Wat ik riep is dat we op donderdag 600 gevallen zouden hebben, op maandag 1200 gevallen en morgen ~2400 gevallen.quote:Op donderdag 19 maart 2020 22:12 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Nou, als je het al prachtig vindt, zou ik niets anders kunnen zeggen dat je er ook haast iets van moet opsteken. Helaas denk ik dat je voorbij gaat aan bepaalde data door ze als absolute waarde in te schatten in plaats van relatief, en dat is zonde.
Vorige week riep iedereen dat ook al, maar goed. "Let maar op over X dagen." is een mantra geworden voor mensen met chronische paniek.
Mazelen is geen griepvirus. Ook dit is geen griepvirus. Dit is een coronavirus.quote:Op donderdag 19 maart 2020 22:15 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Laat mij maar een bron zien. Mazelen, ook een griepvirus, werden mensen ook na verloop van tijd immuun voor. Ze hebben daarbij een vaccin kunnen maken van de anti-stoffen die gezonde mensen hebben aangemaakt tegen dat virus.
Zelfs in een totale lockdown zoals in Italie loopt het nog op elke dag...quote:Op donderdag 19 maart 2020 22:16 schreef mazaru het volgende:
Precies drie weken geleden hadden we de eerste Coronabesmetting. Nu zijn er al duizenden. Volgens mij is er geen schatting van te maken hoeveel het er over nog eens drie weken zullen zijn.
Jawel. Wetenschap.quote:Op donderdag 19 maart 2020 22:16 schreef mazaru het volgende:
Precies drie weken geleden hadden we de eerste Coronabesmetting. Nu zijn er al duizenden. Volgens mij is er geen schatting van te maken hoeveel het er over nog eens drie weken zullen zijn.
Voor groepsimmuniteit dient minimaal 60% besmet te worden. Zo bedoelt hij dat ook. De statistiek dat 80% milde tot geen klachten heeft, behoort toe aan een ander gedeelte van data.quote:Op donderdag 19 maart 2020 22:10 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Je percentages kloppen niet. 80% heeft milde tot geen klachten, 15% opname, 5% IC opname.
En wat gebeurt er in China als de mensen weer naar buiten komen?quote:Op donderdag 19 maart 2020 22:17 schreef Momo het volgende:
[..]
Zelfs in een totale lockdown zoals in Italie loopt het nog op elke dag...
Ik vroeg niet om die gegevens hè...quote:Op donderdag 19 maart 2020 22:14 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja alles in eens.
Jij bent wel rigoureus, zijn we wel binnen 4 weken helemaal klaar.
Ik had geloof ik een eigen kamer toen vanwege een MRSA bacterie, niet dat ik er nog veel van weet. Was kneiterhard aan het trippen van die ketamine dat ik dacht dat ik een stokbrood was dat lekker aan het bruinbakken was in de ovenquote:Op donderdag 19 maart 2020 22:12 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik op mijn 40ste, na een open hartoperatie.
Lag een man tegenover me die constant uit bed klom, dus over het bedrek heen. Had geen rust, want drukte steeds op de knop omdat ik bang was dat die man zich zou bezeren.
Midden in de nacht mocht ik naar de medium care, waar ik alleen lag. Rust.
Mijn huisarts zei dat er vanaf morgen eigenlijk niet meer getest gaat worden, of alleen nog maar op de ic getest, omdat de testen gewoon op zijn. Dus ik ben benieuwd of men dit gaat melden of dat er gewoon minder gevallen gemeld worden in de cijfers zonder deze uitleg.quote:Op donderdag 19 maart 2020 22:16 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Wat ik riep is dat we op donderdag 600 gevallen zouden hebben, op maandag 1200 gevallen en morgen ~2400 gevallen.
En op dat aantal zitten we vandaag al (en dat is alleen wat er getest is).
En dat aantal zet door. Ook het aantal mensen dat wordt opgenomen neemt toe, ook het aantal op de IC's neemt toe.
Denk jij dat de het virus stopt met mensen besmetten?
Colonne legertrucks met doodskistenquote:Op donderdag 19 maart 2020 21:55 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Laat mij eerst de statistieken zien.
Ik heb geen enkel legervoertuig lijken zien vervoeren. Dat is geheel je eigen fantasie. Liggen daarbij de IC's vol in Nederland? Nee, op dit moment is er nog voldoende plek en capaciteit. Laat staan dat artsen keuzes moeten maken. Onze minister is geen crisismanager, maar een minister die zich het luilekkerland had uitgestippeld. Ongetwijfeld deed hij erg zijn best om Nederland in de juiste banen te leiden, en dat deed hij dag en nacht. Maar hij was zich helemaal niet voorbereid als rol van crisismanager, en daar kan hij ook helemaal niets tegen doen. Het ene schaap mekkert in paniek en de rest mekkert ook, net zoals het vliegverkeer.
Nogmaals, het was beter geweest om enkel de kwetsbaren en ouderen te isoleren, en de rest gewoon naar werk ging alsof er niets zou gebeuren.
IC capaciteit en verwachtingen voor volgende weekquote:Het zijn beelden waar je stil van wordt. Een indrukwekkende colonne legervoertuigen doorkruiste gisteravond het centrum van de Italiaanse stad Bergamo. Omdat de crematoria de toestroom aan lijken er niet meer aankunnen, voert het leger de doodskisten af naar andere plaatsen in Italië. Het toont pijnlijk het drama aan dat zich afspeelt in de stad.
Helft van de patiënten op IC is jonger dan 50 jaarquote:De Nederlandse Vereniging voor Intensive Care verwacht dat er volgende week 500 tot 1000 coronapatiënten op de Nederlandse intensivecareafdelingen zullen liggen, vooral in Noord-Brabant. Gisteravond waren dat er nog 177.
Op dit moment zijn er in heel Nederland 575 IC-plekken beschikbaar voor coronapatiënten. In een crisisfase kan dat aantal worden verhoogd tot ongeveer 1500 'corona-bedden'. Volgens Diederik Gommers van de Vereniging zijn er dan wel 500 extra beademingsapparaten nodig, die nog gevonden moeten worden.
n een videoboodschap aan zijn personeel zegt directeur Geert van den Enden dat het ziekenhuis in een "heel ernstige situatie" is terechtgekomen. "Wij zien meer dan we willen zien." De aantallen gaan snel toenemen, denkt ook hij.
Eerder nog hield de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care rekening met een verdubbeling van het aantal IC-patiënten in een week tijd. Die verwachting is nu dus naar boven bijgesteld. Gommers denkt dat de verspreiding van het virus in Nederland sneller gaat.
Personen met hart- en vaatziekten en diabeten lopen meer risicoquote:De helft van de patiënten met ernstige Covid-19 op de intensive care (IC)-afdelingen in Nederland, sinds dit weekend ongeveer vijftig, is jonger dan 50 jaar. Dat blijkt uit een verslag van een overleg (webinar) op 14 maart tussen intensivisten en andere medici van verschillende Nederlandse ziekenhuizen. Het maakt duidelijk dat de ziekte weliswaar meer ouderen ernstig treft, maar dat ook mensen in deze jongere leeftijdsgroep zich niet onaantastbaar moeten wanen.
Laat ik de vraag omdraaien: op welke datum denk jij dat we de piek bereiken, waarna het aantal afneemt?quote:Op donderdag 19 maart 2020 22:16 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Dat zou eerlijk gezegd wel een probleem worden. Maar ik denk/hoop dat het niet zover gaat komen.
Mensen die nu nog hoesten sturen ze waarschijnlijk naar een kamp met de Oeigoeren.quote:Op donderdag 19 maart 2020 22:18 schreef mazaru het volgende:
[..]
En wat gebeurt er in China als de mensen weer naar buiten komen?
Over het algemeen kan men stellen dat het geen klachten zijn, gezien de maatregels die gehele overheden hebben genomen om dit virus in te dammen. Bij een verkoudheid ben ik binnen een dag hersteld, maar dat is uiteraard een totaal ander scenario dan een mogelijke naderende dood.quote:Op donderdag 19 maart 2020 22:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee. Niet géén klachten. Milde klachten. Zoals verkoudheid.
Het mazelenvaccin bestaat uit een verzwakte vorm van het virus.quote:Op donderdag 19 maart 2020 22:15 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Laat mij maar een bron zien. Mazelen, ook een griepvirus, werden mensen ook na verloop van tijd immuun voor. Ze hebben daarbij een vaccin kunnen maken van de anti-stoffen die gezonde mensen hebben aangemaakt tegen dat virus.
Sinds de dag van de lockdown duurt het nog een week of twee op z'n positiefs om daadwerkelijk verschil te kunnen zien.quote:Op donderdag 19 maart 2020 22:17 schreef Momo het volgende:
[..]
Zelfs in een totale lockdown zoals in Italie loopt het nog op elke dag...
We hebben nu 210 IC opnames en 77 doden. Samen is dat 287. Laten we zeggen dat er 50 mensen ontslagen zijn. Dan is het totaal ongeveer 340. Als we dit met 20 vermenigvuldigen dan hebben we minimaal 6800 besmettingen in Nederland.quote:Op donderdag 19 maart 2020 22:10 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Je percentages kloppen niet. 80% heeft milde tot geen klachten, 15% opname, 5% IC opname.
Het is ondertussen wel duidelijk dat Grishenko er echt geen flikker van snapt.quote:Op donderdag 19 maart 2020 22:20 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het mazelenvaccin bestaat uit een verzwakte vorm van het virus.
Verder is het mazelenvirus helemaal geen influenza-virus.
Schijnt dat milde klachten ook wel gewoon een hevige griep is bij sommige mensen klopt dat?quote:Op donderdag 19 maart 2020 22:10 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Klopt. Is gokken.quote:Op donderdag 19 maart 2020 22:19 schreef Lospedrosa het volgende:
Is het niet zo dat het langer moet duren voordat bekend is dat er echte immuniteit optreedt?
Volgens mij is er gewoon nog niet lang genoeg data omdat te kunnen bevestigen.
we leven in een apenland, de WHO roept heel erg, test, test, test!!quote:Op donderdag 19 maart 2020 22:18 schreef Logician2.0 het volgende:
[..]
Mijn huisarts zei dat er vanaf morgen eigenlijk niet meer getest gaat worden, of alleen nog maar op de ic getest, omdat de testen gewoon op zijn. Dus ik ben benieuwd of men dit gaat melden of dat er gewoon minder gevallen gemeld worden in de cijfers zonder deze uitleg.
Zelfs als dat zo is, dan gaat het aantal opnames op de IC wel door.quote:Op donderdag 19 maart 2020 22:18 schreef Logician2.0 het volgende:
[..]
Mijn huisarts zei dat er vanaf morgen eigenlijk niet meer getest gaat worden, of alleen nog maar op de ic getest, omdat de testen gewoon op zijn. Dus ik ben benieuwd of men dit gaat melden of dat er gewoon minder gevallen gemeld worden in de cijfers zonder deze uitleg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |