abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192196486

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD.
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
• Dagelijkse updates en analyse door Dr. John Campbell
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Artikel met simulaties over waarom social distancing werkt
Video over wat exponentiële groei is en hoe dat werkt bij uitbraken
Video over wat Corona is, wat het doet en de maatregelen

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Alle gevallen, in een lijst
Spreadsheet met cijfers die user joyvke bijhoudt

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• wie geen symptomen vertoont is onwaarschijnlijk het virus te verspreiden
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

[ Bericht 9% gewijzigd door SnertMetChoco op 21-03-2020 23:56:17 ]
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_192196489
Wanneer gaat corona naar Afrika?
pi_192196495
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 23:29 schreef Vallon het volgende:

[..]

Kwetsbaar is een heel breed begrip.
Men bedoeld vooral zij die een aangetast weerbaarheidssysteem hebben door ouderdom of chronische aandoeningen die dat verzwakken.
Het feit dat je wordt opgeroepen voor de griepprik geeft mij aan dat je dus tot mogelijk die groep kwetsbaren behoort. Dat men/je de griepprik haalt kan ook uit pure preventieve voorzorg zijn als je bv in de (kwetsbare :P ) zorg werkt of wordt uitgezonden. Niet overal heerst dezelfde griep(variant).

Wetenschappelijk en hoe de overheid dat beziet is daar ook veel over te zeggen.... bron: https://www.scp.nl/ (pdf), samenvattend van die wetenshappelijk publicatie: Onduidelijk is wat kwetsbaarheid precies inhoudt.
Je kan ook een griepprik krijgen zonder dat je volgens de definitie tot de kwetsbaren hoort, door bijvoorbeeld een recente infectie o.i.d.

Uiteindelijk heeft vrijwel iedereen een medisch verleden.
  Miss 200.000.000! zaterdag 21 maart 2020 @ 23:45:11 #4
367000 roos94
pi_192196497
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 23:44 schreef Nober het volgende:
Is er al
pi_192196506
quote:
Het is er al.
Whatever...
pi_192196564
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 23:41 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Kwijtschelden.

Wie moet de schulden van een land wegstrepen? Andere landen of instellingen?
Wie de schuldeisers ook zijn.

Maar dat gebeurt nooit zonder pijn natuurlijk, de één zijn schuld is de ander zijn bezit.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_192196571
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 23:41 schreef nils7 het volgende:

[..]

Griep heeft veel varianten net zoals dit een variant is van SARS.
Je wordt ook niet ziek van dezelfde griep maar elke keer van net een andere...
dus als ik 2 jaar geleden griep ben geworden door variant C bij wijze van spreken, krijg ik nooit griep variant C meer in mijn leven?
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_192196581
Maargoed, of eerder niet goed. We gaan komende weken de doden in duizenden tellen. Je moet hopen dat je geen beademing norm dit hebt.

Hoop op productie van meer beademingsapparatuur. Gebruik van bestaande medicatie en uiteindelijk een vaccin kan gaan helpen. Maar afwenden, daar is het te laat voor en de vraag is of het wel kan.
Whatever...
pi_192196582
Longarts Zuyderland bezorgd: 'We gaan Italië achterna'

Op dit moment kunnen de Limburgse ziekenhuizen de stroom van ernstig zieke coronapatiënten nog aan, maar binnen een week kan dat zomaar anders zijn.
Daarvoor waarschuwt Eric van Haren, longarts in het Zuyderland-ziekenhuis, zaterdagavond in L1-programma AvondGasten.

Hij hoopt dat mensen de ernst van de situatie snel serieus gaan nemen. "Anders is Code Zwart niet meer te vermijden", doelt hij op het moment dat er een tekort aan intensive care-bedden ontstaat door een te grote toestroom van nieuwe patiënten. "Ik zie de curve nog niet naar beneden afbuigen, dus als we zo doorgaan, zullen we binnen een week het piekmoment hebben."

In dat scenario zou in het Zuyderland-ziekenhuis te weinig capaciteit zijn om alle ernstig zieken te kunnen behandelen. Zover is het nu echter nog niet, volgens Van Haren. "Nu gaat het nog en kunnen we de situatie nog ombuigen. De meeste mensen hebben bij het coronavirus een incubatietijd tussen de vier en zes dagen, dus als we dinsdag geen verbetering zien, dan gaan we richting Italiaanse toestanden." Van Haren hoopt dat mensen de maatregelen van de overheid snel serieus gaan nemen. "Zo dachten ze er in Italië ook eerst over, maar toen ze eenmaal inzagen dat het echt ernstig is, was het al te laat en liepen de IC's al over. Mensen moeten zich realiseren dat er echt iets aan de hand is."

Van alle patiënten die met coronaklachten in het ziekenhuis worden opgenomen, komt ongeveer twintig procent op de intensive care terecht. "De helft daarvan komt te overlijden", weet Van Haren. Dat percentage gaat alleen maar toenemen als de capaciteit op die intensive care overschreden wordt tijdens het piekmoment. "Patiënten moeten ongeveer drie weken aan de beademing", legt de longarts uit. En dus zijn er veel bedden nodig. "Daar zit met name de angst."

Een ander probleem dat zich met het virus voordoet, is het afweersysteem van het menselijk lichaam. Uit de praktijk blijkt dat veel zieken een sterke reactie van hun afweersysteem krijgen. "Vergelijk het als hier in de studio twee boeven binnenkomen en ik ga een halfuur met een mitrailleur rondschieten", legt Van Haren uit. "Dan zijn niet alleen de boeven dood, maar heb je ook een hoop andere schade. Dat gebeurt er in het lichaam van coronapatiënten ook."

1limburg.nl
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Moderator zaterdag 21 maart 2020 @ 23:48:22 #10
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_192196585
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 23:47 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

dus als ik 2 jaar geleden griep ben geworden door variant C bij wijze van spreken, krijg ik nooit meer griep variant C meer in mijn leven?
Kan wel, na een paar jaar verdwijnt je immuniteit
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
pi_192196590
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 23:45 schreef roos94 het volgende:

[..]

Is er al
Ja die 15 doden in Algerije... da's peanuts.
pi_192196594
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 23:48 schreef Spanky78 het volgende:
Maargoed, of eerder niet goed. We gaan komende weken de doden in duizenden tellen. Je moet hopen dat je geen beademing norm dit hebt.

Hoop op productie van meer beademingsapparatuur. Gebruik van bestaande medicatie en uiteindelijk een vaccin kan gaan helpen. Maar afwenden, daar is het te laat voor en de vraag is of het wel kan.
Nieuws rondom Philips is akelig stil.
pi_192196595
quote:
als ebola er vertrekt
  zaterdag 21 maart 2020 @ 23:48:44 #14
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192196596
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 23:37 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
deze vraag is vast eerder gesteld
is deze virus net als de mazelen, die iemand het 1 keer kan krijgen in zijn/haar leven, of net als de normale griep, die iemand vaker kan krijgen?
of weten we dit nog niet
Zonder als amateur een lesje virus te geven: Mutatiegraad mazelen-virus is laag en wij vaccineren daarbij de basisstam zodat we de hele mazelen-famillie afdekken. Je kan nog steeds mazelen krijgen maar zult daar niets/weinig van merken omdat je immuunsysteem het kan attaqueren. En als gezegd, wanneer je niet ziek wordt, geef je - in principe - het virus niet door.

Probleem met Corona (zoals griep) en variant Covid19 is dat die (snel?) muteren en we geen basis vaccinatie hebben die de basisstam afdekt. Eén van de hoofdproblemen voor een vaccin.
Wat we/ik niet weet hoe snel het muteert.... daar het een SARS variant is.. vrees ik met grote vreze dat we "vechten" tegen een demon.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_192196610
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 23:47 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

dus als ik 2 jaar geleden griep ben geworden door variant C bij wijze van spreken, krijg ik nooit meer griep variant C meer in mijn leven?
Immuniteit is nooit 100%. De kans dat je ooit C krijgt is wel kleiner en als je het wel krijgt is de kans groot dat je een mild ziekteverloop hebt.

Met de Mexicaanse griep bleek het dat met name 65+-ers er weinig last van hadden bijvoorbeeld. Omdat velen van hun al een variant in hun jeugd hadden gehad die er nogal op scheen te lijken.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_192196618
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 23:38 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Extra multivitamines elke dag |:) Het is niets nieuws, elke verkoudheid gaat direct naar de longen. :|W
Bij mij werkt dat helaas niet goed. Ik wilde ze ook slikken om een beetje de weerstand op te krikken (omdat ik sinds 2 jaar toch wel vaker verkouden word) en toch aan mijn vitamines te komen (ondanks dat ik fruit eet en niet super ongezond eet). Maar ik krijg elke keer zwarte dunne ontlasting als ik aan de multivitaminen zit. Ben er toen mee gestopt en meteen ging het weer goed. Dus snap niet waar dat dan weer aan lag.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 21 maart 2020 @ 23:50:28 #17
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_192196623
quote:
12s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 23:43 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Trump niet geloven :') . Ben je links of zo? :{w
Rechtshandig
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_192196624
Wat mij opvalt in deze crisis is het aanhoudende verschil in perceptie en mening tussen de gemiddelde viroloog en de spoed-/longartsen :{ . Artsen lijken meer onder de indruk en roepen actiever op tot maatregelen. Je zou denken dat er een soort cross functional team bestaat waarin uit verschillende disciplines een helder standpunt naar voren komt.
  zaterdag 21 maart 2020 @ 23:51:01 #19
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_192196636
quote:
3s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 23:48 schreef vosss het volgende:

Op dit moment kunnen de Limburgse ziekenhuizen de stroom van ernstig zieke coronapatiënten nog aan, maar binnen een week kan dat zomaar anders zijn.
Daarvoor waarschuwt Eric van Haren, longarts in het Zuyderland-ziekenhuis, zaterdagavond in L1-programma AvondGasten.

Hij hoopt dat mensen de ernst van de situatie snel serieus gaan nemen. "Anders is Code Zwart niet meer te vermijden", doelt hij op het moment dat er een tekort aan intensive care-bedden ontstaat door een te grote toestroom van nieuwe patiënten. "Ik zie de curve nog niet naar beneden afbuigen, dus als we zo doorgaan, zullen we binnen een week het piekmoment hebben."

In dat scenario zou in het Zuyderland-ziekenhuis te weinig capaciteit zijn om alle ernstig zieken te kunnen behandelen. Zover is het nu echter nog niet, volgens Van Haren. "Nu gaat het nog en kunnen we de situatie nog ombuigen. De meeste mensen hebben bij het coronavirus een incubatietijd tussen de vier en zes dagen, dus als we dinsdag geen verbetering zien, dan gaan we richting Italiaanse toestanden." Van Haren hoopt dat mensen de maatregelen van de overheid snel serieus gaan nemen. "Zo dachten ze er in Italië ook eerst over, maar toen ze eenmaal inzagen dat het echt ernstig is, was het al te laat en liepen de IC's al over. Mensen moeten zich realiseren dat er echt iets aan de hand is."

Van alle patiënten die met coronaklachten in het ziekenhuis worden opgenomen, komt ongeveer twintig procent op de intensive care terecht. "De helft daarvan komt te overlijden", weet Van Haren. Dat percentage gaat alleen maar toenemen als de capaciteit op die intensive care overschreden wordt tijdens het piekmoment. "Patiënten moeten ongeveer drie weken aan de beademing", legt de longarts uit. En dus zijn er veel bedden nodig. "Daar zit met name de angst."

Een ander probleem dat zich met het virus voordoet, is het afweersysteem van het menselijk lichaam. Uit de praktijk blijkt dat veel zieken een sterke reactie van hun afweersysteem krijgen. "Vergelijk het als hier in de studio twee boeven binnenkomen en ik ga een halfuur met een mitrailleur rondschieten", legt Van Haren uit. "Dan zijn niet alleen de boeven dood, maar heb je ook een hoop andere schade. Dat gebeurt er in het lichaam van coronapatiënten ook."

1limburg.nl
En ondertussen gaan we lekker naar de Gamma en het Vondelpark en geven we geen fuck om social distancing ...iets met het Orkest van de Titanic.
pi_192196641
quote:

Code zwart leek mij eigenlijk vanaf het moment dat we de gevallen niet meer konden herleiden onvermijdelijk.

Je kan gewoon niet snel genoeg opschalen. Onmogelijk.
  Redactie Frontpage zaterdag 21 maart 2020 @ 23:52:20 #21
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_192196660
quote:
BNODesk twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 21:46:43 NEW: Uganda reports first case of coronavirus, just hours after all of its borders were closed to everyone but cargo https://t.co/47MXF0XUJ0 reageer retweet
Maar sowieso zijn er in de meeste landen al besmettingen: https://amref.org/coronavirus/
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_192196666
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 23:50 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Wat mij opvalt in deze crisis is het aanhoudende verschil in perceptie en mening tussen de gemiddelde viroloog en de spoed-/longartsen :{ . Artsen lijken meer onder de indruk en roepen actiever op tot maatregelen. Je zou denken dat er een soort cross functional team bestaat waarin uit verschillende disciplines een helder standpunt naar voren komt.
Virologen zijn wetenschappers. Die bestuderen en modelleren. Artsen staan in de frontlinie. Compleet andere tak van sport.
pi_192196673
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 23:51 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

En ondertussen gaan we lekker naar de Gamma en het Vondelpark en geven we geen fuck om social distancing ...iets met het Orkest van de Titanic.
Bewuste omvolking?
pi_192196681
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 23:50 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Iedereen roept van alles. Niets is nog duidelijk, want het is een nieuw virus. Ook in dit vakgebied gebeurt volgens mij hetzelfde als op de beurzen met beleggingsexperts. De geneeskundigen willen allen gelijk hebben en als vooraanstaand expert gezien worden. Primeurtje proberen te halen. Allen doen voorspellingen in de hoop raak te schieten. Verbaast mij namelijk ook dat de ene viroloog spreekt over massahysterie, zoals die ene Italiaan. De anderen willen dat we keihard op de rem trappen en zware maatregelen nemen.

Ook de dagelijkse sensatie van ziekenhuizen en artsen ''we hebben mogelijk een vaccin gevonden, maar eerst nog onderzoeken en experimenteren'' reflecteert dit.
  zaterdag 21 maart 2020 @ 23:53:29 #25
3542 Gia
User under construction
pi_192196685
Als er een vaccin komt, worden de kwetsbaren het eerst opgeroepen, net als met de jaarlijkse griepprik.

Twijfel of ik daar als een van de eersten gehoor aan zou geven...
pi_192196689
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 23:39 schreef Vallon het volgende:

[..]

Idem als in Frankrijk, hebben 11 miljoen mondkapjes (expiratie 2005 of 2015 zag ik op FR2, wil ik even vanaf zijn) uit de mottenballen gehaald waarvan de elastieken zijn vergaan.
Stockpiling is leuk maar kost gewoon geld en is in goede tijden dan een gewillige besparing.
Doet mij ook denken aan een actie in NL waart we ooit 11 miljoen vaccinaties hadden besteld voor bestrijding Mexicaanse griep die niet nodig of bruikbaar waren. ... FF bron: bnn en ¤340Miljoen wegSchipperen. Verder de koe in zijn kont etc.etc.
Kan best natuurlijk een voorraad zijn ergens, maar je moet ze wel voor de datum gebruiken dat ze vervallen. Dus gewoon ergens lokaal een magazijn hebben en vandaar uit aanvullen. De oudsten continue als eerste gebruiken.
  Miss 200.000.000! zaterdag 21 maart 2020 @ 23:54:02 #27
367000 roos94
pi_192196696
Zag nu net dat filmpje van het ziekenhuis in Bergamo. Maar godver, echt naar. :'( hoop dat het snel voorbij is. Niemand verdient het om er zo bij te liggen
pi_192196704
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 23:53 schreef Gia het volgende:
Als er een vaccin komt, worden de kwetsbaren het eerst opgeroepen, net als met de jaarlijkse griepprik.

Ik wel. Zo'n vaccin heeft de wetenschappelijke toets doorstaan. Ik vertrouw de wetenschap meer dan mijn afweersysteem.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 21 maart 2020 @ 23:55:10 #29
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_192196716
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 23:53 schreef Nober het volgende:

[..]

Bewuste omvolking?
Dat geloof ik niet. Mensen hebben ook een eigen verantwoordelijkheid, maar blijkbaar zijn velen te dom om te poepen.
pi_192196717
quote:
Vakkenvuller naar huis gestuurd om dragen mondkapje
Updated 3 min geleden
5 min geleden in BINNENLAND

OUD-BEIJERLAND - De 17-jarige Maarten is vrijdag naar huis gestuurd omdat hij een mondkapje droeg op zijn werk, een supermarkt in Oud-Beijerland

https://www.telegraaf.nl/(...)-om-dragen-mondkapje
  zaterdag 21 maart 2020 @ 23:55:18 #31
168739 Red_85
'echt wel'
pi_192196718
quote:

1limburg.nl
Al die jankende doctoren kunnen beter hun tijd steken in het vinden van een medicijn.
Doe dat, dan redt je de mensen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_192196722
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 23:50 schreef Vault-Boy het volgende:

[..]

Bij mij werkt dat helaas niet goed. Ik wilde ze ook slikken om een beetje de weerstand op te krikken (omdat ik sinds 2 jaar toch wel vaker verkouden word) en toch aan mijn vitamines te komen (ondanks dat ik fruit eet en niet super ongezond eet). Maar ik krijg elke keer zwarte dunne ontlasting als ik aan de multivitaminen zit. Ben er toen mee gestopt en meteen ging het weer goed. Dus snap niet waar dat dan weer aan lag.
Ik heb van die multi-kauwvitamines die ik 's ochtends eet. Ik heb geen last van bijwerkingen. Misschien ligt het aan het moment en de mate? Ik ben geen expert, dus misschien dat iemand anders hier er wat zinnigs over kan zeggen :|W
pi_192196727
quote:

Ik twijfel of die mensen nou echt een keuze hebben mocht er een vaccin komen tegen dit virus.
pi_192196733
quote:

Ik zou wachten, je weet nooit de praktische bijwerkingen totdat het aantal observaties heel groot is om een fatsoenlijk beeld te kunnen hebben. En medicijnen/vaccins worden wellicht doorontwikkeld of vervangen door betere versies.
  zaterdag 21 maart 2020 @ 23:56:11 #35
3542 Gia
User under construction
pi_192196738
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 23:54 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik wel. Zo'n vaccin heeft de wetenschappelijke toets doorstaan. Ik vertrouw de wetenschap meer dan mijn afweersysteem.
Ik ga ook trouw, elk jaar.
Maar dit is haastwerk...
pi_192196752
quote:
Vakkenvuller naar huis gestuurd om dragen mondkapje
Updated 3 min geleden
5 min geleden in BINNENLAND

OUD-BEIJERLAND - De 17-jarige Maarten is vrijdag naar huis gestuurd omdat hij een mondkapje droeg op zijn werk, een supermarkt in Oud-Beijerland
https://www.telegraaf.nl/(...)-om-dragen-mondkapje

Dragen ze PPE, worden ze naar huis gestuurd. :')
pi_192196754
Wat ik me trouwens afvraag is of ziekenhuizen nu anders omgaan met reguliere onderzoeken en poliklinische behandelingen. Ik heb binnenkort een afspraak voor opvolgonderzoek (een ct-scan) en vraag me af of ik afgebeld word. Ik neig er anders naar om zelf af te bellen omdat ik geen zin heb het virus in het ziekenhuis op te lopen. :{w
pi_192196792
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 23:55 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Ik heb van die multi-kauwvitamines die ik 's ochtends eet. Ik heb geen last van bijwerkingen. Misschien ligt het aan het moment en de mate? Ik ben geen expert, dus misschien dat iemand anders hier er wat zinnigs over kan zeggen :|W
Ik zou eens kijken naar alle andere stoffen die toegevoegd zijn aan de vitaminepillen.
Hulpstoffen kunnen voor nare bijwerkingen zorgen.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 21 maart 2020 @ 23:59:07 #39
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_192196804
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 23:56 schreef Claudia_x het volgende:
Wat ik me trouwens afvraag is of ziekenhuizen nu anders omgaan met reguliere onderzoeken en poliklinische behandelingen. Ik heb binnenkort een afspraak voor opvolgonderzoek (een ct-scan) en vraag me af of ik afgebeld word. Ik neig er anders naar om zelf af te bellen omdat ik geen zin heb het virus in het ziekenhuis op te lopen. :{w
Ja, daar gaan ze anders mee om. Hoorde gisteren nog van iemand die binnenkort een vervolgafspraak had om te kijken of de baarmoederhalskanker definitief weg was (of nou ja, nog steeds) en dat kon niet doorgaan. Begrijpelijk, maar vervelend, want dat wil je toch wel erg graag weten.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Redactie Frontpage zaterdag 21 maart 2020 @ 23:59:09 #40
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_192196806
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 23:56 schreef Claudia_x het volgende:
Waarschijnlijk wel, ik had komende week ook een afspraak staan (wondcontrole) maar die is afgebeld.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  zaterdag 21 maart 2020 @ 23:59:35 #41
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192196816
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 23:45 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Je kan ook een griepprik krijgen zonder dat je volgens de definitie tot de kwetsbaren hoort, door bijvoorbeeld een recente infectie o.i.d.

Uiteindelijk heeft vrijwel iedereen een medisch verleden.
En naarmate je ouder bent/wordt heb je dus een langer medisch verleden. En zo is de cirkel rond.
Ik wil wel een verschil maken tussen bevattelijk voor infectie aandoeningen en reguliere kwaaltjes.
Wanner je bv nierpatiënt of diabetes bent is een fiks deel van je systeem al kapot waarmee je extra bevattelijk bent. Iemand met broze botten, kan t.a.v. Covid19 zal minder kwetsbaar zijn dan iemand met een weggenomen lever.
Kortom je kunt het niet goed maat je moet ergens het definiëren.
In NL zijn ruwweg 1.5 tot 2.5 miljoen aan te merken als kwetsbaar. Met een mortaliteit van 2-4% bij besmetting door Covid19 spreek je dus over 25.000 tot 100.00 mensen die ZULLEN overlijden.

Daarin zit ook een groep die ook zonder Covid19 besmetting onvermijdelijk zou gaan overlijden. Ik schat die op ca de helft waarmee je dan uitkomt dat 50.000 mensen per jaar door of vanwege Covid19 over de rand kunnen worden geduwd. Dit boven op de "standaard" van jaarlijks 150.000 mensen die (on)natuurlijk doodgaan. Al met al, angtsaanjagend.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator zaterdag 21 maart 2020 @ 23:59:54 #42
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_192196824
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 23:59 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ja, daar gaan ze anders mee om. Hoorde gisteren nog van iemand die binnenkort een vervolgafspraak had om te kijken of de baarmoederhalskanker definitief weg was (of nou ja, nog steeds) en dat kon niet doorgaan. Begrijpelijk, maar vervelend, want dat wil je toch wel erg graag weten.
Zo zitten veel mensen die een afspraak zouden hebben in het ziekenhuis, vreselijk
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
pi_192196830
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 23:55 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Al die jankende doctoren kunnen beter hun tijd steken in het vinden van een medicijn.
Doe dat, dan redt je de mensen.
Medicijnen worden gevonden in het lab, niet in het ziekenhuis....
pi_192196831
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 23:59 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Oh, wat naar voor die persoon.
  zondag 22 maart 2020 @ 00:00:21 #45
12221 Tijn