abonnement Unibet Coolblue
pi_192152777
Informatie bij gezondheidsinstituten:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control - COVID_19
WHO World Health Organisation - Q & A
• Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD. Andere vragen: 0800-1351
Voorlopig behandeladvies uitgegeven op 6 maart 2020 door het RIVM

Getallen (aantallen) & Trackers:
• Livetrackers:

https://bing.com/covid

https://coronavirus.jhu.edu/map.html

https://www.who.int/redir(...)-situation-dashboard

Alle gevallen, in een lijst
Spreadsheet met cijfers die user joyvke voor ons aan het bijhouden is.

Kaartjes totdat je er dood bij neervalt:
• Timelapse: Mapping the Outbreak
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
Preppers kaart verspreiding in NL
Nog een kaartje van NL
• Overzicht en kaart van het virus in Nederland HIER

Informatie & achtergronden:
• Wikipedia: Coronavirus outbreak
• Interessante en nuchtere dagelijkse updates en analyse door Dr. John Campbell op JijBuis
Plaatje over sterftecijfer en eerder bestaande medische problemen.
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
On the origin and continuing evolution of SARS-CoV-2
CoronaVirus Freedom Of Speech
Waarom je de maatregelen op moet volgen en binnen moet blijven
COR / Exponentile groei en epidemien.


SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloop
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Coronavirussen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

* De debatten zijn te volgen op:
- Ziggo kanaal 502
- KPN kanaal 81
- NOS.nl
- https://www.tweedekamer.nl/vergaderingen/livedebat/plenaire-zaal
- NPO smart app





Wil je helpen? Kijk eens op:
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
en
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Richtlijnen in dit topic:
-Probeer niet lollig te doen
-Bij nieuws graag een bron
-Off topic kan zonder opgaaf van reden verwijderd worden. Hier is het Slow Chat topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
-Geen slowchat
-Je dient de aanwijzingen van de moderatie op te volgen
-Opruiende berichten zonder bewijs of normale bronnen, kunnen achterwege gelaten worden.


Poll: Hoeveel mensen zullen in Nederland sterven als directe gevolg van corona die anders minimaal 3 jaar zouden hebben geleefd?
Minder dan 1000
Minder dan 10000
Minder dan 100000
Minder dan 1000000
Minder dan 10000000
Iedereen
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
  donderdag 19 maart 2020 @ 21:49:38 #2
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192152778
Voor in de OP. Zijn altijd mooie filmpjes. Deze is ook weer geweldig, en erg informatief over wat er nou precies gebeurd in je longen.

Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Moderator / Redactie Sport donderdag 19 maart 2020 @ 21:49:47 #3
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192152782
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 21:41 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Maar relatief gezien hebben we op dit moment meer mensen die overleden zijn aan griep in 2019 dan corona 2020. We zijn niet eens een jaarlijkse hittegolf voorbij.

Niet zozeer in je paniek zweven en dingen blijven relativeren :)
Op dit moment wel ja.

Laat mij eens een griepepidemie zien waar tientallen legervoertuigen lijken verslepen, omdat het anders niet meer te doen is?

Laat mij eens een griepepidemie zien waarbij de IC's zo vol komen te liggen dat artsen keuzes moeten gaan maken wie ze gaan behandelen?

Nog simpeler, laat mij eens een griepepidemie zien waarbij wij moeten opschalen om het aan te kunnen op de IC's.

Laat mij eens een griepepidemie zien waarbij de verantwoordelijke minister dag en nacht moet werken en uiteindelijk bezwijkt?

Laat mij eens een griepepidemie zien waarbij heel Europa bijna op slot zit, bijna geen vliegverkeer meer is en in meerdere landen de noodtoestand uitgeroepen wordt.

... en China verneukt natuurlijk ook bij iedere griepepidemie de economie, nadat ze een miljoenenstad en provincie op slot gooien.
  donderdag 19 maart 2020 @ 21:50:03 #4
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_192152784
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 21:45 schreef Arts-assistent het volgende: [..] Heb het bestand niet gezien. Drukke werkdagen dus weinig actief hier. Weet wel dat er in Nederland vanuit het UMCU onder aansturing van de WHO onderzoek is naar remdesivir/lopinavir/ritonavir/IFN beta-1A.
Ok, dank voor je reactie, het zijn niet alleen specifieke medicaties die ze noemen, ook allerlei contraindicaties en andere aspecten. Echt heel grondig gedaan, kan levens redden.

0% doden in dit ziekenhuis dankzij deze methode, werd elders geclaimd maar kan het niet meer vinden.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_192152789
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 21:43 schreef TheVulture het volgende: Ik val er net weer in maar wat vinden jullie van de ontwikkeling van het aantal IC-patinten? Het viel me nog enigszins mee hoeveel er bij zijn gekomen, los van het feit dat elke patint er natuurlijk een teveel is...
Nederland is heel laagdrempelig in het bespreken van een 'IC-' beleid, waarbij ouderen die opgenomen in het ziekenhuis gecounseld worden over of ze nog geintubeerde, gereanimeerd of op de IC behandeld willen worden. De meeste sterfgevallen zijn hier daarom ook niet op de IC. Tevens is dit de reden dat de IC nu 50/50 jong en oud is.
pi_192152798
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 21:49 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Nou, ik geloof best dat de zorg onder druk staat door dit virus, en dat er zeker voorzorgsmaatregels genomen dienen te worden! Maar waarom zulke schade aan de economie toebrengen als 80% van de bevolking er niet eens iets van merkt. Isoleer de kwetsbare dan alleen?
Wie zijn de kwetsbaren? 50% van de mensen op de IC zijn onder de 50 jaar oud.
Dat ze wel een veel hogere overlevingskans hebben doet daar weinig aan af, je moet wel IC-bedden hebben met de juiste apparatuur (en zorgpersoneel).

[ Bericht 1% gewijzigd door TheFreshPrince op 19-03-2020 21:59:03 ]
pi_192152800
Waarom is de website van worldometer weg uit de OP? Of kijk ik erover?
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_192152802
https://www.ukrant.nl/mag(...)estaat-misschien-al/

Voor degenen die mijn vorige post gemist hebben door de snelheid drop ik deze nog een keer.

Een sprankel hoop! Er wordt hard gewerkt aan het doelgericht afleveren van een medicijn dat lijkt te werken.
  donderdag 19 maart 2020 @ 21:51:02 #9
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_192152803
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 21:46 schreef TheVulture het volgende:
Wel fijn dat Rutte dat achterlijke voorbeeld van mensen in de supermarkt aanhaalde dat ze over iemand heenbuitelen om een bak kwark uit het schap te halen terwijl iemand staat te vullen
Hij is dan ook een onhandige kneus, meer valt er niet over te zeggen. Wel een topbestuurder, maar ook een onhandige kneus.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
  donderdag 19 maart 2020 @ 21:51:08 #10
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_192152805
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 21:41 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Maar relatief gezien hebben we op dit moment meer mensen die overleden zijn aan griep in 2019 dan corona 2020. We zijn niet eens een jaarlijkse hittegolf voorbij.

Niet zozeer in je paniek zweven en dingen blijven relativeren :)
Niet zo gek, Corona begint net.
Paniek zijn jouw woorden overigens, ik spreek liever van bezorgd.
It's okay to be white
  Moderator / Redactie Sport donderdag 19 maart 2020 @ 21:51:31 #11
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192152815
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 21:50 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Nederland is heel laagdrempelig in het bespreken van een 'IC-' beleid, waarbij ouderen die opgenomen in het ziekenhuis gecounseld worden over of ze nog geintubeerde, gereanimeerd of op de IC behandeld willen worden. De meeste sterfgevallen zijn hier daarom ook niet op de IC. Tevens is dit de reden dat de IC nu 50/50 jong en oud is.
Precies!
pi_192152821
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 21:51 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Hij is dan ook een onhandige kneus, meer valt er niet over te zeggen. Wel een topbestuurder, maar ook een onhandige kneus.
Ik vond het juist sterk van 'm dat ie het zo benoemde
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_192152822
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 21:44 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Denk dat ik het met name had over steroden, maar niet zeker. Was veel verwarring over en intussen blijkt de ophef over NSAIDs op zeer voorbarig onderzoek te berusten.
Ok.

Ik ben bekend met sensitiviteit en specificiteit en wat dat betreft vroeg ik me af in hoeverre het onderzoek gequote in dit topic (COR / 30% van genfecteerden hebben geen klachten, wel besmettelijk) rekening heeft gehouden met het false positives, die je logischerwijze veel vaker in de asymptomatische groep zult vinden.
pi_192152830
Eens kijken wat Jensen weer te bleren heeft
pi_192152834
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 21:51 schreef Galepinjo het volgende:
https://www.ukrant.nl/mag(...)estaat-misschien-al/

Voor degenen die mijn vorige post gemist hebben door de snelheid drop ik deze nog een keer.

Een sprankel hoop! Er wordt hard gewerkt aan het doelgericht afleveren van een medicijn dat lijkt te werken.
Wow, als dat toch 's zou lukken! ^O^
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  donderdag 19 maart 2020 @ 21:52:59 #16
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_192152835
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 21:48 schreef capricia het volgende:

[..]

Is dat nog zo?
Van Dissel zei gisteren tijdens de briefing voor de kamerleden dat het onzin was (dat paracetemol beter zou zijn dan ibuprofen). Verder heb ik er geen research over gedaan hoor, maar dat is wat ik weet.
It's okay to be white
  donderdag 19 maart 2020 @ 21:53:31 #17
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_192152848
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 21:05 schreef Mondkapje het volgende:
Is het iemand al opgevallen dat Uden en Boekel, waar de meeste mensen ziek worden relatief gezien, ook het gebied is met de meeste varkens per oppervlakte?
Misschien houdt dit virus wel erg van plekken waar veel varkens zitten.
Het was mij opgevallen dat er intensieve veehouderijen zitten. Varkens inderdaad, maar ook geiten. Daarom postte ik eerder over Q-koorts en MRSA.

Als we kijken naar varkens, dan heb je hier een kaart van de verspreiding van varkenshouderijen in Europa:


Hier een kaart van de verspreiding van COVID-19 in Itali:


Een zelfde kaart van de verspreiding in Spanje:


In Frankrijk komt het hele Oosten niet overeen met de varkenskaart, maar het feit dat Bretagne in het Westen juist wel als enige donker gekleurd is, valt wel op:


In China is dit de verdeling van de varkenshouderijen als volgt:


En hier de Covid map:


Geen idee of er een verband is en dit is bewijs zoeken bij een stelling, dus de omgekeerde wereld. Maar als je wilt is er wat correlatie te zien.

En wat in het vorige deel terecht werd gezegd, Iran is natuurlijk het land dat volledig buiten de boot valt.

Misschien is er helemaal niks aan de hand, maar IK vind het interessant genoeg om het in de gaten te houden.
  donderdag 19 maart 2020 @ 21:53:31 #18
194233 Friday12
Originele kloon
pi_192152849
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 21:31 schreef erkel het volgende:

[..]

Als je verder leest dan wordt geprobeerd de vraag te beantwoorden met wetenschappelijk onderzoek en studies
ik zag later dat hij er verder op in ging ja
pi_192152852
Over de leeftijfsverdeling, dit is de verdeling van een IC met coronapatienten momenteel in Nederland. Range leeftijd 44-80 (40-50: 3, 50-60: 4, 60-70: 4, 70-80: 5)
pi_192152864
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 21:50 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Nederland is heel laagdrempelig in het bespreken van een 'IC-' beleid, waarbij ouderen die opgenomen in het ziekenhuis gecounseld worden over of ze nog geintubeerde, gereanimeerd of op de IC behandeld willen worden. De meeste sterfgevallen zijn hier daarom ook niet op de IC. Tevens is dit de reden dat de IC nu 50/50 jong en oud is.
Precies, en dat is het grote verschil met Itali. Wij zijn een veel progressiever volkje.
pi_192152876
Ik probeer het nog n keer zo nadat mijn topic gesloten werd.
Chinees ziekenhuis heeft hun bevindingen omtrent corona virus op papier gezet. vooral gericht op medisch personeel maar heel interessant om te lezen. Zou eigenlijk onder al het personeel in ziekenhuis verspreid moeten worden.

Via onderstaande link te downloaden.

https://covid-19.alibabacloud.com
  donderdag 19 maart 2020 @ 21:55:38 #23
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_192152880
"Immediate delivery, like, as fast as we can get it." Trump
Haters everywhere but I don't really care.
  donderdag 19 maart 2020 @ 21:55:48 #24
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_192152885
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 21:49 schreef Kyran het volgende:

[..]

Op dit moment wel ja.

Laat mij eens een griepepidemie zien waar tientallen legervoertuigen lijken verslepen, omdat het anders niet meer te doen is?

Laat mij eens een griepepidemie zien waarbij de IC's zo vol komen te liggen dat artsen keuzes moeten gaan maken wie ze gaan behandelen?

Nog simpeler, laat mij eens een griepepidemie zien waarbij wij moeten opschalen om het aan te kunnen op de IC's.

Laat mij eens een griepepidemie zien waarbij de verantwoordelijke minister dag en nacht moet werken en uiteindelijk bezwijkt?

Laat mij eens een griepepidemie zien waarbij heel Europa bijna op slot zit, bijna geen vliegverkeer meer is en in meerdere landen de noodtoestand uitgeroepen wordt.

... en China verneukt natuurlijk ook bij iedere griepepidemie de economie, nadat ze een miljoenenstad en provincie op slot gooien.
Laat mij eerst de statistieken zien.

Ik heb geen enkel legervoertuig lijken zien vervoeren. Dat is geheel je eigen fantasie. Liggen daarbij de IC's vol in Nederland? Nee, op dit moment is er nog voldoende plek en capaciteit. Laat staan dat artsen keuzes moeten maken. Onze minister is geen crisismanager, maar een minister die zich het luilekkerland had uitgestippeld. Ongetwijfeld deed hij erg zijn best om Nederland in de juiste banen te leiden, en dat deed hij dag en nacht. Maar hij was zich helemaal niet voorbereid als rol van crisismanager, en daar kan hij ook helemaal niets tegen doen. Het ene schaap mekkert in paniek en de rest mekkert ook, net zoals het vliegverkeer.

Nogmaals, het was beter geweest om enkel de kwetsbaren en ouderen te isoleren, en de rest gewoon naar werk ging alsof er niets zou gebeuren. :)
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
  Spellchecker donderdag 19 maart 2020 @ 21:56:34 #26
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_192152895
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 21:53 schreef Coelho het volgende:

[..]

Het was mij opgevallen dat er intensieve veehouderijen zitten. Varkens inderdaad, maar ook geiten. Daarom postte ik eerder over Q-koorts en MRSA.

Als we kijken naar varkens, dan heb je hier een kaart van de verspreiding van varkenshouderijen in Europa:
[ afbeelding ]

Hier een kaart van de verspreiding van COVID-19 in Itali:
[ afbeelding ]

Een zelfde kaart van de verspreiding in Spanje:
[ afbeelding ]

In Frankrijk komt het hele Oosten niet overeen met de varkenskaart, maar het feit dat Bretagne in het Westen juist wel als enige donker gekleurd is, valt wel op:
[ afbeelding ]

In China is dit de verdeling van de varkenshouderijen als volgt:
[ afbeelding ]

En hier de Covid map:
[ afbeelding ]

Geen idee of er een verband is en dit is bewijs zoeken bij een stelling, dus de omgekeerde wereld. Maar als je wilt is er wat correlatie te zien.

En wat in het vorige deel terecht werd gezegd, Iran is natuurlijk het land dat volledig buiten de boot valt.

Misschien is er helemaal niks aan de hand, maar IK vind het interessant genoeg om het in de gaten te houden.
Jullie hebben elkaar al gevonden zie ik. Ik vind het ook interessant inderdaad :Y
pi_192152901
quote:
Onmogelijk hier, maar je zou het hopen als het zou kunnen zonder dat het leidde tot een absolute machthebber: Morocco makes a dozen arrests over coronavirus fake news
  donderdag 19 maart 2020 @ 21:57:33 #28
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_192152909
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 21:53 schreef Coelho het volgende:

[..]

Het was mij opgevallen dat er intensieve veehouderijen zitten. Varkens inderdaad, maar ook geiten. Daarom postte ik eerder over Q-koorts en MRSA.

Als we kijken naar varkens, dan heb je hier een kaart van de verspreiding van varkenshouderijen in Europa:
[ afbeelding ]

Hier een kaart van de verspreiding van COVID-19 in Itali:
[ afbeelding ]

Een zelfde kaart van de verspreiding in Spanje:
[ afbeelding ]

In Frankrijk komt het hele Oosten niet overeen met de varkenskaart, maar het feit dat Bretagne in het Westen juist wel als enige donker gekleurd is, valt wel op:
[ afbeelding ]

In China is dit de verdeling van de varkenshouderijen als volgt:
[ afbeelding ]

En hier de Covid map:
[ afbeelding ]

Geen idee of er een verband is en dit is bewijs zoeken bij een stelling, dus de omgekeerde wereld. Maar als je wilt is er wat correlatie te zien.

En wat in het vorige deel terecht werd gezegd, Iran is natuurlijk het land dat volledig buiten de boot valt.

Misschien is er helemaal niks aan de hand, maar IK vind het interessant genoeg om het in de gaten te houden.
Is wat van te zeggen, misschien niet, misschien wel. Valt tenminste enige vorm van "ja" of "nee" vanuit een departement van een overheid moeten komen, voor de zekerheid.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_192152910
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 21:55 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Laat mij eerst de statistieken zien.

Ik heb geen enkel legervoertuig lijken zien vervoeren. Dat is geheel je eigen fantasie. Liggen daarbij de IC's vol in Nederland? Nee, op dit moment is er nog voldoende plek en capaciteit. Laat staan dat artsen keuzes moeten maken. Onze minister is geen crisismanager, maar een minister die zich het luilekkerland had uitgestippeld. Ongetwijfeld deed hij erg zijn best om Nederland in de juiste banen te leiden, en dat deed hij dag en nacht. Maar hij was zich helemaal niet voorbereid als rol van crisismanager, en daar kan hij ook helemaal niets tegen doen. Het ene schaap mekkert in paniek en de rest mekkert ook, net zoals het vliegverkeer.

Nogmaals, het was beter geweest om enkel de kwetsbaren en ouderen te isoleren, en de rest gewoon naar werk ging alsof er niets zou gebeuren. :)
Hij heeft het uiteraard over de situatie in Itali waar ze al wat langer en dus verder in de crisis zitten dan wij hier.

Daarnaast: "kwetsbaren en ouderen" is niet de enige groep, 50% op de IC is jonger dan 50.
Die nemen een IC bed in beslag en aan het aantal zit een limiet.
pi_192152911
Wat zo mooi is, voor de corona gaven we geen ene fuck om onze ouderen en nu gaat heel Europa op slot met om de ouderen te beschermen die eigenlijk plat gezegd in hun laatste fase van hun leven zitten, tuurlijk wil je voorkomen dat deze mensen het krijgen maar van de gewone griep overlijden ook veel oude mensen maar dat is blijkbaar niet zo erg om een land op slot te gooien, zoals in Duitsland 82 miljoen inwoners moet op slot voor 22 doden van corona! Staat toch niet in vergelijking!
pi_192152926
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 21:53 schreef Coelho het volgende:

[..]

Het was mij opgevallen dat er intensieve veehouderijen zitten. Varkens inderdaad, maar ook geiten. Daarom postte ik eerder over Q-koorts en MRSA.

Als we kijken naar varkens, dan heb je hier een kaart van de verspreiding van varkenshouderijen in Europa:
[ afbeelding ]

Hier een kaart van de verspreiding van COVID-19 in Itali:
[ afbeelding ]

Een zelfde kaart van de verspreiding in Spanje:
[ afbeelding ]

In Frankrijk komt het hele Oosten niet overeen met de varkenskaart, maar het feit dat Bretagne in het Westen juist wel als enige donker gekleurd is, valt wel op:
[ afbeelding ]

In China is dit de verdeling van de varkenshouderijen als volgt:
[ afbeelding ]

En hier de Covid map:
[ afbeelding ]

Geen idee of er een verband is en dit is bewijs zoeken bij een stelling, dus de omgekeerde wereld. Maar als je wilt is er wat correlatie te zien.

En wat in het vorige deel terecht werd gezegd, Iran is natuurlijk het land dat volledig buiten de boot valt.

Misschien is er helemaal niks aan de hand, maar IK vind het interessant genoeg om het in de gaten te houden.
Niet 100% hetzelfde argument, maar close enough:
  donderdag 19 maart 2020 @ 21:58:59 #32
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_192152927
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 21:50 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Wie zijn de kwetsbaren? 50% van de mensen op de IC zijn onder de 60 jaar oud.
Dat ze wel een veel hogere overlevingskans hebben doet daar weinig aan af, je moet wel IC-bedden hebben met de juiste apparatuur (en zorgpersoneel).
Het ligt er maar aan hoe je die statistiek bekijkt. Arts-assistent gaf het al aan; diverse artsen praten met hun patinten of het veel zin heeft om op de IC te belanden. Driekwart is daarom ook niet overleden op de IC, maar tijdens isolatie. Met minder oude mensen op de IC, blijven de jongeren over. Ook zij kunnen kwetsbaar zijn door bepaalde vormen van leukemie te hebben of open hartkleppen of weet ik veel wat. Er zijn veel redenen te bedenken waarom er veel mensen onder 50 (wat uiteraard jong is) op de IC belanden. Ook zonder corona overigens.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 19 maart 2020 @ 21:59:07 #33
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_192152930
Itali heeft zo'n tweehonderdduizend tests uitgevoerd, de dagelijkse aantallen serieus opschroeven lukt niet omdat ze niet genoeg testkits hebben. Detail: een in Brescia (het hart van de besmettingen) gevestigd bedrijf heeft een half miljoen (!) testkits verkocht aan de VS, die zijn maandag opgehaald met een Amerikaanse militaire vlucht :)
https://www.repubblica.it(...)6270-C12-P1-S1.12-T1
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  donderdag 19 maart 2020 @ 21:59:14 #34
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_192152933
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 21:57 schreef WhateverWhatever het volgende:
Wat zo mooi is, voor de corona gaven we geen ene fuck om onze ouderen en nu gaat heel Europa op slot met om de ouderen te beschermen die eigenlijk plat gezegd in hun laatste fase van hun leven zitten, tuurlijk wil je voorkomen dat deze mensen het krijgen maar van de gewone griep overlijden ook veel oude mensen maar dat is blijkbaar niet zo erg om een land op slot te gooien, zoals in Duitsland 82 miljoen inwoners moet op slot voor 22 doden van corona! Staat toch niet in vergelijking!
Omdat het in 1 enkel land uit de hand loopt, vinden inwoners van andere landen het 'raar' als hun overheid niets doet bij 2 gevallen. Dus om de inwoners onder controle te houden mten ze wel.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  donderdag 19 maart 2020 @ 21:59:50 #35
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_192152942
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 21:51 schreef Chokeme het volgende:

[..]

Niet zo gek, Corona begint net.
Paniek zijn jouw woorden overigens, ik spreek liever van bezorgd.
Maar hoor ik jou dan ook ieder jaar in de zomer tijdens een hittegolf?
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
  donderdag 19 maart 2020 @ 22:00:02 #36
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_192152950
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 21:58 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Niet 100% hetzelfde argument, maar close enough:
[ afbeelding ]
Dan zou Ille de France donkerrood zijn.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_192152951
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 21:59 schreef heywoodu het volgende:
Itali heeft zo'n tweehonderdduizend tests uitgevoerd, de dagelijkse aantallen serieus opschroeven lukt niet omdat ze niet genoeg testkits hebben. Detail: een in Brescia (het hart van de besmettingen) gevestigd bedrijf heeft een half miljoen (!) testkits verkocht aan de VS, die zijn maandag opgehaald met een Amerikaanse militaire vlucht :)
https://www.repubblica.it(...)6270-C12-P1-S1.12-T1
Nee, er zijn geen testkits verkocht, er zijn swabs verkocht. Het is een klein wonder dat de VS daarin tekort kwam. Is ook net voorbij gekomen.

Zie bv. de het verschil tussen de url hier en de echte headline: https://www.foxnews.com/u(...)oronavirus-test-kits
pi_192152957
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 21:59 schreef heywoodu het volgende:
Itali heeft zo'n tweehonderdduizend tests uitgevoerd, de dagelijkse aantallen serieus opschroeven lukt niet omdat ze niet genoeg testkits hebben. Detail: een in Brescia (het hart van de besmettingen) gevestigd bedrijf heeft een half miljoen (!) testkits verkocht aan de VS, die zijn maandag opgehaald met een Amerikaanse militaire vlucht :)
https://www.repubblica.it(...)6270-C12-P1-S1.12-T1
Test swabs, geen kits.
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_192152959
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 21:57 schreef WhateverWhatever het volgende:
Wat zo mooi is, voor de corona gaven we geen ene fuck om onze ouderen en nu gaat heel Europa op slot met om de ouderen te beschermen die eigenlijk plat gezegd in hun laatste fase van hun leven zitten, tuurlijk wil je voorkomen dat deze mensen het krijgen maar van de gewone griep overlijden ook veel oude mensen maar dat is blijkbaar niet zo erg om een land op slot te gooien, zoals in Duitsland 82 miljoen inwoners moet op slot voor 22 doden van corona! Staat toch niet in vergelijking!
Duitsland wilt gewoon niet nog meer doden op zijn geweten hebben. Het zit daar diep.
pi_192152960
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 21:57 schreef WhateverWhatever het volgende:
Wat zo mooi is, voor de corona gaven we geen ene fuck om onze ouderen en nu gaat heel Europa op slot met om de ouderen te beschermen die eigenlijk plat gezegd in hun laatste fase van hun leven zitten, tuurlijk wil je voorkomen dat deze mensen het krijgen maar van de gewone griep overlijden ook veel oude mensen maar dat is blijkbaar niet zo erg om een land op slot te gooien, zoals in Duitsland 82 miljoen inwoners moet op slot voor 22 doden van corona! Staat toch niet in vergelijking!
Het land gaat niet op slot om die 22 doden.

Het land gaat op slot omdat het aantal gevallen en opnames iedere X dagen verdubbelt als je niets doet. Dat virus houdt niet magisch op met zich verspreiden.

En ook in Duitsland krijg je dan een gebrek aan bedden.

Itali hebben we als lichtend voorbeeld gezien, niets doen is geen optie.
  donderdag 19 maart 2020 @ 22:00:51 #41
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_192152961
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 21:59 schreef heywoodu het volgende:
Itali heeft zo'n tweehonderdduizend tests uitgevoerd, de dagelijkse aantallen serieus opschroeven lukt niet omdat ze niet genoeg testkits hebben. Detail: een in Brescia (het hart van de besmettingen) gevestigd bedrijf heeft een half miljoen (!) testkits verkocht aan de VS, die zijn maandag opgehaald met een Amerikaanse militaire vlucht :)
https://www.repubblica.it(...)6270-C12-P1-S1.12-T1
Waren het nou tests of swabs?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_192152971
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 21:39 schreef erkel het volgende:

[..]

De tweede grafiek geeft bij mij wel 252 weer? Eerste grafiek van huidige IC-patienten daalt nu iets, maar dat hoeft nog niet zoveel te zeggen. Kan een dipje zijn, maar hopelijk blijft het stabiel of daalt het verder.
Apart, staafdiagram heeft echt andere cijfers dan de lijn-grafiek. Op 14 maart in de staafdiagram 17 nieuwe, in de lijndiagram 20. Zou raar zijn als die grafieken gebaseerd zijn op verschillende tabellen.
  Redactie Frontpage donderdag 19 maart 2020 @ 22:01:35 #43
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_192152977
Wat is het verschil tussen een test en een swab?
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_192152979
Hadden we vorige week de "het is maar een griepje" mensen hier.

Nu stikt het ineens van de "laat ouderen maar dood gaan, dit kost teveel geld" mensen hier.
  donderdag 19 maart 2020 @ 22:01:40 #45
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_192152980
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 21:53 schreef Arts-assistent het volgende:
Over de leeftijfsverdeling, dit is de verdeling van een IC met coronapatienten momenteel in Nederland. Range leeftijd 44-80 (40-50: 3, 50-60: 4, 60-70: 4, 70-80: 5)
Dat valt wel mee.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 19 maart 2020 @ 22:01:48 #46
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_192152981
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:00 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Waren het nou tests of swabs?
Ik haal het van een ander forum en daar werd het gepost door een (normale :+ ) Italiaan, die had het over test kits. Toch maar even gevraagd nu, want dit is wat verwarrend inderdaad.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_192152983
Zelfs Thierry neemt Robert Jensen niet serieus omtrent Corona.
♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen
pi_192152986
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:00 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Waren het nou tests of swabs?
Zie het verschil tussen de url hier en de echte headline en gezien de bron weet je wat het is: https://www.foxnews.com/u(...)oronavirus-test-kits
pi_192152989
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:00 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Het land gaat niet op slot om die 22 doden.

Het land gaat op slot omdat het aantal gevallen en opnames iedere X dagen verdubbelt als je niets doet. Dat virus houdt niet magisch op met zich verspreiden.

En ook in Duitsland krijg je dan een gebrek aan bedden.

Itali hebben we als lichtend voorbeeld gezien, niets doen is geen optie.
He Wilders, kap eens met je emotionele geleuter.
pi_192152991
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:01 schreef LTVDK het volgende:
Wat is het verschil tussen een test en een swab?
Je hebt een swab nodig om een sample af te nemen (uit neusholte) en die sample test je vervolgens.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 19 maart 2020 @ 22:02:14 #51
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_192152993
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:01 schreef LTVDK het volgende:
Wat is het verschil tussen een test en een swab?
Is een swab niet wat je nodig hebt om materiaal af te nemen en dat met een test te testen?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  donderdag 19 maart 2020 @ 22:02:28 #52
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_192152997
Ik lag op m'n 36ste op een ic. Het kan mensen, ernstige problemen buiten je schuld hebben als geen bejaarde bent. Sommige hier lijken te denken dat je superman bent totdat je 70 bent.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_192152998
Valt er eigenlijk iets te zeggen over hoelang de gemiddelde Corona-patint op de IC ligt?
En dus uiteindelijk geneest.
  donderdag 19 maart 2020 @ 22:02:36 #54
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_192152999
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 21:58 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Het ligt er maar aan hoe je die statistiek bekijkt. Arts-assistent gaf het al aan; diverse artsen praten met hun patinten of het veel zin heeft om op de IC te belanden. Driekwart is daarom ook niet overleden op de IC, maar tijdens isolatie. Met minder oude mensen op de IC, blijven de jongeren over. Ook zij kunnen kwetsbaar zijn door bepaalde vormen van leukemie te hebben of open hartkleppen of weet ik veel wat. Er zijn veel redenen te bedenken waarom er veel mensen onder 50 (wat uiteraard jong is) op de IC belanden. Ook zonder corona overigens.
Ook voorheen gezonde mensen van onder 50 belanden op de IC.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Redactie Frontpage donderdag 19 maart 2020 @ 22:02:39 #55
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_192153002
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:02 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Je hebt een swab nodig om een sample af te nemen (uit neusholte) en die sample test je vervolgens.
Gewoon een soort wattenstaafje dus?
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_192153004
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:01 schreef LTVDK het volgende:
Wat is het verschil tussen een test en een swab?
Een test is kort door de bocht swab + reagentia. Die tweede komt met name te kort.
  donderdag 19 maart 2020 @ 22:02:47 #57
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_192153005
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:02 schreef vencodark het volgende:
Valt er eigenlijk iets te zeggen over hoelang de gemiddelde Corona-patint op de IC ligt?
En dus uiteindelijk geneest.
3 weken. Op de IC
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 19 maart 2020 @ 22:03:01 #58
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_192153009
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:02 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Gewoon een soort wattenstaafje dus?
Ja
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_192153013
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:02 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Is een swab niet wat je nodig hebt om materiaal af te nemen en dat met een test te testen?
Inderdaad, dat is dus generiek spul. Test voor dit virus is specifiek.
pi_192153014
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:00 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Het land gaat niet op slot om die 22 doden.

Het land gaat op slot omdat het aantal gevallen en opnames iedere X dagen verdubbelt als je niets doet. Dat virus houdt niet magisch op met zich verspreiden.

En ook in Duitsland krijg je dan een gebrek aan bedden.

Itali hebben we als lichtend voorbeeld gezien, niets doen is geen optie.
Ongekend hoe vaak dit terug komt. Knap van je dat je het geduld hebt om het steeds uit te leggen.
pi_192153015
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 21:55 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Ik probeer het nog n keer zo nadat mijn topic gesloten werd.
Chinees ziekenhuis heeft hun bevindingen omtrent corona virus op papier gezet. vooral gericht op medisch personeel maar heel interessant om te lezen. Zou eigenlijk onder al het personeel in ziekenhuis verspreid moeten worden.

Via onderstaande link te downloaden.

https://covid-19.alibabacloud.com
68 pagina's.
Interessant ^O^
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
  donderdag 19 maart 2020 @ 22:03:37 #62
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_192153018
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 21:57 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Hij heeft het uiteraard over de situatie in Itali waar ze al wat langer en dus verder in de crisis zitten dan wij hier.

Daarnaast: "kwetsbaren en ouderen" is niet de enige groep, 50% op de IC is jonger dan 50.
Die nemen een IC bed in beslag en aan het aantal zit een limiet.
Zie mijn vorige verhandeling op deze kwestie, dan zie je ook wel in dat het meerdere redenen kan hebben waarom dat een statistiek is.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
  donderdag 19 maart 2020 @ 22:04:15 #63
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_192153021
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:03 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Zie mijn vorige verhandeling op deze kwestie, dan zie je ook wel in dat het meerdere redenen kan hebben waarom dat een statistiek is.
Maar je verhandeling klopt niet.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 19 maart 2020 @ 22:04:19 #64
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_192153023
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 21:57 schreef WhateverWhatever het volgende:
Wat zo mooi is, voor de corona gaven we geen ene fuck om onze ouderen en nu gaat heel Europa op slot met om de ouderen te beschermen die eigenlijk plat gezegd in hun laatste fase van hun leven zitten, tuurlijk wil je voorkomen dat deze mensen het krijgen maar van de gewone griep overlijden ook veel oude mensen maar dat is blijkbaar niet zo erg om een land op slot te gooien, zoals in Duitsland 82 miljoen inwoners moet op slot voor 22 doden van corona! Staat toch niet in vergelijking!
^O^

Schreeuw het niet al te hard, want dalijk gaan ze je ook nog horen.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
pi_192153032
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:02 schreef vencodark het volgende:
Valt er eigenlijk iets te zeggen over hoelang de gemiddelde Corona-patint op de IC ligt?
En dus uiteindelijk geneest.
Ongeveer twee tot drie weken. Ze liggen er veelal geintubeerde (aan de beademing met een buisje in de keel), de eerste die daaraan is gekomen is nog niet 'gedetubeerd' maar al wel aan het 'weanen', het wennen aan weer zelf ademen.
  donderdag 19 maart 2020 @ 22:05:01 #66
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_192153034
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:03 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Ongekend hoe vaak dit terug komt. Knap van je dat je het geduld hebt om het steeds uit te leggen.
Je zal wel moeten..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 19 maart 2020 @ 22:05:07 #67
132619 crew  D_A
Ben jij van die ?
pi_192153037
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:02 schreef vencodark het volgende:
Valt er eigenlijk iets te zeggen over hoelang de gemiddelde Corona-patint op de IC ligt?
En dus uiteindelijk geneest.
Lang voor een IC plek. Drie weken is geen uitzondering.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_192153041
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:03 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Zie mijn vorige verhandeling op deze kwestie, dan zie je ook wel in dat het meerdere redenen kan hebben waarom dat een statistiek is.
Ik vind het prachtig dat je hier je verhandelingen komt verkondigen.

Medisch personeel zit helaas met de gebakken peren over een dag of 5 tot 8.
pi_192153045
k ben benieuwd hoe het engeland zal vergaan. Filmpje op de nos live blog dat eigenlijk alles nog loopt in londen maar mensen toch wel onzeker zijn over wat ze nu kunnen verwachten
  Redactie Frontpage donderdag 19 maart 2020 @ 22:05:54 #70
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_192153048
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:02 schreef MPC60 het volgende:
Ik lag op m'n 36ste op een ic. Het kan mensen, ernstige problemen buiten je schuld hebben als geen bejaarde bent. Sommige hier lijken te denken dat je superman bent totdat je 70 bent.
Ik lag op m'n 30e op de de IC, te laat ontdekt trauma na auto-ongeluk (niet dat ik er veel van merkte want ik had een ketamine-infuus :') ). Maar voor zulke acute gevallen is het gevaarlijk als de IC vol komt te liggen met coronapatinten, die naast isolatie vaak ook nog lang moeten blijven. Dus ik hoop dat ze al druk bezig zijn met ook andere oplossingen (isolatiekamers, noodhospitalen met IC/isolatie etc.).
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  donderdag 19 maart 2020 @ 22:06:35 #71
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_192153055
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:00 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Het land gaat niet op slot om die 22 doden.

Het land gaat op slot omdat het aantal gevallen en opnames iedere X dagen verdubbelt als je niets doet. Dat virus houdt niet magisch op met zich verspreiden.

En ook in Duitsland krijg je dan een gebrek aan bedden.

Itali hebben we als lichtend voorbeeld gezien, niets doen is geen optie.
Maar 80% heeft geen klachten, mochten zij dit oplopen. Worden zij dan niet immuun voor het coronavirus?
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
pi_192153058
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 21:51 schreef Galepinjo het volgende:
https://www.ukrant.nl/mag(...)estaat-misschien-al/

Voor degenen die mijn vorige post gemist hebben door de snelheid drop ik deze nog een keer.

Een sprankel hoop! Er wordt hard gewerkt aan het doelgericht afleveren van een medicijn dat lijkt te werken.
Tsja wie weet. Ik moet het nog eerst zien, je hoort zoveel verhalen van die of dat.
pi_192153066
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:05 schreef bitterbal het volgende:
k ben benieuwd hoe het engeland zal vergaan. Filmpje op de nos live blog dat eigenlijk alles nog loopt in londen maar mensen toch wel onzeker zijn over wat ze nu kunnen verwachten
Nou echt hoor, net als de VS en wat dan te denken van Afrika en Zuid Amerika?
  donderdag 19 maart 2020 @ 22:07:14 #74
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_192153068
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:06 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Maar 80% heeft geen klachten, mochten zij dit oplopen. Worden zij dan niet immuun voor het coronavirus?
Ook dat klopt niet.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 19 maart 2020 @ 22:07:34 #75
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_192153074
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:02 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ook voorheen gezonde mensen van onder 50 belanden op de IC.
Maar blijkbaar hadden zij ook iets onder de leden. Anders beland je daar niet.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
  donderdag 19 maart 2020 @ 22:08:18 #76
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_192153084
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:07 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Maar blijkbaar hadden zij ook iets onder de leden. Anders beland je daar niet.
Dat hadden ze dus niet. Je loopt echt onzin te verkondigen. Helaas.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_192153098
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:06 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Maar 80% heeft geen klachten, mochten zij dit oplopen. Worden zij dan niet immuun voor het coronavirus?
Die kans is heel groot, immuniteit is vrij normaal na een besmetting.

Om 60% besmet te krijgen waarvan 20% ziek wordt heb je echter wel 2 miljoen zieken in Nederland waarvan enkele procenten op de IC komen.

Zelfs als maar 1% van die 20% die ziek wordt op de IC komt, heb je al 20.880 bedden nodig
  donderdag 19 maart 2020 @ 22:09:42 #78
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_192153102
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:04 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Maar je verhandeling klopt niet.
Uiteraard wel, alleen bekijk je de cijfers als een absolute waarde, terwijl je die als een relatieve waarde dient te beschouwen.

De Spaans griep eiste het leven van 20 tot 100 miljoen. Kijk dat zijn cijfers. Mochten deze cijfers wellicht naar deze proporties neigen, dan doe ik helemaal met jullie mee met paniek zaaien.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
pi_192153103
krijg een slecht gevoel van die FEMA achtergond

.
  donderdag 19 maart 2020 @ 22:09:51 #80
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_192153107
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:03 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

68 pagina's.
Interessant ^O^
Echt he! Zo volledig en grondig uiteengezet ook.

Dat Chloroquine de tweede optie is daar kijk ik wel van op.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_192153113
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:04 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Ongeveer twee tot drie weken. Ze liggen er veelal geintubeerde (aan de beademing met een buisje in de keel), de eerste die daaraan is gekomen is nog niet 'gedetubeerd' maar al wel aan het 'weanen', het wennen aan weer zelf ademen.
Bedankt! ^O^
  donderdag 19 maart 2020 @ 22:10:14 #82
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_192153115
22:06
Een automobiliste heeft afgelopen week gedreigd de Goudse politie te besmetten met corona om zo onder een blaastest of bekeuring uit te komen. ,,De vrouw draaide tijdens een verkeerscontrole proestend haar raampje naar beneden”, zegt team chef Ruud van Es (Premium).

https://www.ad.nl/dossier(...)ven-geldig~a3523299/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  Moderator donderdag 19 maart 2020 @ 22:10:34 #83
236264 crew  capricia
pi_192153122
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:09 schreef THEFXR het volgende:
krijg een slecht gevoel van die FEMA achtergond

.
Ja. Eens.
Met deze tweet vanavond:
BNODesk twitterde op donderdag 19-03-2020 om 21:05:55 "In countries where commercial departure options remain available, U.S. citizens who live in the United States should arrange for immediate return to the United States, unless they are prepared to remain abroad for an indefinite period," the alert said. https://t.co/VBeEA7eGIB reageer retweet
Definitely not CIA
pi_192153126
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:09 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Die kans is heel groot, immuniteit is vrij normaal na een besmetting.

Om 60% besmet te krijgen waarvan 20% ziek wordt heb je echter wel 2 miljoen zieken in Nederland waarvan enkele procenten op de IC komen.

Zelfs als maar 1% van die 20% die ziek wordt op de IC komt, heb je al 20.880 bedden nodig
Je percentages kloppen niet. 80% heeft milde tot geen klachten, 15% opname, 5% IC opname.
  donderdag 19 maart 2020 @ 22:11:14 #85
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_192153138
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:09 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Uiteraard wel, alleen bekijk je de cijfers als een absolute waarde, terwijl je die als een relatieve waarde dient te beschouwen.

De Spaans griep eiste het leven van 20 tot 100 miljoen. Kijk dat zijn cijfers. Mochten deze cijfers wellicht naar deze proporties neigen, dan doe ik helemaal met jullie mee met paniek zaaien.
Nee. Niet gn klachten. Milde klachten. Zoals verkoudheid.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_192153139
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:03 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

68 pagina's.
Interessant ^O^
Absoluut de moeite waard.
pi_192153150
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:10 schreef hollandia02 het volgende:
22:06
Een automobiliste heeft afgelopen week gedreigd de Goudse politie te besmetten met corona om zo onder een blaastest of bekeuring uit te komen. ,,De vrouw draaide tijdens een verkeerscontrole proestend haar raampje naar beneden”, zegt team chef Ruud van Es (Premium).

https://www.ad.nl/dossier(...)ven-geldig~a3523299/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:')
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
  donderdag 19 maart 2020 @ 22:11:45 #88
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_192153154
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 21:59 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Maar hoor ik jou dan ook ieder jaar in de zomer tijdens een hittegolf?
Ik zie wel verschil tussen reguliere sterfgevallen en een zojuist ontstane pandemie.

Niet mij die je hier quote maar niettemin;

quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 21:55 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Laat mij eerst de statistieken zien.
Natuurlijk zijn er geen betrouwbare statistieken na een paar maanden.

quote:
Ik heb geen enkel legervoertuig lijken zien vervoeren. Dat is geheel je eigen fantasie.
https://www.telegraaf.nl/(...)j-begraven-van-doden

quote:
Nogmaals, het was beter geweest om enkel de kwetsbaren en ouderen te isoleren, en de rest gewoon naar werk ging alsof er niets zou gebeuren. :)
Het probleem is dat er dan niet 'niets' gebeurt, maar een hoop mensen ziek worden, IC overbelast wordt, mensen met blijvende longschade komen te zitten etc. Ik snap echt niet hoe je dit nu kunt denken.
It's okay to be white
pi_192153156
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:10 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Je percentages kloppen niet. 80% heeft milde tot geen klachten, 15% opname, 5% IC opname.
Dan hebben we 500.000 IC bedden nodig. Ik wilde nog voorzichtig zijn in mijn schatting.

17.400.000 x 0,6 x 0,05 =
  donderdag 19 maart 2020 @ 22:12:09 #90
3542 Gia
User under construction
pi_192153163
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:05 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Ik lag op m'n 30e op de de IC, te laat ontdekt trauma na auto-ongeluk (niet dat ik er veel van merkte want ik had een ketamine-infuus :') ). Maar voor zulke acute gevallen is het gevaarlijk als de IC vol komt te liggen met coronapatinten, die naast isolatie vaak ook nog lang moeten blijven. Dus ik hoop dat ze al druk bezig zijn met ook andere oplossingen (isolatiekamers, noodhospitalen met IC/isolatie etc.).
Ik op mijn 40ste, na een open hartoperatie.

Lag een man tegenover me die constant uit bed klom, dus over het bedrek heen. Had geen rust, want drukte steeds op de knop omdat ik bang was dat die man zich zou bezeren.

Midden in de nacht mocht ik naar de medium care, waar ik alleen lag. Rust.
pi_192153165
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:05 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Ik lag op m'n 30e op de de IC, te laat ontdekt trauma na auto-ongeluk (niet dat ik er veel van merkte want ik had een ketamine-infuus :') ). Maar voor zulke acute gevallen is het gevaarlijk als de IC vol komt te liggen met coronapatinten, die naast isolatie vaak ook nog lang moeten blijven. Dus ik hoop dat ze al druk bezig zijn met ook andere oplossingen (isolatiekamers, noodhospitalen met IC/isolatie etc.).
Als het echt snel gaat zal het andersom gaan en komen andere gevallen isolatie denk ik.

Lees hier ook dat herstel na een IC opname voor Corona lang duurt. Dat is.ook wel een algemeen ding na een langere periode op de IC verblijven. Je conditie en spierkracht nemen razendsnel af als je ze totaal niet gebruikt.
  donderdag 19 maart 2020 @ 22:12:24 #92
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_192153170
22:10
Door de coronapandemie worden nu ook Amerikanen opgeroepen alle internationale reizen te vermijden. De overheid adviseert haar burgers in het buitenland onmiddellijk hun terugkeer naar huis te regelen, als zij nog gebruik kunnen maken van commercile vluchten.

Terugkeren, tenzij deze burgers buiten de Verenigde Staten er op zijn voorbereid dat zij voor onbepaalde tijd daar moeten blijven, benadrukt het ministerie van Buitenlandse Zaken in zijn jongste, aangescherpte reisadvies. Ook deze Amerikanen zouden niet meer moeten reizen. Vorige week vroeg het ministerie de Amerikaanse burgers nog hun geplande reizen te heroverwegen.

https://www.ad.nl/dossier(...)ven-geldig~a3523299/
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  donderdag 19 maart 2020 @ 22:12:48 #93
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_192153179
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:05 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Ik vind het prachtig dat je hier je verhandelingen komt verkondigen.

Medisch personeel zit helaas met de gebakken peren over een dag of 5 tot 8.
Nou, als je het al prachtig vindt, zou ik niets anders kunnen zeggen dat je er ook haast iets van moet opsteken. Helaas denk ik dat je voorbij gaat aan bepaalde data door ze als absolute waarde in te schatten in plaats van relatief, en dat is zonde.

Vorige week riep iedereen dat ook al, maar goed. "Let maar op over X dagen." is een mantra geworden voor mensen met chronische paniek.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
  donderdag 19 maart 2020 @ 22:14:00 #94
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_192153200
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:12 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Nou, als je het al prachtig vindt, zou ik niets anders kunnen zeggen dat je er ook haast iets van moet opsteken. Helaas denk ik dat je voorbij gaat aan bepaalde data door ze als absolute waarde in te schatten in plaats van relatief, en dat is zonde.

Vorige week riep iedereen dat ook al, maar goed. "Let maar op over X dagen." is een mantra geworden voor mensen met chronische paniek.
|:(
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_192153211
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:11 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Dan hebben we 500.000 IC bedden nodig. Ik wilde nog voorzichtig zijn in mijn schatting.

17.400.000 x 0,6 x 0,05 =
Ja alles in eens.
Jij bent wel rigoureus, zijn we wel binnen 4 weken helemaal klaar.
Vakman pur sang
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 19 maart 2020 @ 22:14:34 #96
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_192153213
In Italiaanse media wordt wel degelijk gesproken over volledige testkits, iets wat de Amerikaanse ambassadeur in Itali bevestigde.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Redactie Frontpage donderdag 19 maart 2020 @ 22:14:53 #97
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_192153217
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:12 schreef -0- het volgende:

[..]

Als het echt snel gaat zal het andersom gaan en komen andere gevallen isolatie denk ik.

Lees hier ook dat herstel na een IC opname voor Corona lang duurt. Dat is.ook wel een algemeen ding na een langere periode op de IC verblijven. Je conditie en spierkracht nemen razendsnel af als je ze totaal niet gebruikt.
Ja normaal is 2/3 dagen op de IC al vrij lang, 2 weken is dan helemaal lang. En je conditie gaat er aan als je heel de dag ligt, maar daarvoor hoef je niet per se op de IC te liggen, ook in een normaal ziekenhuisbed gebeurt dat.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  donderdag 19 maart 2020 @ 22:15:09 #98
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_192153221
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:07 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ook dat klopt niet.
Laat mij maar een bron zien. Mazelen, ook een griepvirus, werden mensen ook na verloop van tijd immuun voor. Ze hebben daarbij een vaccin kunnen maken van de anti-stoffen die gezonde mensen hebben aangemaakt tegen dat virus.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
pi_192153231
Zullen Amerikanen die in Nederland wonen hier blijven?
  donderdag 19 maart 2020 @ 22:16:07 #100
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_192153242
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:09 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Die kans is heel groot, immuniteit is vrij normaal na een besmetting.

Om 60% besmet te krijgen waarvan 20% ziek wordt heb je echter wel 2 miljoen zieken in Nederland waarvan enkele procenten op de IC komen.

Zelfs als maar 1% van die 20% die ziek wordt op de IC komt, heb je al 20.880 bedden nodig
Dat zou eerlijk gezegd wel een probleem worden. Maar ik denk/hoop dat het niet zover gaat komen.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
pi_192153244
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:12 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Nou, als je het al prachtig vindt, zou ik niets anders kunnen zeggen dat je er ook haast iets van moet opsteken. Helaas denk ik dat je voorbij gaat aan bepaalde data door ze als absolute waarde in te schatten in plaats van relatief, en dat is zonde.

Vorige week riep iedereen dat ook al, maar goed. "Let maar op over X dagen." is een mantra geworden voor mensen met chronische paniek.
Wat ik riep is dat we op donderdag 600 gevallen zouden hebben, op maandag 1200 gevallen en morgen ~2400 gevallen.

En op dat aantal zitten we vandaag al (en dat is alleen wat er getest is).

En dat aantal zet door. Ook het aantal mensen dat wordt opgenomen neemt toe, ook het aantal op de IC's neemt toe.

Denk jij dat de het virus stopt met mensen besmetten?
  donderdag 19 maart 2020 @ 22:16:28 #102
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_192153246
Precies drie weken geleden hadden we de eerste Coronabesmetting. Nu zijn er al duizenden. Volgens mij is er geen schatting van te maken hoeveel het er over nog eens drie weken zullen zijn.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_192153249
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:15 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Laat mij maar een bron zien. Mazelen, ook een griepvirus, werden mensen ook na verloop van tijd immuun voor. Ze hebben daarbij een vaccin kunnen maken van de anti-stoffen die gezonde mensen hebben aangemaakt tegen dat virus.
Mazelen is geen griepvirus. Ook dit is geen griepvirus. Dit is een coronavirus.
  Moderator donderdag 19 maart 2020 @ 22:17:04 #104
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192153258
quote:
2s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:16 schreef mazaru het volgende:
Precies drie weken geleden hadden we de eerste Coronabesmetting. Nu zijn er al duizenden. Volgens mij is er geen schatting van te maken hoeveel het er over nog eens drie weken zullen zijn.
Zelfs in een totale lockdown zoals in Italie loopt het nog op elke dag...
pi_192153270
quote:
2s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:16 schreef mazaru het volgende:
Precies drie weken geleden hadden we de eerste Coronabesmetting. Nu zijn er al duizenden. Volgens mij is er geen schatting van te maken hoeveel het er over nog eens drie weken zullen zijn.
Jawel. Wetenschap.
pi_192153277
Zou de DR niet eerder tussen 0,2 en 0,5% liggen?
Vakman pur sang
  donderdag 19 maart 2020 @ 22:18:17 #107
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_192153284
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:10 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Je percentages kloppen niet. 80% heeft milde tot geen klachten, 15% opname, 5% IC opname.
Voor groepsimmuniteit dient minimaal 60% besmet te worden. Zo bedoelt hij dat ook. De statistiek dat 80% milde tot geen klachten heeft, behoort toe aan een ander gedeelte van data.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
  donderdag 19 maart 2020 @ 22:18:25 #108
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_192153285
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:17 schreef Momo het volgende:

[..]

Zelfs in een totale lockdown zoals in Italie loopt het nog op elke dag...
En wat gebeurt er in China als de mensen weer naar buiten komen?
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_192153290
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:14 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Ja alles in eens.
Jij bent wel rigoureus, zijn we wel binnen 4 weken helemaal klaar.
Ik vroeg niet om die gegevens h...
  Redactie Frontpage donderdag 19 maart 2020 @ 22:18:48 #110
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_192153292
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:12 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik op mijn 40ste, na een open hartoperatie.

Lag een man tegenover me die constant uit bed klom, dus over het bedrek heen. Had geen rust, want drukte steeds op de knop omdat ik bang was dat die man zich zou bezeren.

Midden in de nacht mocht ik naar de medium care, waar ik alleen lag. Rust.
Ik had geloof ik een eigen kamer toen vanwege een MRSA bacterie, niet dat ik er nog veel van weet. Was kneiterhard aan het trippen van die ketamine dat ik dacht dat ik een stokbrood was dat lekker aan het bruinbakken was in de oven :').
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_192153294
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:16 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Wat ik riep is dat we op donderdag 600 gevallen zouden hebben, op maandag 1200 gevallen en morgen ~2400 gevallen.

En op dat aantal zitten we vandaag al (en dat is alleen wat er getest is).

En dat aantal zet door. Ook het aantal mensen dat wordt opgenomen neemt toe, ook het aantal op de IC's neemt toe.

Denk jij dat de het virus stopt met mensen besmetten?
Mijn huisarts zei dat er vanaf morgen eigenlijk niet meer getest gaat worden, of alleen nog maar op de ic getest, omdat de testen gewoon op zijn. Dus ik ben benieuwd of men dit gaat melden of dat er gewoon minder gevallen gemeld worden in de cijfers zonder deze uitleg.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 19 maart 2020 @ 22:19:25 #112
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192153310
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 21:55 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Laat mij eerst de statistieken zien.

Ik heb geen enkel legervoertuig lijken zien vervoeren. Dat is geheel je eigen fantasie. Liggen daarbij de IC's vol in Nederland? Nee, op dit moment is er nog voldoende plek en capaciteit. Laat staan dat artsen keuzes moeten maken. Onze minister is geen crisismanager, maar een minister die zich het luilekkerland had uitgestippeld. Ongetwijfeld deed hij erg zijn best om Nederland in de juiste banen te leiden, en dat deed hij dag en nacht. Maar hij was zich helemaal niet voorbereid als rol van crisismanager, en daar kan hij ook helemaal niets tegen doen. Het ene schaap mekkert in paniek en de rest mekkert ook, net zoals het vliegverkeer.

Nogmaals, het was beter geweest om enkel de kwetsbaren en ouderen te isoleren, en de rest gewoon naar werk ging alsof er niets zou gebeuren. :)
Colonne legertrucks met doodskisten
https://www.hln.be/nieuws(...)A%2F%2Fwww.hln.be%2F


quote:
Het zijn beelden waar je stil van wordt. Een indrukwekkende colonne legervoertuigen doorkruiste gisteravond het centrum van de Italiaanse stad Bergamo. Omdat de crematoria de toestroom aan lijken er niet meer aankunnen, voert het leger de doodskisten af naar andere plaatsen in Itali. Het toont pijnlijk het drama aan dat zich afspeelt in de stad.
IC capaciteit en verwachtingen voor volgende week
https://nos.nl/artikel/23(...)p-ic-s-verwacht.html

quote:
De Nederlandse Vereniging voor Intensive Care verwacht dat er volgende week 500 tot 1000 coronapatinten op de Nederlandse intensivecareafdelingen zullen liggen, vooral in Noord-Brabant. Gisteravond waren dat er nog 177.

Op dit moment zijn er in heel Nederland 575 IC-plekken beschikbaar voor coronapatinten. In een crisisfase kan dat aantal worden verhoogd tot ongeveer 1500 'corona-bedden'. Volgens Diederik Gommers van de Vereniging zijn er dan wel 500 extra beademingsapparaten nodig, die nog gevonden moeten worden.

n een videoboodschap aan zijn personeel zegt directeur Geert van den Enden dat het ziekenhuis in een "heel ernstige situatie" is terechtgekomen. "Wij zien meer dan we willen zien." De aantallen gaan snel toenemen, denkt ook hij.

Eerder nog hield de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care rekening met een verdubbeling van het aantal IC-patinten in een week tijd. Die verwachting is nu dus naar boven bijgesteld. Gommers denkt dat de verspreiding van het virus in Nederland sneller gaat.
Helft van de patinten op IC is jonger dan 50 jaar
https://www.nrc.nl/nieuws(...)nger-dan-50-a3993863

Je doet nog steeds alsof jongere personen onaantastbaar zijn.

quote:
De helft van de patinten met ernstige Covid-19 op de intensive care (IC)-afdelingen in Nederland, sinds dit weekend ongeveer vijftig, is jonger dan 50 jaar. Dat blijkt uit een verslag van een overleg (webinar) op 14 maart tussen intensivisten en andere medici van verschillende Nederlandse ziekenhuizen. Het maakt duidelijk dat de ziekte weliswaar meer ouderen ernstig treft, maar dat ook mensen in deze jongere leeftijdsgroep zich niet onaantastbaar moeten wanen.
Personen met hart- en vaatziekten en diabeten lopen meer risico
https://www.hartstichting(...)smetting-coronavirus

Aantal diabetes patinten in Nederland: 1.200.000
https://www.diabetesfonds(...)/diabetes-in-cijfers

Aantal patinten met hart- en vaatziekten in Nederland: 1.550.000
https://www.hartstichting(...)-hart-en-vaatziekten

Dit zijn dan nog maar twee groepen van de vele risicogroepen. Jij wil dus minstens 2.750.000 mensen (ruim 16% van Nederland) in quarantaine plaatsen / isoleren, zodat jij kan doorgaan met je leven? Er zal vast ook wel wat overlap tussen deze patintengroepen zitten, maar de andere risicogroepen en de ouderen zonder deze ziektes heb ik niet meegerekend, dus tel uit je winst.

Plaats jij maar even minstens 16% van Nederland in isolatie. Je doet alsof je even tien kippen in een hok moet duwen en het dan opgelost is. De hele wereld is gek en loopt achter elkaar aan, maar Grishenko heeft de oplossing.

Nog steeds heb ik geen enkele onderbouwing, cijfers, statistieken, bronnen of iets dergelijks van jou gezien. Je blijft alleen maar roepen dat jij de oplossing hebt en dat de wereld het fout heeft.

Dit is alles wat je van mij krijgt, rest Google je maar zelf :)

Ignorance is bliss.
pi_192153314
Is het niet zo dat het langer moet duren voordat bekend is dat er echte immuniteit optreedt?
Volgens mij is er gewoon nog niet lang genoeg data omdat te kunnen bevestigen.
Vakman pur sang
pi_192153315
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:16 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Dat zou eerlijk gezegd wel een probleem worden. Maar ik denk/hoop dat het niet zover gaat komen.
Laat ik de vraag omdraaien: op welke datum denk jij dat we de piek bereiken, waarna het aantal afneemt?
  Moderator donderdag 19 maart 2020 @ 22:20:15 #115
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192153317
quote:
2s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:18 schreef mazaru het volgende:

[..]

En wat gebeurt er in China als de mensen weer naar buiten komen?
Mensen die nu nog hoesten sturen ze waarschijnlijk naar een kamp met de Oeigoeren. ;(
Nouja, ze gaan het waarschijnlijk niet toegeven. De productie heeft nu lang genoeg stil gelegen en ze hebben daar niet de reserves die NL heeft daarvoor.
  donderdag 19 maart 2020 @ 22:20:25 #116
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_192153320
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:11 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Nee. Niet gn klachten. Milde klachten. Zoals verkoudheid.
Over het algemeen kan men stellen dat het geen klachten zijn, gezien de maatregels die gehele overheden hebben genomen om dit virus in te dammen. Bij een verkoudheid ben ik binnen een dag hersteld, maar dat is uiteraard een totaal ander scenario dan een mogelijke naderende dood.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
  donderdag 19 maart 2020 @ 22:20:34 #117
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_192153323
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:15 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Laat mij maar een bron zien. Mazelen, ook een griepvirus, werden mensen ook na verloop van tijd immuun voor. Ze hebben daarbij een vaccin kunnen maken van de anti-stoffen die gezonde mensen hebben aangemaakt tegen dat virus.
Het mazelenvaccin bestaat uit een verzwakte vorm van het virus.

Verder is het mazelenvirus helemaal geen influenza-virus.
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 19 maart 2020 @ 22:20:43 #118
132619 crew  D_A
Ben jij van die ?
pi_192153325
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:17 schreef Momo het volgende:

[..]

Zelfs in een totale lockdown zoals in Italie loopt het nog op elke dag...
Sinds de dag van de lockdown duurt het nog een week of twee op z'n positiefs om daadwerkelijk verschil te kunnen zien.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_192153331
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:10 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Je percentages kloppen niet. 80% heeft milde tot geen klachten, 15% opname, 5% IC opname.
We hebben nu 210 IC opnames en 77 doden. Samen is dat 287. Laten we zeggen dat er 50 mensen ontslagen zijn. Dan is het totaal ongeveer 340. Als we dit met 20 vermenigvuldigen dan hebben we minimaal 6800 besmettingen in Nederland.
  donderdag 19 maart 2020 @ 22:21:26 #120
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_192153336
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:20 schreef Perrin het volgende:

[..]

Het mazelenvaccin bestaat uit een verzwakte vorm van het virus.

Verder is het mazelenvirus helemaal geen influenza-virus.
Het is ondertussen wel duidelijk dat Grishenko er echt geen flikker van snapt.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
  Moderator donderdag 19 maart 2020 @ 22:21:42 #121
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192153343
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:10 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Je percentages kloppen niet. 80% heeft milde tot geen klachten, 15% opname, 5% IC opname.
Schijnt dat milde klachten ook wel gewoon een hevige griep is bij sommige mensen klopt dat?
pi_192153345
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:19 schreef Lospedrosa het volgende:
Is het niet zo dat het langer moet duren voordat bekend is dat er echte immuniteit optreedt?
Volgens mij is er gewoon nog niet lang genoeg data omdat te kunnen bevestigen.
Klopt. Is gokken.
Een vaccin is ook een gok. Altijd. Hoe vroeger je het op de markt brengt, hoe groter de gok.
  donderdag 19 maart 2020 @ 22:21:54 #123
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192153346
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:18 schreef Logician2.0 het volgende:

[..]

Mijn huisarts zei dat er vanaf morgen eigenlijk niet meer getest gaat worden, of alleen nog maar op de ic getest, omdat de testen gewoon op zijn. Dus ik ben benieuwd of men dit gaat melden of dat er gewoon minder gevallen gemeld worden in de cijfers zonder deze uitleg.
we leven in een apenland, de WHO roept heel erg, test, test, test!!
pi_192153351
Zouden jullie momenteel nog naar je vriend/vriendin gaan als je nog niet samenwoond?
pi_192153353
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:18 schreef Logician2.0 het volgende:

[..]

Mijn huisarts zei dat er vanaf morgen eigenlijk niet meer getest gaat worden, of alleen nog maar op de ic getest, omdat de testen gewoon op zijn. Dus ik ben benieuwd of men dit gaat melden of dat er gewoon minder gevallen gemeld worden in de cijfers zonder deze uitleg.
Zelfs als dat zo is, dan gaat het aantal opnames op de IC wel door.

Dat cijfer is nu eigenlijk al belangrijker om in de gaten te houden, al is het aantal vastgestelde besmettingen tot nu toe ook nog steeds toegenomen in het "verdubbeling binnen 4 dagen" tempo.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 19 maart 2020 @ 22:22:15 #126
132619 crew  D_A
Ben jij van die ?
pi_192153355
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:21 schreef Momo het volgende:

[..]

Schijnt dat milde klachten ook wel gewoon een hevige griep is bij sommige mensen klopt dat?
Kan zeker ja.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_192153359
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:17 schreef Momo het volgende:

[..]

Zelfs in een totale lockdown zoals in Italie loopt het nog op elke dag...
Die totale lockdown is niet zo totaal als wij denken. Een aantal dorpen waren volledig afgesloten, maar de grote steden zijn gewoon zoals Brabant. Men reist er nog lustig op los
pi_192153362
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:17 schreef Momo het volgende:

[..]

Zelfs in een totale lockdown zoals in Italie loopt het nog op elke dag...
Die lockdown is nu 10 dagen bezig.
Na 10-14 dagen zou je resultaat moeten zien, dus we moeten nog even afwachten.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Moderator donderdag 19 maart 2020 @ 22:22:42 #129
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192153366
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:20 schreef D_A het volgende:

[..]

Sinds de dag van de lockdown duurt het nog een week of twee op z'n positiefs om daadwerkelijk verschil te kunnen zien.
Is al bijna 2 weken toch die lockdown voor Noord-Italie?. Gemiddelde incubatietijd is 6 dagen dacht ik, maar kan oplopen tot 14 dagen.
  donderdag 19 maart 2020 @ 22:22:48 #130
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_192153369
Wel bizar dat je in Januari alleen kon bedenken dat een land als China iets kon doen als de steden afsluiten,

Terwijl een land als Frankrijk 100.000 militairen de straat op stuurt.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  donderdag 19 maart 2020 @ 22:22:53 #131
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_192153371
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:20 schreef D_A het volgende:

[..]

Sinds de dag van de lockdown duurt het nog een week of twee op z'n positiefs om daadwerkelijk verschil te kunnen zien.
Zelfs dan, mensen die samen opgehokt zitten geven weer extra vertraging in de cijfers.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_192153378
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:22 schreef Gehrman het volgende:
Zouden jullie momenteel nog naar je vriend/vriendin gaan als je nog niet samenwoond?
Ja natuurlijk. Denk je dat het gezond is als je jezelf voor langere tijd helemaal afsluit van enig sociaal contact?
pi_192153381
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:21 schreef HetDonkertAan het volgende:

[..]

Klopt. Is gokken.
Een vaccin is ook een gok. Altijd. Hoe vroeger je het op de markt brengt, hoe groter de gok.
Als de Chinese cijfers kloppen acht ik dat daar een schil van immuniteit is opgetreden toch hoger dan 90%.
Vakman pur sang
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 19 maart 2020 @ 22:23:38 #134
132619 crew  D_A
Ben jij van die ?
pi_192153389
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:22 schreef Momo het volgende:

[..]

Is al bijna 2 weken toch die lockdown voor Noord-Italie?. Gemiddelde incubatietijd is 6 dagen dacht ik, maar kan oplopen tot 14 dagen.
10 dagen volgens mij dus we zouden na het weekend resultaten moeten zien ja.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_192153397
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:18 schreef Logician2.0 het volgende:

[..]

Mijn huisarts zei dat er vanaf morgen eigenlijk niet meer getest gaat worden, of alleen nog maar op de ic getest, omdat de testen gewoon op zijn. Dus ik ben benieuwd of men dit gaat melden of dat er gewoon minder gevallen gemeld worden in de cijfers zonder deze uitleg.
Testen worden (in ons ziekenhuis) alleen verricht als er een opname indicatie is. Dan heeft het namelijk consequenties voor isolatie. Anders is het advies thuisisolatie tot klachten >24u voorbij zijn.
pi_192153398
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:22 schreef Gehrman het volgende:
Zouden jullie momenteel nog naar je vriend/vriendin gaan als je nog niet samenwoond?
Ik ga morgen, na anderhalf week, weer eens naar mijn scharrel. Er moet toch gewipt worden.
  Moderator donderdag 19 maart 2020 @ 22:24:15 #137
236264 crew  capricia
pi_192153401
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:22 schreef Gehrman het volgende:
Zouden jullie momenteel nog naar je vriend/vriendin gaan als je nog niet samenwoond?
Op 1,5 meter afstand met iemand praten? Ja.
Vrijen, weet ik niet.
Ik hou mijn cirkel van mensen die ik nu zie berhaupt klein.
Definitely not CIA
  Moderator donderdag 19 maart 2020 @ 22:24:26 #138
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192153406
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:23 schreef D_A het volgende:

[..]

10 dagen volgens mij dus we zouden na het weekend resultaten moeten zien ja.
Ik hoop het wel voor Itali, anders wordt het echt een humanitaire ramp daar....
  donderdag 19 maart 2020 @ 22:24:40 #139
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192153413
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:19 schreef Lospedrosa het volgende:
Is het niet zo dat het langer moet duren voordat bekend is dat er echte immuniteit optreedt?
Volgens mij is er gewoon nog niet lang genoeg data omdat te kunnen bevestigen.
klopt, Rutte gokt met onze levens
  donderdag 19 maart 2020 @ 22:24:46 #140
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_192153416
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:21 schreef Rabieluh het volgende:

[..]

Het is ondertussen wel duidelijk dat Grishenko er echt geen flikker van snapt.
Nou is dat nog niet zo erg.. Maar vervolgens onzin gaan verkopen wl :P
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Moderator donderdag 19 maart 2020 @ 22:25:14 #141
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192153427
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:18 schreef Logician2.0 het volgende:

[..]

Mijn huisarts zei dat er vanaf morgen eigenlijk niet meer getest gaat worden, of alleen nog maar op de ic getest, omdat de testen gewoon op zijn. Dus ik ben benieuwd of men dit gaat melden of dat er gewoon minder gevallen gemeld worden in de cijfers zonder deze uitleg.
Waar moeten de testen vandaan komen op dit moment eigenlijk? Trekt Nederland daar niet hard genoeg aan?
pi_192153434
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:19 schreef Lospedrosa het volgende:
Is het niet zo dat het langer moet duren voordat bekend is dat er echte immuniteit optreedt?
Volgens mij is er gewoon nog niet lang genoeg data omdat te kunnen bevestigen.
Klopt, van dit virus weten we dat nog niet.

Kijkend naar eerdere virussen dan is het wel redelijk om aan te nemen dat minimaal 80 tot 90% van de mensen die besmet zijn geweest immuun zijn, ook als het virus muteert biedt dat meestal nog wel enige bescherming.

Het voordeel is dat bij een 2e golf de besmetting lang zo snel niet meer gaat omdat minder mensen er ziek van worden en minder mensen vatbaar zijn.

Maar dit is wel een "resultaten uit het verleden" verhaaltje.

In feite is dit een heel vervelend experiment waar we nu inzitten.
  donderdag 19 maart 2020 @ 22:25:38 #143
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_192153436
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:20 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Over het algemeen kan men stellen dat het geen klachten zijn, gezien de maatregels die gehele overheden hebben genomen om dit virus in te dammen. Bij een verkoudheid ben ik binnen een dag hersteld, maar dat is uiteraard een totaal ander scenario dan een mogelijke naderende dood.
Wederom onzin. Niemand herstelt binnen een dag van een verkoudheid.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_192153440
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:24 schreef capricia het volgende:

[..]

Op 1,5 meter afstand met iemand praten? Ja.
Vrijen, weet ik niet.
Ik hou mijn cirkel van mensen die ik nu zie berhaupt klein.
Ik vraag me af of 1,5m afstand houden binnen werkt. Lijkt me dat de kans groot is dat je wel via een object wordt besmet.
pi_192153443
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:24 schreef THEFXR het volgende:

[..]

klopt, Rutte gokt met onze levens
Houd toch op.
  roze donderdag 19 maart 2020 @ 22:26:15 #146
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_192153450
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:22 schreef Gehrman het volgende:
Zouden jullie momenteel nog naar je vriend/vriendin gaan als je nog niet samenwoond?
Ja (als ik een relatie zou hebben)
Your beauty never ever scared me.
pi_192153453
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:21 schreef Momo het volgende:

[..]

Schijnt dat milde klachten ook wel gewoon een hevige griep is bij sommige mensen klopt dat?
Dat kan 'grieperig' voelen inderdaad. De griep in vakjargon is Influenza en over het algemeen veel meer algehele malaise dan wat grieperige klachten in de volksmond.
  donderdag 19 maart 2020 @ 22:26:33 #148
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_192153459
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:16 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Mazelen is geen griepvirus. Ook dit is geen griepvirus. Dit is een coronavirus.
Ik heb respect voor je expertise, want ik neem je vrij serieus met medische wetenschap.

Maar Jaap van Dissel van het RIVM trok deze conclusie naar aanleiding van 'groepsimmuniteit', waarbij 60% besmet zou moeten worden om als 'schild' te dienen voor de kwetsbaren. Hij vergeleek de mazelen met het coronavirus. Ik vond dit een prima uitleg als leek zijnde, want ik pretendeer absoluut geen expert te zijn in virologie. Maar een baas van het RIVM heeft ook microbiologie en virologie moeten studeren, me dunkt, dus zijn uitleg neem ik ook serieus.

Maar wat is jouw kijk op zijn zienswijze? Misschien kan jij me ook een beter beeld verschaffen over het principe 'groepsimmuniteit' en of dat uberhaupt mogelijk is.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
pi_192153473
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:25 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Klopt, van dit virus weten we dat nog niet.

Kijkend naar eerdere virussen dan is het wel redelijk om aan te nemen dat minimaal 80 tot 90% van de mensen die besmet zijn geweest immuun zijn, ook als het virus muteert biedt dat meestal nog wel enige bescherming.

Het voordeel is dat bij een 2e golf de besmetting lang zo snel niet meer gaat omdat minder mensen er ziek van worden en minder mensen vatbaar zijn.

Maar dit is wel een "resultaten uit het verleden" verhaaltje.

In feite is dit een heel vervelend experiment waar we nu inzitten.
Bij mij is het glas zeker wel halfvol wat dat betreft.
Zo blij in NL te wonen.
Vakman pur sang
  donderdag 19 maart 2020 @ 22:27:14 #150
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_192153474
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:22 schreef Gehrman het volgende:
Zouden jullie momenteel nog naar je vriend/vriendin gaan als je nog niet samenwoond?
Ja :@
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_192153478
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:14 schreef heywoodu het volgende:
In Italiaanse media wordt wel degelijk gesproken over volledige testkits, iets wat de Amerikaanse ambassadeur in Itali bevestigde.
Swabs + bewaarvloeistof neem ik aan.
quote:
The two top makers of the highly specialized swabs used to test patients for the novel coronavirus are straining to keep up with the demand, even as both the Italian and U.S. governments are working with them to increase production, including at a key manufacturing site in the midst of Italy's outbreak.

The nasopharyngeal swabs required for the coronavirus tests are quite different from your standard Q-tips — and the exploding need for them has created a bottleneck in the soaring demand for diagnoses.

The swabs have to be long and skinny enough to get to the nasopharynx, the upper part of the throat, behind the nose. They must be made of synthetic fiber and cannot have a wooden shaft. Nor can they contain calcium alginate, a substance typically used for swab tips in wound care, as that can kill the virus, according to the Centers for Disease Control and Prevention.

These swabs are currently singled out by CDC and Food and Drug Administration guidelines as suitable for most coronavirus testing. Once used, they're typically mailed in transportable vials full of a solution known as "viral transport media," which keeps the virus testable.

While last week's critical shortage was a reagent chemical used in the diagnostic tests, now the specialized swabs are in dire demand, according to Soumi Saha, a pharmacist who is the senior director of advocacy for Premier Inc., a group purchasing organization that procures supplies for 4,000 U.S. hospitals and health systems. As testing finally ramps up in the U.S., hospitals especially are having a hard time getting enough of these swabs, Saha says.
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_192153490
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:21 schreef Momo het volgende:

[..]

Schijnt dat milde klachten ook wel gewoon een hevige griep is bij sommige mensen klopt dat?
3e wk hier longonsteking gehad en 1wk niet uit bed kunnen komen, 2 nachten bang geweest dat ik dood ging.. en ik heb een milde variant idd :+ maar ik heb mij voor zo ver ik mij kan herinneren niet zo ziek/zwak gevoelt.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 19 maart 2020 @ 22:28:17 #153
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_192153497
We zitten momenteel in afwachting (online met de vrouw van onze Duitse vriend) op bericht uit het ziekenhuis. De koorts was wel wat afgenomen, maar hij heeft een zware dubbele longontsteking en zijn zuurstofgehalte is te laag. Nu was hij net met zijn vrouw aan de telefoon maar hij kreeg een bloeding en moest de telefoon laten liggen. Er kwam wel snel hulp voor hem maar ze heeft uiteindelijk opgehangen. We hopen nu dat hij zelf weer contact kan opnemen.

Als zijn zuurstofgehalte nog lager wordt (hij zit op 91 - normaal is 97-100) dan moet hij naar de IC om gentubeerd te worden.

Achtergrondinformatie: kerngezonde beroepsmilitair en vrijwillig brandweerman. 27 jaar. In 3 dagen tijd doodziek geworden.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 19 maart 2020 @ 22:28:19 #154
1234 HiZ
Istanbullu
pi_192153498
Het probleem met de 'griepjes' is dat ze niet kunnen rekenen.
pi_192153502
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:23 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Als de Chinese cijfers kloppen acht ik dat daar een schil van immuniteit is opgetreden toch hoger dan 90%.
Alleen is nog lang niet 1% van de Chinese bevolking besmet geweest als de cijfers enigszins in de buurt zitten van de realiteit.
pi_192153503
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:14 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Ja normaal is 2/3 dagen op de IC al vrij lang, 2 weken is dan helemaal lang. En je conditie gaat er aan als je heel de dag ligt, maar daarvoor hoef je niet per se op de IC te liggen, ook in een normaal ziekenhuisbed gebeurt dat.
Yep, ben zelf tientallen keren opgenomen geweest waarvan een enkele keer IC. Maar weet uit ervaring dat elke opname weer een klap is voor je conditie. Meestal was het in combinatie met chemo, maar ook de keren dat er geen medicatie bij kwam kijken was het niet best voor de conditie.
  Moderator donderdag 19 maart 2020 @ 22:28:38 #157
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192153508
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:27 schreef Logician2.0 het volgende:

[..]

3e wk hier longonsteking gehad en 1wk niet uit bed kunnen komen, 2 nachten bang geweest dat ik dood ging.. en ik heb een milde variant idd :+ maar ik heb mij voor zo ver ik mij kan herinneren niet zo ziek/zwak gevoelt.
Hevig zeg :*
  donderdag 19 maart 2020 @ 22:28:44 #158
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_192153514
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:27 schreef Logician2.0 het volgende:

[..]

3e wk hier longonsteking gehad en 1wk niet uit bed kunnen komen, 2 nachten bang geweest dat ik dood ging.. en ik heb een milde variant idd :+ maar ik heb mij voor zo ver ik mij kan herinneren niet zo ziek/zwak gevoelt.
Hoe gaat het nu met je arme longen?
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  donderdag 19 maart 2020 @ 22:28:48 #159
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_192153516
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:24 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Testen worden (in ons ziekenhuis) alleen verricht als er een opname indicatie is. Dan heeft het namelijk consequenties voor isolatie. Anders is het advies thuisisolatie tot klachten >24u voorbij zijn.
Wat m.i. ook een raar advies is. 24 h is te kort.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_192153519
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:27 schreef Logician2.0 het volgende:

[..]

3e wk hier longonsteking gehad en 1wk niet uit bed kunnen komen, 2 nachten bang geweest dat ik dood ging.. en ik heb een milde variant idd :+ maar ik heb mij voor zo ver ik mij kan herinneren niet zo ziek/zwak gevoelt.
Hier in huis 2 mensen met ongeveer dezelfde klachten. Die omschreven het in ieder geval ook zo als jij het nu doet.
Ben jij getest trouwens?
pi_192153523
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:26 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Ik heb respect voor je expertise, want ik neem je vrij serieus met medische wetenschap.

Maar Jaap van Dissel van het RIVM trok deze conclusie naar aanleiding van 'groepsimmuniteit', waarbij 60% besmet zou moeten worden om als 'schild' te dienen voor de kwetsbaren. Hij vergeleek de mazelen met het coronavirus. Ik vond dit een prima uitleg als leek zijnde, want ik pretendeer absoluut geen expert te zijn in virologie. Maar een baas van het RIVM heeft ook microbiologie en virologie moeten studeren, me dunkt, dus zijn uitleg neem ik ook serieus.

Maar wat is jouw kijk op zijn zienswijze? Misschien kan jij me ook een beter beeld verschaffen over het principe 'groepsimmuniteit' en of dat uberhaupt mogelijk is.
Nou ik vond dat verhaal al nooit kloppen.
Ja op de lange termijn. Maar groepsimuniteit opbouwen kan nooit helemaal afgezonderd van de kwetsbaren want die hebben altijd veel jongeren nodig om zich te redden.
Vakman pur sang
  donderdag 19 maart 2020 @ 22:29:05 #162
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192153524
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:22 schreef Gehrman het volgende:
Zouden jullie momenteel nog naar je vriend/vriendin gaan als je nog niet samenwoond?
tja, moeilijke vraag, dit zou weleens lang kunnen aanhouden
pi_192153530
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:22 schreef hollandia02 het volgende:
Wel bizar dat je in Januari alleen kon bedenken dat een land als China iets kon doen als de steden afsluiten,

Terwijl een land als Frankrijk 100.000 militairen de straat op stuurt.
Ik zat het net nog eens op me in te laten werken wat er momenteel allemaal gebeurd. Het is echt bizar dat het hele leven wereldwijd stil is komen te liggen, zoiets gaan we niet meer meemaken hopelijk.
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_192153533
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:24 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Testen worden (in ons ziekenhuis) alleen verricht als er een opname indicatie is. Dan heeft het namelijk consequenties voor isolatie. Anders is het advies thuisisolatie tot klachten >24u voorbij zijn.
Mijn ha zei dat de ggd hem vanmiddag vertelde dat er va morgen nog minder zou worden getest. Benieuwd of dit bij jullie dan va morgen ook het geval is.
pi_192153537
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:28 schreef Rewimo het volgende:
We zitten momenteel in afwachting (online met de vrouw van onze Duitse vriend) op bericht uit het ziekenhuis. De koorts was wel wat afgenomen, maar hij heeft een zware dubbele longontsteking en zijn zuurstofgehalte is te laag. Nu was hij net met zijn vrouw aan de telefoon maar hij kreeg een bloeding en moest de telefoon laten liggen. Er kwam wel snel hulp voor hem maar ze heeft uiteindelijk opgehangen. We hopen nu dat hij zelf weer contact kan opnemen.

Als zijn zuurstofgehalte nog lager wordt (hij zit op 91 - normaal is 97-100) dan moet hij naar de IC om gentubeerd te worden.

Achtergrondinformatie: kerngezonde beroepsmilitair en vrijwillig brandweerman. 27 jaar. In 3 dagen tijd doodziek geworden.
Ook positief getest op corona?
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 19 maart 2020 @ 22:29:59 #166
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_192153542
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:29 schreef HetDonkertAan het volgende:

Ook positief getest op corona?
Ja.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_192153545
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:28 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Wat m.i. ook een raar advies is. 24 h is te kort.
Wat is jouw expertise?
  donderdag 19 maart 2020 @ 22:30:30 #168
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_192153550
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:29 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ik zat het net nog eens op me in te laten werken wat er momenteel allemaal gebeurd. Het is echt bizar dat het hele leven wereldwijd stil is komen te liggen, zoiets gaan we niet meer meemaken hopelijk.
Bizarre is dat we nog niet weten wanneer dit feest voorbij is en we weer normaal leven.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  donderdag 19 maart 2020 @ 22:30:39 #169
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192153553
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:24 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Testen worden (in ons ziekenhuis) alleen verricht als er een opname indicatie is. Dan heeft het namelijk consequenties voor isolatie. Anders is het advies thuisisolatie tot klachten >24u voorbij zijn.
klinkt bijna dat je thuis kan sterven
pi_192153557
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:29 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ja.
Heftig. Sterkte! Knap en goed dat je het deelt hier.
pi_192153559
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:28 schreef HetDonkertAan het volgende:

[..]

Hier in huis 2 mensen met ongeveer dezelfde klachten. Die omschreven het in ieder geval ook zo als jij het nu doet.
Ben jij getest trouwens?
Ja en nee meerdere keren gezien en lekgeprikt incl corona spreekuur in pak en nu Zonder test wel van de dokter (en ggd) de diagnose gekregen.

Misschien toch eens aan de bel trekken?
Beterschap

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 19-03-2020 22:32:26 ]
pi_192153563
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:29 schreef THEFXR het volgende:

[..]

tja, moeilijke vraag, dit zou weleens lang kunnen aanhouden
Ik ben nu al huiverig eigenlijk. Vooral door de berichten dat de experts verwachten dat er volgende week misschien wel 500 tot 1000 coronapatinten op de IC's zullen zijn. Dan wordt de situatie toch al behoorlijk nijpend.
pi_192153567
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:28 schreef Rewimo het volgende:
We zitten momenteel in afwachting (online met de vrouw van onze Duitse vriend) op bericht uit het ziekenhuis. De koorts was wel wat afgenomen, maar hij heeft een zware dubbele longontsteking en zijn zuurstofgehalte is te laag. Nu was hij net met zijn vrouw aan de telefoon maar hij kreeg een bloeding en moest de telefoon laten liggen. Er kwam wel snel hulp voor hem maar ze heeft uiteindelijk opgehangen. We hopen nu dat hij zelf weer contact kan opnemen.

Als zijn zuurstofgehalte nog lager wordt (hij zit op 91 - normaal is 97-100) dan moet hij naar de IC om gentubeerd te worden.

Achtergrondinformatie: kerngezonde beroepsmilitair en vrijwillig brandweerman. 27 jaar. In 3 dagen tijd doodziek geworden.
:{
pi_192153568
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:19 schreef Kyran het volgende:

[..]

Colonne legertrucks met doodskisten
https://www.hln.be/nieuws(...)A%2F%2Fwww.hln.be%2F

[ afbeelding ]
[..]

IC capaciteit en verwachtingen voor volgende week
https://nos.nl/artikel/23(...)p-ic-s-verwacht.html
[..]

Helft van de patinten op IC is jonger dan 50 jaar
https://www.nrc.nl/nieuws(...)nger-dan-50-a3993863

Je doet nog steeds alsof jongere personen onaantastbaar zijn.
[..]

Personen met hart- en vaatziekten en diabeten lopen meer risico
https://www.hartstichting(...)smetting-coronavirus

Aantal diabetes patinten in Nederland: 1.200.000
https://www.diabetesfonds(...)/diabetes-in-cijfers

Aantal patinten met hart- en vaatziekten in Nederland: 1.550.000
https://www.hartstichting(...)-hart-en-vaatziekten

Dit zijn dan nog maar twee groepen van de vele risicogroepen. Jij wil dus minstens 2.750.000 mensen (ruim 16% van Nederland) in quarantaine plaatsen / isoleren, zodat jij kan doorgaan met je leven? Er zal vast ook wel wat overlap tussen deze patintengroepen zitten, maar de andere risicogroepen en de ouderen zonder deze ziektes heb ik niet meegerekend, dus tel uit je winst.

Plaats jij maar even minstens 16% van Nederland in isolatie. Je doet alsof je even tien kippen in een hok moet duwen en het dan opgelost is. De hele wereld is gek en loopt achter elkaar aan, maar Grishenko heeft de oplossing.

Nog steeds heb ik geen enkele onderbouwing, cijfers, statistieken, bronnen of iets dergelijks van jou gezien. Je blijft alleen maar roepen dat jij de oplossing hebt en dat de wereld het fout heeft.

Dit is alles wat je van mij krijgt, rest Google je maar zelf :)

Ignorance is bliss.
Kijk, duidelijke reactie.
pi_192153570
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:28 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Alleen is nog lang niet 1% van de Chinese bevolking besmet geweest als de cijfers enigszins in de buurt zitten van de realiteit.
In dat kleine gebied toch zeker wel.

Ik ben ook overtuigd dat nu al >100.000 mensen in NL het virus al hebben gehad en afgeweerd.
Vakman pur sang
pi_192153578
De berichten beginnen langzaam maar zeker toch wel ernstiger te worden nu qua outbreaks in nl
  donderdag 19 maart 2020 @ 22:32:30 #177
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_192153586
Als ik Corona zou hebben dan zou ik me schamen om het iemand te zeggen.
Je krijgt meteen een stempel.
  donderdag 19 maart 2020 @ 22:32:35 #178
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_192153588
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:22 schreef Gehrman het volgende:
Zouden jullie momenteel nog naar je vriend/vriendin gaan als je nog niet samenwoond?
Worstel ik ook een beetje mee, feit dat mijn vriendin als kassiere in een supermarkt werkt helpt daar ook niet bij. Heb haar deze week wel te logeren gehad, en de afweging gemaakt om daarom mijn familie de komende week wat te mijden.
It's okay to be white
  donderdag 19 maart 2020 @ 22:32:38 #179
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_192153589
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:28 schreef Rewimo het volgende:
We zitten momenteel in afwachting (online met de vrouw van onze Duitse vriend) op bericht uit het ziekenhuis. De koorts was wel wat afgenomen, maar hij heeft een zware dubbele longontsteking en zijn zuurstofgehalte is te laag. Nu was hij net met zijn vrouw aan de telefoon maar hij kreeg een bloeding en moest de telefoon laten liggen. Er kwam wel snel hulp voor hem maar ze heeft uiteindelijk opgehangen. We hopen nu dat hij zelf weer contact kan opnemen.

Als zijn zuurstofgehalte nog lager wordt (hij zit op 91 - normaal is 97-100) dan moet hij naar de IC om gentubeerd te worden.

Achtergrondinformatie: kerngezonde beroepsmilitair en vrijwillig brandweerman. 27 jaar. In 3 dagen tijd doodziek geworden.
Veel jonge mensen waar het toch behoorlijk hard toeslaat. Sterkte daar..
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  donderdag 19 maart 2020 @ 22:32:52 #180
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_192153594
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:31 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Ik ben nu al huiverig eigenlijk. Vooral door de berichten dat de experts verwachten dat er volgende week misschien wel 500 tot 1000 coronapatinten op de IC's zullen zijn. Dan wordt de situatie toch al behoorlijk nijpend.
Als je je er niet prettig bij voelt moet je niet naar je partner gaan.

Wij (partner en ik) doen het wel.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_192153600
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:28 schreef Rewimo het volgende:
We zitten momenteel in afwachting (online met de vrouw van onze Duitse vriend) op bericht uit het ziekenhuis. De koorts was wel wat afgenomen, maar hij heeft een zware dubbele longontsteking en zijn zuurstofgehalte is te laag. Nu was hij net met zijn vrouw aan de telefoon maar hij kreeg een bloeding en moest de telefoon laten liggen. Er kwam wel snel hulp voor hem maar ze heeft uiteindelijk opgehangen. We hopen nu dat hij zelf weer contact kan opnemen.

Als zijn zuurstofgehalte nog lager wordt (hij zit op 91 - normaal is 97-100) dan moet hij naar de IC om gentubeerd te worden.

Achtergrondinformatie: kerngezonde beroepsmilitair en vrijwillig brandweerman. 27 jaar. In 3 dagen tijd doodziek geworden.
:'( sterkte!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 19 maart 2020 @ 22:33:20 #182
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_192153606
quote:
15s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:32 schreef Perrin het volgende:

Veel jonge mensen waar het toch behoorlijk hard toeslaat. Sterkte daar..
Ja, het zijn echt niet alleen (al zieke) ouderen. Wees gewaarschuwd.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 19 maart 2020 @ 22:33:21 #183
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_192153607
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:32 schreef KingRadler het volgende:
Als ik Corona zou hebben dan zou ik me schamen om het iemand te zeggen.
Je krijgt meteen een stempel.
:?
Wat voor stempel?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_192153612
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:26 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Ik heb respect voor je expertise, want ik neem je vrij serieus met medische wetenschap.

Maar Jaap van Dissel van het RIVM trok deze conclusie naar aanleiding van 'groepsimmuniteit', waarbij 60% besmet zou moeten worden om als 'schild' te dienen voor de kwetsbaren. Hij vergeleek de mazelen met het coronavirus. Ik vond dit een prima uitleg als leek zijnde, want ik pretendeer absoluut geen expert te zijn in virologie. Maar een baas van het RIVM heeft ook microbiologie en virologie moeten studeren, me dunkt, dus zijn uitleg neem ik ook serieus.

Maar wat is jouw kijk op zijn zienswijze? Misschien kan jij me ook een beter beeld verschaffen over het principe 'groepsimmuniteit' en of dat uberhaupt mogelijk is.
Dank!

Ik begrijp de vergelijking, de meeste virussen hebben vergelijkbare eigenschappen. Of iets een rhino-, corona- of influenzavirus is niet van belang in de meeste gevallen inderdaad.

Ik heb zeer veel respect voor de expertise en rust die van Wissel uitspreekt. Ik denk dat hij in een situatie zit waarin hij het nooit bij iedereen goed kan doen en soms bewust dingen achter houdt, om verwarring te voorkomen.

Bijvoorbeeld: "kinderen lijken o.b.v. de clustercijfers en de verschillende coronastrains een relatief kleine rol te spelen bij transmissie --> kinderen zijn niet infectieus.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 19 maart 2020 @ 22:33:41 #185
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_192153615
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:33 schreef Logician2.0 het volgende:

:'( sterkte!
Jullie ook :*
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_192153617
Het is ook bizar snel gegaan he. 10 dagen geleden was het nog enigszins te overzien, en nu is heel Europa in een noodtoestand met militairen op straat. Alleen Nederland heeft nog een terughoudende Staat. Hopelijk kunnen ze wel schakelen als de nood nog hoger wordt ,maar ik betwijfel het.

We zijn vergeten hoe een overheid autoritair moet handelen in noodsituaties.
pi_192153624
quote:
17s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:28 schreef Perrin het volgende:

[..]

Hoe gaat het nu met je arme longen?
Een stuk beter dan gisteren :s)
  Redactie Frontpage donderdag 19 maart 2020 @ 22:33:55 #188
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_192153626
quote:
We zijn inmiddels de 10k doden gepasseerd -O-
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_192153628
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:28 schreef Rewimo het volgende:
We zitten momenteel in afwachting (online met de vrouw van onze Duitse vriend) op bericht uit het ziekenhuis. De koorts was wel wat afgenomen, maar hij heeft een zware dubbele longontsteking en zijn zuurstofgehalte is te laag. Nu was hij net met zijn vrouw aan de telefoon maar hij kreeg een bloeding en moest de telefoon laten liggen. Er kwam wel snel hulp voor hem maar ze heeft uiteindelijk opgehangen. We hopen nu dat hij zelf weer contact kan opnemen.

Als zijn zuurstofgehalte nog lager wordt (hij zit op 91 - normaal is 97-100) dan moet hij naar de IC om gentubeerd te worden.

Achtergrondinformatie: kerngezonde beroepsmilitair en vrijwillig brandweerman. 27 jaar. In 3 dagen tijd doodziek geworden.
Staat hij bekend als 'roker'?
  donderdag 19 maart 2020 @ 22:34:08 #190
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_192153631
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:32 schreef KingRadler het volgende:
Als ik Corona zou hebben dan zou ik me schamen om het iemand te zeggen.
Je krijgt meteen een stempel.
Wat een onzin :')
pi_192153633
De Verenigde Staten gaan ook hard al +4000 vandaag.
  donderdag 19 maart 2020 @ 22:34:08 #192
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_192153634
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:28 schreef Rewimo het volgende:
We zitten momenteel in afwachting (online met de vrouw van onze Duitse vriend) op bericht uit het ziekenhuis. De koorts was wel wat afgenomen, maar hij heeft een zware dubbele longontsteking en zijn zuurstofgehalte is te laag. Nu was hij net met zijn vrouw aan de telefoon maar hij kreeg een bloeding en moest de telefoon laten liggen. Er kwam wel snel hulp voor hem maar ze heeft uiteindelijk opgehangen. We hopen nu dat hij zelf weer contact kan opnemen.

Als zijn zuurstofgehalte nog lager wordt (hij zit op 91 - normaal is 97-100) dan moet hij naar de IC om gentubeerd te worden.

Achtergrondinformatie: kerngezonde beroepsmilitair en vrijwillig brandweerman. 27 jaar. In 3 dagen tijd doodziek geworden.
Sterkte! :*
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_192153636
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:33 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Jullie ook :*
O+ Dankje
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 19 maart 2020 @ 22:34:24 #194
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_192153640
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:34 schreef HetDonkertAan het volgende:

Staat hij bekend als 'roker'?
Nee. Wel ex.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 19 maart 2020 @ 22:34:41 #195
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_192153647
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:34 schreef Whiskers2009 het volgende:

Sterkte! :*
Dank je wel :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 19 maart 2020 @ 22:34:49 #196
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_192153653
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:34 schreef pussycatdoll het volgende:
De Verenigde Staten gaan ook hard al +4000 vandaag.
Veel tests.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  donderdag 19 maart 2020 @ 22:35:00 #197
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_192153659
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:33 schreef Logician2.0 het volgende:

[..]

Een stuk beter dan gisteren :s)
Beterschap! :*
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 19 maart 2020 @ 22:35:08 #198
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_192153662
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:33 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

:?
Wat voor stempel?
Dat ik mijn handen niet goed heb gewassen en dat ik te dicht bij iemand hebt gestaan.
Daar zal over gepraat worden.
  Redactie Frontpage donderdag 19 maart 2020 @ 22:35:27 #199
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_192153666
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:33 schreef Confetti het volgende:
Het is ook bizar snel gegaan he. 10 dagen geleden was het nog enigszins te overzien, en nu is heel Europa in een noodtoestand met militairen op straat. Alleen Nederland heeft nog een terughoudende Staat. Hopelijk kunnen ze wel schakelen als de nood nog hoger wordt ,maar ik betwijfel het.

We zijn vergeten hoe een overheid autoritair moet handelen in noodsituaties.
Nederland kan in ieder geval nog opschalen, de meeste landen zijn gelijk naar het hoogste niveau opgeschaald en hebben niet veel extra opties meer voor als het niet werkt (zie Itali).
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  donderdag 19 maart 2020 @ 22:35:36 #200
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_192153669
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:28 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Wat m.i. ook een raar advies is. 24 h is te kort.
Ik heb gisteren de hele briefing voor de kamerleden gekeken, en die 24u was ook het enige waar van Dissel m.i. maar niet een helder antwoord op gaf, en die vraag werd ook meerdere malen door de kamerleden herhaald.
It's okay to be white
  donderdag 19 maart 2020 @ 22:35:38 #201
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_192153670
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:34 schreef pussycatdoll het volgende:
De Verenigde Staten gaan ook hard al +4000 vandaag.
Omdat ze zijn gaan testen.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 19 maart 2020 @ 22:35:42 #202
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192153673
Goede avond
  donderdag 19 maart 2020 @ 22:35:52 #203
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_192153675
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:19 schreef Kyran het volgende:

[..]

Colonne legertrucks met doodskisten
https://www.hln.be/nieuws(...)A%2F%2Fwww.hln.be%2F

[ afbeelding ]
[..]

IC capaciteit en verwachtingen voor volgende week
https://nos.nl/artikel/23(...)p-ic-s-verwacht.html
[..]

Helft van de patinten op IC is jonger dan 50 jaar
https://www.nrc.nl/nieuws(...)nger-dan-50-a3993863

Je doet nog steeds alsof jongere personen onaantastbaar zijn.
[..]

Personen met hart- en vaatziekten en diabeten lopen meer risico
https://www.hartstichting(...)smetting-coronavirus

Aantal diabetes patinten in Nederland: 1.200.000
https://www.diabetesfonds(...)/diabetes-in-cijfers

Aantal patinten met hart- en vaatziekten in Nederland: 1.550.000
https://www.hartstichting(...)-hart-en-vaatziekten

Dit zijn dan nog maar twee groepen van de vele risicogroepen. Jij wil dus minstens 2.750.000 mensen (ruim 16% van Nederland) in quarantaine plaatsen / isoleren, zodat jij kan doorgaan met je leven? Er zal vast ook wel wat overlap tussen deze patintengroepen zitten, maar de andere risicogroepen en de ouderen zonder deze ziektes heb ik niet meegerekend, dus tel uit je winst.

Plaats jij maar even minstens 16% van Nederland in isolatie. Je doet alsof je even tien kippen in een hok moet duwen en het dan opgelost is. De hele wereld is gek en loopt achter elkaar aan, maar Grishenko heeft de oplossing.

Nog steeds heb ik geen enkele onderbouwing, cijfers, statistieken, bronnen of iets dergelijks van jou gezien. Je blijft alleen maar roepen dat jij de oplossing hebt en dat de wereld het fout heeft.

Dit is alles wat je van mij krijgt, rest Google je maar zelf :)

Ignorance is bliss.
Ik vind het heel goed van jou dat je ook daadwerkelijk met bronnen komt om je argumenten te ondersteunen, en dat waardeer ik dan zeer zeker van jou. Jammer dan van het laatste gedeelte wat weer overduidelijk ad hominem moet zijn.

Nogmaals, respect dat je komt met bronnen.

Die voertuigen zijn in Itali, niet in NL, wat voor mij de basis was in deze discussie. Nu verdraai je het naar Itali toe, terwijl ons gesprek ging over de feitelijke situatie in Nederland. Dat is spijtig, maar dan kunnen we een andere discussie aangaan in hetzelfde proces: 'Gaat Nederland uiteindelijk Itali achterna?'

Je zet daarnaast een bron neer, waarbij meer dan de helft onder de 50 zijn. Allemaal goed en wel, maar dan neem je de stelling dat ik vind dat iedere jongere bij wijze van onkwetsbaar is. Nergens heb ik dat gezegd, ik heb gezegd dat zij onderliggende kwalen hebben. Dat punt bewijs je door daarna iedere risicogroep op te noemen.

Dan doe je een aanname met cijfers die werkelijk uit je duim gezogen zijn, want nooit zullen al die mensen op de IC belanden, en dat weet jij ook.

Hierna ga je ad hominem, en ik doe niet mee met dat spel. Ik ben dankbaar voor je bronnen, zodat we een gezonde discussie kunnen voeren, zonder persoonlijk te worden.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
pi_192153676
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:00 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

Dan zou Ille de France donkerrood zijn.
Het is niet perfect natuurlijk, want de vergelijking met varkens sluit noodzakelijk de hoogte bevolkingsdichtheid uit.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 19 maart 2020 @ 22:35:55 #205
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_192153677
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:35 schreef KingRadler het volgende:

Dat ik mijn handen niet goed heb gewassen en dat ik te dicht bij iemand hebt gestaan.
Daar zal over gepraat worden.
Vermoedelijk eerder dat anderen dat gedaan hebben.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_192153682
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:35 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Omdat ze zijn gaan testen.
Ah niet meegekregen.
  donderdag 19 maart 2020 @ 22:36:08 #207
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_192153687
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:35 schreef KingRadler het volgende:

[..]

Dat ik mijn handen niet goed heb gewassen en dat ik te dicht bij iemand hebt gestaan.
Daar zal over gepraat worden.
Wat een onzin..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_192153689
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:28 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Wat m.i. ook een raar advies is. 24 h is te kort.
M.i. ook. Sowieso denk ik dat je weinig kwaad kan als je dit oprekt naar 72 uur. Kan je niks mee verliezen.
pi_192153694
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:35 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Omdat ze zijn gaan testen.
En omdat het veel, heel veel erger is dan ze dachten.
pi_192153703
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:35 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Beterschap! :*
Dank je :*
pi_192153710
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:35 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Ik vind het heel goed van jou dat je ook daadwerkelijk met bronnen komt om je argumenten te ondersteunen, en dat waardeer ik dan zeer zeker van jou. Jammer dan van het laatste gedeelte wat weer overduidelijk ad hominem moet zijn.

Nogmaals, respect dat je komt met bronnen.

Die voertuigen zijn in Itali, niet in NL, wat voor mij de basis was in deze discussie. Nu verdraai je het naar Itali toe, terwijl ons gesprek ging over de feitelijke situatie in Nederland. Dat is spijtig, maar dan kunnen we een andere discussie aangaan in hetzelfde proces: 'Gaat Nederland uiteindelijk Itali achterna?'

Je zet daarnaast een bron neer, waarbij meer dan de helft onder de 50 zijn. Allemaal goed en wel, maar dan neem je de stelling dat ik vind dat iedere jongere bij wijze van onkwetsbaar is. Nergens heb ik dat gezegd, ik heb gezegd dat zij onderliggende kwalen hebben. Dat punt bewijs je door daarna iedere risicogroep op te noemen.

Dan doe je een aanname met cijfers die werkelijk uit je duim gezogen zijn, want nooit zullen al die mensen op de IC belanden, en dat weet jij ook.

Hierna ga je ad hominem, en ik doe niet mee met dat spel. Ik ben dankbaar voor je bronnen, zodat we een gezonde discussie kunnen voeren, zonder persoonlijk te worden.
Gaat Nederland niet Itali achterna?

De grafieken laten tot nu toe een bijna 1 op 1 overlapping zien, afgezien van het feit dat zij op ons voorlopen op de tijdlijn.

En naast Itali kan je inmiddels ook naar Spanje en Frankrijk kijken... ook daar loopt het uit de hand...
pi_192153717
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:35 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Vermoedelijk eerder dat anderen dat gedaan hebben.
Hoe ging dat met die maat van je? Het leger is ook zo'n broedplaats natuurlijk.
En drinkt hij veel,. Was hij mager of te dik. En afgetraind?
Geen enkele ziektes verder?

Maar hij komt er wel door geloof ik. Sterkte.
Vakman pur sang
pi_192153723
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:33 schreef Confetti het volgende:
Het is ook bizar snel gegaan he. 10 dagen geleden was het nog enigszins te overzien, en nu is heel Europa in een noodtoestand met militairen op straat. Alleen Nederland heeft nog een terughoudende Staat. Hopelijk kunnen ze wel schakelen als de nood nog hoger wordt ,maar ik betwijfel het.

We zijn vergeten hoe een overheid autoritair moet handelen in noodsituaties.
Idd, om de godfather als metafoor te gebruiken.
Nederland is geen war time consiglieri
  donderdag 19 maart 2020 @ 22:37:59 #214
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192153726
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:31 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

In dat kleine gebied toch zeker wel.

Ik ben ook overtuigd dat nu al >100.000 mensen in NL het virus al hebben gehad en afgeweerd.
:')

Rn dat allemaal op basis van een dikke duim. Knap hoor.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 19 maart 2020 @ 22:38:10 #215
132619 crew  D_A
Ben jij van die ?
pi_192153730
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:36 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

En omdat het veel, heel veel erger is dan ze dachten.
Komt in de UK ook nog. Die hebben beide echt veel te laat ingegrepen.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  donderdag 19 maart 2020 @ 22:38:10 #216
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_192153731
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:19 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Laat ik de vraag omdraaien: op welke datum denk jij dat we de piek bereiken, waarna het aantal afneemt?
Wat ik vermoed is dat we heel lang aan het corona vast zullen zitten, maar dat de piek uitgesmeerd zal worden over die periode. Ik ga me niet vastpinnen op vaste data, want ik heb uiteraard geen glazen bol. Maar ik denk dat ze achter de schermen al bezig zijn om ondersteunende middelen te behalen in de zorg, waardoor (nogmaals) de piek uitgesmeerd zal worden. Helaas zal het wel bij ons wat langer duren, maar hopelijk hebben we dan immuniteit verkregen tegen die tijd.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
pi_192153733
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:37 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Gaat Nederland niet Itali achterna?

De grafieken laten tot nu toe een bijna 1 op 1 overlapping zien, afgezien van het feit dat zij op ons voorlopen op de tijdlijn.
Is het aantal opnames niet de objectievere maatstaf?
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 19 maart 2020 @ 22:38:17 #218
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_192153735
Pfew, zijn vrouw heeft een klein berichtje van hemzelf ontvangen _O_ Hele opluchting.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 19 maart 2020 @ 22:38:31 #219
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192153738
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:31 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

In dat kleine gebied toch zeker wel.

Ik ben ook overtuigd dat nu al >100.000 mensen in NL het virus al hebben gehad en afgeweerd.
heb je geen bron voor
pi_192153745
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:37 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

:')

Rn dat allemaal op basis van een dikke duim. Knap hoor.
Nee op basis van statistieken en wat ik om me heen zie voor een besmettingen en verdachte besmettingen.
Vakman pur sang
  Spellchecker donderdag 19 maart 2020 @ 22:39:03 #221
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_192153753
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:38 schreef Rewimo het volgende:
Pfew, zijn vrouw heeft een klein berichtje van hemzelf ontvangen _O_ Hele opluchting.
O+ ^O^
pi_192153765
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:38 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Wat ik vermoed is dat we heel lang aan het corona vast zullen zitten, maar dat de piek uitgesmeerd zal worden over die periode. Ik ga me niet vastpinnen op vaste data, want ik heb uiteraard geen glazen bol. Maar ik denk dat ze achter de schermen al bezig zijn om ondersteunende middelen te behalen in de zorg, waardoor (nogmaals) de piek uitgesmeerd zal worden. Helaas zal het wel bij ons wat langer duren, maar hopelijk hebben we dan immuniteit verkregen tegen die tijd.
Hoe ga je een piek uitsmeren? Door te zorgen dat zo min mogelijk mensen besmet raken.
Hoe zorg je dat zo min mogelijk mensen besmet raken? Door te zorgen dat mensen zo min mogelijk met elkaar in contact komen.

Hoe doe je dat? Thuisblijven, zeker nu die zorgcapaciteit er nog niet is.
  donderdag 19 maart 2020 @ 22:39:38 #223
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_192153771
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:38 schreef Rewimo het volgende:
Pfew, zijn vrouw heeft een klein berichtje van hemzelf ontvangen _O_ Hele opluchting.
*O*
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 19 maart 2020 @ 22:39:50 #224
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_192153777
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:20 schreef Perrin het volgende:

[..]

Het mazelenvaccin bestaat uit een verzwakte vorm van het virus.

Verder is het mazelenvirus helemaal geen influenza-virus.
Nogmaals, dit is de vergelijking die Jaap van Dissel van het RIVM trok met het coronavirus. Hij sprak ook over 'schilden', waardoor er immuniteit gecreerd binnen een groep. Enkel moet dan wel meer dan helft eerst besmet worden.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
pi_192153779
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:38 schreef Rewimo het volgende:
Pfew, zijn vrouw heeft een klein berichtje van hemzelf ontvangen _O_ Hele opluchting.
O+ Gelukkig!
pi_192153782
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:38 schreef Rewimo het volgende:
Pfew, zijn vrouw heeft een klein berichtje van hemzelf ontvangen _O_ Hele opluchting.
*O*
pi_192153798
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:38 schreef D_A het volgende:

[..]

Komt in de UK ook nog. Die hebben beide echt veel te laat ingegrepen.
Kan wel eens een pijnlijk verhaal voor Johnson en Trump worden ja
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_192153807
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:38 schreef Rewimo het volgende:
Pfew, zijn vrouw heeft een klein berichtje van hemzelf ontvangen _O_ Hele opluchting.
O+
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  donderdag 19 maart 2020 @ 22:41:07 #229
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192153810
Pittig lijstje wel ja.

Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  donderdag 19 maart 2020 @ 22:41:13 #230
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_192153815
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:25 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Wederom onzin. Niemand herstelt binnen een dag van een verkoudheid.
Nou, sorry dat een verkoudheid voor jou het einde van de wereld is.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
pi_192153816
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:38 schreef Rewimo het volgende:
Pfew, zijn vrouw heeft een klein berichtje van hemzelf ontvangen _O_ Hele opluchting.
Goed om te horen! Het eerder gestelde gegeven dat het enkel de ouderen en de zwakkeren treft kan onderhand ook wel van de baan lijkt me.
pi_192153821
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 21:49 schreef Kyran het volgende:
[quote]

0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 21:41 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Maar relatief gezien hebben we op dit moment meer mensen die overleden zijn aan griep in 2019 dan corona 2020. We zijn niet eens een jaarlijkse hittegolf voorbij.

Niet zozeer in je paniek zweven en dingen blijven relativeren :)

.


[..]

Op dit moment wel ja.

Laat mij eens een griepepidemie zien waar tientallen legervoertuigen lijken verslepen, omdat het anders niet meer te doen is?

Laat mij eens een griepepidemie zien waarbij de IC's zo vol komen te liggen dat artsen keuzes moeten gaan maken wie ze gaan behandelen?

Nog simpeler, laat mij eens een griepepidemie zien waarbij wij moeten opschalen om het aan te kunnen op de IC's.

Laat mij eens een griepepidemie zien waarbij de verantwoordelijke minister dag en nacht moet werken en uiteindelijk bezwijkt?

Laat mij eens een griepepidemie zien waarbij heel Europa bijna op slot zit, bijna geen vliegverkeer meer is en in meerdere landen de noodtoestand uitgeroepen wordt.

... en China verneukt natuurlijk ook bij iedere griepepidemie de economie, nadat ze een miljoenenstad en provincie op slot gooien.
[/quote]


Nog mensen die dit met een griep vergelijken. Er is een Frans Woonzorgcentrum waar 19 mensen overleden zijn aan het virus. Er is geen enkele griep die zoveel impact heeft op 3 weken tijd. Dit is een ander voorbeeld. Voorts is er een een Italiaans dorp met slechts 12000 inwoners. Ook honderden overlijdens. Ik kan de bron niet meer vinden. Dit zijn nu wel de uitzonderingen.

[ Bericht 6% gewijzigd door wodca op 19-03-2020 22:46:49 ]
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 19 maart 2020 @ 22:42:00 #233
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_192153840
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:39 schreef maily het volgende:

[..]

O+ ^O^
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:39 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

*O*
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:39 schreef Logician2.0 het volgende:

[..]

O+ Gelukkig!
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:40 schreef bitterbal het volgende:

[..]

*O*
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:41 schreef TheVulture het volgende:

[..]

O+
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:41 schreef HetDonkertAan het volgende:

[..]

Goed om te horen! Het eerder gestelde gegeven dat het enkel de ouderen en de zwakkeren treft kan onderhand ook wel van de baan lijkt me.
Dank jullie wel O+
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 19 maart 2020 @ 22:42:05 #234
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192153842
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:34 schreef pussycatdoll het volgende:
De Verenigde Staten gaan ook hard al +4000 vandaag.
was wel te verwachten,ja, gaat nog erger worden, dit is pas het begin, vooral omdat die gasten het niet beseffen wat er aan de hand is.
lees ook verhalen van zkh mensen waar de IC's aan het overstromen zijn.
pi_192153843
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:38 schreef Rewimo het volgende:
Pfew, zijn vrouw heeft een klein berichtje van hemzelf ontvangen _O_ Hele opluchting.
Ik word bang van je berichtje :'(
Gino ♥
pi_192153851
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:41 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Nou, sorry dat een verkoudheid voor jou het einde van de wereld is.
Verkoudheid kan bij mij een halve dag en een nacht slaap zijn en het is weg.
Vakman pur sang
pi_192153852
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:41 schreef HetDonkertAan het volgende:

[..]

Goed om te horen! Het eerder gestelde gegeven dat het enkel de ouderen en de zwakkeren treft kan onderhand ook wel van de baan lijkt me.
Dat is ook niet gezegd, de ouderen en zwakkeren sterven er aan... dat is wat anders. Er is tot nu in Nederland niemand onder 60 overleden bijvoorbeeld
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_192153868
Ik zie na 6 april de scholen en horeca enz niet open gaan hoor.
Als je dat denkt zie je absoluut de ernst van de situatie niet in.
Mensen nemen deze datum klakkeloos over en doen alsof het daarna allemaal in n keer is opgelost.

Ik ga er vanuit dat we tot half mei hier nog hinder van ondervinden
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  donderdag 19 maart 2020 @ 22:43:32 #239
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_192153875
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:41 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Nou, sorry dat een verkoudheid voor jou het einde van de wereld is.
Leg me geen woorden in de mond. Dat stelde ik nergens.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_192153876
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:38 schreef Rewimo het volgende:
Pfew, zijn vrouw heeft een klein berichtje van hemzelf ontvangen _O_ Hele opluchting.
Mooi nieuws :)!
pi_192153877
https://www.nytimes.com/2(...)JjYkpyQCvPuITg6MW3Yg

quote:
Before Virus Outbreak, a Cascade of Warnings Went Unheeded

Government exercises, including one last year, made clear that the U.S. was not ready for a pandemic like the coronavirus. But little was done.
Witte Huis is vorig jaar gewaarschuwd middels een pandemie-simulatie maar bleek "underfunded, underprepared and uncoordinated".
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 19 maart 2020 @ 22:43:48 #242
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_192153880
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:42 schreef Tjacka het volgende:

Ik word bang van je berichtje :'(
Het is ook eng :{

Er blijkt tijdens de scopie een wondje te zijn ontstaan en dat bloed kwam er nu allemaal ineens uit. Maar het valt dus mee, ook al was het behoorlijk schrikken.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 19 maart 2020 @ 22:43:50 #243
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192153883
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:38 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Nee op basis van statistieken en wat ik om me heen zie voor een besmettingen en verdachte besmettingen.
Gebakken lucht dus. Dankje.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Moderator / Redactie Sport donderdag 19 maart 2020 @ 22:44:00 #244
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192153887
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:41 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Nou, sorry dat een verkoudheid voor jou het einde van de wereld is.
Tot zo ver "ik ga niet mee met de ad hominem"
pi_192153890
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:42 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Dat is ook niet gezegd, de ouderen en zwakkeren sterven er aan... dat is wat anders. Er is tot nu in Nederland niemand onder 60 overleden bijvoorbeeld
Ja ok, maar dat verteld wordt dat meer dan 50 procent jonger dan 50 jaar oud is wat op de IC ligt doet mij vermoeden dat er ook jongere mensen aan kunnen sterven.
pi_192153893
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:32 schreef KingRadler het volgende:
Als ik Corona zou hebben dan zou ik me schamen om het iemand te zeggen.
Je krijgt meteen een stempel.
Eens je genezen bent kan je quasi zeker niemand besmetten, wie het nog niet gehad heeft kan besmettelijk zijn zonder het te weten..
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_192153894
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:43 schreef Felixa het volgende:

?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  donderdag 19 maart 2020 @ 22:44:39 #248
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_192153905
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:22 schreef Gehrman het volgende:
Zouden jullie momenteel nog naar je vriend/vriendin gaan als je nog niet samenwoond?
Hier is het antwoord nee. Mijn vriend is een risicogroep in meerdere opzichten. Ik ben heel pessimistisch over zijn kansen. Het enige wat ik kan doen is hem niet zien voorlopig (verkouden al een week).
pi_192153918
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:44 schreef HetDonkertAan het volgende:

[..]

Ja ok, maar dat verteld wordt dat meer dan 50 procent jonger dan 50 jaar oud is wat op de IC ligt doet mij vermoeden dat er ook jongere mensen aan kunnen sterven.
Dat zou kunnen, maar tot op heden trekken die zichzelf er uiteindelijk doorheen, al weet je natuurlijk dat die lichamelijk dan wel een opdonder hebben gekregen waar ze lang van moeten herstellen
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  donderdag 19 maart 2020 @ 22:45:22 #250
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192153921
quote:
2s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:41 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Pittig lijstje wel ja.

[ afbeelding ]
Geen zorgen, Nederland doet straks met dank aan een zeer onwelwillende bevolking vrolijk mee :)
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 19 maart 2020 @ 22:45:34 #251
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192153926
wanneer lockdown?
pi_192153935
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:45 schreef leolinedance het volgende:
wanneer lockdown?
When Lambo sir?
Vakman pur sang
  donderdag 19 maart 2020 @ 22:46:03 #253
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_192153937
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:44 schreef HetDonkertAan het volgende:

[..]

Ja ok, maar dat verteld wordt dat meer dan 50 procent jonger dan 50 jaar oud is wat op de IC ligt doet mij vermoeden dat er ook jongere mensen aan kunnen sterven.
Dat is sowieso een wat vertekend beeld omdat nu blijkt dat veel ouderen/zwakkeren met opzet niet op de IC terecht komen.
pi_192153941
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 21:53 schreef Coelho het volgende:

[..]

Het was mij opgevallen dat er intensieve veehouderijen zitten. Varkens inderdaad, maar ook geiten. Daarom postte ik eerder over Q-koorts en MRSA.

Als we kijken naar varkens, dan heb je hier een kaart van de verspreiding van varkenshouderijen in Europa:
[ afbeelding ]

Hier een kaart van de verspreiding van COVID-19 in Itali:
[ afbeelding ]

Een zelfde kaart van de verspreiding in Spanje:
[ afbeelding ]

In Frankrijk komt het hele Oosten niet overeen met de varkenskaart, maar het feit dat Bretagne in het Westen juist wel als enige donker gekleurd is, valt wel op:
[ afbeelding ]

In China is dit de verdeling van de varkenshouderijen als volgt:
[ afbeelding ]

En hier de Covid map:
[ afbeelding ]

Geen idee of er een verband is en dit is bewijs zoeken bij een stelling, dus de omgekeerde wereld. Maar als je wilt is er wat correlatie te zien.

En wat in het vorige deel terecht werd gezegd, Iran is natuurlijk het land dat volledig buiten de boot valt.

Misschien is er helemaal niks aan de hand, maar IK vind het interessant genoeg om het in de gaten te houden.
dit zegt toch geen reet?
pi_192153944
V.S. gaat echt zwaar uit de hand lopen. Trump kan zijn borst nat maken.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_192153950
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:45 schreef leolinedance het volgende:
wanneer lockdown?
Ik denk volgende week zodra de IC's volstromen. Er wordt nu verwacht dat er dan 500 tot 1000 patinten op de IC zullen liggen.
  donderdag 19 maart 2020 @ 22:46:44 #257
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_192153952
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:45 schreef leolinedance het volgende:
wanneer lockdown?
Nooit hoop ik.
Hp.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_192153954
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:45 schreef leolinedance het volgende:
wanneer lockdown?
Uiterlijk donderdag
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_192153956
Edit.

[ Bericht 96% gewijzigd door #ANONIEM op 19-03-2020 22:49:46 ]
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 19 maart 2020 @ 22:47:19 #260
132619 crew  D_A
Ben jij van die ?
pi_192153967
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:42 schreef THEFXR het volgende:

[..]

was wel te verwachten,ja, gaat nog erger worden, dit is pas het begin, vooral omdat die gasten het niet beseffen wat er aan de hand is.
lees ook verhalen van zkh mensen waar de IC's aan het overstromen zijn.
En dan hebben zo'n 30 miljoen Amerikanen geen zorgverzekering. Dat helpt niet echt mee.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_192153968
mensen.. vinden jullie de maatregelen terecht?
vooral als je het dodental bij een griepvirus gaat vergelijken met het coronavirus?
pi_192153976
quote:
2s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:46 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Uiterlijk donderdag
denk het niet
pi_192153981
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:47 schreef -Chakotay- het volgende:
mensen.. vinden jullie de maatregelen terecht?
vooral als je het dodental bij een griepvirus gaat vergelijken met het coronavirus?
Het gaat niet om het dodental maar om de belasting van de IC's.
pi_192153990
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:47 schreef -Chakotay- het volgende:
mensen.. vinden jullie de maatregelen terecht?
vooral als je het dodental bij een griepvirus gaat vergelijken met het coronavirus?
Bij een bus die keihard richting een afgrond rijd zijn ook nog geen doden. Wil je dan ook geen maatregelen treffen? Imbiciel.
pi_192153991
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:43 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Het is ook eng :{

Er blijkt tijdens de scopie een wondje te zijn ontstaan en dat bloed kwam er nu allemaal ineens uit. Maar het valt dus mee, ook al was het behoorlijk schrikken.
Ik ben 1 week ex roker en stevige drinker. Dus ik kan misschien beter van het Hilton afspringen.
Gino ♥
pi_192153992
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:47 schreef -Chakotay- het volgende:
mensen.. vinden jullie de maatregelen terecht?
vooral als je het dodental bij een griepvirus gaat vergelijken met het coronavirus?
De maatregelen zijn veel te soft, mensen moeten tegen zichzelf in bescherming worden genomen.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  donderdag 19 maart 2020 @ 22:48:16 #267
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_192153997
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:46 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Dat is sowieso een wat vertekend beeld omdat nu blijkt dat veel ouderen/zwakkeren met opzet niet op de IC terecht komen.
Hoezo komen die met opzet niet op de IC dan?
It's okay to be white
  donderdag 19 maart 2020 @ 22:48:21 #268
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_192153999
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:47 schreef -Chakotay- het volgende:
mensen.. vinden jullie de maatregelen terecht?
vooral als je het dodental bij een griepvirus gaat vergelijken met het coronavirus?
Je wt dat dat niet het punt is. Je komt hier al lang genoeg
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 19 maart 2020 @ 22:48:28 #269
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192154002
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:44 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Eens je genezen bent kan je quasi zeker niemand besmetten, wie het nog niet gehad heeft kan besmettelijk zijn zonder het te weten..
ik heb gelezen dat iemand die genezen was verklaard, nog 37 dagen besmettelijk was, is natuurlijk een uitzondering, maar als het RIVM 24 uur aanhoudt, wordt ik er bang van.
  donderdag 19 maart 2020 @ 22:48:50 #270
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_192154009
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:37 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Gaat Nederland niet Itali achterna?

De grafieken laten tot nu toe een bijna 1 op 1 overlapping zien, afgezien van het feit dat zij op ons voorlopen op de tijdlijn.

En naast Itali kan je inmiddels ook naar Spanje en Frankrijk kijken... ook daar loopt het uit de hand...
Maar dat zijn uitgerekend de landen met een lockdown. Nederland, Belgi en Engeland hebben dat vooralsnog niet, en zij laten ook weer niet een dusdanig verschil zien.

Daarbij heeft Itali al veel eerder op de rem geduwd, qua lockdown, in vergelijking met Nederland. Alsnog zijn de cijfers redelijk gelijk (als het niet in het voordeel van Nederland is), terwijl de aanpak desastreus verschilt van elkaar.

Ook zijn er nog geen overvolle IC's, en artsen hoeven nog geen keuzes (gelukkig) te maken tussen mensenlevens. Op dat punt stond Itali een week, anderhalve week geleden wl.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
  donderdag 19 maart 2020 @ 22:48:52 #271
194233 Friday12
Originele kloon
pi_192154010
quote:
2s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:48 schreef junkiexp het volgende:

[..]

De maatregelen zijn veel te soft, mensen tokkies moeten tegen zichzelf en voor anderen in bescherming worden genomen.
pi_192154012
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:47 schreef -Chakotay- het volgende:
mensen.. vinden jullie de maatregelen terecht?
vooral als je het dodental bij een griepvirus gaat vergelijken met het coronavirus?
Tja je zult toch iets moeten doen als de ICs vollopen.
pi_192154017
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:48 schreef Chokeme het volgende:

[..]

Hoezo komen die met opzet niet op de IC dan?
Lees mijn postsgeschiedenis even terug! Ctrl F op mijn naam in topic 1 of 2 geleden.
pi_192154019
quote:
2s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:48 schreef junkiexp het volgende:

[..]

De maatregelen zijn veel te soft, mensen moeten tegen zichzelf in bescherming worden genomen.
waarom te soft??
pi_192154021
quote:
6s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:48 schreef Friday12 het volgende:

[..]

QFT
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  donderdag 19 maart 2020 @ 22:49:22 #276
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_192154023
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:48 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

??
Dat is het grote verschil met griep...
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 19 maart 2020 @ 22:49:25 #277
132619 crew  D_A
Ben jij van die ?
pi_192154026
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:47 schreef -Chakotay- het volgende:
mensen.. vinden jullie de maatregelen terecht?
vooral als je het dodental bij een griepvirus gaat vergelijken met het coronavirus?
Het is om het zorgstelsel te ontlasten, anders was het een veel grotere ramp geworden dan dat het nu is. (is de aanname)
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  Moderator / Redactie Sport donderdag 19 maart 2020 @ 22:49:32 #278
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192154031
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:47 schreef -Chakotay- het volgende:
mensen.. vinden jullie de maatregelen terecht?
vooral als je het dodental bij een griepvirus gaat vergelijken met het coronavirus?
Deze discussie is nooit gevoerd hier in dit topic, vooral niet de laatste twee pagina's.

Kom op mensen, lees ook even mee, voordat je tien keer dezelfde vraag stelt.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 19 maart 2020 @ 22:49:38 #279
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_192154034
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:47 schreef -Chakotay- het volgende:
mensen.. vinden jullie de maatregelen terecht?
vooral als je het dodental bij een griepvirus gaat vergelijken met het coronavirus?
Misschien moet je mijn berichtje hierboven even lezen, over een vriend met Corona?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_192154038
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:49 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

waarom te soft??
Ga morgen even naar een bouwmarkt of de lokale speeltuin oid.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_192154045
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:47 schreef -Chakotay- het volgende:
mensen.. vinden jullie de maatregelen terecht?
vooral als je het dodental bij een griepvirus gaat vergelijken met het coronavirus?
Dankzij mensen zoals jou word de hele crisis erger dan nodig is.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 19 maart 2020 @ 22:50:09 #282
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_192154052
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:48 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Ik ben 1 week ex roker en stevige drinker. Dus ik kan misschien beter van het Hilton afspringen.
Of al dan niet voorlopig kappen met alcohol. ;) Na zes weken zou je dan richting normaal moeten gaan qua effecten op je regenererend vermogen.
  donderdag 19 maart 2020 @ 22:50:12 #283
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_192154053
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:33 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Dank!

Ik begrijp de vergelijking, de meeste virussen hebben vergelijkbare eigenschappen. Of iets een rhino-, corona- of influenzavirus is niet van belang in de meeste gevallen inderdaad.

Ik heb zeer veel respect voor de expertise en rust die van Wissel uitspreekt. Ik denk dat hij in een situatie zit waarin hij het nooit bij iedereen goed kan doen en soms bewust dingen achter houdt, om verwarring te voorkomen.

Bijvoorbeeld: "kinderen lijken o.b.v. de clustercijfers en de verschillende coronastrains een relatief kleine rol te spelen bij transmissie --> kinderen zijn niet infectieus.
Maar dan denk je dat hij soort van gelijk heeft, maar toch dingen achterhoudt?

Wat zou hij dan bijvoorbeeld achterhouden qua informatie naar de bevolking toe?
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
  donderdag 19 maart 2020 @ 22:50:34 #284
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192154064
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:46 schreef Generationalpha het volgende:

De wereld heeft een goede Albert Speer nodig. :)

En PSV een type Messi.
  donderdag 19 maart 2020 @ 22:50:44 #285
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192154067
quote:
2s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:48 schreef junkiexp het volgende:

[..]

De maatregelen zijn veel te soft, mensen moeten tegen zichzelf in bescherming worden genomen.
Rutte moet de regels duidelijk op tv alle netten uitleggen. gros van het volk zijn net kinderen.
  donderdag 19 maart 2020 @ 22:51:31 #286
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192154081
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:48 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

wat lul jij nou dom?
lees even de OP, voordat je mee gaat posten
  donderdag 19 maart 2020 @ 22:51:33 #287
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_192154084
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:50 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

sorry.. maar op dit punt kom ik dan noginformatie te kort?
gaat het om IC plekken?
Nee, dat doe je niet.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_192154086
Maatregelen zijn nu wel even prima lijkt me.
Kan mezelf alleen moeilijk voorstellen hoe dit zal zijn als dit soort maatregelen uitbreiden en 'lang' gaan duren.
pi_192154094
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:51 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

doe eens normaal idioot
Gedraag jullie eens.
pi_192154095
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:49 schreef 20100 het volgende:

[..]

nee ik zou de -dt regels thuis oefenen
:'(

Samenwoont. Tegenwoordige tijd.

Door angst gaan je cognitieve vaardigheden rap achteruit.
  donderdag 19 maart 2020 @ 22:52:12 #291
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_192154097
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:39 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Hoe ga je een piek uitsmeren? Door te zorgen dat zo min mogelijk mensen besmet raken.
Hoe zorg je dat zo min mogelijk mensen besmet raken? Door te zorgen dat mensen zo min mogelijk met elkaar in contact komen.

Hoe doe je dat? Thuisblijven, zeker nu die zorgcapaciteit er nog niet is.
Maar 80% heeft milde klachten, en wordt daarna immuun. Althans dat zegt het RIVM.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
pi_192154099
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:50 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Rutte moet de regels duidelijk op tv alle netten uitleggen. gros van het volk zijn net kinderen.
Eens, maar dan nog hebben ze er schijt aan.
Eigenlijk zouden die mensen als eerste ziek moeten worden (of mag ik dat niet zeggen?)

Ik doe er alles aan om niet besmet te raken of om iemand te besmetten, maar als ik toch ff naar de AH moet maak ik een redelijke kans om besmet te worden via zulk soort mensen, dat is echt kansloos, dom en egostisch en daar baal ik van.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_192154101
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:50 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Rutte moet de regels duidelijk op tv alle netten uitleggen. gros van het volk zijn net kinderen.
Dit heeft hij al vaak gedaan. Werkt niet. Er moet met harde hand worden ingegrepen. Genadeloos, indien nodig. Iedere burger is een mogelijk wapen.
pi_192154105
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:50 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Of al dan niet voorlopig kappen met alcohol. ;) Na zes weken zou je dan richting normaal moeten gaan qua effecten op je regenererend vermogen.
Dan maar liever dood.
Gino ♥
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')