abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192081880
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 21:34 schreef Markesh het volgende:
Bekijk dit even.

4 scenario's met simulatie.

https://www.washingtonpos(...)ld/corona-simulator/

Zo ongelofelijk duidelijk wat de beste aanpak is.
Omvangrijke, sociale distantiëring
Doen we dat nu niet dan
pi_192081881
Wat is er bekend over mutatie van het virus
pi_192081885
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 21:28 schreef Strani het volgende:

[..]

Vanuit Spanje: Ik zou zeggen dat een lockdown in elk geval is dat je nergens heen kan zonder hele goede reden. Dit kan ook zijn dat je naar je werk moet. Dit is op dit moment het geval in Spanje: Je mag naar je werk, naar de supermarkt etc. maar je mag niet op straat sociaal doen met mensen die je dan toevallig tegenkomt. Je mag ook niet zomaar een ommetje maken. Je doet wat je moet doen, en daarna ga je heel snel weer naar huis.

En dan heb je natuurlijk ook nog de totale lockdown. Maar wat Nederland nu heeft, is geen lockdown.
Dat geen ommetje kunnen maken is wel kut
Wil van het weekend naar vriendin, maar hoe kom ik daar
Metro zal wel worden gecontroleerd, taxi durf ik ook niet, zal de politie ook wel controleren
pi_192081888
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 21:00 schreef Perrin het volgende:

[..]

Bovendien is het virus na zo'n lockdown nog niet weg. Zodra de lockdown eindigt is er zonder groepsimmuniteit snel wéér een uitbraak.
Is er al wetenschappelijk aangetoond dat men daadwerkelijk immuniteit opgebouwd tegen dit virus na genezing.
pi_192081891
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2020 21:38 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Of het RIVM wist begin januari al dat er drie scenario's zijn om het virus wat sowieso ons land zou bereiken op te vangen en hebben toen een strategie bedacht.

Zie hoe de bevolking nu al anders in de wedstrijd staat ten opzichte van twee weken geleden. We vonden zelfs carnaval geen probleem en nu als mensen de kroeg in gaan worden ze bijna gelyncht. We willen dat zwaarwegende maatregelen genomen worden. We willen meeveren.

Dus het RIVM moest in het begin liegen. Want de bevolking was er nog niet aan toe, de bevolking had gene idee wat op onze pad zou gaan komen.
Jij hebt echt een grote duim
pi_192081895
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 21:41 schreef Markesh het volgende:

[..]

Woonde ik maar in Spanje
Hier ben je overgeleverd aan Rutte die samen met zijn RIVM kornuiten een dikke middelvinger heffen naar het volk
Snel ga dan, voordat je geen enkel land meer binnenkomt.
pi_192081898
Als ik dit allemaal had geweten was ik gewoon al in Frankrijk gaan wonen toen het nog niet zover was gekomen....
~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~
pi_192081904
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 21:41 schreef SunZomer het volgende:

[..]

Is er al wetenschappelijk aangetoond dat men daadwerkelijk immuniteit opgebouwd tegen dit virus na genezing.
Voor zover ik weet niet.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_192081907
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 21:41 schreef Justinn het volgende:

[..]

De strategie is kinderlijk eenvoudig en m.i. totaal niet verwaard: Verspreiding zoveel mogelijk afremmen, zodat de zorg (voor zover mogelijk) voldoende capaciteit blijft behouden. Dat redt levens.

Dat men boodschappen moet kunnen blijven doen is evident.
ja en ikea en soortgelijke winkels?
  maandag 16 maart 2020 @ 21:43:16 #285
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_192081916
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2020 21:38 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Of het RIVM wist begin januari al dat er drie scenario's zijn om het virus wat sowieso ons land zou bereiken op te vangen en hebben toen een strategie bedacht.

Zie hoe de bevolking nu al anders in de wedstrijd staat ten opzichte van twee weken geleden. We vonden zelfs carnaval geen probleem en nu als mensen de kroeg in gaan worden ze bijna gelyncht. We willen dat zwaarwegende maatregelen genomen worden. We willen meeveren.

Dus het RIVM moest in het begin liegen. Want de bevolking was er nog niet aan toe, de bevolking had gene idee wat op onze pad zou gaan komen.
Jij snapt het helemaal :) Besef moet groeien. Als we dit land een maand geleden in lockdown hadden gegooid, had niemand zich eraan gehouden. Het invoeren van maatregelen is ook balanceren. De overtreffende trap van hamsteren is niet voor niets plunderen. Dat wil je voorkomen.
pi_192081920
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 21:41 schreef SunZomer het volgende:
De consensus is nogal flou voorlopig. Het virus is zo nieuw dat de hypothese wel serieus kan worden genomen maar 100% zeker zijn we niet.

Zoals Van Dissel zegt is het best als iedereen een milde variant krijgt met een beetje last, maar het is niet op commando. Als er duizenden op IC liggen zit je wel vast, tenzij je echt in mensenlevens wil betalen. Dat lijkt me onaanvaardbaar.
  maandag 16 maart 2020 @ 21:43:52 #287
194233 Friday12
Originele kloon
pi_192081923
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 21:27 schreef BeriBeri het volgende:

[..]

PREMIUM

In deze landen zijn Nederlanders niet meer welkom
https://www.telegraaf.nl/c/1678784606/
Kan je stoppen met telegraaf linken.. je kan het niet lezen :')
  maandag 16 maart 2020 @ 21:43:53 #288
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192081924
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 21:39 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Jij denkt volgens mij echt dat Rutte op zijn torentje dit beleid zit te maken, hè?
Bijzondere aanname..
Je voelt je flink aangesproken zo te zien, grappig
  Moderator maandag 16 maart 2020 @ 21:43:55 #289
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_192081926
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 21:40 schreef Coelho het volgende:

[..]

En dit is waar het mis gaat. Mensen die geen verstand van zaken hebben gaan een mening vormen over iets. Anderen nemen het over enz.

Wetenschappers hebben een ANTILICHAAM gevonden, een stofje dat bindt aan het virus waardoor het niet meer kan besmetten en zijn werking verliest.

Echter, voor dit antilichaam een medicijn is, zijn we jaren verder. Het moet namelijk eerst aan een 'transportmiddel' gebonden worden, een injectievloeistof of pil. Dan moeten we zien of het niet voor enorme bijwerkingen zorgt. Want ja, als je dood gaat van het antilichaam, dan heeft het nog weinig zin.

Mocht het tot zo ver goed gaan, moet je gaan kijken of het inderdaad de werking heeft die het ook in het reageerbuisje heeft. Dat doe je door een studie op te zetten waarbij je gaat kijken of er korte en lange termijn effecten zijn van het inbrengen van het antilichaam. En natuurlijk, of het ook de remmende werking op het virus heeft, die het in het lab had.

Als dat allemaal gelukt is, zul je een methode moeten bedenken om dit op grote schaal te gaan produceren. Ook dat is bij complexe bereidingen nog niet zomaar gedaan.

En tot slot/in parallel moet je goedkeuring krijgen van de autoriteiten om het middel te mogen aanbieden. Dat zal best met een versnelde procedure kunnen, maar normaliter duurt dat een jaar. Dus als het nu in een half jaar gaat dan zijn ze al 50% sneller.

Kortom, een beginnetje gemaakt, maar nog jaren ontwikkeling nodig.
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 21:40 schreef Coelho het volgende:

[..]

En dit is waar het mis gaat. Mensen die geen verstand van zaken hebben gaan een mening vormen over iets. Anderen nemen het over enz.

Wetenschappers hebben een ANTILICHAAM gevonden, een stofje dat bindt aan het virus waardoor het niet meer kan besmetten en zijn werking verliest.

Echter, voor dit antilichaam een medicijn is, zijn we jaren verder. Het moet namelijk eerst aan een 'transportmiddel' gebonden worden, een injectievloeistof of pil. Dan moeten we zien of het niet voor enorme bijwerkingen zorgt. Want ja, als je dood gaat van het antilichaam, dan heeft het nog weinig zin.

Mocht het tot zo ver goed gaan, moet je gaan kijken of het inderdaad de werking heeft die het ook in het reageerbuisje heeft. Dat doe je door een studie op te zetten waarbij je gaat kijken of er korte en lange termijn effecten zijn van het inbrengen van het antilichaam. En natuurlijk, of het ook de remmende werking op het virus heeft, die het in het lab had.

Als dat allemaal gelukt is, zul je een methode moeten bedenken om dit op grote schaal te gaan produceren. Ook dat is bij complexe bereidingen nog niet zomaar gedaan.

En tot slot/in parallel moet je goedkeuring krijgen van de autoriteiten om het middel te mogen aanbieden. Dat zal best met een versnelde procedure kunnen, maar normaliter duurt dat een jaar. Dus als het nu in een half jaar gaat dan zijn ze al 50% sneller.

Kortom, een beginnetje gemaakt, maar nog jaren ontwikkeling nodig.
correct en niet zomaar gevonden maar gezocht tegen de vorige SARS en die werkt toevallig ook op deze... Toen waren ze te laat, nu zijn ze ietsje eerder.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 16 maart 2020 @ 21:44:03 #290
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192081929
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 21:41 schreef hollandia02 het volgende:
Effe op een reclame geklikt. Hopelijk komen er nieuwe servers.
Wordt woensdag gefixt door iteejer.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_192081932
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 21:40 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Dan hadden ze dat duidelijk moeten communiceren.

Nu komen ze over als een stelletje incompetenten.

Ongeacht of de strategie goed is.
Mijn punt is, als het RIVM toen had gezegd: "we kunnen het niet tegenhouden, we proberen het te controleren". Dan was het volk in opstand gekomen met alle gevolgen van dien. We hadden daar geen enkel begrip voor gehad.

En nu een beetje begrip. We zien hoe het in andere landen er aan toe gaat en we begrijpen dat iedereen een halfjaar opsluiten in zijn of haar slaapkamer, vrij weinig toegevoegde waarde heeft want dan "verhongeren" we allemaal.
  maandag 16 maart 2020 @ 21:44:17 #292
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_192081933
quote:
6s.gif Op maandag 16 maart 2020 21:43 schreef Friday12 het volgende:

[..]

Kan je stoppen met telegraaf linken.. je kan het niet lezen :')
Openen in incognito.
pi_192081938
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 21:43 schreef Markesh het volgende:

[..]

Bijzondere aanname..
Bijzondere aanname..
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  maandag 16 maart 2020 @ 21:44:50 #294
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_192081945
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 21:41 schreef Markesh het volgende:

[..]

Woonde ik maar in Spanje
Hier ben je overgeleverd aan Rutte die samen met zijn RIVM kornuiten een dikke middelvinger heffen naar het volk
Ik heb nu wel zorg over hoe we verschillende Europese landen uiteindelijk laten herintegreren als er verschillende plannen van aanpak zijn.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_192081949
Van Dissel, man man man. Zijn verhaal knaagt als een gek. Zijn Frankrijk, Spanje en China dan zo dom. Ja we laten de helft dus 8miljoen !!!!, ja zoveel laten we besmetten. Nou dat gaat gigantische problemen opleveren
pi_192081953
In een stadje, in het binnenland van Uruguay, waar mijn vrouw vandaan komt hebben ze al 80 gevallen. En dat is echt the middle of nowhere.
Ik denk dat we hier in Europa zoveel meer gevallen hebben,
10x meer dan de actuele cijfers zal me niks verbazen.
pi_192081954
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 21:43 schreef Markesh het volgende:

[..]

Bijzondere aanname..
Koffers al gepakt?
pi_192081958
#Nieuwsuur Van Dissel RIVM: “We willen het virus laten rondgaan onder de gezonde mensen die er weinig last van hebben zodat de zwakkeren beschermd worden.” #groepsimmuniteit
  maandag 16 maart 2020 @ 21:45:46 #299
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_192081961
Echt jammer dat FOK! zo traag is.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  maandag 16 maart 2020 @ 21:45:51 #300
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_192081963
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 21:41 schreef BeriBeri het volgende:

[..]

Dat geen ommetje kunnen maken is wel kut
Wil van het weekend naar vriendin, maar hoe kom ik daar
Metro zal wel worden gecontroleerd, taxi durf ik ook niet, zal de politie ook wel controleren
Als je geen reden hebt om naar die vriendin te gaan; gewoon niet doen.

Waar zit je?
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')