SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloopOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Doden in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Richtlijnen in dit topic:
-probeer niet lollig te doen
-bij nieuws graag een bron
-off topic kan zonder opgaaf van reden verwijderd worden. Hier is het Slow Chat topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
-opruiende berichten zonder bewijs of normale bronnen, kunnen achterwege gelaten worden.~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*![]()
twitter:JeremyKlemin twitterde op zondag 15-03-2020 om 16:53:54Damn, Norway. https://t.co/IwHskXGkB0 reageer retweet
![]()
Blauwe dag, 1 seconde.In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace![]()
Ik verwacht morgen helemaal geen extra maatregelen van Rutte, dan hadden ze dat vanavond al wel meegenomen. De enige reden dat Rutte morgen pas zijn toespraak houdt ipv vanavond lijkt me de zondagsrust van gelovigen te respecteren
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
Opeens de laatste postquote:Op zondag 15 maart 2020 23:36 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Lockdown/martial law zal de laatste stap zijn, ik denk eind van de maand.
Deze week eerst nog alle niet cruciale winkels dicht.
De week erop de grenzen dicht misschien icm sluiting van vliegveldenEverything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
@voss In lanzerote is het echt uitgestoven.
Daar liepen ze met zijn tweetjes met de hond. Dus dat is niet zo moeilijk voor de politie.
Ze had een filmpje op Facebook geplaatst. Liep echt niemand Geen kip.Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Denk verhaaltje over dat het echt leipe shit is en het belang ervan stevig benadrukken dat we alle regels goed moeten nastreven met zn allen en dat we er sterker uit gaan komen als natie en dat verdere maatregelen waarschijnlijk noodzakelijk zullen zijn binnen afzienbare tijd en dat we de rust moeten bewaren en meer van zulks. Denk ik.quote:Op zondag 15 maart 2020 23:34 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nou, ik hoop niet dat-ie dan met die volledige lockdown komt.
Waar zou die toespraak anders voor zijn? We weten alles nu toch wel zo een beetje.
Overigens had ik zo een toespraak gewoon door de koning laten doen. Als ik de koning was zei ik markie, aan de kant. Nu is het mijn beurt. En dan het gepeupel toespreken. Met kroon op. En die bontmantel. Op mijn troon.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.![]()
Neuh. Even de tijd nemen om aan te kijken hoe de samenleving reageert.quote:Op zondag 15 maart 2020 23:38 schreef TheVulture het volgende:
Ik verwacht morgen helemaal geen extra maatregelen van Rutte, dan hadden ze dat vanavond al wel meegenomen. De enige reden dat Rutte morgen pas zijn toespraak houdt ipv vanavond lijkt me de zondagsrust van gelovigen te respecterenzie email 27 oktober![]()
Dat zie je helemaal verkeerd. Ik gedroeg mij normaal maar een ander gedroeg zich achterlijk en zeer schofferend.quote:Op zondag 15 maart 2020 23:35 schreef UltraR het volgende: [..] Fijn. Dus omdat iemand iets doms zegt vind jij het oké om je zo achterlijk te gedragen... top man. Nee echt.
Je vergeet bij deze dat het niet alleen ter bescherming van mijzelf is maar ook ter bescherming van anderen.
Overigens ben ik geen man![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Zoooow, shots fired!quote:Op zondag 15 maart 2020 23:38 schreef Momo het volgende:
twitter:JeremyKlemin twitterde op zondag 15-03-2020 om 16:53:54Damn, Norway. https://t.co/IwHskXGkB0 reageer retweet
![]()
Bron: nu.nlquote:Het aantal debatten wordt tot 6 april flink teruggeschroefd. Alleen de strikt noodzakelijke debatten zullen worden gevoerd, zoals die over het coronavirus. Parlementair werk wordt zo veel mogelijk schriftelijk of digitaal afgehandeld.
Dat schrijft Tweede Kamervoorzitter Khadija Arib zondagavond na overleg met de fractievoorzitters in de Tweede Kamer.
Het eerste coronadebat staat gepland op woensdag 13.00 uur, voorafgegaan door een hoorzitting om 11.00 uur. Daarnaast heeft de Kamer aan het kabinet om een lijst gevraagd met debatten die ook niet kunnen wachten, zoals financieel of organisatorisch van aard.
"Van belang is dat wij als Tweede Kamer invulling blijven geven aan onze controlerende taak. Het parlementaire proces vindt gewoon doorgang", schrijft Arib.
Een deel van het parlementaire werk kan doorgaan zonder dat Kamerleden daarvoor fysiek in Den Haag aanwezig hoeven te zijn, zoals het stellen van schriftelijke vragen en schriftelijke overleggen.
Geen stemmingen op het programma
In principe staan er geen stemmingen op de agenda, normaal gebeurt dat twee keer per week. Als er toch gestemd moet worden, dan wordt dat door maximaal twee personen per fractie gedaan. Deze personen representeren dan de rest van hun fracties. Een hoofdelijke stemming kan dus niet meer.
Het ondersteunend personeel dat aanwezig moet zijn, wordt gespreid over de dag ingezet. Degenen die thuis kunnen werken, mogen dat doen. Citrix, de software die daarvoor nodig is, werkt inmiddels weer.
Het Kamergebouw blijft wel open voor Kamerleden, fractie- en Kamermedewerkers. Ook wordt er voor een videoverbinding tijdens debatten gezorgd.
"Wij hebben te maken met een uitzonderlijke situatie die niet alleen grote impact heeft op de samenleving, maar ook op het Kamerwerk", schrijft Arib tot slot. De voortgang van het parlementaire proces is daarbij belangrijkste, aldus de Kamervoorzitter.![]()
Heb je daar ook de guardia civil? Of is dat alleen op het vastelandquote:Op zondag 15 maart 2020 23:39 schreef tesssssssss het volgende:
@:voss In lanzerote is het echt uitgestoven.
Daar liepen ze met zijn tweetjes met de hond. Dus dat is niet zo moeilijk voor de politie.
Ze had een filmpje op Facebook geplaatst. Liep echt niemand Geen kip.Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Dan zijn ze de standaard SGP steun kwijt.quote:Op zondag 15 maart 2020 23:38 schreef TheVulture het volgende:
Ik verwacht morgen helemaal geen extra maatregelen van Rutte, dan hadden ze dat vanavond al wel meegenomen. De enige reden dat Rutte morgen pas zijn toespraak houdt ipv vanavond lijkt me de zondagsrust van gelovigen te respecterenIn Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Denk ook donderdag of vrijdag. In italie duurde dat ook 4 of 5 dagen toch sinds sluiten van de scholen?quote:Op zondag 15 maart 2020 23:39 schreef SunZomer het volgende:
[..]
Denk dat de lockdown eerder komt. Voor het einde vd week.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Ik verwacht helemaal geen lockdown. Het zit niet in de nederlandse aard om maatregelen te nemen die niet handhaafbaar zijn.quote:Op zondag 15 maart 2020 23:39 schreef SunZomer het volgende:
[..]
Denk dat de lockdown eerder komt. Voor het einde vd week.
De absolute max die ik voor me zie is sluiting van alles zijnde niet cruciaal en daarbij het dringende verzoek om zo min mogelijk het huis te verlaten.zie email 27 oktober![]()
Totale lockdown komt morgen idd nog niet gok ik, ik denk dat alles gefaseerd gaat om de shock te verminderen.
Eerst de mensen weer de tijd geven om dingen te regelen voor deze zaken, daarna weer een stap.A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Geen vuurwerkverbodquote:![]()
Hoef geen pijlen in te slaan uit België
~FEYENOORD~
Hoelang zal het duren voor ook wij op de manier van enkele plaatsen in italië boodschappen moeten doen? Dus 1 a 2 meter afstand en niet meer dan 2(!) mensen tegelijk in de winkel..
Het lijkt mij waarschijnlijk dat wij ons binnen twee weken in een dergelijke situatie bevinden.![]()
Klopt. Maar jij schrijft nu dat je als reactie op dat gedrag van de ander je voortaan nog veel achterlijk van plan bent te gaan gedragen. Daar reageer ik op. Als ik jouw posts hier lees vind ik je ook erg paniekerig overkomen. Verdien ik nu ook gehoest in m'n gezicht?quote:Op zondag 15 maart 2020 23:40 schreef Markesh het volgende:
[..]
Dat zie je helemaal verkeerd. Ik gedroeg mij normaal maar een ander gedroeg zich achterlijk en zeer schofferend.
Je vergeet bij deze dat het niet alleen ter bescherming van mijzelf is maar ook ter bescherming van anderen.
Overigens ben ik geen manReligion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.![]()
Middelgrote stad in de provincie vol nuchtere boeren. Dus vrees het ergste.quote:Op zondag 15 maart 2020 23:34 schreef Markesh het volgende:
[..]
Woon je in een stad of dorp?
Je weet nu wat je moet doen hè!
Als er 1 bijdehand gaat doen mondkapje naar boven schuiven en KEIhard hoesten in hun gezicht.
Laat even weten hoe er gereageerd wordt op je mondkapje.
Bedankt voor de tip in ieder geval![]()
![]()
Zo'n toespraak waarbij de premier zich tot het volk richt schijnt zeeer zelden voor te komen.quote:Op zondag 15 maart 2020 23:38 schreef TheVulture het volgende:
Ik verwacht morgen helemaal geen extra maatregelen van Rutte, dan hadden ze dat vanavond al wel meegenomen. De enige reden dat Rutte morgen pas zijn toespraak houdt ipv vanavond lijkt me de zondagsrust van gelovigen te respecteren
Dus dan gaat er écht wel iets aangekondigd worden ipv wat algemeenheden.Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.![]()
Ik denk het nietquote:Op zondag 15 maart 2020 23:41 schreef SunZomer het volgende:
Hoelang zal het duren voor ook wij op de manier van enkele plaatsen in italië boodschappen moeten doen? Dus 1 a 2 meter afstand en niet meer dan 2(!) mensen tegelijk in de winkel..
Het lijkt mij waarschijnlijk dat wij ons binnen twee weken in een dergelijke situatie bevinden.~FEYENOORD~
4 maart sluitingen, 9 maart lockdown (las ik topics terug ergens)quote:Op zondag 15 maart 2020 23:40 schreef vosss het volgende:
[..]
Denk ook donderdag of vrijdag. In italie duurde dat ook 4 of 5 dagen toch sinds sluiten van de scholen?![]()
Ik denk dat de internetsuper standaard gaat worden. En misschien ook wel blijven.quote:Op zondag 15 maart 2020 23:41 schreef SunZomer het volgende:
Het lijkt mij waarschijnlijk dat wij ons binnen twee weken in een dergelijke situatie bevinden.![]()
Als die lockdown niet voor donderdag komt moet ik aan het werk in retail.quote:Op zondag 15 maart 2020 23:41 schreef HeatWave het volgende:
Totale lockdown komt morgen idd nog niet gok ik, ik denk dat alles gefaseerd gaat om de shock te verminderen.
Eerst de mensen weer de tijd geven om dingen te regelen voor deze zaken, daarna weer een stap.
Voelt op dit moment echt alsof ik bij die opruimploeg hoor die Chernobyl in gingen om puin te ruimen. Besmet gebied in lopen wetende dat het je eind kan worden.![]()
Dat blijft speculeren. Ik wacht het af.quote:Op zondag 15 maart 2020 23:42 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Zo'n toespraak waarbij de premier zich tot het volk richt schijnt zeeer zelden voor te komen.
Dus dan gaat er écht wel iets aangekondigd worden ipv wat algemeenheden.Check it out![]()
Nou dat heb ik eigenlijk niet gevraagd, want ze zaten al helemaal in een dip. Zitten ze op een prachtig eiland en ze mogen niet naar buiten.quote:Op zondag 15 maart 2020 23:40 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Heb je daar ook de guardia civil? Of is dat alleen op het vasteland
Gaan ze de hond uitlaten, en dat is zo een cavaliertje, worden ze bijna gearresteerd.
Dus ik ben maar niet over guardia civil begonnen.Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Kijkcijferkanon welquote:Op zondag 15 maart 2020 23:42 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Zo'n toespraak waarbij de premier zich tot het volk richt schijnt zeeer zelden voor te komen.
Dus dan gaat er écht wel iets aangekondigd worden ipv wat algemeenheden.
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."![]()
Zou nu een mooi moment zijn voor de banken om iets terug te doen - na het overeind houden door de overheid tijdens de vorige crisis.
Velen zitten met minder/geen inkomsten, maar wel vaste lasten.
Maand pauze in de hypotheek oid.
Maar ja, dat is ijdele hoop natuurlijk..Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8![]()
De hele shitload waar we nu al in zitten is uberhaupt al een reden om het land toe te spreken lijkt me...quote:Op zondag 15 maart 2020 23:42 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dus dan gaat er écht wel iets aangekondigd worden ipv wat algemeenheden.Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
Was net ook al voorbij gekomen.quote:Op zondag 15 maart 2020 23:38 schreef Momo het volgende:
Leuke sneer naar de VS. En het klopt ook nog helemaal.Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.![]()
Gisteren met iemand gesproken die ME/AT agent is en het draaiboek ervoor ligt klaar voor eind maart, maar zijn mening is dat het dan overgewaaid isquote:Op zondag 15 maart 2020 23:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik verwacht helemaal geen lockdown. Het zit niet in de nederlandse aard om maatregelen te nemen die niet handhaafbaar zijn.
De absolute max die ik voor me zie is sluiting van alles zijnde niet cruciaal en daarbij het dringende verzoek om zo min mogelijk het huis te verlaten.Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
Laatste keer die uil tijdens de oliecrisis. Jaartal weet ik niet precies. Jaren 70 gok ik.quote:Op zondag 15 maart 2020 23:42 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dus dan gaat er écht wel iets aangekondigd worden ipv wat algemeenheden.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
quote:Op zondag 15 maart 2020 23:43 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Als die lockdown niet voor donderdag komt moet ik aan het werk in retail.
Voelt op dit moment echt alsof ik bij die opruimploeg hoor die Chernobyl in gingen om puin te ruimen. Besmet gebied in lopen wetende dat het je eind kan worden.
~FEYENOORD~
Indien men daar ook boete's bij gaat doen én politie enz laat controleren denk ik dat we wel van een lockdown kunnen spreken. Als in, enkel naar buiten bij absolute noodzaak en dit ook kunnen aantonen.quote:Op zondag 15 maart 2020 23:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik verwacht helemaal geen lockdown. Het zit niet in de nederlandse aard om maatregelen te nemen die niet handhaafbaar zijn.
De absolute max die ik voor me zie is sluiting van alles zijnde niet cruciaal en daarbij het dringende verzoek om zo min mogelijk het huis te verlaten.![]()
![]()
Hond uitlaten mag ook niet?quote:Op zondag 15 maart 2020 23:43 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nou dat heb ik eigenlijk niet gevraagd, want ze zaten al helemaal in een dip. Zitten ze op een prachtig eiland en ze mogen niet naar buiten.
Gaan ze de hond uitlaten, en dat is zo een cavaliertje, worden ze bijna gearresteerd.
Dus ik ben maar niet over guardia civil begonnen.![]()
Yes. Zo ook die 6 april. Je kunt wel verwachten dat die datum steeds opgeschoven gaat worden.quote:Op zondag 15 maart 2020 23:41 schreef HeatWave het volgende:
Eerst de mensen weer de tijd geven om dingen te regelen voor deze zaken, daarna weer een stap.![]()
quote:Op zondag 15 maart 2020 23:43 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nou dat heb ik eigenlijk niet gevraagd, want ze zaten al helemaal in een dip. Zitten ze op een prachtig eiland en ze mogen niet naar buiten.
Dus ik ben maar niet over guardia civil begonnen.Nee laat ze maar ff... Niet de beste week voor ze
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."![]()
quote:Op zondag 15 maart 2020 23:43 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Als die lockdown niet voor donderdag komt moet ik aan het werk in retail.
Voelt op dit moment echt alsof ik bij die opruimploeg hoor die Chernobyl in gingen om puin te ruimen. Besmet gebied in lopen wetende dat het je eind kan worden.![]()
![]()
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.![]()
Ik heb vandaag met mijn familie een boswandeling gemaakt in Schoorl/Groet. Het was er bijzonder druk, ook in de horeca. Daar hebben we ons maar niet aan gewaagd.My friends all drive horses![]()
Dat gaat dus niet. Mensen moeten ook eten. "ik ga naar de supermarkt' kun je altijd roepen natuurlijk.quote:Op zondag 15 maart 2020 23:44 schreef SunZomer het volgende:
[..]
Indien men daar ook boete's bij gaat doen én politie enz laat controleren denk ik dat we wel van een lockdown kunnen spreken. Als in, enkel naar buiten bij absolute noodzaak en dit ook kunnen aantonen.zie email 27 oktober![]()
Ik hou nog rekening met verzoek om je niet onnodig te verplaatsen... dit als opmaat naar desnoods een verbod en zelfs mogelijk winkelsluiting van niet vitale sectoren.quote:Op zondag 15 maart 2020 23:38 schreef TheVulture het volgende:
Bezorgen/afhalen of in kleine aantallen kan nog wel maar niet door elkaar heen graaiend gaan huppelen. Kern is indammen en dat moet nu zo effectief mogelijk.
NB: Ik zou het zelf erg jammer vinden om opgesloten te worden in je eigen omgeving Maar nu is zaak de kans van besmetting uit te spreiden zodat ons zorgsysteem de ernstige gevallen kunnen blijven behandelen en niet dat er doden vallen omdat we met zijn allen willen doen of er niets is."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Nou, ze waren hem met zijn tweetjes uit aan het laten en je mag hem alleen met 1 persoon uitlaten, en als hij zijn behoefte heeft gedaan moet je weer naar binnen.quote:Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Dit verhaal gaat dan toch ook op als de helft van de bevolking de ziekte gehad heeft en immuun is.quote:
Dus, dan kan het verdwijnen, ook zonder vaccin?![]()
Guardia Civil altijd wel grappige lui, slaan met een knuppel tegen je knieschijven omdat je naast het zebrapad loopt.In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
niks mis mee?quote:Op zondag 15 maart 2020 23:38 schreef Momo het volgende:
![]()
Ik geloof er geen zak van. Al was het maar omdat at'ers en meters niet hetzelfde zijn.quote:Op zondag 15 maart 2020 23:43 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Gisteren met iemand gesproken die ME/AT agent is en het draaiboek ervoor ligt klaar voor eind maart, maar zijn mening is dat het dan overgewaaid iszie email 27 oktober![]()
Jullie zijn een stelletje waaghalzen hoor!quote:Op zondag 15 maart 2020 23:45 schreef PippenScottie het volgende:
Ik heb vandaag met mijn familie een boswandeling gemaakt in Schoorl/Groet. Het was er bijzonder druk, ook in de horeca. Daar hebben we ons maar niet aan gewaagd.
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
Forum Opties Forumhop: Hop naar: