abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 18 maart 2020 @ 18:29:55 #1
862 Arcee
Look closer
pi_192125051
President:
Donald Trump

Vice President:
Mike Pence

Amerikaans Congres:

Political groups house:
Democratic (235)
Republican (197)
Vacant (3)

Political groups Senate:
Republican (53)
Democratic (45)
Independents (2)

Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:
Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen:
Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie.

Wat je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.

-Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
-We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken.
-ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

-We gebruiken in dit topic normale bronnen. Hier te verifiëren: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen:
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_192125292
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 17:53 schreef Chivaz het volgende:
Als Trump zijn hoofd gebruikt dan gebruikt hij deze pandemie om vol in te zetten op economisch nationalisme. Hij heeft nu een fantastisch argument om de komende verkiezingen te winnen als hij het slim speelt.
Het gaat snel, gisteren wist je nog helemaal zeker dat we hierdoor president Biden zouden krijgen.

Flexibele geest.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_192125349
"Its the economy, stupid!"
pi_192125382
quote:
7s.gif Op woensdag 18 maart 2020 18:40 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Het gaat snel, gisteren wist je nog helemaal zeker dat we hierdoor president Biden zouden krijgen.

Flexibele geest.
Want dat gaat wel lukken in 6 maanden, natuurlijk, met een out of control COVID19 epidemie, dat is de tijd waarin je grote groepen mensen samen gaat krijgen om fabrieken (om) te bouwen. Toch?
pi_192125720
Je zou verwachten dat Trump kansloos is nadat hij wekenlang heeft lopen verkondigen dat de corona-problematiek is opgelost, om deze vervolgens een radicale draai te maken.

Maar ja, er lopen nogal wat idioten rond in de VS, dus je weet het nooit.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 18 maart 2020 @ 19:03:20 #6
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_192125879
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 18:57 schreef KoosVogels het volgende:
Je zou verwachten dat Trump kansloos is nadat hij wekenlang heeft lopen verkondigen dat de corona-problematiek is opgelost, om deze vervolgens een radicale draai te maken.

Hey trump heeft beste maatregelen van allemaal genomen hé! Hij heb het zelf op Twitter gezegd
pi_192125887
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 18:27 schreef Arcee het volgende:

[..]

Dow Jones staat op dit moment onder die waar Obama afsloot / Trump begon.
Ja, of je Trump dit nu kunt verwijten of niet, het feit is dat hij z'n enige wapenfeit nu kwijt is.
Цой жив
pi_192126095
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 18:57 schreef KoosVogels het volgende:

Zoals ik al eerder zei: ik ben gestopt met me verbazen over dat type mensen, dus het zou me ook niks verbazen als Trump gewoon herkozen wordt.

Maar het zou niet mogelijk moeten zijn, iemand herkiezen die zo bewezen incompetent is. Juist tegen zulke incompetentie zou democratie de bescherming moeten zijn.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_192126123
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2020 19:03 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

Ja, of je Trump dit nu kunt verwijten of niet, het feit is dat hij z'n enige wapenfeit nu kwijt is.
En het regent ontslagen in de VS momenteel dus de werkeloosheid schiet ook als een raket omhoog.
pi_192126258
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 19:10 schreef Hanca het volgende:

[..]

Zoals ik al eerder zei: ik ben gestopt met me verbazen over dat type mensen, dus het zou me ook niks verbazen als Trump gewoon herkozen wordt.

Maar het zou niet mogelijk moeten zijn, iemand herkiezen die zo bewezen incompetent is. Juist tegen zulke incompetentie zou democratie de bescherming moeten zijn.
Weet je waar ik pas echt verdrietig van word? Nederlanders die Rutte (en de rest van het kabinet) compleet met de grond gelijk maken vanwege de wijze waarop hij de coronacrisis aanvliegt, om in dezelfde adem Trump op te hemelen vanwege zijn corona-aanpak.

Eigenlijk wil ik die mensen tegenover mij in een stoel zetten en ze kalmpjes uitleggen hoezeer ze de plank misslaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door KoosVogels op 18-03-2020 19:22:20 ]
  woensdag 18 maart 2020 @ 19:20:24 #11
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_192126391
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 19:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Weet je waar ik pas echt verdrietig van word? Nederlanders die Rutte (en de rest van het kabinet) compleet met de grond gelijk hebben vanwege de wijze waarop hij de coronacrisis aanvliegt, om in dezelfde adem Trump op te hemelen vanwege zijn corona-aanpak.

Eigenlijk wil ik die mensen tegenover mij in een stoel zetten en ze kalmpjes uitleggen hoezeer ze de plank misslaan.
En alle kritiek pareren met TDS. Het is een cult waar het politieke groepsdenken de start is voor het vinden van woorden die het vergoelijken.
Géén kloon van tvlxd!
pi_192126558
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 19:20 schreef Montov het volgende:

[..]

En alle kritiek pareren met TDS. Het is een cult waar het politieke groepsdenken de start is voor het vinden van woorden die het vergoelijken.
Elke weldenkend mens zou moeten lijden aan 'TDS' (want dat begrip is natuurlijk gewoon synoniem geworden voor een afkeer hebben tegen Trump).
pi_192127000
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 19:10 schreef Hanca het volgende:

[..]

Waarom zou een populariteitswedstrijd bescherming tegen incompetentie bieden? De bescherming in democratie komt toch juist van de processen die niet democratisch zijn zoals de rechterlijke macht.
pi_192127210
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 19:40 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Waarom zou een populariteitswedstrijd bescherming tegen incompetentie bieden? De bescherming in democratie komt toch juist van de processen die niet democratisch zijn zoals de rechterlijke macht.
Normaal zou een incompetent persoon minder populair moeten worden, zo werkt democratie al eeuwen. Een Caligula zou in een democratie niet voor moeten kunnen komen. Helaas, Trumo bewijst dat de VS zo is geworden dat een deel hem zelfs zou steunen als hij zijn golfcaddy tot vice-kandidaat zou kiezen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_192128426
DefenseOne twitterde op woensdag 18-03-2020 om 18:20:05 EXCLUSIVE: The U.S. Air Force quietly flew 500,000 COVID-19 testing kits from Italy to Memphis on Monday https://t.co/SLRdFY62r4 | @MarcusReports https://t.co/ttWTpiu4dJ reageer retweet
En maar blijven liegen hoe goed ze bezig zijn met die tests ;(
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  woensdag 18 maart 2020 @ 20:43:08 #16
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_192128702
quote:
9s.gif Op woensdag 18 maart 2020 20:32 schreef Kijkertje het volgende:
DefenseOne twitterde op woensdag 18-03-2020 om 18:20:05 EXCLUSIVE: The U.S. Air Force quietly flew 500,000 COVID-19 testing kits from Italy to Memphis on Monday https://t.co/SLRdFY62r4 | @:MarcusReports https://t.co/ttWTpiu4dJ reageer retweet
En maar blijven liegen hoe goed ze bezig zijn met die tests ;(
Wat is dit voor bron? En waarom zou 500k kits overvliegen niet goed zijn?
Géén kloon van tvlxd!
pi_192128762
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 13:03 schreef Szura het volgende:
Dat obvious ‘Chinese virus’ ook :') :r
Ranzige haatzaaier
quote:
Trump over mogelijke “bestraffing” van China voor verspreiding van “Chinees virus”: “We zullen zien wat er gebeurt”
Tijdens een persconferentie heeft president Donald Trump zonet meer informatie gegeven over de aanpak van Covid-19 in de VS. De Amerikaanse president noemt het virus nu steevast het “Chinese virus”. Hij verwijt China een gebrek aan transparantie en sluit niet uit dat het land wordt “gestraft”.
https://www.hln.be/nieuws(...)er-gebeurt~a0f304b6/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_192128967
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 20:43 schreef Montov het volgende:

[..]

Wat is dit voor bron? En waarom zou 500k kits overvliegen niet goed zijn?
De bron staat erbij? Defense One

En ja hoor prima dat ze die uit Italie overvliegen als ze het zelf niet voor elkaar krijgen maar POTUS beweert al tijden dat zij (in de VS) de beste tests zelf ontwikkelen en dat er meer dan genoeg van zijn.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 18 maart 2020 @ 21:06:07 #19
862 Arcee
Look closer
pi_192129214
Dow Jones sluit toch nog net boven de aanvangskoers van Trumps regeerperiode, dus Trump kan zich daar dan weer voor op z'n narcistische borst slaan. :Y)
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_192129383
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 21:06 schreef Arcee het volgende:
Dow Jones sluit toch nog net boven de aanvangskoers van Trumps regeerperiode, dus Trump kan zich daar dan weer voor op z'n narcistische borst slaan. :Y)
Je kunt Trump niet verwijten dat de beurzen kelderen. Maar het is natuurlijk wel hilarisch (en treurig) dat hij vorige week liep te braggen over een enorme stijging (na een dip). Hij had zelfs z'n handtekening geplaatst op een afbeelding van de koersen.

Is ook niet bijster verstandig om je succes als president te koppelen aan de beurs.
pi_192129385
quote:
7s.gif Op woensdag 18 maart 2020 18:40 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Flexibele geest.
Leer lezen
  woensdag 18 maart 2020 @ 21:13:00 #22
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_192129395
Er zijn zoveel professionals en experts in de Amerikaanse overheid, maar het is Fox News die bepalend is voor Trump. En dat met een pandemie. Holy fuckballs.

quote:
A turning point for Trump came last week when Fox News host Tucker Carlson, whom the president regularly calls, said in his opening monologue: “This is real.”

“People you trust — people you probably voted for — have spent weeks minimizing what is clearly a very serious problem,” Carlson said.

Carlson’s riff caught Trump’s attention and was one of the factors that led the president to start to reconsider his position, according to two White House officials who requested anonymity to speak frankly.

https://www.washingtonpos(...)58622c2cc_story.html
Het artikel heeft veel voorbeelden van de hele echokamer waar uiteraard Soros ook voorbij komt. Nu is het aan het draaien, en ik vermoed dat het heel snel gaat doorslaan in een lockdown aanpak. Eindelijk de politiestaat die ze willen en straks zelf de angst aanjagen en sterk overkomen.
Géén kloon van tvlxd!
pi_192129422
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 20:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

[..]

Het zou me overigens niets verbazen als landen/unies/groepen landen proberen China aan te klagen wegens nalatigheid ofzo om geld los te krijgen.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_192129498
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 21:13 schreef Montov het volgende:
Er zijn zoveel professionals en experts in de Amerikaanse overheid, maar het is Fox News die bepalend is voor Trump. En dat met een pandemie. Holy fuckballs.
[..]

Het artikel heeft veel voorbeelden van de hele echokamer waar uiteraard Soros ook voorbij komt. Nu is het aan het draaien, en ik vermoed dat het heel snel gaat doorslaan in een lockdown aanpak. Eindelijk de politiestaat die ze willen en straks zelf de angst aanjagen en sterk overkomen.
Het is vooral het bedrijfsleven waar naar geluisterd word, het laatste wat de VS wilt doen is het bedrijfsleven dwars liggen.
Het beleid is wat dat betreft gelijk als in Nederland.
  Overall beste user 2022 woensdag 18 maart 2020 @ 21:19:06 #25
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_192129535
nytopinion twitterde op woensdag 18-03-2020 om 20:47:42 Bernie Sanders is holding out hope for a big win in the New York primary. History says he'll be disappointed, writes @mtomasky. https://t.co/IikbapxeR2 reageer retweet
De klojo gaat weer hetzelfde doen als vier jaar terug. Hij kan beter opgeven en van de goodwill die hij daarmee creëert gebru uitmaken om een gedeelte van zijn programma bij Biden te krijgen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')