SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloopOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Doden in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Richtlijnen in dit topic:
-probeer niet lollig te doen
-bij nieuws graag een bron
-off topic kan zonder opgaaf van reden verwijderd worden. Hier is het Slow Chat topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
-opruiende berichten zonder bewijs of normale bronnen, kunnen achterwege gelaten worden.![]()
Jinek: onbeperkt steunpakket voor 3 maanden, daarna hebben we sowieso genoeg voor nog eens 3 maanden.Haters everywhere but I don't really care.![]()
https://www.rtlnieuws.nl/(...)n-vol-mensen-stervenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 21:48 schreef vosss het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)r-niemand-herstellen
Link werkt niet meer??
oh, dat is een andere![]()
Bizar eigenlijk dat normaal de gemiddelde leeftijd van NPO 1 kijkers 59 is.quote:De meeste mensen, meer dan 5,4 miljoen, volgden de toespraak van premier Rutte via de NOS. Via RTL4 keken 1,6 miljoen mensen en SBS6 had 484.000 kijkers. De gemiddelde leeftijd van de kijkers op NPO1 was duidelijk lager dan gebruikelijk. Normaal ligt dat rond de 59 jaar, gisteravond lag dat op 50 jaar. Hoeveel mensen de toespraak online bekeken is niet bekend.In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace![]()
Nogal dubieuze bron, eerder was roken nog een risicofactor.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 21:48 schreef roos94 het volgende:
https://cfrankdavis.wordp(...)navirus-not-smokers/
Was deze al gepostOp zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+![]()
21:36
Montenegro als laatste Europees land voor de bijl
Montenegro is het laatste land van Europa waar het nieuwe coronavirus heeft toegeslagen. Premier Dusko Markovic maakte de eerste twee coronaviruspatiënten in zijn land bekend. Het gaat om twee vrouwen, die geboren werden in 1948 en 1973.
HLNOp zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)![]()
Het lijkt China anders aardig te lukken.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 21:42 schreef Kyran het volgende: Geen enkel land kan dit virus uitschakelen door maandenlang in quarantaine te gaan, onmogelijk. Of je moet je grenzen nooit meer opengooien en/of iedereen die je land binnenkomt 2 weken in quarantaine zetten.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek![]()
Deze reeks begint weer een beetje te lezen als een "wellus/niettus" reeks.
En aanvallen en belachelijk maken van elkaars mening.
Lezen de mods niet meer mee?You have to stop the Q-tip when there's resistance!![]()
90 miljard sowieso hoorde ik op de radio.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 21:49 schreef seetjai het volgende:
Wat ik mij afvroeg is hoeveel geld ons land heeft.
20 miljard toveren ze zo vandaan voor onsCheck it out![]()
We hebben 90 miljard reserve meen ik te herinneren.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 21:49 schreef seetjai het volgende:
20 miljard toveren ze zo vandaan voor ons![]()
71/2 en 46/47 dus.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 21:49 schreef banaantjeEE het volgende:
21:36
Montenegro als laatste Europees land voor de bijl
Montenegro is het laatste land van Europa waar het nieuwe coronavirus heeft toegeslagen. Premier Dusko Markovic maakte de eerste twee coronaviruspatiënten in zijn land bekend. Het gaat om twee vrouwen, die geboren werden in 1948 en 1973.
HLNIn Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Precies...quote:Op dinsdag 17 maart 2020 21:49 schreef seetjai het volgende:
20 miljard toveren ze zo vandaan voor ons![]()
ECB zal wel extra geld in de economie pompen. Lees geld creeeren.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 21:49 schreef seetjai het volgende:
20 miljard toveren ze zo vandaan voor onsOp zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)![]()
danny is oquote:Op dinsdag 17 maart 2020 21:49 schreef hjansen82 het volgende:
Straks gaat dit forum misschien in lockdown.Danny is ons al aan het voorbereiden met al die errors en trage ladingenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 21:49 schreef hjansen82 het volgende:
Straks gaat dit forum misschien in lockdown.![]()
Minstens 90 mrd mogelijke uitbreiding als de begrotingsregels van de EU versoepeld worden.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 21:49 schreef seetjai het volgende:
20 miljard toveren ze zo vandaan voor onsOp zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
90 als het echt nodig is.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 21:49 schreef seetjai het volgende:
20 miljard toveren ze zo vandaan voor onsHoeren neuken, nooit meer werken.![]()
Servers staan al in quarantaine.quote:Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Erg vooringenomen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 21:39 schreef Harvest89 het volgende:
Wel bizar. Je gaat in feite landelijk beleid door voeren zonder enkele vorm van bewijs dat groepsimmuniteit werkt.
Ja hebt gelijk dat er nergens onweerlegbaar bewijs is voor het resultaat..... het is helaas geen theoretische natuurkunde. Anderzijds zou ik niet durven te stellen dat er geen enkele bewijsreden is.
Het groepsimmuniteit is een bewezen werking hoe epidemieën de kop in kunnen worden ingedrukt. Het virus kan nog steeds besmetten. Echter het personen mn. kwetsbaren, zijn dan (hoe kil ook, nofi) beheersbaar of acceptabel als levenslot.
Bron: rijksvaccinatie & groepsimmuniteit-wiki
Het enig manco in - mijn onkundige - gedachtegang is dat nog niet zeker is te stellen dat het virus langzamer muteert dan dat de "groep" haar immuniteit verkrijgt.
In dit geva (virus groeit/muteert sneller dan de immuniteit), helpt sws ook een complete laat staan langdurige isolatie niet en gaan de sluizen der wanhoop wagenwijd open."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Maar wat als Corona sterker is dan Dannyquote:Op dinsdag 17 maart 2020 21:51 schreef roos94 het volgende:
[..]
danny is o
[..]
Danny is ons al aan het voorbereiden met al die errors en trage ladingen"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm![]()
Ze hebben nog minimaal 90 mld ruimte vanuit de staatsschuld. Er is een pandemie, dan gelden er andere regels.quote:
Het gaat niet om het redden van de bedrijven, maar om de kalmte te behouden. 3 weken, wordt 3 maanden en er wordt nu al gesproken over 3+3 maanden.
Het is het incasseren van het feit dat we dit best lang moeten gaan dragen. Langzaam gaat die pleister eraf.![]()
Dit herken ik niet.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 21:49 schreef schommelstoel het volgende:
Lezen de mods niet meer mee?![]()
Özcan Akyol stopt per direct met de opnames van zijn tv-show De Geknipte Gast. Hij heeft het besluit genomen met het oog op de coronacrisis. Dat heeft de presentator laten weten op Twitter. De Geknipte Gast is een programma waarin Akyol gesprekken voert met bekende Nederlanders terwijl ze op zijn kappersstoel zitten. Hij heeft geen moeite met het wroeten in BN’er-haar, maar heeft ook geen zin in overlopende coronabeestjes en daarom stopt hij per direct met de opnames.Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Mocht dit ooit nog over gaan heel deze kutzooi dan krijgen wij allemaal gewoon de rekening gepresenteerd. Voor niks gaat de zon op.quote:De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.![]()
https://www.telegraaf.nl/(...)t-race-tegen-de-klok
Waarom terughalen? In dit land ben je nog meer fucked dan op je bestemming...![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Ja, die timmeren je deur dicht , stampen in een paar dagen twee ziekenhuizen uit de grond en vliegen 40.000 man personeel inquote:Op dinsdag 17 maart 2020 21:49 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Het lijkt China anders aardig te lukken.
In die tijd komen wij in Nederland met hoest in je elleboog, gebruik papieren zakdoekjes, was je handen en schud geen handen.
.... en China verneukte het natuurlijk ook flink door wekenlang de andere kant op te kijken![]()
Snapte er geen hol van. Na registratie kon ik nergens iets invullen?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 21:54 schreef Maver24 het volgende:
Infectieradar doet het helemaal niet meer,Dit is gewoon raar :l![]()
Ik denk dat we zondag weer horen dat er wat gaat gebeuren.
Maandag misschien lockdown. Rare tijd hoor.![]()
Druk druk druk.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 21:49 schreef schommelstoel het volgende:
Lezen de mods niet meer mee?
Doe ons een lol en zet een TR.
Vorige deel heb ik niet kunnen bijbenen zo snel gaat het soms."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Door het corona virus worden wijzelf ook geknipt en geschoren.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 21:52 schreef Zeroku het volgende:
Özcan Akyol stopt per direct met de opnames van zijn tv-show De Geknipte Gast. Hij heeft het besluit genomen met het oog op de coronacrisis. Dat heeft de presentator laten weten op Twitter. De Geknipte Gast is een programma waarin Akyol gesprekken voert met bekende Nederlanders terwijl ze op zijn kappersstoel zitten. Hij heeft geen moeite met het wroeten in BN’er-haar, maar heeft ook geen zin in overlopende coronabeestjes en daarom stopt hij per direct met de opnames.Check it out![]()
Ministerie heeft net reisadvies voor de hele wereld op oranje gezet.
Handig als je een reisverzekering hebt.Haters everywhere but I don't really care.![]()
Vriendin doet thuiswerk, heel de middag bezig geweest. Ik kijk tv en game een beetje. Wij gaan nergens heen voorlopigquote:![]()
Zodra het slot eraf gaat gaan ze daar gewoon weer over tot het verkopen van krokodillen, vleermuizen en breedbekkikkers die bovenop elkaar zitten opgesloten in een drukbezochte markt.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 21:53 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ja, die timmeren je deur dicht , stampen in een paar dagen twee ziekenhuizen uit de grond en vliegen 40.000 man personeel in
In die tijd komen wij in Nederland met hoest in je elleboog, gebruik papieren zakdoekjes, was je handen en schud geen handen.
.... en China verneukte het natuurlijk ook flink door wekenlang de andere kant op te kijken
Ranzig volkje.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Ik ook nietquote:Op dinsdag 17 maart 2020 21:54 schreef SecretStoryWous het volgende:
[..]
Snapte er geen hol van. Na registratie kon ik nergens iets invullen?![]()
Evenstar
![]()
Yup, zal ook niet lang duren voordat het weer een keer verkeerd gaat.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 21:56 schreef Caland het volgende:
[..]
Zodra het slot eraf gaat gaan ze daar gewoon weer over tot het verkopen van krokodillen, vleermuizen en breedbekkikkers die bovenop elkaar zitten opgesloten in een drukbezochte markt.
Ranzig volkje.![]()
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 21:49 schreef butz0rs het volgende:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)n-vol-mensen-sterven
oh, dat is een andereGodverdomme zeg!
![]()
Die ga ik opzeggen, heb ik niet meer nodig voorlopig.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 21:55 schreef matthijst het volgende:
Ministerie heeft net reisadvies voor de hele wereld op oranje gezet.
Handig als je een reisverzekering hebt.Check it out![]()
Wellicht kan Fok! een aanvraag indienen bij de overheid voor haar vitale en mediale rol om een zooi posters - ook ikquote:Op dinsdag 17 maart 2020 21:51 schreef roos94 het volgende:
[..]
danny is o
[..]
Danny is ons al aan het voorbereiden met al die errors en trage ladingen- in een soort zelfisolerend thuisgareel te houden.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Ook daar vinden ze wel oplossingen op.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 21:53 schreef vosss het volgende:
[..]
Mocht dit ooit nog over gaan heel deze kutzooi dan krijgen wij allemaal gewoon de rekening gepresenteerd. Voor niks gaat de zon op.
Laten we een voorstel doen voor een reset van het systeem en elk sofinummer 100.000 NEOeuro geven en opnieuw beginnen.![]()
https://www.ad.nl/dossier(...)en-zzp-ers~a3523299/quote:21:56
Momenteel liggen er zo'n 135 patiënten op de intensive cares van Nederlandse ziekenhuizen. Om de drukte beter te verdelen worden steeds meer patiënten overgeplaatst van Brabantse ziekenhuizen, naar noordelijker gelegen ziekenhuizen. ,,Vannacht zijn er extra patiënten uit Brabant overgeplaatst naar ziekenhuizen boven de rivieren’’, verklaart voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care (NVIC) Diederik Gommers in een interview met deze site.In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Het zou serieus lachwekkend zijn in deze fase m.i.quote:“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Mja, chinezen eten al vele tientalen/honderden jaren alles wat los en vast zit, en zoiets als dit is volgens mij nog nooit voorgekomenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 21:56 schreef Kyran het volgende:
[..]
Yup, zal ook niet lang duren voordat het weer een keer verkeerd gaat.![]()
We mogen het dus niet oneens zijn met elkaar?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 21:49 schreef schommelstoel het volgende:
Lezen de mods niet meer mee?
Discussieren is ook niet aan de orde?Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Berlijn bouwt er speciaal Corona ziekenhuis.
Moeten wij dat ook niet doen??"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Verdiep je er eens in.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 21:56 schreef Caland het volgende:
[..]
Zodra het slot eraf gaat gaan ze daar gewoon weer over tot het verkopen van krokodillen, vleermuizen en breedbekkikkers die bovenop elkaar zitten opgesloten in een drukbezochte markt.
Ranzig volkje.
Dit is echt kort door de bocht.
Het grootste deel van de Chinezen verafschuwt het.
Maar vergeet niet dat China in korte tijd gemoderniseerd is, en soms het traditionele leven nog aanwezig is. Zeker in het zuiden en op het platteland.
Ik denk dat het nodig is dat mensen kennis opdoen over de gevaren van de handel in wilde dieren.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Ja hoor dat mag, graag wel feitelijke onderbouwing zover dat kanquote:Op dinsdag 17 maart 2020 21:58 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
We mogen het dus niet oneens zijn met elkaar?
Discussieren is ook niet aan de orde?
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]![]()
Evenstar
![]()
Bron?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 21:58 schreef capricia het volgende:
Moeten wij dat ook niet doen??![]()
![]()
Dat failliete ziekenhuis. is dat geen optie?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 21:58 schreef capricia het volgende:
In dat geval hoop ik dat de EU en Amerika flinke importheffingen gaan vragen aan China na deze crisis als ze niet stoppen met deze markten. En mee blijven dreigen als China dit toch weer wil toelaten.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 21:56 schreef Caland het volgende:
[..]
Ranzig volkje.Check it out![]()
Genoeg lege panden/ziekenhuizen in NL.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 21:58 schreef capricia het volgende:
Duitsland.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 21:58 schreef capricia het volgende:
Moeten wij dat ook niet doen??
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.![]()
Zeker wel, maar een discussie is niet uitlachen en belachelijk maken van elkaars mening.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 21:58 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
We mogen het dus niet oneens zijn met elkaar?
Discussieren is ook niet aan de orde?
Of, je gelijk proberen te halen.
Maar dit is best offtopic, had in FB gemieten, my badYou have to stop the Q-tip when there's resistance!![]()
Als dat maar goed gaat...quote:Op dinsdag 17 maart 2020 21:57 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/dossier(...)en-zzp-ers~a3523299/![]()
Nee joh. Gewoon geen handen schudden en in je elleboog kuchen. Dan komt alles dik voor mekaar.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 21:58 schreef capricia het volgende:
Moeten wij dat ook niet doen??
Koop ook 'ns een auto trouwens.![]()
![]()
[ Bericht 100% gewijzigd door Revanches op 17-03-2020 22:00:49 ]And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function![]()
Genoeg lege ziekenhuizen in NL geloof ikquote:Op dinsdag 17 maart 2020 21:58 schreef capricia het volgende:
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
En dan ziek worden door een of andere andere nare ziektequote:
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
De Duitsers hebben meerdere malen bewezen dat ze niet kapot zijn te krijgen.
We moeten ze in de gaten houden.Deceit for a lifetime has taken it's toll.
Best grappig dat er nu opeens wel met geld gesmeten kan worden.quote:Deceit for a lifetime has taken it's toll.
In Belgie mag je vanaf morgen naar de nachtwinkel.
tot 22:00![]()
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Die plannen zijn er (al).quote:Op dinsdag 17 maart 2020 21:58 schreef capricia het volgende:
Moeten wij dat ook niet doen??quote:bron: AD- 04mar20 .... In het advies van het zogeheten Outbreak Management Team, dat niet is gepubliceerd, staat dat naast verpleeghuizen dan ook kazernes moeten worden ingezet voor de opvang van met het virus besmette patiënten, net als verpleegcontainers en verpleegtenten."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Al aantal keer voorbij gekomen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:00 schreef HetDonkertAan het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)n-vol-mensen-sterven![]()
Tuurlijk niet, want als we elkaar niet besmetten krijgen we de gewenste groepsimmuniteit niet toch?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 21:58 schreef capricia het volgende:
De lockdown wordt daar dus al weer versoepelt. Tot zover het gezeur over een lockdown in Nederland.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:02 schreef hollandia02 het volgende:
In Belgie mag je vanaf morgen naar de nachtwinkel.
tot 22:00![]()
![]()
Evenstar
![]()
Netjes.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:00 schreef capricia het volgende:
[..]
https://m.hln.be/nieuws/b(...)apatienten~a7ffa5d6/
Daarom moet er dus een tijdelijke lockdown komen, virus zo langzaam mogelijk zijn ding laten doen, terwijl wij fatsoenlijk voorbereiden op de shit die komen gaat. Wij gaan er nu totaal blind en onder druk in. Dat kan gewoon niet goed gaan.
Gebruik Slotervaart bijvoorbeeld, renoveer het, geef Philips opdracht om beademingsapparatuur te bouwen, regel extra zorgpersoneel, ontlast je reguliere zorg etc etc. Het is allemaal zo blind, zo onder druk en zo paniekerig allemaal nu.
Waarom niet gewoon even een stapje terug doen.![]()
US ook in tweeën gedeeld. Het gaat niet snel genoeg, denk ik. 10% minder mensen zien het als dreiging in een week.quote:Just about 56% of Americans consider the coronavirus a "real threat," representing a drop of 10 percentage points from last month. At the same time, a growing number of Americans think the coronavirus is being "blown out of proportion."
NPR.org![]()
Maar voor China was het volledig nieuw. Die moesten eerst echt doorkrijgen wat er aan de hand was. Wij hadden nog tijd om ons voor te bereiden en te realiseren dat het echt gevaarlijk was, maar nee hoor. Met de Europese arrogantie gingen we gewoon lekker skiën en Carnavallen. Wij waren toch geen rare domme Chinezen?? Ha ha... wij waren niet bang voor een simpel griepje. Petje af voor de Chinezen die het toch snel wel serieus namen en meteen maatregelen is gaan treffen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 21:53 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ja, die timmeren je deur dicht , stampen in een paar dagen twee ziekenhuizen uit de grond en vliegen 40.000 man personeel in
.... en China verneukte het natuurlijk ook flink door wekenlang de andere kant op te kijkenNiets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.![]()
https://www.1limburg.nl/a(...)den?context=topstory
Op dit moment wordt ervan uitgegaan dat 1 procent van de besmette patiënten aan de ziekte zal overlijden. "Maar we weten dat naarmate een epidemie zich verder ontwikkelt, de sterftecijfers nog verder toenemen", zegt Stals. "Op het moment dat je gaat kijken naar Italië, daar komen ze aan 5 of 6 procent van de besmette mensen die komen te overlijden. Als je dat doorrekent voor de situatie in Limburg kom je volgens Stals op een veel hoger cijfer uit dan 2500 doden in onze provincie.![]()
Uiteindelijk verschilt er niet zo heel veel met een totale lock-down en de huidige situatie. Meeste mensen die ik ken werken nu ook hele dagen thuis en gaan uitsluitend naar buiten voor de boodschappen. Wat andere waaghalzen doen is hun eigen verantwoordelijkheid.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:03 schreef Kyran het volgende:
[..]
Netjes.
Daarom moet er dus een tijdelijke lockdown komen, virus zo langzaam mogelijk zijn ding laten doen, terwijl wij fatsoenlijk voorbereiden op de shit die komen gaat. Wij gaan er nu totaal blind en onder druk in. Dat kan gewoon niet goed gaan.
Gebruik Slotervaart bijvoorbeed, renoveer het, geef Philips opdracht om beademingsapparatuur te bouwen, regel extra zorgpersoneel, ontlast je reguliere zorg etc etc. Het is allemaal zo blind, zo onder druk en zo paniekerig allemaal nu.
Waarom niet gewoon even een stapje terug doen.Dit is gewoon raar :l![]()
quote:Wat mag wél nog?
Fysieke activiteiten in de buitenlucht zijn wél nog toegestaan (en zelfs aangeraden). U mag buiten komen met een gezinslid of een vriend of vriendin. Ook hier gelden de regels dat u genoeg afstand van elkaar moet bewaren.Waarom zouden terrassen überhaupt open blijven als het café dicht is.quote:Alle bijeenkomsten buiten het gezinsverband zullen verboden worden. Zaken moeten ook hun terrasmeubilair binnenhalen.
Het openbaar vervoer zal nog rijden, maar moet zich zo organiseren dat reizigers op 1,5 meter van elkaar kunnen zitten. Niet-essentiële reizen naar het buitenland worden verboden tot en met 5 april
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03/17/veiligheidsraad-corona/In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Ja maar sommigen hier hebben buitenspelende kinderen gezien. Dat moet verboden worden.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:06 schreef SecretStoryWous het volgende:
[..]
Uiteindelijk verschilt er niet zo heel veel met een totale lock-down en de huidige situatie. Meeste mensen die ik ken werken nu ook hele dagen thuis en gaan uitsluitend naar buiten voor de boodschappen. Wat andere waaghalzen doen is hun eigen verantwoordelijkheid.![]()
Is wel een scheef verhaal. Ze testen alleen de zware gevallen en daarvan overlijdt zo'n hoog percentage. Van alle echte besmettingen in de hele bevolking zal niet 6 procent sterven.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:05 schreef Sfancta het volgende:
https://www.1limburg.nl/a(...)den?context=topstory
Op dit moment wordt ervan uitgegaan dat 1 procent van de besmette patiënten aan de ziekte zal overlijden. "Maar we weten dat naarmate een epidemie zich verder ontwikkelt, de sterftecijfers nog verder toenemen", zegt Stals. "Op het moment dat je gaat kijken naar Italië, daar komen ze aan 5 of 6 procent van de besmette mensen die komen te overlijden. Als je dat doorrekent voor de situatie in Limburg kom je volgens Stals op een veel hoger cijfer uit dan 2500 doden in onze provincie.
Kort door de bocht dit.![]()
Evenstar
![]()
Ja leuk dat het een eigen verantwoordelijkheid is, maar zij steken misschien ook weer anderen aan. Ook kunnen zij zelf of diegenen die zij weer aansteken op de IC komen en een bed bezet houden die anders vrij was geweest.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:06 schreef SecretStoryWous het volgende:
[..]
Uiteindelijk verschilt er niet zo heel veel met een totale lock-down en de huidige situatie. Meeste mensen die ik ken werken nu ook hele dagen thuis en gaan uitsluitend naar buiten voor de boodschappen. Wat andere waaghalzen doen is hun eigen verantwoordelijkheid.
Allemaal te kort door de bocht om te zeggen "dat is hun eigen verantwoordelijkheid".![]()
Ja gek inderdaad.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 21:48 schreef vosss het volgende:
Link werkt niet meer??
Vond het een heel heftig iets om te zien..![]()
Nog geen corona in zierikzee. Ik ben veiligquote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:05 schreef Revanches het volgende:
[ afbeelding ]
https://twitter.com/DieTukkerfries/status/1240012741278076935![]()
![]()
Petje af voor het goorste volk ter wereld.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:05 schreef Injetta het volgende:
[..]
Maar voor China was het volledig nieuw. Die moesten eerst echt doorkrijgen wat er aan de hand was. Wij hadden nog tijd om ons voor te bereiden en te realiseren dat het echt gevaarlijk was, maar nee hoor. Met de Europese arrogantie gingen we gewoon lekker skiën en Carnavallen. Wij waren toch geen rare domme Chinezen?? Ha ha... wij waren niet bang voor een simpel griepje. Petje af voor de Chinezen die het toch snel wel serieus namen en meteen maatregelen is gaan treffen.![]()
Klopt.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:07 schreef _I het volgende:
[..]
Is wel een scheef verhaal. Ze testen alleen de zware gevallen en daarvan overlijdt zo'n hoog percentage. Of alle echte besmettingen in de hele bevolking zal niet 6 procent sterven.
Kort door de bocht dit.![]()
wtf inderdaad. Ik heb nog wel een screenshotquote:Op dinsdag 17 maart 2020 21:48 schreef vosss het volgende:
Link werkt niet meer??And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function![]()
Mensen.. even een simpel vraagje
Waarom is het niet mogelijk om een zelftest te doen op basis van een virus? Maar wel op basis van een zwangerschap?
De wereldgezondheid heeft toch veel baat bij sneltests?![]()
Om te vermijden dat mensen die terugkomen van de nachtwinkel toch zo nog zouden samenhangen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:06 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
[..]
Waarom zouden terrassen überhaupt open blijven als het café dicht is.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03/17/veiligheidsraad-corona/Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
post die dan evenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:08 schreef Revanches het volgende:
[..]
wtf inderdaad. Ik heb nog wel een screenshot
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*![]()
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 22:08 schreef Revanches het volgende:
[..]
wtf inderdaad. Ik heb nog wel een screenshot
And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function
Forum Opties Forumhop: Hop naar: