Deze situatie is voor iedereen nog even wennenquote:Op donderdag 19 maart 2020 18:00 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Bij AH krijg je geen vershoudbakjes-zegeltjes meer ivm corona, maar moet je dan wel de bon aannemen om de zegeltjes op een later moment te halen
Daar kan je niet eens een kratje bier kopen.quote:Op donderdag 19 maart 2020 18:02 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Picnicgroeiden al als kool en gaan nu nog veel harder.
Verantwoordelijk als in de verantwoordelijke minister voor dat dossier. Niet veroorzakerquote:
quote:Op donderdag 19 maart 2020 18:03 schreef riazop het volgende:
Italie +427 doden
https://www.sportface.it/(...)-altri-paesi/1010654
Kunnen ze beter doen "Druk nu hier als u een lange bon wilt" en dat de melding automatisch na 3 seconden verdwijnt en een korte bon wordt uitgeprint als er niet is gedrukt. Dan hoef je het scherm niet aan te raken.quote:Op donderdag 19 maart 2020 18:03 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Korte bon scheelt moeilijk veel papier voor ze.
Snap ik. Die jeugdige bezorgers zullen niet graag aan de deur willen staan bij alcoholisten.quote:Op donderdag 19 maart 2020 18:03 schreef tralalala het volgende:
[..]
Daar kan je niet eens een kratje bier kopen.
Verantwoordelijk voor het managen van de crisis, neem ik aan?quote:Op donderdag 19 maart 2020 18:02 schreef Bosbeetle het volgende:
Nu op het NOS journaal minister Bruins was verantwoordelijk voor de corona crises
En ik maar denken dat het aan een virus lag
Eerlijk gezegd wel ja, maar dat ik het krijg is niet zo verstandig blijkbaar.quote:Op donderdag 19 maart 2020 18:03 schreef Mani89 het volgende:
Hebben jullie inmiddels ook niet zoiets van, geef mij dat virus nu maar gewoon? Hopelijk valt het dan mee, ben je een weekje goed ziek en heb je daarna al dat gestress achter de rug. En kan je als superman door de supermarkt lopen enzo.
Eens, alleen is het scherm aanraken buiten de huidige situatie niet echt een probleem.quote:Op donderdag 19 maart 2020 18:04 schreef bdd8 het volgende:
[..]
Kunnen ze beter doen "Druk nu hier als u een lange bon wilt" en dat de melding automatisch na 3 seconden verdwijnt en een korte bon wordt uitgeprint als er niet is gedrukt. Dan hoef je het scherm niet aan te raken.
Waaruit blijkt dat danquote:Op donderdag 19 maart 2020 18:05 schreef RipCity het volgende:
OP de BBC nemen ze het nog steeds niet serieus. Dus zal dadelijk Boris Johnson 't ook wel niet doen.
Wel, de Telegraaf citeerde een Italiaanse viroloog deze week, die zei dat NL een groot risico neemt door (gedeeltelijk) in te zetten op (groeps)immuniteit. Want volgens die man is het nog lang niet zeker of je tegen deze variant van het virus immuun kunt worden.quote:Op donderdag 19 maart 2020 18:03 schreef Mani89 het volgende:
Hebben jullie inmiddels ook niet zoiets van, geef mij dat virus nu maar gewoon? Hopelijk valt het dan mee, ben je een weekje goed ziek en heb je daarna al dat gestress achter de rug. En kan je als superman door de supermarkt lopen enzo.
Heel soms, maar dan realiseer ik me dat je ook bij de ongelukkige groep kan zitten die er echt flink ziek van word of er aan dood gaat, dan zoek ik het liever niet op. Nooit blijer geweest dat ik een introvert ben en al mijn hobbies/werk eigenlijk binnenshuis kan uitvoeren.quote:Op donderdag 19 maart 2020 18:03 schreef Mani89 het volgende:
Maar zou ik mijn dagje coronaverlof per week van de baas nog wel krijgen als ik het al gehad heb?quote:Op donderdag 19 maart 2020 18:03 schreef Mani89 het volgende:
Volgens jouw briljante som zouden we dat 1 week geleden al zijn.quote:Op donderdag 19 maart 2020 18:05 schreef riazop het volgende:
[..]
yep
En als er in NL niet heel snel een lockdown komt, wij ook
Eenmalig hamsteren kan ik nog inkomen. Wie gaat boodschappen doen als jij en je gezin 14 dagen in quarantaine moeten.quote:Op donderdag 19 maart 2020 17:57 schreef bdd8 het volgende:
Ik ben inmiddels wel overtuigd dat hamsteren niet nodig is omdat we genoeg hebben. Dus heb maar een voorraad voor circa 5 dagen. Maar nu de rest van Nederland vrolijk aan het doorhamsteren is begin ik er weer aan te twijfelen
@erkel kan dit niet handelenquote:Op donderdag 19 maart 2020 18:05 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Wel, de Telegraaf citeerde een Italiaanse viroloog deze week, die zei dat NL een groot risico neemt door (gedeeltelijk) in te zetten op (groeps)immuniteit. Want volgens die man is het nog lang niet zeker of je tegen deze variant van het virus immuun kunt worden.
29 doden vandaagquote:Op donderdag 19 maart 2020 18:05 schreef RipCity het volgende:
OP de BBC nemen ze het nog steeds niet serieus. Dus zal dadelijk Boris Johnson 't ook wel niet doen.
Dat doen ze niet. Het is alleen een gevolg van het beleid.quote:Op donderdag 19 maart 2020 18:05 schreef Toby56 het volgende:
door (gedeeltelijk) in te zetten op (groeps)immuniteit
Familie of de buren.quote:Op donderdag 19 maart 2020 18:06 schreef maan_man het volgende:
[..]
Eenmalig hamsteren kan ik nog inkomen. Wie gaat boodschappen doen als jij en je gezin 14 dagen in quarantaine moeten.
wat ook weer niet helemaal waar blijkt te zijn dat je dan helemaal immuun bent maar snap je puntquote:Op donderdag 19 maart 2020 18:03 schreef Mani89 het volgende:
Dit heb ik dus ook, ik heb echt wel wat gehaald, twee weken, maar vooral dingen die ik toch wel gebruik en niet vies worden.quote:Op donderdag 19 maart 2020 17:57 schreef bdd8 het volgende:
Ik ben inmiddels wel overtuigd dat hamsteren niet nodig is omdat we genoeg hebben. Dus heb maar een voorraad voor circa 5 dagen. Maar nu de rest van Nederland vrolijk aan het doorhamsteren is begin ik er weer aan te twijfelen
Sorry.quote:Op donderdag 19 maart 2020 18:06 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
@:erkel kan dit niet handelen
dus aub bron
quote:Op donderdag 19 maart 2020 18:05 schreef riazop het volgende:
[..]
yep
En als er in NL niet heel snel een lockdown komt, wij ook
Snap ook niet dat de groep hamsteraars zo groot kan blijven ondanks alle oproepen en het feit dat ze al 2 weken dik in aan het slaan zijn.quote:Op donderdag 19 maart 2020 18:07 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Dit heb ik dus ook, ik heb echt wel wat gehaald, twee weken, maar vooral dingen die ik toch wel gebruik en niet vies worden.
Maar nu ik zelfs lees dat de makro in een uur of 2 leeg is....
Ja hemel dit is gewoon iet meer aan te vullen..
Nederland loopt gewoon bijna 50% qua doden in % van de populatie voor op Italiė als je dezelfde timeline naast elkaar legt. Het valt niet mee.quote:Op donderdag 19 maart 2020 18:06 schreef Kyran het volgende:
[ afbeelding ]
Stijging van 19%. Valt mij echt nog mee. Hopelijk geeft dit wat extra tijd om voor te bereiden op volgende week.
Tsja. Ik denk dat Italiė zich vooral met zichzelf bezig moet houden, want vooral daar gaat het mis.quote:Op donderdag 19 maart 2020 18:05 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Wel, de Telegraaf citeerde een Italiaanse viroloog deze week, die zei dat NL een groot risico neemt door (gedeeltelijk) in te zetten op (groeps)immuniteit. Want volgens die man is het nog lang niet zeker of je tegen deze variant van het virus immuun kunt worden.
Als je in de buurt van Amersfoort woont wil ik het wel doenquote:Op donderdag 19 maart 2020 18:06 schreef maan_man het volgende:
[..]
Eenmalig hamsteren kan ik nog inkomen. Wie gaat boodschappen doen als jij en je gezin 14 dagen in quarantaine moeten.
Ik zat er ver naastquote:Op donderdag 19 maart 2020 18:03 schreef riazop het volgende:
Italie +427 doden
Makro in 2 uur leeg?quote:Op donderdag 19 maart 2020 18:07 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Dit heb ik dus ook, ik heb echt wel wat gehaald, twee weken, maar vooral dingen die ik toch wel gebruik en niet vies worden.
Maar nu ik zelfs lees dat de makro in een uur of 2 leeg is....
Ja hemel dit is gewoon iet meer aan te vullen..
Welke maatregelen?quote:Op donderdag 19 maart 2020 18:08 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]We zitten al zowat in een lockdown, waarom toch dat gegeil op een complete lockdown? Sowieso gaan we die China nummers echt niet halen hier met de huidige maatregelen.
Hij zegt dat, omdat hij kennis van zaken heeft en lessen trekt uit de Italiaanse situatie. En die kennis voor jezelf houden, lijkt mij persoonlijk een zeer slecht idee.quote:Op donderdag 19 maart 2020 18:09 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Tsja. Ik denk dat Italiė zich vooral met zichzelf bezig moet houden, want vooral daar gaat het mis.
Eigenlijk is het voornaamste verschil dat Rutte gewoon kan vragen aan burgers om thuis te blijven (waarna het relatief goed wordt opgevolgd) terwijl Sanchez/Macron/Conte ze echt naar binnen moeten knuppelen.quote:Op donderdag 19 maart 2020 18:08 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]We zitten al zowat in een lockdown, waarom toch dat gegeil op een complete lockdown? Sowieso gaan we die China nummers echt niet halen hier met de huidige maatregelen.
We zijn China allang voorbij hoorquote:Op donderdag 19 maart 2020 18:08 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
... Sowieso gaan we die China nummers echt niet halen hier met de huidige maatregelen.
Inderdaad.quote:
60%.quote:Op donderdag 19 maart 2020 18:11 schreef monkyyy het volgende:
Hoe groot is de kans dat mijn vakantie naar Texel in juli door kan gaan? Zal ik maar proberen te annuleren
Dat is dus een daling vergeleken met gisterenquote:Op donderdag 19 maart 2020 18:03 schreef riazop het volgende:
Italie +427 doden
quote:Op donderdag 19 maart 2020 18:11 schreef riazop het volgende:
[..]
We zijn China allang voorbij hoor
gisteren:
Aantallen doden per miljoen inwoners:
1. Italiė 48,0
2. Iran 13,8
3. Spanje 12,7
4. Zwitserland 3,5
5. Nederland 3,4
6. Frankrijk 2,4
7. China 2,2
8. Zuid-Korea 1,7
9. Verenigd Koninkrijk 1,1
10. Duitsland 0,4
475 / 427quote:Op donderdag 19 maart 2020 18:12 schreef kibo het volgende:
[..]
Dat is dus een daling vergeleken met gisteren
Nee ik moet er niet aan denken om 2 weken goed ziek te zijn met veel pijn. Ik hoop gewoon dat ik het niet krijg.quote:Op donderdag 19 maart 2020 18:03 schreef Mani89 het volgende:
laten we hopen dat het iig stabiliseertquote:Op donderdag 19 maart 2020 18:12 schreef kibo het volgende:
[..]
Je bedoelt het land dat er alles aan doet om het te censureren?quote:Op donderdag 19 maart 2020 18:11 schreef riazop het volgende:
[..]
gisteren:
1. Italiė 48,0
2. Iran 13,8
3. Spanje 12,7
4. Zwitserland 3,5
5. Nederland 3,4
6. Frankrijk 2,4
7. China 2,2
8. Zuid-Korea 1,7
10. Duitsland 0,4
Juistem! Ik ben ook vanaf begin februari al wat extra's gaan kopen. Kan wel maandje voort met eten. Helaas geen grote vriezer, dus dat is beperkt.quote:Op donderdag 19 maart 2020 18:02 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dit! Hier ook wel wat op voorraad hoor, maar ga niet als een idioot hamsteren. Toen ik voorraadje aanlegde heeft niemand het gemerkt
Mwah cijfermatig wel, maar plot je dat in een grafiek is het een minimale daling.quote:Op donderdag 19 maart 2020 18:12 schreef kibo het volgende:
[..]
Ik heb het over de stijging op de IC's, niet het aantal doden en niet de vergelijking met Italiė.quote:Op donderdag 19 maart 2020 18:09 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Nederland loopt gewoon bijna 50% qua doden in % van de populatie voor op Italiė als je dezelfde timeline naast elkaar legt. Het valt niet mee.
Meierijstad, Uden en Boekelquote:Op donderdag 19 maart 2020 18:08 schreef nils7 het volgende:
Volgens Gerri gaan ze nu dus mensen in Uden ook schiften...
Die zullen toch niet allemaal in het Udens ziekenhuis liggen?quote:In Meierijstad zijn volgens het RIVM 72 mensen besmet. Dat zijn er twaalf meer dan gisteren. In Uden en Boekel wonen respectievelijk 60 en 20 inwoners met Corona.
Online webshops/supermarkten worden BOOMINGquote:Op donderdag 19 maart 2020 18:02 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Picnicgroeiden al als kool en gaan nu nog veel harder.
HET IS GEEN DOELquote:Op donderdag 19 maart 2020 18:11 schreef kilon het volgende:
Dit is vast al 1000 keer besproken, maar even over die herd immunity he. Dat is dus het doel. Maar als je niemand meer test, op de ziekenhuisopnamen na, hoe weet je dan eigenlijk of je een hoog genoeg percentage hebt bereikt dat we van herd immunity kunnen spreken? Gaan ze dat vergelijken met het aantal ziekenhuisopnamen, dat als deze met 50% krimpt, dat het dan goed is of zo.
En thuiswerken.quote:Op donderdag 19 maart 2020 18:14 schreef SunZomer het volgende:
[..]
Online webshops/supermarkten worden BOOMING
Graag corrigeren voor landoppervlak en bevolkingsdichtheid, dit zegt niks.quote:Op donderdag 19 maart 2020 18:11 schreef riazop het volgende:
[..]
gisteren:
1. Italiė 48,0
2. Iran 13,8
3. Spanje 12,7
4. Zwitserland 3,5
5. Nederland 3,4
6. Frankrijk 2,4
7. China 2,2
8. Zuid-Korea 1,7
10. Duitsland 0,4
In Engeland is de online supermarket nu 4 dagen offline omdat ze eerst alle bestellingen moeten bezorgen. 150.000 bezorgingen komende 3 dagen!!quote:Op donderdag 19 maart 2020 18:14 schreef SunZomer het volgende:
[..]
Online webshops/supermarkten worden BOOMING
Wij gaan naar Giethoorn in augustus, maar aan het terras zitten en kijken naar Chinezen die alles kunnen behalve varen is 50% van het plezier.quote:Op donderdag 19 maart 2020 18:11 schreef monkyyy het volgende:
Hoe groot is de kans dat mijn vakantie naar Texel in juli door kan gaan? Zal ik maar proberen te annuleren
Het scheelt enorm dat blijkbaar de meeste (corona)overledenen niet eens op de IC terecht komen, maar thuis, in een verpleeghuis enzovoort sterven.quote:Op donderdag 19 maart 2020 18:06 schreef Kyran het volgende:
[ afbeelding ]
Stijging van 19%. Valt mij echt nog mee. Hopelijk geeft dit wat extra tijd om voor te bereiden op volgende week.
Genoeg mocros die gewoon voetballen hoorquote:Op donderdag 19 maart 2020 18:14 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
En thuiswerken.
Straks gaat niemand nog naar buiten
is niet het doelquote:Op donderdag 19 maart 2020 18:11 schreef kilon het volgende:
Dit is vast al 1000 keer besproken, maar even over die herd immunity he. Dat is dus het doel. Maar als je niemand meer test, op de ziekenhuisopnamen na, hoe weet je dan eigenlijk of je een hoog genoeg percentage hebt bereikt dat we van herd immunity kunnen spreken? Gaan ze dat vergelijken met het aantal ziekenhuisopnamen, dat als deze met 50% krimpt, dat het dan goed is of zo.
WTFquote:Op donderdag 19 maart 2020 18:11 schreef riazop het volgende:
[..]
gisteren:
1. Italiė 48,0
2. Iran 13,8
3. Spanje 12,7
4. Zwitserland 3,5
5. Nederland 3,4
6. Frankrijk 2,4
7. China 2,2
8. Zuid-Korea 1,7
10. Duitsland 0,4
Driekwart van de Nederlandse doden zijn niet op de IC gestorven las ik vandaag, dus dat zegt ook weer iets over hoe moeilijk mensen op de IC komen.quote:Op donderdag 19 maart 2020 18:16 schreef NaturalScience het volgende:
210 op de IC's is een goed teken.
Eergisteren +39 / gisteren +42 / vandaag +33
De vraag stellen is haar beantwoordenquote:Op donderdag 19 maart 2020 18:11 schreef monkyyy het volgende:
twitter:BNODesk twitterde op donderdag 19-03-2020 om 15:56:45BREAKING: Prince Albert, the leader of Monaco, has tested positive for coronavirus - AP reageer retweet
JIj wil voor altijd in lockdown?quote:Op donderdag 19 maart 2020 18:11 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Inderdaad.
De enige maatregelen die Nederland genomen heeft is horeca + scholen dicht. En zoveel mogelijk thuiswerken.
Met als resultaat dat veel mensen nog steeds massaal bij elkaar komen in winkels e.d.
Zodra het voorbij is zal het thuiswerken weer voorbij zijn.quote:Op donderdag 19 maart 2020 18:14 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
En thuiswerken.
Straks gaat niemand nog naar buiten
Alsof China eerlijke cijfers heeft gegevenquote:Op donderdag 19 maart 2020 18:11 schreef riazop het volgende:
[..]
gisteren:
1. Italiė 48,0
2. Iran 13,8
3. Spanje 12,7
4. Zwitserland 3,5
5. Nederland 3,4
6. Frankrijk 2,4
7. China 2,2
8. Zuid-Korea 1,7
10. Duitsland 0,4
Was al gemeld, geloof ik.quote:Op donderdag 19 maart 2020 18:17 schreef Momo het volgende:
twitter:BNODesk twitterde op donderdag 19-03-2020 om 15:56:45BREAKING: Prince Albert, the leader of Monaco, has tested positive for coronavirus - AP reageer retweet
15:56:45quote:Op donderdag 19 maart 2020 18:17 schreef Momo het volgende:
Ik ben teveel out of the loop geraakt...quote:Op donderdag 19 maart 2020 18:14 schreef Kyran het volgende:
[..]
HET IS GEEN DOEL
Hoevaak moet dat nog uitgelegd worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |