Dus je zou het kunnen samenvatten als " den onwetenden gaan we gewoon gebruiken als immuniteits-muur."quote:Op dinsdag 17 maart 2020 08:41 schreef SunZomer het volgende:
[..]
Dat horen ze dus niet. Wat laat de media zien, met name verhalen van bejaarden die al zie waren die overlijden. Weinig tot niets van de jongere mensen die op de IC liggen en blijvende longschade oplopen.
Ik belde mijn moeder (72) gisteren om aan te bieden boodschappen voor haar te doen, maar kreeg het antwoord "maar ik wil gewoon nog naar buiten". De ouderen moeten ook wel willen.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 08:33 schreef Megumi het volgende:
[..]
Elkaar helpen inderdaad. Iets waar Rutte ook om vraagt. Maar dit soort zaken gebeuren niet in een keer. Nederland is een land van individuen. Maar het begin is er als ik zo naar het nieuws kijk.
Tekort was er toen ook al hoor ! Alleen dan nog wat meer alleen in de lijn der verwachting dat huisartsen terecht zouden komen in de situatie hoe die nu is.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 08:42 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Nee joh, tot twee weken geleden werd je niet aangekeken met mondkapje. Dat is echt pas iets sinds er een zogenaamd tekort is hoor!
quote:Op dinsdag 17 maart 2020 08:43 schreef Predator40 het volgende:
en ja sommigen op FOK! weten het beter dan de RIVM/GGD zoals ze het nu naar buiten hebben gebracht,
Echt een kansloze beslissing, wie dat ook heeft beslotenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 08:35 schreef Mothzor het volgende:
[..]
Ik werk voor de overheid en kan mijn werk prima thuis doen. Kreeg gister bericht dat ik gewoon aanwezig dien te zijn vanaf vandaag.
Dus ja....
Dit dus, maar daar mag je kennelijk geen kritiek op hebbenquote:Op dinsdag 17 maart 2020 08:43 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Die gasten van de WHO weten dat maar de RIVM/GGD slaat hun adviezen in de wind...
en ja sommigen op FOK! weten het beter dan de RIVM/GGD zoals ze het nu naar buiten hebben gebracht, faal na faal na faal en niks leren van andere landen EN de WHO.
Ligt toch een taak voor de overheid in. Waar is die dan met opgelegde maatregelen als desinfectie winkels en verplicht mondbedekking bij ingaan supermarkt (bv) Groot deel van de bevolking heeft echt geen idee door gebrek aan voorlichting/lichte dwang.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 08:31 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Erg lastig ook om meerdere malen per dag je handen te ontsmetten... Nounou daar hebben we toch zeker een flinke cultuuromslag voor nodig
Zeg dan gewoon dat men stronteigenwijs is en toch niet luisterd.
Om dan nog maar te zwijgen om (moeilijk verkrijgbare) mondkapjes.
Ikzelf vind als bioloog supression bij zo'n subtiel virus erg lastig, als er mensen zijn die het virus wel hebben maar geen symptomen dan is het isoleren van zo'n uitbraak ontzettend moeilijk. Een lockdown is ook geen volledige lockdown en lekt aan best veel kanten. Suspression werkte in eerste instantie in Afrika maar amper bij ebola en dat is een ziekte waar het gelijk duidelijk is dat je het hebt.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 08:38 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Interessant draadje.twitter:Sywert twitterde op maandag 16-03-2020 om 22:14:51Het advies van het Imperial College COVID-19 Response Team -dat Britse overheid adviseert over aanpak- staat online. Staat ook in waarom het niet kiest voor mitigatiestrategie (wat NL nu gaat volgen). Leestip: https://t.co/p2Tb3lNOLb https://t.co/VXCMTqOQfy reageer retweet
Probleem is tevens dat er nu al oplichters proberen te profiteren van deze vreselijke situatie door dit ook aan te bieden en vervolgens mensen zwaar oplichten door er met de pinpas of iets dergelijks vandoor te gaan..quote:Op dinsdag 17 maart 2020 08:43 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Ik belde mijn moeder (72) gisteren om aan te bieden boodschappen voor haar te doen, maar kreeg het antwoord "maar ik wil gewoon nog naar buiten". De ouderen moeten ook wel willen.
Mijn vriendin gaat visitekaartjes neerleggen bij de supermarkt en verzorgingshuizen met aanleunwoningen met het aanbod om boodschappen te doen. Hopelijk beseffen die oudjes dat dat nu even beter is.
Het lullige is dat ze los van de hele coronacrisis ook al geïsoleerd leven. Voor die mensen is een ommetje lopen of naar de supermarkt normaal gesproken hun enige sociale contact. Dat is heel sneu.
Hou je een beetje in als je kritiek hebt op de RIVM. Dank.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 08:44 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Dit dus, maar daar mag je kennelijk geen kritiek op hebben
kweenie
In januari reeds beginnen met een duidelijk IC/zorgplan opzetten incl aanschaf benodigdheden had een mooie start geweest.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 08:31 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Wanneer zou je iets wel een plan noemen?
Ik hoop het. Tot nu toe lijkt het niet echt op een zorgvuldig opgezet plan/uitvoering.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 08:31 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ze zullen vast nu naar de aantal kritieke zieken kijken en de beschikbaarheid van de gezondsheidzorg en het daar op beslissen.
Nee, daar hebben we immers het WHO voor.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 08:45 schreef Montov het volgende:
Sommige Fokkers zijn beter in het in de gaten houden van nieuws en ontwikkelingen zoals deze in media verschijnen dan de RIVM. Dat betekent niet dat je daarmee ook beter geinformeerd bent.
Jaap en Sjaak weten het beter.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 08:32 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik erger me nu vooral aan de tegenstrijdige informatie op de website van het RIVM ten opzichte van de WHO.
inderdaad, zag gisteravond hier nog een filmpje voorbij komen van een arts uit belgië dit dit ook aangaf.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 08:41 schreef SunZomer het volgende:
[..]
Dat horen ze dus niet. Wat laat de media zien, met name verhalen van bejaarden die al zie waren die overlijden. Weinig tot niets van de jongere mensen die op de IC liggen en blijvende longschade oplopen.
Mijn ouders zijn ook in de 70. Vanaf afgelopen vrijdag doen zij al geen boodschappen meer. Dit doen mijn zus & ik om de beurt 1 a 2 keer per week. Vervolgens ontsmetten we het product voor product en zetten de boodschappen voor de deur.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 08:43 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Ik belde mijn moeder (72) gisteren om aan te bieden boodschappen voor haar te doen, maar kreeg het antwoord "maar ik wil gewoon nog naar buiten". De ouderen moeten ook wel willen.
Mijn vriendin gaat visitekaartjes neerleggen bij de supermarkt en verzorgingshuizen met aanleunwoningen met het aanbod om boodschappen te doen. Hopelijk beseffen die oudjes dat dat nu even beter is.
Het lullige is dat ze los van de hele coronacrisis ook al geïsoleerd leven. Voor die mensen is een ommetje lopen of naar de supermarkt normaal gesproken hun enige sociale contact. Dat is heel sneu.
inhouden ????quote:Op dinsdag 17 maart 2020 08:45 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Hou je een beetje in als je kritiek hebt op de RIVM. Dank.
@:Anonymousz
Er is ook niets mis met naar buiten gaan, een goede wandeling, is op dit moment ontzettend goed, supermarkt inderdaad niet.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 08:43 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Jaap van Dissel: WHO?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 08:46 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Nee, daar hebben we immers het WHO voor.
toch?
''Men'' denkt zo door de voorlichting die Rutte ze geeft.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 08:32 schreef noodgang het volgende:
[..]
ik snap wel dat mensen het interpreteren als, we krijgen het toch wel. En dan zoiets hebben van laat het ook maar meteen gebeuren. Je zit toch te wachten op iets onvermijdelijks dan. Niet dat ik het zo vind, maar ik snap de redenering
Echt?quote:Op dinsdag 17 maart 2020 08:35 schreef Mothzor het volgende:
[..]
Ik werk voor de overheid en kan mijn werk prima thuis doen. Kreeg gister bericht dat ik gewoon aanwezig dien te zijn vanaf vandaag.
Dus ja....
Maar tja als de overheid voor dit gebeuren zou zeggen we kopen een paar miljoen mondkapjes in wat veel geld kost zitten partijen met de PVV aan kop weer te kankeren dat het te veel geld kost. Ik denk dat je in dit soort zaken het nooit goed kan doen als een overheid.quote:Op dinsdag 17 maart 2020 08:39 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Bizar slecht geregeld in Nederland.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |