Precies.quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:12 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dit, dat ze nul voorbereiding hebben getroffen laat juist zien dat ze het niet serieus namen en/of niet zagen aankomen. Dat is op geen enkel manier goed te praten.
En dat is geen vorm van reizen?quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:22 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Die willen gewoon naar huis.
Mag daar ook nog wel, binnenshuis.quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:24 schreef Fukushima het volgende:
[..]
nog wel mogen joggen/fietsen en met één van je kinderen een balletje mogen trappen is beter dan hoe het in FR/ES is inderdaad.
Hmm. Kaf van het koren scheiden. Goed plan.quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:23 schreef _I het volgende:
[..]
Dit een semi-sc en als je dit bijhoudt is het meer een RLS.
Dus wat ik zeg is, informatie wordt ook buiten dit topic verzameld, maar hier ook geplaatst en besproken. Dit is meer de "wat doet het eigenlijk met je ..."
Mogen we nog met een paar miljoen man gaan protesteren of is dat ook verboten nu...quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:20 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Nee onze grote leider heeft besloten dat we besmet moeten raken om het virus te verslaan.
Wellicht hebben ze het onderschat? Wellicht hebben ze wel wíllen voorbereiden maar was er al een tekort? Wellicht hadden ze niet voorzien dat het zó snel zou gaan?quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:08 schreef SunZomer het volgende:
[..]
Waar zijn alle extra beschermende materialen, beademingsmachines enzovoort? Die hadden (in het geheim) aangekocht kunnen worden als het RIVM/de overheid dit serieus had genomen/aan had zien komen.
Nouja het is wel een gok natuurlijk. Er gaan waarschijnlijk op korte termijn bij herd immunity meer doden vallen dan telkens je land volledig op slot gooien.quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:01 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Daarom lijkt de herd immunity strategie best onvermijdelijk. Anders heb je zo weer een uitbraak als dingen open gaan. Vraag me af wat de long term strategie van Singapore is.
Yup, dat zal het ook voor veel mensen net een tikje makkelijker maken om het vol te houden en zal nauwelijks extra besmettingen opleveren.quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:24 schreef Fukushima het volgende:
[..]
nog wel mogen joggen/fietsen en met één van je kinderen een balletje mogen trappen is beter dan hoe het in FR/ES is inderdaad.
hij is al opgenomen in het ziekenhuis toch?quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:28 schreef Rewimo het volgende:
Onze Duitse vriend (27, beroepsmilitair en kerngezond) heeft inderdaad corona. Hoge koorts, meer dan 40 graden, en krijgt nu ook problemen met ademen. Als dat heviger wordt moet hij aan de beademing. Heel beangstigend, in 3 dagen tijd is deze situatie ontstaan. En hij valt nu niet bepaald in een risicogroep.
quote:Onderzoek: Coronavirus kan uren in de lucht overleven
Uit nieuw onderzoek gepubliceerd in de New England Journal of Medicine blijkt dat het COVID-19-virus in de lucht zo'n drie uur besmettelijk kan zijn en op oppervlakten zelfs dagen.
Voor het onderzoek werd een besmet persoon gevraagd te hoesten en te niezen, waarna de microscopische druppels die vrijkwamen werden opgevangen en bestudeerd.
Ook werd de proefpersoon gevraagd om bepaalde oppervlakten aan te raken. Wat bleek: op plastic en roestvrij staal kan het virus maximaal drie dagen overleven. Op karton was het virus na maximaal 24 uur niet meer levensvatbaar. Op koper overleeft het COVID-19-virus maximaal 'slechts' vier uur.
https://www.eoswetenschap.eu/tag/coronavirusquote:Op woensdag 18 maart 2020 09:27 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Hmm. Kaf van het koren scheiden. Goed plan.
Zit vol goede plannen.quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:27 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Hmm. Kaf van het koren scheiden. Goed plan.
Vraag me nog steeds af hoeveel besmettingen er in Groningen zullen komen/al zijn als gevolg van het reisje naar Italië van de Vindicat studentenquote:Op woensdag 18 maart 2020 08:39 schreef Kyran het volgende:
Hier nu 4 collega's die getest zijn, 1 positief, 1 negatief, 2 in afwachting.
Die ene is gelukkig niet op werk geweest na haar vakantie in Oostenrijk.
Ik blijf het toch bizar vinden hoe zo'n groot deel van de vakantiegangers besmet lijkt te zijn.
Het zou inderdaad handig zijn om meer verspreid te gaan posten.quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:20 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Dus je zegt eigenlijk dat ik wat meer buiten dit topic moet kijken? Deze bijhouden is al bijna een megaklus...
Ja, ze hebben hem gisteravond nog in een ijsbad gestopt om zijn temperatuur omlaag te krijgen, die was boven de 41quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:29 schreef bitterbal het volgende:
hij is al opgenomen in het ziekenhuis toch?
Hoop dat die snel beter wordt
Die kans is erg klein, want we weten dat het virus niet heel erg besmettelijk is.quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:30 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Vraag me nog steeds af hoeveel besmettingen er in Groningen zullen komen/al zijn als gevolg van het reisje naar Italië van de Vindicat studenten
quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:31 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ja, ze hebben hem gisteravond nog in een ijsbad gestopt om zijn temperatuur omlaag te krijgen, die was boven de 41
Dat wordt veel poetsen de komende tijd.quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:29 schreef mschol het volgende:
vlgens mij heb ik dit al eerder gelezen,maarals dit waar is hebben we een extra uitdaging
https://www.nejm.org/doi/(...)?query=featured_home
[..]
hij zat al in le h voordat er werd opgeroepen niet te reizen toch?quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:31 schreef Qarrad het volgende:
Ben ik de enige die zich het schompus ergert aan de koninklijke familie? Eerst schittert de koning door afwezigheid, daarna gaat ie op wintersportvakantie met de familie terwijl er opgeroepen wordt niet te reizen zonder dringende reden en dus ook niet op vakantie te gaan.
Waarom denk je dat dat is?quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:31 schreef Qarrad het volgende:
Ben ik de enige die zich het schompus ergert aan de koninklijke familie? Eerst schittert de koning door afwezigheid, daarna gaat ie op wintersportvakantie met de familie terwijl er opgeroepen wordt niet te reizen zonder dringende reden en dus ook niet op vakantie te gaan.
Ja hier iets bijhouden is inderdaad sowieso geen doen. Gaan 20 topics per dag door inderdaad. Daarom zijn die aparte topics voor inhoud wel erg nuttig.quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:31 schreef Salina het volgende:
[..]
Het zou inderdaad handig zijn om meer verspreid te gaan posten.
Daarom heb ik bv het NIEUWS en ACTUALITEITEN topic geopend. Ik had zoiets voor ogen, dat er één topic is waar alle relevante en interessante nieuwtjes, wetenswaardigheden en dergelijke worden gepost zodat je aan het eind van een werkdag oid makkelijk de belangrijkste dingen kunt teruglezen zonder je door 20 nieuwe deeltjes te moeten doorlezen.
Linksom of rechtsom... Er zullen slachtoffers vallen, en zolang het zorgplafond niet bereikt wordt, gaan er geen mensen 'onnodig' dood doordat ze bij de poort afgewezen worden op leeftijd en comorbiditeit.quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:28 schreef vosss het volgende:
[..]
Nouja het is wel een gok natuurlijk. Er gaan waarschijnlijk op korte termijn bij herd immunity meer doden vallen dan telkens je land volledig op slot gooien.
Bovendien bij op slot gooien en weer openen zodra het min of meer onder controle is geeft je wel de kans om maximaal te isoleren en in quarantaine te plaatsen bij een nieuwe onvermijdelijke uitbraak. En die kan ook zomaar redelijk groot worden waardoor je weer op slot gaat.
Als je dat lang genoeg herhaalt dan worden ook steeds meer mensen immuun die het al gehad hebben. Dan smeer je dus dat herd immunity uit over langere tijd. En misschien is er voordat je het op die manier bereikt wel al een vaccin of medicijn gevonden.
Ik vind het een gewaagde aanpak en ik verwacht dat men er nog van af stapt.
En ondertussen in een interview aangeven dat ze zich zo’n zorgen maken... Tenenkrommend inderdaad.quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:31 schreef Qarrad het volgende:
Overheid.quote:
En alles vervangen door koper.quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:31 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Dat wordt veel poetsen de komende tijd.
Inderdaad, de Koning en het Koningshuis doen echt niets verkeerd vind ik. Reageren van tijd tot tijd zoals het hoort en dragen hun steentje bij.quote:Op woensdag 18 maart 2020 09:32 schreef mschol het volgende:
[..]
hij zat al in le h voordat er werd opgeroepen niet te reizen toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |