abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192027307

SPOILER: Sigme-kampeermeet, 21 juni
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_192027327
En Portugal is Geel! volgens de Buza app en mail.
Tja...

En Vanyel’s zonnige eiland?
pi_192027421
Ik ben vandaag begonnen met het maken van de verzwaringsdeken. Maandag had ik stof gekocht, gisteren kwamen de verzwaringskorrels binnen.
Bij het derde stiksel hield mijn naaimachine er ineens mee op :'( :'(
Ik heb geen enkel idee wat ermee aan de hand is. Ik vermoed dat het de motor is, maar ik snap het mechaniek niet helemaal. In ieder geval reageert de motor niet meer op het pedaal en werkt de handmatige bediening (een draaiknop) ook niet meer (die loopt denk ik via de motor). :{
Ik zie niet gebeuren dat iemand deze naaimachine kan repareren, want hij is stokoud. Ik zou zo even niet weten hoe ik aan een andere naaimachine moet komen. :{ :{
Ik had me al zo erop verheugd om de hele lockdown onder mijn dekentje door te kunnen brengen :'(
pi_192027432
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 15:39 schreef Tele6 het volgende:
Ik ben vandaag begonnen met het maken van de verzwaringsdeken. Maandag had ik stof gekocht, gisteren kwamen de verzwaringskorrels binnen.
Ik heb geen enkel idee wat ermee aan de hand is. Ik vermoed dat het de motor is, maar ik snap het mechaniek niet helemaal. In ieder geval reageert de motor niet meer op het pedaal en werkt de handmatige bediening (een draaiknop) ook niet meer (die loopt denk ik via de motor). :{
Ik zie niet gebeuren dat iemand deze naaimachine kan repareren, want hij is stokoud. Ik zou zo even niet weten hoe ik aan een andere naaimachine moet komen. :{ :{
Ik had me al zo erop verheugd om de hele lockdown onder mijn dekentje door te kunnen brengen :'(
O nee ;(
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_192027452
Dat valt vies tegen, Tele.
Is er een repaircafé in de omgeving, in een buurtcentrum of zo?

En anders, je schrijft zo duidelijk:
Advice from a historian in the Boston area: Start keeping a journal today, ideally a hand written one if that’s within your ability. Write about what you’re seeing in the news, how yr friends are responding, what is closed in yr neighborhood or city or state or country. Save it.
https://mobile.twitter.com/cliotropic/status/1238241708195958785
Zie de comments.
pi_192027463
Bummer Tele! Een noodkreet uitzetten in FHF?
pi_192027468
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 15:39 schreef Tele6 het volgende:
Op internet (marktplaats en diverse fb pagina’s)staan ze regelmatig. Vaak met een leuke prijs
We have far more in common than that which devides us..
pi_192027963
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 15:42 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Op internet (marktplaats en diverse fb pagina’s)staan ze regelmatig. Vaak met een leuke prijs
Ik zou heel graag willen kijken of hij gerepareerd kan worden, want het is zo'n mooie oude machine. Ik weet alleen niet of ik daarvoor bij een gewone naaimachinewerkplaats terechtkan, omdat hij zo oud is. Dus zou ik zelf uit willen zoeken of er iets is wat ik kan doen, maar ik kan erg weinig zinnigs vinden. :{
pi_192028032
@Tele6 Mocht je het budget ervoor hebben zou ik ter stressvermindering voor dit moment een kant-en-klare deken alvast voor thuis bestellen en dan die ene waar je aan bent begonnen gewoon voor de wat langere termijn als knutselproject beschouwen zodat je bijvoorbeeld op een gegeven moment ook een deken bij A en B hebt, zonder dat je die steeds mee heen en weer moet slepen :)
Let me see you stripped down to the bone
  zaterdag 14 maart 2020 @ 16:15:48 #10
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_192028039
Marijn is vandaag 1 jaar geworden *O*. Vrolijke, lieve, lachebek O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En over iets meer dan een week de eerste alweer 3 jaar geleden overleden. Raar contrast.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 16:16:31 #11
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_192028057
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 16:11 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ik zou heel graag willen kijken of hij gerepareerd kan worden, want het is zo'n mooie oude machine. Ik weet alleen niet of ik daarvoor bij een gewone naaimachinewerkplaats terechtkan, omdat hij zo oud is. Dus zou ik zelf uit willen zoeken of er iets is wat ik kan doen, maar ik kan erg weinig zinnigs vinden. :{
Juist met een oude machine kan je vaak wel bij een werkplaats terecht. Nieuwere machines werken vaak chip gestuurd, een oude is puur mechaniek wat stuk is. Ik vermoed een aandrijfriem op basis van jouw verhaal
  zaterdag 14 maart 2020 @ 16:17:25 #12
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_192028074
quote:

Is het er zo eentje?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_192028089
Awww, plakkerige Marijn! O+ Te cute! En lijkt op je zeg, @Anthraxx! *O*
  zaterdag 14 maart 2020 @ 16:18:15 #14
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_192028091
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 16:15 schreef Anthraxx het volgende:

SPOILER
Gefeliciteerd! *O*
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 14 maart 2020 @ 16:20:20 #15
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_192028145
En hoi...
Ik kom hier zo maar binnenvallen. Lees al een tijdje mee, maar durfde niet te posten. Jaren geleden al in OUD meegepost
  zaterdag 14 maart 2020 @ 16:20:43 #16
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_192028155
quote:

SPOILER
En over iets meer dan een week de eerste alweer 3 jaar geleden overleden. Raar contrast.
Gefeliciteerd *O*
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_192028163
Hallo, zoet boontje! Welkom hier :)
pi_192028195
Geinig en mild verontrustend idee altijd wel, dat er lui zijn die hier meelezen zonder zelf wat te zeggen. Hoeveel lurkers zouden we hebben? :Y)
pi_192028204
quote:
11s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 16:17 schreef golfer het volgende:

[..]

Is het er zo eentje?
[ afbeelding ]
Nee, zo eentje. (Foto van internet geplukt)
Op deze staat IDEAL, maar ik heb er een van het Nederlandse merk: Vendomatic.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 16:22:59 #20
13783 Anthraxx
pi_192028208
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 16:18 schreef minilot het volgende:
Awww, plakkerige Marijn! O+ Te cute! En lijkt op je zeg, @:Anthraxx! *O*
Wel meer haar 8-)
pi_192028280
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 16:16 schreef Sugarsnap het volgende:

[..]

Juist met een oude machine kan je vaak wel bij een werkplaats terecht. Nieuwere machines werken vaak chip gestuurd, een oude is puur mechaniek wat stuk is. Ik vermoed een aandrijfriem op basis van jouw verhaal
Dat is goed om te weten. :)

Het is op zich een heel overzichtelijk apparaat; ik heb er zelf ook al wel het een en ander aan ontdekt omdat spoeltjes opwinden eerst niet lukte (een palletje afgebroken, opgelost door een rubber ringetje toe te voegen en met de hand wat te duwen tijdens het winden) en omdat de draadspanning allerlei raars deed (zowel onder- als bovenspanning opnieuw ingesteld).
Ik ben dan alleen bang dat ze de onderdelen ervoor niet hebben, mocht er iets specifieks stuk zijn. ;)
pi_192028298
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 16:20 schreef Sugarsnap het volgende:
En hoi...
Ik kom hier zo maar binnenvallen. Lees al een tijdje mee, maar durfde niet te posten. Jaren geleden al in OUD meegepost
Hoi! Leuk dat je mee komt schrijven.
Grappig dat je eerste post een naaimachine-tip is. Ik ben destijds begonnen met hier posten omdat iemand een skateboard-vraag stelde. :D
pi_192028307
quote:

SPOILER
Gefeliciteerd O+
En :*
pi_192028342
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 16:22 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Wel meer haar 8-)
Ach, vast niet overal! ;)
  zaterdag 14 maart 2020 @ 16:30:21 #25
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_192028352
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 16:26 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Dat is goed om te weten. :)

Het is op zich een heel overzichtelijk apparaat; ik heb er zelf ook al wel het een en ander aan ontdekt omdat spoeltjes opwinden eerst niet lukte (een palletje afgebroken, opgelost door een rubber ringetje toe te voegen en met de hand wat te duwen tijdens het winden) en omdat de draadspanning allerlei raars deed (zowel onder- als bovenspanning opnieuw ingesteld).
Ik ben dan alleen bang dat ze de onderdelen ervoor niet hebben, mocht er iets specifieks stuk zijn. ;)
Het fijne aan deze oudere mechanische machines is dat de onderdelen vaak uitwisselbaar zijn. Ik zou het gewoon even navragen bij zo'n naaimachinewinkel/werkplaats. Vaak vinden ze het ook nog wel leuk om zo'n ding weer werkend te krijgen
  zaterdag 14 maart 2020 @ 16:32:55 #26
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_192028399
quote:

SPOILER
Gefeliciteerd! En wat een heerlijke foto! Ik moet er van alle drie apen van mij ook zo'n foto hebben ergens...
pi_192028404
quote:

SPOILER
Dubbele gevoelens. Geniet van deze jarige lieverd, best een groot kado al!! *G*
pi_192028428
Gefeliciteerd met de plakkerige knul! Wat een heerlijk blij hoofd (en wat lijkt hij sprekend op jou)

Best kans dat er nog wel mensen zijn die die machine kunnen repareren. Die oude van mijn moeder was ook hoog bejaard en die hebben ze ook weer aan de praat gekregen. Zou een naaimachinewinkel zoeken en er naar vragen.

Hallo Sugarsnapp, welkom, je hebt een leuke cullige naam, dat hebben er niet zoveel hier.
pi_192028444
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 16:22 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Nee, zo eentje. (Foto van internet geplukt)
Op deze staat IDEAL, maar ik heb er een van het Nederlandse merk: Vendomatic.
[ afbeelding ]
Precies dezelfde die er bij mij een tijdje geleden mee ophield op dezelfde wijze als de jouwe.
Heb nu een klein lichtgewiggie :D Maar daar heb je nu niks aan ;(
pi_192028471
Mensen, ik heb even een hoofd-bureau momentje. :') :') :')
pi_192028472
Hoi Sugarsnap, welkom hier :W
pi_192028488
De schroef die je los moet draaien om hem in spoeltjes-opwind-stand te krijgen was losgetrild, waardoor de machine zichzelf in spoeltjes-opwind-stand had gezet. :') :')
Schroef vastgedraaid, niks meer aan 't handje. _O-
pi_192028494
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 16:22 schreef minilot het volgende:
Geinig en mild verontrustend idee altijd wel, dat er lui zijn die hier meelezen zonder zelf wat te zeggen. Hoeveel lurkers zouden we hebben? :Y)
Daar heeft fok een tool voor. Kom er maar in, Blues.
Meer dan je denkt.

@Tele: dat was mijn eerste machine Vendomatic, rib uit mijn lijf. f. 200,—
Inderdaad ws. mechanisch. Zoek een repaircafé. Uitdaging voor de ( meestal) mannen.
En wat mini voorstelt. w/

@Annies: Van Harte met de jarige deugniet. w/
en slik :* voor de andere datum).
pi_192028502
Ik voel me een klein beetje een sukkel nu :@
Lekker dramatisch dit. _O-
pi_192028514
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 16:36 schreef Tele6 het volgende:
De schroef die je los moet draaien om hem in spoeltjes-opwind-stand te krijgen was losgetrild, waardoor de machine zichzelf in spoeltjes-opwind-stand had gezet. :') :')
Ha, jij bent van alle markten thuis.
Nou, dan kan je de helft van de vorige post schrappen w/
  zaterdag 14 maart 2020 @ 16:38:43 #36
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_192028535
quote:
Hahaha, een klassieker. Dat is mijn moeder ook al zo vaak gebeurt vroeger.
pi_192028579
Maar @AnneX ik vind het wel leuk om te horen dat jij ook zo'n machine had. O+
Ik ben best wel trots op m'n ouwe machine en hoor graag over zijn soortgenoten. O+
pi_192028591
quote:
Schroef vastgedraaid, niks meer aan 't handje.
_O_ Kijk dan toch! En weer doorrrrrrr
pi_192028650
Ach @Anthraxx na die geweldige foto las ik helemaal over de volgende zin heen. Sterkte voor jullie, zo dubbel. :*
pi_192028664
Yeeeej voor Teleschroef *G*
pi_192028673
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 16:37 schreef AnneX het volgende:

Daar heeft fok een tool voor. Kom er maar in, Blues.
Meer dan je denkt.

:?
/denkt hard na
pi_192028684
Roeiapparaat toch wat lichter gezet voor mij, zodat ik het nu wel bijna een half uurtje volhou zonder al te veel rugklachten *G*
  zaterdag 14 maart 2020 @ 16:45:59 #43
13783 Anthraxx
pi_192028696
De vrolijkert maakt veel goed hoor
:). Maar we zijn er nog steeds mee bezig, dat wel.
pi_192028743
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 16:45 schreef Anthraxx het volgende:
De vrolijkert maakt veel goed hoor
:). Maar we zijn er nog steeds mee bezig, dat wel.
Ik heb dat na 35 jaar nog, scherpe randjes gaan eraf, meer niet :*
pi_192028749
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 16:27 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Hoi! Leuk dat je mee komt schrijven.
Grappig dat je eerste post een naaimachine-tip is. Ik ben destijds begonnen met hier posten omdat iemand een skateboard-vraag stelde. :D
Ik weet van niks _O-
pi_192028775
@ Anne, @Vanyel: het belgische ministerie van buitenlandse zaken ontraadt op dit moment alle reizen naar het buitenland, omdat de kans te groot is dat mensen ergens vast komen te zitten.

Ik zou op dit moment ook niet bang zijn over wel of niet corona, maar over wel of niet terug kunenn komen, en in welke omstandigheden je dan vast komt te zitten.

Nog een professionele overweging...
pi_192028824
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 16:15 schreef minilot het volgende:
@:Tele6 Mocht je het budget ervoor hebben zou ik ter stressvermindering voor dit moment een kant-en-klare deken alvast voor thuis bestellen en dan die ene waar je aan bent begonnen gewoon voor de wat langere termijn als knutselproject beschouwen zodat je bijvoorbeeld op een gegeven moment ook een deken bij A en B hebt, zonder dat je die steeds mee heen en weer moet slepen :)
Duimpje omhoog.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_192028835
quote:

SPOILER
O+
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_192028843
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 16:49 schreef Jagärtrut het volgende:
@ Anne, @:Vanyel: het belgische ministerie van buitenlandse zaken ontraadt op dit moment alle reizen naar het buitenland, omdat de kans te groot is dat mensen ergens vast komen te zitten.

Ik zou op dit moment ook niet bang zijn over wel of niet corona, maar over wel of niet terug kunenn komen, en in welke omstandigheden je dan vast komt te zitten.

Of ze er nog zitten weet ik niet, maar een groep Nederlanders zat vast in een niet al te fris hotel in Vietnam. Dat wil je ook niet
pi_192028896
quote:

SPOILER
O+
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 16:30 schreef Sugarsnap het volgende:

[..]

Het fijne aan deze oudere mechanische machines is dat de onderdelen vaak uitwisselbaar zijn. Ik zou het gewoon even navragen bij zo'n naaimachinewinkel/werkplaats. Vaak vinden ze het ook nog wel leuk om zo'n ding weer werkend te krijgen
Ik woon nu met een muzieknerd. De tijd die handigere muzieknerds bereid zijn te besteden aan het repararen van zijn apparaten zonder er geld voor te (willen) accepteren is bizar.
  Moderator zaterdag 14 maart 2020 @ 17:01:58 #51
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192029030
quote:

[..]

Voor heel veel dingen zijn fora en liefhebbers... Oud en kwalitatief spul van een gerenommeerd merk, daar kan men nog wel wat mee.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_192029145
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 16:48 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Ik weet van niks _O-
Degene met de skateboardvraag was @morgane maar die ging op een yoga-retraite en verdween ;(
  zaterdag 14 maart 2020 @ 17:13:12 #53
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192029265
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 17:07 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Degene met de skateboardvraag was @:morgane maar die ging op een yoga-retraite en verdween ;(
Ging ze niet ergens op zee op een een paddleboard yoga-en?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_192029569
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 17:13 schreef fietsie het volgende:

[..]

Ging ze niet ergens op zee op een een paddleboard yoga-en?
Ja, zoiets inderdaad. En toen besefte ze dat dat veel beter was dan al die online dingen.
pi_192029587
Anthraxx, gefeliciteerd met Marijn!
pi_192029598
quote:
* Leintjeuh meldt :9
pi_192029617
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 17:28 schreef Leintjeuh het volgende:
L
[..]

/Me meldt :9
Ja maar jou kennen we. Je praat soms tegen ons. :s)
pi_192029648
Ja O+ Lein O+ - jij telt niet!
  zaterdag 14 maart 2020 @ 17:32:12 #59
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192029689
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 17:27 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ja, zoiets inderdaad. En toen besefte ze dat dat veel beter was dan al die online dingen.
Oow ik dacht aan stroming..
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_192029733
Oh gelukkig!

Marijn cakesmash! Heb je nog tips voor een goeie smashcake, Annie? O-)
pi_192029750
Anthrtaxx en Anna gefeliciteerd met de grote knul _O_ *O* Alweer een jaar! Jeetje. Iets met tijd en snelheid.

Sugarsnap hooooi :W Bekende foknaam wel, voor mij dan :+

Nog 1 nachtje werken *O*
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_192029752
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 17:32 schreef fietsie het volgende:

[..]

Oow ik dacht aan stroming..
Ja ik dacht ook minder mythische kanten op...
pi_192029760
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 17:34 schreef Leintjeuh het volgende:
Oh gelukkig!

Vooral véél slagroom :Y :Y :Y
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 14 maart 2020 @ 17:35:20 #64
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_192029766
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 17:34 schreef Isabeau het volgende:
Anthrtaxx en Anna gefeliciteerd met de grote knul _O_ *O* Alweer een jaar! Jeetje. Iets met tijd en snelheid.

Sugarsnap hooooi :W Bekende foknaam wel, voor mij dan :+

Nog 1 nachtje werken *O*
Hoi! Volgens mij hebben we idd samen een tijdje in Dieet gepost
pi_192029772
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 17:28 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Jij bent een bekende en geliefde lurker
pi_192029780
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 17:35 schreef Sugarsnap het volgende:

Hoi! Volgens mij hebben we idd samen een tijdje in Dieet gepost
Dat is het :Y Want ik kom zelden in OUD
  zaterdag 14 maart 2020 @ 17:35:59 #67
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_192029787
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 17:34 schreef Isabeau het volgende:

Nog 1 nachtje werken *O*
Gaan jullie nog weg naar een (corona) vakantiebestemming?
Poef.....gone! ©golfer
pi_192029804
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 17:35 schreef golfer het volgende:

Gaan jullie nog weg naar een (corona) vakantiebestemming?
Nee, niet weg. Het was ook een nepvakantie omdat ik vakantieuren op moest maken 8-)

Jullie paar dagen kust bij onze zuiderburen zag er wel heel tof uit O+ Zoiets had mij ook wel leuk geleken.
pi_192029870
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 17:36 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nee, niet weg. Het was ook een nepvakantie omdat ik vakantieuren op moest maken 8-)

Jullie paar dagen kust bij onze zuiderburen zag er wel heel tof uit O+ Zoiets had mij ook wel leuk geleken.
Het is allemaal in de buitenlucht hè! Alleen moet je dan een hotelletje zoeken dat open is.. verder zou ik zeggen doen!
pi_192029947
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 17:40 schreef Blues het volgende:

[..]

Het is allemaal in de buitenlucht hè! Alleen moet je dan een hotelletje zoeken dat open is.. verder zou ik zeggen doen!
Tent :P
  zaterdag 14 maart 2020 @ 17:49:46 #71
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192030063
Heeft rijst met een gehaktprutje en paksoi ook een officiele naam?
pi_192030071
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 17:49 schreef fietsie het volgende:
Heeft rijst met een gehaktprutje en paksoi ook een officiele naam?
Lekker?
pi_192030296
Te weinig currypasta in de groentecurry gedaan. Meh. De magische 'delicious sauce' er doorheen gegooid en het was goddelijk. _O_
pi_192030368
quote:

SPOILER
O+ gefeliciteerd met Marijn. En een :* voor het dubbele gevoel.
pi_192030377
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 17:07 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Degene met de skateboardvraag was @:morgane maar die ging op een yoga-retraite en verdween ;(
Uhu.. en ik deed het later nog eens een keertje.

Mijn eerste keer hier was omdat jullie aan het mijmeren waren over verdwenen fokkers.
Daarvoor zeurde fiets al eeuwen... maar was ik enigzins weigerachtig :)
pi_192030394
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 17:28 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

*O*

Ik ben denk ik ook een halve lurker :')
pi_192030409
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 18:07 schreef Aure het volgende:

*O*

Ik ben denk ik ook een halve lurker :')
Ik zie jou en Lein helemaal niet als lurkers. Jullie zijn culstamgasten die soms gewoon alleen meeluisteren met gesprekken :7
pi_192030410
quote:

SPOILER
O+ Gefeliciteerd. En inderdaad een raar contrast. :*
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_192030443
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 18:07 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik zie jou en Lein helemaal niet als lurkers. Jullie zijn culstamgasten die soms gewoon alleen meeluisteren met gesprekken :7
Ha dat vind ik nou een mooie omschrijving :D *)
  zaterdag 14 maart 2020 @ 18:12:43 #80
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192030493
Ja :)
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 17:50 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Lekker?
pi_192030525
Zeg Lot ...F5 F5 F5...draait de wasmachine al?
Kom even vertellen hoe het was.
Ofschoon het er dik inzit, dat wij niet gaan. -O-
Is het de moeite waard om naar sept/okt. te verplaatsen?
  zaterdag 14 maart 2020 @ 18:18:32 #82
13783 Anthraxx
pi_192030593
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 17:34 schreef Leintjeuh het volgende:
Oh gelukkig!

Ik heb hem in Apeldoorn gekocht, bij bakkerij Toet. Spettertaart heet het. Maar ik denk niet dat jij naar Apeldoorn reist :+
  zaterdag 14 maart 2020 @ 18:18:34 #83
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_192030594
*Eckte lurker meldt zich*.

En ja, ik ben me bewust van het creep gehalte hiervan. Maar jullie verdienen het te weten ;) .
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_192030699
Nog één *O* welkom (Van een oud lurker)
pi_192030751
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 18:14 schreef AnneX het volgende:
Zeg Lot ...F5 F5 F5...draait de wasmachine al?
Kom even vertellen hoe het was.
Ofschoon het er dik inzit, dat wij niet gaan. -O-
Is het de moeite waard om naar sept/okt. te verplaatsen?
Jammer van de plannen, maar niet gaan lijkt me nu het meest verstandig. Je komt misschien nog wel daar, maar hoe vrij kun je je daar bewegen? En wat als je daarna niet meer naar NL mag?

September/oktober zal het vast wel overgewaaid zijn. Eerder zelfs. Op dit moment maak ik me ook nog geen zorgen over mijn zomervakantie naar Indonesië.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_192030791
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 18:18 schreef AwayTL het volgende:

En ja, ik ben me bewust van het creep gehalte hiervan. Maar jullie verdienen het te weten ;) .
^O^ stap uit de schaduw en vertel eens, lees je dan alle topics mee of af en toe een paar posts?
pi_192030818
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 16:49 schreef Jagärtrut het volgende:
@ Anne, @:Vanyel: het belgische ministerie van buitenlandse zaken ontraadt op dit moment alle reizen naar het buitenland, omdat de kans te groot is dat mensen ergens vast komen te zitten.

Uitgebreid over nagedacht idd, over die vastzitvraag :Y

Vooralsnog blijft antwoord gaan.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_192030837
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 18:26 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Jammer van de plannen, maar niet gaan lijkt me nu het meest verstandig. Je komt misschien nog wel daar, maar hoe vrij kun je je daar bewegen? En wat als je daarna niet meer naar NL mag?

September/oktober zal het vast wel overgewaaid zijn. Eerder zelfs. Op dit moment maak ik me ook nog geen zorgen over mijn zomervakantie naar Indonesië.
Ik ga me ook nog geen zorgen maken over mijn zomervakantie. Als het nog niet compleet over is tegen die tijd, dan op z'n minst genoeg afgevlakt, lijkt me. :)
pi_192030843
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 18:18 schreef Anthraxx het volgende:

Ik heb hem in Apeldoorn gekocht, bij bakkerij Toet. Spettertaart heet het. Maar ik denk niet dat jij naar Apeldoorn reist :+
Eh nee, niet voor een taart :+ Maar gezien de recente ontwikkelingen op Corona-gebied weet ik niet of we de verjaardagsviering volgend weekend überhaupt door laten gaan...

Ik kan niet terugvinden waarom we wachten op de wasmachine van Lot?
pi_192030870
Ik heb gewoon al drie rijen van de vijftien gevuld! Schiet lekker op met m'n verzwaringsdeken nu.

Nadat ik bekomen was van de schrik dat hij ineens stuk leek, ben ik weer blij met m'n naaimachine. Hij is sterk genoeg dat hij de kunststof korrels wegduwt als ze in de weg zitten (dat doet hij met spelden zelfs ook) _O_
  zaterdag 14 maart 2020 @ 18:33:08 #91
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_192030883
Lurkt, naast jouzelf, ook Kaas nog wel eens mee hier, @Leintjeuh ?
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 14 maart 2020 @ 18:33:17 #92
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_192030889
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 18:28 schreef Blues het volgende:

[..]

^O^ stap uit de schaduw en vertel eens, lees je dan alle topics mee of af en toe een paar posts?
Beide wel. Afhankelijk van hoe druk ik thuis ben :) .

Het is voor mij een beetje als radio luisteren. Op de achtergrond, maar het voelt wel gezellig ofzo.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_192030896
Anthraxx, gefeli met Marijn *O*
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_192030930
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 18:33 schreef AwayTL het volgende:

[..]

Beide wel. Afhankelijk van hoe druk ik thuis ben :) .

Het is voor mij een beetje als radio luisteren. Op de achtergrond, maar het voelt wel gezellig ofzo.
Oh, ik praat ook altijd terug tegen de radio :Y
pi_192030935
En de AH was nog leger dan eergister :o Groentenconserven, pasta, rijst, kaas, afbakbrood, brood, alle zuivel......allemaal op :o Met briefjes van AH erbij..... "Het winkelen gaat de laatste dagen anders dan u gewend bent. Wij doen ons uiterste best om de voorraden zo snel mogelijk aan te vullen."
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_192031085
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 18:31 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Eh nee, niet voor een taart :+ Maar gezien de recente ontwikkelingen op Corona-gebied weet ik niet of we de verjaardagsviering volgend weekend überhaupt door laten gaan...

Ik kan niet terugvinden waarom we wachten op de wasmachine van Lot?
Niet of later vieren merkt hij gelukkig niets van. Mijn ouders vertelden mij (en ik kan het me vaag herinneren) het volgende verhaal. Toen ik 5 werd, gingen wij na mijn verjaardag op vakantie, het jaar erna gingen we eerst op vakantie en was ik daarna jarig. Ik blijk zo ontzettend boos geweest te zijn dat ze mijn verjaardag hadden verzet _O-
pi_192031097
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 18:35 schreef PdeHoog het volgende:
En de AH was nog leger dan eergister :o Groentenconserven, pasta, rijst, kaas, afbakbrood, brood, alle zuivel......allemaal op :o Met briefjes van AH erbij..... "Het winkelen gaat de laatste dagen anders dan u gewend bent. Wij doen ons uiterste best om de voorraden zo snel mogelijk aan te vullen."
Hmm gelukkig nog vanalles in de vriezer

Morgen maar eens zien wat er nog te halen valt.
pi_192031114
Ik at net voor de tweede keer deze week een beyond meat burger op een broodje met sla, saus, kaas en een ei, en ik vond het best lekker :9
pi_192031182
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 18:42 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Hmm gelukkig nog vanalles in de vriezer

Morgen maar eens zien wat er nog te halen valt.
Alles goed gegaan onderweg? Is de zieke muis nog heel?
  zaterdag 14 maart 2020 @ 18:46:57 #100
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192031189
Nou laten we zeggen dat het Hache Ketjap was, met basmati rijst, komkommer en zilveruitjes.

Best lekker :)
pi_192031220
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 18:46 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Alles goed gegaan onderweg? Is de zieke muis nog heel?
Bijna in nederland inmiddels.

En de zieke muis schijnt het weer prima te doen.
Powermuis. En dat terwijl ook bij jongere exemplaren blijvende schade niet ongewoon is... loopt ze gewoon weer recht volgens opa en oma.
pi_192031245
quote:
5s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 18:33 schreef golfer het volgende:
Lurkt, naast jouzelf, ook Kaas nog wel eens mee hier, @:Leintjeuh ?
Alleen als ik hem tip als er iets aan de hand is O-)
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 14 maart 2020 @ 18:51:46 #103
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_192031307
quote:
193. Wil niet zeggen dat ze allemaal ook meelezen. Maar er zijn er nog 193 die deze reeks in hun MYAT hebben zonder in dit topic te hebben gereageerd. :s)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zaterdag 14 maart 2020 @ 18:53:13 #104
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_192031340
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 18:51 schreef borisz het volgende:

193. Wil niet zeggen dat ze allemaal ook meelezen. Maar er zijn er nog 193 die deze reeks in hun MYAT hebben zonder in dit topic te hebben gereageerd. :s)
Hoe kunnen wij dit zien?
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 14 maart 2020 @ 18:55:09 #105
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_192031374
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 18:53 schreef golfer het volgende:

[..]

Hoe kunnen wij dit zien?
Ga op de TT staan met je muis en klapt iets open met allerlei stats.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_192031449
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 18:48 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Alleen als ik hem tip als er iets aan de hand is O-)
Ramptoeristen :P
  zaterdag 14 maart 2020 @ 19:06:42 #107
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_192031621
Gefeliciteerd met Marijn , wat een mooi jonkje!
En natuurlijk sterkte met jullie verlies :*
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  zaterdag 14 maart 2020 @ 19:07:23 #108
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192031636
Huh? Ineens een adblocker opmerking van FOK!
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  zaterdag 14 maart 2020 @ 19:10:52 #109
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_192031720
Moet werken bij Sigme meet maar ik weet niet dat jullie het leuk vinden om rondleiding (excursiegang) bij een kaasfabriek te hebben?? Als daar animo voor is dan kan ik ht altijd aan onze plantmanager vragen of het mag
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_192031722
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 19:06 schreef uniekhoorn het volgende:
Gefeliciteerd met Marijn , wat een mooi jonkje!
En natuurlijk sterkte met jullie verlies :*
Hoe ging het vandaag?
pi_192031794
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 18:51 schreef borisz het volgende:

[..]

Zie je wel...er is een tool! OMG x 193
#schouderklopje.

@Lein...het bleek dat Lot ook onze accommodatie had geboekt. w/
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 18:42 schreef Aure het volgende:
Ik at net voor de tweede keer deze week een beyond meat burger op een broodje met sla, saus, kaas en een ei, en ik vond het best lekker :9
Begreep uit een recensie dat het gehakt niet zo geweldig is.
Ligt nu in de kliko.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 19:14:14 #112
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_192031815
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 19:10 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Hoe ging het vandaag?
Ja goed, het voelde ook goed. Keuken en badkameri is schoon, morgen ramen wassen, dweilen en dan naar boven ...
pi_192031819
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 19:10 schreef uniekhoorn het volgende:
Moet werken bij Sigme meet maar ik weet niet dat jullie het leuk vinden om rondleiding (excursiegang) bij een kaasfabriek te hebben?? Als daar animo voor is dan kan ik ht altijd aan onze plantmanager vragen of het mag
Hoe ging het poetsen? Was je allenig?
Excursie kaas w/
Ow, dan moet ik mij wel melden. B-)
pi_192031847
quote:
Oh wat leuk
  zaterdag 14 maart 2020 @ 19:18:02 #115
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_192031909
Drie kinderen schoon gewassen en voor de tv geparkeerd met Monsters University. Dan ga ik maar eens de bedden opmaken zodat ze straks erin kunnen.
Morgen gaan we maar naar het bos toe om uit te razen. We wilden eerst naar de dierentuin, maar die blijkt ook al gesloten te zijn. Ik hoop dat ze maandag gewoon naar school kunnen...
pi_192031950
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 19:18 schreef Sugarsnap het volgende:
Drie kinderen schoon gewassen en voor de tv geparkeerd met Monsters University. Dan ga ik maar eens de bedden opmaken zodat ze straks erin kunnen.
Morgen gaan we maar naar het bos toe om uit te razen. We wilden eerst naar de dierentuin, maar die blijkt ook al gesloten te zijn. Ik hoop dat ze maandag gewoon naar school kunnen...
Naar het bos is ook fijn. Ik was er vanochtend en heb een hoop vogels gehoord. Helaas geen reeën of roofvogels gezien -- misschien was ik daarvoor te laat in de ochtend of te vroeg in de lente.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 19:21:05 #117
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_192031981
quote:

SPOILER
O+ Gefeliciteerd papa (& mama)! :*
En inderdaad raar contrast, dikke knuf voor jullie *;
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_192032008
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 19:13 schreef AnneX het volgende:

Begreep uit een recensie dat het gehakt niet zo geweldig is.
Ligt nu in de kliko.
Je hebt het niet zelf geprobeerd?
  zaterdag 14 maart 2020 @ 19:26:14 #119
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_192032121
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 19:19 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Naar het bos is ook fijn. Ik was er vanochtend en heb een hoop vogels gehoord. Helaas geen reeën of roofvogels gezien -- misschien was ik daarvoor te laat in de ochtend of te vroeg in de lente.
We hebben hier in de buurt een mooi bos met een interactief pad. Het vertelt de geschiedenis van de weefindustrie van ons dorp. Mijn grote van bijna 11 vindt dat erg interessant. Mijn dochter van 9 en jongste zoon van 5 vinden vooral het rennen/razen/modderworstelen het leukste.
Ik denk dat ik maar een lekkere picknick inpak voor de lunch
pi_192032273
Ok, maar het is toch avondeet tijd? Of is de tijd nu ook al door de war?
  zaterdag 14 maart 2020 @ 19:36:58 #121
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_192032379
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 19:32 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ok, maar het is toch avondeet tijd? Of is de tijd nu ook al door de war?
Wij eten rond 18 uur in verband met de kinderen. De jongste gaat normaal gesproken tussen 19.30 en 20.00 naar bed. En samen 's avonds aan tafel eten vind ik erg belangrijk.
pi_192032381
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 19:22 schreef Aure het volgende:

[..]

Je hebt het niet zelf geprobeerd?
Tralala.
Het was best een neutraal omschreven negatief bericht. En een gift van HF.
En met het lezen stond het mij acuut tegen.
#helaasch.
pi_192032416
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 19:37 schreef AnneX het volgende:

[..]

Tralala.
#helaasch.
Toch een beetje zonde :P
pi_192032510
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 19:37 schreef AnneX het volgende:

[..]

Tralala.
#helaasch.
Jammer, had je het niet weg kunnen geven, als het je zo tegenstond? Zonde van het eten. -O-
pi_192032692
quote:
Cool

Weet alleen niet zeker of ik dan überhaupt wel kan :/
pi_192032835
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 19:19 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Heb de afgelopen week alweer reeen gezien. Maar wel alleen in de ochtend. Als ik in de middag in het bos ben zijn ze verstopt.
I solemnly swear i'm up to no good
  Moderator zaterdag 14 maart 2020 @ 19:59:08 #127
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192032872
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 19:57 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Heb de afgelopen week alweer reeen gezien. Maar wel alleen in de ochtend. Als ik in de middag in het bos ben zijn ze verstopt.
Hoezo "alweer"?
pi_192032910
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 19:59 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Hoezo "alweer"?
Moest weer zijn. Heb ze van de winter niet gezien namelijk. Weet niet waar ze toen waren.
  Moderator zaterdag 14 maart 2020 @ 20:01:33 #129
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192032933
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 20:00 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Moest weer zijn. Heb ze van de winter niet gezien namelijk. Weet niet waar ze toen waren.
Oh zo. Ik zie ze eigenlijk altijd wel :Y
pi_192033016
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 20:01 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Oh zo. Ik zie ze eigenlijk altijd wel :Y
Er zit een vakantie park in het bos waar wij altijd lopen. Als het daar druk is zien wij aan “onze” kant van het bos altijd duidelijk een toename van reeën enzo.

Ik wil eigenlijk nog eens in de ochtend gaan lopen met camera.. en zonder hond. Maar dan vind ik dat zielig voor de hond dat hij niet nee mag naar het bos :’)
pi_192033057
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 19:42 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Jammer, had je het niet weg kunnen geven, als het je zo tegenstond? Zonde van het eten. -O-
Jullie hebben gelijk.
Alleen de verpakking was al weg.
En degene, die ik dat soort zaken geef, had het zeker weten in de kliko gemikt.
Verder doneer ik ¤¤ hier en daar, voedselbank en dat soort zaken.
pi_192033351
quote:
Jaaaaaa! _O_ Kaas! *O* Uniek! *O*

En: 193. Slik. :o
pi_192033414
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 18:18 schreef AwayTL het volgende:

Awww O+ Hoi!
  zaterdag 14 maart 2020 @ 20:24:36 #134
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_192033430
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 20:23 schreef minilot het volgende:

[..]

Awww O+ Hoi!
:W
pi_192033515
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 18:55 schreef borisz het volgende:

[..]

Ga op de TT staan met je muis en klapt iets open met allerlei stats.
Ow :o Leuk om te weten!
  zaterdag 14 maart 2020 @ 20:28:23 #136
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192033533
Dat je al een paar dagen denkt aan de snotterigheid te zijn.

En iemand je dan vraagt: "Zeg neem jij nog altijd die antihistaminica?"

Dus om 13:30 nam ik dat toch maar weer eens in ;(
pi_192033546
Ontknoping WidM kijken :W
Zelfs hiervoor een etentje verzet met collega :D :@ maar we wilden zo graag live kijken. Ze begreep het en nu gaan we morgen.
pi_192033590
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 20:28 schreef fietsie het volgende:
Dat je al een paar dagen denkt aan de snotterigheid te zijn.

En iemand je dan vraagt: "Zeg neem jij nog altijd die antihistaminica?"

Dus om 13:30 nam ik dat toch maar weer eens in ;(
Ik begon met wandelen vandaag ook wat te niezen, verder niet echt last. Het valt me nog mee dus ik wacht nog even.
Heb ook wel eens een jaar preventief geslikt, maakt niks uit met gewoon innemen als ik last krijg.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 20:31:18 #139
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192033608
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 20:30 schreef Blues het volgende:

[..]

Ik begon met wandelen vandaag ook wat te niezen, verder niet echt last. Het valt me nog mee dus ik wacht nog even.
Heb ook wel eens een jaar preventief geslikt, maakt niks uit met gewoon innemen als ik last krijg.
Mjah ik heb stof-allergie en ben al 2 weken zijdelings betrokken bij een verbouwing en een verhuizing. Dus heel erg veel stof zo nu en dan...
pi_192033705
Doet er geen goed aan nee.
pi_192033740
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 20:28 schreef Blues het volgende:
Ontknoping WidM kijken :W
Zelfs hiervoor een etentje verzet met collega :D :@ maar we wilden zo graag live kijken. Ze begreep het en nu gaan we morgen.
Hier ook..zit er helemaal klaar voor
  zaterdag 14 maart 2020 @ 21:09:08 #142
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192034641
Oh ja, de Mol. Maandag maar weer kijken. Mijn mol zit er nog steeds in. Ik vind het programma niet zo boeiend meer maar ben toch wel benieuwd.
Spoilers!
pi_192034668
Jaaa, Lucky...omdat ik er nu aan denk: wat een leuk initiatief, dat je Kookpunt bereid hebt gevonden om vragen over pannen te beantwoorden. _O_
*slapen gaat. Truste aan de lurkers w/
pi_192034718
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 21:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
Oh ja, de Mol. Maandag maar weer kijken. Mijn mol zit er nog steeds in. Ik vind het programma niet zo boeiend meer maar ben toch wel benieuwd.
Alles gelukt vandaag?
pi_192034926
Wij zijn bij onze Loebes ook begonnen met zijn allergie pillen. Hij had weer veel jeuk en rode tranende ogen.
pi_192035144
quote:
*zwaaismiley*

Ben 1 v/d lurkers ;)

Jullie zijn een gezellig clubje om mee te lezen in mijn vrije tijd :)
  zaterdag 14 maart 2020 @ 21:37:21 #147
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192035364
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 21:10 schreef AnneX het volgende:
Jaaa, Lucky...omdat ik er nu aan denk: wat een leuk initiatief, dat je Kookpunt bereid hebt gevonden om vragen over pannen te beantwoorden. _O_
*slapen gaat. Truste aan de lurkers w/
Thanks! En slaap lekker. Zonder hoestbuien hopelijk.

quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 21:12 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Alles gelukt vandaag?
Redelijk ja. Het liep niet allemaal zoals gepland maar al met al was het wel weer succesvol. 5 Kuub snippers gebracht, het hele Gardena bewateringsschap bij Hornbach gekocht, een halve moestuinbak gevuld, etc etc.

En de buurman kwam nog even vragen of de lokale openluchtmusical een deel van onze omgezaagde bomen mocht hebbenvoor hun decor. Dat mocht uiteraard.

We zijn ook bij Albert Heijn geweest. Wat een bizarre gewaarwording. Zeker de helft van de winkel was leeg.
Spoilers!
pi_192035476
Lekker bezig LS!

Gefeliciteerd Anthrax! Leuk kind O+
(En :* voor het andere kindje)

Welkom Lurkers :D
(Ik lurk zelf ook genoeg in andere subfora, dus ik mag niks zeggen)
  zaterdag 14 maart 2020 @ 21:43:04 #149
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192035512
Stiekum is zo'n hele bak uit de koelkast gekomen stukjes appel, meloen, ananas en hele druiven snoepen best een lekker avond snackje.
  zaterdag 14 maart 2020 @ 21:53:08 #150
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192035748
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 21:41 schreef Candaasje het volgende:
Lekker bezig LS!

Gefeliciteerd Anthrax! Leuk kind O+
(En :* voor het andere kindje)

Welkom Lurkers :D
(Ik lurk zelf ook genoeg in andere subfora, dus ik mag niks zeggen)
Hoe was je open dag?

En oh ja, gefeliciteerd Annies _O_

En welkom lurkers, leuk wat van jullie te horen. Ons gebruiken als radio, wat grappig om te lezen.
Spoilers!
pi_192036182
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 21:53 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Hoe was je open dag?

En oh ja, gefeliciteerd Annies _O_

En welkom lurkers, leuk wat van jullie te horen. Ons gebruiken als radio, wat grappig om te lezen.
Ja was best een succes, naar wat ik hoorde van de afdeling communicatie. In elk geval als je kijkt naar de enorm korte tijd die ze hadden om het allemaal op te zetten was het echt knap gedaan :Y

Ik had het zelf wel vrij rustig, maar dat had waarschijnlijk ook met de verdeling te maken
(Bezoekers moesten kiezen op de E-infodag pagina, (Speciaal in elkaar gezet nog, last minute, sinds Corona-nieuws hier afgelopen week https://blog.uantwerpen.be/universiteit-antwerpen/diergeneeskunde/ ) . Ik stond onder 'Studentenleven', want ik ben student, maar een volgende keer willen ze daar toch iets meer "Ervaring van studenten' van maken. Nu leek het een beetje of het enkel over feestjes zou gaan enzo, vermoedden we)

Maar bezoekers van de chat gaven aan heel blij te zijn met deze mogelijkheid. Ik geloof dat er toch zo'n 1300 gesprekken zijn gevoerd. (Verschillende opleidingen wel)

Ik heb het vooral gezellig gehad met wat assistent/docenten. (De twee uit het onderste filmpje o.a. Dat zijn echt helden) Leer je die ook weer eens van een andere kant kennen :P
pi_192036306
HIJ IS AF

Bloed, zweet en tranen -- nou, dat laatste gelukkig niet -- maar mijn ouwe trouwe naaimachien en ik hebben het toch maar gedaan samen. O+

Van alle plastickorrels zijn er voor zover ik kan zien maar 4 ontsnapt en de rest zit in de deken. *O*
(Er is een paar keer een handjevol over de vloer gegaan, maar ik heb ze braaf opgeraapt.)

Ik heb geen enkele naald gebroken, al heb ik mijn naald wel een paar keer ijzingwekkend zien ombuigen :o

Ik denk niet dat ik dit voor m'n plezier nog een keer ga doen, maar ik ben wel heel blij met het resultaat O+
pi_192036342
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:10 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ja was best een succes, naar wat ik hoorde van de afdeling communicatie. In elk geval als je kijkt naar de enorm korte tijd die ze hadden om het allemaal op te zetten was het echt knap gedaan :Y

Ik had het zelf wel vrij rustig, maar dat had waarschijnlijk ook met de verdeling te maken
(Bezoekers moesten kiezen op de E-infodag pagina, (Speciaal in elkaar gezet nog, last minute, sinds Corona-nieuws hier afgelopen week https://blog.uantwerpen.be/universiteit-antwerpen/diergeneeskunde/ ) . Ik stond onder 'Studentenleven', want ik ben student, maar een volgende keer willen ze daar toch iets meer "Ervaring van studenten' van maken. Nu leek het een beetje of het enkel over feestjes zou gaan enzo, vermoedden we)

Maar bezoekers van de chat gaven aan heel blij te zijn met deze mogelijkheid. Ik geloof dat er toch zo'n 1300 gesprekken zijn gevoerd. (Verschillende opleidingen wel)

Ik heb het vooral gezellig gehad met wat assistent/docenten. (De twee uit het onderste filmpje o.a. Dat zijn echt helden) Leer je die ook weer eens van een andere kant kennen :P
Wel knap dat ze dat in zo korte tijd op poten hebben gezet _O_
Fijn dat je het leuk had! Jammer dat je niet heel veel te doen had, maar toch goed dat je meegewerkt hebt, toch?
  zaterdag 14 maart 2020 @ 22:16:48 #154
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192036350
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:14 schreef Tele6 het volgende:
HIJ IS AF

Bloed, zweet en tranen -- nou, dat laatste gelukkig niet -- maar mijn ouwe trouwe naaimachien en ik hebben het toch maar gedaan samen. O+

Van alle plastickorrels zijn er voor zover ik kan zien maar 4 ontsnapt en de rest zit in de deken. *O*
(Er is een paar keer een handjevol over de vloer gegaan, maar ik heb ze braaf opgeraapt.)

Ik heb geen enkele naald gebroken, al heb ik mijn naald wel een paar keer ijzingwekkend zien ombuigen :o

Ik denk niet dat ik dit voor m'n plezier nog een keer ga doen, maar ik ben wel heel blij met het resultaat O+
Nou hup je mand in dan, testen :)

Molton pyama aan, sokken, raam open, en slapen :)
pi_192036357
quote:
HIJ IS AF

En dat resultaat willen we natuurlijk zien. Maar denk jij dat de “lockdown” nu al voorbij is? :P
pi_192036425
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:16 schreef fietsie het volgende:

[..]

Nou hup je mand in dan, testen :)

Molton pyama aan, sokken, raam open, en slapen :)
Ik ga eerst nog een boel thee drinken, want ik ben sinds ik begon met naaien vergeten te drinken :@

Maar ik ga straks heeeel erg lekker slapen, denk ik O+
pi_192036447
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:16 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

En dat resultaat willen we natuurlijk zien. Maar denk jij dat de “lockdown” nu al voorbij is? :P
Wat bedoel je met dat de lockdown voorbij is? sorry dat ik je grapje totaal niet snap

Ik kijk morgen wel even of ik foto's kan posten... nu ben ik daar veel te gaar voor ;)
pi_192036456
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:16 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Wel knap dat ze dat in zo korte tijd op poten hebben gezet _O_
Fijn dat je het leuk had! Jammer dat je niet heel veel te doen had, maar toch goed dat je meegewerkt hebt, toch?
Zeker :Y En je merkt ook wel dat ze het echt waarderen. Er waren ook broodjes en een koelkast vol fris geregeld voor ons.

En ik ben sowieso wel onder de indruk over hoe ze er nu allemaal mee omgaan hoor; ze zijn al heel druk bezig heel veel lessen via interactieve platformen toch doorgang te laten vinden :Y . (Dus on line). En veel docenten vinden het echt doodeng (ze zijn niet zo van het opnemen van colleges doorgaans), maar doen het nu toch. ^O^
pi_192036466
Oh en wat fijn van je deken Tele! *O*
pi_192036562
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 19:26 schreef Sugarsnap het volgende:

[..]

We hebben hier in de buurt een mooi bos met een interactief pad. Het vertelt de geschiedenis van de weefindustrie van ons dorp. Mijn grote van bijna 11 vindt dat erg interessant. Mijn dochter van 9 en jongste zoon van 5 vinden vooral het rennen/razen/modderworstelen het leukste.
Ik denk dat ik maar een lekkere picknick inpak voor de lunch
Dat klinkt goed! :)
pi_192036735
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:20 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Wat bedoel je met dat de lockdown voorbij is? sorry dat ik je grapje totaal niet snap

Ik kijk morgen wel even of ik foto's kan posten... nu ben ik daar veel te gaar voor ;)
Jij wilde toch deze dagen besteden aan het maken van die deken, nu heb je m in één dag klaar :P
pi_192036775
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:32 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Jij wilde toch deze dagen besteden aan het maken van die deken, nu heb je m in één dag klaar :P
Nee, ik wilde deze dagen besteden onder die deken. Dus dat gaat helemaal lukken *)
pi_192036852
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:33 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Nee, ik wilde deze dagen besteden onder die deken. Dus dat gaat helemaal lukken *)
Ah, hahaha had ik verkeerd begrepen dus
  zaterdag 14 maart 2020 @ 22:39:11 #164
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_192036936
quote:
HIJ IS AF

Wat gaaf! Een verzwaringsdeken maken staat ook nog op mijn lijstje om eens te maken. Ik vermoed dat mijn dochter en jongste zoon hier wel baat bij zullen hebben. Dochter heeft ADD en jongste zoon wordt onderzocht op ADHD/DCD.
sowieso gezin met labeltjes hier... oudste zoon en vriend beide autisme en ik ADD
pi_192037193
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:39 schreef Sugarsnap het volgende:

[..]

Wat gaaf! Een verzwaringsdeken maken staat ook nog op mijn lijstje om eens te maken. Ik vermoed dat mijn dochter en jongste zoon hier wel baat bij zullen hebben. Dochter heeft ADD en jongste zoon wordt onderzocht op ADHD/DCD.
sowieso gezin met labeltjes hier... oudste zoon en vriend beide autisme en ik ADD
Dat zal allemaal best pittig zijn
pi_192037225
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:39 schreef Sugarsnap het volgende:

[..]

Mocht je tips willen, ik weet nu dus wat meer over hoe het moet :)
Bij elkaar heeft deze deken me 40 euro aan materialen gekost en een dag werk. Dat is een stuk goedkoper dan wanneer je een deken bestelt, want dan ben je meer dan 100 euro kwijt.
  Moderator zaterdag 14 maart 2020 @ 22:50:19 #167
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192037272
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:16 schreef Kaatje1 het volgende:
Maar denk jij dat de “lockdown” nu al voorbij is?
Daar had jij toch een naaimachine voor? :7
  zaterdag 14 maart 2020 @ 22:51:05 #168
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_192037295
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 22:48 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Mocht je tips willen, ik weet nu dus wat meer over hoe het moet :)
Bij elkaar heeft deze deken me 40 euro aan materialen gekost en een dag werk. Dat is een stuk goedkoper dan wanneer je een deken bestelt, want dan ben je meer dan 100 euro kwijt.
Dat scheelt zeker!
pi_192037785
quote:
HIJ IS AF

Wow, wat een werk geweest zeker! Maar zo'n gouwe ouwe Vendomatic is wel echt een beest.
En jij natuurlijk ook *O*
pi_192037850
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 21:29 schreef het-is-mij het volgende:

[..]

*zwaaismiley*

Ben 1 v/d lurkers ;)

Jullie zijn een gezellig clubje om mee te lezen in mijn vrije tijd :)
:W
Lekker opvallende UI. Als je dan beetje snel scrollt zoals ik altijd doe val je wel op :+
pi_192042038
:w vanochtend naar de uni voor crisisberaad, moeten studenten en personeel die al in het buitenland zitten terug keren?

Ik ga denk ik retroactief voor een fulltime contract vragen, deze week al 50 uur gewerkt..
  zondag 15 maart 2020 @ 07:18:36 #172
221912 minilot
Nancy boy
pi_192042148
Dat is niet niks, Jagar! Je hebt wel een interessante timing gehad bij het aannemen van deze functie, potdorie zeg! :o

@Tele6 Hoe heb je geslapen? :)
pi_192042193
Snel klaar Tele! Hoe was je nacht?
pi_192042262
Mogguh :O
  zondag 15 maart 2020 @ 08:02:26 #175
221912 minilot
Nancy boy
pi_192042332
Hela, nog één kilo tot ik LIF/Dieet weer uit kan!
* :W vanaf weegschaal*
  zondag 15 maart 2020 @ 08:02:43 #176
221912 minilot
Nancy boy
pi_192042335
Moggeh Pee!
  zondag 15 maart 2020 @ 08:03:35 #177
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192042344
Goedemorgen. Ik werd weer wakker gebalkt :D
Spoilers!
  zondag 15 maart 2020 @ 08:04:37 #178
221912 minilot
Nancy boy
pi_192042355
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2020 08:03 schreef Lucky_Strike het volgende:
:D O+
Mogen we er eens een foto van zien? *O*
  zondag 15 maart 2020 @ 08:05:54 #179
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_192042363
Goedemorgen
  zondag 15 maart 2020 @ 08:06:17 #180
221912 minilot
Nancy boy
pi_192042365
Goed. Ik heb riblappen, een stuk gember, sjalotten, gedroogde chilipepers, steranijs, vissaus. Op naar Vietnamese pulled beef voor bij de noedels vanavond. :9
*stroopt mouwen op*
  zondag 15 maart 2020 @ 08:06:42 #181
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192042370
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 08:04 schreef minilot het volgende:

[..]

Ik zal het proberen. Ze staan niet altijd zichtbaar.

Het zijn net hanen. Tussen 7.30 en 8.00 wordt er gebalkt. De rest van de dag niet.
Spoilers!
  zondag 15 maart 2020 @ 08:07:00 #182
221912 minilot
Nancy boy
pi_192042372
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 08:05 schreef Sugarsnap het volgende:
Goedemorgen
Hai! Nu alweer terug! ^O^ Wat eet jij vandaag?
  zondag 15 maart 2020 @ 08:07:48 #183
221912 minilot
Nancy boy
pi_192042377
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2020 08:06 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik zal het proberen. Ze staan niet altijd zichtbaar.

Het zijn net hanen. Tussen 7.30 en 8.00 wordt er gebalkt. De rest van de dag niet.
Heh! Is dat gebruikelijk voor ezels, zo'n wekkerfunctie? Of krijgen ze dan misschien vers voer ofzo?
  zondag 15 maart 2020 @ 08:08:53 #184
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_192042386
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 08:07 schreef minilot het volgende:

[..]

Hai! Nu alweer terug! ^O^ Wat eet jij vandaag?
Chinese tomatensoep!
  zondag 15 maart 2020 @ 08:19:02 #185
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192042455
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 08:07 schreef minilot het volgende:

[..]

Heh! Is dat gebruikelijk voor ezels, zo'n wekkerfunctie? Of krijgen ze dan misschien vers voer ofzo?
Ik heb werkelijk geen idee. Ik kan ze niet zien vanuit bed.
Spoilers!
  zondag 15 maart 2020 @ 08:22:52 #186
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192042490
Wij eten spareribs vandaag :9

We gaan ook wat mealpreppen. Diverse gehaktballen en soepen voor in de vriezer.
Spoilers!
  zondag 15 maart 2020 @ 08:23:44 #187
221912 minilot
Nancy boy
pi_192042502
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2020 08:19 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik heb werkelijk geen idee. Ik kan ze niet zien vanuit bed.
Shoutout naar onze Doctor Dolittle @Candaasje dan maar! :W
pi_192042539
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2020 08:03 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dat klinkt toch zoveel beter dan wakker gekakeld door De Kutkippen :+ Hoewel het vanochtend een aanvaring was tussen 1 van de 115 ledematen van het kind en een kastje }:| Ik zweer je dat zodra het licht uitgaat, hij verandert in een octopus }:|
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_192042546
We eten vanavond pompoen met chorizo, salie en hazelnoten en pasta trouwens :Y)
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_192042550
Het was wederom een enerverende nacht. Bijna jammer dat ik nu 12 dagen vrij ben *O* *O*
Ben benieuwd wat ik over 12 dagen aantref.
pi_192042615
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2020 08:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wij eten spareribs vandaag :9

We gaan ook wat mealpreppen. Diverse gehaktballen en soepen voor in de vriezer.
:9
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_192042620
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 08:29 schreef Isabeau het volgende:
Het was wederom een enerverende nacht. Bijna jammer dat ik nu 12 dagen vrij ben *O* *O*
Had je iets gepland deze dagen? :)
pi_192042637
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2020 08:37 schreef FutureFairytale het volgende:

Had je iets gepland deze dagen? :)
Ik geloof dat ik vooral wat ga wandelen in de frisse buitenlucht :+ Verjaardagen en uit eten niet zo'n geweldig idee en pretparken en musea zitten dicht.
pi_192042677
Goeiemorgen.
Ben door het constant slechtere nieuws wel wat angstig geworden. Helft van de 40-50 mensen op IC is onder de 50 waarvan een 16 en een gezond meisje van 27 uit mijn dorp ligt nu ook in het ziekenhuis.
Heb vandaag afgesproken met een vriendin die t overdreven vind en ieder weekend helemaal losgaat in Den Haag en wil dit eigenlijk afzeggen omdat zij het 'opzoekt'. Heb ook n vader en buuf 80+. Vind t alleen moeilijk om af te zeggen want het is beetje raar. Maar goed..
pi_192042690
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 08:38 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik geloof dat ik vooral wat ga wandelen in de frisse buitenlucht :+ Verjaardagen en uit eten niet zo'n geweldig idee en pretparken en musea zitten dicht.
Het is fris maar na vandaag wel behoorlijk wat zon als het goed is O+
pi_192042727
Mogge!

Leuk die ezels, en over een paar weken verzet de klok weer, dan balken ze later.

Hoe gaat het met het slapen en werken Jagärtrut? Of slapen de jongens wat langer nu?

Dat gaat wel een rustige vakantie worden Isa

Vanavond staat verse pasta op het programma, denk met zelfgemaakte pesto, maar het kan ook carbonara worden
pi_192042759
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2020 08:42 schreef FutureFairytale het volgende:
Goeiemorgen.
Ben door het constant slechtere nieuws wel wat angstig geworden. Helft van de 40-50 mensen op IC is onder de 50 waarvan een 16 en een gezond meisje van 27 uit mijn dorp ligt nu ook in het ziekenhuis.
Heb vandaag afgesproken met een vriendin die t overdreven vind en ieder weekend helemaal losgaat in Den Haag en wil dit eigenlijk afzeggen omdat zij het 'opzoekt'. Heb ook n vader en buuf 80+. Vind t alleen moeilijk om af te zeggen want het is beetje raar. Maar goed..
Gewoon afzeggen. Jij hebt er toch geen lol in.
pi_192042788
Ik zou ook gewoon afzeggen FFT, zeker als het jou niet lekker zit :)
pi_192042825
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2020 08:51 schreef Aure het volgende:
Ik zou ook gewoon afzeggen FFT, zeker als het jou niet lekker zit :)
QFT
  zondag 15 maart 2020 @ 08:58:54 #200
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192042874
quote:
Goeiemorgen.
Jij bent niet raar, zij is raar. Gewoon afzeggen :Y
Spoilers!
pi_192042964
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 08:46 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!

Leuk die ezels, en over een paar weken verzet de klok weer, dan balken ze later.

Hoe gaat het met het slapen en werken Jagärtrut? Of slapen de jongens wat langer nu?

Dat gaat wel een rustige vakantie worden Isa

Vanavond staat verse pasta op het programma, denk met zelfgemaakte pesto, maar het kan ook carbonara worden
Verse pasta pesto of carbonara O+
Kan dit echt elke dag eten zo lekker.
pi_192042974
Hopelijk konden @sigme en lief Spanje uitkomen en dat we snel wat van ze horen. Zie net op bbc dat easyet de spanje vluchten stopzet
pi_192042979
Ik ga t gewoon doen en afzeggen en dan maar jammer mocht ze t apart vinden.
pi_192042985
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2020 09:05 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Verse pasta pesto of carbonara O+
Denk dat de andere morgen op het menu staat :P de pastamaker maakt voor 2x of 2 personen pasta
pi_192043000
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2020 09:05 schreef FutureFairytale het volgende:

carbonara O+
Oooh zo eens _O_
pi_192043024
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 07:18 schreef minilot het volgende:
Dat is niet niks, Jagar! Je hebt wel een interessante timing gehad bij het aannemen van deze functie, potdorie zeg! :o

@:Tele6 Hoe heb je geslapen? :)
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2020 07:33 schreef Aure het volgende:
Snel klaar Tele! Hoe was je nacht?
Ik heb als een blok geslapen. Kennen jullie dat gevoel dat je zo hard geslapen hebt dat je superduf wakker wordt? Zo ben ik nu. :')
pi_192043026
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 09:06 schreef Kaatje1 het volgende:
Hopelijk konden @:Sigme en lief Spanje uitkomen en dat we snel wat van ze horen. Zie net op bbc dat easyet de spanje vluchten stopzet
Hoop het ook. Terugkomst was gisteren dus ddnk het wel.

Denk niet dat iemand hier komende weken buitenland gepland heeft toch?

27-30 maart naar Friesland gaat tot nu toe nog door. Hoop dat ze de woning goed schoonmaken van vorige verblijvers. We zitten op een park met alleen een buitenspeeltuin als faciliteit en naast een groot rustig natuurpark dus ben blij dat ik dat heb geboekt ipv center parcs of drukke landal.
pi_192043031
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 08:29 schreef Isabeau het volgende:
Hoe was de nacht enerverend?
Toch wel lekker dat je nu vrij bent, lijkt me :+
pi_192043043
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 09:07 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Denk dat de andere morgen op het menu staat :P de pastamaker maakt voor 2x of 2 personen pasta
Jam!! Pasta wodka al eens gemaakt? Ook zo fantastisch.
pi_192043052
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 09:11 schreef Tele6 het volgende:

[..]

[..]

Ik heb als een blok geslapen. Kennen jullie dat gevoel dat je zo hard geslapen hebt dat je superduf wakker wordt? Zo ben ik nu. :')
Oeh, heerlijk!

En ja, carbonara :9 ik zou het ook elke dag kunnen eten.
pi_192043083
quote:
Goeiemorgen.
Ik vind het helemaal niet raar om het af te zeggen. Ik vind de mensen die doorgaan alsof er niets aan de hand is, juist raar.
pi_192043084
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2020 09:11 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Hoop het ook. Terugkomst was gisteren dus ddnk het wel.

Denk niet dat iemand hier komende weken buitenland gepland heeft toch?

27-30 maart naar Friesland gaat tot nu toe nog door. Hoop dat ze de woning goed schoonmaken van vorige verblijvers. We zitten op een park met alleen een buitenspeeltuin als faciliteit en naast een groot rustig natuurpark dus ben blij dat ik dat heb geboekt ipv center parcs of drukke landal.
Ze zouden zondag gaan rijden, maar misschien/hopelijk toch maar gisteren vertrokken

Voor jullie Friesland trip is het helaas afwachten wat we moeten doen van de overheid. Maar zoals je zegt, je vader is niet meer de jongste en niet 100% gezond, niet gaan opzoeken
  zondag 15 maart 2020 @ 09:26:22 #213
221912 minilot
Nancy boy
pi_192043247
Mooi dat je meteen zo lekker geslapen hebt, Tele! Blijf je er vandaag de hele dag onder zitten? :D
  zondag 15 maart 2020 @ 09:27:19 #214
221912 minilot
Nancy boy
pi_192043265
Ahum. Met zoveel knoflook en vissaus komt het vanzelf wel goed met die social distancing. *walm*
pi_192043331
Jullie zoeken lurkers? *O* Ik volg jullie nog steeds met regelmaat, alleen echt geen tijd meer om blijvend mee te posten.
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_192043337
quote:
. De andere coalitiepartijen vinden het verstandig dat de specialisten langskomen om met het kabinet in gesprek te gaan. Daarna willen ze pas zeggen of er maandag lesgegeven kan worden op de scholen."

Verschillende oppositiepartijen willen dat er vandaag, op zondag, gedebatteerd wordt over het sluiten van de scholen, maar daarvan komt het niet. Er is geen meerderheid voor.

Benieuwd waarom ze dat debat niet nodig vinden.
  zondag 15 maart 2020 @ 09:34:56 #217
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192043377
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 09:32 schreef mjan het volgende:
Jullie zoeken lurkers? *O* Ik volg jullie nog steeds met regelmaat, alleen echt geen tijd meer om blijvend mee te posten.
Mjan, hallo!
Spoilers!
pi_192043385
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 09:32 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Als het kabinet gewoon luistert en deze adviezen opvolgt hoef je niet met 150 mensen (wat niet mag) er over te praten. Uit een debat komt geen beslissing, dat kan alleen het kabinet doen

[ Bericht 0% gewijzigd door Kaatje1 op 15-03-2020 09:41:00 ]
pi_192043485
quote:
mjan :W
pi_192043507
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2020 09:35 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Als het kabinet gewoon luistert en deze adviezen opvolgt hoef je niet met 150 mensen (wat niet mag) er over te praten. Uit een debat komt geen beslissing, dat kan alleen het kabinet doen
Maar nu klinkt het meer alsof het niet uitmaakt :)
pi_192043544
Wat mij betreft mogen scholen dicht overigens

Het is ruk.. maar denk dat we dit maar beter zsm achter de rug kunnen hebben ipv halfzacht blijven tobben.
pi_192043561
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 09:26 schreef minilot het volgende:
Mooi dat je meteen zo lekker geslapen hebt, Tele! Blijf je er vandaag de hele dag onder zitten? :D
Ik word eigenlijk op de verjaardag van mijn moeder verwacht.
Ik denk dat het qua risico wel gaat, want we zijn maar met z'n vijven. Maar ik bel voor ik vertrek nog wel even om te checken of er daar niemand is die symptomen heeft.
pi_192043565
quote:
HOI O+
pi_192043588
Planning hier gaat weinig verder dan boodschappen doen.

Maar op tijd doen als ik online iedereen zo hoor
pi_192043693
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 09:32 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Omdat dat debat alleen maar gevraagd wordt voor politiek gewin. Ik hoorde de reacties van Wilders op het debat afgelopen donderdag en het enige wat die man kan doen is vingertjes wijzen.

Baudet ook trouwens. De tweets van die man..... :N
  zondag 15 maart 2020 @ 09:57:22 #226
217702 Lonaa
Honger!
pi_192043708
In principe gaan wij vandaag bij mijn ouders op bezoek.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_192043736
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 09:45 schreef Uhmmpie het volgende:
Wat mij betreft mogen scholen dicht overigens

Het is ruk.. maar denk dat we dit maar beter zsm achter de rug kunnen hebben ipv halfzacht blijven tobben.
En hoe zou je het dan doen met ouders die dan ook thuis moeten blijven om op de kinderen te letten?
pi_192043747
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2020 09:56 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Omdat dat debat alleen maar gevraagd wordt voor politiek gewin. Ik hoorde de reacties van Wilders op het debat afgelopen donderdag en het enige wat die man kan doen is vingertjes wijzen.

Baudet ook trouwens. De tweets van die man..... :N
Hij is wel de enige die al enige tijd geleden riep om meer maatregelen... dus helemaal idioot is ie kennelijk ook niet.

Ben ook geen fan van de man zn normale repertoire verder.. maar hij wil nu wel actie en dat kan volgens mij geen kwaad.
pi_192043776
Ha Lucky en Kaatje! O+

quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 09:47 schreef Tele6 het volgende:

[..]

HOI O+
Ik ben zo benieuwd naar je dekentje! Hoe zwaar heb je hem uiteindelijk gemaakt?
Sterkte bij de verjaardag straks :*
pi_192043824
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 09:59 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Hij is wel de enige die al enige tijd geleden riep om meer maatregelen... dus helemaal idioot is ie kennelijk ook niet.

Ben ook geen fan van de man zn normale repertoire verder.. maar hij wil nu wel actie en dat kan volgens mij geen kwaad.
Het is als oppositie altijd heel makkelijk roepen om extra maatregelen; wanneer het nodig blijkt te zijn kun je zeggen dat je dat al goed had voorzien, wanneer het niet nodig blijkt te zijn kraait er geen haan meer naar, en je bent niet verantwoordelijk voor de gevolgen die het platleggen hebben.
pi_192043863
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 10:05 schreef mjan het volgende:

[..]

Het is als oppositie altijd heel makkelijk roepen om extra maatregelen; wanneer het nodig blijkt te zijn kun je zeggen dat je dat al goed had voorzien, wanneer het niet nodig blijkt te zijn kraait er geen haan meer naar, en je bent niet verantwoordelijk voor de gevolgen die het platleggen hebben.
Dat dus.
  zondag 15 maart 2020 @ 10:09:22 #232
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_192043871
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 09:58 schreef Myraela het volgende:

[..]

En hoe zou je het dan doen met ouders die dan ook thuis moeten blijven om op de kinderen te letten?
Ik woon in Brabant en het hangt hier al een dikke week in de lucht dat de scholen sluiten. J. En ik hebben het er al over gehad met elkaar en onze werkgevers dat we om en om vrij nemen om thuis te zijn. Nu werk ik alleen maar 's ochtends tot 10 uur dus dan houdt het in dat J. Vanaf 12 uur gaat werken.
We werken beide in de logistiek (J. Levensmiddelen en ik bij IKEA) dus thuiswerken is voor ons geen optie
pi_192043901
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 10:05 schreef mjan het volgende:

[..]

True... maar voorbeelden genoeg waaruit blijkt dat actie geen kwaad kan deze keer.
pi_192043915
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 09:58 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik denk dat er wel oplossingen zijn daarvoor.
En dat er mensen zijn met veel grotere problemen.
pi_192043923
Ik snap geen hol van het NLse beleid; hier in BE gaat gewoon alles dicht, basta, klaar. (Op voedingswinkels en apotheken doordeweeks).

En eigenlijk hoor ik niemand die er problemen mee heeft; de algemene mindset is: het moet, het zal verkeren, en we overleven het wel. Schouders eronder met z'n allen, om de schouders van het zorgpersoneel te kunnen ontlasten.

(Niet dat er niemand meer buiten komt, maar de horeca is ook gesloten. )

@minilot: Hm, ik durf het je niet met zekerheid te zeggen :D . Als ze rond die tijd normaal voer krijgen, dan zullen ze waarschijnlijk wel gewend zijn rond die tijd te gaan balken. Veel dieren hebben natuurlijk een perfect afgesteld wekkertje als het "VOER!" betreft. :P
Geen idee of het verder met daglicht te maken heeft zoals met vogeltjes die dan hun communicatie beginnen. Mogelijk minder waarschijnlijk, want over het algemeen communiceren ezels toch meer met lichaamstaal dan met geluid geloof ik.

Wel interessante vraag om eens verder naar op zoek te gaan 8-)

Mogguh Tele! En ja, ik had dat gisteren. Te lang blijven maffen, heel de dag een beetje een zwaar hoofd :')
pi_192043960
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 10:09 schreef Sugarsnap het volgende:

[..]

Ik woon in Brabant en het hangt hier al een dikke week in de lucht dat de scholen sluiten. J. En ik hebben het er al over gehad met elkaar en onze werkgevers dat we om en om vrij nemen om thuis te zijn. Nu werk ik alleen maar 's ochtends tot 10 uur dus dan houdt het in dat J. Vanaf 12 uur gaat werken.
We werken beide in de logistiek (J. Levensmiddelen en ik bij IKEA) dus thuiswerken is voor ons geen optie
Ik denk dat J’s werk wel blijft, maar dat Ikea (en alle andere winkels) moeten gaan sluiten, netvals in België en veel andere landen
pi_192043972
Ah ok, goed, niet alle Belgen zijn verstandig dus :')

NWS / Belgen overspoelen cafés en winkels in Nederlandse grensplaatsen...

Vriend van huisgenoot doet dat dus ook hoorde ik net. Je had mijn huisgenoot moeten horen schelden.....

Goed.... laat ik het zo zeggen; de mensen waarmee ik omga denken beter na _O-
pi_192043980
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 09:59 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Met alle respect maar de regering wordt geadviseerd door specialisten. Zij zullen er toch meer vanaf weten dan een willekeurige politicus?
pi_192044001
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 10:01 schreef mjan het volgende:
Ha Lucky en Kaatje! O+
[..]

Ik ben zo benieuwd naar je dekentje! Hoe zwaar heb je hem uiteindelijk gemaakt?
Sterkte bij de verjaardag straks :*
Ik heb hem 6 kg gemaakt. Ze zeggen dat ongeveer 10% van je lichaamsgewicht zinnig is. Ik heb bij A 5 en 8 kg geprobeerd, en uitgevonden dat ik de 8 te zwaar vond en de 5 te licht :)
Ik post vanavond of morgenochtend wat wazige foto's van het proces en het resultaat :)
pi_192044019
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 10:13 schreef Candaasje het volgende:
Ik snap geen hol van het NLse beleid; hier in BE gaat gewoon alles dicht, basta, klaar. (Op voedingswinkels en apotheken doordeweeks).

En waar komen de Belgen naar toe? Naar Zeeland :’)
pi_192044024
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 10:20 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

En waar komen de Belgen naar toe? Naar Zeeland :’)
Ja, zie een post verder ;)
pi_192044059
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 10:20 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ja, zie een post verder ;)
Ik had het gezien ja :’)
  zondag 15 maart 2020 @ 10:24:46 #243
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_192044078
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2020 10:16 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ik denk dat J’s werk wel blijft, maar dat Ikea (en alle andere winkels) moeten gaan sluiten, netvals in België en veel andere landen
Ik ben er idd ook bang voor, restaurant en bistro zijn al dicht. Maar dan is het voor ons helemaal geen issue meer. Ik ben ook best bereid om klasgenootjes/vriendjes op te vangen. Als iedereen elkaar daarin helpt komen we een heel eind
pi_192044098
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 10:09 schreef Sugarsnap het volgende:
Het zal ook voor heel veel ouders prima kunnen hoor. En misschien is het een goede en noodzakelijke oplossing. Maar we moeten wel de gevolgen zien van de maatregelen die we nemen en daar ook oplossingen voor hebben. Mensen in de zorg hebben ook kinderen en die kunnen op het moment wat minder makkelijk schuiven met hun uren.

Ik weet niet wat de juiste oplossing is. Maar ik weet wel dat het vooral heel makkelijk is voor mensen zoals Geert Wilders om maar dingen te roepen. Want als het fout gaat, schreeuwt die ook weer net zo hard mee want hij is niet degene die de keuze echt maakt.

Er staat nu een duidelijk advies van de overheid. En alsnog gaan mensen naar kantoor terwijl ze prima vanuit huis kunnen werken, naar feestjes net onder de 100 man of gewoon de stad in.
pi_192044171
Volgens mij zijn er altijd wel docenten bereid om in ieder geval de kinderen met ouders die werken in vitale processen op te vangen op school. Denk dat dat ook een prima oplossing zou zijn. Desnoods alleen de kinderen waarvan beide ouders werk doen in vitale processen.
  zondag 15 maart 2020 @ 10:31:47 #246
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_192044196
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 10:26 schreef Myraela het volgende:

[..]

Het zal ook voor heel veel ouders prima kunnen hoor. En misschien is het een goede en noodzakelijke oplossing. Maar we moeten wel de gevolgen zien van de maatregelen die we nemen en daar ook oplossingen voor hebben. Mensen in de zorg hebben ook kinderen en die kunnen op het moment wat minder makkelijk schuiven met hun uren.

Ik weet niet wat de juiste oplossing is. Maar ik weet wel dat het vooral heel makkelijk is voor mensen zoals Geert Wilders om maar dingen te roepen. Want als het fout gaat, schreeuwt die ook weer net zo hard mee want hij is niet degene die de keuze echt maakt.

Er staat nu een duidelijk advies van de overheid. En alsnog gaan mensen naar kantoor terwijl ze prima vanuit huis kunnen werken, naar feestjes net onder de 100 man of gewoon de stad in.
Ik heb het liefste ook dat de scholen gewoon open blijven, zeker voor de maatschappij en economie. Maar ik heb afgelopen week al gemerkt dat als het puntje bij paaltje komt ook anders kan. Mijn oudste zoon was al thuis omdat zijn er gewoonweg niet voldoende leerkrachten meer waren. Dochter en jongste zoon zaten met 10 en 6 kinderen in de klas ipv 30 omdat iedereen zijn kind al thuis hield.
  zondag 15 maart 2020 @ 10:32:54 #247
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_192044212
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2020 10:30 schreef Aure het volgende:
Volgens mij zijn er altijd wel docenten bereid om in ieder geval de kinderen met ouders die werken in vitale processen op te vangen op school. Denk dat dat ook een prima oplossing zou zijn. Desnoods alleen de kinderen waarvan beide ouders werk doen in vitale processen.
Dat dus. En tussen ouders valt er ook altijd wel iets te regelen. We hebben het al meerdere keren moeten doen ivm de stakingen
pi_192044222
Ik hoorde dat er ook door allerlei mensen al #coronahulp aangeboden is, omdat ze toch zonder werk thuiszitten.
Ik zou ook tijd zat hebben om ergens te helpen oppassen. Ik schijn goed te kunnen voorlezen :7
  zondag 15 maart 2020 @ 10:47:24 #249
221912 minilot
Nancy boy
pi_192044457
Wel en beetje een gek gevoel dat door ons kunnen en willen kiezen voor mij als thuisblijfouder toen Günther kwam we nou dus helemaal geen gedoe hebben als kinderdagverblijven en scholen moeten sluiten. Business as usual hier, en ik vraag me af in hoeverre dat ook bijdraagt aan ons misschien iets te geruste gevoel.
  zondag 15 maart 2020 @ 10:48:02 #250
221912 minilot
Nancy boy
pi_192044469
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 10:33 schreef Tele6 het volgende:
Ik schijn goed te kunnen voorlezen :7
O+ !
  zondag 15 maart 2020 @ 10:48:41 #251
221912 minilot
Nancy boy
pi_192044482
@mjan! :o _O_ Hoeoeoeoe gaat het, bovenstebeste lurker? O+
pi_192044511
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 10:17 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Met alle respect maar de regering wordt geadviseerd door specialisten. Zij zullen er toch meer vanaf weten dan een willekeurige politicus?
Volgens mij word de oppositie geadviseerd door dezelfde specialisten.. dus dat lijkt me in dit geval... geen punt van discussie :)

En de politicus heeft meer belangen dan puur gezondheidsbelangen. Ook economisch en maatschappelijk staan op zijn verantwoordelijkheid.

Ik ben niet jaloers wat dat betreft... moeilijke dingen zijn dit.
Met veel te belangen om een duidelijke simpele “ja of nee” te kunnen zeggen.

[ Bericht 16% gewijzigd door Uhmmpie op 15-03-2020 11:01:50 ]
pi_192044518
Mijn man zit op het moment toch thuis dus als ik naar het ziekenhuis moet voor it gerelateerde zaken is er altijd iemand thuis. Voor de rest kan ik heel veel werk vanuit huis doen. En vind ik dat ik dit keer ook niet zo moeilijk moet doen als het op een niet werkdag valt zodat mijn collega’s in het veld ook gewoon zonder problemen hun werk kunnen blijven doen.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_192044590
quote:
Ik hoorde dat er ook door allerlei mensen al #coronahulp aangeboden is, omdat ze toch zonder werk thuiszitten.
Ik zou ook tijd zat hebben om ergens te helpen oppassen. Ik schijn goed te kunnen voorlezen :7
Iedereen kan bijdragen...
Maar wel voorzichtig lijkt me :)
pi_192044610
Ik zit in de trein.

Er staan hier in een weitje twee kamelen en een zebra :o
pi_192044617
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 10:50 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Volgens mij word de oppositie geadviseerd door dezelfde specialisten.. dus dat lijkt me in dit geval... geen punt van discussie :)
Maar blijkbaar weet de oppositie het toch beter dan die specialisten.
  zondag 15 maart 2020 @ 10:57:05 #257
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192044619
We hebben onze vakantie afgezegd ;(

Wij denken dat per zeer binnenkort de scholen dicht gaan. We denken ook dat dit tijdens de persconferentie van donderdag dat niet is aangekondigd om mensen niet nog meer over de zeik te laten gaan.
Spoilers!
  zondag 15 maart 2020 @ 10:58:08 #258
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192044643
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 10:56 schreef Tele6 het volgende:
Ik zit in de trein.

Er staan hier in een weitje twee kamelen en een zebra :o
:D

Ik heb midden in Dordrecht ook eens een kameel zien staan. Toen ik een meter of 30 naar rechts keek, stond daar een circus. Maar die zag ik dus eerst niet.
Spoilers!
pi_192044703
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 10:58 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

:D

Ik heb midden in Dordrecht ook eens een kameel zien staan. Toen ik een meter of 30 naar rechts keek, stond daar een circus. Maar die zag ik dus eerst niet.
Dit is dus middenin de Achterhoek hè. Zo'n weitje waar meestal twee pony's staan of zo.
Ik vind kamelen wel grappige beesten. Ik vraag me wel af of het hier niet te vochtig voor ze is. @Candaasje O-)
pi_192044761
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 10:56 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Maar blijkbaar weet de oppositie het toch beter dan die specialisten.
Hm ik editte mijn verhaal.. nadat ne dit typte :)

Maar goed.. my point dus.
Die specialisten hebben dan weer puur verstand van gezondheid. En dat is niet het enige belang waar over besloten word.

En gezien de vele belangen lijkt het me niet uitgesloten dan sommige mensen andere beslissingen zouden nemen dan andere.
Ook Rutte is maar een mens..
en mensen maken fouten... dat is heel normaal.

En mensen zijn het niet altijd met elkaar eens of zouden dingen anders doen dan een ander.
De titel minister president maakt je niet spontaan alwetend. Hooguit alomverantwoordelijk.

En zelf nadenken mag.. zelfs als je in een oppositie zit. Leidzaam volgen is niet altijd het juiste tenslotte. Kritisch zijn mag best in deze tijd.
pi_192044846
Totdat Candaasje verscheen, wisten wij toch niet dat een diergedragdeskundige hendig was in de Culsc.
Ezels, lama’s en kamelen.

@FFT...gewoon verstandig zijn en cancellen je afspraak.
Ow goed. Heb je gedaan.
Gisteravond zag ik al belgische jongelui op nederlandse terrassen. 8)7

@Lucky...jullie hebben pats boem de vakantie afgezegd! Eliza heeft alles stopgezet tot 1 april. Met een voucher voor 1 jaar. https://blog.elizawashere.nl/coronavirus/
Daar hebben jullie niet op gewacht.
Ik wacht maar even op hun antwoordmail, anders kruist het allemaal.

Medisch bulletin: i.p.v. 3 uur werd het half zes wakker schrikken.
En daarna half elf, na puffen, sprayen en tabletje.
Geldt wel als verbetering.

Vanavond wil ik een afgehaalde pannenkoek met gember en appel en spek.
#van de overkant.
pi_192044869
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 10:57 schreef Lucky_Strike het volgende:

Wij denken dat per zeer binnenkort de scholen dicht gaan. We denken ook dat dit tijdens de persconferentie van donderdag dat niet is aangekondigd om mensen niet nog meer over de zeik te laten gaan.
Dat denk ik ook :Y Dat gaat vanavond of morgen komen.
  Moderator zondag 15 maart 2020 @ 11:15:59 #263
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192044914
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2020 11:04 schreef Uhmmpie het volgende:

En gezien de vele belangen lijkt het me niet uitgesloten dan sommige mensen andere beslissingen zouden nemen dan andere.

En mensen zijn het niet altijd met elkaar eens of zouden dingen anders doen dan een ander.
De titel minister president maakt je niet spontaan alwetend. Hooguit alomverantwoordelijk.
Er is in dit soort situaties geen goede of foute beslissing. Of misschien is juist elke beslissing/verandering goed.

Ach, de verstandige mensen zullen zich wel verstaan in de beslissingen die de regering, of die nou links of rechts is, neemt. Klagers blijven altijd klagen.
pi_192044930
Vakantie ga ik denk ik ook vast cancellen. Heb ook nog niet betaald maar ik krijg al een week geen mailtjes van ze met aanbiedingen en op fb zetten ze ook niets meer. Juni is nog een eind weg maar als je naar china kijkt zal het dan hooguit stilstaan
pi_192044944
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2020 11:15 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Er is in dit soort situaties geen goede of foute beslissing. Of misschien is juist elke beslissing/verandering goed.

Ach, de verstandige mensen zullen zich wel verstaan in de beslissingen die de regering, of die nou links of rechts is, neemt. Klagers blijven altijd klagen.
Mja ik ben vooral blij dat ik niet degene ben die die keuzes hoeft te maken.
  Moderator zondag 15 maart 2020 @ 11:17:55 #266
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192044946
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 10:57 schreef Lucky_Strike het volgende:

Nu ging iedereen juist zeiken dat de scholen open bleven.

Waarom zou men gaan zeiken?
pi_192044972
ik ben overigens wel benieuwd of we Italiaanse taferelen gaan krijgen of dat alleen de scholen sluiten.
  zondag 15 maart 2020 @ 11:19:17 #268
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192044974
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2020 11:17 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Omdat mensen dat nou eenmaal doen. De supermarkten zijn nog net niet leeggeroofd. Als er nog verdergaande maatregelen aangekondigd zouden worden, is de kans groter dat er massahysterie ontstaat.
Spoilers!
  Moderator zondag 15 maart 2020 @ 11:19:33 #269
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192044977
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 11:17 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Ja precies. Opzich wel een geruststellende gedachte, wat je ook doet, er wordt altijd over gedrukt. Dus kun je doen wat het beste lijkt :D
pi_192044981
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 11:17 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Dat idd :Y
pi_192044986
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2020 11:17 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Omdat het nooit goed is.

Bovendien kan het merendeel van de bevolking gewoon de gevolgen niet overzien.

Niet dat onze regering altijd alle wijsheid in pacht heeft... daar geloof ik toch ook niet helemaal in.
Maar de kans dat ze een breder “blikveld” hebben dan de groenteboer op de hoek lijkt me zeer aannemelijk.
pi_192044992
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2020 11:04 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Hm ik editte mijn verhaal.. nadat ne dit typte :)

Maar goed.. my point dus.
Die specialisten hebben dan weer puur verstand van gezondheid. En dat is niet het enige belang waar over besloten word.

En zelf nadenken mag.. zelfs als je in een oppositie zit. Leidzaam volgen is niet altijd het juiste tenslotte. Kritisch zijn mag best in deze tijd.
Maar Rutte beslist dit toch niet in zijn eentje? Denk dat hij de adviezen van rivm volgt, en die stellen ook steeds bij. Gisteren iemand op tv, als de regering 3 weken geleden alles op slot had gegooid was er nu waarschijnlijk minder ellende, alleen had niemand geluisterd, dus was dat geen optie
  zondag 15 maart 2020 @ 11:21:07 #273
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_192045007
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2020 11:11 schreef AnneX het volgende:
@Lucky...jullie hebben pats boem de vakantie afgezegd! Eliza heeft alles stopgezet tot 1 april. Met een voucher voor 1 jaar. https://blog.elizawashere.nl/coronavirus/
Daar hebben jullie niet op gewacht.
Ik wacht maar even op hun antwoordmail, anders kruist het allemaal.
Daar heb ik geen bericht over gekregen. Op zich logisch want onze vakantie is pas half april. Maar we kunnen nu nog afzeggen en 75% van de reissom terugkrijgen. Vanaf morgen wordt dat percentage lager. En we willen hoe dan ook niet op vakantie. We blijven hier, geld verdienen.
Spoilers!
pi_192045173
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 11:20 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Maar Rutte beslist dit toch niet in zijn eentje? Denk dat hij de adviezen van rivm volgt, en die stellen ook steeds bij. Gisteren iemand op tv, als de regering 3 weken geleden alles op slot had gegooid was er nu waarschijnlijk minder ellende, alleen had niemand geluisterd, dus was dat geen optie
Neemt niet weg dat die specialisten verstand hebben van gezondheid OF economie OF maaatschappelijke gevolgen.. en dat gecombineerd met ongetwijfeld nog meer vakgebieden en specialisten die het OOK niet altijd met elkaar eens zijn.

En hij is degene die het naast elkaar moet leggen en keuzes maken.. dat doen die specialisten niet want die hebben alleen heel veel verstand van een klein stuk van de puzzel.
Niet van het grote geheel.

Dus.. specialisten en adviseurs of niet..
ik ben blij dat ik niet degene ben die de definitieve beslissing maakt.
Dat doet Rutte ook niet in zn eentje...
maar hij is wel de minister president en dus degene die verantwoordelijk is en aangesproken kan/mag worden als ie een fuckup maakt of juist iets heel goeds doet.

Maar ook met een heel apparaat aan adviseurs... heeft ie het niet makkelijk. En een fout maken kan nog steeds.
En ik denk dat het belangrijkste is DAT hij keuzes maakt... en er zijn altijd mensen die het er niet mee eens zijn. Beiden is prima.
Als niemand kritisch is of tegenspreekt... gaat Rutte het heus niet beter doen. Tegenspraak en kritiek.. kan heel nuttig zijn als je er wat mee doet.
(En dan kan je ook prima besluiten dat je er niks mee doet he.. ook een optie. Als het maar een overwogen besluit is)
pi_192045495
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 08:04 schreef minilot het volgende:

[..]

Oh ja! Ik heb ze gezien donderdag O+ *O*
pi_192045777
quote:
Je hebt een mooie rustige stem, dat viel me al op.
(dat kwam natuurlijk omdat ik een hoog hees pratend schriel elfje had verwacht op de meet)
+ik ben erg gevoelig voor stemmen.
/en haat mijn eigen :r :(
pi_192045856
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 11:19 schreef PdeHoog het volgende:
ik ben overigens wel benieuwd of we Italiaanse taferelen gaan krijgen of dat alleen de scholen sluiten.
Zij lopen 2 - 3 weken voor en kijk eens hoe het daar voor staat :X :{ ;(
Waarom leert NL daar niks van 8)7
pi_192045923
Net op het nieuws een microbioloog die weer vond dat de artsen die hadden geroepen dat scholen wél dicht moesten geen virologie cq infectiologie hadden gestudeerd dus daar ook voorzichtig mee moesten zijn.
Ja ga elkaar als artsen ook ff lekker in de haren vliegen :N
1 van onze artsen is infectioloog, ga morgen eens aan haar vragen hoe zij het ziet.
pi_192045957
Wat me nog meer opviel bij het teruglezen dat @sugarsnaps ook een J. blijkt te hebben :D en ik ff wil zwaaien naar Mjam :W
Nog steeds happy in je Utregse huissie wijffie?
  zondag 15 maart 2020 @ 12:12:28 #280
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_192045974
ELIZA: Wij contacteren jou! Je mag er hierin uiteraard op vertrouwen dat wij dit doen in volgorde van urgentie. We verzoeken je dan ook vriendelijk om ons in de komende periode niet langer zelf te benaderen.

En:
Alle betrokken gasten krijgen de exacte waarde als tegoed voor een volgende vakantie die kan worden opgenomen tussen 1 mei 2020 en 1 mei 2021 op een bestemming naar keuze.
Poef.....gone! ©golfer
pi_192045983
Isa fijne vrije dagen! Ik snap wel dat het raar is dat je nu vrij bent nu er zoveel gebeurt in het zkh.
Ergens ben ik een raar soort blij dat ik morgen weer ga werken na mijn week vrij en mijn collega's weer kan helpen in de strijd :)
pi_192046024
Wat een eigenwijze en domme mensen zijn er. :X
Gewoon in het algemeen...zoals er 12 miljoen voetbalcoaches zijn.
Heeft nu bijna iedereen verstand van infecties en verspreiding.

Affijn...vanavond geen pannenkoek afhaal meer.
Die hebben inmiddels besloten om te sluiten. #flatten the curve.
pi_192046059
Wel meer geslapen dus AX, de geneziing is ingezet _O_ voor lichaam.
pi_192046084
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 12:09 schreef Blues het volgende:
Net op het nieuws een microbioloog die weer vond dat de artsen die hadden geroepen dat scholen wél dicht moesten geen virologie cq infectiologie hadden gestudeerd dus daar ook voorzichtig mee moesten zijn.
Ja ga elkaar als artsen ook ff lekker in de haren vliegen :N
1 van onze artsen is infectioloog, ga morgen eens aan haar vragen hoe zij het ziet.
Ik krijg steeds meer het gevoel dat elke expert nu zijn plasje wil doen. Wat ze allemaal weer vergeten is dat dit soort dingen dus lekker bijdraagt aan de algehele paniek. Daar valt op een gegeven moment toch niet meer tegenop te communiceren vanuit de overheid? :{
pi_192046097
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2020 09:07 schreef FutureFairytale het volgende:
Ik ga t gewoon doen en afzeggen en dan maar jammer mocht ze t apart vinden.
Van een arts in mijn zkh:
quote:
Ik ben anesthesist. In Italië zijn 2 collega’s overleden, 4 aan de beademing. Het is niet onwaarschijnlijk dat we ook in Nederland collega’s gaan verliezen. Is het echt zo’n enorm offer om niet naar de kroeg of het restaurant te gaan?
App haar dat maar ;)
pi_192046131
Ik snap echt niet waarom de horeca nog open is. Brabant stond vol met Belgen gisteren :X
pi_192046153
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 12:20 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik snap echt niet waarom de horeca nog open is. Brabant stond vol met Belgen gisteren :X
Echt niet normaal als je zag hoe druk het overal was.....
Hoe dom/egoïstisch zijn mensen.
pi_192046205
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 12:21 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Echt niet normaal als je dag hoe druk het overal was.....
Hoe dom/egoïstisch zijn mensen.
Ja echt.. te bizar ..

—-

Ik ga zo nog een keer naar mijn ouders en broertje. Hij was gisteren jarig dus even cadeautje geven, zorgen dat er wat laatste dingen betaald worden voor ons pap(wij regelen de financiële kant) bankpasje ophalen zodat ik dat ook eventueel thuis kan doen. En dan denk ik dat wij er de komende tijd even weg blijven.
pi_192046263
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 12:24 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ja echt.. te bizar ..

—-

Ik ga zo nog een keer naar mijn ouders en broertje. Hij was gisteren jarig dus even cadeautje geven, zorgen dat er wat laatste dingen betaald worden voor ons pap(wij regelen de financiële kant) bankpasje ophalen zodat ik dat ook eventueel thuis kan doen. En dan denk ik dat wij er de komende tijd even weg blijven.
Ik ga normaal 2x per week op bezoek bij mijn ouders, weet nog niet wat ik nu ga doen. We zijn wel net een week met zijn allen op vakantie geweest :')

Denk dat ik voorlopig thuis blijf maar wel vraag of ze hulp nodig hebben met de boodschappen.
  zondag 15 maart 2020 @ 12:46:36 #290
370431 drakin
vurig typje
pi_192046589
Hier waren naast de eigenaar slechts 2 andere klanten in de winkel.

Was wel een Turkse groenteboer met supermarkt
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Freaks like me drink tea
pi_192046631
Een vriend kwam even langs, hij was bij de AH geweest. Een hele rij lege schappen waar chips en zoutjes hadden moeten liggen, maar groenten en fruit genoeg (zal wel net aangevuld zijn)
  zondag 15 maart 2020 @ 12:52:33 #292
370431 drakin
vurig typje
pi_192046703
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 12:49 schreef Kaatje1 het volgende:
Een vriend kwam even langs, hij was bij de AH geweest. Een hele rij lege schappen waar chips en zoutjes hadden moeten liggen, maar groenten en fruit genoeg (zal wel net aangevuld zijn)
O die heb ik allemaal

Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Freaks like me drink tea
pi_192046759
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 12:52 schreef drakin het volgende:

[..]

O die heb ik allemaal

[ afbeelding ]
_O-
  zondag 15 maart 2020 @ 12:57:08 #294
370431 drakin
vurig typje
pi_192046782
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 12:56 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

_O-
Alleen niet in de supermarkt geweest.

Maar hier: https://unwasted.nl/
Freaks like me drink tea
pi_192046819
Ik kan er niet bij met mijn hoofd :|W

Werkgever van niet directe zorg zit er vanaf het begin al bovenop. Net een mailtje gehad dat iedereen thuis moet werken, extra inzet op afstand bieden, extra uren die we daarin maken worden vergoed. Alle overleggen waren al afgezegd.

Werkgever directe zorg: radiostilte, na de richtlijnen van afgelopen woensdag. Mensen die ik van collega organisaties ken vertellen dat daar alle overleggen zijn afgezegd, dat mensen gevraagd wordt om privé ook zoveel mogelijk contacten te beperken etc.
Één collega gooit in de groep of het verstandig is om het werkoverleg door te laten gaan. Drie mensen reageren met kreten als ‘cliënten hebben ook veel contacten, overleg is belangrijk, wij weten wat we doen’. DAT WETEN JULLIE NIET :( Ze hebben echt geen idee en de radiostilte van de werkgever helpt daar niet in mee. Ik heb ook niet de wijsheid in pacht en wilde afwachten tot morgen voor ik een knoop doorhakte.
Maar ik ga niet naar dat overleg. Die tijd besteed ik liever aan mijn andere werk. en dan ben ik fit en beschikbaar als de rest ziek wordt :X

SPOILER
  zondag 15 maart 2020 @ 13:06:37 #296
370431 drakin
vurig typje
pi_192046958
Jij bent de enige verstandige Cat, thuis blijven, genoeg te doen thuis toch?

Ik heb mijn bedrijf aan huis dus dat is geen probleem, alleen veel afzeggers nu -O-

Heb wel mijn maatregelen en sowieso verzocht af te zeggen bij aanraking met besmette personen, in besmet gebied geweest of afgelopen week begonnen klachten.
Freaks like me drink tea
  zondag 15 maart 2020 @ 13:07:52 #297
370431 drakin
vurig typje
pi_192046979
1 afzegger was in aanraking geweest met bevestigd besmet persoon, anderen werden deze week ziek of mensen die in het ziekenhuis werken, heb wel verstandige afzeggers dus :D
Freaks like me drink tea
  Moderator zondag 15 maart 2020 @ 13:09:46 #298
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_192047012
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 11:20 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Op een van de persconferenties heeft ie zelf gezegd dat je dit soort beslissingen niet aan historici (daarmee dus ook op zich zelf doelende) moet over laten. Dus hij zal ongetwijfeld luisteren naar virologen en epidemiologen :Y
pi_192047400
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2020 13:09 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Op een van de persconferenties heeft ie zelf gezegd dat je dit soort beslissingen niet aan historici (daarmee dus ook op zich zelf doelende) moet over laten. Dus hij zal ongetwijfeld luisteren naar virologen en epidemiologen :Y
Je bedoelt vast politici ;)

Hij zal hun aanbevelingen zeker meenemen, maar moet ook de andere belangen afwegen. Waarbij ik hoop dat men naar de langere termijn kijkt.
Scholen (en zelfs grenzen) sluiten zie ik binnenkort ook wel gebeuren. Zal hij donderdag nog niet hebben aangekondigd om niet nog grotere onrust te veroorzaken.
  zondag 15 maart 2020 @ 13:32:33 #300
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192047427
Hier net bericht van school rekening te houden met sluiting.
  zondag 15 maart 2020 @ 13:32:44 #301
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_192047430
Gesloten!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')