied met heel veel keuzes.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:35 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
De hoogst noodzakelijke natuurlijk. Zoals het nu gaat schiet het echt niet op. Ik wil onze grafiek wel eens naast die van Italië zien.
quote:Op zondag 22 maart 2020 18:34 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Zou gek zijn als het na 4 mei ineens 6 mei is he
Wat is het risico aan de boel strenger afsluiten?quote:Op zondag 22 maart 2020 18:36 schreef nostra het volgende:
[..]
Elke keuze die je maakt is een "gok". De Nederlandse aanpak lijkt een heel redelijke, maar één met risico's. Die ook aan elke andere keuze kleven.
Foutje blijkbaar, staat nu weer op 7000+quote:Op zondag 22 maart 2020 18:28 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nu al op +11500 na nog een keer knipperen met je ogen.
500.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:37 schreef KingRoland het volgende:
Wat is er zo moeilijk om iedereen een boete a 250 euro te geven wanneer ze naar buiten gaan voor zaken die niet noodzakelijk zijn? zet alles in op de zorg en de handhaving
Geen exponentiele maar lineaire groei (dus een kromming richting horizontale asymptoot op de grafiek van de afgeleide.)quote:Op zondag 22 maart 2020 18:29 schreef Tengano het volgende:
[..]
Hoe zouden ze dat moeten zien dan? Ze weten toch ook niet wat het aantal was geweest zonder maatregelen. En bovendien doen ze ook geen regelmatige steekproeven om het bij te houden anders wisten we allang hoeveel mensen er bij schatting besmet zijn.
Geen politie meer over om te handhaven.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:37 schreef KingRoland het volgende:
Wat is er zo moeilijk om iedereen een boete a 250 euro te geven wanneer ze naar buiten gaan voor zaken die niet noodzakelijk zijn? zet alles in op de zorg en de handhaving
Welke opleiding heb jij genoten dat je zoveel wijsheid inpacht hebt?quote:Op zondag 22 maart 2020 18:38 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Geen exponentiele maar lineaire groei (dus een kromming richting horizontale asymptoot op de grafiek van de afgeleide.)
twitter:BNODesk twitterde op zondag 22-03-2020 om 18:12:27BREAKING: Italy reports 5,560 new cases of coronavirus and 651 new deaths, raising total to 59,138 cases and 5,476 dead https://t.co/47MXF0XUJ0 reageer retweet
Dat maakt het ook voor mij interessant in de zin van wat blijft er over van handhaving geboden.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:21 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ben benieuwd naar de eerste rechter die die boetes ook daadwerkelijk oplegt![]()
Strafmaxima ≠ de daadwerkelijke boete.
wegbezuinigdquote:Op zondag 22 maart 2020 18:39 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Geen politie meer over om te handhaven.
Wat is noodzakelijk? Je hond uitlaten? Boodschappen? Hoe ga je dat controleren?quote:Op zondag 22 maart 2020 18:37 schreef KingRoland het volgende:
Hopen we terug te zien in andere verdubbelingstijden. Dat kan ook in aantal opnames.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:29 schreef Tengano het volgende:
[..]
Hoe zouden ze dat moeten zien dan? Ze weten toch ook niet wat het aantal was geweest zonder maatregelen. En bovendien doen ze ook geen regelmatige steekproeven om het bij te houden anders wisten we allang hoeveel mensen er bij schatting besmet zijn.
Het is een gok geweest. We zullen binnenkort weten hoe deze is uitgevallenquote:Op zondag 22 maart 2020 18:31 schreef Kyran het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)gelen-gaan-zien.html
Dit hele stuk is wel een beetje teveel mits, maar, hoop etc.
Ik snap echt niet waarom ze niet voor meer zekerheid hebben gekozen.
Wat een rare poll. Sowieso niet zoals we gewend zijn, maar het is echt niet alsof er die dag op geen enkele manier aandacht aan besteed gaat worden. Dan blijft er maar 1 antwoord over.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:38 schreef -Chakotay- het volgende:
Poll: Gaat de 5 mei viering door dit jaar?
• Ja
• Nee
• Niet zoals we gewend zijn
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
Mijn ouders zijn bijna 90, maar nog goed ter been.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:36 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
als mijn ouders chronisch zijn zijn dan kan ik daarmee leven. Je moet ergens dood aan gaan....
Ja zonder publiek danquote:Op zondag 22 maart 2020 18:33 schreef -Chakotay- het volgende:
Ben benieuwd of 5 mei doorgaat
ik gok van wel
aardige daling tov gister. Maar we moeten nog ff afwachten.quote:Op zondag 22 maart 2020 18:39 schreef LTVDK het volgende:
In Italië wil het ook nog niet echt gaan dalen hetwitter:BNODesk twitterde op zondag 22-03-2020 om 18:12:27BREAKING: Italy reports 5,560 new cases of coronavirus and 651 new deaths, raising total to 59,138 cases and 5,476 dead https://t.co/47MXF0XUJ0 reageer retweet
ja maar niet zoals we het gewend zijnquote:Op zondag 22 maart 2020 18:38 schreef KingRoland het volgende:
Niet zoals we gewend zijn betekent ook het gaat niet door.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |