Ik denk dat de voorstelling die je maakt iets te aards isquote:Op maandag 23 maart 2020 01:02 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Waarom zou een hemel ook meer innerlijke rust moeten brengen dan dat het klaar is?
Zit je daar met je hoofd in de wolken en heb je nog last van allemaal dagjesvolk, en gigantisch veel als iedereen er zit die ooit is gestorven. Zitten de dieren er dan ook? Jezus christus wat een kippenhok moet dat zijn. Dan maar liever gewoon het licht uit hoor, veel meer vrede mee.
Ja maar stel dat je in de hemel komt, kom je dan nog wel met je eigen persoonlijkheid en herinneringen daarin? Want als dat zo is zullen er ook daar genoeg conflicten komen door de botsingen, en als het niet zo is ben je dan nog wel werkelijk jezelf en niet al dood?quote:Op maandag 23 maart 2020 01:04 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ik denk dat de voorstelling die je maakt iets te aards is
Dat is het ook.quote:Op maandag 23 maart 2020 01:06 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ja maar stel dat je in de hemel komt, kom je dan nog wel met je eigen persoonlijkheid en herinneringen daarin? Want als dat zo is zullen er ook daar genoeg conflicten komen door de botsingen, en als het niet zo is ben je dan nog wel werkelijk jezelf en niet al dood?
Het is een bijzonder concept.
Nja prima als mensen er naartoe willen leven hoor.quote:
Misschien moet je er ook geen logica in willen zien. Het begrijpen van dit leven heeft ook niet heel veel met logica te makenquote:Op maandag 23 maart 2020 01:09 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Nja prima als mensen er naartoe willen leven hoor.
Maar met logica heeft het niks te maken.
Hoe is dat een bewijs?quote:Op maandag 23 maart 2020 01:18 schreef ChevyCaprice het volgende:
De hemel is puur bedacht om mensen te laten geloven dat er niet niks is na de dood en omdat dat een “fijner” gevoel zou zijn.
Dat is ook meteen het bewijs dat het niet bestaat.
Omdat als iets een verzinsel is, het niet bestaat. Net als God in het algemeen. Het idee dat er een God zou bestaan is gewoon een steeds weer terugkerend iets in de mensheid, gebaseerd op niks, met als reden dat je hoopt dat het leven toch een beetje zin heeft.quote:
Het leven heeft toch wel een vorm van logica?quote:Op maandag 23 maart 2020 01:12 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Misschien moet je er ook geen logica in willen zien. Het begrijpen van dit leven heeft ook niet heel veel met logica te maken
Wie heeft ooit aan jou bewezen dat het niet bestaat dan? Behalve mensen die het tegen je hebben verteld.quote:Op maandag 23 maart 2020 01:22 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Omdat als iets een verzinsel is, het niet bestaat. Net als God in het algemeen. Het idee dat er een God zou bestaan is gewoon een steeds weer terugkerend iets in de mensheid, gebaseerd op niks, met als reden dat je hoopt dat het leven toch een beetje zin heeft.
De oorsprong van het leven toch nietquote:Op maandag 23 maart 2020 01:23 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Het leven heeft toch wel een vorm van logica?
Het concept van de hemel heeft dat gewoon niet. Sowieso zou het er dan vanuit gaan dat er iets als een ziel is, en dat lijkt me niet.
Dit is zo'n dom argument altijd.quote:Op maandag 23 maart 2020 01:24 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Wie heeft ooit aan jou bewezen dat het niet bestaat dan? Behalve mensen die het tegen je hebben verteld.
Totaal niet.quote:Op maandag 23 maart 2020 01:25 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Dit is zo'n dom argument altijd.
Is gewoon puur naar de geschiedenis kijken en logisch nadenken eigenlijk. Mensen verzinnen sprookjes om het leven te romantiseren omdat het anders wel heel kut is. Nu zie je dat in een tijd van welvaart mensen geen sprookjes meer hoeven te hebben en stappen er steeds meer mensen van af.quote:Op maandag 23 maart 2020 01:24 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Wie heeft ooit aan jou bewezen dat het niet bestaat dan? Behalve mensen die het tegen je hebben verteld.
We weten niet precies hoe alles is begonnen, dat klopt. Maar er zijn wel natuurkundige theorieën gebaseerd op wetten die wij al kennen waardoor de mogelijkheid er is gekomen dat er leven kon ontstaan.quote:
Maar de basis is dat het gewoon niet bestaat klaar, en als iemand zegt dat het wel zo is kom dan maar met argumenten.quote:Op maandag 23 maart 2020 01:27 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Totaal niet.
Je kan niet bewijzen dat het niet bestaat evengoed als dat je niet kan bewijzen dat het wel bestaat.
Heb je op zich gelijk in. Al kan ik toch altijd wel vrij kort en bondig duidelijk maken dat iets als een God compleet ridicuul is.quote:Op maandag 23 maart 2020 01:25 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Dit is zo'n dom argument altijd.
Als je zegt dat iets bestaat ligt daar de bewijslast, niet bij de mensen die zeggen dat het niet bestaat.
Klopt. Maar ook dat kan je dusdanig doortrekken tot er een punt komt waarop natuurkundigen je ook niet meer van antwoord kunnen voorzien. En zowel de gedachte dat iets uit niets is ontstaan als de gedachte dat iets altijd is geweest vind ik totaal niet logsichquote:Op maandag 23 maart 2020 01:28 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
We weten niet precies hoe alles is begonnen, dat klopt. Maar er zijn wel natuurkundige theorieën gebaseerd op wetten die wij al kennen waardoor de mogelijkheid er is gekomen dat er leven kon ontstaan.
Voor gelovigen niet hoorquote:Op maandag 23 maart 2020 01:29 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Maar de basis is dat het gewoon niet bestaat klaar,
Dat is het ook hoor, gewoon een constructie om de mensheid vroeger onder controle te houden en op grote schaal te laten samenwerken.quote:Op maandag 23 maart 2020 01:29 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Heb je op zich gelijk in. Al kan ik toch altijd wel vrij kort en bondig duidelijk maken dat iets als een God compleet ridicuul is.
Time is a wheel.quote:Op maandag 23 maart 2020 01:30 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Klopt. Maar ook dat kan je dusdanig doortrekken tot er een punt komt waarop natuurkundigen je ook niet meer van antwoord kunnen voorzien. En zowel de gedachte dat iets uit niets is ontstaan als de gedachte dat iets altijd is geweest vind ik totaal niet logsich
Die zijn dan ook verder gaan fantaseren bovenop de basis en hebben dat in generaties lopen brainwashen.quote:
Ik ben overigens geen gelovige hoor, maar ook zeker geen die hard atheist.quote:Op maandag 23 maart 2020 01:28 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Is gewoon puur naar de geschiedenis kijken en logisch nadenken eigenlijk. Mensen verzinnen sprookjes om het leven te romantiseren omdat het anders wel heel kut is. Nu zie je dat in een tijd van welvaart mensen geen sprookjes meer hoeven te hebben en stappen er steeds meer mensen van af.
Wel voorbij zien komen op Netflix.quote:
Ga kijken soort skins maar dan spaans denk dat je het leuk gaat vindenquote:
Ja, vandaag maar thuiswerken. Dan morgen naar kantoor als ik zin heb vroeg op te staan. EN DAN WEEKENDquote:Op maandag 23 maart 2020 06:29 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Nou nee, zit al een week thuis. Jij?
Kut allemaal he?quote:Op maandag 23 maart 2020 06:30 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Ja, vandaag maar thuiswerken. Dan morgen naar kantoor als ik zin heb vroeg op te staan. EN DAN WEEKEND
Ja gedoe. En dat voor die paar dodenquote:Op maandag 23 maart 2020 06:31 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Kut allemaal he?
Enige voordeel is dat ik niet half 5 op hoef.
Je hebt toch niet op het strand gelegen he?quote:Op maandag 23 maart 2020 06:32 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Ja gedoe. En dat voor die paar doden
Nee hou daar niet zo van. Gewoon kratje bier mee en op terras van pleinquote:Op maandag 23 maart 2020 06:33 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Je hebt toch niet op het strand gelegen he?
quote:Op maandag 23 maart 2020 06:35 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Nee hou daar niet zo van. Gewoon kratje bier mee en op terras van plein
weekend??? lamme lulquote:Op maandag 23 maart 2020 06:30 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Ja, vandaag maar thuiswerken. Dan morgen naar kantoor als ik zin heb vroeg op te staan. EN DAN WEEKEND
Heb je nou alweer vakantie? Ik ga later als ik groot ben ook jouw werk doen hoor. Je bent nog vaker vrij dan mensen in het onderwijsquote:Op maandag 23 maart 2020 06:29 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Nou nee, zit al een week thuis. Jij?
Bedanktquote:Op maandag 23 maart 2020 08:52 schreef Kiid het volgende:
[..]
Gm Haagsie!
Goed nieuws allen. Het topic is weer geopend voor de dag!
Ligt hier bijna geheel stilquote:Op maandag 23 maart 2020 10:16 schreef Flippiee het volgende:
[..]
Oh Wist niet dat je daardoor helemaal zonder werk kwam
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |