abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 18 maart 2020 @ 18:29:55 #1
862 Arcee
Look closer
pi_192125051
President:
Donald Trump

Vice President:
Mike Pence

Amerikaans Congres:

Political groups house:
Democratic (235)
Republican (197)
Vacant (3)

Political groups Senate:
Republican (53)
Democratic (45)
Independents (2)

Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:
Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen:
Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie.

Wat je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.

-Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
-We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken.
-ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

-We gebruiken in dit topic normale bronnen. Hier te verifiëren: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen:
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_192125292
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 17:53 schreef Chivaz het volgende:
Als Trump zijn hoofd gebruikt dan gebruikt hij deze pandemie om vol in te zetten op economisch nationalisme. Hij heeft nu een fantastisch argument om de komende verkiezingen te winnen als hij het slim speelt.
Het gaat snel, gisteren wist je nog helemaal zeker dat we hierdoor president Biden zouden krijgen.

Flexibele geest.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_192125349
"Its the economy, stupid!"
pi_192125382
quote:
7s.gif Op woensdag 18 maart 2020 18:40 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Het gaat snel, gisteren wist je nog helemaal zeker dat we hierdoor president Biden zouden krijgen.

Flexibele geest.
Want dat gaat wel lukken in 6 maanden, natuurlijk, met een out of control COVID19 epidemie, dat is de tijd waarin je grote groepen mensen samen gaat krijgen om fabrieken (om) te bouwen. Toch?
pi_192125720
Je zou verwachten dat Trump kansloos is nadat hij wekenlang heeft lopen verkondigen dat de corona-problematiek is opgelost, om deze vervolgens een radicale draai te maken.

Maar ja, er lopen nogal wat idioten rond in de VS, dus je weet het nooit.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 18 maart 2020 @ 19:03:20 #6
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_192125879
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 18:57 schreef KoosVogels het volgende:
Je zou verwachten dat Trump kansloos is nadat hij wekenlang heeft lopen verkondigen dat de corona-problematiek is opgelost, om deze vervolgens een radicale draai te maken.

Hey trump heeft beste maatregelen van allemaal genomen hé! Hij heb het zelf op Twitter gezegd
pi_192125887
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 18:27 schreef Arcee het volgende:

[..]

Dow Jones staat op dit moment onder die waar Obama afsloot / Trump begon.
Ja, of je Trump dit nu kunt verwijten of niet, het feit is dat hij z'n enige wapenfeit nu kwijt is.
Цой жив
pi_192126095
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 18:57 schreef KoosVogels het volgende:

Zoals ik al eerder zei: ik ben gestopt met me verbazen over dat type mensen, dus het zou me ook niks verbazen als Trump gewoon herkozen wordt.

Maar het zou niet mogelijk moeten zijn, iemand herkiezen die zo bewezen incompetent is. Juist tegen zulke incompetentie zou democratie de bescherming moeten zijn.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_192126123
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2020 19:03 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

Ja, of je Trump dit nu kunt verwijten of niet, het feit is dat hij z'n enige wapenfeit nu kwijt is.
En het regent ontslagen in de VS momenteel dus de werkeloosheid schiet ook als een raket omhoog.
pi_192126258
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 19:10 schreef Hanca het volgende:

[..]

Zoals ik al eerder zei: ik ben gestopt met me verbazen over dat type mensen, dus het zou me ook niks verbazen als Trump gewoon herkozen wordt.

Maar het zou niet mogelijk moeten zijn, iemand herkiezen die zo bewezen incompetent is. Juist tegen zulke incompetentie zou democratie de bescherming moeten zijn.
Weet je waar ik pas echt verdrietig van word? Nederlanders die Rutte (en de rest van het kabinet) compleet met de grond gelijk maken vanwege de wijze waarop hij de coronacrisis aanvliegt, om in dezelfde adem Trump op te hemelen vanwege zijn corona-aanpak.

Eigenlijk wil ik die mensen tegenover mij in een stoel zetten en ze kalmpjes uitleggen hoezeer ze de plank misslaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door KoosVogels op 18-03-2020 19:22:20 ]
  woensdag 18 maart 2020 @ 19:20:24 #11
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_192126391
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 19:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Weet je waar ik pas echt verdrietig van word? Nederlanders die Rutte (en de rest van het kabinet) compleet met de grond gelijk hebben vanwege de wijze waarop hij de coronacrisis aanvliegt, om in dezelfde adem Trump op te hemelen vanwege zijn corona-aanpak.

Eigenlijk wil ik die mensen tegenover mij in een stoel zetten en ze kalmpjes uitleggen hoezeer ze de plank misslaan.
En alle kritiek pareren met TDS. Het is een cult waar het politieke groepsdenken de start is voor het vinden van woorden die het vergoelijken.
Géén kloon van tvlxd!
pi_192126558
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 19:20 schreef Montov het volgende:

[..]

En alle kritiek pareren met TDS. Het is een cult waar het politieke groepsdenken de start is voor het vinden van woorden die het vergoelijken.
Elke weldenkend mens zou moeten lijden aan 'TDS' (want dat begrip is natuurlijk gewoon synoniem geworden voor een afkeer hebben tegen Trump).
pi_192127000
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 19:10 schreef Hanca het volgende:

[..]

Waarom zou een populariteitswedstrijd bescherming tegen incompetentie bieden? De bescherming in democratie komt toch juist van de processen die niet democratisch zijn zoals de rechterlijke macht.
pi_192127210
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 19:40 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Waarom zou een populariteitswedstrijd bescherming tegen incompetentie bieden? De bescherming in democratie komt toch juist van de processen die niet democratisch zijn zoals de rechterlijke macht.
Normaal zou een incompetent persoon minder populair moeten worden, zo werkt democratie al eeuwen. Een Caligula zou in een democratie niet voor moeten kunnen komen. Helaas, Trumo bewijst dat de VS zo is geworden dat een deel hem zelfs zou steunen als hij zijn golfcaddy tot vice-kandidaat zou kiezen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_192128426
DefenseOne twitterde op woensdag 18-03-2020 om 18:20:05 EXCLUSIVE: The U.S. Air Force quietly flew 500,000 COVID-19 testing kits from Italy to Memphis on Monday https://t.co/SLRdFY62r4 | @MarcusReports https://t.co/ttWTpiu4dJ reageer retweet
En maar blijven liegen hoe goed ze bezig zijn met die tests ;(
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  woensdag 18 maart 2020 @ 20:43:08 #16
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_192128702
quote:
9s.gif Op woensdag 18 maart 2020 20:32 schreef Kijkertje het volgende:
DefenseOne twitterde op woensdag 18-03-2020 om 18:20:05 EXCLUSIVE: The U.S. Air Force quietly flew 500,000 COVID-19 testing kits from Italy to Memphis on Monday https://t.co/SLRdFY62r4 | @:MarcusReports https://t.co/ttWTpiu4dJ reageer retweet
En maar blijven liegen hoe goed ze bezig zijn met die tests ;(
Wat is dit voor bron? En waarom zou 500k kits overvliegen niet goed zijn?
Géén kloon van tvlxd!
pi_192128762
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 13:03 schreef Szura het volgende:
Dat obvious ‘Chinese virus’ ook :') :r
Ranzige haatzaaier
quote:
Trump over mogelijke “bestraffing” van China voor verspreiding van “Chinees virus”: “We zullen zien wat er gebeurt”
Tijdens een persconferentie heeft president Donald Trump zonet meer informatie gegeven over de aanpak van Covid-19 in de VS. De Amerikaanse president noemt het virus nu steevast het “Chinese virus”. Hij verwijt China een gebrek aan transparantie en sluit niet uit dat het land wordt “gestraft”.
https://www.hln.be/nieuws(...)er-gebeurt~a0f304b6/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_192128967
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 20:43 schreef Montov het volgende:

[..]

Wat is dit voor bron? En waarom zou 500k kits overvliegen niet goed zijn?
De bron staat erbij? Defense One

En ja hoor prima dat ze die uit Italie overvliegen als ze het zelf niet voor elkaar krijgen maar POTUS beweert al tijden dat zij (in de VS) de beste tests zelf ontwikkelen en dat er meer dan genoeg van zijn.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 18 maart 2020 @ 21:06:07 #19
862 Arcee
Look closer
pi_192129214
Dow Jones sluit toch nog net boven de aanvangskoers van Trumps regeerperiode, dus Trump kan zich daar dan weer voor op z'n narcistische borst slaan. :Y)
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_192129383
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 21:06 schreef Arcee het volgende:
Dow Jones sluit toch nog net boven de aanvangskoers van Trumps regeerperiode, dus Trump kan zich daar dan weer voor op z'n narcistische borst slaan. :Y)
Je kunt Trump niet verwijten dat de beurzen kelderen. Maar het is natuurlijk wel hilarisch (en treurig) dat hij vorige week liep te braggen over een enorme stijging (na een dip). Hij had zelfs z'n handtekening geplaatst op een afbeelding van de koersen.

Is ook niet bijster verstandig om je succes als president te koppelen aan de beurs.
pi_192129385
quote:
7s.gif Op woensdag 18 maart 2020 18:40 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Flexibele geest.
Leer lezen
  woensdag 18 maart 2020 @ 21:13:00 #22
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_192129395
Er zijn zoveel professionals en experts in de Amerikaanse overheid, maar het is Fox News die bepalend is voor Trump. En dat met een pandemie. Holy fuckballs.

quote:
A turning point for Trump came last week when Fox News host Tucker Carlson, whom the president regularly calls, said in his opening monologue: “This is real.”

“People you trust — people you probably voted for — have spent weeks minimizing what is clearly a very serious problem,” Carlson said.

Carlson’s riff caught Trump’s attention and was one of the factors that led the president to start to reconsider his position, according to two White House officials who requested anonymity to speak frankly.

https://www.washingtonpos(...)58622c2cc_story.html
Het artikel heeft veel voorbeelden van de hele echokamer waar uiteraard Soros ook voorbij komt. Nu is het aan het draaien, en ik vermoed dat het heel snel gaat doorslaan in een lockdown aanpak. Eindelijk de politiestaat die ze willen en straks zelf de angst aanjagen en sterk overkomen.
Géén kloon van tvlxd!
pi_192129422
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 20:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

[..]

Het zou me overigens niets verbazen als landen/unies/groepen landen proberen China aan te klagen wegens nalatigheid ofzo om geld los te krijgen.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_192129498
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 21:13 schreef Montov het volgende:
Er zijn zoveel professionals en experts in de Amerikaanse overheid, maar het is Fox News die bepalend is voor Trump. En dat met een pandemie. Holy fuckballs.
[..]

Het artikel heeft veel voorbeelden van de hele echokamer waar uiteraard Soros ook voorbij komt. Nu is het aan het draaien, en ik vermoed dat het heel snel gaat doorslaan in een lockdown aanpak. Eindelijk de politiestaat die ze willen en straks zelf de angst aanjagen en sterk overkomen.
Het is vooral het bedrijfsleven waar naar geluisterd word, het laatste wat de VS wilt doen is het bedrijfsleven dwars liggen.
Het beleid is wat dat betreft gelijk als in Nederland.
  Overall beste user 2022 woensdag 18 maart 2020 @ 21:19:06 #25
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_192129535
nytopinion twitterde op woensdag 18-03-2020 om 20:47:42 Bernie Sanders is holding out hope for a big win in the New York primary. History says he'll be disappointed, writes @mtomasky. https://t.co/IikbapxeR2 reageer retweet
De klojo gaat weer hetzelfde doen als vier jaar terug. Hij kan beter opgeven en van de goodwill die hij daarmee creëert gebru uitmaken om een gedeelte van zijn programma bij Biden te krijgen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_192129713
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 21:17 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Het is vooral het bedrijfsleven waar naar geluisterd word, het laatste wat de VS wilt doen is het bedrijfsleven dwars liggen.
Het beleid is wat dat betreft gelijk als in Nederland.
Het artikel wijst er vooral op dat Trump en de conservatieve gekkies wekenlang lacherig hebben gedaan over de gevaren van het coronavirus. Nunes riep mensen afgelopen weekend nog op om gezellig naar het restaurant te gaan. En je grote vriend Trump is pas deze week voorzichtig aan het draaien.
pi_192130129
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 21:13 schreef Montov het volgende:
[..]

:( jasses.
pi_192130557
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 21:12 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Leer lezen
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 12:07 schreef Chivaz het volgende:
Zoals het er nu naar uit ziet word Biden president, er zit een crisis aan te komen wat op geen enkele manier valt tegen te houden.
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 17:53 schreef Chivaz het volgende:
Als Trump zijn hoofd gebruikt dan gebruikt hij deze pandemie om vol in te zetten op economisch nationalisme. Hij heeft nu een fantastisch argument om de komende verkiezingen te winnen als hij het slim speelt.
Uhuh. Is goed jongen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Overall beste user 2022 woensdag 18 maart 2020 @ 22:01:46 #29
3928 Ulx
pi_192130728
Ach ja. Hij vertelde op TV dat de grenzen zouden sluiten en hoppa alle beurzen gingen onderuit.

Gaat een winnende strategie zijn.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_192131946
quote:
7s.gif Op woensdag 18 maart 2020 21:56 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

[..]

[..]

Uhuh. Is goed jongen.
Waar spreek ik mezelf tegen?
pi_192132014
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 22:01 schreef Ulx het volgende:
Ach ja. Hij vertelde op TV dat de grenzen zouden sluiten en hoppa alle beurzen gingen onderuit.

Alsof mensen geen begrip hebben voor het sluiten van de grenzen met dit virus dat zich razendsnel verspreid.
Denk je nu werkelijk dat de bevolking de economie belangrijker vond dan hun eigen gezondheid?
Zo ja, waar zijn de massale protesten in Europa?
pi_192132616
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 22:43 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Waar spreek ik mezelf tegen?
Nergens, ik denk alleen dat veel mensen hier er niet vanuit waren gegaan dat je net als hen Trump een incompetente prutser vindt.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_192133947
Ondergesneeuwd: Pompeo vond het nodig twee staffers van het ICC ("a nakedly political body") en hun familie te dreigen met sancties vanwege hun onderzoek naar het handelen van Amerikanen in Afghanistan ("partisan investigation").

quote:
Turning to the ICC, a so-called court which is revealing itself to be a nakedly political body:

As I said the last time I stood before you, we oppose any effort by the ICC to exercise jurisdiction over U.S. personnel. We will not tolerate its inappropriate and unjust attempts to investigate or prosecute Americans. When our personnel are accused of a crime, they face justice in our country.

It has recently come to my attention that the chef de cabinet to the prosecutor, Sam Shoamanesh, and the head of jurisdiction, complementarity, and cooperation division, Phakiso Mochochoko, are helping drive ICC prosecutor Fatou Bensouda’s effort to use this court to investigate Americans. I’m examining this information now and considering what the United States’ next steps ought to be with respect to these individuals and all those who are putting Americans at risk.

We want to identify those responsible for this partisan investigation and their family members who may want to travel to the United States or engage in activity that’s inconsistent with making sure we protect Americans.

This court, the ICC, is an embarrassment. It’s exposing and – we are exposing and confronting its abuses, and this is a true example of American leadership to ensure that multilateral institutions actually perform the missions for which they were designed.

Bron
Een aantal oud-ambassadeurs en U.S. Chief Prosecutors willen daar wel even wat over zeggen.

rgoodlaw twitterde op woensdag 18-03-2020 om 23:09:01 Powerful statement by former Ambassadors and U.S. Chief Prosecutors.

"This act of raw intimidation ... is reckless and shocking in its display of fear rather than strength."

Other actions "by Secretary Pompeo would far better protect U.S. interests."

https://t.co/IYWBUY37xf reageer retweet
pi_192134001
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 22:46 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Alsof mensen geen begrip hebben voor het sluiten van de grenzen met dit virus dat zich razendsnel verspreid.
Denk je nu werkelijk dat de bevolking de economie belangrijker vond dan hun eigen gezondheid?
En Trump is nog steeds de halfwit die maanden niets doet, ontkent en liegt en dan roept dat hij alles onder controle heeft en nog steeds liegt.

Maar dat vind jij allemaal prachtig zolang hij maar gemeen doet tegen immigranten. Wat ben je dan eigenlijk?
  donderdag 19 maart 2020 @ 00:54:25 #35
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_192134073
quote:
15s.gif Op donderdag 19 maart 2020 00:39 schreef Kijkertje het volgende:
Ondergesneeuwd: Pompeo vond het nodig twee staffers van het ICC ("a nakedly political body") en hun familie te dreigen met sancties vanwege hun onderzoek naar het handelen van Amerikanen in Afghanistan ("partisan investigation").
[..]

Een aantal oud-ambassadeurs en U.S. Chief Prosecutors willen daar wel even wat over zeggen.

rgoodlaw twitterde op woensdag 18-03-2020 om 23:09:01 Powerful statement by former Ambassadors and U.S. Chief Prosecutors.

"This act of raw intimidation ... is reckless and shocking in its display of fear rather than strength."

Other actions "by Secretary Pompeo would far better protect U.S. interests."

https://t.co/IYWBUY37xf reageer retweet
Consigliere Pompeo :r
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_192134291
JasonSCampbell twitterde op donderdag 19-03-2020 om 00:34:31 Even by Lou Dobbs standards, this poll has really strong North Korean vibes https://t.co/wmbIHWth7d reageer retweet

:X 8)7
pi_192134299
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 00:47 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

En Trump is nog steeds de halfwit die maanden niets doet, ontkent en liegt en dan roept dat hij alles onder controle heeft en nog steeds liegt.

Maar dat vind jij allemaal prachtig zolang hij maar gemeen doet tegen immigranten. Wat ben je dan eigenlijk?
Probeer volgende keer eens koffie zonder cafeïne.
pi_192134387
NateSilver538 twitterde op donderdag 19-03-2020 om 01:35:33 2 members of Congress now positive. This could be a big problem, especially given the ages of many members. https://t.co/m2vhPooGVM reageer retweet
RepBenMcAdams twitterde op donderdag 19-03-2020 om 01:33:11 Please read my statement on contracting #COVID19. I have self-quarantined since first having symptoms and consulted with my doctor. #utpol https://t.co/upx4NcTvF8 reageer retweet

MarioDB twitterde op woensdag 18-03-2020 om 23:46:25 I'm feeling much better. However, it's important that everyone take this seriously and follow @CDCgov guidelines in order to avoid getting sick & mitigate the spread of this virus. We must continue to work together to emerge stronger as a country during these trying times. https://t.co/g5W5vSQIyH reageer retweet

[ Bericht 57% gewijzigd door Kijkertje op 19-03-2020 01:53:31 ]
pi_192134465
'Freedom Payments'.... dat klinkt veel nationalistischer dan het socialistische 'bailout' :Y

atrupar twitterde op donderdag 19-03-2020 om 01:23:55 One Republican senator proposed calling subsidies for Boeing “freedom payments” 😂😭 https://t.co/dmDsU1WTql reageer retweet
pi_192134509
quote:
10s.gif Op donderdag 19 maart 2020 02:00 schreef Kijkertje het volgende:
'Freedom Payments'.... dat klinkt veel nationalistischer dan het socialistische 'bailout' :Y

atrupar twitterde op donderdag 19-03-2020 om 01:23:55 One Republican senator proposed calling subsidies for Boeing “freedom payments” 😂😭 https://t.co/dmDsU1WTql reageer retweet
"Freedom to die payments" dan toch zeker na de onthullingen over Boeing de afgelopen 2 jaar.
pi_192134717
KamalaHarris twitterde op donderdag 13-02-2020 om 17:11:04 Yesterday we had a Homeland Security committee meeting to discuss the coronavirus. No current Trump administration public health officials attended.

Americans deserve public hearings as soon as possible to know what this administration is doing in response. reageer retweet
Tuurlijk niet, die gaan alleen maar moeilijke vragen stellen! :(

Bovendien hoeven ze natuurlijk helemaal geen verantwoordig af te leggen:

Exclusive: White House told federal health agency to classify coronavirus deliberations - sources
quote:
The White House has ordered federal health officials to treat top-level coronavirus meetings as classified, an unusual step that has restricted information and hampered the U.S. government's response to the contagion, according to four Trump administration officials.

The officials said that dozens of classified discussions about such topics as the scope of infections, quarantines and travel restrictions have been held since mid-January in a high-security meeting room at the Department of Health & Human Services (HHS), a key player in the fight against the coronavirus.

Staffers without security clearances, including government experts, were excluded from the interagency meetings, which included video conference calls, the sources said.

"We had some very critical people who did not have security clearances who could not go," one official said. "These should not be classified meetings. It was unnecessary."

The sources said the National Security Council (NSC), which advises the president on security issues, ordered the classification."This came directly from the White House," one official said.

The White House insistence on secrecy at the nation's premier public health organization, which has not been previously disclosed, has put a lid on certain information - and potentially delayed the response to the crisis. COVID19, the disease caused by the virus, has killed about 30 people in the United States and infected more than 1,000 people.

HHS oversees a broad range of health agencies, including the U.S. Centers for Disease Control and Prevention, which among other things is responsible for tracking cases and providing guidance nationally on the outbreaks.

The administration officials, who spoke to Reuters on condition of anonymity, said they could not describe the interactions in the meeting room because they were classified.

[..]

[ Bericht 25% gewijzigd door Kijkertje op 19-03-2020 03:14:23 ]
pi_192134888
Uit de laatste Corona-persco een vraag van Kaitlin Collins aan POTUS:
quote:
Q But we knew for weeks we needed more ventilators, so why did it take so long?

THE PRESIDENT: Well, we knew — it depends. It depends on how it goes. Worst case, absolutely. Best case, not at all. So we’re going to have to see where it goes. But we are ordering thousands and thousands of ventilators. And they’re complex. You know, these are complex machines, and — but we’re ordering them.
:?
  Overall beste user 2022 donderdag 19 maart 2020 @ 04:11:54 #43
3928 Ulx
pi_192134914
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 22:46 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Wil je daarmee zeggen dat de onzichtbare hand geen gelijk heeft? Ben je een communist geworden?
  donderdag 19 maart 2020 @ 06:24:49 #44
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_192135235
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 22:01 schreef Ulx het volgende:

grenzen sluiten werkt niet. het coronavirus heeft geen paspoort en toch verspreidt het zich globaal.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  donderdag 19 maart 2020 @ 06:32:57 #45
384435 klappernootopreis
pi_192135262
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 01:30 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Probeer volgende keer eens koffie zonder cafeïne.
bevalt dit antwoord je niet? De kern van zijn reactie is spot on. Je probeert hier nog steeds een politiek spelletje te spelen, net als Trump, en bij voorkeur over de ruggen van geinfecteerden.
  donderdag 19 maart 2020 @ 07:12:25 #46
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_192135439
quote:
7s.gif Op woensdag 18 maart 2020 21:56 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

[..]

[..]

Uhuh. Is goed jongen.
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 12:59 schreef Montov het volgende:
Het tij kan snel keren. Trump hoeft maar 1 keer iets daadkrachtig te roepen en de hele GOP verklaart hem weer heilig. Dat zie je zelfs bij users in het Corona subforum waar Trump geweldige maatregelen treft (veel testkits in bestelling! Noodfondsen aangesproken!) terwijl wekenlange onzin al snel wordt vergeten. Maar Rutte is wel de boeman in hun ogen want hier worden geen harde maatregelen getroffen (?).
Géén kloon van tvlxd!
  donderdag 19 maart 2020 @ 07:19:39 #47
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_192135501
quote:
9s.gif Op donderdag 19 maart 2020 01:26 schreef Kijkertje het volgende:
JasonSCampbell twitterde op donderdag 19-03-2020 om 00:34:31 Even by Lou Dobbs standards, this poll has really strong North Korean vibes https://t.co/wmbIHWth7d reageer retweet
[ afbeelding ]

:X 8)7
Dit soort staatspropaganda lijkt wel op de NOS!
Géén kloon van tvlxd!
  Overall beste user 2022 donderdag 19 maart 2020 @ 07:29:33 #48
3928 Ulx
pi_192135584
GeoffRBennett twitterde op donderdag 19-03-2020 om 01:33:40 The shortage of face masks is so severe that the CDC is now advising nurses and other health care providers that they can "use homemade masks" like a "bandana" or "scarf" "as a last resort" -- even though it admits the effectiveness "is unknown."
https://t.co/nA5D9gXgoi reageer retweet
pi_192136531
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 19:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Weet je waar ik pas echt verdrietig van word? Nederlanders die Rutte (en de rest van het kabinet) compleet met de grond gelijk maken vanwege de wijze waarop hij de coronacrisis aanvliegt, om in dezelfde adem Trump op te hemelen vanwege zijn corona-aanpak.

Misschien moet je ze met een plank slaan.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator donderdag 19 maart 2020 @ 10:07:28 #51
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_192137844
quote:
Ik snap de ophef ook niet zo. We hebben het wel over de Mexicaanse griep of de Spaanse griep maar het Chinese virus zou niet kunnen?

Overigens denk ik wel dat Trump het expres zo noemt ipv Covid-19, maar het zou ook nog kunnen dat dat laatste gewoon te moeilijk voor 'm is om te onthouden. :+
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  donderdag 19 maart 2020 @ 10:21:49 #52
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_192138161
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 10:07 schreef Mike het volgende:

[..]

Ik snap de ophef ook niet zo. We hebben het wel over de Mexicaanse griep of de Spaanse griep maar het Chinese virus zou niet kunnen?

Overigens denk ik wel dat Trump het expres zo noemt ipv Covid-19, maar het zou ook nog kunnen dat dat laatste gewoon te moeilijk voor 'm is om te onthouden. :+
Tuurlijk doet ie dat expres, iedereen noemt het het coronavirus, maar meneertje moet weer deflecteren.
  donderdag 19 maart 2020 @ 10:24:14 #53
384435 klappernootopreis
pi_192138203
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 10:21 schreef Zelva het volgende:

[..]

Tuurlijk doet ie dat expres, iedereen noemt het het coronavirus, maar meneertje moet weer deflecteren.
misschien wil hij Covid-19 niet uitspreken, klinkt veel te slim.
pi_192138619
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 10:07 schreef Mike het volgende:

[..]

Paradoxaal genoeg kwam de Spaanse Griep uit de USA. We zouden het dus eigenlijk de VS-griep moeten noemen.
pi_192138700
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 10:24 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

misschien wil hij Covid-19 niet uitspreken, klinkt veel te slim.
Nee, hij wil een cullture war starten waar types als John King in de post van Nober in meegaan terwijl ze dat waarschijnlijk beter niet kunnen doen. Trumpfans en ander publiek wat er gevoelig voor is krijgt dat dan enorm uitvergroot voorgeschoteld alsof het echt enorm zou spelen.

Het leidt immers nogal handig af van zijn ernstige falen voor een maand in deze kwestie en geeft ze bovendien iets om zelf verontwaardigd over te zijn.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_192138795
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 10:50 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Nee, hij wil een cullture war starten waar zo'n John King en andere types in de post van Nober in meegaan terwijl ze dat waarschijnlijk beter niet kunnen doen. Trumpfans en ander publiek wat er gevoelig voor is krijgt dat dan enorm uitvergroot voorgeschoteld alsof het echt enorm zou spelen. Het leidt immers nogal handig af van zijn ernstige falen voor een maand in deze kwestie en geeft ze bovendien iets om zelf verontwaardigd over te zijn.
Het is natuurlijk ook wel ironisch. Hier schreeuwen Geert en Thierry om het hardst om zo draconisch mogelijke maatregelen. Trump en de Republikeinse propagandamachine hebben heel hard lopen roepen dat dit hele virus maar één grote overdreven campagne is van de Democraten om de huidige regering zwart te maken. Feitelijk zou je hier iets van een consistente politieke opvatting over kunnen hebben, maar de kliekjesdenkers steken zo niet in elkaar. Die moeten schoppen tegen 'de DNC, D66, links' en juichen voor Trump, Geert en Thierry. Dan gooi je er dus maar weer zoiets tegenaan.
  donderdag 19 maart 2020 @ 10:59:40 #57
384435 klappernootopreis
pi_192138840
Kijk, we mogen "users" die dit soort crap plaatsen geen trollen meer noemen wat dat is "ongewenst" Maar het is nu niet het moment om er iets aan te doen. helaas. :{
pi_192138890
Kan een van jullie eens een voorbeeldje geven waar mensen hier schreeuwen om het beleid van Baudet en Wilders om vervolgens het beleid van Trump toe te juichen?

Een quote zou wel erg leuk zijn, of is het weer het bekende vechten tegen windmolens zoals ik hier gewend ben.
  donderdag 19 maart 2020 @ 11:12:27 #59
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_192139031
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 11:03 schreef Chivaz het volgende:
Kan een van jullie eens een voorbeeldje geven waar mensen hier schreeuwen om het beleid van Baudet en Wilders om vervolgens het beleid van Trump toe te juichen?

Een quote zou wel erg leuk zijn, of is het weer het bekende vechten tegen windmolens zoals ik hier gewend ben.
Geen idee man. Ik ben zowel pro Trump als pro Baudet. Maar qua beleid in deze crisis ben ik het met Rutte eens.

Wat nu? Pas ik misschien niet in jou hokje?
pi_192139039
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 11:03 schreef Chivaz het volgende:

Ervaring leert dat Nederlandse Trumpisten vaak ook PVV- en FvD-fans zijn. En in het coronaforum zag ik de afgelopen dagen meerdere Trumpfans meehuilen met Wilders en Baudet.
pi_192139314
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 06:32 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

bevalt dit antwoord je niet? De kern van zijn reactie is spot on. Je probeert hier nog steeds een politiek spelletje te spelen, net als Trump, en bij voorkeur over de ruggen van geinfecteerden.
Het is dom geschreeuw gevoed door haat voor Trump. Bovendien word mij er van mij verwacht dat ik zijn beleid moet verdedigen en word er gesuggereerd dat ik een racist ben.
pi_192139330
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 11:12 schreef Tlaloc het volgende:

[..]

Geen idee man. Ik ben zowel pro Trump als pro Baudet. Maar qua beleid in deze crisis ben ik het met Rutte eens.

Wat nu? Pas ik misschien niet in jou hokje?
Ik ben geen hokjes denker, ik weet ook niet wat ik met jou reactie moet.
  donderdag 19 maart 2020 @ 11:33:43 #63
384435 klappernootopreis
pi_192139371
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 11:30 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Het is dom geschreeuw gevoed door haat voor Trump. Bovendien word mij er van mij verwacht dat ik zijn beleid moet verdedigen en word er gesuggereerd dat ik een racist ben.
ze hebben nu een reden om hem te haten. Het oeverloze gebral van Trump van de afgelopen weken begint nu levens te kosten. neem een voorbeeld aan Rutte, dat is niet mijn politicus, maar hij maakt er in elk geval geen paniekzooitje van.
pi_192139511
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 11:33 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

ze hebben nu een reden om hem te haten. Het oeverloze gebral van Trump van de afgelopen weken begint nu levens te kosten. neem een voorbeeld aan Rutte, dat is niet mijn politicus, maar hij maakt er in elk geval geen paniekzooitje van.
Het downplayen van Trump was een domme fout wat idd levens gaat kosten. In dat licht verbaast het mij dat je de aanpak van Rutte wel waardeert. Ook wij in Nederland lopen achter de feiten aan en het feit dat Rutte welbespraakt is doet niets af aan het feit dat zijn plannen ronduit gevaarlijk zijn voor mensen met een zwakkere weerstand.
  donderdag 19 maart 2020 @ 11:47:22 #65
384435 klappernootopreis
pi_192139738
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 11:39 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Het downplayen van Trump was een domme fout wat idd levens gaat kosten.
En je denkt werkelijk dat hij er niet veel meer heeft gemaakt of nog zal maken? De eerste fout was om een grefo als Mike Pence het werk van een expert te geven. Het downplayen was hoe dan ook dom, maar dit wisten we al. Verstandige mensen nemen hem toch al niet meer serieus. Zijn mond is het probleem dan ook niet, maar zijn besluiten. Ontmanteling van het responce team mbt virussen In 2018, the Trump administration fired the government’s entire pandemic response chain of command, including the White House management infrastructure. Is er o.a. een van. Tel uit je winst.
pi_192139754
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 11:30 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Geen idee of jij een racist bent. Wat ik wel weet is dat jij een Trump-fan bent.

En ik kan er simpelweg met mijn verstand niet bij dat er in dit stadium nog mensen (zeker Nederlanders) zijn die Trump beschouwen als een competent en betrouwbaar leider. Dat is trouwens geen overdrijving. Ik snap dat dus echt niet. Ik doe m'n best om te denken waarom iemand Trump een goede leider zou vinden, maar dat lukt mij gewoon niet. De man bewijst immers keer op keer dat hij ongeïnformeerd, incompetent en ongeïnteresseerd is en zijn eigen belangen boven die van anderen (lees: zijn onderdanen) stelt.
  donderdag 19 maart 2020 @ 11:48:34 #67
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_192139770
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 11:33 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

En het downplayen van Obama tijdens de varkensgriep van 2009? Iets van 15k doden.
pi_192139815
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 11:39 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Het downplayen van Trump was een domme fout wat idd levens gaat kosten. In dat licht verbaast het mij dat je de aanpak van Rutte wel waardeert. Ook wij in Nederland lopen achter de feiten aan en het feit dat Rutte welbespraakt is doet niets af aan het feit dat zijn plannen ronduit gevaarlijk zijn voor mensen met een zwakkere weerstand.
Rutte volgt gewoon de koers die is uitgestippeld door het RIVM. En het scheelt ook dat onze premier niet wekenlang wilde claims over het coronavirus de wereld in heeft lopen slingeren.

Verder zit Nederland in een vergaande lockdown. Het publieke leven ligt de facto stil. In de VS gebeurt dat ook op sommige plekken, maar daarbij zijn het lokale leiders die daartoe overgaan. De federale overheid (lees: het Witte Huis) laat het op veel fronten afweten.
pi_192139832
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 11:48 schreef Tlaloc het volgende:

[..]

En het downplayen van Obama tijdens de varkensgriep van 2009? Iets van 15k doden.
Waarom begin je in vredesnaam over Obama?
  donderdag 19 maart 2020 @ 11:52:35 #70
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_192139863
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 11:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat is de echo van zijn kamer die je hoort.
Géén kloon van tvlxd!
  donderdag 19 maart 2020 @ 11:53:44 #71
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_192139889
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 11:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Omdat er in 2009 iets soortgelijks aan de hand was in de VS met de swine flu?

Media waren toen behoorlijk minder kritisch, terwijl Obama überhaupt niet ingreep.
pi_192139934
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 11:53 schreef Tlaloc het volgende:

[..]

Media waren toen behoorlijk minder kritisch, terwijl Obama überhaupt niet ingreep.
En wat de fuck hebben wij hier nu te maken met wat Obama elf jaar geleden deed? Wat hebben wij te bouten met de media?

Het gaat over het hier en nu. Als 'ja, maar Obama' je argument is om het geblunder van Trump recht te lullen, dan stel ik voor dat je lekker je browser sluit.
  Overall beste user 2022 donderdag 19 maart 2020 @ 11:56:52 #73
3928 Ulx
pi_192139945
quote:

[..]

terwijl Obama überhaupt niet ingreep.
Kletskoek.

quote:
the first case was reported on April 15, 2009, and the government declared H1N1 a public health emergency on the April 26. The first test to detect the new virus was approved by the FDA two days later. Shipments of the new CDC test began May 1.
Je bent in de war met het nietsdoen van Trump vanaf januari.
pi_192139962
quote:

[..]

https://www.npr.org/2020/(...)-flu?t=1584615399906
  donderdag 19 maart 2020 @ 11:59:00 #75
384435 klappernootopreis
pi_192139997
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 11:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En wat de fuck hebben wij hier nu te maken met wat Obama elf jaar geleden deed? Wat hebben wij te bouten met de media?

Het gaat over het hier en nu. Als 'ja, maar Obama' je argument is om het geblunder van Trump recht te lullen, dan stel ik voor dat je lekker je browser sluit.
ik sluit me hier bij aan. Bovendien de lijkenzakken in de Vs zijn nog niet geteld.
  donderdag 19 maart 2020 @ 12:00:04 #76
384435 klappernootopreis
pi_192140019
quote:
^O^ goed opgelet, Monolith!
pi_192140347
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 11:48 schreef Tlaloc het volgende:

[..]

Zielig Trump napraten zeg :')
Цой жив
  donderdag 19 maart 2020 @ 12:18:57 #78
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_192140414
Ja maar Obama ja maar Hillary’s e-mails ja maar seniele Biden ja maar China hield alles geheim ja maar Europa slecht slecht

:')
pi_192141289
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 11:47 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

En je denkt werkelijk dat hij er niet veel meer heeft gemaakt of nog zal maken? De eerste fout was om een grefo als Mike Pence het werk van een expert te geven. Het downplayen was hoe dan ook dom, maar dit wisten we al. Verstandige mensen nemen hem toch al niet meer serieus. Zijn mond is het probleem dan ook niet, maar zijn besluiten. Ontmanteling van het responce team mbt virussen In 2018, the Trump administration fired the government’s entire pandemic response chain of command, including the White House management infrastructure. Is er o.a. een van. Tel uit je winst.
Pence word omgeven door experts en deskundigen die hem adviseren over de te nemen stappen. Dat hij een christelijke man is zegt helemaal niets over zijn capaciteiten als leider.
Je bevind je op hetzelfde niveau als de lui die vinden dat Arib geen voorzitter moet zijn vanwege het feit dat ze een moslim is.
pi_192141338
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 13:10 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Pence word omgeven door experts en deskundigen die hem adviseren over de te nemen stappen. Dat hij een christelijke man is zegt helemaal niets over zijn capaciteiten als leider.
Je bevind je op hetzelfde niveau als de lui die vinden dat Arib geen voorzitter moet zijn vanwege het feit dat ze een moslim is.
Dat Pence religieus is hoeft an sich geen probleem is. Zorgwekkender is bijvoorbeeld de afhandeling van de HIV uitbraak in Indiana toen hij daar gouverneur was:
https://www.politico.com/(...)utbreak-worse-118648
  donderdag 19 maart 2020 @ 13:17:48 #81
39333 Zelva
pi_192141438
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 13:10 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Pence word omgeven door experts en deskundigen die hem adviseren over de te nemen stappen.
Noem er eens een paar. En waarom staat dan niet een van die experts en deskundigen aan het hoofd? Wat is de toegevoegde waarde van Pence hierin dan?

quote:
Dat hij een christelijke man is zegt helemaal niets over zijn capaciteiten als leider.
Noem eens iets qua capaciteiten of kwaliteiten die Pence heeft, en dan met name in relatie tot deze crisis.

Arib zit niet op de voorzittersstoel omdat ze moslim is, maar omdat ze kwaliteiten als voorzitter heeft. Pence daarentegen is enkel en alleen vice-president geworden omdat hij een bepaald type christen is en daarmee een bepaalde groep binnen de Verenigde Staten aanspreekt. Wat hij voor de rest in die functie doet, joost mag het weten. Hij heeft ook niets laten zien, en doet dat nog steeds niet.
  donderdag 19 maart 2020 @ 13:18:55 #82
384435 klappernootopreis
pi_192141461
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 13:13 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat Pence religieus is hoeft an sich geen probleem is. Zorgwekkender is bijvoorbeeld de afhandeling van de HIV uitbraak in Indiana toen hij daar gouverneur was:
Vandaar mijn wantrouwen in een vicepresident die alleen maar op die plaats zit om de religieuze deel van de trump achterban tevreden te stellen. Want wat heeft die Wethouder Hekking de afgelopen 3 en een half jaar überhaupt gedaan?
  donderdag 19 maart 2020 @ 13:22:41 #83
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_192141532
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 13:18 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Vandaar mijn wantrouwen in een vicepresident die alleen maar op die plaats zit om de religieuze deel van de trump achterban tevreden te stellen. Want wat heeft die Wethouder Hekking de afgelopen 3 en een half jaar überhaupt gedaan?
Boos gekeken aan de Noord-Koreaanse grens
pi_192141614
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 13:13 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik kan mij goed voorstellen dat Pence weinig trek had om junks te voorzien van schone naalden. Dat hij uiteindelijk overstag is gegaan betekent dat hij zijn eigen principes opzij kan zetten voor het algemeen belang.
Persoonlijk had ik meer gezien in het verplicht laten afkicken van junks en zorgen dat ze de juiste behandeling krijgen ipv het faciliteren van drugsgebruik.
pi_192141808
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 13:27 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik kan mij goed voorstellen dat Pence weinig trek had om junks te voorzien van schone naalden. Dat hij uiteindelijk overstag is gegaan betekent dat hij zijn eigen principes opzij kan zetten voor het algemeen belang.
Persoonlijk had ik meer gezien in het verplicht laten afkicken van junks en zorgen dat ze de juiste behandeling krijgen ipv het faciliteren van drugsgebruik.
Het kapot laten gaan van junks is een christelijk principe?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_192141931
quote:
2s.gif Op donderdag 19 maart 2020 13:37 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Het kapot laten gaan van junks is een christelijk principe?
Junks hun destructieve gebruiken faciliteren sluit niet aan op de christelijke waarden.
Met het geven van schone naalden krijgen ze misschien geen HIV maar de gevolgen van het drugsgebruik op hun zelf en de samenleving zijn nog steeds tragisch.
Een junk valt maar op een manier te helpen en dat is niet met het faciliteren van drugsgebruik, je beperkt misschien de schade die ze berokkenen op de samenleving maar het is slechts symptoombestrijding. Het doel is natuurlijk dat die mensen niet meer gaan gebruiken.

Ik snap eigenlijk niet waarom ik hier op reageer, het is goedkoop proberen te scoren met een nietszeggende oneliner van een persoon die waarschijnlijk nooit een bijbel heeft opengeslagen.
pi_192141957
quote:

[..]

Godzijdank heb jij daar niets over te zeggen. Verplicht afkicken werkt niet en werkt averechts, als je even Googled kun je de studies daarover vinden.

quote:
A 2016 report by the Massachusetts Department of Public Health found that people who were involuntarily committed were more than twice as likely to die of an opioid-related overdose than those who chose to go into treatment.

Another 2016 study published in the International Journal of Drug Policy found little evidence that mandatory drug treatment helps people stop using drugs or reduces criminal recidivism.

“There appears to be as much evidence that [compulsory treatment] is ineffective, or in fact harmful, as there is evidence that it is effective,” said study author Dan Werb, PhD, who’s also an epidemiologist and policy analyst at the University of California at San Diego (UCSD).
pi_192142031
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 13:43 schreef Chivaz het volgende:

Ik snap eigenlijk niet waarom ik hier op reageer, het is goedkoop proberen te scoren met een nietszeggende oneliner van een persoon die waarschijnlijk nooit een bijbel heeft opengeslagen.
Vertel, waar schrijft de Bijbel over junks laten afkicken? Er staat wel in "Heb uw naaste lief" en "Doe een ander niet aan wat je zelf niet zou willen"

Ga jij eerst zelf maar eens in de Bijbel kijken, hier wat mooie verzen die Trump en Pence niet naleven:

https://www.openbible.info/topics/how_to_treat_others
pi_192142105
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 13:43 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Junks hun destructieve gebruiken faciliteren sluit niet aan op de christelijke waarden.
Met het geven van schone naalden krijgen ze misschien geen HIV maar de gevolgen van het drugsgebruik op hun zelf en de samenleving zijn nog steeds tragisch.
Een junk valt maar op een manier te helpen en dat is niet met het faciliteren van drugsgebruik, je beperkt misschien de schade die ze berokkenen op de samenleving maar het is slechts symptoombestrijding. Het doel is natuurlijk dat die mensen niet meer gaan gebruiken.

Hehe, ik kom zelfs uit een streng katholiek nest. :s)

Verder had Pence, lang voordat het aantal HIV-infecties in zijn staat de klauwen uitliep, zich af moeten vragen waarom er juist in zijn staat überhaupt zoveel junks waren.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 19 maart 2020 @ 13:51:42 #90
384435 klappernootopreis
pi_192142116
We hebben het niet over bijbels of junks, we hebben het over een algehele incompetentie van de Amerikaanse regering. En er kan niet genoeg onderstreept worden dat het helemaal mis gaat daar, dus laat je niet afleiden graag!
pi_192142269
Donald Trump - "Many people have died that have never died before".

_O-
  donderdag 19 maart 2020 @ 14:01:58 #92
384435 klappernootopreis
pi_192142334
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 13:59 schreef Tijger_m het volgende:
Donald Trump - "Many people have died that have never died before".

_O-
zei die dat echt? heb je een link?
pi_192142364
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 14:01 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

zei die dat echt? heb je een link?
Nee, is fake

https://www.snopes.com/fact-check/trump-quote-never-died-before/
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
  donderdag 19 maart 2020 @ 14:04:57 #94
384435 klappernootopreis
pi_192142398
quote:
2s.gif Op donderdag 19 maart 2020 13:51 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Hehe, ik kom zelfs uit een streng katholiek nest. :s)

Verder had Pence, lang voordat het aantal HIV-infecties in zijn staat de klauwen uitliep, zich af moeten vragen waarom er juist in zijn staat überhaupt zoveel junks waren.
Pence als gouverneur, dat wil je alleen maar stoned ondergaan.
pi_192142401
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 13:48 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Vertel, waar schrijft de Bijbel over junks laten afkicken? Er staat wel in "Heb uw naaste lief" en "Doe een ander niet aan wat je zelf niet zou willen"

Ga jij eerst zelf maar eens in de Bijbel kijken, hier wat mooie verzen die Trump en Pence niet naleven:

https://www.openbible.info/topics/how_to_treat_others
En waar staat het in de bijbel dat je destructief gedrag van je naasten moet faciliteren?
Dat jij het faciliteren van drugsgebruik uit wilt leggen als naastenliefde vind ik een bijzondere interpretatie van wat er geschreven staat.
  donderdag 19 maart 2020 @ 14:06:45 #96
384435 klappernootopreis
pi_192142453
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 14:05 schreef Chivaz het volgende:

[..]

En waar staat het in de bijbel dat je destructief gedrag van je naasten moet faciliteren?
Dat jij het faciliteren van drugsgebruik uit wilt leggen als naastenliefde vind ik een bijzondere interpretatie van wat er geschreven staat.
en hoe interpreteer je naastenliefde met het opsluiten van kinderen bij de Mexicaanse grens? Staat dit ergens beschreven?
  donderdag 19 maart 2020 @ 14:07:17 #97
39333 Zelva
pi_192142472
Het is weer eens tijd voor:

pi_192142749
quote:

[..]

Maar dat is nou typisch het soort 'moral righteousness over evidence based harm reduction' waar ik me zorgen over zou maken als iemand verwacht wordt een crisis onder controle te krijgen. En het gaat natuurlijk wel even wat verder dan 'weinig trek hebben om junks van schone naalden te voorzien' zoals in het stuk in the Lancet ook aardig uiteengezet wordt.
  donderdag 19 maart 2020 @ 14:21:32 #99
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_192142885
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 14:05 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Hoe kom je er eigenlijk bij dat het gedrag faciliteert? :?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_192143226
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 14:17 schreef Monolith het volgende:

[..]

Maar dat is nou typisch het soort 'moral righteousness over evidence based harm reduction' waar ik me zorgen over zou maken als iemand verwacht wordt een crisis onder controle te krijgen. En het gaat natuurlijk wel even wat verder dan 'weinig trek hebben om junks van schone naalden te voorzien' zoals in het stuk in the Lancet ook aardig uiteengezet wordt.
Ach, thoughts and prayers, he? Daar is Pence goed in, gebedsbijeenkomsten houden met zijn crisis team. Verder komt er niet veel uit.

Ondertussen verwacht NY een tekort van 50.000 ziekenhuis bedden dus stuurt Trump een marine hospitaalschip met een maximum capaciteit van 1000 patienten en roept zich uit tot "War President".

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 19-03-2020 14:36:41 ]
  donderdag 19 maart 2020 @ 15:25:53 #101
384435 klappernootopreis
pi_192144425
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 14:35 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ach, thoughts and prayers, he? Daar is Pence goed in, gebedsbijeenkomsten houden met zijn crisis team. Verder komt er niet veel uit.

Ondertussen verwacht NY een tekort van 50.000 ziekenhuis bedden dus stuurt Trump een marine hospitaalschip met een maximum capaciteit van 1000 patienten en roept zich uit tot "War President".
dat schip ligt trouwens ook nog midden in de renovatie..
pi_192144460
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 15:25 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

dat schip ligt trouwens ook nog midden in de renovatie..
Waarom ben ik niet verrast?
  Overall beste user 2022 donderdag 19 maart 2020 @ 16:30:44 #103
3928 Ulx
pi_192145504
kylegriffin1 twitterde op donderdag 19-03-2020 om 14:00:02 American workers are getting laid off at an unprecedented pace, and the government safety net appears ill-equipped to handle the surge in the unemployed.

More than a million workers are expected to lose their jobs by the end of March, economists say. https://t.co/OfrQvdiPub reageer retweet
pi_192145616
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 15:27 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Waarom ben ik niet verrast?
Schip “groot wit schip met rode kruizen erop” ligt in San Diego...

OMGnog geen president heeft gedaan wat trump heeft gedaan.
Long before iemand begreep wat eraan de hand was.
Leugen na leugen over toen en nu en de toekomst...atm.

Factcheckers: werk aan de winkel.
pi_192145638
En als het nou alleen Pence was (die er nmm alleen maar is om POTUS op te hemelen bij iedere persco) maar om de verwarring groter te maken leidt Kushner ook nog eens zijn eigen team:

K8brannen twitterde op donderdag 19-03-2020 om 13:04:12 Get Kushner out of there and hand this problem over to an Army general with a background in logistics.
https://t.co/12v4UpciAE reageer retweet
Kushner coronavirus team sparks confusion, plaudits inside White House response efforts
quote:
Jared Kushner, President Trump’s son-in-law and a senior adviser, has created his own team of government allies and private industry representatives to work alongside the administration’s official coronavirus task force, adding another layer of confusion and conflicting signals within the White House’s disjointed response to the crisis.

Kushner, who joined the administration’s coronavirus efforts last week, is primarily focused on attempting to set up drive-through testing sites with the help of technology and retail executives, as well as experts in health-care delivery. The goal, officials familiar with the work said, is to have limited testing in a handful of cities running by Friday and to expand the project from there.

But Kushner’s team is causing confusion among many officials involved in the response, who say they are unsure who is in charge given Kushner’s dual role as senior adviser and Trump family member. Some have privately dubbed his team a “shadow task force” whose requests they interpret as orders they must balance with regular response efforts.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Overall beste user 2022 donderdag 19 maart 2020 @ 16:43:05 #106
3928 Ulx
pi_192145675
ryanstruyk twitterde op donderdag 19-03-2020 om 04:16:26 Reported US coronavirus cases in March via @CNN:

3/1: 89
3/2: 105
3/3: 125
3/4: 159
3/5: 227
3/6: 331
3/7: 444
3/8: 564
3/9: 728
3/10: 1,000
3/11: 1,267
3/12: 1,645
3/13: 2,204
3/14: 2,826
3/15: 3,505
3/16: 4,466
3/17: 6,135
Now: 8,760 reageer retweet
Gaat hard. Geen wonder dat Trump het in de doofpot wilde. Verdubbeling elke twee tot drie dagen.
pi_192145735
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 16:43 schreef Ulx het volgende:
ryanstruyk twitterde op donderdag 19-03-2020 om 04:16:26 Reported US coronavirus cases in March via @:CNN:

Gaat hard. Geen wonder dat Trump het in de doofpot wilde. Verdubbeling elke twee tot drie dagen.
In context, dat is twee keer zo snel, de toename, dan in Italie.
pi_192145882
Tulsi Gabbard gooit de handdoek en endorsed Biden:

https://www.washingtonpos(...)5b16dafaa_story.html

En toen waren er nog twee.
pi_192145899
Goh, ze staan nu eindelijk op gepaste afstand van elkaar tijdens de persco.
pi_192145942
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 14:07 schreef Zelva het volgende:
Het is weer eens tijd voor:

Die kende ik nog niet. :D .
I´m back.
pi_192145947
ABC twitterde op donderdag 19-03-2020 om 16:48:27 Pres. Trump touts chloroquine, an old malaria drug, that doctors say may help treat novel coronavirus, claims it will be available "almost immediately."

Read more about chloroquine: https://t.co/cYt0fxdlfB https://t.co/9oPsMSD3HV reageer retweet
Ze gaan nu experimenteren met een malariadrug? Het klinkt behoorlijk wanhopig.
  donderdag 19 maart 2020 @ 16:58:48 #112
8369 speknek
Another day another slay
pi_192145972
Chloroquine wordt al veel gegeven aan coronapatienten, ook in Nederland.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_192146005
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 16:58 schreef speknek het volgende:
Chloroquine wordt al veel gegeven aan coronapatienten, ook in Nederland.
Ah het is helemaal niks nieuws dus....
pi_192146131
quote:
6s.gif Op donderdag 19 maart 2020 17:00 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Ah het is helemaal niks nieuws dus....
Nee, natuurlijk niet maar de liegende kleuter moet wat te melden hebben en doen alsof hij weet waar het over gaat.
pi_192146140
En wat wordt hiermee bedoeld?

ddale8 twitterde op donderdag 19-03-2020 om 17:05:33 Pence says they have "literally identified tens of thousands of ventilators" that can be "converted to treat patients." He says "we remain increasingly confident that we will have the ventilators that we need." reageer retweet
pi_192146168
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 17:06 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk niet maar de liegende kleuter moet wat te melden hebben en doen alsof hij weet waar het over gaat.
:Y En alsof ze de eerste in de wereld zijn die op dit briljante idee kwamen.
pi_192146198
ddale8 twitterde op donderdag 19-03-2020 om 17:09:00 Dr. Birx says test positive rate is in the 10-11% range. She says over 50% of the cases around the country come from three states, and, also, 50% of the cases come from 10 counties. reageer retweet
pi_192146360
POTUS vindt het niet de taak van de administratie om dingen te bestellen :')

Filmpje in tweet:
atrupar twitterde op donderdag 19-03-2020 om 17:13:40 TRUMP passes the buck: "Governors are supposed to be doing a lot of this work ... the federal government is not supposed to be out there buying vast amounts of items, and then shipping. We're not a shipping clerk. As with testing -- the governors are supposed to be doing it." https://t.co/UiwKIttBPr reageer retweet
  donderdag 19 maart 2020 @ 17:23:51 #119
62913 Blik
The one and Only!
pi_192146507
Trump was natuurlijk al een drama op zich, maar tijdens een crisis zie je pas uit welk hout een president gesneden is...

Als dit geen landslide overwinning voor de democraten wordt weet ik het ook niet meer
pi_192146642
quote:
9s.gif Op donderdag 19 maart 2020 17:18 schreef Kijkertje het volgende:
POTUS vindt het niet de taak van de administratie om dingen te bestellen :')

Filmpje in tweet:
atrupar twitterde op donderdag 19-03-2020 om 17:13:40 TRUMP passes the buck: "Governors are supposed to be doing a lot of this work ... the federal government is not supposed to be out there buying vast amounts of items, and then shipping. We're not a shipping clerk. As with testing -- the governors are supposed to be doing it." https://t.co/UiwKIttBPr reageer retweet
Wat een leiderschap _O_
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 19 maart 2020 @ 17:38:15 #121
426493 crew  PippenScottie
pi_192146895
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 17:23 schreef Blik het volgende:
Trump was natuurlijk al een drama op zich, maar tijdens een crisis zie je pas uit welk hout een president gesneden is...

Als dit geen landslide overwinning voor de democraten wordt weet ik het ook niet meer
Vergis je niet in het aantal Amerikanen dat uit hetzelfde hout als de president is gesneden.
My friends all drive horses
pi_192146934
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 16:53 schreef Tijger_m het volgende:

Ik neem aan dat al die fans van Gabbard hier op fok nu voor Biden gaan. :P
pi_192146972
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 17:38 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Vergis je niet in het aantal Amerikanen dat uit hetzelfde hout als de president is gesneden.
Idd check alleen maar op FB de reacties :')
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_192146982
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 17:38 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Dit vrees ik ook.
pi_192146985
Fimpje in tweet:
atrupar twitterde op donderdag 19-03-2020 om 17:25:51 TRUMP: "Nobody knew there'd be a pandemic." https://t.co/Cm3dM9ZFOi reageer retweet
Leugenaar, je was gewaarschuwd en je hebt in 2018 de Pandemic Unit opgeheven!

Trump disbanded NSC pandemic unit that experts had praised
pi_192147085
quote:
18s.gif Op donderdag 19 maart 2020 17:42 schreef Kijkertje het volgende:
Fimpje in tweet:
atrupar twitterde op donderdag 19-03-2020 om 17:25:51 TRUMP: "Nobody knew there'd be a pandemic." https://t.co/Cm3dM9ZFOi reageer retweet
Leugenaar, je was gewaarschuwd en je hebt in 2018 de Pandemic Unit opgeheven!

Trump disbanded NSC pandemic unit that experts had praised
Wél waar, impotus zei het zojuist nog op de presser.
Hij zag al lang de bui hangen...eerder dan wie ook.🇺🇸
pi_192147208
”over de grote witte schepen met een rood kruis”
”Esser confirms Navy hospital ships won't treat coronavirus patients and will take weeks to deploy”

https://mobile.twitter.com/cnn/status/1240400372939792386
pi_192147484
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 17:51 schreef AnneX het volgende:
”Esser confirms Navy hospital ships won't treat coronavirus patients and will take weeks to deploy”

Nou ja, als die schepen andere patienten overnemen, kan het toch wel nuttig zijn. Maar ze hadden natuurlijk al lang in positie moeten zijn.
pi_192147494
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 17:51 schreef AnneX het volgende:

Misschien dat ik achterlijk ben maar Ik had beter verwacht van het leger daar.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_192147518
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 18:02 schreef vipergts het volgende:

[..]

Wat had je precies verwacht?
pi_192147601
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 16:53 schreef Tijger_m het volgende:

Goed van Gabbard. Ze staat veel dichter bij Sanders, maar ze weet dat ie niet kan winnen, en dat de primaries onnodig verlengen alleen maar ellende op gaat leveren. En dat er een gezamenlijke kandidaat tegen Trump nodig is.

Nu Sanders nog. God wat valt dat van hem tegen, zeg, dat ie er nog niet uit is gestapt.
pi_192147626
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 18:03 schreef Monolith het volgende:

[..]

Wat had je precies verwacht?
Dat ze er alleen even heen moesten varen, iig geen weken nodig hebben
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_192148044
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 18:08 schreef vipergts het volgende:

[..]

Als ze in dok liggen dan gaat dat niet en sowieso, als ze in San Diego liggen dan is het nog best een tijdje varen om in NYC af te meren.
pi_192148591
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 18:08 schreef vipergts het volgende:

[..]

De VS is vrij groot, dus zelfs als de direct zouden kunnen uitvaren, dan kan het nog wel even duren. Maar het is natuurlijk niet zo dat dit de reguliere bestemming voor dit soort schepen is, dus dat kan ook best nog wel even wat aanpassing vergen.
  Overall beste user 2022 donderdag 19 maart 2020 @ 19:20:46 #135
3928 Ulx
pi_192149406
WhiteHouse twitterde op donderdag 19-03-2020 om 18:01:18 When this virus is defeated, our great American economy will bounce back rapidly. https://t.co/812JGjlDIm reageer retweet
Mooi dat levens ook belangrijk zijn.
pi_192149468
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 18:26 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Als ze in dok liggen dan gaat dat niet en sowieso, als ze in San Diego liggen dan is het nog best een tijdje varen om in NYC af te meren.
Het leek zo mooi.
En ik vond mijzelve een zeurpiet, dat ik er gelijk al twijfels bij had.

Edit: https://mobile.twitter.co(...)/1240418544376053761
“Because some people only read headlines, here is an excerpt. Now everybody, take a breath!”
pi_192149674
Dit klopt ook al niet:

kylegriffin1 twitterde op donderdag 19-03-2020 om 18:00:30 Trump said anti-malaria drug chloroquine had been approved and could be given to coronavirus patients by doctors with a prescription.

An FDA spokesperson said the drug had not been approved for use in Covid-19 patients.
https://t.co/4bsHFHLpeX reageer retweet
pi_192150164
IanSams twitterde op donderdag 19-03-2020 om 16:52:04 Wow.

Trump’s administration simulated a deadly pandemic outbreak from China throughout 2019 and found the government response “underfunded, underprepared and uncoordinated”

They did next to nothing to fix it — and went on to propose even deeper CDC cuts

https://t.co/qNO7dt5juv reageer retweet
Before Virus Outbreak, a Cascade of Warnings Went Unheeded

Government exercises, including one last year, made clear that the U.S. was not ready for a pandemic like the coronavirus. But little was done.
  Overall beste user 2022 donderdag 19 maart 2020 @ 20:38:55 #139
3928 Ulx
pi_192151216
Waar is Fauci gebleven?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 19 maart 2020 @ 20:47:40 #140
pi_192151442
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 20:38 schreef Ulx het volgende:
Waar is Fauci gebleven?
Hij werd een beetje te populair. Hij wist waar hij het over had. En hij was zo brutaal om Trump te corrigeren als die feitelijk onjuiste dingen zei.

Dus... exit Fauci.

Arm Amerika.
pi_192151761
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 20:47 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Hij werd een beetje te populair. Hij wist waar hij het over had. En hij was zo brutaal om Trump te corrigeren als die feitelijk onjuiste dingen zei.

Dus... exit Fauci.

Arm Amerika.
Is dit een aanname of heb je hier een bron voor?

Verder mag je hopen dat er voldoende institutionele kennis bij de CDC en in de states zit om adequaat te handelen?! Echter wordt dat weersproken door de kennelijk lakse aanpak tot een paar dagen terug.
  Overall beste user 2022 donderdag 19 maart 2020 @ 22:02:22 #142
3928 Ulx
pi_192152994
Drowsy Don moet slapie-slapie doen. Drowsy Don beetje moeitje-moe.
pi_192153420
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 16:43 schreef Ulx het volgende:
ryanstruyk twitterde op donderdag 19-03-2020 om 04:16:26 Reported US coronavirus cases in March via @:CNN:

Als het op dit tempo doorgaat zitten ze over een maand op tien miljoen gevallen. :{
pi_192153479
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:24 schreef kipknots het volgende:

[..]

Als het op dit tempo doorgaat zitten ze over een maand op tien miljoen gevallen. :{
Nog veel meer. Ze hebben in verhouding tot Europese landen weinig getest en beginnen dat pas nu in te lopen. Vandaag ging het totaal naar meer dan 10k positief geteste gevallen.
  Overall beste user 2022 donderdag 19 maart 2020 @ 22:28:55 #145
3928 Ulx
pi_192153520
RobertFaturechi twitterde op donderdag 19-03-2020 om 22:05:06 NEW: After assuring the public about the government's coronavirus preparedness, Senate Intel chair Richard Burr, in one day, sold off up to $1.6 million is stock.

A week later, the market began its fall.

His committee was receiving daily briefings.

https://t.co/LlMDnKnYoQ reageer retweet
Zo zo.....
  Overall beste user 2022 donderdag 19 maart 2020 @ 22:30:53 #146
3928 Ulx
pi_192153556
alexwagner twitterde op donderdag 19-03-2020 om 13:29:07 This secret recording of @SenatorBurr suggests some in the GOP fully grasped how serious COVID 19 would be, but refused to say so publicly -- putting American lives at risk to maintain allegiance to the Trump WH: https://t.co/QJJT2manDT reageer retweet
  Overall beste user 2022 donderdag 19 maart 2020 @ 22:35:40 #147
3928 Ulx
pi_192153672
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:24 schreef kipknots het volgende:

[..]

mkraju twitterde op donderdag 19-03-2020 om 21:33:05 CNN: According to CNN Health’s tally of US cases, there are 11,523 cases in all 50 states and the District of Columbia and other U.S. territories, bringing the total number of coronavirus cases to 11,593. In total, 168 people have died. reageer retweet
pi_192153757
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:27 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Nog veel meer. Ze hebben in verhouding tot Europese landen weinig getest en beginnen dat pas nu in te lopen. Vandaag ging het totaal naar meer dan 10k positief geteste gevallen.
Ja, klopt. Maar je kan alleen uitgaan van de cijfers die je hebt.

Als ik reken met de cijfers van het RIVM en de verspreiding van de laatste dagen (iedere twee dagen x 1.5) zouden wij over een week of zes op 10.000.000 zitten :X

Exponentiële verspreiding is niet zo leuk.
pi_192154039
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:28 schreef Ulx het volgende:
RobertFaturechi twitterde op donderdag 19-03-2020 om 22:05:06 NEW: After assuring the public about the government's coronavirus preparedness, Senate Intel chair Richard Burr, in one day, sold off up to $1.6 million is stock.

A week later, the market began its fall.

His committee was receiving daily briefings.

https://t.co/LlMDnKnYoQ reageer retweet
Zo zo.....
Handelen met voorkennis is nog steeds illegaal.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  Overall beste user 2022 donderdag 19 maart 2020 @ 22:53:20 #150
3928 Ulx
pi_192154120
Zac_Petkanas twitterde op donderdag 19-03-2020 om 13:16:14 Last week, Donald Trump promised we’d have a web site where anyone could enter their symptoms, find out if they needed a test and be directed to where they could get one.

Where is it? reageer retweet
Goede vraag, @Trumpfans, weten jullie hier iets over?
  Overall beste user 2022 donderdag 19 maart 2020 @ 23:08:42 #151
3928 Ulx
pi_192154453
surveyusa twitterde op donderdag 19-03-2020 om 21:38:13 9% of working Americans (14 million) so far have been laid off as result of Coronavirus; 1 in 4 workers have had their hours reduced. Latest from SurveyUSA:

https://t.co/CSoFsHs0JT reageer retweet
Is de werkloosheid nu ook al hoger dan in begin 2017?
pi_192154950
Zojuist een avondronde twitter gedaan.
Het is om te huilen wat een slechte film dit is.
Weet niet waar te beginnen.
Wat een machteloos gevoel... -O-
pi_192155092
Kleine veelbetekenende dingen, met een sharpie
“ Close up of President notes is seen where he crossed out "Corona" and replaced it with "Chinese" Virus as he speaks with his coronavirus task force today at the White House. ”
https://mobile.twitter.co(...)/1240701140141879298
Foto in tweet.

Verder was er een vraag van een “planted” reporter, die een vraag stelde.
Context ben ik kwijt.
Blijkt fake, zij was van OANN en te zien op een foto op MAL mét trump, terwijl hij op de presser deed alsof hij haar niet kende.
pi_192155284
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 18:02 schreef vipergts het volgende:

[..]

Een leger of marine mobiliseert niet en doet niks zonder directe bevelen. Dus...

En is Fauci idd weg? Kan geen bron vinden zo snel. Zou wel toppunt van sneu zijn in deze situatie :{
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_192155521
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:53 schreef Ulx het volgende:
Zac_Petkanas twitterde op donderdag 19-03-2020 om 13:16:14 Last week, Donald Trump promised we’d have a web site where anyone could enter their symptoms, find out if they needed a test and be directed to where they could get one.

Where is it? reageer retweet
Goede vraag, @:Trumpfans, weten jullie hier iets over?
Die website is er wel maar is alleen voor Californie en heeft alleen een connectie naar 2 test centra in Californie en lag meteen op zijn reet:

https://arstechnica.com/g(...)ready-over-capacity/
pi_192155820
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:08 schreef Ulx het volgende:
surveyusa twitterde op donderdag 19-03-2020 om 21:38:13 9% of working Americans (14 million) so far have been laid off as result of Coronavirus; 1 in 4 workers have had their hours reduced. Latest from SurveyUSA:

https://t.co/CSoFsHs0JT reageer retweet
Is de werkloosheid nu ook al hoger dan in begin 2017?
kylegriffin1 twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 01:55:23 The Trump admin is asking state labor officials to delay releasing the precise number of unemployment claims they are fielding, an indication of how uneasy policymakers are about further roiling a stock market already plunging in response to coronavirus. https://t.co/G1N8qUEtbE reageer retweet
pi_192155935
Acyn twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 02:04:43 Tucker Carlson calls for Senator Burr to resign and await prosecution for insider trading if he cannot provide a reasonable explanation for his actions. He goes on to say it appears that Senator Burr betrayed his country in a time of crisis https://t.co/q7yJa5wjuA reageer retweet
Best bizar, maar ik krijg door het corona virus de laatste tijd best veel respect voor Tucker
pi_192156011
Nog eentje:

kylegriffin1 twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 02:05:43 The Daily Beast: Republican Sen. Kelly Loeffler sold off seven figures worth of stock holdings in the days and weeks after a private, all-senators meeting on the novel coronavirus that subsequently hammered U.S. equities. https://t.co/PWUVuuTE6T reageer retweet
pi_192156190
quote:
15s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 02:59 schreef Kijkertje het volgende:
Nog eentje:

kylegriffin1 twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 02:05:43 The Daily Beast: Republican Sen. Kelly Loeffler sold off seven figures worth of stock holdings in the days and weeks after a private, all-senators meeting on the novel coronavirus that subsequently hammered U.S. equities. https://t.co/PWUVuuTE6T reageer retweet
5 inmiddels waaronder Feinstein van Cali
pi_192156205
  Overall beste user 2022 vrijdag 20 maart 2020 @ 06:13:34 #161
3928 Ulx
pi_192156397
quote:
9s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 04:12 schreef Kijkertje het volgende:
[ afbeelding ]
Afleiden van het werkelijke probleem van Trump. Zijn enorme incompetentie en de corruptie. Meer is het niet. Een doorzichtig truukje.
  Overall beste user 2022 vrijdag 20 maart 2020 @ 06:14:39 #162
3928 Ulx
pi_192156400
Acosta twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 02:53:02 CNN: California governor orders all 40 million residents to stay at home to prevent spread of coronavirus reageer retweet
Dat is een flinke aderlating.
pi_192156830
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 04:06 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Tja als het hun zelf treft hebben ze echt geen moeite om tot dezelfde conclusie te komen.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 08:10:45 #164
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_192157390
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 04:06 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Loefler ontkent trouwens: https://mobile.twitter.co(...)/1240856941435502592

Heb je een bron voor de drie anderen naast Burr en Loefler?
pi_192157428
Toch is dit volgens mij cynisch genoeg allemaal geen gevalletje insider trading. Als er specifiek was gehandeld op basis van bijvoorbeeld het aantal gevallen dat bewust was laaggehouden in publieke uitingen of iets dergelijks zou je daarvan kunnen spreken. Nu is het vooral de boel publiekelijk bagatelliseren, net zoals ze op Fox doen. Het is vooral cynisch.
  Overall beste user 2022 vrijdag 20 maart 2020 @ 08:19:23 #166
3928 Ulx
pi_192157530
Die Burr en co aanpakken volgens de europese joods-christelijke traditie is misschien het beste. Je weet wel, met de bijl, guillotine, vuurpeloton of een woedende mensenmassa.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 08:23:54 #167
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_192157591
Stenigen vind ik wel een fijne Joods-Christelijke traditie die ontbrak in dat rijtje.

Overigens valt te bezien of ze zich volgens de letter der wet schuldig hebben gemaakt aan handelen met voorkennis. Een hoop informatie was al wel publiek bekend natuurlijk. Schofterig is het uiteraard wel om te doen alsof de zon schijnt terwijl je de boel verkoopt.

Burr is nota bene trouwens ook 1 van 3 senatoren die stemden tegen de STOCK act uit 2012 wat het illegaal maakt voor congresleden om te handelen met voorkennis. Daarvoor was het legaal.

[ Bericht 1% gewijzigd door ExtraWaskracht op 20-03-2020 08:29:46 ]
pi_192157805
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 08:10 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Heb je een bron voor de drie anderen naast Burr en Loefler?
Staat al in volkskrant.

https://www.volkskrant.nl(...)oronavirus~bd290d4b/
  vrijdag 20 maart 2020 @ 08:46:59 #169
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_192157951
quote:
Ah, dank je. Uit dat artikel:

quote:
Johnson is ook de man die woensdag zei dat corona wel mee zou vallen, omdat maar 1 à 3,4 procent van de bevolking zou sterven. Hij vergeleek dat met de ‘tienduizenden doden door auto-ongelukken, waarvoor we de economie ook niet op slot doen’. Daarmee zat hij een paar nullen mis: op een bevolking van 350 miljoen komen de genoemde percentages neer op 3,5 tot 11 miljoen Amerikaanse doden.
Zo bizar wat voor leugens er gebruikt zijn om mooi weer te spelen tot zeer recent.
pi_192158240
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:49 schreef AnneX het volgende:
Kleine veelbetekenende dingen, met een sharpie
“ Close up of President notes is seen where he crossed out "Corona" and replaced it with "Chinese" Virus as he speaks with his coronavirus task force today at the White House. ”
https://mobile.twitter.co(...)/1240701140141879298
Foto in tweet.
Ik snap die vermeende racistheid hier niet zo in. We hebben ook de Spaanse griep en de Mexicaanse griep gehad. Deze griep kwam toevallig uit China en mag dus wat mij betreft best Chinese griep genoemd worden.

Echter, in de volksmond is het natuurlijk al coronovirus geworden. Als je nu dan als president toch Chinese griep gebruikt, dan doe je dat niet uit racisme, maar om de media en de 'libs' te triggeren en het onderwerp af te leiden. En die tuinen er met open ogen in, want het krijgt bovenmatig veel aandacht.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 10:04:19 #171
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_192159397
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 09:05 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Ik snap die vermeende racistheid hier niet zo in. We hebben ook de Spaanse griep en de Mexicaanse griep gehad. Deze griep kwam toevallig uit China en mag dus wat mij betreft best Chinese griep genoemd worden.

Echter, in de volksmond is het natuurlijk al coronovirus geworden. Als je nu dan als president toch Chinese griep gebruikt, dan doe je dat niet uit racisme, maar om de media en de 'libs' te triggeren en het onderwerp af te leiden. En die tuinen er met open ogen in, want het krijgt bovenmatig veel aandacht.
Dit virus gebruiken voor smerige politieke spelletjes. De 'Muricans hebben een mongooltje the oval office in gestemd.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_192159704
Als ik het goed begrijp, zijn er plannen om alle Amerikanen duizend dollar te geven. Sympathiek voorstel, maar het roept bij mij toch wat vragen op. Want met duizend dollar schiet het doorsnee huishouden volgens mij weinig op. Het geeft misschien iets meer ademruimte, maar slechts voor korte duur.

En hoe zit het mensen die nog gewoon werk hebben? Als ons kabinet met een soortgelijk plan zou komen, zeg ik daar uiteraard geen 'nee' tegen. Duizend euro is altijd welkom. Maar mijn inkomen is niet geslonken door de coronacrisis. Integendeel, ik houd juist meer over omdat m'n woon-werkverkeer vergoeding gewoon doorloopt.

Hoe zit dat dan in de VS? Gaan ze mensen wier inkomen op geen enkele wijze is geslonken ook duizend dollar geven? Lijkt mij redelijke geldverspilling. Het neigt ook naar socialisme, wat de Amerikanen zo zeggen te verafschuwen.

[ Bericht 0% gewijzigd door KoosVogels op 20-03-2020 11:03:35 ]
pi_192160048
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 10:22 schreef KoosVogels het volgende:
Als ik het goed begrijp, zijn er plannen om alle Amerikanen duizend euro te geven. Sympathiek voorstel, maar het roept bij toch wat vragen op. Want met duizend dollar schiet het doorsnee huishouden volgens mij weinig. Het geeft misschien iets meer ademruimte, maar slechts voor korte duur.

En hoe zit het mensen die nog gewoon werk hebben? Als ons kabinet met een soortgelijk plan zou komen, zeg ik daar uiteraard geen 'nee' tegen. Duizend euro is altijd welkom. Maar mijn inkomen is niet geslonken door de coronacrisis. Integendeel, ik houd juist meer over omdat m'n woon-werkverkeer vergoeding gewoon doorloopt.

Hoe zit dat dan in de VS? Gaan ze mensen wier inkomen op geen enkele wijze is geslonken ook duizend dollar geven? Lijkt mij redelijke geldverspilling. Het neigt ook naar socialisme, wat de Amerikanen zo zeggen te verafschuwen.
Volledig mee eens.

Ik zou 1000 euro ook niet weigeren, maar nodig heb ik het niet.
Goed om te zien dat in Nederland wel gericht maatregelen worden genomen voor mensen en bedrijven die er echt last van hebben.

Dat gezegd hebbende hoop ik wel dat de regering zo flexibel is dat ze nog bijsturen mocht deze crisis zich ontwikkelen en er toch hulp voor andere groepen nodig mocht zijn.
pi_192160110
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 10:45 schreef archito het volgende:

[..]

Volledig mee eens.

Goed om te zien dat in Nederland wel gericht maatregelen worden genomen voor mensen en bedrijven die er echt last van hebben.

Dat gezegd hebbende hoop ik wel dat de regering zo flexibel is dat ze nog bijsturen mocht deze crisis zich ontwikkelen en er toch hulp voor andere groepen nodig mocht zijn.
Ik zie ook meer in gerichte maatregelen zoals hier in Europa gebeurd maar hey, verkiezingsjaar, dan is er altijd gratis geld weg te geven.
pi_192160304
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 10:45 schreef archito het volgende:

[..]

Volledig mee eens.

Zie inderdaad liever dat onze regering het geld steekt in mensen die het echt nodig hebben, zoals zzp'ers wier inkomenstroom droog valt door deze crisis. Geef die de komende maanden maar wat meer in plaats van het over te maken aan werkenden die het niet per se nodig hebben.
pi_192160522
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 08:12 schreef Monolith het volgende:
Toch is dit volgens mij cynisch genoeg allemaal geen gevalletje insider trading. Als er specifiek was gehandeld op basis van bijvoorbeeld het aantal gevallen dat bewust was laaggehouden in publieke uitingen of iets dergelijks zou je daarvan kunnen spreken. Nu is het vooral de boel publiekelijk bagatelliseren, net zoals ze op Fox doen. Het is vooral cynisch.
Het hangt vooral af van wat er besproken werd in meetings van commissies mbt het virus waar men deel van uitmaakt natuurlijk.
pi_192160642
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 11:17 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Het hangt vooral af van wat er besproken werd in meetings van commissies mbt het virus waar men deel van uitmaakt natuurlijk.
Uiteraard, als daar informatie boven tafel kwam die weggemoffeld is, dan is dat absoluut een gevalletje handelen met voorkennis. De Volkskrant had er ook nog een artikel over:

Dat geeft mij persoonlijk alweer een iets andere kijk op de zaken. Ook dat stemmen tegen een wet die handel met voorkennis van congresleden aan banden moet leggen is volkomen schaamteloos. Het moeras wordt nog steeds drukbevolkt door de vriendjes van Trump.
pi_192160866
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 11:23 schreef Monolith het volgende:

[..]

Uiteraard, als daar informatie boven tafel kwam die weggemoffeld is, dan is dat absoluut een gevalletje handelen met voorkennis. De Volkskrant had er ook nog een artikel over:

Dat geeft mij persoonlijk alweer een iets andere kijk op de zaken. Ook dat stemmen tegen een wet die handel met voorkennis van congresleden aan banden moet leggen is volkomen schaamteloos. Het moeras wordt nog steeds drukbevolkt door de vriendjes van Trump.
Yep, helaas wel. Schaamteloze zelfverrijking is een deugd immers, en Trump is toch de messias van die mentaliteit.
pi_192161684
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 11:17 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Het waren 4 Senatoren, Inhofe, Burr, Loeffler, Johnson, allemaal RNC, die allemaal na een Intelligence Committee briefing over corona hun aandelen verkochten ondanks dat dit in 2012 expliciet verboden is en onder insider trading valt.

Zelfs FOX' Tucker Carlson bestempelde het als misdadig.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 20-03-2020 12:19:24 ]
  vrijdag 20 maart 2020 @ 12:35:38 #180
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_192161967
Er is toch alleen sprake van insider trading bij voorkennis van overnames, fusies, verandering van regelgeving of op handen zijnde winstwaarschuwingen?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_192162071
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 12:35 schreef -XOR- het volgende:
Er is toch alleen sprake van insider trading bij voorkennis van overnames, fusies, verandering van regelgeving of op handen zijnde winstwaarschuwingen?
Bij reguliere insider trading wel, maar het gaat hier in principe om deze wetgeving specifiek voor het congres:
https://en.wikipedia.org/wiki/STOCK_Act
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 20 maart 2020 @ 12:42:33 #182
pi_192162093
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 12:18 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Het waren 4 Senatoren, Inhofe, Burr, Loeffler, Johnson, allemaal RNC, die allemaal na een Intelligence Committee briefing over corona hun aandelen verkochten ondanks dat dit in 2012 expliciet verboden is en onder insider trading valt.

De man van Loeffler is voorzitter van de New York Stock Exchange.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 12:42:43 #183
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_192162099
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 12:41 schreef Monolith het volgende:

[..]

Bij reguliere insider trading wel, maar het gaat hier in principe om deze wetgeving specifiek voor het congres:
https://en.wikipedia.org/wiki/STOCK_Act
ah, dank je.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  Overall beste user 2022 vrijdag 20 maart 2020 @ 13:13:49 #184
3928 Ulx
pi_192162697
JonLemire twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 12:17:31 “A hospital ship that can’t yet sail, a drug that’s not approved for coronavirus, a windfall of masks that’s not due until next year. Donald Trump has repeatedly overstated his government’s accomplishments as he tries to calm Americans and fight the virus” https://t.co/7CJjSmj1kL reageer retweet
  Overall beste user 2022 vrijdag 20 maart 2020 @ 16:49:49 #185
3928 Ulx
pi_192167217
IngrahamAngle twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 12:45:38 Americans need to know date certain when this will end. The uncertainty for businesses, parents and kids is just not sustainable. reageer retweet
Ik gok aanstaande maandag on 16:23, West Europese Tijd.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 17:29:37 #186
384435 klappernootopreis
pi_192167880
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 06:13 schreef Ulx het volgende:

[..]

Afleiden van het werkelijke probleem van Trump. Zijn enorme incompetentie en de corruptie. Meer is het niet. Een doorzichtig truukje.
En erg voorspelbaar. dat gaat hem in november opbreken. Trump is ouwe koek geworden, hij ratelt (net als Geert Wilders hier) steeds maar door over hoe slecht ze hem behandelen en dat iedereen die kritiek op hem heeft te progressief is en dat ze allemaal tegen hem zijn. Maar een president is niet een persoon die het moet hebben van populariteitspolls, ze rekenen hem af op zijn verdiensten. En op het moment verdient hij echt zijn status niet. Als Rutte de kritiek zou krijgen in de mate die Trump nu krijgt zou hij af treden om zijn gezicht te redden. allicht zullen trollen hier roepen dat hij een "fantastische" president is, maar geloof me. Trump is puur bagger. En is NIET geschikt als president.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 17:41:18 #187
384435 klappernootopreis
pi_192168065
Ik hoorde vanmiddag op de radio dat Rutte iemand van de PvdA heeft gekozen om te taken van Bruins over te nemen. Dit zou echt niet kunnen gebeuren in de VS nu. Daar gaat politiek belang voor het landsbelang. De amerikanen zouden republikeinse politici er even aan moeten herinneren waar ze voor hebben ze hebben getekend toen ze die baan aanpakten.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 18:01:25 #188
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_192168435
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 17:41 schreef klappernootopreis het volgende:
Ik hoorde vanmiddag op de radio dat Rutte iemand van de PvdA heeft gekozen om te taken van Bruins over te nemen. Dit zou echt niet kunnen gebeuren in de VS nu. Daar gaat politiek belang voor het landsbelang. De amerikanen zouden republikeinse politici er even aan moeten herinneren waar ze voor hebben ze hebben getekend toen ze die baan aanpakten.
Nou ja, het is gebruikelijk in de VS dat een kabinet een minister bevat van de andere partij; volgens mij was dat bij Trump ook zo, maar dat weet ik niet meer zeker.
Géén kloon van tvlxd!
pi_192168482
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 18:01 schreef Montov het volgende:

[..]

Nou ja, het is gebruikelijk in de VS dat een kabinet een minister bevat van de andere partij; volgens mij was dat bij Trump ook zo, maar dat weet ik niet meer zeker.
Flynn was een Democraat.
  Overall beste user 2022 vrijdag 20 maart 2020 @ 18:38:31 #190
3928 Ulx
pi_192169202
Dafuq?

oliverdarcy twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 17:38:45 NBC's @PeterAlexander asks Trump what he'd say to Americans who are frightened.

Trump goes on rant against Alexander, says he asked a "nasty question," calls him a "terrible reporter" and attacks NBC and Comcast. https://t.co/vZAk3M4mqR reageer retweet
  vrijdag 20 maart 2020 @ 18:45:24 #191
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_192169375
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 12:18 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Het verdient geen schoonheidsprijs, maar het grotere schandaal vind ik persoonlijk dat in ieder geval een deel van die senatoren vervolgens wel het virus downplayen om Trump niet af te vallen. Een duidelijker voorbeeld van party over country als dit kun je niet krijgen.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  vrijdag 20 maart 2020 @ 18:52:59 #192
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_192169527
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 18:38 schreef Ulx het volgende:
Dafuq?

oliverdarcy twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 17:38:45 NBC's @:PeterAlexander asks Trump what he'd say to Americans who are frightened.

Trump goes on rant against Alexander, says he asked a "nasty question," calls him a "terrible reporter" and attacks NBC and Comcast. https://t.co/vZAk3M4mqR reageer retweet
Ik begrijp niks meer van de Amerikanen. Hoe kunnen ze toch achter deze man blijven staan. Je zou toch zeggen dat hij nu echt compleet door de mand is gevallen, maar het maakt allemaal niks uit.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_192169584
quote:
Dafuq?

oliverdarcy twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 17:38:45 NBC's @:PeterAlexander asks Trump what he'd say to Americans who are frightened.

Ik zou 'dafuq' zeggen als hij een weloverwogen antwoord zou geven.

Als je je nu nog wil verbazen over de weerstand die Trump biedt dan leef je onder een flinke steen.
  Overall beste user 2022 vrijdag 20 maart 2020 @ 19:01:25 #194
3928 Ulx
pi_192169752
Wat is er in godsnaam "gemeen" aan deze vraag?
  vrijdag 20 maart 2020 @ 19:03:22 #195
37150 livelink
pi_192169838
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 18:55 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ik zou 'dafuq' zeggen als hij een weloverwogen antwoord zou geven.

Als je je nu nog wil verbazen over de weerstand die Trump biedt dan leef je onder een flinke steen.
Wat ik niet begrijp is dat de rest van de reporters niet protesteert. Er wordt een collega van hen geschoffeerd om een hele normale vraag; een vraag zelfs waarmee hij Trump een open doel geeft om punten te scoren en niemand zegt wat.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 19:04:12 #196
37150 livelink
pi_192169874
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 19:01 schreef Ulx het volgende:
Zal wel zijn dat hij het aantal doden en besmettingen noemde. Dat wil Trump natuurlijk niet weten.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 19:04:35 #197
384435 klappernootopreis
pi_192169893
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 19:01 schreef Ulx het volgende:
Vraag ik me ook af, als je niet met kritiek om kunt gaan heb je de inslag van een despoot.
pi_192169932
Ben je mooi klaar mee, zit je in de grootste crisis sinds de 2 WO en dan heb je zo'n labiele leider die het ook allemaal niet meer weet.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
  Overall beste user 2022 vrijdag 20 maart 2020 @ 19:12:53 #199
3928 Ulx
pi_192170189
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 19:03 schreef livelink het volgende:

[..]

Wat ik niet begrijp is dat de rest van de reporters niet protesteert. Er wordt een collega van hen geschoffeerd om een hele normale vraag; een vraag zelfs waarmee hij Trump een open doel geeft om punten te scoren en niemand zegt wat.
Precies. Trump kon al zijn empathie en al zijn welsprekendheid gebruiken om de ach waar heb ik het over.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 19:13:33 #200
384435 klappernootopreis
pi_192170214
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 19:05 schreef Pedroso het volgende:
Ben je mooi klaar mee, zit je in de grootste crisis sinds de 2 WO en dan heb je zo'n labiele leider die het ook allemaal niet meer weet.
De democraten hebben van alles geprobeerd, maar Trump is een plakkerige drol die maar niet wil wegspoelen,.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 19:18:45 #201
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_192170361
quote:
Dafuq?

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 10:04 schreef -XOR- het volgende:

[..]

De 'Muricans hebben een mongooltje the oval office in gestemd.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  Overall beste user 2022 vrijdag 20 maart 2020 @ 19:21:57 #202
3928 Ulx
pi_192170437
WindsorMann twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 17:37:04 Trump is holding these press conferences because he can’t hold rallies. Public health is not the point. He needs praise like he needs oxygen. His sycophants talk more than experts. Nothing about tests. It’s all about what Trump wants to hear, not what we need to know. reageer retweet
Dit is wel een aardige verklaring voor die uitbarsting. Hij verwachtte of hoopte waarschijnlijk op applaus of zo. Alleen is een persconferentie geen rally vol breindood klapvee.

Ik denk dat hij begrijpt dat hij nu dus wel iets moet presteren. En zolang er doden vallen krijgt hij lastige vragen. Maar niet met de pers praten is niet mogelijk want het is crisis en dus kan een president zich niet verstoppen.

Ik denk dat het begint te dagen bij hem....Dit kan zijn Fegelein momentje zijn geweest.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 19:26:47 #203
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_192170543
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 19:21 schreef Ulx het volgende:
WindsorMann twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 17:37:04 Trump is holding these press conferences because he can’t hold rallies. Public health is not the point. He needs praise like he needs oxygen. His sycophants talk more than experts. Nothing about tests. It’s all about what Trump wants to hear, not what we need to know. reageer retweet
Dit is wel een aardige verklaring voor die uitbarsting. Hij verwachtte of hoopte waarschijnlijk op applaus of zo. Alleen is een persconferentie geen rally vol breindood klapvee.

Ik denk dat hij begrijpt dat hij nu dus wel iets moet presteren. En zolang er doden vallen krijgt hij lastige vragen. Maar niet met de pers praten is niet mogelijk want het is crisis en dus kan een president zich niet verstoppen.

Ik denk dat het begint te dagen bij hem....Dit kan zijn Fegelein momentje zijn geweest.
Dit is gewoon Louis van Gaal keer 10. In alles... het narcisme, het journalisten de les willen lezen, het aangevallen voelen, het alle contact met de realiteit verloren zijn. Er zijn alleen een hoop debielen die hem prachtig vinden want hoe rechtser en debieler hoe beter. Eng potentaatje.

Tekenend dat een liberaal-democraat als Rutte in de kamer zei nadat hij had gezegd dat de Nederlandse nieuwsmedia zo goed bezig waren dat het gevaarlijk was om als politicus een compliment aan een journalist te geven.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  vrijdag 20 maart 2020 @ 19:31:12 #204
384435 klappernootopreis
pi_192170676
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 19:26 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Dit is gewoon Louis van Gaal keer 10. In alles... het narcisme, het journalisten de les willen lezen, het aangevallen voelen, het alle contact met de realiteit verloren zijn. Er zijn alleen een hoop debielen die hem prachtig vinden want hoe rechtser en debieler hoe beter.
er is een stille hoop dat na dat het virus is uitgewoed er een stuk minder zullen zijn.
pi_192170679
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 19:26 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Dit is gewoon Louis van Gaal keer 10. In alles... het narcisme, het journalisten de les willen lezen, het aangevallen voelen, het alle contact met de realiteit verloren zijn. Er zijn alleen een hoop debielen die hem prachtig vinden want hoe rechtser en debieler hoe beter.
Ik snap je punt, maar het enige waar die vergelijking op gaat is hun beider omgang met de pers. Verder is van Gaal kundig, heeft kennis van zaken en een staat van dienst waar je u tegen zegt. Dus op dat ene puntje na alles wat Trump niet is.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 19:32:24 #206
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_192170712
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 19:31 schreef ITs_relative het volgende:

[..]

Ik snap je punt, maar het enige waar die vergelijking op gaat is hun beider omgang met de pers. Verder is van Gaal kundig, heeft kennis van zaken en een staat van dienst waar je u tegen zegt. Dus op dat ene puntje na alles wat Trump niet is.
True ;)
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_192170863
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 19:31 schreef ITs_relative het volgende:

[..]

Plus over het algemeen lopen de spelers met Van Gaal weg. Dan kun je niet van de medewerkers van Trump zeggen.
  Overall beste user 2022 vrijdag 20 maart 2020 @ 19:44:49 #208
3928 Ulx
pi_192171081
PeterAlexander twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 18:56:47 I offered both Pres Trump and VP Pence an opportunity to reassure Americans.

Simple question: “What do you say to Americans who are scared?”

Trump, to me: “I say, you’re a terrible reporter.”

Pence, an hour later: “Don’t be afraid. Be vigilant.” reageer retweet
pi_192171135
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 19:37 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Plus over het algemeen lopen de spelers met Van Gaal weg. Dan kun je niet van de medewerkers van Trump zeggen.
Nu ja....die lopen redelijk vaak weg :P
  vrijdag 20 maart 2020 @ 19:56:29 #210
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_192171393
Fausci wanneer Trump over ‘Deep State Department’ begint

Overall beste user 2022 vrijdag 20 maart 2020 @ 20:02:35 #211
3928 Ulx
pi_192171533
De Dow krijgt ook weer een douw naar beneden.
pi_192171555
Wat ben ik op dit moment blij dat ik Nederlander ben. Wij hebben een minister-president en een koning die de bevolking op kalme wijze toespreken, vertrouwen uitstralen en mensen proberen gerust te stellen.

En wat hebben ze in de VS? Een of andere narcistische, hersendode randdebiel die niet eens weet wat empathie inhoudt.
pi_192171644
Hoe blijft z'n approval rating in godsnaam boven de 40%? Krijgen ze dan echt niet wat hij allemaal uitkraamt?
Цой жив
  vrijdag 20 maart 2020 @ 20:08:40 #214
384435 klappernootopreis
pi_192171667
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 20:03 schreef KoosVogels het volgende:
Wat ben ik op dit moment blij dat ik Nederlander ben. Wij hebben een minister-president en een koning die de bevolking op kalme wijze toespreken, vertrouwen uitstralen en mensen proberen gerust te stellen.

En wat hebben ze in de VS? Een of andere narcistische, hersendode randdebiel die niet eens weet wat empathie inhoudt.
je kunt er lang en breed over discusseren, maar ze HEBBEN die debiel nu eenmaal gekozen. Ze moeten het er nu maar mee doen. De VS zal ondergaan met hun leider. zoals het hoort.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 20 maart 2020 @ 20:09:32 #215
pi_192171687
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 20:07 schreef Zwoerd het volgende:
Hoe blijft z'n approval rating in godsnaam boven de 40%? Krijgen ze dan echt niet wat hij allemaal uitkraamt?
De informatiebubbel waarin die mensen zich bevinden is real.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 20:10:31 #216
384435 klappernootopreis
pi_192171702
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 20:09 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

De informatiebubbel waarin die mensen zich bevinden is real.
misschien zitten ze in een veilige bubbel waar die virus niet heerst.. :')
  vrijdag 20 maart 2020 @ 20:18:08 #217
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_192171889
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 19:13 schreef klappernootopreis het volgende:

[..] Trump is een plakkerige drol die maar niet wil wegspoelen,.
:'( godsamme
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_192171948
Ik zag net een plaatje met cijfers dat USA 15000 bevestigde infecties heeft en maar 250 overleden e en er zijn nog steeds geen echte maatregelen getroffen (omdat dit de economie stil legt, en trump zijn legacy door 1 virus compleet kapot is gemaakt). Maar als de incidentie van het covid-virus, klopt en de beperkte maatregelen die Trump kan (of wil nemen), wacht VS zich nog op een gigantische clusterfuck van een ramp.

Ben geen voorstander van een complete lockdown, dus snap trump wel aan een kant, maar ik denk soms dat hij nu gewoon last heeft van cognitieve dissonantie, dat hij niet kan en wil snappen dat dit nu juist in zijn presidentstermijn moet gebeuren.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 20:21:52 #219
384435 klappernootopreis
pi_192171970
Ik denk dat de reden waarom hij zo klakkeloos geloofd wordt te maken heeft met de manier waarop hij retoriek beheerst. Een professor aan de universiteit van Dresden liet in 1939 een keer de helft van zijn leerlingen de uitspraken van Adolf Hitler analyseren. De andere helft stuurde hij naar een van zijn politieke bijeenkomsten. De uitkomst was een volledige tweedeling van zijn leerlingenbestand.
pi_192171978
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 20:20 schreef Korenfok het volgende:
Ik zag net een plaatje met cijfers dat USA 15000 bevestigde infecties heeft en maar 250 overleden e en er zijn nog steeds geen echte maatregelen getroffen (omdat dit de economie stil legt, en trump zijn legacy door 1 virus compleet kapot is gemaakt). Maar als de incidentie van het covid-virus, klopt en de beperkte maatregelen die Trump kan (of wil nemen), wacht VS zich nog op een gigantische clusterfuck van een ramp.

Ben geen voorstander van een complete lockdown, dus snap trump wel aan een kant, maar ik denk soms dat hij nu gewoon last heeft van cognitieve dissonantie, dat hij niet kan en wil snappen dat dit nu juist in zijn presidentstermijn moet gebeuren.
Trump gaat het schip in, de werkeloosheid stijgt gigantisch nu, Goldman Sachs verwacht dat de afgelopen twee weken bijna 10% van de Amerikaanse werknemers ontslagen is en dat een groot aantal anderen minder uren mag maken
pi_192172085
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 20:22 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Trump gaat het schip in, de werkeloosheid stijgt gigantisch nu, Goldman Sachs verwacht dat de afgelopen twee weken bijna 10% van de Amerikaanse werknemers ontslagen is en dat een groot aantal anderen minder uren mag maken
Ik durf er haast niet aan te denken hoe Trump om zich heen gaat slaan als het echt chaos wordt (en ik denk dat die chaos onvermijdelijk is).
Цой жив
pi_192172090
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 19:03 schreef livelink het volgende:

[..]

Het is vraag en antwoord en als je protesteert dan vlieg je uit de selectie van journalisten die het witte huis nog wil zien bij de aankondigingen.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 20:29:21 #223
37150 livelink
pi_192172127
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 20:26 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

Ik durf er haast niet aan te denken hoe Trump om zich heen gaat slaan als het echt chaos wordt (en ik denk dat die chaos onvermijdelijk is).
Ik denk eerder dat hij zich dan woest twitterend op gaat sluiten in het WH en zich niet meer laat zien. En dan mogen de staten het verder zelf oplossen. Gelukkig zijn die er over het algemeen ook wel toe in staat.
pi_192172137
quote:

[..]

Toch denk ik dat hij hier niet veel tegen had kunnen doen. Als hij het land intern dicht gegooid had twee week geleden, dan had iedereen hem een dictator genoemd, en nu verwijt iedereen hem niks te doen of te weinig.
pi_192172220
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 20:29 schreef Korenfok het volgende:

[..]

Toch denk ik dat hij hier niet veel tegen had kunnen doen. Als hij het land intern dicht gegooid had twee week geleden, dan had iedereen hem een dictator genoemd, en nu verwijt iedereen hem niks te doen of te weinig.
competent optreden, niet vertellen dat je geen verantwoordelijkheid hebt als nummer 1 in de VS en de aandacht niet naar conspiracy-onderwerpen verlegt als er een dreigende pandemie is..

is al het minimale wat je van een leider mag verwachten. Daar zit Trump helaas mijlenver onder.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 20:39:45 #226
384435 klappernootopreis
pi_192172380
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 20:29 schreef Korenfok het volgende:

[..]

Kijk, de gemiddelde amerikaan heeft het geheugen van een zaagmossel. Trump ontmantelde in Mei 2018 de CDC dus kan je zeggen dat hij de respons mbt virussen toen de nek heeft omgedraaid. Kortom, Trump heeft de zaak gesaboteerd! De doden staan op zijn naam. En worden al vergeten door zijn achterban voor die koud zijn.
pi_192172449
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 20:34 schreef Beathoven het volgende:

[..]

competent optreden, niet vertellen dat je geen verantwoordelijkheid hebt als nummer 1 in de VS en de aandacht niet naar conspiracy-onderwerpen verlegt als er een dreigende pandemie is..

is al het minimale wat je van een leider mag verwachten. Daar zit Trump helaas mijlenver onder.
Oh mee eens. Had het meer over de gevolgen van Covid19> Maar voor die dingen die jij noemt, was hij voor zijn achterban niet het schip in gegaan. Het is door hem gigantisch onderschat (door iedereen die er beslissing over had moeten nemen).

maar deze tweet, geeft wel een beetje aan wat ook de huidige mentaliteit is van de mensen (alle mensen een beetje)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 20 maart 2020 @ 21:09:35 #228
862 Arcee
Look closer
pi_192173159
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 20:02 schreef Ulx het volgende:
De Dow krijgt ook weer een douw naar beneden.
Ja, nu wel onder de slotkoers van Obama gesloten. Kortom, de TT is nu waar. :Y)

[ Bericht 9% gewijzigd door Arcee op 20-03-2020 21:21:25 ]
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 20 maart 2020 @ 21:13:13 #229
862 Arcee
Look closer
pi_192173260
WhiteHouse twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 18:36:01 President @realDonaldTrump's early, decisive travel restrictions slowed the Coronavirus' spread to our shores—and we are doing more. https://t.co/SVGavJ15e5 reageer retweet
Wat een volstrekt misplaatste borstklopperij weer. :{w
  vrijdag 20 maart 2020 @ 21:31:39 #230
37150 livelink
pi_192173671
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 21:13 schreef Arcee het volgende:
WhiteHouse twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 18:36:01 President @:realDonaldTrump's early, decisive travel restrictions slowed the Coronavirus' spread to our shores—and we are doing more. https://t.co/SVGavJ15e5 reageer retweet
Wat een volstrekt misplaatste borstklopperij weer. :{w
Wie is die vrouw die er de hele tijd achter staat?
pi_192173796
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 20:20 schreef Korenfok het volgende:

Het bizarre is eigenlijk nog wel dat als je het leven gewoon door laat gaan, je er nadien sterker uitkomt. Bij hele landen ligt de economie stil. Als jij gewoon lekker door kan gaan en de clusterfuck en vele extra doden in de ziekenhuizen accepteert als collateral damage kom je er goed uit. Een maandje complete lockdown en Europa is stuk. Daar kan de VS van profiteren. En ja, de reden van die vele duizenden extra doden is men toch wel weer vergeten. Over 5 jaar wapperen de vlaggetjes bij de herdenkingsdiensten van Corona 2020 zonder te vermelden dat er 10x zoveel dooien waren door de keuzes van de overheid.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 20 maart 2020 @ 21:42:14 #232
862 Arcee
Look closer
pi_192173876
Wall Street doet het trouwens opvallend slecht vergeleken met Europa/Nederland.

De afgelopen week:

Dow: -17,3%
AEX: -0,2%

Wat dat betreft lijkt het er niet op dat beleggers in de VS het beleid omtrent het virus positief beoordelen qua economische gevolgen.
pi_192173954
https://twitter.com/american_bridge/status/1241093730985299968

“ The Dem Super PAC @american_bridge is set to air an absolutely brutal new ad in the Rust Belt against Trump, using his own quotes minimizing coronavirus against him.

One of the big ones: "I don't take responsibility at all."

We have the ad here:”

“ NEW: Our ad spotlights @realDonaldTrump’s incompetence, lies, and total failure to prepare and protect the country in the face of the #CoronavirusPandemic. Trump has put millions of Americans at risk, and we're going to keep holding him accountable. #COVID19”

Fraai filmpje in tweet.🇺🇸
Helaasch laadt de link matig. Keer op keer. Volg anders op hun twitteraccount.

[ Bericht 13% gewijzigd door AnneX op 20-03-2020 21:51:11 ]
pi_192174106
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 20:42 schreef Korenfok het volgende:

[..]

Oh mee eens. Had het meer over de gevolgen van Covid19> Maar voor die dingen die jij noemt, was hij voor zijn achterban niet het schip in gegaan. Het is door hem gigantisch onderschat (door iedereen die er beslissing over had moeten nemen).

maar deze tweet, geeft wel een beetje aan wat ook de huidige mentaliteit is van de mensen (alle mensen een beetje)

SPOILER
De laatste spin van rechts Amerika inclusief Trump is om dit virus het Chinese Virus te noemen zodat het lijkt alsof dit een soort van aanval is op de VS.

Maar goed dat het niet in de polder is gemuteerd zullen we maar zeggen.
pi_192174112
Thoughts and prayers: Mar-a-Lago is CLOSED.

Ad: Spoke with Trump Org today. Executive there told me they are doing what they can to limit the number of staff members they have to cut. Closing facilities when they face state or local mandates. Yes, their business is suffering too.
pi_192174152
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 21:52 schreef Beathoven het volgende:

[..]

De laatste spin van rechts Amerika inclusief Trump is om dit virus het Chinese Virus te noemen zodat het lijkt alsof dit een soort van aanval is op de VS.

Maar goed dat het niet in de polder is gemuteerd zullen we maar zeggen.
Eigenlijk vind ik “Trump virus” meer toepasselijk, langzamerhand. Tóch!?
Wordt er nóg iets naar hem vernoemd.
pi_192174220
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 21:54 schreef AnneX het volgende:

[..]

Eigenlijk vind ik “Trump virus” meer toepasselijk, langzamerhand. Tóch!?
sure

Maar ik snap 't spelletje.

Trump en z'n bende is zo dom geweest door te gaan met handenschudden bij streng afraden, want handen schudden zou erbij horen. Daarbij heeft hij ook de hand van iemand geschud die later positief bleek.

Velen vragen zich nu af of Trump positief zou worden getest.

Als hij positief zou zijn dan is het in de nieuwste spin een aanval van China. Gaat ie in de eigen gecreeerde illusie nog grandioos ten onder.
pi_192174293
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 21:38 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Het bizarre is eigenlijk nog wel dat als je het leven gewoon door laat gaan, je er nadien sterker uitkomt. Bij hele landen ligt de economie stil. Als jij gewoon lekker door kan gaan en de clusterfuck en vele extra doden in de ziekenhuizen accepteert als collateral damage kom je er goed uit. Een maandje complete lockdown en Europa is stuk. Daar kan de VS van profiteren. En ja, de reden van die vele duizenden extra doden is men toch wel weer vergeten. Over 5 jaar wapperen de vlaggetjes bij de herdenkingsdiensten van Corona 2020 zonder te vermelden dat er 10x zoveel dooien waren door de keuzes van de overheid.
De cluster fuck die er aan komt is vooral economisch denk ik.. In tegenstelling tot een oorlog, hoeft er nu geen land her opgebouwd te worden. Het lastige is wel dat individuele staten al wel voor een lockdown kiezen (California als eerste en is tevens de rijkste staat), en er zijn er natuurlijk meer dit dit gaan doen. De Down Jones is al keihard onderuit gegaan (dus zijn hele presentatie als president is in 2 weken na de knoppen). Daarbij speelt dat zijn MAGA beleid er voor zorgt dat er niet op internationaal niveau samen gewerkt wordt. Amerika was juist de kar trekker met dit soort dingen en het voordeel was geweest dat een poel van 3 miljard mensen (Europa, china, USA, Canada) knappere koppen bij elkaar brengt dan een pool van 200 miljoen (aantal inwoners Amerika).

We gaan het zien wat er gebeurt. Tot nog toe zit iedereen in dit schuitje en kan niemand echt profiteren, VS heeft sinds corohna al 70.000 banen verloren. Want hoe graag de nationaal conservatieve beweging het tegendeel riep (we wisten al dat er geen mens op zich zelf is), nu weten we het zeker er is geen land op zich zelf.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 22:05:21 #239
37150 livelink
pi_192174350
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 22:02 schreef Korenfok het volgende:

[..]

De cluster fuck die er aan komt is vooral economisch denk ik.. In tegenstelling tot een oorlog, hoeft er nu geen land her opgebouwd te worden. Het lastige is wel dat individuele staten al wel voor een lockdown kiezen (California als eerste en is tevens de rijkste staat), en er zijn er natuurlijk meer dit dit gaan doen. De Down Jones is al keihard onderuit gegaan (dus zijn hele presentatie als president is in 2 weken na de knoppen). Daarbij speelt dat zijn MAGA beleid er voor zorgt dat er niet op internationaal niveau samen gewerkt wordt. Amerika was juist de kar trekker met dit soort dingen en het voor deel is dat een poel van 3 miljard mensen knappere koppen bij elkaar brengt dan een pool van 200 miljoen (aantal inwoners Amerika).

We gaan het zien wat er gebeurt. Tot nog toe zit iedereen in dit schuitje en kan niemand echt profiteren, VS heeft sinds corohna al 70.000 banen verloren. Want hoe graag de nationaal conservatieve beweging het tegendeel riep (we wisten al dat er geen mens op zich zelf is), nu weten we het zeker er is geen land op zich zelf.
Goede analyse Korenfok.
Het is ook wel een voordeel voor Trump dat de individuele staten zelf maatregelen gaan nemen. Zo kan hij mooi zijn verantwoordelijkheid afschuiven en hoeft hij geen pijnlijke beslissingen te nemen.

Dan kan hij ondertussen doktertje spelen.
pi_192174668
quote:

[..]

Dit kan niet kloppen.
pi_192174700
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 22:21 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Dit kan niet kloppen.
Hoezo kan dat niet kloppen?
pi_192175546
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 22:22 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Hoezo kan dat niet kloppen?
Ik las prognoses variërend van 1-2,5 miljoen. Dat is bij lange na geen 10% van de werkzame beroepsbevolking.
pi_192175835
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 21:31 schreef livelink het volgende:

[..]

Wie is die vrouw die er de hele tijd achter staat?
Zij is Coronavirus Task Force Coordinator Dr Deborah Birx.....
En kent de Italiaanse cijfers.
pi_192175862
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 22:59 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik las prognoses variërend van 1-2,5 miljoen. Dat is bij lange na geen 10% van de werkzame beroepsbevolking.
Lees inderdaad ook dat ze zo'n 2 miljoen aanvragen inschatten, wat inderdaad geen 10% kan zijn.

Wel opvallend dat Trump gevraagd heeft werkeloosheidscijfers over maart niet vrij te geven. (Een bron)
pi_192176076
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 23:15 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Lees inderdaad ook dat ze zo'n 2 miljoen aanvragen inschatten, wat inderdaad geen 10% kan zijn.

Wel opvallend dat Trump gevraagd heeft werkeloosheidscijfers over maart niet vrij te geven. (Een bron)
De labor department vraagt staten om de cijfers niet individueel te publiceren voordat deze landelijk worden gepubliceerd begreep ik. Geen idee of dat van Trump komt of hoe (on) gebruikelijk dat is.
pi_192176139
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 23:28 schreef Monolith het volgende:

[..]

De labor department vraagt staten om de cijfers niet individueel te publiceren voordat deze landelijk worden gepubliceerd begreep ik. Geen idee of dat van Trump komt of hoe (on) gebruikelijk dat is.
Nou ja, als ik in dit geval Trump zeg bedoel ik natuurlijk het kabinet van Trump onder zijn toezicht en aangesteld door hem. Een beetje zoals Eifel de Eifeltoren gebouwd heeft. Wel jammer dat we taaltechnisch hier niet eenvoudig duidelijker in kunnen zijn.

Volgens een woordvoerder is het gewoon. Uit het artikel:
quote:
"State data is regularly embargoed until the national numbers are published on Thursday morning and states are asked not to share their data until that time," a Department of Labor spokesperson said in a statement provided to CNN. "As a leading economic indicator that has the potential to impact policy decisions and financial markets, it is important to ensure the information is communicated in a consistent and fair manner."
Daar wordt verder geen duiding aan gegeven, dus of dat klopt kan ik niet zeggen.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 23:34:24 #247
37150 livelink
pi_192176173
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 23:14 schreef AnneX het volgende:

[..]

Zij is Coronavirus Task Force Coordinator Dr Deborah Birx.....
En kent de Italiaanse cijfers.
Dank je.
pi_192176426
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 23:32 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Nou ja, als ik in dit geval Trump zeg bedoel ik natuurlijk het kabinet van Trump onder zijn toezicht en aangesteld door hem. Een beetje zoals Eifel de Eifeltoren gebouwd heeft. Wel jammer dat we taaltechnisch hier niet eenvoudig duidelijker in kunnen zijn.

Volgens een woordvoerder is het gewoon. Uit het artikel:
[..]

Daar wordt verder geen duiding aan gegeven, dus of dat klopt kan ik niet zeggen.
Ja ik snap dat een president aan het hoofd van de federale regering staat, maar Trump wordt natuurlijk ook persoonlijk een soort van Noord-Koreaanse propagandastijl verweten, dus dan is de mate van betrokkenheid wel relevant. :P
  zaterdag 21 maart 2020 @ 00:58:58 #249
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_192177567
Een medewerker op het kantoor van Pence is besmet
pi_192177789
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 21:38 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

10% van de banen zijn al weg in de VS en de Dow Jones en vrijwel iedere andere beurs is gecrashed, inclusief goud en edele metalen. Dat is niet er sterker uitkomen omdat het niet om het dodental gaat maar om de economiche chaos die het moeten sluiten van bedrijven wegens het virus oplevert.
pi_192177821
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 22:59 schreef Monolith het volgende:

[..]

Die zijn inmiddels wel bijgesteld:

https://www.politico.com/(...)-unemployment-134819
  zaterdag 21 maart 2020 @ 02:00:22 #252
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_192178291
Nu steeds meer staten sluiten en een lockdown aankondigen, heeft iemand voor mij de woorden van de president om het land toe te spreken?

Of blijven die je bent een vervelende journalist?
@Chivas
pi_192178587
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 01:18 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Die zijn inmiddels wel bijgesteld:

https://www.politico.com/(...)-unemployment-134819
"up to 4.6 million" is nog steeds geen 10% van de beroepsbevolking. Het leidt denk ik geen twijfel dat dat wel gaat gebeuren echter.
  Overall beste user 2022 zaterdag 21 maart 2020 @ 05:32:14 #254
3928 Ulx
pi_192179337
jdawsey1 twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 01:15:07 Intel reports from January and February — along with aides — warned about a pandemic. On the warnings Trump received about what was coming and why he was skeptical, w/⁦@shaneharris⁩, ⁦@gregpmiller⁩, ⁦@nakashimae⁩, ⁦@yabutaleb7⁩: https://t.co/BWxDmTIiCh reageer retweet
  Overall beste user 2022 zaterdag 21 maart 2020 @ 06:18:44 #255
3928 Ulx
pi_192179459
pbump twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 04:27:37 8 million people who voted for Trump live in counties that have no ICU beds. That’s 1/8 of his support. https://t.co/JdEYoBDbpy https://t.co/TLrUkuuyqR reageer retweet
Dit is ook wel typisch.
  Overall beste user 2022 zaterdag 21 maart 2020 @ 06:20:52 #256
3928 Ulx
pi_192179465
ryanstruyk twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 02:26:34 Reported US coronavirus cases in March via @CNN:

3/18: 8,760
3/19: 13,229
Now: 18,182 reageer retweet
  zaterdag 21 maart 2020 @ 06:50:29 #257
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_192179542
kylegriffin1 twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 01:06:10 Fox Business host Lou Dobbs is in self-quarantine after a member of his staff tested positive for coronavirus. https://t.co/q2AORZKZ8t reageer retweet
Thoughts and prayers, slachtoffer van een hoax
  zaterdag 21 maart 2020 @ 07:11:05 #258
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_192179605
arjenUSA twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 03:34:59 U.S. intelligence reports from January and February warned about a likely pandemic. https://t.co/YcD76yVZSv reageer retweet
Robert_E_Kelly twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 06:26:35 Look at the date - Feb. 25. Trump was still thinking of it as a stock market issue at that late date. Wow. When the inside story of Trump & corona gets written, in 5-10 years maybe, after a zillion leaks, there’s gonna be a lot of this sort of damning detail https://t.co/46nr4h9QsX reageer retweet
pi_192179902
Het congres en de regering onderhandelen nog druk over de te nemen financiële maatregelen:
https://www.politico.com/(...)s-deal-friday-138788
pi_192179928
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 01:16 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

10% van de banen zijn al weg in de VS en de Dow Jones en vrijwel iedere andere beurs is gecrashed, inclusief goud en edele metalen. Dat is niet er sterker uitkomen omdat het niet om het dodental gaat maar om de economiche chaos die het moeten sluiten van bedrijven wegens het virus oplevert.
Die 10% klopt dus niet. Logischerwijs kan dat ook helemaal niet.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 21 maart 2020 @ 09:47:21 #261
862 Arcee
Look closer
pi_192180812
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 06:20 schreef Ulx het volgende:
ryanstruyk twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 02:26:34 Reported US coronavirus cases in March via @:CNN:

3/18: 8,760
3/19: 13,229
Now: 18,182 reageer retweet
Elke 2 dagen een verdubbeling. :X

Stijging gaat daar rapper dan in andere landen:

Maar dat kan komen doordat er nu meer testen beschikbaar komen.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 21 maart 2020 @ 09:50:28 #262
pi_192180855
quote:
11s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 09:47 schreef Arcee het volgende:

[..]

Elke 2 dagen een verdubbeling. :X

Stijging gaat daar rapper dan in andere landen:

[ afbeelding ]
Cijfers VS zijn vertekend omdat ze pas sinds kort over flinke aantallen testkits beschikken.

Die cijfers zouden vorige week ook al veel hoger zijn geweest als het land de middelen had om mensen met symptomen te testen.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 21 maart 2020 @ 09:51:01 #263
862 Arcee
Look closer
pi_192180863
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 09:50 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Cijfers VS zijn vertekend omdat ze pas sinds kort over flinke aantallen testkits beschikken.

Die cijfers zouden vorige week ook al veel hoger zijn geweest als het land de middelen had om mensen met symptomen te testen.
Ja, dat had ik er al aan toegevoegd. ;)
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 21 maart 2020 @ 09:55:29 #264
862 Arcee
Look closer
pi_192180923
Laatst postte iemand een link naar een post op een andere site (reddit?) waarin iemand een genadeloze karakterbeschrijving van Trump gaf.

Ik weet niet meer welke link dat was. Iemand?
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 21 maart 2020 @ 10:01:08 #265
pi_192181000
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 09:55 schreef Arcee het volgende:
Laatst postte iemand een link naar een post op een andere site (reddit?) waarin iemand een genadeloze karakterbeschrijving van Trump gaf.

99% van Reddit is genadeloos over Trump.
pi_192181043
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 09:55 schreef Arcee het volgende:

Ik denk dat je deze bedoelt.
https://thehobbledehoy.co(...)tter_impression=true
Цой жив
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 21 maart 2020 @ 10:11:21 #267
862 Arcee
Look closer
pi_192181108
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 10:05 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

Ja, ik denk het ook. Thanks!
  Overall beste user 2022 zaterdag 21 maart 2020 @ 11:06:14 #268
3928 Ulx
pi_192181917
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 06:50 schreef Szura het volgende:
kylegriffin1 twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 01:06:10 Fox Business host Lou Dobbs is in self-quarantine after a member of his staff tested positive for coronavirus. https://t.co/q2AORZKZ8t reageer retweet
Ik denk dat hij vandaag bij Hannity moet langsgaan en het bespreken.
pi_192183380
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 10:05 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

Heel sterk.
I´m back.
pi_192183569
https://www.visualcapital(...)preparedness-ranked/

Vreemd, strookt toch weer niet echt met het narratief van de media.
pi_192183582
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:54 schreef Chivaz het volgende:

Maar die website is de media
Conscience do cost.
pi_192183771
quote:

Toch helpt het niet als je geen capabele mensen aan het roer hebt staan.
Цой жив
pi_192184064
quote:

Het VK en de VS, beiden duidelijk niet klaar hiervoor en beiden met een ontoereikende gezondheidszorg staan bovenaan? 'tuurlijk, joh.
pi_192185472
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 13:21 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Het VK en de VS, beiden duidelijk niet klaar hiervoor en beiden met een ontoereikende gezondheidszorg staan bovenaan? 'tuurlijk, joh.
https://www.businessinsid(...)ch-2020-2/?r=US&IR=T
Цой жив
pi_192185518
quote:
Dit inderdaad. Wellicht dat de VS de meeste resources heeft, ze zijn heel beperkt beschikbaar voor het gewone volk en er is capabel leiderschap nodig om die middelen efficient in te zetten en daar ontbreekt het de VS nu net weer aan.
pi_192185571
[
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:41 schreef Ryan3 het volgende:

Heel sterk.
quote:
So the fact that a significant minority – perhaps a third – of Americans look at what he does, listen to what he says, and then think ‘Yeah, he seems like my kind of guy’ is a matter of some confusion and no little distress to British people, given that:
• Americans are supposed to be nicer than us, and mostly are.
• You don’t need a particularly keen eye for detail to spot a few flaws in the man.

This last point is what especially confuses and dismays British people, and many other people too; his faults seem pretty bloody hard to miss.
After all, it’s impossible to read a single tweet, or hear him speak a sentence or two, without staring deep into the abyss. He turns being artless into an art form; he is a Picasso of pettiness; a Shakespeare of shit. His faults are fractal: even his flaws have flaws, and so on ad infinitum.

God knows there have always been stupid people in the world, and plenty of nasty people too. But rarely has stupidity been so nasty, or nastiness so stupid.
Vooral dit toont maar weer eens aan in wat voor totaal verschillende werelden mensen leven. Een Chivaz die Trump ziet en denkt 'Dit is een capabele leider, die dingen voor elkaar kan krijgen!' en een Knipoogje die denkt 'Dit is een volstrekt immorele empathieloos persoon waar geen zinnig intellectueel besef uit komt en dus niet in staat is informatie te analyseren en daar juiste beslissingen uit te trekken'
  zaterdag 21 maart 2020 @ 14:28:42 #277
384435 klappernootopreis
pi_192185574
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 06:50 schreef Szura het volgende:
karma aan den lijve voelen. wie had dit verwacht? :')
  zaterdag 21 maart 2020 @ 14:36:06 #278
384435 klappernootopreis
pi_192185690
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:06 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ik denk dat hij vandaag bij Hannity moet langsgaan en het bespreken.
en dan verslag uitbrengen bij Trump. persoonlijk. en flink de handen schudden.
  zaterdag 21 maart 2020 @ 14:55:34 #279
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_192185953
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 14:36 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

en dan verslag uitbrengen bij Trump. persoonlijk. en flink de handen schudden.
Duidelijke taal!
2019: The Great Awakening
  Overall beste user 2022 zaterdag 21 maart 2020 @ 15:22:06 #280
3928 Ulx
pi_192186373
realDonaldTrump twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 15:13:08 HYDROXYCHLOROQUINE & AZITHROMYCIN, taken together, have a real chance to be one of the biggest game changers in the history of medicine. The FDA has moved mountains - Thank You! Hopefully they will BOTH (H works better with A, International Journal of Antimicrobial Agents)..... reageer retweet
realDonaldTrump twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 15:13:09 ....be put in use IMMEDIATELY. PEOPLE ARE DYING, MOVE FAST, and GOD BLESS EVERYONE! @US_FDA @SteveFDA @CDCgov @DHSgov reageer retweet
Hij is ook al arts tegenwoordig.
  Overall beste user 2022 zaterdag 21 maart 2020 @ 15:24:10 #281
3928 Ulx
pi_192186407
De man is echt compleet in paniek. Hij weet echt niet meer wat hij moet doen.

Leider van lik mijn vestje.
  zaterdag 21 maart 2020 @ 15:32:27 #282
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_192186539
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 15:24 schreef Ulx het volgende:
De man is echt compleet in paniek. Hij weet echt niet meer wat hij moet doen.

Leider van lik mijn vestje.
BrandonBeckham_ twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 15:14:02 @realDonaldTrump Liberal media consistently misconstrues Pres @realDonaldTrump's comments.

➡️ Context is everything!

Here's the full-exchange in which NBC's @PeterAlexander ATTACKS Pres Trump's HOPE for a vaccine.

𝗙𝗼𝗹𝗹𝗼𝘄 @BrandonBeckham_ for a Bold Christian Voice
https://t.co/ehxMq44BP4 reageer retweet
Deze pers-meneer is het volgens mij helemaal met je eens. Mooi repliek ook van Trump.
  zaterdag 21 maart 2020 @ 15:40:53 #283
384435 klappernootopreis
pi_192186670
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 15:32 schreef MangoTree het volgende:

[..]

BrandonBeckham_ twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 15:14:02 @:realDonaldTrump Liberal media consistently misconstrues Pres @:realDonaldTrump's comments.

Here's the full-exchange in which NBC's @:PeterAlexander ATTACKS Pres Trump's HOPE for a vaccine.

𝗙𝗼𝗹𝗹𝗼𝘄 @:BrandonBeckham_ for a Bold Christian Voice
Deze pers-meneer is het volgens mij helemaal met je eens. Mooi repliek ook van Trump.
Er is toch echt wat met een staatshoofd aan de hand als die zich op deze manier moet verdedigen tegen een journalist die alleen maar zijn werk doet. Die doet dit namelijk in dienst van de bevolking, NIET in dienst van de het staatshoofd. Het is namelijk zijn vak.
  Redactie Games zaterdag 21 maart 2020 @ 15:55:19 #284
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_192186884
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 15:32 schreef MangoTree het volgende:

[..]

BrandonBeckham_ twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 15:14:02 @:realDonaldTrump Liberal media consistently misconstrues Pres @:realDonaldTrump's comments.

Here's the full-exchange in which NBC's @:PeterAlexander ATTACKS Pres Trump's HOPE for a vaccine.

𝗙𝗼𝗹𝗹𝗼𝘄 @:BrandonBeckham_ for a Bold Christian Voice
Oké schat.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
  zaterdag 21 maart 2020 @ 16:00:37 #285
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_192186974
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 15:55 schreef Puddington het volgende:

[..]

Oké schat.
Negeren mag hoor, hoe je niet te delen maar prima.
pi_192187327
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 15:22 schreef Ulx het volgende:
realDonaldTrump twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 15:13:08 HYDROXYCHLOROQUINE & AZITHROMYCIN, taken together, have a real chance to be one of the biggest game changers in the history of medicine. The FDA has moved mountains - Thank You! Hopefully they will BOTH (H works better with A, International Journal of Antimicrobial Agents)..... reageer retweet
realDonaldTrump twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 15:13:09 ....be put in use IMMEDIATELY. PEOPLE ARE DYING, MOVE FAST, and GOD BLESS EVERYONE! @:US_FDA @:SteveFDA @:CDCgov @:DHSgov reageer retweet
Hij is ook duidelijk beter op de hoogte dan dr Fauci!

Filmpje in tweet:
atrupar twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 17:35:27 Dr. Fauci quickly corrects Trump's misstatements about hydroxychloroquine https://t.co/Piim1PQSdh reageer retweet
pi_192187588
Het is een verademing om Cuomo te horen spreken in alle ernst.
De man ziet er wel wat slechter uit dan vorige week!
pi_192187703
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 16:36 schreef AnneX het volgende:
Het is een verademing om Cuomo te horen spreken in alle ernst.
De man ziet er wel wat slechter uit dan vorige week!
Wel mooi dat ze ook elke dag zijn briefing uitzenden. Hij brengt de feiten, praat niks goed, slaat zichzelf niet op de borst, neemt verantwoordelijkheid, heeft compassie etc etc.

Kortom alles wat er aan Trump ontbreekt.
pi_192187903
realDonaldTrump twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 16:36:29 White House News Conference at 12:30 P.M. Thank you! reageer retweet
Shem_Infinite twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 16:38:02 @realDonaldTrump Thank you President Trump for keeping us informed on a daily basis about what is going on. Please ban the press from these briefings though, they are on the side of the virus and they are distracting from the real issues! reageer retweet
|:(
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_192187961
Qu
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 16:51 schreef pullup het volgende:
realDonaldTrump twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 16:36:29 White House News Conference at 12:30 P.M. Thank you! reageer retweet
Shem_Infinite twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 16:38:02 @:realDonaldTrump Thank you President Trump for keeping us informed on a daily basis about what is going on. Please ban the press from these briefings though, they are on the side of the virus and they are distracting from the real issues! reageer retweet
|:(
Que pasa pendejo? _O- Hoe bezopen moet je wel niet zijn om "they are on the side of the virus" uit je toetsenbord te kunnen braken? :')
  zaterdag 21 maart 2020 @ 16:59:19 #291
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_192188052
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 16:41 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Wel mooi dat ze ook elke dag zijn briefing uitzenden. Hij brengt de feiten, praat niks goed, slaat zichzelf niet op de borst, neemt verantwoordelijkheid, heeft compassie etc etc.

Kortom alles wat er aan Trump ontbreekt.
Ja, vooral omdat MSNBC serieus overweegt om die van Trump niet meer live uit te zenden. Ze vinden z'n leugens over het Corona virus namelijk een gevaar voor de volksgezondheid en willen z'n geleuter eerst kunnen fact-checken en waar nodig van commentaar kunnen voorzien.

Toch wel heftig eigenlijk dat je als nieuwszender in crisistijd zo'n besluit moet nemen omdat de president van je land gewoon een compleet geschifte flapdrol is.
  zaterdag 21 maart 2020 @ 17:02:38 #292
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_192188117
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 16:59 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]

Ja, vooral omdat MSNBC serieus overweegt om die van Trump niet meer live uit te zenden. Ze vinden z'n leugens over het Corona virus namelijk een gevaar voor de volksgezondheid en willen z'n geleuter eerst kunnen fact-checken en waar nodig van commentaar kunnen voorzien.

Toch wel heftig eigenlijk dat je als nieuwszender in crisistijd zo'n besluit moet nemen omdat de president van je land gewoon een compleet geschifte flapdrol is.
Ik vind het juist weer goed dat MSNBC hun ware gezicht laat zien.
pi_192188134
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 16:59 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]

Wilde het net posten. Maddow pleit ervoor eerst de Trump briefings te fact-checken en te ontdoen van de leugens:

Fimpje (met voorbeelden van Trump's leugens) in tweet:
MaddowBlog twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 03:05:23 Maddow: If Trump is going to keep lying like he has been every day on stuff this important, we should, all of us, stop broadcasting it. Honestly, it's going to cost lives. https://t.co/tMvyrE3YTK reageer retweet
  Overall beste user 2022 zaterdag 21 maart 2020 @ 17:27:38 #294
3928 Ulx
pi_192188582
quote:
6s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 16:22 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Hij is ook duidelijk beter op de hoogte dan dr Fauci!

Filmpje in tweet:
atrupar twitterde op vrijdag 20-03-2020 om 17:35:27 Dr. Fauci quickly corrects Trump's misstatements about hydroxychloroquine https://t.co/Piim1PQSdh reageer retweet
Je kunt wachten op de eerste vergiftigingen met dit spul.
pi_192188653
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 15:22 schreef Ulx het volgende:
realDonaldTrump twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 15:13:09 ....be put in use IMMEDIATELY. PEOPLE ARE DYING, MOVE FAST, and GOD BLESS EVERYONE! @:US_FDA @:SteveFDA @:CDCgov @:DHSgov reageer retweet
Wát een paniek voetbal, en de hele staff doet er aan mee.

Hier een goede replay die ze negeren natuurlijk;
eugenegu twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 15:15:42 @realDonaldTrump The combination of hydroxychloroquine and azithromycin to treat the coronavirus has not been proven safe and effective through large scale clinical trials. There is only anecdotal evidence from case reports in countries overseas. Promising them as miracle drugs gives false hope. reageer retweet
pi_192188810
SoFlaKicks twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 14:47:58 Mayor Pam Triolo of Lake Worth Beach, FL. Didn’t shut down the beaches in her district, and has allowed the continued threat of having people’s power shut off in the midst of a pandemic. When she was called out on it, she shut down the meeting. (Video: https://t.co/94Q30qq90e) https://t.co/MApWDDo8p3 reageer retweet

ON.GE.LOOF.LIJK!
pi_192188862
Pro tip: Don’t take medical advice from a guy who snorts his Adderall.
  Overall beste user 2022 zaterdag 21 maart 2020 @ 17:48:29 #298
3928 Ulx
pi_192188887
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 17:45 schreef AnneX het volgende:
Pro tip: Don’t take medical advice from a guy who snorts his Adderall.
Of zoals Conway schrijft:

gtconway3d twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 17:45:42 Did you ever even consider the possibility that if Trump, a real-estate developer who can’t spell, is being contradicted by MDs and PhDs on medical and scientific matters, that maybe Trump is wrong? https://t.co/Zj30L9VDQC reageer retweet
pi_192188963
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 17:27 schreef Ulx het volgende:

[..]

Je kunt wachten op de eerste vergiftigingen met dit spul.
Yups, Ingraham is de drug ook al aan het promoten. Toestemming van de FDA om het te gebruiken is helemaal niet nodig! :')

Filmpje in tweet:
ndrew_lawrence twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 03:27:22 Laura Ingraham: Donald Trump "as usual, has sharp instincts. He sees things that sometimes the intellectuals and the academics, that might get lost in some of the details" https://t.co/nLe4SyzQdu reageer retweet
pi_192189107
Hoe het wel moet:

NYGovCuomo twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 16:35:01 Younger people listen up: 55% of NYS #Coronavirus cases are ages 18-49.

Young people aren’t invincible. You can get this and you can give it to someone older you love.

You shouldn’t endanger your own health & you certainly shouldn't endanger other people's health.

#StayAtHome reageer retweet
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 21 maart 2020 @ 18:18:44 #301
862 Arcee
Look closer
pi_192189369
Vol. :Y)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')