abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192171134
https://nos.nl/l/2327601
SPOILER: Sigme-kampeermeet, 21 juni
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 19:47:11 #2
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192171162
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  vrijdag 20 maart 2020 @ 19:47:20 #3
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_192171169
Owh dat liedje..
Jeugdsentiment O+
En ik kan het nog steeds meezingen _O-
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  vrijdag 20 maart 2020 @ 19:47:33 #4
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192171176
Want het is weekend :)
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_192171185
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 19:00 schreef Blues het volgende:
2 dagen vrij(als ik niet opgeroepen wordt om ergens een handje te moeten uitsteken) erg fijn om even niet in een surrealistische omgeving te zijn. :{
Kan ik me goed voorstellen! Neem ook even de tijd om bij te komen en te ontladen :*

Ik moet (mag?) maandag aantreden, ik ben heel benieuwd wat ik ga aantreffen.
pi_192171437
Oei, dat viel mee met bereiden, zag er ingewikkeld uit.
Verrassing: https://www.hellofresh.nl(...)8df91048040239627ddc zó smakelijk.

Verder wil ik even niks met corona te doen hebben. Weekend w/
  Moderator vrijdag 20 maart 2020 @ 19:58:25 #7
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192171445
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 19:47 schreef fietsie het volgende:
[ afbeelding ]
Heb je ook eentje met SI eenheden?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_192171697
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 19:58 schreef AnneX het volgende:

Ziet er lekker uit!!
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_192171747
Heb het weekend Friesland officieel afgezegd..
Erg jammer maar het beste. We kunnen hopelijk een andere keer dit jaar, anders volgend jaar.
pi_192171752
Geniet nog lekker daar Vanyel!
  vrijdag 20 maart 2020 @ 20:12:27 #11
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_192171758
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 20:10 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Ziet er lekker uit!!
Ben je alweer een beetje bijgekomen vd schrik? Wat een nare ervaring was dat.. Knuf *;
pi_192171768
Vandaag voor t eerst thuisgewerkt. Stil en saai. En irritant zonder muis. Toetsenbord 2x klikken gaat moeilijk.
pi_192171773
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 19:58 schreef AnneX het volgende:

Ja, dat is lekker! *O*

En ivm coronainfectie nu +100% xp gain in wow. Alts levelen *O*
En ik kreeg een link naar een website met lessen van mijn sportschool als reactie op mijn opzegging. Zo lief O+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_192171781
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 20:12 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ben je alweer een beetje bijgekomen vd schrik? Wat een nare ervaring was dat.. Knuf *;
Ja hoor :)
Schrok niet echt; vond ze alleen heel irritant en onbeschoft.
pi_192171848
Voor het eerst van mijn leven yoghurt aan het eten van schapenmelk.
Lekker! Wel 92 kcal/100 gr. Maar goed te doen, en dat allemaal omdat de schappen wat leeg waren :)
Dus nu ga ik veel meer bijzondere yoghurts proberen ):O
pi_192171874
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 20:12 schreef FutureFairytale het volgende:
Vandaag voor t eerst thuisgewerkt. Stil en saai. En irritant zonder muis. Toetsenbord 2x klikken gaat moeilijk.
Morgen even een muisje kopen?

/piep
  vrijdag 20 maart 2020 @ 20:17:51 #17
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_192171883
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 20:13 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Ja hoor :)
Schrok niet echt; vond ze alleen heel irritant en onbeschoft.
Owh, gelukkig :*
  vrijdag 20 maart 2020 @ 20:18:39 #18
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_192171899
Maar ik ben dus de enige die 5x hard heeft meegezongen? _O- :@
pi_192171951
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 20:12 schreef FutureFairytale het volgende:
Wat gebeurt er als je met twee vingers tegelijk tikt? Dat is dubbelklikken op de touchpad van mijn laptop iig ;) door dat soort trucjes vind ik het best fijn om de touchpad van mijn laptop te gebruiken; gaat na een tijdje heel intuïtief O+
pi_192171966
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 20:16 schreef Blues het volgende:
Voor het eerst van mijn leven yoghurt aan het eten van schapenmelk.
Lekker! Wel 92 kcal/100 gr. Maar goed te doen, en dat allemaal omdat de schappen wat leeg waren :)
Dus nu ga ik veel meer bijzondere yoghurts proberen ):O
Oh zoiets wat je vaker ziet staan, nieuwsgierig bent en dan toch de gewone yoghurt mee neemt :7
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_192172005
Zo heb ik ook geitensmeerkaas leren kennen ooit :Y)
Dat was, zoals mijn familie het pleegt te noemen, een vergipsing :Y)
pi_192172048
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 20:21 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Oh zoiets wat je vaker ziet staan, nieuwsgierig bent en dan toch de gewone yoghurt mee neemt :7
Juist. :)
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 20:22 schreef Tele6 het volgende:
Zo heb ik ook geitensmeerkaas leren kennen ooit :Y)
Dat was, zoals mijn familie het pleegt te noemen, een vergipsing :Y)
Zusje *;
pi_192172071
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 20:20 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Wat gebeurt er als je met twee vingers tegelijk tikt? Dat is dubbelklikken op de touchpad van mijn laptop iig ;) door dat soort trucjes vind ik het best fijn om de touchpad van mijn laptop te gebruiken; gaat na een tijdje heel intuïtief O+
Hij gaat niet soepel 2x. Gaat of uit zichzelf selecteren, of laat plots los.
Ga m'n muis maandag maar halen op werk.
pi_192172121
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 20:26 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Hij gaat niet soepel 2x. Gaat of uit zichzelf selecteren, of laat plots los.
Ga m'n muis maandag maar halen op werk.
Buhhh, irritant. Dan beter een muis idd. :Y
pi_192172169
Ik realiseerde me dat de laatste keer dat ik met een fysiek aanwezig persoon gepraat heb afgelopen maandag was. Verder heb ik gevideobeld en op anderhalve meter afstand 'hallo' gemompeld naar voorbijgangers. :o
Andere alleenwoners, hoe gaat dat bij jullie? @Kaatje1 @Cat-astrophe @Whiskers2009 @nogmeermensen
@sigme

En ik zit al de hele week in mijn hoofd met "Gijzelaar", maar dan "oh was ik maar een kluizenaar..." wat echt nergens op slaat _O-
pi_192172178
In onze fam gierden ze het uit om die verhaspelingen. Het erge is dat ze zo in mijn brein geplakt zitten dat het er bij mij ook heel makkelijk uitrolt.

:')
pi_192172218
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 20:32 schreef Tele6 het volgende:
Ik realiseerde me dat de laatste keer dat ik met een fysiek aanwezig persoon gepraat heb afgelopen maandag was. Verder heb ik gevideobeld en op anderhalve meter afstand 'hallo' gemompeld naar voorbijgangers. :o
Andere alleenwoners, hoe gaat dat bij jullie? @:Kaatje1 @:Cat-astrophe @:Whiskers2009 @:nogmeermensen

En ik zit al de hele week in mijn hoofd met "Gijzelaar", maar dan "oh was ik maar een kluizenaar..." wat echt nergens op slaat _O-
Werkt dat? Mentionen in een edit?
In het programma waar ik op het werk mee werk, niet. Voeg mij eens toe aan die post, wil je?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_192172232
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 20:32 schreef Blues het volgende:
In onze fam gierden ze het uit om die verhaspelingen. Het erge is dat ze zo in mijn brein geplakt zitten dat het er bij mij ook heel makkelijk uitrolt.

:')
Welke hadden jullie allemaal?
Wij hadden o.a. "piest precas", vergipsing, ingelitent, raps, weps, rucula (al is mijn moeder van die laatste ervan overtuigd dat dat is hoe het hoort en dat de rest van de wereld rucola altijd verkeerd uitspreekt)
pi_192172274
quote:
Andere alleenwoners, hoe gaat dat bij jullie? @:Kaatje1 @:Cat-astrophe @:Whiskers2009 @:nogmeermensen

Maar, in dat geval, @sigme ;)

@Kaatje1 @Cat-astrophe @Whiskers2009 @anderemensen zie bovenstaande post *O*
pi_192172302
Zo, net ruim twee uur met zwager langs de molens gebanjerd, op flink tempo. Druk daar met wandelaars momenteel zeg!

Brief voor de Koning, meh. Ben zeer, zeer verknocht aan Tonke Dragt (Günther, eigenlijk Otto natuurlijk, zelfs min of meer vernoemd naar Aan de Andere Kant van de Deur) maar ik heb BvdK altijd verreweg het minste boek in haar oeuvre gevonden. Wel lekker veel aandacht voor Tonke in de media de laatste dagen. Inmiddels stokoud maar nog steeds zo'n gaaf wijf! _O_

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 17:36 schreef fietsie het volgende:
Ik deed een pre-weekend knutsel

[ afbeelding ]
Mijn brein dacht even: poppenkastmeubels! :D
Let me see you stripped down to the bone
pi_192172313
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 20:36 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Maar, in dat geval, @:sigme ;)

@:Kaatje1 @:Cat-astrophe @:Whiskers2009 @:anderemensen zie bovenstaande post *O*
Vanuit een edit werkt het dus idd niet. Weten we dat!
Dank namens de softwaretester in mij. Dat krijg je van dat thuiswerken _O-
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_192172316
In de podcast met Godfried Bomans zegt hij ergens dat hij de zingende vrouwenstem voorafgaand aan de live radio uitzending continue in zijn hoofd hoort. Hij zat toen dus een week in zijn up op Rottemerplaat. Wij zouden dat nu een oorwurm noemen. Hij kijkt steeds vaker uit naar de momenten waarop hij een menselijke stem hoort (Die van Willem Ruis) Dat had ie al vanaf dag 4... de stilte gaat m opbreken.

@Tele6
pi_192172344
Over brieven gesproken: vandaag eentje gehad van het Erasmus: eind mei naar de cardioloog! ^O^ Onder Coronavoorbehoud uiteraard.

En Surinaamse broodjes van de nieuwe Surinaamsebroodjeszaakoverburen getest en smakelijk bevonden! *O*
pi_192172348
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 20:37 schreef Blues het volgende:
In de podcast met Godfried Bomans zegt hij ergens dat hij de zingende vrouwenstem voorafgaand aan de live radio uitzending continue in zijn hoofd hoort. Hij zat toen dus een week in zijn up op Rottemerplaat. Wij zouden dat nu een oorwurm noemen. Hij kijkt steeds vaker uit naar de momenten waarop hij een menselijke stem hoort (Die van Willem Ruis) Dat had ie al vanaf dag 4... de stilte gaat m opbreken.

@:Tele
Dat werkt dus ook niet, zonder de 6 ;) En achteraf herstellen helpt dus niet.
pi_192172361
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 20:38 schreef minilot het volgende:
Over brieven gesproken: vandaag eentje gehad van het Erasmus: eind mei naar de cardioloog! ^O^ Onder Coronavoorbehoud uiteraard.

En Surinaamse broodjes van de nieuwe Surinaamsebroodjeszaakoverburen getest en smakelijk bevonden! *O*
Dat is twee keer positief nieuws ^O^
Mooi :)
pi_192172392
quote:
@:sigme

Nou ik keek dusdanig uit naar een hele week met alleen mezelf in huis...
(Volgende week is dochterlief er niet)
Dat toen mijn lief opperde bij hem thuis te werken en bij mij te slapen... ik spontaan opgelucht keek.

Gezelschap EN niet continu in 1 ruimte heel de week.

Soort van corona-forced samenwerken EN -wonen heel de week.
Spannend wel. Maar beter dan alleen denk ik.
Werd nu al kriegel na een week en dan kwamen opa en oma ook nog 2x langs..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_192172399
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 20:34 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Wij hadden o.a. "piest precas", vergipsing, ingelitent, raps, weps, rucula (al is mijn moeder van die laatste ervan overtuigd dat dat is hoe het hoort en dat de rest van de wereld rucola altijd verkeerd uitspreekt)
Bokkenweer, negeren(klemtoon expres verkeerd), neukenentwintig :') mep(brem). Echt hele foute flauwe. Lachen gieren brullen /jaren 70
pi_192172448
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 20:38 schreef sigme het volgende:

[..]

Dat werkt dus ook niet, zonder de 6 ;) En achteraf herstellen helpt dus niet.
Wellus *O*
pi_192172465
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 20:42 schreef Blues het volgende:

[..]

Wellus *O*
Nietus, want ik krijg geen melding van de mention. Dat was sigme d'r punt, mentions in edits geven geen melding aan de gementionde personen :Y
pi_192172500
de laatste keer dat ik een echt mens sprak was volgens mij zaterdag bij de bloemenzaak en gisteren een paar keer bij de AH. Niet echt gezellig nee. Heb via mail/whatsapp/messenger/facebook contact met vrienden en familie en jullie. En iedere dag heb ik een praatje met collega's, deels werk deels even gezellig.
Maar als ik eraan denk dat dit misschien nog 2-3 weken gaat duren..pffff.
Ik ben wel blij met jullie en alle andere contactmogelijkheden. Stel dat dit 20 jaar was geweest, nauwelijks internet, alleen maar ouderwetse telefoons, laat staan alle andere contactmogelijkheden.
We have far more in common than that which devides us..
pi_192172542
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 20:43 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Nietus, want ik krijg geen melding van de mention. Dat was sigme d'r punt, mentions in edits geven geen melding aan de gementionde personen :Y
Niet goed gelezen.
pi_192172579
quote:

^O^
pi_192172642
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 20:44 schreef Kaatje1 het volgende:
de laatste keer dat ik een echt mens sprak was volgens mij zaterdag bij de bloemenzaak en gisteren een paar keer bij de AH. Niet echt gezellig nee. Heb via mail/whatsapp/messenger/facebook contact met vrienden en familie en jullie. En iedere dag heb ik een praatje met collega's, deels werk deels even gezellig.
Ik ben wel blij met jullie en alle andere contactmogelijkheden. Stel dat dit 20 jaar was geweest, nauwelijks internet, alleen maar ouderwetse telefoons, laat staan alle andere contactmogelijkheden.
Wat een verschillen in NL nu hè.
Ik ga dit weekend juist bijkomen van de overload aan stemmen praten bellen e.d. :D O+
pi_192172683
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 20:36 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Maar, in dat geval, @:sigme ;)

@:Kaatje1 @:Cat-astrophe @:Whiskers2009 @:anderemensen zie bovenstaande post *O*
Even nadenken :D Mijn ouders zijn volgens mij afgelopen dinsdag op de koffie geweest (kraambezoek) en dawast wel sinds de sociale onthouding. Verder praatje met winkeliers bij mijn rondjes boodschappen.
En wat telefoontjes met collega’s en vrienden/familie.

Maar in de SC praat ik dagelijks met echte mensen O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_192172760
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 20:50 schreef Blues het volgende:

[..]

Wat een verschillen in NL nu hè.
Ik ga dit weekend juist bijkomen van de overload aan stemmen praten bellen e.d. :D O+
Pffff ja. Kan ik me voorstellen!
Zelfs voor mij is het nu wat te stil en ik voel me redelijk nutteloos. Baan1 is heel zinnig en zo, maar baan2 (zorg) is nu nóg belangrijker.
Uiteraard, net nadat ik alle papierwerk voor het ziekenhuis heb ingeleverd kwam er een persbericht dat mijn zorgwerkgever mensen vraagt om uit te helpen in een in te richten zorghotel, waar Corona patiënten die niet ziek genoeg zijn voor een ziekenhuis, maar wel te ziek om thuis te blijven, opgevangen gaan worden.

Maar eens kijken wat zich als eerste aandient. Zorghotel zou arbeidstechnisch makkelijker zijn, zorgtechnisch wsch wel wat heftiger. Dan kom ik buiten mijn werktijden écht niet meer de deur uit.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 20 maart 2020 @ 20:55:49 #46
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_192172810
quote:
@:sigme

Ik heb bezoek nu :@ *O*

Dat lied ken ik ook :D Was dat niet ook KvK?
pi_192172811
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 20:44 schreef Kaatje1 het volgende:
Ja, dit dus :Y
pi_192172844
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 20:55 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dat is fijn :*
Ik ga morgen naar A en B toe O+
  vrijdag 20 maart 2020 @ 20:57:24 #49
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_192172858
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 20:57 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ook fijn O+
pi_192172862
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 20:57 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Jeuj *O*
pi_192172878
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 20:55 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dat lied ken ik ook :D Was dat niet ook KvK?
Nee, het Goede Doel. Heeft een redelijk politieke lading ook, uit de tijd dat gijzelingen een ding waren. Lekker jaren-80. O+
pi_192172909
Ik zou morgen naar beste vriendin gaan om haar verjaardag te vieren.
Maar zij viert hem bij een vriend die de isolatie slecht handelt. Alle begrip, ik ken hem ook en werd uitgenodigd. Maar om met twee Brabanders samen te zitten vond ik het risico niet waard. Niet voor hen en niet voor mij.

Dus nu komt ze maandag naar mij. Nadat mijn ouders de deur uit zijn /sociale scheiding

Gaan we dan ijstaart eten :Y)
  vrijdag 20 maart 2020 @ 21:02:09 #53
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_192172986
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 20:58 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Nee, het Goede Doel. Heeft een redelijk politieke lading ook, uit de tijd dat gijzelingen een ding waren. Lekker jaren-80. O+
Ah, ok. Gevonden!
  vrijdag 20 maart 2020 @ 21:02:47 #54
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_192173004
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 20:58 schreef Tele6 het volgende:

[..]

En jaren '80 O+
Jeugdsentiment
pi_192173028
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 20:54 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Pffff ja. Kan ik me voorstellen!
Zelfs voor mij is het nu wat te stil en ik voel me redelijk nutteloos. Baan1 is heel zinnig en zo, maar baan2 (zorg) is nu nóg belangrijker.
Uiteraard, net nadat ik alle papierwerk voor het ziekenhuis heb ingeleverd kwam er een persbericht dat mijn zorgwerkgever mensen vraagt om uit te helpen in een in te richten zorghotel, waar Corona patiënten die niet ziek genoeg zijn voor een ziekenhuis, maar wel te ziek om thuis te blijven, opgevangen gaan worden.

Maar eens kijken wat zich als eerste aandient. Zorghotel zou arbeidstechnisch makkelijker zijn, zorgtechnisch wsch wel wat heftiger. Dan kom ik buiten mijn werktijden écht niet meer de deur uit.
Ja ook wel heel interessant hoe dit dan precies vormgegeven gaat worden. Heb je wel genoeg mensen beschikbaar voor zo'n zorghotel?
pi_192173067
Ik heb de hele dag mijn lief over de vloer O+ (eigenlijk heeft hij mij over de vloer, maar soit). Hij gaat wel elke dag een paar uur buiten spelen. Morgen & overmorgen gaat hij werken, dat is dan voor het eerst sinds 28 febr dat we geen 24 uur/dag bij elkaar zijn -O-

Mijn moeder was woensdag op de koffie, mijn vader + vriendin zie ik alle dagen.
Dat zijn mij EchtLeven-contacten wel, geloof ik. Oh nee, de buurman heb ik maandag en dinsdag ook gezien & gesproken.

Morgen fiets ik nog wel even naar dorp, wat boodschapjes doen, en naar 't postkantoor, om m'n robotstofzuiger terug te sturen naar de koude blauwe hemel.
pi_192173088
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 21:04 schreef Blues het volgende:

[..]

Ja ook wel heel interessant hoe dit dan precies vormgegeven gaat worden. Heb je wel genoeg mensen beschikbaar voor zo'n zorghotel?
Cliënten? Zat, ben ik bang. Kan me zelfs voorstellen dat thuiswonende cliënten van ons daar ondergebracht gaan worden als ze besmet blijken te zijn.

Personeel: geen idee. Ze vragen van alles, en als ik het goed lees ligt de nadruk zelfs op vrijwilligers. Dus blijkbaar is er capaciteit over?
pi_192173102
quote:

[..]

Kwamkwammer ;(

Mentionen met een edit werk niet inderdaad. En een mention met een punt er achter ook niet aangezien usernames eindigend op een punt ook zijn toegestaan.
Spoilers!
pi_192173136
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 21:07 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Cliënten? Zat, ben ik bang. Kan me zelfs voorstellen dat thuiswonende cliënten van ons daar ondergebracht gaan worden als ze besmet blijken te zijn.

Personeel: geen idee. Ze vragen van alles, en als ik het goed lees ligt de nadruk zelfs op vrijwilligers. Dus blijkbaar is er capaciteit over?
Ja personeel bedoelde ik.
pi_192173200
Ik zie J 's avonds. Ik heb de buurvrouw even gesproken, een paar woorden gewisseld met PostNL-medewerkers en zojuist met de brengers van de tuinaarde.
Spoilers!
pi_192173315
quote:

[..]

Haswandje... B-) nog in gebruik.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 20 maart 2020 @ 21:18:44 #62
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_192173385
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 17:40 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

:o :o :o
Het belangrijkste is: vergeet het boek :+
Tijd voor ep5.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_192173400
wij hadden "opaseeland" mijn broers uitdrukking voor het Openlucht museum. En kwamkwammersloeg (komkommersla), paalinsteking (hijpalending)
pi_192173403
Ik zie Günther de hele dag, J. enkele keren per dag en de hele avond/nacht, mijn moeder tweemaal per week, mijn broertje en één van mijn zwagers eens per week. Verder niemand, mede dankzij zelfscankassa's in de supermarkt :)

@sigme Succes met het gemis! :* Hoe lang zijn jij en je lief eigenlijk al samen? :)
pi_192173442
Oh ja, en ik heb de Surinaamsebroodjesoverbuurman op 1,5 meter afstand een poosje gesproken vandaag. En zijn zus, die stond nog een paar meter dieper het pand in de koopwaar te bereiden :)
pi_192173448
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 21:19 schreef minilot het volgende:
Ik zie Günther de hele dag, J. enkele keren per dag en de hele avond/nacht, mijn moeder tweemaal per week, mijn broertje en één van mijn zwagers eens per week. Verder niemand, mede dankzij zelfscankassa's in de supermarkt :)

@:Sigme Succes met het gemis! :* Hoe lang zijn jij en je lief eigenlijk al samen? :)
Thanx :D
Ietsje langer dan jij en jouw J (de mijne is ook een J natuurlijk). Sinds kerst '93. Dus een slordige 27 jaar.
  Moderator vrijdag 20 maart 2020 @ 21:22:28 #67
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192173464
Poah, goede aflevering van Flikken Maastricht. Beste van het seizoen tot dusverre.
pi_192173471
Van huis uit geen lollig bedoelde verhaspelingen meegekregen, al zegt mijn moeder tot op de dag van vandaag 'immuum' in plaats van 'immuun' maar is daar bloedserieus in. *)
pi_192173488
quote:
17s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 21:21 schreef sigme het volgende:

[..]

Thanx :D
Ietsje langer dan jij en jouw J (de mijne is ook een J natuurlijk). Sinds kerst '93. Dus een slordige 27 jaar.
Oooh, wat lang! En 1993, één van mijn favoriete jaren! _O_
pi_192173515
Dat is lang! 1993 :o toen was ik 5 :+
pi_192173540
SlaapJip! O+ Zo snoezig! Kun je eeuwig naar kijken hè @Aure? :)
pi_192173550
Ik ben een slechte spreker, woorden met meer dan 3 lettergrepen raken vaak in de war. Dat is vaak best genant, daarom type ik liever :D. Ik heb jaren geoefend op helofietenfilter - want die had mijn moeder, en hieroglyfen (want die kwamen steeds door m'n helofieten heen zeilen). Maar dingen als hiërarchisch (spelt mijn lief nu even voor me voor, want deze kan ik niet eens denken) en bureaucratisch krijg ik er zelden ongehavend eruit.
pi_192173598
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 20:59 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik zou morgen naar beste vriendin gaan om haar verjaardag te vieren.
Maar zij viert hem bij een vriend die de isolatie slecht handelt. Alle begrip, ik ken hem ook en werd uitgenodigd. Maar om met twee Brabanders samen te zitten vond ik het risico niet waard. Niet voor hen en niet voor mij.

Dus nu komt ze maandag naar mij. Nadat mijn ouders de deur uit zijn /sociale scheiding

Gaan we dan ijstaart eten :Y)
Goed geregeld toch :)
pi_192173604
In 1993 was ik elf en ging ik naar Havo 2. Goeie herinneringen O+
pi_192173630
quote:
11s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 21:26 schreef sigme het volgende:
Ik ben een slechte spreker, woorden met meer dan 3 lettergrepen raken vaak in de war. Dat is vaak best genant, daarom type ik liever :D. Ik heb jaren geoefend op helofietenfilter - want die had mijn moeder, en hieroglyfen (want die kwamen steeds door m'n helofieten heen zeilen). Maar dingen als hiërarchisch (spelt mijn lief nu even voor me voor, want deze kan ik niet eens denken) en bureaucratisch krijg ik er zelden ongehavend eruit.
Gossie! Enig idee hoe het komt?
pi_192173635
Jullie zien nog best veel mensen trouwens :P ik zie mijn (8> en Jip. Verder zien we geen bekenden in het echt. Wel veel aan het houseparty'en nu, maarja is toch anders.

We komen ook niet elke dag buiten, om de dag laten we Jip ff uit in een lege speeltuin :P en een van ons doet boodschappen als het nodig is, maar komende paar dagen zitten we nog wel goed.
pi_192173653
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 21:26 schreef minilot het volgende:
SlaapJip! O+ Zo snoezig! Kun je eeuwig naar kijken hè @:Aure? :)
Ja O+
pi_192173713
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 21:06 schreef sigme het volgende:
Ik heb de hele dag mijn lief over de vloer O+ (eigenlijk heeft hij mij over de vloer, maar soit). Hij gaat wel elke dag een paar uur buiten spelen. Morgen & overmorgen gaat hij werken, dat is dan voor het eerst sinds 28 febr dat we geen 24 uur/dag bij elkaar zijn -O-

Mijn moeder was woensdag op de koffie, mijn vader + vriendin zie ik alle dagen.
Dat zijn mij EchtLeven-contacten wel, geloof ik. Oh nee, de buurman heb ik maandag en dinsdag ook gezien & gesproken.

Morgen fiets ik nog wel even naar dorp, wat boodschapjes doen, en naar 't postkantoor, om m'n robotstofzuiger terug te sturen naar de koude blauwe hemel.
O+

Wat was er mis met de robotstofzuiger?
pi_192173725
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 21:25 schreef Aure het volgende:
Dat is lang! 1993 :o toen was ik 5 :+
In 1993 bestond ik nog niet :')
pi_192173727
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 21:23 schreef minilot het volgende:

[..]

Oooh, wat lang! En 1993, één van mijn favoriete jaren! _O_
Even gerekend, want we zitten er dan dichtbij dat mijn lief meer dan de helft van z'n leven met mij heeft doorgebracht. Dat valt op 16 april. Ik ben al sinds ergens in 2017 meer dan de helft van mijn leven bij hem. Voorlopig ben ik nog steeds onverminderd van plan met hem oud te worden.

'93 was mooi :Y Voor ons zaten we toen middenin het Nirvana-effect. Wat was het voor jou?
pi_192173733
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 21:28 schreef minilot het volgende:
In 1993 was ik elf en ging ik naar Havo 2. Goeie herinneringen O+
Hoe ging jij op je elfde al naar Havo 2? :o
pi_192173747
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 21:30 schreef Aure het volgende:
Jullie zien nog best veel mensen trouwens :P ik zie mijn (8> en Jip. Verder zien we geen bekenden in het echt. Wel veel aan het houseparty'en nu, maarja is toch anders.

We komen ook niet elke dag buiten, om de dag laten we Jip ff uit in een lege speeltuin :P en een van ons doet boodschappen als het nodig is, maar komende paar dagen zitten we nog wel goed.
Vanwaar dat om-de-dag-speeltuin-beleid?
Ik probeer mezelf wel iedere dag eventjes buiten te krijgen, in het kader van zonlicht --> dag-nachtritme. :s)
pi_192173757
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 21:33 schreef Tele6 het volgende:

[..]

O+

Wat was er mis met de robotstofzuiger?
Die probeert een gat naar Nieuw Zeeland te zuigen :D
https://i.imgur.com/OagOBpJ.mp4
pi_192173759
Ik zie veel collega's op skype. Daarnaast de Duitser en de kinderen. En mijn familie via Facetime of WhatsApp..
pi_192173765
@minilot
Ik kan nu ook Everybody Hurts spelen op de gitaar, net als jouw J :D
Of nou ja, niet net als jouw J, want ik wil wedden dat hij geen gitaar van een tientje van de kringloop heeft :P
pi_192173775
Oh ja, ik probeer mezelf en de kinderen minstens 2x per dag naar buiten te krijgen! Anders worden we echt gek...
pi_192173777
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 21:36 schreef sigme het volgende:

[..]

Die probeert een gat naar Nieuw Zeeland te zuigen :D
https://i.imgur.com/OagOBpJ.mp4
Vroemmm O+
Dat schiet niet zo op met stofzuigen idd _O-
pi_192173811
Wij babbelen vrij regelmatig met de (over)buren op veilige afstand en verder een op ge'hoi' met mensen in het park tijdens een van de drie rondjes per dag.
pi_192173828
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 21:29 schreef minilot het volgende:

[..]

Gossie! Enig idee hoe het komt?
Combinatie van vrij slim en vrij dom, denk ik. In één hoofd. En veel te snel leren lezen, uitspreken bleef er zeer bij achter. Ik mocht - vanwege dat snelle lezen - in de 1e klas daarom de klas uit bij de leesles. Op de gang mocht ik dan 'speciale boekjes' lezen. Práchtig vond ik die.
Pas heel veel later kwam ik er eens achter wat dat is geweest.

De blauwe maan. Van Tonke Dragt!
https://www.bibliotheek.n(...)html/de-blauwe-maan/
pi_192173872
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 21:36 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Vanwaar dat om-de-dag-speeltuin-beleid?
Ik probeer mezelf wel iedere dag eventjes buiten te krijgen, in het kader van zonlicht --> dag-nachtritme. :s)
Zo lang ik nog niet de 100% zekerheid van de kinderarts heb dat er echt niks mis is met Jip zijn longen (nieuwe foto zou in april worden gemaakt, maar weet niet of dat nu nog door gaat), vind ik het toch ook wel een klein beetje spannend. Zelfs ook al lijken die kleintjes er niet echt last van te hebben. Ik lig er niet wakker van, maar wil hem dus ook weer niet te vaak blootstellen. Hoewel we dit weekend denk ik wel beide dagen even buiten zijn, omdat we dan allebei vrij zijn. Dus heel consequent zijn we er ook niet in :')
pi_192173901
quote:
11s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 21:26 schreef sigme het volgende:
Wat bijzonder. Lijkt me lastig. Ik heb zo'n elke maand een paar dagen waarin ik woorden enorm door elkaar haal en nog langdradiger spreek dan ik altijd al doe. Het lijkt hormoongerelateerd.

Ik heb een vriendin die geen klok kan kijken. Ze kan alleen digitale klokken lezen. Ook zo vreemd.
Spoilers!
pi_192173972
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 21:43 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Wat bijzonder. Lijkt me lastig. Ik heb zo'n elke maand een paar dagen waarin ik woorden enorm door elkaar haal en nog langdradiger spreek dan ik altijd al doe. Het lijkt hormoongerelateerd.

Ik heb een vriendin die geen klok kan kijken. Ze kan alleen digitale klokken lezen. Ook zo vreemd.
Mijn moeder spiegelt analoge klokken. Dus als het 4 uur is ziet ze wel eens 8 uur, of als het 10 over is ziet ze 10 voor. Hoe haar hersenletsel dat voor elkaar gekregen heeft, vind ik knap. Ik zit nu te proberen om andere contexten te verzinnen waarin het onhandig is om het spiegelbeeld van iets te zien, maar ik weet het niet. Zou interessant zijn om te kijken of ze het bij andere dingen ook heeft.

Ik struikel vaker over mijn woorden als ik moe ben. Dan wordt regelmatig de dinges gedingest. :7
pi_192174020
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 21:43 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Oh, zolang ik moeilijke woorden maar mijd merk je er niks van hoor :D. Ik betwijfel of een van de fokkers die bij me lang geweest is vindt dat ik lastig praat. Of m'n collega's ;)
pi_192174035
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 21:48 schreef sigme het volgende:

[..]

Oh, zolang ik moeilijke woorden maar mijd merk je er niks van hoor :D. Ik betwijfel of een van de fokkers die bij me lang geweest is vindt dat ik lastig praat. Of m'n collega's ;)
En ook: wie maakt er niet soms een zooitje van moeilijke woorden. :s)
pi_192174047
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 21:18 schreef borisz het volgende:

[..]

Het belangrijkste is: vergeet het boek :+
Tijd voor ep5.
Mja dat is alrijd lastig

Helft van 1e en 2e aflevering aan de telefoon gezeten. Volgens dochterlief weinig gemist.
pi_192174061
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 21:42 schreef Aure het volgende:

[..]

Zo lang ik nog niet de 100% zekerheid van de kinderarts heb dat er echt niks mis is met Jip zijn longen (nieuwe foto zou in april worden gemaakt, maar weet niet of dat nu nog door gaat), vind ik het toch ook wel een klein beetje spannend. Zelfs ook al lijken die kleintjes er niet echt last van te hebben. Ik lig er niet wakker van, maar wil hem dus ook weer niet te vaak blootstellen. Hoewel we dit weekend denk ik wel beide dagen even buiten zijn, omdat we dan allebei vrij zijn. Dus heel consequent zijn we er ook niet in :')
Dat is griezelig ja. Dan wil je hem liefst zo risico-vrij mogelijk houden, dat snap ik. :Y :*
pi_192174115
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 21:49 schreef Tele6 het volgende:

[..]

En ook: wie maakt er niet soms een zooitje van moeilijke woorden. :s)
Nou inderdaad, en ik merk dat ik de laatste tijd steeds vaker struikel over langere woorden 8)7
pi_192174135
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 21:28 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Goed geregeld toch :)
Beste optie gezien de omstandigheden. Maar liever was ik op haar verjaardag op bezoek gegaan en had ik mijn eigen feestje door laten gaan. Maar dat zijn kleine moppers.
pi_192174226
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 21:34 schreef Tele6 het volgende:

[..]

In 1993 bestond ik nog niet :')
Ik was 3 jaar oud :D toen was ik nog schattig.

Ik struikel heel vaak over woorden, krijg je als je snel praat :P

En vriend hier heeft ook moeite met analoge klokken. Geen idee waarom.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 21:59:33 #100
221912 minilot
Nancy boy
pi_192174243
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 21:35 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Hoe ging jij op je elfde al naar Havo 2? :o
Op de basisschool het één en ander overgeslagen. Was geen indicator voor academisch succes overigens. :')
pi_192174400
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 21:58 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik was 3 jaar oud :D toen was ik nog schattig.

Ik struikel heel vaak over woorden, krijg je als je snel praat :P

En vriend hier heeft ook moeite met analoge klokken. Geen idee waarom.
Beelddenkers schijnen daar vaak problemen mee te hebben.

Ik kreeg het dochterlief ook nauwelijks aangeleerd.
En nog steeds denkt ze regelmatig “laat maar” als de enige optie is om op een analoge klok te kijken.

Ben benieuwd hoelang het duurt voor mensen vergeten hoe je analoog moet klok kijken...
pi_192174436
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 20:40 schreef Uhmmpie het volgende:

SPOILER
:D O+
pi_192174441
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 22:07 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Beelddenkers schijnen daar vaak problemen mee te hebben.

Ik kreeg het dochterlief ook nauwelijks aangeleerd.
En nog steeds denkt ze regelmatig “laat maar” als de enige optie is om op een analoge klok te kijken.

Ben benieuwd hoelang het duurt voor mensen vergeten hoe je analoog moet klok kijken...
Oh wel grappig, Chris is geen echte beelddenker eigenlijk. Ik wel, bij mij is alles een film, maar ik heb er veel minder moeite mee.
pi_192174468
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 22:09 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Oh wel grappig, Chris is geen echte beelddenker eigenlijk. Ik wel, bij mij is alles een film, maar ik heb er veel minder moeite mee.
Ik heb er ook niet zo’n moeite mee.
Vond het wel lastig op school...
toen kochten mn ouders een horloge en olakten de videorecorder af.
Had ik het ineens in no time door. Kennelijk toch een interesseprobleem :)
pi_192174534
Hoe weet je of je een 'beelddenker' bent?
  vrijdag 20 maart 2020 @ 22:14:43 #106
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192174536
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 21:46 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Mijn moeder spiegelt analoge klokken. Dus als het 4 uur is ziet ze wel eens 8 uur, of als het 10 over is ziet ze 10 voor. Hoe haar hersenletsel dat voor elkaar gekregen heeft, vind ik knap. Ik zit nu te proberen om andere contexten te verzinnen waarin het onhandig is om het spiegelbeeld van iets te zien, maar ik weet het niet. Zou interessant zijn om te kijken of ze het bij andere dingen ook heeft.

Ik struikel vaker over mijn woorden als ik moe ben. Dan wordt regelmatig de dinges gedingest. :7
Een bord voor verplichte rijrichting naar links of rechts in spiegelbeeld zien lijkt me ook niet heel praktisch.
Spoilers!
pi_192174602
-weg-

[ Bericht 26% gewijzigd door Blues op 20-03-2020 23:45:00 ]
pi_192174693
quote:

:o wrom?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_192174721
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 22:14 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Een bord voor verplichte rijrichting naar links of rechts in spiegelbeeld zien lijkt me ook niet heel praktisch.
Ah ja. Maar daar heb je weinig last van als je geen auto rijdt en obsessief alleen routes rijdt die je al kent :7
pi_192174784
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 22:14 schreef Blues het volgende:
Hoe weet je of je een 'beelddenker' bent?
Dat is me ook nog niet duidelijk. Ik vind het vaak een beetje een "mijn kind is een unieke sneeuwvlok"-label :@
Ik heb op school zo vaak "hij kan er niks aan doen dat hij slecht is in taal, hij is een beelddenker!" gehoord :r Ik weet zeker dat het geholpen had als hij wat uitgevoerd had in de les ipv zich te kunnen verschuilen achter "beelddenker". :(
pi_192174868
Oh nee ik hoorde er pas later over. Mijn zus en ik denken echt op heel andere wijze. Ik echt letterlijk in beelden (Ik begreep visualisatie oefeningen ook nooit... Ik deed niet anders) en zij meer in woorden.

Er schijnen meer type denkwijzen te zijn. Elk met voor-en nadelen.
Ik had en heb er geen nadeel van, in tegendeel. Hoewel ik dromerig/ afwezig kan overkomen.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 22:36:07 #112
370431 drakin
vurig typje
pi_192174988
Ik kreeg vandaag een kaartje, mooie dikke envelop.

Ik dacht wat lief een beterschapskaartje O+

Was verkeerd bezorgd -O-
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Freaks like me drink tea
  vrijdag 20 maart 2020 @ 22:37:46 #113
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192175023
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 22:36 schreef drakin het volgende:
Ik kreeg vandaag een kaartje, mooie dikke envelop.

Ik dacht wat lief een beterschapskaartje O+

Was verkeerd bezorgd -O-
Oeps!
Hoe gaat het met je? Heb je nog koorts enzo?
Spoilers!
  vrijdag 20 maart 2020 @ 22:39:32 #114
370431 drakin
vurig typje
pi_192175063
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 22:37 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Oeps!
Hoe gaat het met je? Heb je nog koorts enzo?
Ik had helemaal geen koorts, was vast een opvlieger ofzo.

Maar wel nu een graad afgekoeld 8-)

En nog steeds hetzelfde, het wijst wel uit naar verkoudheid + buikgriep
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Freaks like me drink tea
  vrijdag 20 maart 2020 @ 22:40:43 #115
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192175088
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 22:39 schreef drakin het volgende:

[..]

Ik had helemaal geen koorts, was vast een opvlieger ofzo.

Maar wel nu een graad afgekoeld 8-)

En nog steeds hetzelfde, het wijst wel uit naar verkoudheid + buikgriep
Niet fijn maar geen corona dus, mooi. Beterschap.
Spoilers!
pi_192175106
Vooruit drakin: een beterschapspost: Van Harte beterschap gewenst. 💐

De buurvrouw met haar google diagnose is erop teruggekomen: geen lichte corona verschijnselen, wél griep (?) zónder koorts (?) , moe en slaapjes.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 22:42:41 #117
370431 drakin
vurig typje
pi_192175121
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 22:40 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Niet fijn maar geen corona dus, mooi. Beterschap.
Dankjewel

Voordeel is wel dat ik nu ook niemand aansteek met een griepje
Freaks like me drink tea
  vrijdag 20 maart 2020 @ 22:43:04 #118
370431 drakin
vurig typje
pi_192175131
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 22:41 schreef AnneX het volgende:
Lief dankjewel Annex O+
Freaks like me drink tea
pi_192175199
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 22:26 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Dat is me ook nog niet duidelijk. Ik vind het vaak een beetje een "mijn kind is een unieke sneeuwvlok"-label :@
Ik heb op school zo vaak "hij kan er niks aan doen dat hij slecht is in taal, hij is een beelddenker!" gehoord :r Ik weet zeker dat het geholpen had als hij wat uitgevoerd had in de les ipv zich te kunnen verschuilen achter "beelddenker". :(
Alsof kinderen zich verschuilen achter labels die ze helemaal niet kennen.

En erger... mijn taal is prima. Dus het is ook nog eens een slecht excuus.
En dochterlief is zelfs behoorlijk talig EN beelddenker. Kan best samen.
Grap is dat we tegelijkertijd ook weleens aan dyslexie hebben gedacht omdat ze echt heel slecht was in schrijven.
Die was in staat ipv “bomen” gewoon “dommen” te schrijven. Hoeveel rare fouten kun je maken in een woord zegmaar. Tegelijkertijd kon ze toen ook al onwijs goed lezen.
Maar ze leest dus op woordbeeld... ipv spellend.
Leuk (want leest heel snel).. tot je dus moet schrijven :)
Want dan moet je spellen.
En woordjes als de/het/een opschrijven enzo... al lezende.. mist ze die gewoon.
(Ikzelf moest ook echt leren voorlezen... want ik sloeg continu vanalles over _O-)
En net als ik hoef je dr niet te vragen wat het laatste woord was dat ze heeft gelezen.. weet ze gewoon niet. Het is gewoon 1 geheel.

Toen iemand met veel geduld het verschil tussen d/b had wijsgemaakt... gingen ineens spontaan alle letters goed. Heel gek.
Alleen cijfers draait ze (nog steeds!) om.

Ik snap nog steeds niet precies hoe het werkt...
klok kijken heb je een apart trucje voor met beelddenkers.
Elk kwart heeft zn eigen kleur en dat associeer je dan met “kwart voor”, “kwart over” etc.
Pakte hier ook niet.
Bijlesklasje klokkijken pikte eigenlijk bijna alle kinderen dat snel op.. behalve die waar het om begon; de mijne.

Denken in plaatjes is vooral sneller...
omdat je geen vertaalslag hoeft te maken van woord naar beeld.
Daarentegen.. je interne beeld uitleggen... is wel echt lastig. Het is nooit compleet :)

(En ik heb mn pincode weleens meermaals verkeerd ingetoetst omdat ik domweg niet zag (keek....) dat de cijfers van beneden naar boven liepen ipv zoals normaal.. van boven naar beneden...)
pi_192175245
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 22:41 schreef AnneX het volgende:

De buurvrouw met haar google diagnose is erop teruggekomen: geen lichte corona verschijnselen, wél griep (?) zónder koorts (?) , moe en slaapjes.
Gewoon niet zo lekker dus.

Eigenlijk :)
  vrijdag 20 maart 2020 @ 22:48:07 #121
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192175259
Las dat er in t noorden zelfs officieel een griepgolf is.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 22:50:07 #122
370431 drakin
vurig typje
pi_192175300
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 22:48 schreef fietsie het volgende:
Las dat er in t noorden zelfs officieel een griepgolf is.
Maar zal minder doorgegeven worden als we naar het RIVM luisteren.

als
Freaks like me drink tea
  vrijdag 20 maart 2020 @ 22:50:40 #123
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192175321
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 22:50 schreef drakin het volgende:

[..]

Maar zal minder doorgegeven worden als we naar het RIVM luisteren.

als
Gebaseerd op cijfers 1e lijns zorg, niet op meldingen van het publiek
pi_192175373
Maar goed.. beelddenker of niet. Je zult het er mee moeten doen.
Je kunt het niet inruilen.

En volgens mij is het ene niet perse beter dan het andere.
Al vind ik het ddenken in plaatjes echt heel prettig.. (kan bijv terugzoeken wat ik las.. door naar de “vorm” van de pagina te kijken en dan zo het juiste stuk eruit te pakken)
Maar ik kan me ook niet voorstellen hoe het anders zou zijn.. dus tja.. dat is vast wederzijds :)

Me er ooit eens uitgebreid in verdiept omdat ik niet snapte waarom dochterlief eerder dingen leek te vergeten dan bij te leren op de basisschool.
(En als ik het uitlegte. ze het wel snapte. Als ik het kan.. moet een leraar dat toch ook kunnen)
  vrijdag 20 maart 2020 @ 22:52:57 #125
370431 drakin
vurig typje
pi_192175374
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 22:50 schreef fietsie het volgende:

[..]

Gebaseerd op cijfers 1e lijns zorg, niet op meldingen van het publiek
Die cijfers zie ik natuurlijk niet vanuit mijn eigen huisje.
Freaks like me drink tea
pi_192175417
Beterschappie Drakin!
pi_192175429
Ik weet nu dat ik een beelddenker ben :D
https://www.ikleeranders.(...)Idy134aAn9yEALw_wcB#

Snap het nu wat beter. Nooit over nagedacht :o
  vrijdag 20 maart 2020 @ 22:58:21 #128
370431 drakin
vurig typje
pi_192175505
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 22:54 schreef Blues het volgende:
Beterschappie Drakin!
Dankje Blues, ik zit in een golf hoor ik net van fiets :7
Freaks like me drink tea
pi_192175679
Wat fijn Drakin dat je “maar” gewoon ziek bent. Ook ellendig, maar het had veel ellendiger kunnen zijn
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 20 maart 2020 @ 23:10:15 #130
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_192175753
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 21:49 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Mja dat is alrijd lastig

Helft van 1e en 2e aflevering aan de telefoon gezeten. Volgens dochterlief weinig gemist.
Tegen beter weten de rit uitgezeten. Mweh. :{
  vrijdag 20 maart 2020 @ 23:14:20 #131
370431 drakin
vurig typje
pi_192175828
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 23:05 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat fijn Drakin dat je “maar” gewoon ziek bent. Ook ellendig, maar het had veel ellendiger kunnen zijn
Zeker, ook vervelend hoor dit, maar als je dan hoort hoe heftig de moeder van een kennis van me het heeft momenteel heb ik gelukkig niks vergeleken met wat zij doorgaat.
Die kennis zelf, hartstikke fitte jonge vrouw heeft nu ook veel pijn aan haar longen.

Ik heb nu wel veel toiletpapier nodig :X
Freaks like me drink tea
  vrijdag 20 maart 2020 @ 23:15:22 #132
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192175854
Ik wil naar bed. Maar de compiler is nog niet klaar.

Grom.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 23:21:24 #133
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192175981
1firmware.elf section `.text' will not fit in region `text'
pi_192176007
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 23:10 schreef borisz het volgende:

[..]

Tegen beter weten de rit uitgezeten. Mweh. :{
Dat klinkt niet heel goed..

En heb het verhaal vrij aardig in mn hoofd.
Heb beide boeken in zn geheel voorgelezen.
pi_192176108
Bovenbuurman draait muziek...
het had mn eigen playlist kunnen zijn.

Oordopjes, bedtijd.
pi_192176228
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 21:59 schreef minilot het volgende:

[..]

Op de basisschool het één en ander overgeslagen. Was geen indicator voor academisch succes overigens. :')
Best veel moet dat geweest zijn, ik sloeg ook wat over en was een vroege leerling, maar toch met 11 naar de brugklas.
Bepaald niet in 93 overigens :D
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_192179521
Ik had graag wel iets langer willen slapen, dan tot 6:05
Sterkheidsbaas van alles.
  zaterdag 21 maart 2020 @ 07:08:30 #138
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192179595
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 06:42 schreef Lonaa het volgende:
+1

Vanavond de verduistering gordijnen maar weer eens gebruiken..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_192179604
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 07:08 schreef Barreltje het volgende:

[..]

+1

Vanavond de verduistering gordijnen maar weer eens gebruiken..
Ik denk dat het hier komt van het niet roken. Het is iig sinds maandag. }:|
  zaterdag 21 maart 2020 @ 07:14:28 #140
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192179617
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 07:10 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik denk dat het hier komt van het niet roken. Het is iig sinds maandag. }:|
Toch grappig hoe dat allemaal werkt he?
Val je wel overdag in slaap?

Mijn hoofd is vooral ook TE actief... :{
pi_192179635
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 07:14 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Toch grappig hoe dat allemaal werkt he?
Val je wel overdag in slaap?

Mijn hoofd is vooral ook TE actief... :{
In slaap vallen is niet de issue. Heb zelfs het idee dat ik sneller inslaap. Maar ik slaap slecht door (oke, dat was denk ik ook al wel zo) en ik word heel vroeg wakker.

Ben van de week wel in slaap gevallen op de bank, dus dat kan, als ik daar tijd voor neem. Ben wel echt moe ook.

Hoofd is hier ook druk. :*
  zaterdag 21 maart 2020 @ 07:22:45 #142
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192179655
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 07:17 schreef Lonaa het volgende:

[..]

In slaap vallen is niet de issue. Heb zelfs het idee dat ik sneller inslaap. Maar ik slaap slecht door (oke, dat was denk ik ook al wel zo) en ik word heel vroeg wakker.

Ben van de week wel in slaap gevallen op de bank, dus dat kan, als ik daar tijd voor neem. Ben wel echt moe ook.

Zolang je nog 6 uur slaap per nacht maakt (tijdelij) is er vast niks aan de hand.. En een beetje bijslapen overdag is vast ook niet verkeerd.. zolang dora het toelaat :+

Waar is je hoofd zo druk mee dan?
pi_192179702
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 07:22 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Zolang je nog 6 uur slaap per nacht maakt (tijdelij) is er vast niks aan de hand.. En een beetje bijslapen overdag is vast ook niet verkeerd.. zolang dora het toelaat :+

Waar is je hoofd zo druk mee dan?
De wereld en de maatschappij. :7

En de nicotine en gewoontemonsters, denk ik. Ik vind 'niet roken' opzich helemaal niet moeilijk, dat viel me de vorige keer ook al enorm mee. Maar het doet zo enorm veel met je lijf en je brein. Dat vind ik wel lastig. Dus zit wel beetje in de knoop met mezelf atm.
pi_192179752
Mogguh :O Ruim 9 uur geslapen O+ Ik had het blijkbaar nodig :D
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  Official ESF Kreviewer zaterdag 21 maart 2020 @ 07:54:38 #145
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192179809
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 06:42 schreef Lonaa het volgende:
+1
  zaterdag 21 maart 2020 @ 07:54:51 #146
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192179811
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 07:35 schreef Lonaa het volgende:

[..]

De wereld en de maatschappij. :7

En de nicotine en gewoontemonsters, denk ik. Ik vind 'niet roken' opzich helemaal niet moeilijk, dat viel me de vorige keer ook al enorm mee. Maar het doet zo enorm veel met je lijf en je brein. Dat vind ik wel lastig. Dus zit wel beetje in de knoop met mezelf atm.
Bedoel je dan de afkickverschijnselen qua nicotine? Of juist de afleiding/break die een sigaret geeft?

Rookt *insert juiste letter 8)7 * ook/nog?
  Official ESF Kreviewer zaterdag 21 maart 2020 @ 08:02:04 #147
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192179846
Afkicken van nicotine laat je enorm onrustig slapen trouwens, ook qua dromen e.d.
Ik heb wel eens nachten liggen zweten.
pi_192179921
Moggûh.

Een vorige keer met stoppen kreeg ik schreeuwende ruzie met de buurvrouw over de
heg B-)
Het valt deze keer wel mee met neiging tot ruzie en verdedigen.
Het coronagedoe en thuisisolatie vind ik wel weer een stress relatie test.
En dan wonen wij niet eens 4-hoog achter op een flat. w/
Affijn, vandaag maar eens de polder in en de tuin in.
Burgemeester op de lokale omroep vroeg gister om niet en masse naar de milieustraat te gaan om tuinafval in te leveren.
  Moderator zaterdag 21 maart 2020 @ 08:22:32 #149
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192180019
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 08:12 schreef AnneX het volgende:

Burgemeester op de lokale omroep vroeg gister om niet en masse naar de milieustraat te gaan om tuinafval in te leveren.
Het was in Emmen ook enorm druk op het stortbordes inderdaad :Y
  Official ESF Kreviewer zaterdag 21 maart 2020 @ 08:22:51 #150
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192180022
Hm. Stiefvader is ziek. Dat is niet zo mooi want die heeft al meer issues dan een alfa Romeo uit 1979. (15% nierfunctie, staat op de lijst voor dialyse, een spierziekte dus niet lopen, bloeddruk tussen de 180/220, hersenbloedingen gehad.) Dus het is een wonder dat hij er nog is.
Maar griep gaat ie niet overleven en corona ook niet.

Hoest als een malle, met koorts. Ambulancepersoneel is nu aan het omkleden buiten de deur.

Mehhh. :(
pi_192180033
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 07:54 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Bedoel je dan de afkickverschijnselen qua nicotine? Of juist de afleiding/break die een sigaret geeft?

Rookt *insert juiste letter 8)7 * ook/nog?
Afkickverschijnselenvan de nicotine heb ik weinig last van, geloof ik. De eerste dag zweethanden en een dag of wat zo'n net-niet-hoofdpijn.

F. is, samen met mij, 7 jaar geleden gestopt. Hij hield dat wel vol. Ik begon weer naar 2 jaar. :'(
  Moderator zaterdag 21 maart 2020 @ 08:24:13 #152
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192180034
Dat je in een mandarijntje wil knijpen om de schil een beetje los te maken, te hard knijpt en je gezicht vol met sap zit :')

Goedemorgen
pi_192180038
quote:
15s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 08:22 schreef Kreator het volgende:
Hm. Stiefvader is ziek. Dat is niet zo mooi want die heeft al meer issues dan een alfa Romeo uit 1979. (15% nierfunctie, staat op de lijst voor dialyse, een spierziekte dus niet lopen, bloeddruk tussen de 180/220, hersenbloedingen gehad.) Dus het is een wonder dat hij er nog is.

Hoest als een malle, met koorts. Ambulancepersoneel is nu aan het omkleden buiten de deur.

Oh shit. Dat is best heel heftig. :{
pi_192180044
Ik heb, wb last van 'niet roken' schreeuwende ruzie met iedereen, als het aan mij ligt. :') :@
  zaterdag 21 maart 2020 @ 08:37:45 #155
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192180120
Shit Krea, wat enorm heftig :X :*
Spoilers!
pi_192180129
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 07:17 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Hmm al eens geprobeerd een rustiggevend theetje te drinken?
Celestial seasoning heeft “sleepy times” met een beetje valeriaan er in.
Werkt voor mij altijd heel goed
pi_192180142
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 08:39 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Hmm al eens geprobeerd een rustiggevend theetje te drinken?
Celestial seasoning heeft “sleepy times” met een beetje valeriaan er in.
Werkt voor mij altijd heel goed
Inslapen is dus niet het probleem. :)
pi_192180162
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 08:24 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Afkickverschijnselenvan de nicotine heb ik weinig last van, geloof ik. De eerste dag zweethanden en een dag of wat zo'n net-niet-hoofdpijn.

F. is, samen met mij, 7 jaar geleden gestopt. Hij hield dat wel vol. Ik begon weer naar 2 jaar. :'(
Wat ik nooit zo snap he..
as je het 2 jaar vol houdt... dat is toch echt onwijs lang?

En dan ben ik niet eens van de antirookmaffia... maar daar verbaas ik me altijd een beetje over.
Je bent echt niet de enige die na echt heel lang... toch weer gaat roken.
pi_192180170
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 08:41 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Inslapen is dus niet het probleem. :)
Dat helpt bij mij ook als ik steeds wakker word :)

Vroeg wakker worden.. heb ik me inmiddels bij neergelegd.
Al sliep ik vandaag tot half 6 en daarna gewoon NOG anderhalf uur.
pi_192180179
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 23:37 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Best veel moet dat geweest zijn, ik sloeg ook wat over en was een vroege leerling, maar toch met 11 naar de brugklas.
Bepaald niet in 93 overigens :D
Hier idd vroege leerling.. en ik werd 12 in de zomervakantie. Dochterlief werd 12 in 1 havo.. die is ook niet bepaald laat. En een jaar jonger al dan meeste klasgenoten.
pi_192180189
quote:
15s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 08:22 schreef Kreator het volgende:

Dat klinkt naar :(

Sterkte
pi_192180219
Sterkte Krea, dat klinkt heel kut :*
pi_192180226
Jasses, Krea en is je moeder nu alleen?
Wonen zij in de buurt?
Sterkte.
pi_192180246
Sterkte @Kreator, dit klinkt niet goed. Ben jij er nu?

Dankzij hongerige kat ook vroeg wakker, maar een bakje eten deed en ik kon nog 1,5 uur slapen
pi_192180311
De monstera die het nogal zwaar had bij mij na een heftige verpotting en rechterop zetten (hij kreeg gele bladeren, er zijn er iets van 8 afgevallen en nu hebben veel bladeren bruine punten), krijgt een nieuw blad O+ dus misschien gaat het dan nu eindelijk de goede kant op :P

SPOILER
pi_192180321
Wat goed van je Lonaa dat je deze week alweer volhoudt! Gaat je vast en zeker lukken ook.

@Kreator; onee! :{ Hoop zo erg dat het geen corona is!! :{
pi_192180331
@AnneX; sterkte thuis. Hoop dat de discussies vanzelf weer gaan liggen (als ik je post goed begrijp) :*
pi_192180355
Jij hebt echt groene vingers @Aure

Deze plant heeft mijn moeder eind 1959 van mijn vader gekregen, een paar jaar geleden ging het heel slecht met ‘m, en dit zijn er stekjes van. Meestal bloeit hij in december dus toen die dat niet deed kreeg ik wat buikpijn, maar zie hier
pi_192180374
Kattengrit uitverkocht.. is dat een logisch gevolg van het gebrek aan wcpapier

Ik maakte nog grapjes met dochterlief vandeweek.
Ze moest voor school een creatief filmpje maken over hamsteren..
en wij hadden toen nog lol over het hamsteren van kattengrit door de katten.

So far.. onze fantasie dus.. nu is het echt op.
pi_192180394
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 09:06 schreef Kaatje1 het volgende:
Jij hebt echt groene vingers @:Aure

Deze plant heeft mijn moeder eind 1959 van mijn vader gekregen, een paar jaar geleden ging het heel slecht met ‘m, en dit zijn er stekjes van. Meestal bloeit hij in december dus toen die dat niet deed kreeg ik wat buikpijn, maar zie hier
[ afbeelding ]
Zulke planten had mijn moeder ook altijd.
Die heeft echt geen groene vingers.. maar met die planten zijn ze groener dan groen.
Die groeiden en bloeiden altijd als een malle.

Rest van de plantjes gaat vooral dood.
Zelfs mn cactus ging dood toen ie daar moest logeren ivm verhuizing.
pi_192180396
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 09:08 schreef Uhmmpie het volgende:

Zooplus misschien? Ik heb gelukkig nog 4 zakken staan en dat is zeker genoeg voor 3 maanden
  Official ESF Kreviewer zaterdag 21 maart 2020 @ 09:10:26 #172
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192180399
Update. Geen koorts zegt de dokter. Zitten nu in ambulance te overleggen.

Ik ben vlakbij maar niet daar.

Kan ook longontsteking zijn maar dat is niet minder erg in zijn geval.
Alle symptomen van corona behalve koorts.

Hoerige situatie.

...afwachten.
pi_192180412
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 09:08 schreef Uhmmpie het volgende:

Dit is dus precies waarom ik ruim een week geleden een zak van 40 liter kattengrit kocht. :X
pi_192180444
quote:
3s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 09:10 schreef Kreator het volgende:

Hoerige situatie.

...afwachten.
Klote, Krea.
pi_192180486
Wat klote @Kreator.
Ik hoop dat het toch goedkomt, misschien tegen beter weten in :*

Hou vol Loon! Ik heb geen ervaring, maar zo'n verslaving klinkt als een flinke strijd. :*
  zaterdag 21 maart 2020 @ 09:21:09 #176
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192180495
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 09:12 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Dit is dus precies waarom ik ruim een week geleden een zak van 40 liter kattengrit kocht. :X
Same here. En ook omdat aanbieding.
Spoilers!
pi_192180509
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 09:21 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Same here. En ook omdat aanbieding.
Mijnes is nooint in de aanbieding ;(
  zaterdag 21 maart 2020 @ 09:23:19 #178
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192180516
Ik met mijn goede plannen. Ik dacht even 10 kuub tuinaarde te laten bezorgen. Dan kon J dat in de moestuinbakken scheppen.

Een kuub blijkt 1400 kilo te wegen _O- Ik heb echt wat goed te maken :o
Spoilers!
pi_192180517
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 09:20 schreef Candaasje het volgende:
Wat klote @:Kreator.
Ik hoop dat het toch goedkomt, misschien tegen beter weten in :*

Hou vol Loon! Ik heb geen ervaring, maar zo'n verslaving klinkt als een flinke strijd. :*
Verslaving is echt kut ja. En verslavingsgevoelig zijn ook.

Nou ja, I'll be fine.
pi_192180521
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 09:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik met mijn goede plannen. Ik dacht even 10 kuub tuinaarde te laten bezorgen. Dan kon J dat in de moestuinbakken scheppen.

Een kuub blijkt 1400 kilo te wegen _O- Ik heb echt wat goed te maken :o
:D O+

Ik wil wel helpen, zo ruk dat het duizend uur rijden is.
  zaterdag 21 maart 2020 @ 09:24:40 #181
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192180532
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 09:22 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Mijnes is nooint in de aanbieding ;(
Die van ons zelden dus we slaan gelijk in wanneer er een aanbieding is.

Ik weet dat jij biologisch afbreekbare gebruikt, dat wil ik ook nog eens gaan doen.
Spoilers!
  Official ESF Kreviewer zaterdag 21 maart 2020 @ 09:25:16 #182
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192180535
En voorlopig laatste update. hij blijft daar. Risico op corona is in ziekenhuis te groot met zijn gezondheid.
Artsen zijn onderweg voor zijn longen.

Moeder compleet in paniek.
Ellende. En ik mag/kan er niet bij zijn.

Thx all. Tot later.
  zaterdag 21 maart 2020 @ 09:26:11 #183
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192180545
quote:
3s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 09:25 schreef Kreator het volgende:
En voorlopig laatste update. hij blijft daar. Risico op corona is in ziekenhuis te groot met zijn gezondheid.
Artsen zijn onderweg voor zijn longen.

Moeder compleet in paniek.
Ellende. En ik mag/kan er niet bij zijn.

Thx all. Tot later.
Kolere wat klote. Sterkte man.
Spoilers!
pi_192180546
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 09:24 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Die van ons zelden dus we slaan gelijk in wanneer er een aanbieding is.

Ik weet dat jij biologisch afbreekbare gebruikt, dat wil ik ook nog eens gaan doen.
Mag niet in de compostbak, geloof ik. :+

Ik gebruik Cat's best. Het houdt goed geur vast, het kan tot 23523523 x z'n eigen gewicht aan pis opslaan, het klontert, 40 liter weegt 18 kg. Dat biologische afbreekbare was destijds noodzaak. Want flat en betalen per volle (grijze) vuilniszak, maar groen afval mochten we gratis aanbieden. En we hadden 5 katten. En soms kittens. :7
  zaterdag 21 maart 2020 @ 09:27:55 #185
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192180567
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 09:26 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik gebruik Cat's best. Het houdt goed geur vast, het kan tot 23523523 x z'n eigen gewicht aan pis opslaan, het klontert, 40 liter weegt 18 kg. Dat biologische afbreekbare was destijds noodzaak. Want flat en betalen per volle (grijze) vuilniszak, maar groen afval mochten we gratis aanbieden. En we hadden 5 katten. En soms kittens. :7
Dat klinkt goed, vooral het klonteren. Ik moet geen niet klonterend grit.
Spoilers!
pi_192180634
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 09:27 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

30 euro voor 40 liter. Ik doe daar geloof ik 3 maand mee.

Edit: bestelhistorie in mail zegt inderdaad dat ik iedere 3 maanden bestel :D
  zaterdag 21 maart 2020 @ 09:34:04 #187
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192180644
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 09:33 schreef Lonaa het volgende:

[..]

30 euro voor 40 liter. Ik doe daar geloof ik 3 maand mee.
Prima prijs. Onze Biokats is ook niet goedkoop.
Spoilers!
pi_192180669
quote:

Hoerige situatie.

...afwachten.
Hmm in zijn situatie is eigenlijk alles niet goed denk ik?
Moeilijk.

Zie je laatste update nu... maakt het niet beter :(
pi_192180704
Ach Krea, heftig man. Ik hoop dat hij er weer boven op gaat komen :*
pi_192180707
Afschuwelijk Krea,zo machteloos te zijn
pi_192180741
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 09:06 schreef Kaatje1 het volgende:
Jij hebt echt groene vingers @:Aure

[ afbeelding ]
O+

En ik heb helemaal niet zulke hele groene vingers :P maar als ik mijn best doe, dan gaat het aardig :D
pi_192180811
Mja ik heb niet zo heel veel ruimte.. dus laat normaal picnic gewoon steeds brengen wat ik nodig heb.

Maarja geen picnic deze week..
dus ook geen aanvoer kattengrit.

Picnic komt donderdag... maarja ik wilde van het weekend de bak nog wel even doen.
pi_192180900
Vreselijk Krea! Je kunt niks doen en mag er niet zijn. Zo machteloos -O-
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 21 maart 2020 @ 09:55:53 #194
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_192180934
Sterkte Krea :*
  zaterdag 21 maart 2020 @ 10:08:51 #195
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_192181088
Sterkte Krea.
pi_192181100
Krea ;( :*
  Official ESF Kreviewer zaterdag 21 maart 2020 @ 10:15:18 #197
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192181151
Extra nieuwsbericht. Afwachten op de dokter. Bloeddruk 220. Paniek is weer gezakt. Mijn bloeddruk weer normaal.

Thx all.

Nu maar eens een ei bakken.
pi_192181407
Poeh Krea :o Dat is heftige shit zo op de vroege ochtend :o
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_192181626
Jeetje Krea wat een hoge bloeddruk :o :o Gelukkig lage Corona-verdenking. Hopelijk valt t een beetje mee met en voor je stiefvader....
  zaterdag 21 maart 2020 @ 10:46:54 #200
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_192181641
Sterkte Krea., en inderdaad machteloos
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_192181680
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 09:26 schreef Lonaa het volgende:

[..]

quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 09:27 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ha, die gebruiken wij ook, ook heel erg tevreden mee. Bij bitiba en Zooplus nog iets goedkoper dan 30 euro :).
pi_192181717
quote:

Hoerige situatie.

...afwachten.
Elke geriater kan je uitleggen dat koorts & ouderen een gecompliceerd iets is. Bij hevige infecties is er soms ook domweg geen koorts, maar soms zelfs een ondertemperatuur. De thermostaat kan stuk zijn bij ouderen. De beste man zal waarschijnlijk niet hoogbejaard zijn, dus minder kans dat dit het geval is.

Op zich wel eens dat het ziekenhuis nu ook niet de meest veilige plek is, maar het voelt zo veilig omdat er snel mensen bij je zijn als het mis gaat :{ Wat een frustratie. Hopelijk gaat het mee vallen. Zijn conditie maakt me niet heel hoopvol. Sterkte voor jullie :*
pi_192181952
@Kreator Wat een hulpeloos gedoe. Is je moeder (ook) een x kwetsbaar senior, behalve leeftijd?

Mooi weer en 3 buurmannen doen gezamenlijk de voorbereiding als kabelgeul graven voor de aanleg van zonnepanelen.
De een 49 had vorig jaar wat stents na hartaanval, de ander 38 heeft ook iets gehad in verleden met gezondheid, de derde 60+ had 2 jaar terug een dotteringreep.
Hoppa.
  Official ESF Kreviewer zaterdag 21 maart 2020 @ 11:10:21 #204
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192181975
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 10:51 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Elke geriater kan je uitleggen dat koorts & ouderen een gecompliceerd iets is. Bij hevige infecties is er soms ook domweg geen koorts, maar soms zelfs een ondertemperatuur. De thermostaat kan stuk zijn bij ouderen. De beste man zal waarschijnlijk niet hoogbejaard zijn, dus minder kans dat dit het geval is.

Op zich wel eens dat het ziekenhuis nu ook niet de meest veilige plek is, maar het voelt zo veilig omdat er snel mensen bij je zijn als het mis gaat :{ Wat een frustratie. Hopelijk gaat het mee vallen. Zijn conditie maakt me niet heel hoopvol. Sterkte voor jullie :*
Hij is 77. Thx voor je info.

Update 817. Zijn longen lopen vol doordar zijn nieren maar 10/15% werken. Daarom zo hoesten.
Nu halsoverkop toch naar ziekenhuis.

Sorry voor het volposten bh topic. Af en toe even luchten hier.
pi_192182099
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:10 schreef Kreator het volgende:

[..]

Update 817. Zijn longen lopen vol doordar zijn nieren maar 10/15% werken. Daarom zo hoesten.

Joh, daar is een topic toch voor? Om vol te posten!
Vind je het enger of fijner dat hij toch naar zkh wordt verplaatst? En mag je moeder wel mee?
pi_192182110
quote:

Volgens mij vooral bij >80 maar leeftijd is hier bijv ook niet echt benoemd. Ja, 'elderly'
Artikel over koorts en ouderen

Fijn, toch naar ziekenhuis. :* Ik zou daar toch geruster op zijn in zijn toestand.
  zaterdag 21 maart 2020 @ 11:24:27 #207
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192182190
Oh Krea! Wat een gedoe zo!!
Sterkte er mee en al post je het hele topic vol.. doe wat je nodig hebt..

Woont je ( stief( vader en moeder in een corona gevoelig gebied?

Ik heb eigenlijk geen idee of er in het land nog ziekenhuizen zijn waar geen corona patiënten liggen :@
pi_192182221
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:24 schreef Barreltje het volgende:
Oh Krea! Wat een gedoe zo!!
Sterkte er mee en al post je het hele topic vol.. doe wat je nodig hebt..

Woont je ( stief( vader en moeder in een corona gevoelig gebied?

Ik heb eigenlijk geen idee of er in het land nog ziekenhuizen zijn waar geen corona patiënten liggen :@
Mijn ziekenhuis nam er gisteren en vandaag 10 over uit Brabant -O-
  zaterdag 21 maart 2020 @ 11:28:22 #209
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192182239
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:26 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Jeetje.. het is dat je toch al niet mee MAG als familie.. maar dat is flink uit de route!
pi_192182264
quote:

[..]

Kennis van mij werkt in Bernhoven en zal jullie ziekenhuis dankbaar zijn.
Ze hebben daar nog geen leven of dood beslissingen hoeven nemen obv beschikbaar materiaal, dat is er nog voldoende. Volgende week aan dat anders zijn.

Vooral dat mensen die geen kans maken letterlijk alleen moeten sterven, dat hakt erin. ;(

Krea, sterkte!
pi_192182283
quote:

[..]

Wel 'fijn' dat dat mogelijk is.
Hier in Bernhoven gaat het nu wel heel hard.
pi_192182300
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:31 schreef Sarabi het volgende:

Wel 'fijn' dat dat mogelijk is.
Hier in Bernhoven gaat het nu wel heel hard.
Hoe doe jij/jullie dat nu? Blijven jullie alleen nog binnen? Ga je nog boodschappen doen? Moet je man nog naar buiten voor zijn werk? Lijkt me niet prettig wonen daar op dit moment.
pi_192182334
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:32 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Hoe doe jij/jullie dat nu? Blijven jullie alleen nog binnen? Ga je nog boodschappen doen? Moet je man nog naar buiten voor zijn werk? Lijkt me niet prettig wonen daar op dit moment.
Mijn man kan gelukkig thuiswerken (mijn ouders niet -O- dus daar maak ik me wel zorgen over).

De komende weken krijgen we 2x boodschappen thuis bezorgd dus denk dat we zeker tot 10 april niet naar buiten hoeven voor boodschappen.
We proberen wel elke dag even een rondje te wandelen, wat tot nu toe goed lukt zonder mensen tegen te komen.
pi_192182363
Ik ben aan het kijken naar restaurants die nu gaan thuisbezorgen.
En vond dit :D

pi_192182372
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:35 schreef Sarabi het volgende:

Mijn man kan gelukkig thuiswerken (mijn ouders niet -O- dus daar maak ik me wel zorgen over).

De komende weken krijgen we 2x boodschappen thuis bezorgd dus denk dat we zeker tot 10 april niet naar buiten hoeven voor boodschappen.
We proberen wel elke dag even een rondje te wandelen, wat tot nu toe goed lukt zonder mensen tegen te komen.
Oh ja, ik zou me dan ook zorgen maken over mijn ouders :{ Wandelen zou geen probleem moeten zijn, als mensen maar niet op bankjes bij elkaar gaan zitten en gezellig gaan bijkletsen op straat. Dat laatste zag ik toch heel veel in het park de afgelopen week.
pi_192182380
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:37 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik ben aan het kijken naar restaurants die nu gaan thuisbezorgen.
En vond dit :D

[ afbeelding ]
Denk niet dat dat serieus is :D Maar wel humor.
pi_192182409
quote:

[..]

Mag hoor. Doen we allemaal als het nodig is.
pi_192182463
quote:

[..]

Bij ons is het nu ook alle hands aan bed.
Longartsen kunnen het niet aan, mijn artsen zijn opgeroepen, van sommigen de poli's schoongeveegd en de helft opgeroepen om dit weekend standby te zijn, danwel te werken.
We moesten gisteren allemaal hals over kop onze beschikbaarheid/diploma's invullen. Collegadin gaat v.a. maandag op een nieuw in te richten roosterbureau werken om ex-zorgmedewerkers te bellen.
  Moderator zaterdag 21 maart 2020 @ 11:45:02 #219
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192182466
quote:

[..]

Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat het echt in het noorden uitbreekt ;( Komt IC personeel of personeel dat met Corona patiënten werkt gewoon thuis? Of hoe gaat dat, want op die manier kan het snel verspreiden.
pi_192182479
quote:

[..]

Van je af typen hier doen we allemaal. Klankbord SC.

Sterkte :* ziet er serieus ernstig uit.
pi_192182504
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:38 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Oh ja, ik zou me dan ook zorgen maken over mijn ouders :{ Wandelen zou geen probleem moeten zijn, als mensen maar niet op bankjes bij elkaar gaan zitten en gezellig gaan bijkletsen op straat. Dat laatste zag ik toch heel veel in het park de afgelopen week.
Ja dat zie je hier gelukkig niet zo veel meer. Wij lopen daarmee een week voor denk ik.
Vorige week zag je nog wel veel mensen samen staan in de winkels.

Mijn man werkt nu ook al 2 weken thuis. Dus in ons huis heb ik wel een veilig gevoel (kan onzin zijn maar zo voelt het in ieder geval).

Mijn ouders werken allebei in de zorg, allebei in huizen waar er besmettingen zijn dus ja leuk is anders -O-
pi_192182514
Ik zou ook liever thuis werken Sarabi.
pi_192182548
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:47 schreef Blues het volgende:
Ik zou ook liever thuis werken Sarabi.
Snap ik :Y echt respect voor iedereen die nu naar buiten moet om te werken. Helemaal voor de mensen in de zorg, maar ook bijvoorbeeld de mensen in de supermarkt. Ben wel heel erg blij dat mijn ouders dat niet meer doen.
  Official ESF Kreviewer zaterdag 21 maart 2020 @ 12:00:02 #224
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192182702
quote:
3s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:18 schreef sigme het volgende:

[..]

Joh, daar is een topic toch voor? Om vol te posten!
Vind je het enger of fijner dat hij toch naar zkh wordt verplaatst? En mag je moeder wel mee?
Geen idee. Ook eng. Maar beter dan thuis denk ik.

Hij moet als hij geen corona heeft vermoedelijk gelijk aan de dialyse.
pi_192182748
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:00 schreef Kreator het volgende:

[..]

Geen idee. Ook eng. Maar beter dan thuis denk ik.

Hij moet als hij geen corona heeft vermoedelijk gelijk aan de dialyse.
Zat dat al in de planning?
pi_192182795
Even een leuknieuwsflits tussendoor:

Het nestkastje dat ik vorig zomer van zus heb gekregen (en gemaakt is door iemand van de werkplaats voor gehandicapten) wordt ingericht als kraamkamer door druk in en uit vliegende koolmeesmoeder O+
  zaterdag 21 maart 2020 @ 12:41:41 #227
370431 drakin
vurig typje
pi_192183381
Ow Kreator das niet niks, sterkte
Freaks like me drink tea
  Official ESF Kreviewer zaterdag 21 maart 2020 @ 13:21:43 #228
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_192184073
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:02 schreef Blues het volgende:

[..]

Zat dat al in de planning?
Ja maar er moest nog van alles geregeld. Worden. Krijg net appje dat de nierfunctie naar 0 was. Dus dat verklaart wel iets. Nu spoeddialyse.
pi_192184129
O+ sterkte krea O+
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_192184195
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:30 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Kennis van mij werkt in Bernhoven en zal jullie ziekenhuis dankbaar zijn.
Ze hebben daar nog geen leven of dood beslissingen hoeven nemen obv beschikbaar materiaal, dat is er nog voldoende. Volgende week aan dat anders zijn.

Vooral dat mensen die geen kans maken letterlijk alleen moeten sterven, dat hakt erin. ;(

Krea, sterkte!
Kun je in dat geval niet even een spuitje krijgen op verzoek? :@
pi_192184507
Uur samen bezig geweest, hele schutting (die bijna instort) ontdaan van triljoen kilometer klimop *) *)
De opzichter zag dat het goed was.

(niet letten op het tegeltje op het windlicht, van mijn zus gekregen en staat dus omgedraaid naar de kamer toe zodat je de tekst in de kamer niet ziet :@ _O- )
pi_192184541
Jongens ik vind het allemaal zo surrealistisch klinken. :{
pi_192184628
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 13:43 schreef Lonaa het volgende:
Dat is het ook.
Ik vind het vooral als ik in het zkh ben zo surrealistisch allemaal.
We zullen wel wat meer 'wennen' aan de situatie, maar dat gaat langzaam en dat komt volgens mij ook omdat je het virus niet 'ziet' of zo. De cijfers alleen al zijn surrealistisch. Ik voel me nog steeds (vooral op het werk dus) 'raar'. Alles is anders.
  zaterdag 21 maart 2020 @ 13:47:20 #234
370431 drakin
vurig typje
pi_192184634
Leuke opzichter Blues O+
Freaks like me drink tea
pi_192184665
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 13:43 schreef Lonaa het volgende:
Onwerkelijk inderdaad :Y

Ik reed net op een uitgestorven ring rond Antwerpen. Dat was ook wel een beetje raar.
En normaal haal ik mijn kamer pas helemaal leeg tegen de zomer...

De grafiek met besmettingen neemt echt nog exponentieel toe zag ik.
pi_192184717
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 13:48 schreef Candaasje het volgende:

De grafiek met besmettingen neemt echt nog exponentieel toe zag ik.
Zoals verwacht.
pi_192184736
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 13:47 schreef Blues het volgende:

[..]

Dat is het ook.
We zullen wel wat meer 'wennen' aan de situatie, maar dat gaat langzaam en dat komt volgens mij ook omdat je het virus niet 'ziet' of zo. De cijfers alleen al zijn surrealistisch. Ik voel me nog steeds (vooral op het werk dus) 'raar'. Alles is anders.
Ja, ik snap wat je bedoeld, van dat 'niet zien'. Ik merk ook dat ik me de hele tijd opgejaagd/ongeduldig voel ofzo. Alsof ik het 'achter de rug' wil hebben. Ik wil graag fast forward naar juni ofzo.
En af en toe slaat de paniek me om het hart dat we wat betreft alles blijkbaar nog maar 'aan het begin' staan. En van wat? Want dat kan ik helemaal niet overzien. 300 doden (nieuwe cijfers van Spanje) klinkt als heel veel, maar ik heb er geen voorstelling bij. Is het heel veel? Hoeveel mensen gaan er normaal dood? Hoeveel mensen gaan er normaal dood die nu niet doodgaan omdat er bijv. nergens verkeer rijdt en er dus amper ongelukken gebeuren? Hoeveel van die 300 waren er zonder virus doodgegaan?
En ik vind dat ik niet pieker, maar ik ben er wel mee bezig. En soms denk ik er ook ineens niet aan. En soms ben ik onverschillig.

Brein. :R
pi_192184821
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 13:51 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ja, ik snap wat je bedoeld, van dat 'niet zien'. Ik merk ook dat ik me de hele tijd opgejaagd/ongeduldig voel ofzo. Alsof ik het 'achter de rug' wil hebben. Ik wil graag fast forward naar juni ofzo.
En af en toe slaat de paniek me om het hart dat we wat betreft alles blijkbaar nog maar 'aan het begin' staan. En van wat? Want dat kan ik helemaal niet overzien. 300 doden (nieuwe cijfers van Spanje) klinkt als heel veel, maar ik heb er geen voorstelling bij. Is het heel veel? Hoeveel mensen gaan er normaal dood? Hoeveel mensen gaan er normaal dood die nu niet doodgaan omdat er bijv. nergens verkeer rijdt en er dus amper ongelukken gebeuren? Hoeveel van die 300 waren er zonder virus doodgegaan?
En ik vind dat ik niet pieker, maar ik ben er wel mee bezig. En soms denk ik er ook ineens niet aan. En soms ben ik onverschillig.

Brein. :R
Ik heb het idee dat we lekker aan het roetsen zijn in die kublerross achtbaan qua emoties.. dus ooit wordt het acceptatie en vooruitkijken. Dat is goed nieuws! w/ ;) :{
pi_192184857
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 13:56 schreef Blues het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat we lekker aan het roetsen zijn in die kublerross achtbaan qua emoties.. dus ooit wordt het acceptatie en vooruitkijken. Dat is goed nieuws! w/ ;) :{
[ afbeelding ]
Maar echt hoor. Ik heb zelfs al vlagen acceptatie gevoeld. En zelfs mogelijkheden gespot (hell, de hele situatie was mijn laatste zet om echt te stoppen met roken)
  zaterdag 21 maart 2020 @ 14:14:18 #240
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192185283
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 13:58 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Maar echt hoor. Ik heb zelfs al vlagen acceptatie gevoeld. En zelfs mogelijkheden gespot (hell, de hele situatie was mijn laatste zet om echt te stoppen met roken)
Ik ook. Misschien helpt het dat ik een van de mensen ben die al een jaar of 12 rekening houdt met dit soort dingen.
Of misschien stort ik volgende week volkomen in.
Spoilers!
  zaterdag 21 maart 2020 @ 14:15:40 #241
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192185320
Nou zit ik me af te vragen he; hier 1 dorp verder staat een fabriek die filtermatiaal maken voor HEPA filters enzo.... je zou je toch kunnen voorstellen dat het mogelijk moet zijn met dat soort materialen veilige mondkapjes te produceren...
pi_192185325
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 14:14 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik ook. Misschien helpt het dat ik een van de mensen ben die al een jaar of 12 rekening houdt met dit soort dingen.
Of misschien stort ik volgende week volkomen in.
Herkenbaar +1.
pi_192185354
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:45 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat het echt in het noorden uitbreekt ;( Komt IC personeel of personeel dat met Corona patiënten werkt gewoon thuis? Of hoe gaat dat, want op die manier kan het snel verspreiden.
:Y
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_192185714
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:45 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ja joh. Die zijn van onder tot boven ingepakt en volgen 101 strenge ontsmettingsprotocollen. Ze worden bij geringe klachten al getest. Je kan beter knuffelen met een intensivist nu dan boodschappen doen :+
pi_192185758
Sowieso kun je beter knuffelen O+
pi_192185761
Sterkte Krea, wat akelig :*
pi_192185889
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 14:37 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ja joh. Die zijn van onder tot boven ingepakt en volgen 101 strenge ontsmettingsprotocollen. Ze worden bij geringe klachten al getest. Je kan beter knuffelen met een intensivist nu dan boodschappen doen :+
Dit. En iedereen die nu extra ingezet, opgeroepen wordt bij de zorg rond de patiënten die (mogelijk) besmet zijn en opgenomen worden , wordt ook eerst uitgevraagd of je direct contact wil/aankan of niet.

Die keuze geldt niet voor vast IC personeel omdat daar niet zoveel van is.
pi_192185939
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 14:51 schreef Blues het volgende:

[..]

Dit. En iedereen die nu extra ingezet, opgeroepen wordt bij de zorg rond de patiënten die (mogelijk) besmet zijn en opgenomen worden , wordt ook eerst uitgevraagd of je direct contact wil/aankan of niet.

Die keuze geldt niet voor vast IC personeel omdat daar niet zoveel van is.
Nee, daar is het alle hens aan dek. Maar zij zijn ook heftigheid gewend natuurlijk en voor hen wordt ook weer zo goed mogelijk gezorgd. En zo moeten we het maar klaren.
pi_192185989
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 13:47 schreef Blues het volgende:

[..]

Dat is het ook.
Hmm hier ook hoor.
Ik ging op vakantie naar oostenrijk...
toen ik thuis kwam mocht ik niet naar werk, kind niet naar school, normaal boodschappen doen us een uitdaging en waar het normaal altijd druk is tegenover mijn huis bij de eerste zonnestralen loopt er nu heel af en toe iemand langs.

Alsof ik thuis kwam in een slechte film...

Volgende week gaan we het anders doen.
Dochterlief is dan bij ex..
En mijn lief (J!) opperde om dan bij hem thuis te werken en bij mij te slapen.
En eten dan wisselend ivm katten.
Weer beetje back to normal.
Althans.. weer een ritme opbouwen.

Dat ritme lukte zeker in de combi school/werk hier wel aardig.
Maar mij J die altijd graag thuis is... begon toch enigzins last te krijgen van dat het toch wel erg saai was zo.
Dus next week... ander model.

Eens zien wat het dan wordt.
pi_192186112
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 14:55 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Nee, daar is het alle hens aan dek. Maar zij zijn ook heftigheid gewend natuurlijk en voor hen wordt ook weer zo goed mogelijk gezorgd. En zo moeten we het maar klaren.
Mja echt keuze is er voor niemand.

Maar goed.. ik mag niet klagen verder.
Ik werk thuis. Verveel me niet want er moet echt wel gewerkt worden. Maar krijg ook grwoon betaald.... in tegenstelling tot een hoop mensen die niet hoeven te werken... maar dus ook geen inkomen hebben nu.
Kind doet dr schoolwerk vanaf huis en dat gaat goed.

Leuk is het niet... roeien met de riemen die we hebben.

(En ik moet er vast ook weer aan wennen als het normale leven weer terugkeert...)
pi_192186627
Het is ook gewoon ontzettend heftig. Voor iedereen, maar zeker voor de mensen die hier direct door getroffen worden, en dat zijn zoveel mensen nu. Zij die in de zorg werken, zij die hun eigen zaak hebben moeten sluiten, zij die ziek zijn, etc.

Het voelt voor mij een beetje apocalyptisch, op de één of andere manier. Het is in ieder geval de grootste crisis die ik mee gemaakt heb tot nu toe in m'n leven, die me ook raakt. 9/11 was ver van m'n bed, economische crisis in 2008, toen was ik nog student en raakte het me niet direct. Nu wel.
pi_192186824
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 14:37 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Dat :Y

quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 15:04 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Mja echt keuze is er voor niemand.

Maar goed.. ik mag niet klagen verder.
Ik werk thuis. Verveel me niet want er moet echt wel gewerkt worden. Maar krijg ook grwoon betaald.... in tegenstelling tot een hoop mensen die niet hoeven te werken... maar dus ook geen inkomen hebben nu.
Kind doet dr schoolwerk vanaf huis en dat gaat goed.

Leuk is het niet... roeien met de riemen die we hebben.

(En ik moet er vast ook weer aan wennen als het normale leven weer terugkeert...)
Klagen mag altijd een keertje, iedereen heeft zijn eigen leed. Maar de financiële gevolgen zijn voor de één een stuk groter dan voor de ander.
Ik lees mee op Reddit en het is verdrietig om te lezen hoeveel mensen in Armerika van het ene moment opmeet andere zonder werk zijn komen te zitten. Brrrr....
pi_192186995
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 15:52 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

[..]

Klagen mag altijd een keertje, iedereen heeft zijn eigen leed. Maar de financiële gevolgen zijn voor de één een stuk groter dan voor de ander.
Ik lees mee op Reddit en het is verdrietig om te lezen hoeveel mensen in Armerika van het ene moment opmeet andere zonder werk zijn komen te zitten. Brrrr....
Een regio waar een deel van onze organisatie zit, California, daar verwachten ze een werkeloosheid van minimaal 20%. En dat zijn natuurlijk mensen zonder "vet" op de botten

Zo net maar eens gelopen. Zit natuurlijk in de wandelopbouw maar toch al 20 minuten kunnen volhouden zonder (tot nu toe) al te veel last. Als ik dat nou om de andere dag doe (ene dag fietsen andere dag lopen maar dan steeds langer) hou ik m'n beweging.
pi_192187235
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 15:52 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

[..]

Gebeurd in nederland ook he...
hele horeca ligt op zn gat... en het merendeel van het horecapersoneel krijgt niet betaald als ze niet werken. Dat is echt een flinke strop.
Geldt voor winkelpersoneel ook overigens.
Winkels (buiten de supermarkten dan) zijn wel open.. maar klanten zijn mondjesmaat en dus is er ook maar beperkt personeel nodig.

Wat dat betreft heel gelukkig met mijn mogelijkheden tot thuis werken.
Voorkomt dat ik overbodig ben.. en hopelijk ook faillissement van het bedrijf.
Dus in die zin.. “mag” ik niet klagen.
Veel te veel mensen die het veel lastiger hebben nu.

Maar verder redelijk lakoniek ondanks dat ik me heus zorgen maak.
Vind vooral ook afleiding in de vraag waarom mensen doen wat ze doen. Wat ik vond dat altijd al interessant maar er gebeurd nu zoveel..
mijn interesse-sprietjes maken overuren :)
pi_192187305
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 15:37 schreef Jagärtrut het volgende:
Het is ook gewoon ontzettend heftig. Voor iedereen, maar zeker voor de mensen die hier direct door getroffen worden, en dat zijn zoveel mensen nu. Zij die in de zorg werken, zij die hun eigen zaak hebben moeten sluiten, zij die ziek zijn, etc.

Het voelt voor mij een beetje apocalyptisch, op de één of andere manier. Het is in ieder geval de grootste crisis die ik mee gemaakt heb tot nu toe in m'n leven, die me ook raakt. 9/11 was ver van m'n bed, economische crisis in 2008, toen was ik nog student en raakte het me niet direct. Nu wel.
Nieuwe schoonmams vertelde net... dat we voor het laatst zo gehamsterd hebben in 1979.
Toen was ik 1.....

We maken wel geschiedenis nu zegmaar.
(Al had dat wat mij betreft ook op een leukere manier gemogen)
pi_192187517
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 16:16 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Gebeurd in nederland ook he...
hele horeca ligt op zn gat... en het merendeel van het horecapersoneel krijgt niet betaald als ze niet werken. Dat is echt een flinke strop.
Geldt voor winkelpersoneel ook overigens.
Winkels (buiten de supermarkten dan) zijn wel open.. maar klanten zijn mondjesmaat en dus is er ook maar beperkt personeel nodig.

Wat dat betreft heel gelukkig met mijn mogelijkheden tot thuis werken.
Voorkomt dat ik overbodig ben.. en hopelijk ook faillissement van het bedrijf.
Dus in die zin.. “mag” ik niet klagen.
Veel te veel mensen die het veel lastiger hebben nu.

Maar verder redelijk lakoniek ondanks dat ik me heus zorgen maak.
Vind vooral ook afleiding in de vraag waarom mensen doen wat ze doen. Wat ik vond dat altijd al interessant maar er gebeurd nu zoveel..
mijn interesse-sprietjes maken overuren :)
Hier bestaat nog iets als bijstand waar iedereen aanspraak op kan maken. Zelfs dat gaat niet altijd op in Amerika. En met een zorgverzekering, gekoppeld aan je werk wordt het dan echt eng. Letterlijk leven van salaris naar salaris.

En ja, ik herken het wel, ondanks de ernst zijn het ook (om met Terry Pratchett te spreken) interessante tijden.
pi_192187620
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 16:32 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Hier bestaat nog iets als bijstand waar iedereen aanspraak op kan maken. Zelfs dat gaat niet altijd op in Amerika. En met een zorgverzekering, gekoppeld aan je werk wordt het dan echt eng. Letterlijk leven van salaris naar salaris.

En ja, ik herken het wel, ondanks de ernst zijn het ook (om met Terry Pratchett te spreken) interessante tijden.
Ik heb toch liever een baan ;)

Plus als je bijv een koophuis hebt krijg je al geen bijstand... want dat is eigen vermogen :)

Ik denk dat veel mensen... nog wel een financiele deksel op de neus krijgen.

Buiten dat het sowieso met pech 2 maanden duurt voor je wat krijgt en dat het geen vetpot is.
  zaterdag 21 maart 2020 @ 16:46:04 #258
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_192187776
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 16:37 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Ik heb toch liever een baan ;)

Plus als je bijv een koophuis hebt krijg je al geen bijstand... want dat is eigen vermogen :)

Ik denk dat veel mensen... nog wel een financiele deksel op de neus krijgen.

Buiten dat het sowieso met pech 2 maanden duurt voor je wat krijgt en dat het geen vetpot is.
Als je een huis hebt, waarvan de overwaarde (huidige waarde - openstaande schuld) groter is dan 52000 euro dan krijg je geen bijstand. Iets genuanceerder.

https://www.rijksoverheid(...)is-recht-op-bijstand

Veel mensen hebben een spaar hypotheek waarbij de openstaande schuld pas na 30 jaar in 1x wordt afgelost, dus die krijgen daar niet heel erg direct last van.
pi_192187779
Lekker een uur muziek zitten maken O+ Hoofd leeg!
Nu beginnen met een kaart/brief voor mijn bijna jarige aussiezoon, die belde zijn vader afgelopen woensdag ^O^
/helaas mij niet :{ maar niet zeuren, er is contact.
pi_192188108
Goed Blues...een leeg hoofd.
Weet je nu wel in welke Q woont? Vraagt zijn vader daarnaar en vertelt hij dat?
Af en toe lijkt het een hele slechte film, en ik hou helemaal niet van sf en griezelfilms.
Af en toe zegt mijn hoofd, we konden naar de maan!
En nog vaker laat ik het maar over mij heenkomen. Overgeven...

Hoe is met Krea’s st.vader?

@Uhmmpie wat was de aanleiding voor hamsteren in ‘79?
pi_192188147
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 17:02 schreef AnneX het volgende:
Af en toe lijkt het een hele slechte film, en ik hou helemaal niet van sf en griezelfilms.

@:Uhmmpie wat was de aanleiding voor hamsteren in ‘79?
Wat het toen niet idioot slecht weer? Er staat me iets bij dat mijn moeder en ik al uitglijdend naar een winkel glibberden om meel voor brood te halen (er was geen brood meer) Maar of dat 1979 was durf ik niet te zeggen
pi_192188204
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 17:04 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Wat het toen niet idioot slecht weer? Er staat me iets bij dat mijn moeder en ik al uitglijdend naar een winkel glibberden om meel voor brood te halen (er was geen brood meer) Maar of dat 1979 was durf ik niet te zeggen
Oh ja, de winter van 1979.
Het noorden van het land had voedseldroppings, 2/3 weken lang als ik het goed heb.
Ingesneeuwd.
En er kon geschaatst worden op de Provinciale weg.
Buurman haalde kratjes bier op de slee bij lokale Super.
#priorities.
pi_192188374
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 17:07 schreef AnneX het volgende:

[..]

Oh ja, de winter van 1979.
Het noorden van het land had voedseldroppings, 2/3 weken lang als ik het goed heb.
Ingesneeuwd.
En er kon geschaatst worden op de Provinciale weg.
Buurman haalde kratjes bier op de slee bij lokale Super.
#priorities.
Volgens mij heb ik toen leren schaatsen op het kanaal. Want dat was dichtgevroren O+
pi_192188388
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 17:02 schreef AnneX het volgende:
Weet je nu wel in welke Q woont? Vraagt zijn vader daarnaar en vertelt hij dat?

@:Uhmmpie wat was de aanleiding voor hamsteren in ‘79?
Ik moest ook zoeken...
maar zie:

Vanaf eind december 1978 zijn grote delen van West-Europa in de ban van extreme kou en sneeuwval. Delen in het noordoosten van Nederland en in het noorden van Duitsland zijn dagenlang geïsoleerd vanwege metershoge sneeuwduinen. Na de eerste januariweek neemt de ergste kou af, maar vanwege ijzel en sneeuw is er nog lang sprake van maatschappij-ontwrichtende weersomstandigheden.

Februari
Vooral Noordoost-Nederland wordt opnieuw getroffen door een extreem zware sneeuwstorm. Het leger wordt ingezet om woningen en boerderijen te helpen.

Overigens merkte ze ook nog op dat toen de mensen er na 14 dagen wel klaar mee waren..
En dat bovendien een groot deel van het voedsel weg is gegooid omdat het bedorven was.

Nog een week dus... ben benieuwd.

Zij wonen overigens in het noordoosten van het land.
pi_192188390
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 16:46 schreef Blues het volgende:
Lekker een uur muziek zitten maken O+ Hoofd leeg!
Nu beginnen met een kaart/brief voor mijn bijna jarige aussiezoon, die belde zijn vader afgelopen woensdag ^O^
/helaas mij niet :{ maar niet zeuren, er is contact.
*O* en -O- dus :*
pi_192188611
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 17:16 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

*O* en -O- dus :*
Lief :*
Brief is af, nog wat fotootjes erbij en nog maar eens gevraagd op een niet dwingende manier mét mijn nr erbij om ook mij eens te bellen *)

@AnneX hij woont in Sydney nu, waar hij een opleiding volgt tot stuurman/kapitein?? op een schip/boot?? Details nu gevraagd (Q's Pa vraagt nooit door/naar details aan de foon o|O :D )
  Moderator zaterdag 21 maart 2020 @ 17:31:44 #267
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192188648
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 17:16 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Ik moest ook zoeken...
maar zie:

Vanaf eind december 1978 zijn grote delen van West-Europa in de ban van extreme kou en sneeuwval. Delen in het noordoosten van Nederland en in het noorden van Duitsland zijn dagenlang geïsoleerd vanwege metershoge sneeuwduinen. Na de eerste januariweek neemt de ergste kou af, maar vanwege ijzel en sneeuw is er nog lang sprake van maatschappij-ontwrichtende weersomstandigheden.

Februari
Vooral Noordoost-Nederland wordt opnieuw getroffen door een extreem zware sneeuwstorm. Het leger wordt ingezet om woningen en boerderijen te helpen.

Overigens merkte ze ook nog op dat toen de mensen er na 14 dagen wel klaar mee waren..
En dat bovendien een groot deel van het voedsel weg is gegooid omdat het bedorven was.

Nog een week dus... ben benieuwd.

Zij wonen overigens in het noordoosten van het land.
Ik weet dat de palen van de waslijn (in Drents: lienepoaln, wat een efficiëntie O+ ) bij mijn opa en oma toen onder de sneeuw waren verdwenen. 2 meter sneeuw dus.

Ze hadden trouwens waslijn over de hele lengte van de moestuin. Zal als ik achter de pc zit eens kijken of er nog een oude satellietfoto van die tuin is. Op de meest recente is te zien dat de huidige mensen geen moestuin hebben. Of je moet oude auto's als gewas tellen :')

Dan snappen jullie misschien ook waarom ik van dat gemoestuin in bloembakken niet zo enthausiast wordt :@
pi_192188897
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 17:29 schreef Blues het volgende:

[..]

Lief :*
Brief is af, nog wat fotootjes erbij en nog maar eens gevraagd op een niet dwingende manier mét mijn nr erbij om ook mij eens te bellen *)

@:AnneX hij woont in Sydney nu, waar hij een opleiding volgt tot stuurman/kapitein?? op een schip/boot?? Details nu gevraagd (Q's Pa vraagt nooit door/naar details aan de foon o|O :D )
Lastig.lastig. Wat betreft Q’s pa.

Iets met pasta :Y)
pi_192188951
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 17:31 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik weet dat de palen van de waslijn (in Drents: lienepoaln, wat een efficiëntie O+ ) bij mijn opa en oma toen onder de sneeuw waren verdwenen. 2 meter sneeuw dus.

Ze hadden trouwens waslijn over de hele lengte van de moestuin. Zal als ik achter de pc zit eens kijken of er nog een oude satellietfoto van die tuin is. Op de meest recente is te zien dat de huidige mensen geen moestuin hebben. Of je moet oude auto's als gewas tellen :')

Dan snappen jullie misschien ook waarom ik van dat gemoestuin in bloembakken niet zo enthausiast wordt :@
Mja we hebben natuurlijk niet allemaal zoveel ruimte :)

Mij lijkt het ideaal. Als stedeling dus.
Met een hele boerderij tot mn beschikking... zou het anders zijn :)
Maar voorlopig zelfs geen tuin... dus kom ik niet verder dan een redelijke variatie aan pepers op de vensterbank.
Die er vooral staan omdat ik ze leuk vind... niet omdat ik het allemaal op ga eten heel snel.
Daarvoor is de oogst te groot :)
(En een vent die er ziek van word als ie het eet :( )
pi_192189076
Oh ja. I.p.v. pasta wilde ik zeggen, dat ik deze week 3 mails heb gestuurd aan de single vriend op leeftijd, die een stad verderop woont.
Telefoon met 3 verschillende nummers staat op antw.app.
Dezelfde man, die mn.X in februari in alcohol delier aantrof. Wat nu?
pi_192189335
Dit, lieve kijkbuiskinderen, was ik in de winter van '79.
SPOILER
pi_192189546
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 18:00 schreef AnneX het volgende:
Oh ja. I.p.v. pasta wilde ik zeggen, dat ik deze week 3 mails heb gestuurd aan de single vriend op leeftijd, die een stad verderop woont.
Hmm niemand die je in de buurt kent?

Of een culler die even door een raampje kan gluren
pi_192189554
quote:
6s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 18:16 schreef sigme het volgende:
SPOILER
Schattig.
Ik was toen... een ruim half jaar oud.
  Moderator zaterdag 21 maart 2020 @ 18:40:30 #274
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192189707
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 17:52 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Mja we hebben natuurlijk niet allemaal zoveel ruimte :)

Dat klopt. Die ruimte is hier ook niet. Heb hier zo'n 7 à 8m2 maar blijft voor m'n gevoel gerommel in de marge :+
pi_192189731
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 18:40 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dat klopt. Die ruimte is hier ook niet. Heb hier zo'n 7 à 8m2 maar blijft voor m'n gevoel gerommel in de marge :+
Nahja is het dan ook he :)

Gelukkig is het wel leuk om te doen.
Al kan ik me voorstellen dat als je zo veel ruimte gewend het anders is :)
  Moderator zaterdag 21 maart 2020 @ 18:47:29 #276
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192189844
Heb dit jaar voor het eerst weer iets eetbaars in de tuin overigens.

Rode uien geplant.
pi_192189874
Ja, @sigme wat een sneeuwschotsen kenden we toen nog.
Ik was 20 in 79 O~)
pi_192189927
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 16:01 schreef Kaatje1 het volgende:

Zo net maar eens gelopen. Zit natuurlijk in de wandelopbouw maar toch al 20 minuten kunnen volhouden zonder (tot nu toe) al te veel last. Als ik dat nou om de andere dag doe (ene dag fietsen andere dag lopen maar dan steeds langer) hou ik m'n beweging.
Fijn Kaat , gaat goed! Alles is winst!
pi_192190062
quote:
6s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 18:16 schreef sigme het volgende:
SPOILER
Kan me herinneren dat we niet naar mijn oma konden (pa blij) en dat het een keer heel glad was, maar zo erg veel sneeuw niet. Was toen 17 (eindexamenjaar)
pi_192190353
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 18:30 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Hmm niemand die je in de buurt kent?

Of een culler die even door een raampje kan gluren
We gaan zelf wel, maandag eens kijken misschien. Goeie tip overigens.
Hij is erg op zichzelf, altijd geweest.
Woont in een massa flat met deurbel etc.

Leuke foto’s sigme van lang geleden. w/

En inderdaad...goede opbouw van kaatje. (8>
Mn.X gebruikte het yogamatje voor de derde dag alweer. En op de fiets weer op boodschappen doen. w/
pi_192191188
Fantastisch weer...lekker naar buiten...met z’n allen 8)7 :? :r :X

https://mobile.twitter.com/thodeman/status/1241345914423455744
pi_192191229
Een dikke smak- :* voor @Kreator, schrikken joh!
pi_192191286
CULpostje, ben niet zo van bezorgchinees maar inzake het steunen der lokale middenstand is er o.a. kung pau pekingeend en kip in zwartebonensaus onderweg. *) Wat eten jullie? :)
pi_192191338
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 20:01 schreef minilot het volgende:
CULpostje, ben niet zo van bezorgchinees maar inzake het steunen der lokale middenstand is er o.a. kung pau pekingeend en kip in zwartebonensaus onderweg. *) Wat eten jullie? :)
Bijna 3 uur geleden al een zoete aardappel/gehakt schotel op. Was lekker maar zometeen wel weer zin om te snacken :D denk heel fout een stokbroodje kruidenboter

En besloten dat ik volgende week zelf sushi ga maken :9
pi_192191414
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 19:56 schreef AnneX het volgende:
Fantastisch weer...lekker naar buiten...met z’n allen 8)7 :? :r :X

https://mobile.twitter.com/thodeman/status/1241345914423455744
Zie hier
https://joop.bnnvara.nl/n(...)_LQcSrhgCOqwDfhXu0n0
pi_192191429
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 20:01 schreef minilot het volgende:
Onze chinees is dicht :(
pi_192191474
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 20:10 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Onze chinees is dicht :(
Twee van de drie van ons ook, maar dat zijn restaurants met alleen een krap afhaaldingesje, de derde deed al pre-corona enthousiast aan thuisbezorging :)
pi_192191520
Ik at boer'nkool met worst *) Kip in zwarte bonensaus móet lekker zijn! :)

Hebben anderen mensen wel contact met hem AX?
pi_192191533
Oh @sigme wat een puike foto van jou in de sneeuw! O+ Ook associaties met iets veel ouders dan '79, sfeervol Victoriaans ofzo. :)

En nog even inzake basisschool, ik ging van halverwege groep twee in één keer door naar halverwege groep vier, dus vandaar nog zo'n jonkie op de middelbare school :Y
  Moderator zaterdag 21 maart 2020 @ 20:18:17 #290
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192191586
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 20:15 schreef minilot het volgende:
Oh @:Sigme wat een puike foto van jou in de sneeuw! O+ Ook associaties met iets veel ouders dan '79, sfeervol Victoriaans ofzo. :)

En nog even inzake basisschool, ik ging van halverwege groep twee in één keer door naar halverwege groep vier, dus vandaar nog zo'n jonkie op de middelbare school :Y
Huh? Groep 3 overslaan? Kon je al lezen dan?
pi_192191607
@Bloes Beter een belletje naar je ex dan helemaal geen belletje inderdaad :Y Van harte alvast en hoe oud wordt -ie nu onderhand? :*

Enneh, wat leer je jezelf momenteel op gitaar? :)
pi_192191673
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 20:18 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Huh? Groep 3 overslaan? Kon je al lezen dan?
Yup, en schrijven. We speelden in groep twee iets politieachtigs en toen ik op de proppen kwam met een zelfgeschreven 'boete wegens het stelen van een horloge' moest ik subiet even mee naar de hoofdmeester :)
  Moderator zaterdag 21 maart 2020 @ 20:22:32 #293
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192191693
:D
  Moderator zaterdag 21 maart 2020 @ 20:24:10 #294
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192191731
Tevens, vroeger, toen de directeur nog gewoon leraar was. En je les ging geven als er iemand ziek was. O+
pi_192191749
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 20:24 schreef derLudolf het volgende:
Tevens, vroeger, toen de directeur nog gewoon leraar was. En je les ging geven als er iemand ziek was. O+
Dat gebeurt nog steeds wel hoor.
pi_192191756
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 20:24 schreef derLudolf het volgende:
Meester van groep acht was de baas van de school inderdaad. O+
pi_192191794
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 18:00 schreef AnneX het volgende:
Brrr. Wonen jullie er een beetje in de buurt? :*
pi_192191873
Net diner met 9 personen :Y)

Via Facetime. Chaos _O-
pi_192191889
quote:
Bah toch.Alleen Enschede is uitgestorven w/
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 20:14 schreef Blues het volgende:
Ik at boer'nkool met worst *) Kip in zwarte bonensaus móet lekker zijn! :)

Hebben anderen mensen wel contact met hem AX?
Is zeer op zichzelf en zelfredzaam. Draait alleen Repaircafé, daar zijn technische mannen als hij en spreekt de cassières van Aldi en ah.
Wat ik weet, zijn wij verder enige sociale contacten. 8)7
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 20:21 schreef minilot het volgende:
So hé!

[..]

Yup, en schrijven. We speelden in groep twee iets politieachtigs en toen ik op de proppen kwam met een zelfgeschreven 'boete wegens het stelen van een horloge' moest ik subiet even mee naar de hoofdmeester :)
pi_192191890
Mijn (eerste, dus de ultieme) lagere school had 1 juf en 1 meester en de meester was uiteraard de hoofdmeester en dat was het. Er was niet zoiets als een directeur ofzo. We hebben in het jaar dat ik in de 1e zat nog een groot feest gehad, met kindergezang, met een feestlied voor de juf die er toen 20 jaar juf was. Ik kan het eerste couplet nog zó zingen _O-
pi_192191912
Schluss dan maar...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')