abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192178126
Welkom in de FOK-dieetclub!

De dieetclub is er voor mensen die graag af willen vallen of op gewicht willen blijven. Hier vind en geef je elkaar steun, tips en motivatie!

Probeer elkaar niet af te branden, en sta ook open voor tips en nieuwe inzichten. We streven allemaal naar een gezond(er) lichaam en leven en proberen dat op de voor ons meest aangename manier te bereiken. Er zijn tenslotte vele wegen die naar Rome leiden!

SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde recepten
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_192178495
Space Madness van Ren & Stimpy, en stukje 10 jaar grunge. Betekent wel weer ongelukkig zijn maar ben ik wel gewend. Een leuke ongelukkigheid.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_192181877
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 02:24 schreef V1z0R het volgende:
Space Madness van Ren & Stimpy, en stukje 10 jaar grunge. Betekent wel weer ongelukkig zijn maar ben ik wel gewend. Een leuke ongelukkigheid.
Uh... Ik snap je (weer) niet.

In het kader van positieve dingen: vanmorgen 70.0kg op de weegschaal! *O* *O* *O* Een jaar geleden (-2 weken) ben ik begonnen met afvallen toen ik 80 kg woog. Het gaat niet snel, maar wel gestaag omlaag dus ik ben erg blij! Ben ook nog eens sterker en fitter dan destijds, dus feitelijk misschien nog wel meer vet kwijt.
pi_192181988
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:03 schreef Tuindier het volgende:

[..]

Ik dacht dat het aan mij lag...

Zometeen brunchen met pannenkoeken :9
pi_192182069
quote:

[..]

In het kader van positieve dingen: vanmorgen 70.0kg op de weegschaal! *O* *O* *O* Een jaar geleden (-2 weken) ben ik begonnen met afvallen toen ik 80 kg woog. Het gaat niet snel, maar wel gestaag omlaag dus ik ben erg blij! Ben ook nog eens sterker en fitter dan destijds, dus feitelijk misschien nog wel meer vet kwijt.
Wauw. 70.0 is ook echt een mijlpijl! Op naar de 6 ervoor!

Ik ga vandaag een dagje niet sporten, toch nog wat spierpijn van de afgelopen dagen dus neem een dagje extra rust. Verder 'normaal' weekenddagje. Vanmorgen weer 74.3 op de weegschaal, zelfde als vorige week. Beetje teleurstellend, maar ach, stilstand is (geen!) achteruitgang :P. Zolang we niet omhoog gaan gaat het goed.
  zaterdag 21 maart 2020 @ 11:33:16 #6
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192182306
quote:

[..]

Kijk, dat zijn goede ontwikkelingen ^O^
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_192182913
Hoi! Na lang meelurken kom ik ook eens posten.

03-02-2020 woog ik 90,8kg.
21-03-2020 weeg ik 82,9kg

Streefgewicht is 75kg dus ik zit vandaag precies op de helft *O*
(Ik ben 1.80m lang)

Begin februari begonnen met IF (12.00-20.00) en ben ik meer eiwitten en fruit gaan eten. Brood heb ik geschrapt uit m'n menu en als alternatief eet ik wel eens een wrap of hard afbakbroodje. Ik lunch nu met 2 sneden roggebrood met kaas of hummus, met 250ml kwark en diepvries bosvruchtenmix.

Tussendoor regelmatig fruit of snackgroente en 's avonds gewoon normaal avondeten.

Ik fitness 2x per week en wandelen elke dag. Fitness valt nu weg, dus ik wandel en fiets iets vaker.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_192190038
Twee dagen iets minder netjes gegeten. Belachelijke chaos op mijn werk door corona, hoofd stond echt even niet naar netjes eten. Maar vandaag, terwijl ik ook gewoon heb gewerkt, juist zonder moeite wel heel netjes gegeten. En toen kwam ik erachter dat ik ongesteld ben geworden. Denk dat het meer willen eten dus daardoor kwam. Misschien een mooi moment om te leren dat ik soms gewoon naar m'n lichaam moet luisteren qua wel of geen honger. Zonder mezelf overal slecht over te voelen. Blijkbaar kan ik daar tegenwoordig een beetje op vertrouwen. Dat is nieuw voor me. :')

Vandaag:
O: Banaan
L: Triangel broodje, helft vega pate andere helft auberginespread en artisjokhart.
T: Nakd reep
D: Halve flespompoen in plakjes geroosterd in de oven met een spinazie/kaas burgerding
T: Frambozen moeten op
pi_192190212
Herkenbaar Myraela, ik moet echt nog leren dat ik tegenwoordig stond wel kan luisteren naar wat mijn lichaam aangeeft.

Lijstje:
O: zuurdesembrood met gatenkaas
L: bananen-roggepannekoekjes met appel
B: in de tuin werken: laatste prei geoogst en nieuwe groente voorgezaaid
D: lasagne met zelfgemaakte :P prei en erwtjes
T: dropje en ik denk een biertje of wijntje
pi_192200986
Lijstje vandaag:
O: magere kwark
B: hardlopen + leg day
T: whey
L: 2 harde broodjes
T: kwark, 2 mandarijnen
D: curry met kip, tiramisu

Typisch weekendlijstje, maar op zich niet super dramatisch. Zie wel een beetje tegenop om te gaan hardlopen want het is koud. Begin van de week nog in korte broek gelopen, maar nu toch maar weer lange broek en vestje...
pi_192201411
In het zonnetje is het best te doen, Pinuts. En als je bezig bent word je vanzelf warm.

Gisteravond zwak moment gehad helaas, ik laat mij soms teveel leiden door de berichtgeving.
O - Meergranen triangelbroodje met zuivelspread, bosui, komkommer en gerookte zalm.
T - Banaan
L - Skyr
T - Blauwe bessen
D - Volkoren pitabroodjes met shoarmavlees en diverse groenten
B - Rondje wandelen, thuisoefeningen van Basic Fit
pi_192201954
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 10:58 schreef Meridiaan het volgende:
In het zonnetje is het best te doen, Pinuts. En als je bezig bent word je vanzelf warm.
Net terug. Heenweg vol tegen de wind in. Daardoor langzaam en last van de longen (heb ik vaak bij koude wind). Training voelde niet zo lekker, maar ben al lang trots op mezelf dat ik mijn voorgenomen afstand helemaal heb gerend en niet eerder ben gaan lopen :). Dus mentaal wel lekker.
pi_192202818
Ik heb vorige week van die resistance bands met een handvat gekocht, die je ook aan de deur vast kunt maken. En ik vind ze echt heel fijn.

Ik ben voor mezelf nu een workout aan het maken. Voor nu haal ik veel uit dit filmpje (zij gebruikt wel een ander merk band, maar je kunt er hetzelfde mee):
pi_192203648
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 11:28 schreef Pinuts het volgende:

[..]

Net terug. Heenweg vol tegen de wind in. Daardoor langzaam en last van de longen (heb ik vaak bij koude wind). Training voelde niet zo lekker, maar ben al lang trots op mezelf dat ik mijn voorgenomen afstand helemaal heb gerend en niet eerder ben gaan lopen :). Dus mentaal wel lekker.
Goed gedaan!
Ik heb net een rondje gewandeld, dus ik ben ook een beetje trots op mijzelf. Ik vond het inderdaad behoorlijk waaien, maar de vitamine D is weer binnen.
pi_192203759
Ik heb vanochtend een dik uur gewandeld. Netjes op afstand. Even gewerkt, nu een dutje in de zon en dan weer verder. Misschien vanmiddag nog een lesje body combat.

L: Klein blikje witte bonen in tomatensaus, twee eieren en twee geroosterde volkoren boterhammen
D: Volkoren wrap, zelfgemaakte hummus, vega kipburger, tomaat, komkommer en sla.
T: Halve ananas
pi_192210225
O: Klein stukje ontbijtkoek + handje druiven
L: 250gr magere kwark met bosvruchtenmix en lijnzaad
B: 10k stappen
T: 2 volkoren wraps met cottage cheese en vega salami
D: Bloemkool, vega vissticks en een kleine portie bistro krieltjes. Klein bakje roomijs als toetje :Y)
pi_192219310
Oe, toch wel lekkere spierpijn van de bodypump van gisteren. Ik heb besloten een van de sportschema's van Les Mils te gaan volgen, want iedere dag die discussie met mezelf wat ik vandaag ga doen word ik niet blij van. En sporten is voor mij echt goed om mijn hoofd even leeg te maken, wat ik nu kan gebruiken. Het schema gaat wel uit van 6 dagen in de week sporten, maar omdat ik nu niet veel meer beweeg dan dat ga ik het toch proberen.

Lijstje:
O: havermout, lijnzaad, melk, bosbessen
B: halfuurtje wandelen
T: appel
L: knackebrod of brood met houmous of cottage cheese
D: zoeteaardappelsoep met bonen en een broodje of wrap
S: 45 min body attack
  maandag 23 maart 2020 @ 08:18:17 #18
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192219349
Zo. Nieuwe week, nieuwe kansen :+. Weekend ging wat minder goed dan gepland.

O: Twee sneëen brood + koffie
T: Banaan + bakje kwark
L: 3 spiegeleieren
T: 2 kiwi's
D: Nasi goreng met kipsaté :9
S: 60/90 minuten wandelen.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_192219938
O: smoothie
L: pannenkoeken met kaas
D: zoete aardappelfrietjes met kaasschnitzel
S: 30min crosstrainer
T: 2 kleine appels en 1 peer
B: 10k stappen
pi_192220473
L: Volkoren wrap, hummus, olijven, sla, tomaat en komkommer
T: Halve ananas
D: Couscous (maaltijdpakket) met extra sperziebonen

Ik heb nog wat meer tussendoortjes, maar weet nog niet waar ik trek in ga hebben.
pi_192221134
Myraela, maak je de volkorenwraps zelf of koop je die? Ik zoek nog steeds een goed recept om ze zelf te maken.
pi_192221346
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 08:14 schreef Tuindier het volgende:
Oe, toch wel lekkere spierpijn van de bodypump van gisteren. Ik heb besloten een van de sportschema's van Les Mils te gaan volgen, want iedere dag die discussie met mezelf wat ik vandaag ga doen word ik niet blij van. En sporten is voor mij echt goed om mijn hoofd even leeg te maken, wat ik nu kan gebruiken. Het schema gaat wel uit van 6 dagen in de week sporten, maar omdat ik nu niet veel meer beweeg dan dat ga ik het toch proberen.

Lijstje:
O: havermout, lijnzaad, melk, bosbessen
B: halfuurtje wandelen
T: appel
L: knackebrod of brood met houmous of cottage cheese
D: zoeteaardappelsoep met bonen en een broodje of wrap
S: 45 min body attack
Same here. Het is voor mij echt even een moment voor mezelf. Althans, dat probeer ik. Want met een vierjarige die op het matje in je ruimte mee staat te 'oefeningen' is dat gevoel wat minder. :')

Afgelopen vrijdag heb ik overdag vrij weinig gegeten, om 's avonds los te gaan met veel friet met mayo en hot chickens wings. Hoewel veel koolhydraten in de friet natuurlijk, zat ik die dag totaal op 1800 calorieen. Best te overzien dus. :)

Zaterdag
Ontbijt:
Proteineshake met amandelmelk
Gekookt ei
Snacktomaatjes
Een avocado met huttenkase

Lunch:
Verse haring met uitjes
Twee glazen volle melk

Diner:
Runderhamburger gebakken in roomboter met cheddar, champignons, sla, komkommer, tomaat en augurk.
Drie Sauvignons blanc :9

In de ochtend een stuk gefietst en gewandeld in het bos (een rustig bos, twee andere mensen tegengekomen.)

Zondag
Ontbijt:

Lunch:
Komkommer met volle brie
Twee glazen volle melk

Tussendoor:
Twee handjes walnoten
Sour cream & Onion proteine chips
Zakje Atkins Chocolate Candies (M&M's)

Diner:
Biefstuk gebakken in roomboter met champignons

Sport:
De workout die ik hierboven postte.

Vandaag
Ontbijt:
Geen

Lunch:
Avocado met eiersalade
Gekookt ei
Lindahls Kvarg Stracciatella met walnoten, chiazaad, gebroken lijnzaad en kokossnippers

Tussendoor:
Halve komkommer
Twee blokjes chocola 85%

Diner:
Spinaziesoep met nog een overgebleven biefstukje van gisteravond. Met champignons.

[ Bericht 1% gewijzigd door -Spring op 23-03-2020 12:30:08 ]
pi_192225049
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 10:26 schreef Tuindier het volgende:
Myraela, maak je de volkorenwraps zelf of koop je die? Ik zoek nog steeds een goed recept om ze zelf te maken.
Ik heb ze gekocht. Als ik vroeger wraps maakte, bakte ik ze in olie en dan vind ik het zo irritant dat ik de kcal niet meer goed kan tellen. Volgens mij zat ik dan veel hoger, dus dit vind ik veiliger. :')
pi_192229947
L: 2 sneden roggebrood en 1 knäckerbröt met boter en vega salami + kleine banaan
T: Zakje Snack a Jacks paprika
B: 5400 stappen
D: 6 sesamzaad afbakbroodjes met eiersalade en een flinke kom Chinese tomatensoep
pi_192241343
Gewicht wil niet zakken :(. Dadelijk twee weken hetzelfde gebleven. Maar minder eten is niet verstandig, want doe dat al iets minder sinds ik ook minder beweeg. Meer bewegen, tja, doe 4 a 5x per week een home sessie en dan af en toe nog een uurtje met de hond wandelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')