abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 15 maart 2020 @ 23:37:19 #1
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_192061242
Bron voor bovenstaande tabel (plaatje)

Bron voor bovenstaande tabel (plaatje)

Informatie bij gezondheidsinstituten:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control - COVID_19
WHO World Health Organisation - Q & A
• Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD. Andere vragen: 0800-1351
Voorlopig behandeladvies uitgegeven op 6 maart 2020 door het RIVM

Getallen (aantallen) & Trackers:
• Livetrackers: via deze drie: (link 1) (link 2) (link 3)
https://corona-scanner.com/ World live counter
• Worldometers: https://www.worldometers.info/coronavirus/
Alle gevallen, in een lijst
Spreadsheet met cijfers die user joyvke voor ons aan het bijhouden is.

Kaartjes totdat je er dood bij neervalt:
• Timelapse: Mapping the Outbreak
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
Preppers kaart verspreiding in NL
Nog een kaartje van NL
• Overzicht en kaart van het virus in Nederland HIER
• Gedetailleerde overzichtskaart (inclusief gesloten grenzen e.d.) : HIER
Wuhan Corona Virus Map

Informatie & achtergronden:
• Wikipedia: Coronavirus outbreak
• Interessante en nuchtere dagelijkse updates en analyse door Dr. John Campbell op JijBuis
Plaatje over sterftecijfer en eerder bestaande medische problemen.
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
On the origin and continuing evolution of SARS-CoV-2
CoronaVirus Freedom Of Speech
Waarom je de maatregelen op moet volgen en binnen moet blijven
• Handig om te volgen op Twitter: https://twitter.com/BNODesk
COR / Exponentiële groei en epidemieën.

SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloop
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Coronavirussen
SPOILER: Doden in Nederland

Richtlijnen in dit topic:
-probeer niet lollig te doen
-bij nieuws graag een bron
-off topic kan zonder opgaaf van reden verwijderd worden. Hier is het Slow Chat topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE

-opruiende berichten zonder bewijs of normale bronnen, kunnen achterwege gelaten worden.
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
  zondag 15 maart 2020 @ 23:38:19 #2
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
  zondag 15 maart 2020 @ 23:38:37 #3
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_192061261
Blauwe dag, 1 seconde.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_192061265
Ik verwacht morgen helemaal geen extra maatregelen van Rutte, dan hadden ze dat vanavond al wel meegenomen. De enige reden dat Rutte morgen pas zijn toespraak houdt ipv vanavond lijkt me de zondagsrust van gelovigen te respecteren :P
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_192061268
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 23:36 schreef Fukushima het volgende:

[..]

Lockdown/martial law zal de laatste stap zijn, ik denk eind van de maand.
Deze week eerst nog alle niet cruciale winkels dicht.
De week erop de grenzen dicht misschien icm sluiting van vliegvelden
Opeens de laatste post
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_192061277
@voss In lanzerote is het echt uitgestoven.

Daar liepen ze met zijn tweetjes met de hond. Dus dat is niet zo moeilijk voor de politie.

Ze had een filmpje op Facebook geplaatst. Liep echt niemand Geen kip.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_192061282
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 23:34 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Nou, ik hoop niet dat-ie dan met die volledige lockdown komt.

Waar zou die toespraak anders voor zijn? We weten alles nu toch wel zo een beetje.
Denk verhaaltje over dat het echt leipe shit is en het belang ervan stevig benadrukken dat we alle regels goed moeten nastreven met zn allen en dat we er sterker uit gaan komen als natie en dat verdere maatregelen waarschijnlijk noodzakelijk zullen zijn binnen afzienbare tijd en dat we de rust moeten bewaren en meer van zulks. Denk ik.

Overigens had ik zo een toespraak gewoon door de koning laten doen. Als ik de koning was zei ik markie, aan de kant. Nu is het mijn beurt. En dan het gepeupel toespreken. Met kroon op. En die bontmantel. Op mijn troon. :B
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_192061283
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2020 23:39 schreef Fukushima het volgende:

[..]

Opeens de laatste post
Denk dat de lockdown eerder komt. Voor het einde vd week.
pi_192061285
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 23:38 schreef TheVulture het volgende:
Ik verwacht morgen helemaal geen extra maatregelen van Rutte, dan hadden ze dat vanavond al wel meegenomen. De enige reden dat Rutte morgen pas zijn toespraak houdt ipv vanavond lijkt me de zondagsrust van gelovigen te respecteren :P
Neuh. Even de tijd nemen om aan te kijken hoe de samenleving reageert.
zie email 27 oktober
  zondag 15 maart 2020 @ 23:40:23 #10
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192061295
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 23:35 schreef UltraR het volgende: [..] Fijn. Dus omdat iemand iets doms zegt vind jij het oké om je zo achterlijk te gedragen... top man. Nee echt.
Dat zie je helemaal verkeerd. Ik gedroeg mij normaal maar een ander gedroeg zich achterlijk en zeer schofferend.

Je vergeet bij deze dat het niet alleen ter bescherming van mijzelf is maar ook ter bescherming van anderen.
Overigens ben ik geen man
  Moderator / Redactie Sport zondag 15 maart 2020 @ 23:40:25 #11
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192061296
quote:
Zoooow, shots fired!
pi_192061299
quote:
Het aantal debatten wordt tot 6 april flink teruggeschroefd. Alleen de strikt noodzakelijke debatten zullen worden gevoerd, zoals die over het coronavirus. Parlementair werk wordt zo veel mogelijk schriftelijk of digitaal afgehandeld.

Dat schrijft Tweede Kamervoorzitter Khadija Arib zondagavond na overleg met de fractievoorzitters in de Tweede Kamer.

Het eerste coronadebat staat gepland op woensdag 13.00 uur, voorafgegaan door een hoorzitting om 11.00 uur. Daarnaast heeft de Kamer aan het kabinet om een lijst gevraagd met debatten die ook niet kunnen wachten, zoals financieel of organisatorisch van aard.

"Van belang is dat wij als Tweede Kamer invulling blijven geven aan onze controlerende taak. Het parlementaire proces vindt gewoon doorgang", schrijft Arib.

Een deel van het parlementaire werk kan doorgaan zonder dat Kamerleden daarvoor fysiek in Den Haag aanwezig hoeven te zijn, zoals het stellen van schriftelijke vragen en schriftelijke overleggen.

Geen stemmingen op het programma
In principe staan er geen stemmingen op de agenda, normaal gebeurt dat twee keer per week. Als er toch gestemd moet worden, dan wordt dat door maximaal twee personen per fractie gedaan. Deze personen representeren dan de rest van hun fracties. Een hoofdelijke stemming kan dus niet meer.

Het ondersteunend personeel dat aanwezig moet zijn, wordt gespreid over de dag ingezet. Degenen die thuis kunnen werken, mogen dat doen. Citrix, de software die daarvoor nodig is, werkt inmiddels weer.

Het Kamergebouw blijft wel open voor Kamerleden, fractie- en Kamermedewerkers. Ook wordt er voor een videoverbinding tijdens debatten gezorgd.

"Wij hebben te maken met een uitzonderlijke situatie die niet alleen grote impact heeft op de samenleving, maar ook op het Kamerwerk", schrijft Arib tot slot. De voortgang van het parlementaire proces is daarbij belangrijkste, aldus de Kamervoorzitter.
Bron: nu.nl
pi_192061302
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 23:39 schreef tesssssssss het volgende:
@:voss In lanzerote is het echt uitgestoven.

Daar liepen ze met zijn tweetjes met de hond. Dus dat is niet zo moeilijk voor de politie.

Ze had een filmpje op Facebook geplaatst. Liep echt niemand Geen kip.
Heb je daar ook de guardia civil? Of is dat alleen op het vasteland
  zondag 15 maart 2020 @ 23:40:44 #14
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_192061303
quote:
Dan zijn ze de standaard SGP steun kwijt.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
pi_192061304
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 23:39 schreef SunZomer het volgende:

[..]

Denk ook donderdag of vrijdag. In italie duurde dat ook 4 of 5 dagen toch sinds sluiten van de scholen? :@
vosss is de naam,
pi_192061310
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 23:39 schreef SunZomer het volgende:

[..]

Ik verwacht helemaal geen lockdown. Het zit niet in de nederlandse aard om maatregelen te nemen die niet handhaafbaar zijn.

De absolute max die ik voor me zie is sluiting van alles zijnde niet cruciaal en daarbij het dringende verzoek om zo min mogelijk het huis te verlaten.
zie email 27 oktober
  zondag 15 maart 2020 @ 23:41:30 #17
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_192061315
Totale lockdown komt morgen idd nog niet gok ik, ik denk dat alles gefaseerd gaat om de shock te verminderen.

Eerst de mensen weer de tijd geven om dingen te regelen voor deze zaken, daarna weer een stap.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Moderator zondag 15 maart 2020 @ 23:41:43 #18
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_192061318
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 23:40 schreef Bastiefcg het volgende:

[..]

Bron: nu.nl
Geen vuurwerkverbod _O_

Hoef geen pijlen in te slaan uit België _O_
~FEYENOORD~
pi_192061319
Hoelang zal het duren voor ook wij op de manier van enkele plaatsen in italië boodschappen moeten doen? Dus 1 a 2 meter afstand en niet meer dan 2(!) mensen tegelijk in de winkel..

Het lijkt mij waarschijnlijk dat wij ons binnen twee weken in een dergelijke situatie bevinden.
pi_192061322
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 23:40 schreef Markesh het volgende:

[..]

Dat zie je helemaal verkeerd. Ik gedroeg mij normaal maar een ander gedroeg zich achterlijk en zeer schofferend.

Je vergeet bij deze dat het niet alleen ter bescherming van mijzelf is maar ook ter bescherming van anderen.
Overigens ben ik geen man
Klopt. Maar jij schrijft nu dat je als reactie op dat gedrag van de ander je voortaan nog veel achterlijk van plan bent te gaan gedragen. Daar reageer ik op. Als ik jouw posts hier lees vind ik je ook erg paniekerig overkomen. Verdien ik nu ook gehoest in m'n gezicht?
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_192061324
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 23:34 schreef Markesh het volgende:

[..]

Woon je in een stad of dorp?

Je weet nu wat je moet doen hè!
Als er 1 bijdehand gaat doen mondkapje naar boven schuiven en KEIhard hoesten in hun gezicht.

Laat even weten hoe er gereageerd wordt op je mondkapje.
Middelgrote stad in de provincie vol nuchtere boeren. Dus vrees het ergste.

Bedankt voor de tip in ieder geval ^O^
pi_192061329
quote:
Zo'n toespraak waarbij de premier zich tot het volk richt schijnt zeeer zelden voor te komen.
Dus dan gaat er écht wel iets aangekondigd worden ipv wat algemeenheden.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Moderator zondag 15 maart 2020 @ 23:42:54 #23
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_192061344
quote:
5s.gif Op zondag 15 maart 2020 23:41 schreef SunZomer het volgende:
Hoelang zal het duren voor ook wij op de manier van enkele plaatsen in italië boodschappen moeten doen? Dus 1 a 2 meter afstand en niet meer dan 2(!) mensen tegelijk in de winkel..

Het lijkt mij waarschijnlijk dat wij ons binnen twee weken in een dergelijke situatie bevinden.
Ik denk het niet
~FEYENOORD~
pi_192061345
quote:
5s.gif Op zondag 15 maart 2020 23:40 schreef vosss het volgende:

[..]

Denk ook donderdag of vrijdag. In italie duurde dat ook 4 of 5 dagen toch sinds sluiten van de scholen? :@
4 maart sluitingen, 9 maart lockdown (las ik topics terug ergens)
pi_192061346
quote:
5s.gif Op zondag 15 maart 2020 23:41 schreef SunZomer het volgende:

Ik denk dat de internetsuper standaard gaat worden. En misschien ook wel blijven.
pi_192061349
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 23:41 schreef HeatWave het volgende:
Totale lockdown komt morgen idd nog niet gok ik, ik denk dat alles gefaseerd gaat om de shock te verminderen.

Eerst de mensen weer de tijd geven om dingen te regelen voor deze zaken, daarna weer een stap.
Als die lockdown niet voor donderdag komt moet ik aan het werk in retail.

Voelt op dit moment echt alsof ik bij die opruimploeg hoor die Chernobyl in gingen om puin te ruimen. Besmet gebied in lopen wetende dat het je eind kan worden.
pi_192061351
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2020 23:42 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Zo'n toespraak waarbij de premier zich tot het volk richt schijnt zeeer zelden voor te komen.
Dat blijft speculeren. Ik wacht het af.
Check it out
pi_192061353
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 23:40 schreef Fukushima het volgende:

[..]

Heb je daar ook de guardia civil? Of is dat alleen op het vasteland
Nou dat heb ik eigenlijk niet gevraagd, want ze zaten al helemaal in een dip. Zitten ze op een prachtig eiland en ze mogen niet naar buiten.

Gaan ze de hond uitlaten, en dat is zo een cavaliertje, worden ze bijna gearresteerd.

Dus ik ben maar niet over guardia civil begonnen.
  zondag 15 maart 2020 @ 23:43:38 #29
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_192061354
quote:

[..]

Kijkcijferkanon wel :s)
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
  zondag 15 maart 2020 @ 23:43:44 #30
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_192061356
Zou nu een mooi moment zijn voor de banken om iets terug te doen - na het overeind houden door de overheid tijdens de vorige crisis.

Velen zitten met minder/geen inkomsten, maar wel vaste lasten.

Maand pauze in de hypotheek oid.

Maar ja, dat is ijdele hoop natuurlijk..
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_192061359
quote:

[..]

De hele shitload waar we nu al in zitten is uberhaupt al een reden om het land toe te spreken lijkt me...
  zondag 15 maart 2020 @ 23:43:54 #32
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_192061360
quote:
Was net ook al voorbij gekomen.
Leuke sneer naar de VS. En het klopt ook nog helemaal.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_192061361
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 23:41 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik verwacht helemaal geen lockdown. Het zit niet in de nederlandse aard om maatregelen te nemen die niet handhaafbaar zijn.

De absolute max die ik voor me zie is sluiting van alles zijnde niet cruciaal en daarbij het dringende verzoek om zo min mogelijk het huis te verlaten.
Gisteren met iemand gesproken die ME/AT agent is en het draaiboek ervoor ligt klaar voor eind maart, maar zijn mening is dat het dan overgewaaid is
pi_192061362
quote:

[..]

Laatste keer die uil tijdens de oliecrisis. Jaartal weet ik niet precies. Jaren 70 gok ik.
vosss is de naam,
  Moderator zondag 15 maart 2020 @ 23:44:07 #35
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_192061364
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 23:43 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Voelt op dit moment echt alsof ik bij die opruimploeg hoor die Chernobyl in gingen om puin te ruimen. Besmet gebied in lopen wetende dat het je eind kan worden.
:')
~FEYENOORD~
pi_192061365
quote:

[..]

Indien men daar ook boete's bij gaat doen én politie enz laat controleren denk ik dat we wel van een lockdown kunnen spreken. Als in, enkel naar buiten bij absolute noodzaak en dit ook kunnen aantonen. :)
pi_192061373
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 23:43 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Nou dat heb ik eigenlijk niet gevraagd, want ze zaten al helemaal in een dip. Zitten ze op een prachtig eiland en ze mogen niet naar buiten.

Gaan ze de hond uitlaten, en dat is zo een cavaliertje, worden ze bijna gearresteerd.

Hond uitlaten mag ook niet?
pi_192061375
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 23:41 schreef HeatWave het volgende:

Yes. Zo ook die 6 april. Je kunt wel verwachten dat die datum steeds opgeschoven gaat worden.
  zondag 15 maart 2020 @ 23:45:15 #39
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_192061381
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 23:43 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

_O- Nee laat ze maar ff... Niet de beste week voor ze :')
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_192061383
quote:

[..]

:') :') :')
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 15 maart 2020 @ 23:45:33 #41
426493 crew  PippenScottie
pi_192061386
Ik heb vandaag met mijn familie een boswandeling gemaakt in Schoorl/Groet. Het was er bijzonder druk, ook in de horeca. Daar hebben we ons maar niet aan gewaagd.
My friends all drive horses
pi_192061387
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 23:44 schreef SunZomer het volgende:

[..]

Indien men daar ook boete's bij gaat doen én politie enz laat controleren denk ik dat we wel van een lockdown kunnen spreken. Als in, enkel naar buiten bij absolute noodzaak en dit ook kunnen aantonen. :)
Dat gaat dus niet. Mensen moeten ook eten. "ik ga naar de supermarkt' kun je altijd roepen natuurlijk.
zie email 27 oktober
pi_192061389
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 23:44 schreef HiZ het volgende:

[..]

Nu nog een hond hebben. Weg met dat coronagezwel. :r
  zondag 15 maart 2020 @ 23:45:55 #44
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192061392
quote:
Ik hou nog rekening met verzoek om je niet onnodig te verplaatsen... dit als opmaat naar desnoods een verbod en zelfs mogelijk winkelsluiting van niet vitale sectoren.
Bezorgen/afhalen of in kleine aantallen kan nog wel maar niet door elkaar heen graaiend gaan huppelen. Kern is indammen en dat moet nu zo effectief mogelijk.

NB: Ik zou het zelf erg jammer vinden om opgesloten te worden in je eigen omgeving Maar nu is zaak de kans van besmetting uit te spreiden zodat ons zorgsysteem de ernstige gevallen kunnen blijven behandelen en niet dat er doden vallen omdat we met zijn allen willen doen of er niets is.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_192061395
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 23:44 schreef HiZ het volgende:

[..]

Nou, ze waren hem met zijn tweetjes uit aan het laten en je mag hem alleen met 1 persoon uitlaten, en als hij zijn behoefte heeft gedaan moet je weer naar binnen.
  zondag 15 maart 2020 @ 23:46:07 #46
3542 Gia
User under construction
pi_192061398
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 23:36 schreef -Chakotay- het volgende:
herd immunity

Dit verhaal gaat dan toch ook op als de helft van de bevolking de ziekte gehad heeft en immuun is.
Dus, dan kan het verdwijnen, ook zonder vaccin?
  zondag 15 maart 2020 @ 23:46:09 #47
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_192061400
Guardia Civil altijd wel grappige lui, slaan met een knuppel tegen je knieschijven omdat je naast het zebrapad loopt.
pi_192061401
quote:
niks mis mee?
pi_192061404
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 23:43 schreef Fukushima het volgende:

[..]

Gisteren met iemand gesproken die ME/AT agent is en het draaiboek ervoor ligt klaar voor eind maart, maar zijn mening is dat het dan overgewaaid is
Ik geloof er geen zak van. Al was het maar omdat at'ers en meters niet hetzelfde zijn.
zie email 27 oktober
  Moderator zondag 15 maart 2020 @ 23:46:19 #50
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_192061406
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2020 23:45 schreef PippenScottie het volgende:
Ik heb vandaag met mijn familie een boswandeling gemaakt in Schoorl/Groet. Het was er bijzonder druk, ook in de horeca. Daar hebben we ons maar niet aan gewaagd.
Jullie zijn een stelletje waaghalzen hoor! _O_
~FEYENOORD~
pi_192061407
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 23:43 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik denk dat de internetsuper standaard gaat worden. En misschien ook wel blijven.
Als je daar nog doorheen komt. Zou mooie semi oplossing zijn wel.
pi_192061408
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 23:38 schreef hollandia02 het volgende:
Blauwe dag, 1 seconde.
wat bedoel je?
  zondag 15 maart 2020 @ 23:46:36 #53
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192061409
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 23:43 schreef SunZomer het volgende:

[..]

4 maart sluitingen, 9 maart lockdown (las ik topics terug ergens)
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 23:41 schreef UltraR het volgende:

[..]

Klopt. Maar jij schrijft nu dat je als reactie op dat gedrag van de ander je voortaan nog veel achterlijk van plan bent te gaan gedragen. Daar reageer ik op. Als ik jouw posts hier lees vind ik je ook erg paniekerig overkomen. Verdien ik nu ook gehoest in m'n gezicht?
Neehoor actie is reactie.
Met mij moet je niet sollen, heel simpel.

Mijn posts lees? Wat is er paniekerig?
pi_192061410
Hoe zit het met kledingwinkels, speelgoedwinkels, juweliers enzo.. die kunnen toch ook wel dicht?
pi_192061412
quote:
15s.gif Op zondag 15 maart 2020 23:45 schreef Vallon het volgende:
en niet dat er doden vallen omdat we met zijn allen willen doen of er niets is.
Gaat onherroepelijk toch gebeuren dit.
vosss is de naam,
  Moderator zondag 15 maart 2020 @ 23:46:58 #56
236264 crew  capricia
pi_192061414
quote:

[..]

Ik denk dat dat helemaal aan de toestand met de besmettingen, ziekenhuizen en de IC's ligt.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 15 maart 2020 @ 23:47:11 #57
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_192061417
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 23:46 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

niks mis mee?
Ze noemen Amerika een gefaald systeem qua gezondheid en infrastructuur. Terwijl ze een ontwikkelingsland bedoelen.
pi_192061418
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 23:44 schreef SunZomer het volgende:

[..]

Yes. Zo ook die 6 april. Je kunt wel verwachten dat die datum steeds opgeschoven gaat worden.
Dat verwacht ik ook. Ik verwacht zelf dat de scholen de draad na de zomervakantie weer oppakken. En dan in hun kielzog de rest van de maatschappij.
zie email 27 oktober
pi_192061423
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 23:43 schreef Fukushima het volgende:

[..]

Overgewaaid als in?

Neem aan dat hij niet denkt dat dit virus dan is bedwongen
pi_192061425
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 23:46 schreef Markesh het volgende:

[..]

[..]

Neehoor actie is reactie.
Met mij moet je niet sollen, heel simpel.

Mijn posts lees? Wat is er paniekerig?
Herstel: waar ik schreef paniekerig bedoelde ik gestoord.
pi_192061430
quote:

[..]

Het is maar 3.6 roentgen
  zondag 15 maart 2020 @ 23:48:12 #62
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_192061431
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 23:47 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat verwacht ik ook. Ik verwacht zelf dat de scholen de draad na de zomervakantie weer oppakken. En dan in hun kielzog de rest van de maatschappij.
Zou dat zo lang duren ja?
pi_192061432
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2020 23:46 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik denk dat dat helemaal aan de toestand met de besmettingen, ziekenhuizen en de IC's ligt.
Vast. Maar dan nog is het zeer on-Nederlands (en zeker on-Ruttes) om maatregelen te nemen die volstrekt onhandhaafbaar zijn.
zie email 27 oktober
pi_192061434
zien mensen het nog gebeuren dat het OV helemaal plat gaat?
pi_192061438
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 23:46 schreef Minimunt het volgende:
Hoe zit het met kledingwinkels, speelgoedwinkels, juweliers enzo.. die kunnen toch ook wel dicht?
Ik kan niet zonder de primark!
pi_192061441
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 23:48 schreef Fukushima het volgende:

[..]

Het is maar 3.6 roentgen
Not great, not terrible :).
Check it out
  zondag 15 maart 2020 @ 23:48:40 #67
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_192061442
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 23:47 schreef SunZomer het volgende:

[..]

Overgewaaid als in?

Neem aan dat hij niet denkt dat dit virus dan is bedwongen
ME'ers zijn niet de meest snuggere mensen.
pi_192061443
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 23:48 schreef -Chakotay- het volgende:
Ja.
Groot fan van User Wotte
  Moderator / Redactie Sport zondag 15 maart 2020 @ 23:48:49 #69
416575 crew  Evenstar
pi_192061446
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 23:46 schreef Gia het volgende:

[..]

Dit verhaal gaat dan toch ook op als de helft van de bevolking de ziekte gehad heeft en immuun is.
Dus, dan kan het verdwijnen, ook zonder vaccin?
In principe wel ja. Als het virus geen nieuwe "host" kan vinden, omdat iedereen immuun is dan verdwijnt het.

Dit gebeurt meestal al eerder dan bij 100%, omdat op een gegeven moment het steeds lastiger wordt om iemand te besmetten (want een groot deel is al immuun).
pi_192061449
Ik vlieg zelf op vrijdag terug naar Nederland. Volgens de ambassadeur is dat de laatste dag dat het nog kan en daarna kun je Turkije niet meer uit tot op zijn minst 17 april en misschien nog wel veel langer. Gelukkig is het me na een paar pogingen gelukt mijn reis te wijzigen.

Naar Turkije is nu alleen toegestaan voor Turken en mensen met een verblijfsvergunning. En die zijn dan verplicht om 14 dagen thuis te blijven. Formeel hoef ik niet in quarantaine maar ik kom nauwelijks buiten.
pi_192061451
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 23:45 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat gaat dus niet. Mensen moeten ook eten. "ik ga naar de supermarkt' kun je altijd roepen natuurlijk.
In italie moet je documentatie kunnen tonen waarom je op pad bent. Zonder kun je boete/gevangenisstraf krijgen.

Geen idee hoe ze het met supermarktbezoeken doen.
pi_192061452
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 23:48 schreef Pvt.Webster het volgende:

[..]

Zou dat zo lang duren ja?
In China begon het gedoe in december. We zitten nu medio maart. Dat is 3 maanden. Reken maar uit.
zie email 27 oktober
pi_192061456
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 23:47 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

Ze noemen Amerika een gefaald systeem qua gezondheid en infrastructuur. Terwijl ze een ontwikkelingsland bedoelen.
tja.. eigen volk eerst in de USA

als je daar als buitenlander zorg nodig hebt, kan je het shaken
pi_192061459
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 23:46 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik geloof er geen zak van. Al was het maar omdat at'ers en meters niet hetzelfde zijn.
Naja hij doet dat speciaal politiewerk. Hij loopt niet op straat in ieder geval
  zondag 15 maart 2020 @ 23:49:32 #75
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_192061460
quote:
Eh ja, jammergenoeg wel ;(
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
pi_192061463
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 23:49 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

Of je hebt een zak geld.
Check it out
pi_192061466
Moet Stef Blok uberhaupt in Den Haag zitten als designated survivor ? en niet ergens in n bunker of zo :P
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_192061468
quote:
SenSanders twitterde op zaterdag 14-03-2020 om 22:31:53 Minimum weeks of paid medical leave for workers:

🇲🇽 52
🇮🇪 52
🇹🇷 52
🇩🇪 52
🇪🇸 52
🇯🇵 52
🇬🇧 52
🇦🇺 52
🇵🇹 52
🇱🇺 52
🇨🇿 52
🇧🇪 52
🇳🇴 52
🇫🇷 52
🇸🇮 52
🇺🇸 0

We must join the rest of the industrialized world and guarantee paid sick leave to every single worker in America. reageer retweet
pi_192061469
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 23:49 schreef SunZomer het volgende:

[..]

In italie moet je documentatie kunnen tonen waarom je op pad bent. Zonder kun je boete/gevangenisstraf krijgen.
Moet je wel politiecapaciteit hebben om dat te handhaven. En rechters die daar in mee gaan.
quote:
Lijkt me een gigantisch gat in je 'systeem'.
zie email 27 oktober
pi_192061471
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 23:48 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Ja.
geen treinen dus?

ik vraag mij serieus af hoe het zit met het retourneren van spullen die je online gekocht hebt
pi_192061476
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 23:49 schreef trein2000 het volgende:

[..]

In China begon het gedoe in december. We zitten nu medio maart. Dat is 3 maanden. Reken maar uit.
Toen zaten we wel echt in de winter, als het klimaat een rol speelt (wat hopelijk zo is) hoop ik dat we hier toch wat eerder uit de echte shit zijn en het gecontroleerd kunnen laten verlopen...
  zondag 15 maart 2020 @ 23:50:41 #82
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_192061479
quote:
Nee.
  zondag 15 maart 2020 @ 23:50:44 #83
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_192061482
quote:

[..]

Als we die lijn volgen komt het idd tegen de zomer allemaal pas weer op gang ja.
Kan iedereen het er gelijk lekker van nemen als het mooi weer is :P
pi_192061483
Ohio en Illiinois die bars en restaurants sluiten. Als dat all over usa gaat gebeuren komen er opzeker zware rellen. Die mensen leven van tips. 2.16 usd salaris per uur. Die kan je als overheid niet allemaal gaan compenseren. Die worden allemaal homeless straks.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_192061485
quote:

[..]

Kwam het daar niet ook in een stroomversnelling na Chinees nieuwjaar? Carnaval was ons Chinees nieuwjaar.
  zondag 15 maart 2020 @ 23:50:57 #86
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192061486
quote:
Nee, wel dat het flink minder wordt en dan beperkt wordt tot eventueel alleen reizigers die kunnen aantonen dat ze vanwege hun "doel" (vitaal beroep/functie) er gebruik van moeten maken.
  zondag 15 maart 2020 @ 23:51:05 #87
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_192061491
quote:
Ik hoop het niet, dan moet ik 10km fietsen naar mijn werk.
pi_192061492
Ik voel mij bijna een bnw’er nu :@

Maar toen ik ziek werd had ik de eerste dagen rode ogen volgens iedereen, (mijn ogen prikten ook) en het valt mij nu op dat er op tv in de live programma’s etc best veel mensen ook rode ogen hebben. Ik heb dit al een aantal keer willen posten maar telkens weer weggehaald.. toch benieuwd of het anderen ook opvalt, sorry als het stom overkomt :@

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 15-03-2020 23:52:03 ]
pi_192061493
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 23:49 schreef Nober het volgende:

[..]

SenSanders twitterde op zaterdag 14-03-2020 om 22:31:53 Minimum weeks of paid medical leave for workers:

🇲🇽 52
🇮🇪 52
🇹🇷 52
🇩🇪 52
🇪🇸 52
🇯🇵 52
🇬🇧 52
🇦🇺 52
🇵🇹 52
🇱🇺 52
🇨🇿 52
🇧🇪 52
🇳🇴 52
🇫🇷 52
🇸🇮 52
🇺🇸 0

We must join the rest of the industrialized world and guarantee paid sick leave to every single worker in America. reageer retweet
Wacht even, als je ziek bent in Amerika krijg je gewoon GEEN salaris??? :o
vosss is de naam,
pi_192061496
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 23:48 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Vast. Maar dan nog is het zeer on-Nederlands (en zeker on-Ruttes) om maatregelen te nemen die volstrekt onhandhaafbaar zijn.
Paar dagen terug liep Rutte dat ook nog vrolijk te roepen, ''Oh die hollandse nuchterheid''. Kijk waar we nu staan..........
  zondag 15 maart 2020 @ 23:51:17 #91
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192061498
quote:
Azar starts by praising the people on the podium behind him, then says any pandemic “runs the risk of exceeding our healthcare capacity”. Which seems obvious. He goes on to outline stockpiling and procedural preparations without mentioning many actual numbers.

“We have tremendous supplies but we want to acquire more,” he says, adding that for national security purposes he will not disclose “concrete numbers” of things like, yes, ventilators. A recent Johns Hopkins study suggested the national stock of those was nowhere near enough to cope with what may be coming.
are we infinite or am I alone
pi_192061501
quote:
Hoe is dat nu in italie?
  zondag 15 maart 2020 @ 23:51:38 #93
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_192061502
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 23:49 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

Tuurlijk wel, als je maar Amerikaans spreekt.

(Geld op je rekening)
pi_192061504
quote:
Dat is zo zeker als 1 + 1 = 2. Dat we straks binnen moeten blijven is 2 + 1 = 3.
pi_192061510
quote:
8s.gif Op zondag 15 maart 2020 23:48 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Ik kan niet zonder de primark!
Ik heb donderdag een kappersafspraak......
pi_192061518
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 23:49 schreef TLC het volgende:
Moet Stef Blok uberhaupt in Den Haag zitten als designated survivor ? en niet ergens in n bunker of zo :P
Leeft ie überhaupt nog wel of is de designated survivor al overleden?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zondag 15 maart 2020 @ 23:52:38 #97
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_192061525
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 23:51 schreef Benzyl het volgende:

[..]

Dat is zo zeker als 1 + 1 = 2. Dat we straks binnen moeten blijven is 2 + 1 = 3.
Ik denk toch dat we hier in het uiterste geval een lockdown op zijn 'Nederlands' krijgen.
pi_192061526
quote:
11s.gif Op zondag 15 maart 2020 23:51 schreef vosss het volgende:

[..]

Nog geen borrelnootje!

Greatest country of the world. w/
pi_192061539
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 23:22 schreef Markesh het volgende: [..] Ik ben gisteren en eergisteren hier naar de ah geweest maar alles was geplunderd. Afgelopen nacht hebben ze bevoorraad bij de Jumbo dus ben om 12 uur daar naartoe gegaan Achteraf veel spijt van. Zoveel mensen en zoveel kans op besmetting. Had wel mondkapje op, iedereen keek me aan of ik van Mars kwam. Een ouwe tang moest nog even een opmerking maken dat het allemaal belachelijk was en riep toen ze mij zag: " kijk een mondkapje, ook dat nog, wat een achterlijk gedoe". Ik keerde mij om met mijn kar en wilde haar even toespreken maar vanwege de enorme drukte lukte dat niet zo snel en zag ik haar niet meer. Karma voor die ouwe tang
Hier hebben ze zelfs bij de kassa mondkapjes op en plastic handschoenen aan
pi_192061541
quote:

[..]

Vakantiedagen heb je daar eigenlijk ook niet op een paar feestdagen na (4 juli enzo)
pi_192061542
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 23:50 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

geen treinen dus?

ik vraag mij serieus af hoe het zit met het retourneren van spullen die je online gekocht hebt
En of online winkels blijven bezorgen (niet voedsel gerelateerd)
  zondag 15 maart 2020 @ 23:54:00 #102
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192061549
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 23:49 schreef SunZomer het volgende:

[..]

Het lijkt mij wat ver gaan dat wanneer je ergens in je buurtje wat rondloopt of in je tuintje bezig bent, je dan een boete gaat krijgen. Je moet hierbij ook je gezonde verstand gebruiken dat je niet 3 weken binnen gaat zitten. De vraag wordt dan gaat het om virusindamming of gaat het om de maatregel (befehl=befehl).
  zondag 15 maart 2020 @ 23:54:19 #103
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_192061554
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2020 23:51 schreef Logician2.0 het volgende:

Maar toen ik ziek werd had ik de eerste dagen rode ogen volgens iedereen, (mijn ogen prikten ook) en het valt mij nu op dat er op tv in de live programma’s etc best veel mensen ook rode ogen hebben. Ik heb dit al een aantal keer willen posten maar telkens weer weggehaald.. toch benieuwd of het anderen ook opvalt, sorry als het stom overkomt :@
Niet op gelet. Zal eens kijken.
pi_192061555
quote:

Jij denkt dat die het ook allemaal hebben? :o

Wat waren je verdere klachten? Ik heb net 4 dagen fikse keelpijn gehad, zo erg dat het al pijn deed als ik mijn nek een beetje draaide. Met de hond wandelen viel me op dat ik soort van overgevoelig was voor licht/zon of iets. Normaal heb ik dat nooit, maar gewoon fel licht ofzo. Geen idee of ik rooie ogen had. :)
vosss is de naam,
  zondag 15 maart 2020 @ 23:54:25 #105
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192061559
quote:
Stock futures plummeted Sunday evening after the Federal Reserve slashed interest rates to 0 percent and announced it would purchase at least $700 billion in bonds to stabilize financial markets.

Dow Jones Industrial Average futures projected a loss of 1,100 points when trading opens Monday morning, while S&P 500 and Nasdaq composite futures fell more than 4 percent, respectively.
pi_192061560
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 23:52 schreef Tengano het volgende:

[..]

Ik denk toch dat we hier in het uiterste geval een lockdown op zijn 'Nederlands' krijgen.
De coffeeshops gingen praktisch als eerste dicht, dat is al heel erg on-Nederlands.
pi_192061565
Ik denk terug... Rutte handen schuddend, vandaag was ie er niet, hij zou toch niet besmet ...

:X ;(
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_192061566
quote:
11s.gif Op zondag 15 maart 2020 23:52 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Leeft ie überhaupt nog wel of is de designated survivor al overleden?
Welk kabinetslid hebben we al in geen tijden meer gezien? :o
pi_192061569
quote:

Wat waren je andere klachten en diagnose?

En al wat aan de betere hand?
pi_192061571
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 23:50 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

geen treinen dus?

Refund. :P
Groot fan van User Wotte
  zondag 15 maart 2020 @ 23:55:20 #111
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_192061576
quote:

[..]

Mooi land, niet? En nauwelijks vrije dagen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_192061578
quote:

Die zijn gewoon nog ff op de valreep langs de shop geweest.
  zondag 15 maart 2020 @ 23:55:37 #113
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_192061580
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 23:54 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

De coffeeshops gingen praktisch als eerste dicht, dat is al heel erg on-Nederlands.
Wat zouden ze met die AZC's gaan doen?
pi_192061582
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2020 23:53 schreef BeriBeri het volgende:

[..]

Hier hebben ze zelfs bij de kassa mondkapjes op en plastic handschoenen aan
Heb ik hier nog niet gezien.
Check it out
pi_192061583
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 23:52 schreef Nober het volgende:

[..]

Nog geen borrelnootje!

Greatest country of the world. w/
Wat een gaar kutland :')

Alsof ziek zijn een keuze is :')

Wat als je een been breekt en je bent een week niet op je werk, verschilt dat nog met een griepje uitzieken? Of is het gewoon niet op het werk geen salaris, ongeacht hoe of wat?
vosss is de naam,
pi_192061587
quote:
15s.gif Op zondag 15 maart 2020 23:55 schreef Perrin het volgende:
En nauwelijks vrije dagen.
Niks voor mij. Ik vind die 45 die ik heb al aan de krappe kant. :@
vosss is de naam,
pi_192061590
quote:
7s.gif Op zondag 15 maart 2020 23:55 schreef vosss het volgende:

[..]

Wat als je een been breekt en je bent een week niet op je werk, verschilt dat nog met een griepje uitzieken? Of is het gewoon niet op het werk geen salaris, ongeacht hoe of wat?
Als je je been breekt kan je 20k neerleggen in het ziekenhuis denk ik :D
  zondag 15 maart 2020 @ 23:56:45 #118
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192061594
quote:

Vrij zeldzaam symptoom:
quote:
conjunctival congestion (0.8%)
https://www.who.int/docs/(...)-19-final-report.pdf
  zondag 15 maart 2020 @ 23:56:47 #119
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_192061595
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 23:52 schreef Tengano het volgende:

[..]

JAJJAJA HELE DAG BLOWEN!!!!

Oh wacht...
pi_192061596
quote:
11s.gif Op zondag 15 maart 2020 23:54 schreef Vallon het volgende:

[..]

Het lijkt mij wat ver gaan dat wanneer je ergens in je buurtje wat rondloopt of in je tuintje bezig bent, je dan een boete gaat krijgen. Je moet hierbij ook je gezonde verstand gebruiken dat je niet 3 weken binnen gaat zitten. De vraag wordt dan gaat het om virusindamming of gaat het om de maatregel (befehl=befehl).
Heel eerlijk denk ik dat ze het ook niet erg vinden als er nog wel wat besmettingen plaatsvinden zolang ze het zorgstelsel niet teveel belasten... elke persoon die nu het virus heeft gehad is als het goed is door de antistoffen een minder groot probleem voor een komende golf.
pi_192061598
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 23:55 schreef Tengano het volgende:

[..]

Met een sneltreinvaart legen in de vrijgekomen sociale huurwoningen. De één z'n Coronadood is de ander z'n urgente onderkomen.
pi_192061601
quote:
7s.gif Op zondag 15 maart 2020 23:55 schreef vosss het volgende:

[..]

Nope en nope. Maakt niet uit wat als je niet op komt dagen krijg je niets. En al helemaal geen begrip ook.

En overtime e.d. wordt ook nooit uitbetaald. Gewoon van je verwacht dat je maar blijft. Kennis van me krijgt maar 2.48 in salaris per uur (maar uiteindelijk wel 250 aan fooi op dag). Echt belachelijk waar werkgever allemaal, mee wegkomt daar.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_192061602
quote:

[..]

Ook dicht voor nieuwkomers.
zie email 27 oktober
pi_192061603
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 23:46 schreef Minimunt het volgende:
Kan zeker dicht. Eigenlijk kan bijna alles wel dicht alleen de kosten hiervan, is dat het waard?
pi_192061605
quote:
7s.gif Op zondag 15 maart 2020 23:56 schreef vosss het volgende:

[..]

:D

USA is echt een derdewereldland wat oa dit aangaat.
pi_192061609
quote:
7s.gif Op zondag 15 maart 2020 23:56 schreef vosss het volgende:

[..]

Er zijn dus toch bedrijven die er meer geven, ik zit op 40 :(
pi_192061613
https://m.nieuwsblad.be/c(...)tm_source=nieuwsblad

Persoonlijk zou ik het ook niet zeggen. Concept is ‘niets weten van de buitenwereld’

Trouwens, daar zit je safe!! Stiekem hoopte ik dat ik daar zat. Geen zorgen en in alle veiligheid!
Cindy De Vuyst
  zondag 15 maart 2020 @ 23:57:46 #128
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_192061615
quote:

[..]

Nope.
Je hebt ook bijna geen vakantiedagen, en veel gezinnen waarin de ouders twee banen hebben om de rekeningen te kunnen betalen. Arbeidersrechten bestaan daar bijna niet.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zondag 15 maart 2020 @ 23:58:03 #129
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_192061625
quote:
12s.gif Op zondag 15 maart 2020 23:56 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Met een sneltreinvaart legen in de vrijgekomen sociale huurwoningen. De één z'n Coronadood is de ander z'n urgente onderkomen.
Ik voel een D66-voorstel aankomen....
  zondag 15 maart 2020 @ 23:58:21 #130
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_192061631
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 23:57 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Wat een geweldige tijd is het ook.
pi_192061632
quote:

[..]

Bij de betere bedrijven krijg je een aantal sick days per jaar.. bijv 7 dagen. Ben je langer ziek krijg je niet betaald tenzij je verlofdagen inzet.
Alpha kenny one
pi_192061634
Coronavirus, in Olanda tutti in fila per comprare cannabis ai coffee shop. Decisa la chiusura fino al 6 aprile

https://www.repubblica.it(...)51386459/?refresh_ce

En natuurlijk halen we met de rijen voor de coffeeshops ook weer de buitenlandse pers. :)
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  zondag 15 maart 2020 @ 23:58:33 #133
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_192061635
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 23:57 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ja dat zou mooi zijn, nou kunnen de grenzen ineens wel dicht _O-
  zondag 15 maart 2020 @ 23:59:11 #134
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192061641
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2020 23:57 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Kan zeker dicht. Eigenlijk kan bijna alles wel dicht alleen de kosten hiervan, is dat het waard?
Ik neem aan dat er geen hond meer komt? Dan kun je net zo goed dicht gaan.
pi_192061643
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 23:57 schreef RipCity het volgende:
Kennis van me krijgt maar 2.48 in salaris per uur (maar uiteindelijk wel 250 aan fooi op dag).
Als die 8 uur per dag maakt, 5 dagen in de week, dan is dat ongeveer ‭5.666,64‬ per maand.
vosss is de naam,
pi_192061644
quote:
7s.gif Op zondag 15 maart 2020 23:54 schreef vosss het volgende:

[..]

Jij denkt dat die het ook allemaal hebben? :o

Wat waren je verdere klachten? Ik heb net 4 dagen fikse keelpijn gehad, zo erg dat het al pijn deed als ik mijn nek een beetje draaide. Met de hond wandelen viel me op dat ik soort van overgevoelig was voor licht/zon of iets. Normaal heb ik dat nooit, maar gewoon fel licht ofzo. Geen idee of ik rooie ogen had. :)
Hoofdpijn/migraine achtig was er bijna misselijk van
Enorm verkouden raar kriebel gevoel achter in mijn neus.
Prikkende rode ogen
Beetje keelpijn licht hoestje maar niet heel erg
Warm koud, vooral ‘s nachts koorts
Toen dacht ik hey, ik voel mij iets beter na 1wk en werd ik snachts wakker met enorme krampen/steken in mijn rug/zij en op mijn borst, dat bleken mijn longen te zijn.

Nu na bijna 2wk minder last vd longen en koorts maar wel weer dat rare verkouden gevoel in mijn neus en keel.. morgen herbeoordeling..

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-03-2020 00:01:09 ]
  zondag 15 maart 2020 @ 23:59:17 #137
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_192061645
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 23:57 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Nope.
Je hebt ook bijna geen vakantiedagen, en veel gezinnen waarin de ouders twee banen hebben om de rekeningen te kunnen betalen. Arbeidersrechten bestaan daar bijna niet.
Want dat gebeurt hier niet wil je zeggen?

In Nederland heb je ermee te maken dat als je nét boven de subsidiegrens verdient je ontiegelijk slecht leeft.
pi_192061657
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 23:57 schreef Harvest89 het volgende:
en veel gezinnen waarin de ouders twee banen hebben om de rekeningen te kunnen betalen.
Nouja hier moet je ook welhaast tweeverdiener zijn om een leuke tweekapper te kunnen kopen in een fatsoenlijke buurt.
vosss is de naam,
pi_192061659
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 23:58 schreef Tengano het volgende:

[..]

Ja dat zou mooi zijn, nou kunnen de grenzen ineens wel dicht _O-
Het is echt waar.
quote:
Taakstraffen opgeschort, nieuwe asielzoekers niet meer welkom in COA-locaties
De uitvoering van taakstraffen wordt vanaf morgen tot in ieder geval 6 april opgeschort, meldt het kabinet aan de Tweede Kamer. Veel taakstraffen bij bijvoorbeeld kringloopwinkels of verzorgingshuizen kunnen niet meer gedaan worden. Ook kunnen taakstraffen niet meer worden uitgevoerd op de eigen locaties van de reclassering, omdat er een risico bestaat dat er onvoldoende mensen beschikbaar zijn. Daardoor is de veiligheid van medewerkers en mensen die een taakstraf moeten doen niet gewaarborgd, zegt het kabinet. De maatregel geldt ook voor HALT-straffen. Zodra het weer mogelijk is, worden de straffen alsnog uitgevoerd.

Vreemdelingen die in Nederland aankomen, zullen niet worden toegelaten tot de opvanglocaties van het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers, zegt het kabinet. "Er zal geen identificatie en registratie plaatsvinden en gehoren door de IND zullen niet langer doorgang vinden", staat in de brief aan de Kamer. Waar de asielzoekers dan terechtkunnen is niet duidelijk.
bron: https://nos.nl/liveblog/2(...)-moskeeen-dicht.html
zie email 27 oktober
  maandag 16 maart 2020 @ 00:00:25 #140
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_192061661
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2020 23:59 schreef Logician2.0 het volgende:

[..]

Enorm verkouden raar kriebel gevoel achter in mijn
Prikkende rode ogen
Toen dacht ik hey, ik voel mij iets beter na 1wk en werd ik snachts wakker met enorme krampen/steken in mijn rug/zij en op mijn borst, dat bleken mijn longen te zijn.

Nu na bijna 2wk minder last vd longen en koorts maar wel weer dat rare verkouden gevoel in mijn neus en keel.. morgen herbeoordeling..
Heb ik ook, alleen nog geen echt hoestje. Heb ook waterige ogen.
pi_192061662
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 23:59 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik neem aan dat er geen hond meer komt? Dan kun je net zo goed dicht gaan.
Zo zag het er gisteren in het winkelcentrum anders niet uit
  Moderator maandag 16 maart 2020 @ 00:00:38 #142
382129 crew  Donna
pi_192061665
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 23:59 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

Want dat gebeurt hier niet wil je zeggen?

In Nederland heb je ermee te maken dat als je nét boven de subsidiegrens verdient je ontiegelijk slecht leeft.
2 banen per persoon bedoelt Harvest denk ik.
  maandag 16 maart 2020 @ 00:00:55 #143
3542 Gia
User under construction
pi_192061667
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 23:58 schreef Felixa het volgende:
Coronavirus, in Olanda tutti in fila per comprare cannabis ai coffee shop. Decisa la chiusura fino al 6 aprile

https://www.repubblica.it(...)51386459/?refresh_ce

En natuurlijk halen we met de rijen voor de coffeeshops ook weer de buitenlandse pers. :)
Ja, iedereen stond in de rij voor de coffeeshop!
  Moderator / Redactie Sport maandag 16 maart 2020 @ 00:01:11 #144
416575 crew  Evenstar
pi_192061673
quote:

Zal er een op letten, interessant :D
pi_192061676
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 23:55 schreef hjansen82 het volgende:

[..]

Heb ik hier nog niet gezien.
hier is in Spanje
Maar bijna iedereen loopt met een mondkapje op of een sjaal voor het gezicht.
Week of 2 geleden was het alleen nog maar een verdwaalde Chinees
  maandag 16 maart 2020 @ 00:01:23 #146
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_192061677
quote:

[..]

Enorm verkouden raar kriebel gevoel achter in mijn
Prikkende rode ogen

Dankzij jou is onze kudde-immuniteit weer wat toegenomen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 16 maart 2020 @ 00:01:46 #147
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_192061685
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 00:00 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Het is echt waar.
[..]

bron: https://nos.nl/liveblog/2(...)-moskeeen-dicht.html
Pffff, en gaan die nieuwe asielzoekers dan gewoon een beetje rondzigeuren in Nederland dan.

Oh, nee we hebben Femke nog *O*
pi_192061688
quote:

[..]

Enorm verkouden raar kriebel gevoel achter in mijn neus.
Prikkende rode ogen

Heb je ook een droge keel? Wat is je temperatuur?
Check it out
pi_192061691
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2020 00:01 schreef Kyran het volgende:

[..]

Zal er een op letten, interessant :D
Ja ik ben daar echt heel erg benieuwd naar!
  maandag 16 maart 2020 @ 00:02:17 #150
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_192061693
quote:

[..]

2 tijdelijke AZC's voor 300+ man gaan niet door. Geen idee wat ze met die mensen doen.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')