SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloopOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Doden in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Richtlijnen in dit topic:
-niet lollig proberen te doen
-bij nieuws graag een bron
-off topic kan zonder opgaaf van reden verwijderd worden. Hier is het Slow Chat topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
-opruiende berichten zonder bewijs of normale bronnen, kunnen achterwege gelaten worden.
5g
[ Bericht 0% gewijzigd door capricia op 14-03-2020 12:02:19 ]![]()
En dan zulke maatregelen nemen 😅quote:Op zaterdag 14 maart 2020 10:52 schreef iBenny het volgende:
Wat een mooi filmpje. Lekker simpel uitgelegdAls iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek![]()
Nederland heeft ook al Suriname besmet met onze lakse houding![]()
Marokko laat geen vliegtuigen vanuit Nederland meer toe uit vrees voor het coronavirus. Ook worden vluchten vanuit Marokko naar Nederland tijdelijk opgeschort, meldden de autoriteiten vanochtend.
Diezelfde maatregelen gelden ook voor België, Duitsland, Portugal, China, Spanje, Italië, Frankrijk en Algerije. Wanneer het vliegverkeer wordt hervat, is niet bekendgemaakt.
In Marokko zijn acht mensen besmet met het nieuwe coronavirus. Er is één dode gemeld.
Bron AD![]()
Zou het niet weten. Als burger heb je daar niets aan is meer voor de professionals belangrijk.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 10:52 schreef Faraday01 het volgende:
Zijn die mondkapjes de grens al over?Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
COVID-19 deaths in Italy up by 250 in a day to 1,266
14/03/2020|4min
The number of deaths from coronavirus in Italy has risen to 1,266, an increase of 250 in a day.
The 25 per cent hike is the largest rise in absolute terms since the start of the COVID-19 outbreak, Italy's Civil Protection Agency has said.
The total number of cases in the country, the worst hit in Europe, has gone up by 17 per cent, from 15,113 to 17,660.
Image: AP
bron: skynews.com.au![]()
Het aantal geregistreerde corona geïnduceerde longontstekingen dan. Zelf zeiden ze ook dat het aantal besmette personen een veelvoud was.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 10:50 schreef Salina het volgende:
Jij bent wel goedgelovig en positief. Houden zo!![]()
Ook in Nederland wordt niet iedereen getest.
Toch is het daar nu rustig en zijn er geen miljard mensen besmet.![]()
Daarom vraag ik het ook. Is belangrijk dat de hulpverleners verder kunnen.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 10:53 schreef Megumi het volgende:
[..]
Zou het niet weten. Als burger heb je daar niets aan is meer voor de professionals belangrijk.![]()
Verbaas me over de hoeveelheid mensen die er zo’n enorme moeite mee hebben om een week afstand van anderen te houden.![]()
Als je goed had gelezen had je ook gezien dat ik het niet alleen over wandelaars en fietsers had... En voor de rest, wat jij doet moet je zelf weten, niemand jaagt jou naar binnen. Maar even dit.. iemand die het heel serieus neemt is geen "paranoïde type". Misschien behoor jij liever tot de "wij zijn een nuchter volkje types" Dat zal je nu ook vast heel ver brengenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 10:44 schreef Chia het volgende: [..] Maar wel over mensen op de fiets of die wandelen. An sich is dat geen enkel probleem... Wat wel een probleem is dat ze waarschijnlijk onderweg zijn naar een overvolle supermarkt.. Alleen ik blijf gewoon lekker buiten lopen en fietsen hoor. Ga me niet naar binnen laten jagen omdat een paar paranoïde types me niet vertrouwen.
![]()
![]()
Half miljoen waren er toegezegd door Duitsland maar er is nog steeds een export verbod op de uitvoer medische goederenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 10:52 schreef Faraday01 het volgende:
Zijn die mondkapjes de grens al over?![]()
Nederland moet ook maar eens uitvoerverbod gaan instellen op landbouwgoederen en voeding dat zal ze leren![]()
![]()
Dit dusquote:Op zaterdag 14 maart 2020 10:55 schreef kapiteintje het volgende:
Verbaas me over de hoeveelheid mensen die er zo’n enorme moeite mee hebben om een week afstand van anderen te houden.![]()
Maar ik had het wel over de fietsers en wandelaars die jij veroordeelde op basis van je aannames.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 10:55 schreef Markesh het volgende:
[..]
Als je goed had gelezen had je ook gezien dat ik het niet alleen over wandelaars en fietsers had... En voor de rest, wat jij doet moet je zelf weten, niemand jaagt jou naar binnen. Maar even dit.. iemand die het heel serieus neemt is geen "paranoïde type". Misschien behoor jij liever tot de "wij zijn een nuchter volkje types" Dat zal je nu ook vast heel ver brengen
En wat betreft het dikgedrukte, dat denkt ondertussen niemand meer hoor
[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 14-03-2020 10:57:25 ]![]()
Daar wordt voor dit transport een uitzondering op gemaakt aldus Bruins.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 10:56 schreef chipitovandenbroek het volgende:
maar er is nog steeds een export verbod op de uitvoer medische goederenDe oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.![]()
De stand tot nu toe: 10 mensen zijn een maand eerder doodgegaan dan zonder Corona.
Ik heb gehoord dat de helft van de mensen uiteindelijk Corona gaat krijgen. De meeste mensen zijn na een paar dagen weer beter. En de ouderen en zieken gaan een maand eerder dood.
De bevolking is te vergelijken met een bos bomen.
Je hebt onder meer hele oude bomen waarvan je weet dat ze binnen een maand zullen omvallen.
Als er na een dag sprake is van windkracht 6 zullen de meeste oude bomen omvallen. Als het die dag windstil zou zijn geweest staat zo'n boom er nog. Maar die zal dan bij het verstrijken van de tijd met windracht 5 om gaan vallen.
En zo komt er altijd een windkracht (wellicht uiteindelijk windkracht één) die de boom doet neervallen.
Corona is nooit de enige doodsoorzaak. Het is net als bij de Spaanse griep. Kijk op Wikipedia en deze honderd jaar oude griep eiste destijds tussen de 20 en 100 miljoen doden.
Dat is dus een enorme marge. Dat komt omdat veel van de slachtoffers meerdere ziektes hadden.Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.![]()
En ook dat voorspelde ik 2 weken geleden al. Nuchterheid vliegt keihard de deur uit.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 10:56 schreef Chia het volgende:
[..]
Dat denkt ondertussen niemand meer hoorDe oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
China heb ook supplies gestuurd en zal dat steeds vaker gaan doen. No worries. Uncle China is there to save the day..quote:Op zaterdag 14 maart 2020 10:56 schreef chipitovandenbroek het volgende:
[..]
Half miljoen waren er toegezegd door Duitsland maar er is nog steeds een export verbod op de uitvoer medische goederen![]()
Nederland moet ook maar eens uitvoerverbod gaan instellen op landbouwgoederen en voeding dat zal ze leren![]()
![]()
Ik zie dat er nog steeds niemand op reageert trouwens...quote:Op zaterdag 14 maart 2020 10:03 schreef Logician2.0 het volgende:
Ik wou deze toch nog een keer herhalen, omdat ik hier vrij weinig discussie over lees.
[..]
Het zou kunnen, wie weet. Maar het zou zeer onhandig zijn. Ook hier wordt dezelfde denkfout gemaakt zoals overal: de focus op hoeveel mensen er doodgaan. Dit is echter kansloos, want het grootste probleem van het virus zit hem in de druk op de zorg. Als we het virus gecontroleerd door de bevolking heen laten gaan, komen er ook veel gezonde mensen in het ziekenhuis of zelfs op de IC terecht. Ja, ze zullen het bijna allemaal overleven, dus dat is ook niet bijzonder genoeg om er over in de media te rapporteren, maar de druk op de zorg wordt dan zo hoog dat we het niet meer aan kunnen. Krijg je een auto-ongeluk en raak je zwaargewond? Pech, ziekenhuis is vol.
Dit is absoluut krankzinnig om bewust op deze manier te doen. Geloof ook niet dat dit werkelijk zo is eerlijk gezegd.Doei.![]()
NIET naar Nederland tot dusver hoorquote:
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Dat verzoek had Bruins ingediend bij de Duitse minister maar die moest dat nog overleggen met zijn ambtenaren.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 10:57 schreef vosss het volgende:
[..]
Daar wordt voor dit transport een uitzondering op gemaakt aldus Bruins.
Dus ja nog ff wachten![]()
![]()
Zou eerder een indeling willen maken tussen sociale en asociale mensen. De sociale onthouden zich en denken aan de maatschappelijke en menselijke kosten van snelle uitbreiding. Zij zijn bereid een persoonlijke kost te betalen voor het grotere geheel. De asociale denken, tsja, toch vooral aan zichzelf en zullen het waar het kan juist andersom doen.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 10:55 schreef Markesh het volgende:
[..]
Als je goed had gelezen had je ook gezien dat ik het niet alleen over wandelaars en fietsers had... En voor de rest, wat jij doet moet je zelf weten, niemand jaagt jou naar binnen. Maar even dit.. iemand die het heel serieus neemt is geen "paranoïde type". Misschien behoor jij liever tot de "wij zijn een nuchter volkje types" Dat zal je nu ook vast heel ver brengen
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 14-03-2020 10:59:21 ]![]()
Die kunnen economisch zo maar het beste uit deze crisis komenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 10:58 schreef Xenorium het volgende:
[..]
China heb ook supplies gestuurd en zal dat steeds vaker gaan doen. No worries. Uncle China is there to save the day..![]()
![]()
Marokko bant alle evenementen/feesten/groepen met meer dan 50 mensen. Best wel bizarre maatregelen voor een land waar officieel weinig cases zijn.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Of van die mensen die zich NU AL vervelen omdat ze niks meer kunnen doen.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 10:55 schreef kapiteintje het volgende:
Verbaas me over de hoeveelheid mensen die er zo’n enorme moeite mee hebben om een week afstand van anderen te houden.
Man man man zeg.
Logisch dat we in dit land zoveel gedeprimeerden hebben rondlopen.![]()
![]()
Ik hoop dat we straks gewoon een factuurtje neerleggen bij China voor de gelede schadequote:Op zaterdag 14 maart 2020 10:58 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Die kunnen economisch zo maar het beste uit deze crisis komen![]()
![]()
Hoe zit dat nou trouwens met thuiswerken?
Ik werk voor een bank, en die hebben het personeel opgeknipt (om en om thuiswerken).
Maar zoals ik het nu begrijp, wordt eigenlijk iedereen die dit kan, geacht om thuis te werken? Mededeling van werk dateert ook alweer vanaf dinsdag jl.![]()
En dan op vakantie gaan en zeggen: he lekker, even niks doen.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 10:59 schreef asco het volgende:
[..]
Of van die mensen die zich NU AL vervelen omdat ze niks meer kunnen doen.
Man man man zeg.
Logisch dat we in dit land zoveel gedeprimeerden hebben rondlopen.![]()
![]()
Gewoon tegen Duitsland zeggen 'jullie krijgen van ons geen groente en fruit meer als wij die mondkapjes niet krijgen!'quote:Op zaterdag 14 maart 2020 10:58 schreef chipitovandenbroek het volgende:
[..]
Dat verzoek had Bruins ingediend bij de Duitse minister maar die moest dat nog overleggen met zijn ambtenaren.
Dus ja nog ff wachten
Zien wat ze dan doen.![]()
quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:00 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
En dan op vakantie gaan en zeggen: he lekker, even niks doen.![]()
![]()
Ja, dat is zeker waar. Maar wat dan wel te doen .... ik weet het niet? Dat downplayen is in mijn ogen niet goed, dan neemt een groot deel van de bevolking het niet serieus genoeg.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 10:46 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Welke eerdere petitie is tot nu toe succesvol geweest in aanpassen van beleid? ...![]()
Ze zullen morgen of maandag wel weer met een update komen lijkt me. En anders gewoon even zelf naar vragen?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:00 schreef Kalgoorlie het volgende:
Hoe zit dat nou trouwens met thuiswerken?
Ik werk voor een bank, en die hebben het personeel opgeknipt (om en om thuiswerken).
Maar zoals ik het nu begrijp, wordt eigenlijk iedereen die dit kan, geacht om thuis te werken? Mededeling van werk dateert ook alweer vanaf dinsdag jl.![]()
Voor mij veranderd er vrijwel niks. Werk altijd al thuis, en genoeg games om jaren mee te vullenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 10:59 schreef asco het volgende:
[..]
Man man man zeg.
Logisch dat we in dit land zoveel gedeprimeerden hebben rondlopen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Maar dan ben je wel ff in een andere omgevingquote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:00 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
En dan op vakantie gaan en zeggen: he lekker, even niks doen.![]()
#fflekkerhelemaalzenzijn![]()
![]()
Dat denk ik ook.. China zal volgende maand 100% operationeel zijn, is het al voor het grootste gedeelte.. Dus al die supplies om je te beschermen tegen het virus komt allemaal wel goed. Hoe minder ze in China nodig hebben des te meer sturen ze naar brandhaarden over de wereld, ook dus beademingsmachines, experts en ander personeel.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 10:58 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Die kunnen economisch zo maar het beste uit deze crisis komen
Zoals ik zeg, Uncle China komt to the rescue.![]()
Bizar of verstandig? Hadden ze in Nederland ook moeten doen toen de eerste uit Italië kwamen. Maar die hebben lekker carnaval kunnen vieren.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 10:58 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Marokko bant alle evenementen/feesten/groepen met meer dan 50 mensen. Best wel bizarre maatregelen voor een land waar officieel weinig cases zijn.![]()
Bijzondere vergelijking. Ik snap je punt.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 10:57 schreef Twentsche_Ros het volgende:
De stand tot nu toe: 10 mensen zijn een maand eerder doodgegaan dan zonder Corona.
Ik heb gehoord dat de helft van de mensen uiteindelijk Corona gaat krijgen. De meeste mensen zijn na een paar dagen weer beter. En de ouderen en zieken gaan een maand eerder dood.
Je hebt onder meer hele oude bomen waarvan je weet dat ze binnen een maand zullen omvallen.
Als er na een dag sprake is van windkracht 6 zullen de meeste oude bomen omvallen. Als het die dag windstil zou zijn geweest staat zo'n boom er nog. Maar die zal dan bij het verstrijken van de tijd met windracht 5 om gaan vallen.
En zo komt er altijd een windkracht (wellicht uiteindelijk windkracht één) die de boom doet neervallen.
Corona is nooit de enige doodsoorzaak. Het is net als bij de Spaanse griep. Kijk op Wikipedia en deze honderd jaar oude griep eiste destijds tussen de 20 en 100 miljoen doden.
Dat is dus een enorme marge. Dat komt omdat veel van de slachtoffers meerdere ziektes hadden.
Echter vallen er nu wel heel veel bomen tegelijk om en zijn er ook enkele gezonde jonge bomen die op omvallen staan.
Laat ik nu net in het bomen ziekenhuis werken tijdens deze windkracht 10."This is the first day of the rest of your life"![]()
Nagevraagd op WA bij een bevriende Italiaan over het wandelen en naar buiten gaan. Of dat nog toegestaan is in Italië.quote:Yes we are but near where you live. As long as you keep a safety distance of at least 1 meter"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Daar heeft de Nederlandse regering de ballen niet voorquote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:00 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Gewoon tegen Duitsland zeggen 'jullie krijgen van ons geen groente en fruit meer als wij die mondkapjes niet krijgen!'
Zien wat ze dan doen.![]()
![]()
Nja het lullige is dus, dat ik maandag mijn 1e werkdag hebquote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:01 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ze zullen morgen of maandag wel weer met een update komen lijkt me. En anders gewoon even zelf naar vragen?![]()
beschik dus ook helemaal nog niet over contactgegevens van managers enzo, en HR is niet bereikbaar in het weekend.
maar heb ook helemaal geen bericht van wie mij gaat opvangen maandag, waar ik mijn laptop (en uberhaupt toegangspas) kan ophalen. allemaal geen first world problems, maar het is wel nogal raar allemaal![]()
![]()
Gelukkig woon ik naast een bos. Hopelijk mag ik daar, wat er ook op slot wordt gegooid, altijd nog lekker blijven wandelen.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:02 schreef capricia het volgende:
Nagevraagd op WA bij een bevriende Italiaan over het wandelen en naar buiten gaan. Of dat nog toegestaan is in Italië.
[..]![]()
![]()
Oh, ja dan wordt het gewoon even afwachten tot uiterlijk maandagquote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:03 schreef Kalgoorlie het volgende:
[..]
Nja het lullige is dus, dat ik maandag mijn 1e werkdag heb![]()
beschik dus ook helemaal nog niet over contactgegevens van managers enzo, en HR is niet bereikbaar in het weekend.
maar heb ook helemaal geen bericht van wie mij gaat opvangen maandag, waar ik mijn laptop (en uberhaupt toegangspas) kan ophalen. allemaal geen first world problems, maar het is wel nogal raar allemaal![]()
![]()
Dit ja..quote:Op zaterdag 14 maart 2020 10:59 schreef asco het volgende:
[..]
Man man man zeg.
Logisch dat we in dit land zoveel gedeprimeerden hebben rondlopen.quote:One learns that boredom is a disease of civilization. It seems to me that what boredom mostly is is that people have to keep themselves entertained or occupied, because if they aren’t, then certain anxieties, frustrations, discontents, and so forth, start coming to the surface, and it makes them uncomfortable. Boredom is almost nonexistent once you’ve become adapted to life in the woods. If you don’t have any work that needs to be done, you can sit for hours at a time just doing nothing, just listening to the birds or the wind or the silence, watching the shadows move as the sun travels, or simply looking at familiar objects. And you don’t get bored. You’re just at peace.![]()
Ik ga zo weer eens een Top 40 ontleden.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Voor mij veranderd er vrijwel niks. Werk altijd al thuis, en genoeg games om jaren mee te vullen
Gewoon een random weeknummer pakken van 35/40 jaar geleden ofzo en dan bij nummer 40 beginnen en zo omhoog werken. Afspelen via YT. Drankje erbij, prachtige tijdsbesteding, prachtige clips en soms hilarische muziek.![]()
![]()
Idd en toch lijken ze het wel zo te willen doen?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 10:58 schreef Evenveel het volgende:
[..]
Ik zie dat er nog steeds niemand op reageert trouwens...
Het zou kunnen, wie weet. Maar het zou zeer onhandig zijn. Ook hier wordt dezelfde denkfout gemaakt zoals overal: de focus op hoeveel mensen er doodgaan. Dit is echter kansloos, want het grootste probleem van het virus zit hem in de druk op de zorg. Als we het virus gecontroleerd door de bevolking heen laten gaan, komen er ook veel gezonde mensen in het ziekenhuis of zelfs op de IC terecht. Ja, ze zullen het bijna allemaal overleven, dus dat is ook niet bijzonder genoeg om er over in de media te rapporteren, maar de druk op de zorg wordt dan zo hoog dat we het niet meer aan kunnen. Krijg je een auto-ongeluk en raak je zwaargewond? Pech, ziekenhuis is vol.
Dit is absoluut krankzinnig om bewust op deze manier te doen. Geloof ook niet dat dit werkelijk zo is eerlijk gezegd.
https://www.google.nl/amp(...)avirus-strategy-work![]()
Het gaat daar over dat je je gemeente niet zomaar mag verlaten. Dat is de lockdown.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:03 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Gelukkig woon ik naast een bos. Hopelijk mag ik daar, wat er ook op slot wordt gegooid, altijd nog lekker blijven wandelen."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Maarja als het echt strict wordt dan staat er politie/ leger op straat en stuurt je mooi terug naar huis als je er niks te zoeken hebt.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:02 schreef capricia het volgende:
Nagevraagd op WA bij een bevriende Italiaan over het wandelen en naar buiten gaan. Of dat nog toegestaan is in Italië.
[..]![]()
Ah ok, nou ja dat is nog te doen dan.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Het gaat daar over dat je je gemeente niet zomaar mag verlaten. Dat is de lockdown.![]()
Dit.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 10:55 schreef kapiteintje het volgende:
Verbaas me over de hoeveelheid mensen die er zo’n enorme moeite mee hebben om een week afstand van anderen te houden.
En ik erger mij eveneens aan mensen die maar dingen blijven roepen als "slappe maatregelen" en heel het gekut op het RIVM. Het is gewoon simpelweg het minste wat je kunt doen. Je hebt nog altijd een eigen verantwoordelijkheid. Neem het aan, kijk wat je zelf kunt doen en denk gewoon logisch na.
Wil je meer doen, dan ben je daarin vrij en heb je... nogmaals... je eigen verantwoordelijkheid. Je kunt hoogstens kijken naar wat er in de landen om ons heen gebeurt. Je kunt nu haast 1-op-1 al voorspellen wat de volgende stappen zijn die genomen gaan worden. Wil je meer doen, kijk dan daarna.
Een kleine (vrij interperteerbare) lijstje:
België (bepaalde delen) loopt 1-2 dagen voor qua maatregelen
Spanje loopt 4 dagen voor qua maatregelen
Italie loopt 2 weken voor qua maatregelen![]()
Nog een bericht uit Italië:quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:03 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Gelukkig woon ik naast een bos. Hopelijk mag ik daar, wat er ook op slot wordt gegooid, altijd nog lekker blijven wandelen.Dat laatste.quote:But all parks and playgrounds for children are closed.
Common sense and responsibility and respect for your neighbor
I am proud I am italian
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Zo werkt het ook. Of opsluiten in je huizen en nooit meer naar buiten. Dat is toch geen leven.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:04 schreef Logician2.0 het volgende:
[..]
Idd en toch lijken ze het wel zo te willen doen?
https://www.google.nl/amp(...)avirus-strategy-work![]()
We lijken de lijn van Zwitserland en Noorwegen te volgen, dus ik ben benieuwd wat er in NL uitkomt.quote:
Maar goed, met zo min mogelijk testen is de uitslag over het aantal besmette personen ook nutteloos natuurlijk.
Wat dat betreft snap ik echt niet waar ze mee bezig zijn.![]()
De Russen komen toch niet![]()
Rusland sluit vanavond de grenzen met Noorwegen en Polen om het nieuwe coronavirus te bestrijden. Dat laat het kantoor van de Russische premier weten in ene verklaring.
Het inreisverbod gaat in om middernacht Moskou-tijd, 22 uur onze tijd, en geldt voor buitenlanders die reizen "om professionele, privé-, studie- of toeristische redenen.'' Een uitzondering wordt gemaakt voor Wit-Russische burgers, "leden van officiële delegaties" en mensen met een Russische verblijfsvergunning, aldus het communiqué.
Rusland sloot eerder al de overgangen langs de 4200 kilometer lange grens met China en beval onderdanen terug te keren uit risicogebieden om zichzelf in quarantaine te plaatsen. Voor Chinese burgers geldt een tijdelijk inreisverbod.
In Rusland zijn tot nu toe 45 gevallen van besmetting met het nieuwe coronavirus vastgesteld, meldt The Moscow Times.
Bron AD![]()
Het bizarre is dat zelfs met dat weinige testen het aantal nog verdubbelt, iedere 4 dagen.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
We lijken de lijn van Zwitserland en Noorwegen te volgen, dus ik ben benieuwd wat er in NL uitkomt.
Maar goed, met zo min mogelijk testen is de uitslag over het aantal besmette personen ook nutteloos natuurlijk.
Heb je gelijk in, de watjesquote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:02 schreef chipitovandenbroek het volgende:
[..]
Daar heeft de Nederlandse regering de ballen niet voor![]()
![]()
Het testen heeft lang niet altijd meerwaarde. Dan kun je het beter bewaren voor de gevallen waarin het wel nodig is.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
We lijken de lijn van Zwitserland en Noorwegen te volgen, dus ik ben benieuwd wat er in NL uitkomt.
Wat dat betreft snap ik echt niet waar ze mee bezig zijn.Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+![]()
Goed filmpje inderdaadquote:Op zaterdag 14 maart 2020 10:52 schreef iBenny het volgende:
Wat een mooi filmpje. Lekker simpel uitgelegd![]()
![]()
45 gevallen? Hahaha waarschijnlijk x100. Wat een gekkies daar toch joh.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:06 schreef chipitovandenbroek het volgende:
De Russen komen toch niet![]()
Rusland sluit vanavond de grenzen met Noorwegen en Polen om het nieuwe coronavirus te bestrijden. Dat laat het kantoor van de Russische premier weten in ene verklaring.
Het inreisverbod gaat in om middernacht Moskou-tijd, 22 uur onze tijd, en geldt voor buitenlanders die reizen "om professionele, privé-, studie- of toeristische redenen.'' Een uitzondering wordt gemaakt voor Wit-Russische burgers, "leden van officiële delegaties" en mensen met een Russische verblijfsvergunning, aldus het communiqué.
Rusland sloot eerder al de overgangen langs de 4200 kilometer lange grens met China en beval onderdanen terug te keren uit risicogebieden om zichzelf in quarantaine te plaatsen. Voor Chinese burgers geldt een tijdelijk inreisverbod.
In Rusland zijn tot nu toe 45 gevallen van besmetting met het nieuwe coronavirus vastgesteld, meldt The Moscow Times.
Bron AD![]()
Dat laatste weet je niet. Er zijn geen miljoenen gevallen bekend en met symptomen. Dat is wat anders.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 10:55 schreef Za het volgende:
[..]
Het aantal geregistreerde corona geïnduceerde longontstekingen dan. Zelf zeiden ze ook dat het aantal besmette personen een veelvoud was.
Ook in Nederland wordt niet iedereen getest.
Toch is het daar nu rustig en zijn er geen miljard mensen besmet.
Het is inderdaad rustig, maar dat komt dan vooral door die extreme maatregelen die ze genomen hebben en die ik in de westerse wereld nog niet zie gebeuren. Adviezen om binnen te blijven en thuis te werken, maar geen totale verplichte lockdown, straten schoonspuiten met desincectiemiddel of wat dan ook, handhaving en toezien op hanteren van de regels via drones en dergelijke.
Ik zeg niet dat we in alles het Chinese voorbeeld moeten volgen, maar je kunt niet zeggen dat het niet effectief is geweest. Al hebben ze te laat gehandeld natuurlijk."The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Maar dat is natuurlijk niet alleen het geval in Nederland... sinds het begin lees ik ook al in andere landen dat er niet zoveel getest word.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nederland kan je ook rustig x10 doen hoor.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:07 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
45 gevallen? Hahaha waarschijnlijk x100. Wat een gekkies daar toch joh.![]()
Zeker, maar 45 gevallen is wel echt lachwekkendquote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:08 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Nederland kan je ook rustig x10 doen hoor.![]()
Daar ben ik het dus niet helemaal mee eens.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:05 schreef iBenny het volgende:
[..]
Dit.
En ik erger mij eveneens aan mensen die maar dingen blijven roepen als "slappe maatregelen" en heel het gekut op het RIVM. Het is gewoon simpelweg het minste wat je kunt doen. Je hebt nog altijd een eigen verantwoordelijkheid. Neem het aan, kijk wat je zelf kunt doen en denk gewoon logisch na.
Wil je meer doen, dan ben je daarin vrij en heb je... nogmaals... je eigen verantwoordelijkheid. Je kunt hoogstens kijken naar wat er in de landen om ons heen gebeurt. Je kunt nu haast 1-op-1 al voorspellen wat de volgende stappen zijn die genomen gaan worden. Wil je meer doen, kijk dan daarna.
Een kleine (vrij interperteerbare) lijstje:
België (bepaalde delen) loopt 1-2 dagen voor qua maatregelen
Spanje loopt 4 dagen voor qua maatregelen
Italie loopt 2 weken voor qua maatregelen
Als ik eerlijk ben, werk ik de komende weken gewoon het liefste thuis. Ik heb immers astma, en behoor dan toch tot een zekere risico groep.
Maar mijn werkgever heeft personeel opgesplitst in teams A/B en mijn team moet volgende week gewoon elke dag naar kantoor komen. Dan zeg je toch niet zo gemakkelijk nee. Terwijl als de overheid nu gewoon leiderschap neemt en voor bepaalde sectoren thuiswerken verplicht, wordt het ook veel concreter ingevuld. Nu doet iedereen maar wat en werkgevers die het onzin vinden, laten hun personeel gewoon komen. En ga daar maar eens tegenein.
Wat dat betreft mis ik toch wel leiderschap en is het allemaal erg vrijblijvend.![]()
Het niet testen (of alleen wanneer het wel nodig is) maakt de cijfers over het aantal besmettingen iig al waardeloos.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:07 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Het testen heeft lang niet altijd meerwaarde. Dan kun je het beter bewaren voor de gevallen waarin het wel nodig is.![]()
Het ECDC heest de criteria gesteld. Dus de meeste EU landen zullen dezelfde stappen door zijn gegaan.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:08 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar dat is natuurlijk niet alleen het geval in Nederland... sinds het begin lees ik ook al in andere landen dat er niet zoveel getest word.![]()
De eerste gevallen uit Italië werden pas vlak na carnaval ontdekt.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:01 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Bizar of verstandig? Hadden ze in Nederland ook moeten doen toen de eerste uit Italië kwamen. Maar die hebben lekker carnaval kunnen vieren.
Wijsheid achteraf, maar volgens mij focuste iedereen hier zich toen ook op de Duits gevallen en had weinig oog voor Italiaanse![]()
heywoodu
![]()
Van bijna dood tot olympiër:![]()
In het algemeen wel, maar vaststellen waar het meer/minder aanwezig is kan wel van belang zijn. Dat er in Nederland straks 850 of 1050 bevestigde gevallen zijn is niet echt boeiend nee.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het niet testen (of alleen wanneer het wel nodig is) maakt de cijfers over het aantal besmettingen iig al waardeloos.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval![]()
Maar in Nederland weten Rutte en het RIVM alles beterquote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:09 schreef _I het volgende:
[..]
Het ECDC heest de criteria gesteld. Dus de meeste EU landen zullen dezelfde stappen door zijn gegaan.![]()
Misschien, als het niet anders kan, moet ik ook weer de games uit de kast trekken. Netflix heb ik niet en series downloaden en streamen lukt niet altijd of gaat traag/haperend. Alle sport die ik keek (NBA, wielrennen) is afgelast en de sportschool is ook amper een optie.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Voor mij veranderd er vrijwel niks. Werk altijd al thuis, en genoeg games om jaren mee te vullen
Dan maar gamen misschien."The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Op zich is het wel interessant om te zien hoe kwetsbaar de rijkere landen zijn door al dat gereis. En dat minder rijke landen zich nu tegen ons moeten gaan beschermen.![]()
Of er in Zwitserland en Noorwegen getest wordt en op welke schaal is dus wel interessant.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:08 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar dat is natuurlijk niet alleen het geval in Nederland... sinds het begin lees ik ook al in andere landen dat er niet zoveel getest word.![]()
Rewimo
![]()
Nederduitse/Mevrouw qltel![]()
Dat kun je dan toch bespreken? Als ze moeilijk doen verwijs je naar de maatregelen van het RIVM.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:08 schreef Kalgoorlie het volgende:
Daar ben ik het dus niet helemaal mee eens.
Als ik eerlijk ben, werk ik de komende weken gewoon het liefste thuis. Ik heb immers astma, en behoor dan toch tot een zekere risico groep.
Maar mijn werkgever heeft personeel opgesplitst in teams A/B en mijn team moet volgende week gewoon elke dag naar kantoor komen. Dan zeg je toch niet zo gemakkelijk nee. Terwijl als de overheid nu gewoon leiderschap neemt en voor bepaalde sectoren thuiswerken verplicht, wordt het ook veel concreter ingevuld. Nu doet iedereen maar wat en werkgevers die het onzin vinden, laten hun personeel gewoon komen. En ga daar maar eens tegenein.
Wat dat betreft mis ik toch wel leiderschap en is het allemaal erg vrijblijvend.Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!![]()
Maar als dat zo is moet dus 60 tot 70% vd bevolking ziek worden (en weer beter).quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:05 schreef _I het volgende:
[..]
Zo werkt het ook. Of opsluiten in je huizen en nooit meer naar buiten. Dat is toch geen leven.
En daar is waar de experts dus de twijfel neerleggen mbt of de ziekenhuizen/zorg dit trekken etc.![]()
Italie liep al ver voor op Duitsland met het aantal besmettingen. Maar het RIVM sloeg alle waarschuwingen in de wind vond het zelfs nog een goed idee op 900 studenten naar Noord Italie te sturenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:10 schreef -0- het volgende:
[..]
De eerste gevallen uit Italië werden pas vlak na carnaval ontdekt.
Wijsheid achteraf, maar volgens mij focuste iedereen hier zich toen ook op de Duits gevallen en had weinig oog voor Italiaanse![]()
![]()
Het RIVM heeft die studenten weggestuurd?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:11 schreef chipitovandenbroek het volgende:
[..]
Italie liep al ver voor op Duitsland met het aantal besmettingen. Maar het RIVM sloeg alle waarschuwingen in de wind vond het zelfs nog een goed idee op 900 studenten naar Noord Italie te sturen![]()
![]()
In Zwitserland worden alleen nog risico groepen gestest sinds eerder deze week. Dus die cijfers zeggen eigenlijk niks meer behalve hoeveel nieuwe risico-gevallen ziek zijn.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Of er in Zwitserland en Noorwegen getest wordt en op welke schaal is dus wel interessant.![]()
Nee, het plan is hetzelfde. Er staan dezelfde voorstellen in. Ze kiezen alleen het tijdspad. En onze regering kiest voor een snel scenario. Kinderen naar school, zoveel mogelijk eigen verantwoordelijkheid en lang downplayen.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:10 schreef chipitovandenbroek het volgende:
[..]
Maar in Nederland weten Rutte en het RIVM alles beter
Straks krijg je de leugens dat het virus sneller ging dan gedacht door de experts, dat we niet wisten dat er al zoveel besmettingen waren, dat de incubatietijd langer was dan gedacht, dat kinderen toch besmettelijk bleken en vreemd genoeg blijft het ook langer leven dan gedacht op materialen.
Je kan het nu al uittekenen hoe het zal lopen. En men haalt z'n schouders weer op, gaat weer aan het werk en meandert verder in 't leven.![]()
Gisteravond een fles witte wijn opgeslobberd, kijk ik vanochtend eens goed naar het etiket was het MezzaCorona prodotto in Italia![]()
![]()
Bij het RIVM hadden ALLE alarmbellen af moeten gaan toen China Wuhan in lockdown gezet had.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:11 schreef chipitovandenbroek het volgende:
[..]
Italie liep al ver voor op Duitsland met het aantal besmettingen. Maar het RIVM sloeg alle waarschuwingen in de wind vond het zelfs nog een goed idee op 900 studenten naar Noord Italie te sturen
We hebben 2 maanden voorbereiding gewoon compleet laten liggen. Toen al hadden we honderden beademingsunits moeten aanschaffen, evenals mondkapjes en andere persoonlijke beschermingsmiddelen.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
RIPquote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:13 schreef Snowpea het volgende:
Gisteravond een fles witte wijn opgeslobberd, kijk ik vanochtend eens goed naar het etiket was het MezzaCorona prodotto in Italia![]()
![]()
En ook hier zit gewoon een groot deel eigen verantwoordelijkheid in. Je weet dat je al binnen een risicogroep zit. Je kunt ze nu letterlijk naar het RIVM verwijzen... "Ik behoor tot een van de risicogroepen. Ik kies voor mijn en de gezondheid van anderen... de groeten". Daar hebben ze op het moment volgens mij vrij weinig tegenin te brengenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:08 schreef Kalgoorlie het volgende:
[..]
Daar ben ik het dus niet helemaal mee eens.
Wat dat betreft mis ik toch wel leiderschap en is het allemaal erg vrijblijvend.![]()
Het is in m'n buurtje nu eigenlijk leuker dan daarvoor. Stom eigenlijk.Buren met kinderen verderop die bijna geen pleepapier hadden in huis (omdat ze niet gehamsterd hadden) die gewoon wat rollen van een ander krijgen. Ben zelf net naar de 91-jarige achterburen geweest dat als ze boodschappen nodig hebben bel me maar dan krijg je wat van mij of ga ik voor je halen etc. Ze hadden al meer dat aanbod gehad uit de wijk. Daar word ik dan wel weer echt blij van.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
RIPquote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:13 schreef Snowpea het volgende:
Gisteravond een fles witte wijn opgeslobberd, kijk ik vanochtend eens goed naar het etiket was het MezzaCorona prodotto in Italia
vosss is de naam,
Als je het aantal sterfgevallen als basis neemt en dan ongeveer 3 weken nodig hebt tussen besmet worden en overlijden, en het percentage sterfgevallen is 2% dan weet je dat we met 10 doden gisteren 3 weken geleden (22-02) al op 500 besmettingen zaten.
De eerste besmetting in NL is gemeld op 27-02.![]()
Waar maak je druk om it is just a flu broquote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:14 schreef vosss het volgende:
[..]
Bij het RIVM hadden ALLE alarmbellen af moeten gaan toen China Wuhan in lockdown gezet had.
We hebben 2 maanden voorbereiding gewoon compleet laten liggen. Toen al hadden we honderden beademingsunits moeten aanschaffen, evenals mondkapjes en andere persoonlijke beschermingsmiddelen.![]()
![]()
Ja dit dus.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:14 schreef iBenny het volgende:
[..]
En ook hier zit gewoon een groot deel eigen verantwoordelijkheid in. Je weet dat je al binnen een risicogroep zit. Je kunt ze nu letterlijk naar het RIVM verwijzen... "Ik behoor tot een van de risicogroepen. Ik kies voor mijn en de gezondheid van anderen... de groeten". Daar hebben ze op het moment volgens mij vrij weinig tegenin te brengenAnd so is the past![]()
Dit. Helemaal mee eens.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:14 schreef Greys het volgende:
Het is in m'n buurtje nu eigenlijk leuker dan daarvoor. Stom eigenlijk.Buren met kinderen verderop die bijna geen pleepapier hadden in huis die gewoon wat rollen van een ander krijgen. Ben zelf net naar de 91-jarige achterburen geweest dat als ze boodschappen nodig hebben bel me maar dan krijg je wat van mij of ga ik voor je halen etc. Ze hadden al meer dat aanbod gehad uit de wijk. Daar word ik dan wel weer echt blij van.
De buurtapp is nu ook gewoon drukker met elkaar dan anders![]()
heywoodu
![]()
Wel oppassen daarmee, voor je het weet heb jij het - zonder symptomen - en geef je het doorquote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:14 schreef Greys het volgende:
Het is in m'n buurtje nu eigenlijk leuker dan daarvoor. Stom eigenlijk.Buren met kinderen verderop die bijna geen pleepapier hadden in huis die gewoon wat rollen van een ander krijgen. Ben zelf net naar de 91-jarige achterburen geweest dat als ze boodschappen nodig hebben bel me maar dan krijg je wat van mij of ga ik voor je halen etc. Ze hadden al meer dat aanbod gehad uit de wijk. Daar word ik dan wel weer echt blij van.
Wat niet wegneemt dat het een-actie is, overigens
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Het duurt maanden, zo niet jaren, voordat je op dat punt bent.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:11 schreef Logician2.0 het volgende:
[..]
Maar als dat zo is moet dus 60 tot 70% vd bevolking ziek worden (en weer beter).
En daar is waar de experts dus de twijfel neerleggen mbt of de ziekenhuizen/zorg dit trekken etc.
De ziekenhuizen gaan dit niet trekken. En dat zal ongeveer 2-3 weken duren. Want als de bevolking ziet wat er gebeurt, dan handelen ze wel ineens. Dan neemt de piek snel af en dan gaat alles mondjesmaat weer lopen. Tot er een balans is gevonden.
Zo'n plaatje ziet er mooi uit, maar de werkelijkheid is niet zo vloeiend.![]()
1000+ besmettingen al in Noorwegen. Is ook hard gegaan daar. Vriend van me zat nu in quarantaine daar...Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
heywoodu
![]()
Wat gebeurt er zoal in zo'n buurtapp? Hier echt nooit gehad en het lijkt me ook sterk dat we het ooit krijgenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:15 schreef iBenny het volgende:
[..]
Dit. Helemaal mee eens.
De buurtapp is nu ook gewoon drukker met elkaar dan anders(ook omdat 'de buurt' vooral bestaat uit ongeveer vijf huizen en als er iets nodig is lopen we wel even heen en weer of roepen we de straat over als de ander buiten is
)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
5 MINUTEN GELEDEN
Ronde van Vlaanderen gaat waarschijnlijk niet door
Het is zeer onwaarschijnlijk dat de Ronde van Vlaanderen op 5 april doorgaat. Vanwege de maatregelen tegen het coronavirus zijn alle Vlaamse wielerkoersen tot en met 3 april al geschrapt. De Vlaamse minister van Sport zei vrijdag op het Belgische Radio 1 dat hij denkt dat het onhaalbaar is om de ronde twee dagen later wel door te laten gaan.
"Dat een heel peloton van over de hele wereld enkele dagen na 3 april dan wel in Vlaanderen zou neerstrijken. We moeten verantwoordelijkheidszin tonen", zegt Ben Weyts.
https://nos.nl/liveblog/2(...)gsfestiviteiten.htmlIn Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace![]()
Ik zag hem vanuit mijn huis in z'n eigen achtertuin staan en heb het vanuit m'n eigen tuindeur gezegd op meters afstand.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:15 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wel oppassen daarmee, voor je het weet heb jij het - zonder symptomen - en geef je het door
Wat niet wegneemt dat het een-actie is, overigens
IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
heywoodu
![]()
Begrijpelijk dat het WK alpineskiën bij de junioren daar deze week halverwege toch maar is afgelast, nadat de eerste paar dagen wel gewoon door zijn gegaan.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:16 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
1000+ besmettingen al in Noorwegen. Is ook hard gegaan daar. Vriend van me zat nu in quarantaine daar...Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
En ten opzichte van 22-02 waren we dan gisteren al 5x verdubbeld in aantallen. En dus zouden we nu op 16.000 zitten. Gisteren dus.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:14 schreef Leandra het volgende:
Als je het aantal sterfgevallen als basis neemt en dan ongeveer 3 weken nodig hebt tussen besmet worden en overlijden, en het percentage sterfgevallen is 2% dan weet je dat we met 10 doden gisteren 3 weken geleden (22-02) al op 500 besmettingen zaten.
De eerste besmetting in NL is gemeld op 27-02.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Hier in de buurtapp wordt opgeroepen om vanavond in kleine groepjes door de wijk te gaan patrouilleren om plunderaars en ander geboefte uit de wijk te houdenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:15 schreef iBenny het volgende:
[..]
Dit. Helemaal mee eens.
De buurtapp is nu ook gewoon drukker met elkaar dan anders![]()
![]()
Zometeen komen de belgen weer met cijfers. Ben benieuwd...Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
heywoodu
![]()
quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:17 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik zag hem vanuit mijn huis in z'n eigen achtertuin staan en heb het vanuit m'n eigen tuindeur gezegd op meters afstand.![]()
Mijn bejaarde buurvrouw is een paar dagen geleden naar Brabant vertrokken, eigenwijs kreng dat het is (hele lieve vrouw hoor, maar allejezus eigenwijs). Overbuurvrouw, die enorm veel voor haar doet, is goed boos geworden en weigert haar ook van het station te halen als ze terug komt(en dat is geen kutactie, ze is zelf hartpatiënt en haar man is longpatiënt)
Lief dagboek enzo.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Daarom hadden we een dikke week geleden al op slot moeten gaan. Enkel de noodzakelijke dingen door laten gaan. Indammen en mondjes maat open gooien en zo de besmettingen opvangen. Hier in Zeeland stikt het van de toeristen, in mijn ogen de grootste verspreiders. Maar mogen nog vrolijk en vrij rond tuffen of zelf opsnuiven en thuis verspreiden.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:16 schreef _I het volgende:
[..]
Het duurt maanden, zo niet jaren, voordat je op dat punt bent.
De ziekenhuizen gaan dit niet trekken. En dat zal ongeveer 2-3 weken duren. Want als de bevolking ziet wat er gebeurt, dan handelen ze wel ineens. Dan neemt de piek snel af en dan gaat alles mondjesmaat weer lopen. Tot er een balans is gevonden.
Zo'n plaatje ziet er mooi uit, maar de werkelijkheid is niet zo vloeiend.Narf!![]()
Helemaal eens!quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:14 schreef vosss het volgende:
[..]
Bij het RIVM hadden ALLE alarmbellen af moeten gaan toen China Wuhan in lockdown gezet had.
We hebben 2 maanden voorbereiding gewoon compleet laten liggen. Toen al hadden we honderden beademingsunits moeten aanschaffen, evenals mondkapjes en andere persoonlijke beschermingsmiddelen.
Alleen weet ik niet of ze toen nog te krijgen waren. Wel had gelijk een inventarisatie moeten starten, de sociale maatregelen getroffen moeten worden, zwakkeren beschermt moeten worden en er eerlijk gecommuniceerd moeten worden dat er een kans is dat het hier komt en dat het onbekend is wel effect dat gaat hebben.
Wel dat alle supermarkten bevoorraad zullen blijven, nutsbedrijven zullen blijven lopen en er geld vrijgemaakt kan worden voor steun. business as usual, maar met gepaste waakzaamheid en aanpassingen.![]()
Dat was gisteren al bekend via Sporzaquote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:17 schreef hollandia02 het volgende:
5 MINUTEN GELEDEN
Ronde van Vlaanderen gaat waarschijnlijk niet door
Het is zeer onwaarschijnlijk dat de Ronde van Vlaanderen op 5 april doorgaat. Vanwege de maatregelen tegen het coronavirus zijn alle Vlaamse wielerkoersen tot en met 3 april al geschrapt. De Vlaamse minister van Sport zei vrijdag op het Belgische Radio 1 dat hij denkt dat het onhaalbaar is om de ronde twee dagen later wel door te laten gaan.
"Dat een heel peloton van over de hele wereld enkele dagen na 3 april dan wel in Vlaanderen zou neerstrijken. We moeten verantwoordelijkheidszin tonen", zegt Ben Weyts.
https://nos.nl/liveblog/2(...)gsfestiviteiten.html![]()
Denk dat ze alle informatie wel hebben maar bewust een trade-off maken in de acties en communicatie. Nu breekt er al praktisch paniek uit waardoor mensen aan het hamsteren gaan, kun je je indenken wat er gebeurd als er hard gecommuniceerd wordt dat mensen die (nog) niet ziek zijn ook wellicht besmettelijk zijn en alle scholen etc. dichtgaan.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:13 schreef _I het volgende:
[..]
Nee, het plan is hetzelfde. Er staan dezelfde voorstellen in. Ze kiezen alleen het tijdspad. En onze regering kiest voor een snel scenario. Kinderen naar school, zoveel mogelijk eigen verantwoordelijkheid en lang downplayen.
Straks krijg je de leugens dat het virus sneller ging dan gedacht door de experts, dat we niet wisten dat er al zoveel besmettingen waren, dat de incubatietijd langer was dan gedacht, dat kinderen toch besmettelijk bleken en vreemd genoeg blijft het ook langer leven dan gedacht op materialen.
Je kan het nu al uittekenen hoe het zal lopen. En men haalt z'n schouders weer op, gaat weer aan het werk en meandert verder in 't leven.
In Oostenrijk is ook bewust gekozen om pas na de piek in het wintersportseizoen over te gaan op strengere maatregelen.![]()
Die supermarkten, waar het zo druk is, hoe zorgen die er voor dat er niet meer dan 100 mensen binnen zijn, incl personeel?"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Dat lijkt me volstrekt kansloos. Het gros van de mensen is toch gewoon thuis 's avonds? En de plunderaars kunnen vandaag gewoon zelf weer wec papier kopen hoor.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:18 schreef chipitovandenbroek het volgende:
[..]
Hier in de buurtapp wordt opgeroepen om vanavond in kleine groepjes door de wijk te gaan patrouilleren om plunderaars en ander geboefte de wijk uit te houden
Ik denk niet dat de civilisatie zo snel zal vervallen in totale anarchie.
Maar leuk dan men gezamenlijk door de buurt loopt. Mekaar lekker aansteken.
vosss is de naam,
Het begon met een "Is iedereen oke?". Kwamen toen wat verhalen los. Vervolgens ook over boodschappen, ed. Nu is er al afgesproken dat mocht iemand wat nodig hebben, wat om redenX niet voor handen is, een ander dat aan kan bieden. Wordt een beetje gegeind over een videocall-buurtfeestje vanuit eigen huizen.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:16 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wat gebeurt er zoal in zo'n buurtapp? Hier echt nooit gehad en het lijkt me ook sterk dat we het ooit krijgen(ook omdat 'de buurt' vooral bestaat uit ongeveer vijf huizen en als er iets nodig is lopen we wel even heen en weer of roepen we de straat over als de ander buiten is
)
![]()
Jep, dat krijg je ervan als je nog steeds met mexicaansegriep-maatstaven denkt... dit is andere koek.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:14 schreef vosss het volgende:
[..]
We hebben 2 maanden voorbereiding gewoon compleet laten liggen. Toen al hadden we honderden beademingsunits moeten aanschaffen, evenals mondkapjes en andere persoonlijke beschermingsmiddelen.As above, so below.![]()
Klopt, maar dat is wereldwijd zo.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het niet testen (of alleen wanneer het wel nodig is) maakt de cijfers over het aantal besmettingen iig al waardeloos.Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Zo ff webcammen met de buurvrouw nu de kids zich lekker buiten aan het uitrazen zijnquote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:20 schreef iBenny het volgende:
[..]
Het begon met een "Is iedereen oke?". Kwamen toen wat verhalen los. Vervolgens ook over boodschappen, ed. Nu is er al afgesproken dat mocht iemand wat nodig hebben, wat om redenX niet voor handen is, een ander dat aan kan bieden. Wordt een beetje gegeind over een videocall-buurtfeestje vanuit eigen huizen.![]()
![]()
Nah, drie weken geleden al. Dan hadden we het aangekund. 3 weken eerder handelen scheelt 96% van de gevallen.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:18 schreef Sickert het volgende:
[..]
Daarom hadden we een dikke week geleden al op slot moeten gaan. Enkel de noodzakelijke dingen door laten gaan. Indammen en mondjes maat open gooien en zo de besmettingen opvangen. Hier in Zeeland stikt het van de toeristen, in mijn ogen de grootste verspreiders. Maar mogen nog vrolijk en vrij rond tuffen of zelf opsnuiven en thuis verspreiden.![]()
Dafuqquote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:18 schreef chipitovandenbroek het volgende:
[..]
Hier in de buurtapp wordt opgeroepen om vanavond in kleine groepjes door de wijk te gaan patrouilleren om plunderaars en ander geboefte uit de wijk te houden?!
Waar is dat dan?![]()
Kan wel zijn dat die 3 weken die ik als basis neem tussen besmetting en overlijden korter is, en dat het slechts 2 weken is, ook dan betekent het nog dat we 28-02 al 500 besmettingen hadden, en niet de 2 die officieel het getal van 28-02 zijn.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:17 schreef vosss het volgende:
[..]
En ten opzichte van 22-02 waren we dan gisteren al 5x verdubbeld in aantallen. En dus zouden we nu op 16.000 zitten. Gisteren dus.![]()
Had wel op europees niveau gemoeten. Anders ga jij dicht, lijkt alles veilig voor een maand, ga je weer open en dan gaat het opeens in Duitsland los. Dan moet je weer dicht.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:21 schreef _I het volgende:
[..]
Nah, drie weken geleden al. Dan hadden we het aangekund. 3 weken eerder handelen scheelt 96% van de gevallen.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Supermarkten zijn niet aangemerkt als zijnde "evenementen/bijeenkomsten" neem ik aan.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:19 schreef capricia het volgende:
Die supermarkten, waar het zo druk is, hoe zorgen die er voor dat er niet meer dan 100 mensen binnen zijn, incl personeel?
Geen idee overigens waarom niet, want bijvoorbeeld kerkdiensten met meer dan 100 man mogen ook niet meer. Daar zit je natuurlijk wel dichter op elkaar dan in de supermarkt maar toch.
Wanneer verwachten jullie verdere maatregelen van de overheid en welke precies?
Zelf denk ik dat zondagavond persco gehouden gaat worden waarbij men alsnog alle scholen sluit tot minimaal 15 april.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Tuurlijk. Als je dit in januari had gedaan, was er na 3 dagen hamsteren de rust weder gekeerd. Nu blijft de paniek hangen, want elke dag zullen er opschalingen komen. Bij ons, of om ons heen.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:19 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Denk dat ze alle informatie wel hebben maar bewust een trade-off maken in de acties en communicatie. Nu breekt er al praktisch paniek uit waardoor mensen aan het hamsteren gaan, kun je je indenken wat er gebeurd als er hard gecommuniceerd wordt dat mensen die (nog) niet ziek zijn ook wellicht besmettelijk zijn en alle scholen etc. dichtgaan.
In Oostenrijk is ook bewust gekozen om pas na de piek in het wintersportseizoen over te gaan op strengere maatregelen.![]()
Okay, dat is mooi dan is het verschil tussen NL en Noorwegen en Zwitserland dus niet extra groot doordat er hier veel minder getest wordt.quote:![]()
Op CNN die Amerikaanse mevrouw die in Italië woont die zit te huilen omdat ze daar elke dag zulk slecht nieuws krijgen. Krijg er wel echt een brok van in m'n keel. De kinderen vinden het enig zegt ze omdat ze elke dag thuis zijn en elke dag cake bakken maar de ouders zitten er doorheen geestelijk met alle slechte cijfers en angst.
En ze smeekt nog net niet of iedereen zich ajb aan de richtlijnen wil houden. Dat laatste is vooral erg belangrijk denk ik als je ziet hoeveel mensen er hier allemaal nog gewoon overal door elkaar hollen.IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Klopt.quote:In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jij begrijpt het punt nog stééds niet? Het gaat er niet om dát mensen ziek worden of dát ze dood gaan, het gaat er om dat ze het allemaal tegelijk worden door de enorme besmettelijkheid van het virus. Als gevolg kunnen ‘gezonde’ mensen met complicaties ook niet of te laat geholpen worden, evenals mensen met andere oorzaken voor verzorging (die gaan ook gewoon door).quote:Op zaterdag 14 maart 2020 10:57 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Dat is dus een enorme marge. Dat komt omdat veel van de slachtoffers meerdere ziektes hadden.
Als jij over een week het aan je hart krijgt of valt tegen de rand van de badkuip met je hoofd heb je een heel erg groot probleem als het zo doorgaat. En wat denk je van politie, brandweer, gas, water, elektriciteit bij grote aantallen zieken? Zijn achter de schermen altijd nog mensen die de problemen daarmee moeten oplossen.
Het is niet omdat veel dingen in Nederland goed geregeld zijn dat ze ook onfeilbaar zijn bij bijzondere voorvallen. Heel het land lijkt wel gebrainwashed dat niks ooit mis kan gaan. Lekker naief
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 14-03-2020 11:26:34 ]![]()
Plunderaars? Heb ik wat gemist?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:18 schreef chipitovandenbroek het volgende:
[..]
Hier in de buurtapp wordt opgeroepen om vanavond in kleine groepjes door de wijk te gaan patrouilleren om plunderaars en ander geboefte uit de wijk te houden![]()
Nee joh maar in Nederland weten we alles beter met onze 1.000 ic beddenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:23 schreef Greys het volgende:
Op CNN die Amerikaanse mevrouw die in Italië woont die zit te huilen omdat ze daar elke dag zulk slecht nieuws krijgen. Krijg er wel echt een brok van in m'n keel. De kinderen vinden het enig zegt ze omdat ze elke dag thuis zijn en elke dag cake bakken maar de ouders zitten er doorheen geestelijk met alle slechte cijfers en angst.
En ze smeekt nog net niet of iedereen zich ajb aan de richtlijnen wil houden. Dat laatste is vooral erg belangrijk denk ik als je ziet hoeveel mensen er hier allemaal nog gewoon overal door elkaar hollen.![]()
![]()
Mijn neefje stuurde me een screenshot met zijn ouders. Of hij ze van het vliegveld wil halen ipv F. die het zou doen, want ze zijn ziek en willen F. niet aansteken want als die ziek wordt, dan gaat zijn vrouw hun de schuld geven.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:18 schreef heywoodu het volgende:
[..]![]()
Mijn bejaarde buurvrouw is een paar dagen geleden naar Brabant vertrokken, eigenwijs kreng dat het is (hele lieve vrouw hoor, maar allejezus eigenwijs). Overbuurvrouw, die enorm veel voor haar doet, is goed boos geworden en weigert haar ook van het station te halen als ze terug komt(en dat is geen kutactie, ze is zelf hartpatiënt en haar man is longpatiënt)
Lief dagboek enzo.
Dus neefje heel droog “Je wil je kennis niet aansteken maar je kind wel?Bedankt hè.
“
![]()
In België zijn alle cafes vanaf vandaag gesloten; dus veel mensen gingen gisteren maar naar de cafes toequote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:23 schreef Greys het volgende:
En ze smeekt nog net niet of iedereen zich ajb aan de richtlijnen wil houden. Dat laatste is vooral erg belangrijk denk ik als je ziet hoeveel mensen er hier allemaal nog gewoon overal door elkaar hollen.![]()
![]()
Exact. Of je gaat als een cowboy solo, of je doet het als EU. Dan wacht je op elkaar en neem je samen beslissingen. Als elke dag telt is dat funest. Maar als de economie opgaat krabbelen, wat best snel gaat na een virus, dan is er geen land meer dat met je wil handelen.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:22 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Had wel op europees niveau gemoeten. Anders ga jij dicht, lijkt alles veilig voor een maand, ga je weer open en dan gaat het opeens in Duitsland los. Dan moet je weer dicht.
En je moet ook maar alle middelen in huis hebben om je te kunnen isoleren. Plus dat je paniek creëert in andere landen, ben ik bang.![]()
Preventief bedoelen ze natuurlijkquote:
Maar hier in de Haagse regio gaat er al hard aan toe in en rond de supermarkten![]()
Hagenezen he![]()
![]()
BE:
97 patiënten zijn gehospitaliseerd, van wie 24 op intensieve zorgen. 22 patiënten worden beademd. Vier personen zijn overleden. Het gaat om patiënten van 73, 80, 86 en 90 jaar oud.![]()
Ik ook ja, mensen die meteen eenzaam en depri zijn van een tijdje thuiszitten.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 10:55 schreef kapiteintje het volgende:
Verbaas me over de hoeveelheid mensen die er zo’n enorme moeite mee hebben om een week afstand van anderen te houden.Koel en donker bewaren![]()
Het is vechten tegen de bierkaai.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:24 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Jij begrijpt het punt nog stééds niet? Het gaat er niet om dát mensen ziek worden of dát ze dood gaan, het gaat er om dat ze het allemaal tegelijk worden door de enorme besmettelijkheid van het virus. Als gevolg kunnen ‘gezonde’ mensen met complicaties ook niet of te laat geholpen worden, evenals mensen met andere oorzaken voor verzorging (die gaan ook gewoon door). Als jij over een week het aan je hart krijgt of valt tegen de rand van de badkuip met je hoofd heb je een heel erg groot probleem als het zo doorgaat. En wat denk je van politie, brandweer, gas, water, elektriciteit bij grote aantallen zieken? Zijn achter de schermen altijd nog mensen die de problemen daarmee moeten oplossen.
Sommigen weigeren het te zien😔![]()
Net een Belg op de radio: gemiddeld drink ik 1 pintje per dag, nu gaan we 21 dagen dicht dus ik heb er nu 21 op.😂quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:25 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
In België zijn alle cafes vanaf vandaag gesloten; dus veel mensen gingen gisteren maar naar de cafes toe![]()
Ik zou graag wat foto's of nieuwsberichten daarvan willen zien. Want je verhalen zijn een stukje extremer dan ik elders tegen kom.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:26 schreef chipitovandenbroek het volgende:
[..]
Preventief bedoelen ze natuurlijk
Maar hier in de Haagse regio gaat er al hard aan toe in en rond de supermarkten![]()
Hagenezen he"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ook benieuwd naar.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:28 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Hoe is het vandaag met de slag om de albert heijn?Koel en donker bewaren![]()
Nu in het liveblog van de NOS...:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een week geleden was eenzelfde aanpak geplaatst en deed iedereen er nog lacherig over:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit: sorry, beetje grote afbeeldingen![]()
Wat is dat voor sneue wijkquote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:18 schreef chipitovandenbroek het volgende:
[..]
Hier in de buurtapp wordt opgeroepen om vanavond in kleine groepjes door de wijk te gaan patrouilleren om plunderaars en ander geboefte uit de wijk te houden![]()
![]()
Ik ben benieuwt hoe het vandaag er aan toe gaat bij de supermarkten..quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:26 schreef chipitovandenbroek het volgende:
[..]
Hagenezen he
Nog een groter gekkenhuis vermoed ik![]()
Ja man je zou er bijna depri van worden 2 weken lang geen selfie kunnen maken in een fancy restaurant of nachtclub in je blote reetquote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:27 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ik ook ja, mensen die meteen eenzaam en depri zijn van een tijdje thuiszitten.![]()
Wat een generatie![]()
![]()
Mee eens dat het niet altijd meerwaarde heeft. Maar nu lijkt het alsof het met de besmettingen wel mee valt en dat is natuurlijk niet zo. En daarom nemen veel mensen het niet serieus en houden dan bv niet genoeg afstand, of gaan wel werken met verkoudheid etc.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:07 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Het testen heeft lang niet altijd meerwaarde. Dan kun je het beter bewaren voor de gevallen waarin het wel nodig is.
Geef dan tenminste aan dat het aantal besmettingen wss veel hoger is zodat mensen zich hopelijk wat bewuster worden. Maar goed, snap aan de ene kant wel dat men niet te veel paniek wil veroorzaken (zie het hamsteren) maar indenk dat er nog te veel mensen het downplayen en niet hun gezond verstand gebruiken. Al lijkt dat hier op fok wel mee te vallen de laatste dagen, it’s just a flu bro hoor je al stukken minder.![]()
Hier in Rdam ook..quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:26 schreef chipitovandenbroek het volgende:
[..]
Hagenezen he![]()
Alles is altijd een stukje extremer in de Haagse regioquote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zou graag wat foto's of nieuwsberichten daarvan willen zien. Want je verhalen zijn een stukje extremer dan ik elders tegen kom.![]()
![]()
idd die cijfers zeggen niet zoveel.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:24 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Het is maar wat je meevallen noemt.
De daadwerkelijke cijfers liggen namelijk tig keer hoger.![]()
Mijn onderbuik zegt dat Italie cijfers van jonge mensen achter moet houden.
Als mensen onder de 50 overleven, maar wel 3-6 weken IC zorg nodig hebben, dan zal je bij triage ook jonge mensen moeten afwijzen. Gewoon omdat alle bedden al vol liggen met andere jongen mensen.
Dan krijg je alsnog een spaanse griep scenario, waarbij gezonde mensen in hun piekjaren komen te overlijden, omdat juist zij langer zorg nodig hebben. Die cijfers zie je pas vlak na code zwart, als het al te laat is. Zeg maar waar Italie nu is.![]()
Precies dit maakt dat hele RIVM incapabel. Die 900 hadden er nooit heen gemogen en alles wat er terug kwam naar Nederland uit Italië had voor die gasten naar Italië gingen al 2 weken in quarantaine gemoeten.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:11 schreef chipitovandenbroek het volgende:
[..]
Italie liep al ver voor op Duitsland met het aantal besmettingen. Maar het RIVM sloeg alle waarschuwingen in de wind vond het zelfs nog een goed idee op 900 studenten naar Noord Italie te sturenNarf!![]()
Net in de aldi bij Rijswijk geweest maar valt allemaal wel mee hier. Patentbloem en rijst etc is wel allemaal op al maar ja. Kon gewoon bier en tomaat en melk etc nog kopen.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:29 schreef Markesh het volgende:
[..]
Ik ben benieuwt hoe het vandaag er aan toe gaat bij de supermarkten..
Nog een groter gekkenhuis vermoed ik![]()
Ik hou wel van die Belgen. Gewoon lekker in hun eigen taal zo veel mogelijkquote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:26 schreef asco het volgende:
BE:
97 patiënten zijn gehospitaliseerd, van wie 24 op intensieve zorgen. 22 patiënten worden beademd. Vier personen zijn overleden. Het gaat om patiënten van 73, 80, 86 en 90 jaar oud.![]()
=edit=
22,7% van de mensen die in het ziekenhuis liggen liggen dus aan de beademing aldaar.
vosss is de naam,
Niet. Er is geen controle.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:19 schreef capricia het volgende:
Die supermarkten, waar het zo druk is, hoe zorgen die er voor dat er niet meer dan 100 mensen binnen zijn, incl personeel?Groot fan van User Wotte![]()
quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:28 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Hoe is het vandaag met de slag om de albert heijn?![]()
Hier in Scheveningen is het sinds het praatje van Rutte op donderdagmiddag een compleet gekkenhuis in de supermarkten. Ga zo nog even naar de Jumbo kijken of ze nog wat flessen MezzaCorona hebben. Die koopt toch niemand dus kan ik een voorraadje inslaan.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zou graag wat foto's of nieuwsberichten daarvan willen zien. Want je verhalen zijn een stukje extremer dan ik elders tegen kom.![]()
![]()
quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:28 schreef iBenny het volgende:
Nu in het liveblog van de NOS...:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een week geleden was eenzelfde aanpak geplaatst en deed iedereen er nog lacherig over:Beide zeilen hebben ook niet zo veel nut. Vooral die in de cafetaria is grappigSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit: sorry, beetje grote afbeeldingen![]()
Ik heb daar gelukkig toch al niet zo'n moeite mee. En we hebben tegenwoordig telefoon, app, FaceTime , Skype, mail dus valt genoeg te communiceren.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:27 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ik ook ja, mensen die meteen eenzaam en depri zijn van een tijdje thuiszitten.
De komende tijd beperk ik al het fysieke sociale contact tot het absolute minimum.![]()
heywoodu
![]()
Vandaag of morgen gaat 'niet-China' overigens over China heen.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Buurtapp. Over het algemeen met name bevolkt door midlifers en boomers die graag het idee hebben wat voor te stellen.quote:"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Las dat dat al zo was tochquote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:33 schreef heywoodu het volgende:
Vandaag of morgen gaat 'niet-China' overigens over China heen.![]()
heywoodu
![]()
145k totaal ongeveer nu, China iets meer dan 80k, niet dusquote:
Zal vandaag al zijnquote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:34 schreef heywoodu het volgende:
[..]
145k totaal ongeveer nu, China iets meer dan 80k, niet dus![]()
![]()
Een echte fokker heeft overal verstand van.quote:Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
heywoodu
![]()
Dan moet het nog wel een stuk meer zijn weer dan gisteren, want gisterochtend stond het totaal nog op 135kquote:
quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:35 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Een echte fokker heeft overal verstand van.
vosss is de naam,
Waarom heb je die indruk? Een Italiaanse overheid kan zulke cijfers echt niet achterhouden in de hedendaagse open Westerse samenleving. En waarom denk je dat er veel jongeren op de IC terecht komen?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:30 schreef _I het volgende:
Mijn onderbuik zegt dat Italie cijfers van jonge mensen achter moet houden.
Als mensen onder de 50 overleven, maar wel 3-6 weken IC zorg nodig hebben, dan zal je bij triage ook jonge mensen moeten afwijzen. Gewoon omdat alle bedden al vol liggen met andere jongen mensen.
Dan krijg je alsnog een spaanse griep scenario, waarbij gezonde mensen in hun piekjaren komen te overlijden, omdat juist zij langer zorg nodig hebben. Die cijfers zie je pas vlak na code zwart, als het al te laat is. Zeg maar waar Italie nu is.
Het corona virus is trouwens niet te vergelijken met de Spaanse griep. Die viel juist de jongere doelgroep aan en hier is dat andersom.Weisst![]()
Dit virus is gewoon door de pensioenfondsen ontwikkeld en losgelaten. Stiekem in China zodat het niet te veel opvalt.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:35 schreef erkel het volgende:
Het corona virus is trouwens niet te vergelijken met de Spaanse griep. Die viel juist de jongere doelgroep aan en hier is dat andersom.
Die zitten straks weer prima met hun dekking.
vosss is de naam,
H1n1 ook.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:35 schreef erkel het volgende:
[..]
Waarom heb je die indruk? Een Italiaanse overheid kan zulke cijfers echt niet achterhouden in de hedendaagse open Westerse samenleving. En waarom denk je dat er veel jongeren op de IC terecht komen?
Het corona virus is trouwens niet te vergelijken met de Spaanse griep. Die viel juist de jongere doelgroep aan en hier is dat andersom.
Maar de jongeren moeten nu wel in het verhaal worden meegenomenn als extra olie op het vuur. De situatie is nog niet ernstig genoeg mensen moeten namelijk ook nog bang worden. Schijnbaar helpt dat![]()
50% van de mensen op de IC had geen onderliggende klachten. Kan natuurlijk alsnog zijn dat ze iets onder de leden hadden wat niet opgemerkt is.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:35 schreef erkel het volgende:
[..]
Waarom heb je die indruk? Een Italiaanse overheid kan zulke cijfers echt niet achterhouden in de hedendaagse open Westerse samenleving. En waarom denk je dat er veel jongeren op de IC terecht komen?
Het gaat niet om de cytokinestorm, maar om het feit dat juist de jongere groep overleeft, na lange zorg. Ouderen mensen overlijden vrij snel, hele jonge mensen merken bijna niets.
Als je bedden gevuld zijn, dan zullen dus juist de mensen sterven die lange IC zorg nodig hebben. Wat niet de ouderen zijn, die waren al afgevallen bij triage en de hele jonge jeugd heeft het niet over. Het is dus pure deductie.![]()
Italië blijft een maffialand met boeven.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:35 schreef erkel het volgende:
[..]
Het corona virus is trouwens niet te vergelijken met de Spaanse griep. Die viel juist de jongere doelgroep aan en hier is dat andersom.![]()
Eigenlijk zijn het niet de superrijken die aan de macht zijn, maar de pensioenfondsen! We zijn er al die jaren gewoon ingetrapt.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:36 schreef vosss het volgende:
[..]
Dit virus is gewoon door de pensioenfondsen ontwikkeld en losgelaten. Stiekem in China zodat het niet te veel opvalt.
Die zitten straks weer prima met hun dekking.Weisst![]()
Mooi woord voor galgje.quote:Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Exact! Want die groep moet zich ook realiseren dat er echt stappen genomen moeten worden, wil je niet in een volledige lockdown eindigen.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:37 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
H1n1 ook.
Maar de jongeren moeten nu wel in het verhaal worden meegenomenn als extra olie op het vuur. De situatie is nog niet ernstig genoeg mensen moeten namelijk ook nog bang worden. Schijnbaar helpt dat
Lees de Italiaanse kranten en oproepen.![]()
Ja.quote:
Deze taferelen verwacht ik niet voor eind komende week in de Nederlandse supermarkten, dus geen reden tot zorg of paniek
vosss is de naam,
Brad Pitt komt normaliter niet in de Appie in Den Haag.quote:In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Het is dweilen met de kraan open hier soms. Houd het gewoon bij de cijfers en de realiteit, ipv elk (onnozel) verhaal te geloven denk ik dan.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:37 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
H1n1 ook.
Maar de jongeren moeten nu wel in het verhaal worden meegenomenn als extra olie op het vuur. De situatie is nog niet ernstig genoeg mensen moeten namelijk ook nog bang worden. Schijnbaar helpt datWeisst![]()
hij heeft toch een huis in amsterdam? dus zou wel kunnen dat ie gaat shoppen in DH.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:41 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Brad Pitt komt normaliter niet in de Appie in Den Haag.![]()
Op zich juist. Maar op de manier waar op een virus zich kan verspreiden kan het je wel wat leren. Rond WO1 waren veel mensen betrokken uit diverse landen die weer naar huis gingen. Reisverboden met mensen vanuit China hadden door de Chinese regering al veel eerder gekund om maar wat te noemen. Die wisten als in het begin van dit jaar wat er aan de hand was heb ik begrepen. En de overheid van deze samenleving houd wel degelijk informatie achter helaas.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:35 schreef erkel het volgende:
[..]
Het corona virus is trouwens niet te vergelijken met de Spaanse griep. Die viel juist de jongere doelgroep aan en hier is dat andersom.Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Bang maken is een mogelijkheid. Gelet op hoe de supermarkten nu zuchten hebben we in mijn ogen mensen al lang genoeg,bang genoeg gemaakt. Dit vertroebelt alleen maar de gezonde geest. Je ziet wat er gebeurt. Het onschuldige toiletpapier moet het ontgelden.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:39 schreef _I het volgende:
[..]
Exact! Want die groep moet zich ook realiseren dat er echt stappen genomen moeten worden, wil je niet in een volledige lockdown eindigen.
Lees de Italiaanse kranten en oproepen.![]()
Het is juist een onderduikconclusie na 2 maanden elke dag de cijfers, feiten, onderzoeken en nieuwsberichten te volgen.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:41 schreef erkel het volgende:
[..]
Eigenlijk zijn het niet de superrijken die aan de macht zijn, maar de pensioenfondsen! We zijn er al die jaren gewoon ingetrapt.
[..]
Het is dweilen met de kraan open hier soms. Houd het gewoon bij de cijfers en de realiteit, ipv elk (onnozel) verhaal te geloven denk ik dan.
dus..![]()
Mijn moeder komt net terug van een AH in Brabant. Niks aan de hand qua hamster-taferelen, alles gewoon ruim in voorraad. Wel een contrast tov de situatie in Utrecht gisteren![]()
Zullen we dit hier binnenkort ook mee gaan maken, uitgestorven straten en steden?https://www.skylinewebcam(...)no/duomo-milano.html![]()
8 besmet. 1 dood.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 10:53 schreef chipitovandenbroek het volgende:
Nederland heeft ook al Suriname besmet met onze lakse houding![]()
Marokko laat geen vliegtuigen vanuit Nederland meer toe uit vrees voor het coronavirus. Ook worden vluchten vanuit Marokko naar Nederland tijdelijk opgeschort, meldden de autoriteiten vanochtend.
Diezelfde maatregelen gelden ook voor België, Duitsland, Portugal, China, Spanje, Italië, Frankrijk en Algerije. Wanneer het vliegverkeer wordt hervat, is niet bekendgemaakt.
In Marokko zijn acht mensen besmet met het nieuwe coronavirus. Er is één dode gemeld.
Bron AD
Iran deel 2 komt eraan.Haters everywhere but I don't really care.![]()
Bron?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:43 schreef kurk_droog het volgende:
Den haag is helemaal niet anders dan andere steden. Ook in Utrecht en Amsterdam zie je mongolen ineens de supermarkt roven. Doe gewoon normaal![]()
Shhhhhht...quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:42 schreef Blik het volgende:
Mijn moeder komt net terug van een AH in Brabant. Niks aan de hand qua hamster-taferelen, alles gewoon ruim in voorraad. Wel een contrast tov de situatie in Utrecht gisteren
Straks komen ze allemaal deze kant op.
Hebben we straks geen WC papier meer.![]()
De AGF (Aardapppel, groente en fruit) in mijn supermarkt normaal tussen de 3000 en 3400, nu gisteren 5100.In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Hier nu net als in Nederland helemaal vol met hamsterloserszou eigenlijk naar de supermarkt moeten gaan om ze uit te lachen.
Sinds gisternacht overigens alle winkels muv apotheken en supermarkten gesloten voor twee weken. Noodtoestand tot zeker 13 april. Iedereen die kan moet thuiswerken. Quarantaineplicht voor mensen met ziekteverschijnselen en die nog niet negatief getest zijn. Negeren is sowieso een boete van 2500 euro (gemiddeld maandloon is 350-400 euro) en max 2 jaar gevangenisstraf. Ook de tweede dode inmiddels."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Waar is dat?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:44 schreef Pumpalov het volgende:
Hier nu net als in Nederland helemaal vol met hamsterloserszou eigenlijk naar de supermarkt moeten gaan om ze uit te lachen.
Sinds gisternacht overigens alle winkels muv apotheken en supermarkten gesloten voor twee weken. Noodtoestand tot zeker 13 april. Iedereen die kan moet thuiswerken. Quarantaineplicht voor mensen met ziekteverschijnselen en die nog niet negatief getest zijn. Negeren is sowieso een boete van 2500 euro (gemiddeld maandloon is 350-400 euro) en max 2 jaar gevangenisstraf. Ook de tweede dode inmiddels.![]()
Maar dat slaat ook nergens op en is contraproductief. Mensen de juiste informatie geven, waar ze misschien bang van worden is niet per definitie verkeerd.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:42 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Bang maken is een mogelijkheid. Gelet op hoe de supermarkten nu zuchten hebben we in mijn ogen mensen al lang genoeg,bang genoeg gemaakt. Dit vertroebelt alleen maar de gezonde geest. Je ziet wat er gebeurt. Het onschuldige toiletpapier moet het ontgelden.
Welke idioot gaat er nu in een supermarkt in de rij staan met 100 mensen. Exact het tegenovergestelde van wat er gevraagd is.
Zeker weten dat wij hier die oproepen ook krijgen over een week. Maar soit. Mijn angsten zijn al een paar weken geleden voorbij gegaan. Zal het loslaten.![]()
Onderbuik inderdaad. Geen feit. We kunnen er verder ook helemaal niks mee. Of moeten we voetbalposters in de IC ophangen?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:42 schreef _I het volgende:
[..]
Het is juist een onderduikconclusie na 2 maanden elke dag de cijfers, feiten, onderzoeken en nieuwsberichten te volgen.
dus..
Wel fijn dat je dat toch even aangeeft.
[ Bericht 37% gewijzigd door #ANONIEM op 14-03-2020 11:45:34 ]![]()
heywoodu
![]()
Het vervelende met dat hamsteren is dat het in principe helemaal niet nodig is. Maar áls ineens wel de halve wereld gaat hamsteren als een dolle, zit je straks wel te kijken als jij dat niet gedaan hebt
Oetlullen.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Goeie maatregelen en straffen ditquote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:44 schreef Pumpalov het volgende:
Sinds gisternacht overigens alle winkels muv apotheken en supermarkten gesloten voor twee weken. Noodtoestand tot zeker 13 april. Iedereen die kan moet thuiswerken. Quarantaineplicht voor mensen met ziekteverschijnselen en die nog niet negatief getest zijn. Negeren is sowieso een boete van 2500 euro (gemiddeld maandloon is 350-400 euro) en max 2 jaar gevangenisstraf. Ook de tweede dode inmiddels.
Waar zat je alweer, Bulgarije of die kanten toch?
vosss is de naam,
Ok.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:38 schreef quirina het volgende:
[..]
Italië blijft een maffialand met boeven."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Corona is totaal niet te vergelijken met de Spaanse griep momenteel. De Spaanse griep eiste een groot aantal slachtoffers onder jonge volwassen ZONDER medische issues (en kinderen tot 5 jaar). Bovendien: 20-100 miljoen doden is 1,3-6,7 % van de TOTALE wereldbevolking in die tijd.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 10:57 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Heb je trouwens een bron voor je suggestie dat die 10 mensen anders binnen een maand ook dood zouden zijn gegaan?"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.![]()
Self fulfilling is dat inderdaad. Driewerf houzee voor de nuchtere hollandersquote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:45 schreef heywoodu het volgende:
Het vervelende met dat hamsteren is dat het in principe helemaal niet nodig is. Maar áls ineens wel de halve wereld gaat hamsteren als een dolle, zit je straks wel te kijken als jij dat niet gedaan hebt
Oetlullen.![]()
![]()
Gewoon meer vers eten, dat kan maar in beperkte mate gehamsterd wordenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:45 schreef heywoodu het volgende:
Oetlullen.![]()
![]()
Ik wil naar buiten, ben trots op mijzelf dat ik aan jullie denk en met mijn lichte verkoudheidsklachten thuis blijf ook al kost mij dat echt moeite.![]()
Turken doen dat met water, toch.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:44 schreef polderturk het volgende:
[..]
Shhhhhht...
Straks komen ze allemaal deze kant op.
Hebben we straks geen WC papier meer.![]()
Dus dat maar waarschijnlijk moet de NOS er eerst over berichten voor dat het voor waar wordt aangenomenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:43 schreef kurk_droog het volgende:
Den haag is helemaal niet anders dan andere steden. Ook in Utrecht en Amsterdam zie je mongolen ineens de supermarkt roven. Doe gewoon normaal![]()
Nieuws uit eerste bron accepteert men hier niet![]()
![]()
Die beelden van die "Aldi in Haarlem" zijn iig fake, want dat is een Duitse Aldi en de beelden zijn uit 2011 toen die Aldi en superaanbieding had qua elektronica.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik doelde meer op de knokpartijen die beschreven worden in de supermarkten. Daar zou ik graag iets meer bron van willen zien.
https://www.bellingcat.co(...)e-haarlem-aldi-hoax/![]()
Nou, de mensen die denken dat het allemaal wel mee valt en gewoon in groepen lekker tegendraads blijven zijn, mogen best wel geattendeerd worden op het feit wat ze in de IC's gaan meemaken.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:45 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Onderbuik inderdaad. Geen feit. We kunnen er verder ook helemaal niks mee. Of moeten we voetbalposters in de IC ophangen?
Wel fijn dat je dat toch even aangeeft.
Dus nee, posters in de IC niet, posters vanuit de IC in bushokjes, tja, why not. We doen het ook op sigaretten.![]()
Dus een onderbuikgevoel. Duidelijk.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:42 schreef _I het volgende:
[..]
Het is juist een onderduikconclusie na 2 maanden elke dag de cijfers, feiten, onderzoeken en nieuwsberichten te volgen.
dus..Weisst![]()
Zeg dan even waar sneu figuur.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:44 schreef Pumpalov het volgende:
Haters everywhere but I don't really care.![]()
Echt he... maar de supermarkt eigenaren hangen ook geen bordje op dat er niet gehamsterd hoeft te worden omdat ze gewoon open zullen blijven als iedereen normaal blijft doen..quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:45 schreef heywoodu het volgende:
Oetlullen.Narf!![]()
Iedereen met een beetje verstand had dit allang zien aankomen en heeft vorige week al op z'n dooie gemakje genoeg boodschappen gedaan.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:45 schreef heywoodu het volgende:
Oetlullen."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Ik vind trouwens niet dat het daar over gaat. Het gaat erover dat de regering weet dat bepaalde mensen 10 tot 15% risico lopen te sterven als ze besmet raken. En ze weten welke mensen dat zijn. Als ze niet alles in het werk stellen om die mensen te beschermen, en die mensen sterven, dan moeten wat mij betreft de verantwoordelijken aangeklaagd worden wegens dood door schuld.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:24 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Jij begrijpt het punt nog stééds niet? Het gaat er niet om dát mensen ziek worden of dát ze dood gaan, het gaat er om dat ze het allemaal tegelijk worden door de enorme besmettelijkheid van het virus. Als gevolg kunnen ‘gezonde’ mensen met complicaties ook niet of te laat geholpen worden, evenals mensen met andere oorzaken voor verzorging (die gaan ook gewoon door).
[..]
Dit is een éénmalige situatie, geen jaarlijks griepseizoen. In een aantal landen (Singapore bvb) wordt alles in het werk gesteld om de bevolking te beschermen, overheden die minder doen moeten verantwoordelijk gehouden worden voor de slachtoffers die er vallen.are we infinite or am I alone![]()
heywoodu
![]()
Die heeft dus vorige week gehamsterd, dat is ook hamsteren.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:47 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Iedereen met een beetje verstand had dit allang zien aankomen en heeft vorige week al op z'n dooie gemakje genoeg boodschappen gedaan.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Dat kun je op diezelfde site zelf constateren.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:43 schreef Markesh het volgende:
Zullen we dit hier binnenkort ook mee gaan maken, uitgestorven straten en steden?https://www.skylinewebcam(...)no/duomo-milano.html
Bijv Marktplein Eindhoven:
https://www.skylinewebcam(...)hoven/eindhoven.html
...dood als een pier.![]()
Je kan ook van alles in de vriezer doen of wecken desnoods. Deden ze in de oorlog ook.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:46 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Gewoon meer vers eten, dat kan maar in beperkte mate gehamsterd worden![]()
Het is veel en veel te vroeg om dit zo stellig te roepen. Dit weet men nog helemaal niet.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:47 schreef crystal_meth het volgende:
Dit is een éénmalige situatie, geen jaarlijks griepseizoen.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Iemand al bloembollen geprobeerd?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:48 schreef quirina het volgende:
[..]
Je kan ook van alles in de vriezer doen of wecken desnoods. Deden ze in de oorlog ook.Haters everywhere but I don't really care.![]()
Ben het hier wel mee eens:
Hamsteren is NIET dom en onnodig. Hoe meer je in huis hebt, hoe minder je de komende tijd naar de supermarkt hoeft. Hoe minder je je in dergelijke publieke ruimtes hoeft te begeven, hoe kleiner de kans op besmetting. Kortom, het past perfect in het plaatje van sociale onthouding.![]()
is gewoon een wereldwijde trend, als supermarkten wel alles hebben zijn ze net bevoorraadquote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:43 schreef kurk_droog het volgende:
En iemand die het even filmt en post?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:41 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Ja hoorde het van een collega. Maar dat soort dingen komt niet groots in het nieuws hè.
Waarschijnlijk om nog meer gekkigheid te voorkomen..![]()
Dan doe je iets meer boodschappen. Haal je 2 of 3 pakjes pasta ipv 1. Hoe ego ben je als je 20 pakken melk gaat halen?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:49 schreef tompsv18 het volgende:
Hamsteren is NIET dom en onnodig. Hoe meer je in huis hebt, hoe minder je de komende tijd naar de supermarkt hoeft. Hoe minder je je in dergelijke publieke ruimtes hoeft te begeven, hoe kleiner de kans op besmetting. Kortom, het past perfect in het plaatje van sociale onthouding.![]()
Bang maken dus. Dat doen we met peuken namelijk ook.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:46 schreef _I het volgende:
[..]
Nou, de mensen die denken dat het allemaal wel mee valt en gewoon in groepen lekker tegendraads blijven zijn, mogen best wel geattendeerd worden op het feit wat ze in de IC's gaan meemaken.
Dus nee, posters in de IC niet, posters vanuit de IC in bushokjes, tja, why not. We doen het ook op sigaretten.
Daar ben ik van begin af aan al op tegen. Die bangmakerij werkt echt alleen maar tegen het belang van ons allen.
Als je dat nu nog niet doorhebt met een blik op de AH dan heb je net zo goed een bord voor je kop als mensen die het niet serieus willen nemen
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 14-03-2020 11:51:00 ]![]()
quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:47 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Iedereen met een beetje verstand had dit allang zien aankomen en heeft vorige week al op z'n dooie gemakje genoeg boodschappen gedaan.![]()
![]()
surrealistische webcam ja..quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:43 schreef Markesh het volgende:
Zullen we dit hier binnenkort ook mee gaan maken, uitgestorven straten en steden?https://www.skylinewebcam(...)no/duomo-milano.html"This is the first day of the rest of your life"![]()
Waar haal je deze bewering nou weer vandaan.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:38 schreef _I het volgende:
[..]
50% van de mensen op de IC had geen onderliggende klachten.![]()
Helemaal niet bekend of dit een eenmalig iets is. Buiten dat hebben mensen ook gewoon hun eigen verantwoordelijkheid.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:47 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ik vind trouwens niet dat het daar over gaat. Het gaat erover dat de regering weet dat bepaalde mensen 10 tot 15% risico lopen te sterven als ze besmet raken. En ze weten welke mensen dat zijn. Als ze niet alles in het werk stellen om die mensen te beschermen, en die mensen sterven, dan moeten wat mij betreft de verantwoordelijken aangeklaagd worden wegens dood door schuld.
Dit is een éénmalige situatie, geen jaarlijks griepseizoen. In een aantal landen (Singapore bvb) wordt alles in het werk gesteld om de bevolking te beschermen, overheden die minder doen moeten verantwoordelijk gehouden worden voor de slachtoffers die er vallen.
Ook hier nog zat oude mensen die op hun gemakje met z'n allen buiten een wijntje aan het drinken zijn.
Sterf dan maar ook."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Ja eens, da's wel erg overdrevenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:49 schreef Cronometer het volgende:
[..]
Dan doe je iets meer boodschappen. Haal je 2 of 3 pakjes pasta ipv 1. Hoe ego ben je als je 20 pakken melk gaat halen?![]()
Informatie uitwisseling tussen overheden is een drama inderdaad. Hopelijk leren ze nadat de piek weer is gaan liggen ervan om sneller onderling te schakelen. Maar dat verwacht ik niet.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:42 schreef Megumi het volgende:
[..]
Op zich juist. Maar op de manier waar op een virus zich kan verspreiden kan het je wel wat leren. Rond WO1 waren veel mensen betrokken uit diverse landen die weer naar huis gingen. Reisverboden met mensen vanuit China hadden door de Chinese regering al veel eerder gekund om maar wat te noemen. Die wisten als in het begin van dit jaar wat er aan de hand was heb ik begrepen. En de overheid van deze samenleving houd wel degelijk informatie achter helaas.Weisst![]()
quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:50 schreef Pumpalov het volgende:
Ook hier nog zat oude mensen die op hun gemakje met z'n allen buiten een wijntje aan het drinken zijn.
Sterf dan maar ook.
vosss is de naam,
Donderdag nog een extra groot pak wc-papier meegenomen. Niks aan de handquote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:47 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Iedereen met een beetje verstand had dit allang zien aankomen en heeft vorige week al op z'n dooie gemakje genoeg boodschappen gedaan.![]()
![]()
Oudere mensen hebben er vaak vrede mee, laat ze.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:50 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Helemaal niet bekend of dit een eenmalig iets is. Buiten dat hebben mensen ook gewoon hun eigen verantwoordelijkheid.
Sterf dan maar ook.![]()
Nee het zit pas aan je handen als je wc papier op is natuurlijk!!!quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Donderdag nog een extra groot pak wc-papier meegenomen. Niks aan de hand![]()
![]()
vosss is de naam,
Iran gaat lekker![]()
Griekenland meldt twee doden door het coronavirus. Het totaal aantal mensen dat is overleden aan het virus loopt daarmee op tot drie.
In Iran is de uitbraak van het virus vele malen groter. Autoriteiten melden zojuist dat in totaal 12729 mensen zijn besmet. Met 79 nieuwe doden in één dag tijd is het totaal aantal mensen dat in Iran is overleden aan het coronavirus opgelopen tot 611. Het land staat na China en Italië op de derde plaats als het gaat om coronabesmettingen.
Wereldwijd raakten al meer dan 145.000 mensen besmet met het virus, dat eind vorig jaar uitbrak in de Chinese provincie Hubei. Meer dan 5000 stierven aan de gevolgen.
Voor de bron fetisjisten onder ons AD![]()
![]()
Maar dat gaat dus niet gebeuren, want we hadden voor de hausse al toegeslagenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:51 schreef vosss het volgende:
[..]
Nee het zit pas aan je handen als je wc papier op is natuurlijk!!!![]()
![]()
![]()
![]()
Rewimo
![]()
Nederduitse/Mevrouw qltel![]()
Morgen zijn er verkiezingen in Bayern. Die gaan door, maar de verkiezingsbijeenkomsten van de partijen zijn afgezegd. Mensen mogen hun eigen pen meenemen om te stemmen(stemmen gaat in DLD simpelweg door een kruisje te zetten op een papiertje - geen voorgeschreven rood potlood
)
quote:Abstand halten zu den Mitbürgern in der Schlange, vor und nach der Stimmabgabe Hände waschen, Nies-Etikette beachten, das sind die einschlägigen Tipps. Wer will, kann seinen eigenen Stift fürs Kreuzchenmachen mitbringen, das hat das Innenministerium erlaubt. Die Behörde empfiehlt auch, Desinfektionsmittel in den Wahllokalen bereitzustellen, vor allem für die Wahlhelfer.Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!![]()
Ik weet nog vroeger, toen hadden we dat gewoon standaard in de kelder staan. Maar deze generatie is van het lenen, geen spaargeld, geen voorraad en dan ben je al ego als je dat gewoon hebtquote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:49 schreef Cronometer het volgende:
[..]
Dan doe je iets meer boodschappen. Haal je 2 of 3 pakjes pasta ipv 1. Hoe ego ben je als je 20 pakken melk gaat halen?Zo weinig mensen hebben ook maar enig idee zo lijkt het, maar wel lekker tieren op anderen
![]()
Normaal eens, en het had ook niet gehoeven als ze dit eerlijk in januari verteld hadden.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:49 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Bang maken dus. Dat doen we met peuken namelijk ook.
Daar ben ik van meet af aan al op tegen. Die bangmakerij werkt echt alleen maar tegen het belang van ons allen. Als je dat nu nog niet doorhebt met een blik op de AH dan heb je net zo goed een bord voor je kop als mensen die het niet serieus willen nemen
Als doktoren aan gaan geven dat ze code zwart aan voelen komen, dan mag die angst best wel vertaald worden naar de burger. Zij zijn de enige die hier verandering in kunnen brengen.
Wat wil je dan doen. Blijven roepen dat het wel mee gaat vallen, als elke arts in Italie moord en rand schreeuwt. Elke dag dat wij als volk beter reageren, scheelt vele procenten in slachtoffers als we code zwart krijgen in (bijna) alle ziekenhuizen. Dat is een kwestie van dagen na een kritiek punt.
Waarom doe jij alsof dat niet kan gebeuren als iedereen laks reageert en elkaar in de nek staat te spugen in een supermarkt.![]()
Oh dacht niet aan een typoquote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:48 schreef _I het volgende:
[..]
Daar begon ik mn eerste zin zelfs mee. Ook ik heb gevoelens.Stond eerst onderduik.
Weisst![]()
Er is een verschil tussen voorraad en hamsteren.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:49 schreef tompsv18 het volgende:
Hamsteren is NIET dom en onnodig. Hoe meer je in huis hebt, hoe minder je de komende tijd naar de supermarkt hoeft. Hoe minder je je in dergelijke publieke ruimtes hoeft te begeven, hoe kleiner de kans op besmetting. Kortom, het past perfect in het plaatje van sociale onthouding.
Ik had het er met mijn zus over. Toen 'vroeger' de supermarkten niet zo lang en veel open waren als tegenwoordig was mijn boodschappenkar ook veel voller dan nu.
Het was normaal dat je zorgde dat je boodschappen voor de hele week in huis had.
Vandaag de dag rent iedereen, inclusief ik, iedere dag om een boodschapje naar de super op bijna ieder willekeurig tijdstip.![]()
Ok boomer hier wel op z'n plaatsquote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:52 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Ik weet nog vroeger, toen hadden we dat gewoon standaard in de kelder staan. Maar deze generatie is van het lenen, geen spaargeld, geen voorraad en dan ben je al ego als je dat gewoon hebtZo weinig mensen hebben ook maar enig idee zo lijkt het, maar wel lekker tieren op anderen
![]()
Is in Bulgarije ja. Lees net dat er al vier gearresteerd zijn omdat ze buiten zijn geweest ondanks opgelegde quarantaineplicht.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:46 schreef vosss het volgende:
[..]
Goeie maatregelen en straffen dit
Waar zat je alweer, Bulgarije of die kanten toch?
Cordaat optreden, als het hier tegen eind komende midweek niet ontploft is dan komen we er goed vanaf. Maar even afwachten."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Dat stond hier van de week op een overzicht van alle onderliggende ziektes in een onderzoek. daarvan had de helft geen bekende onderliggende oorzaak.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:50 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Waar haal je deze bewering nou weer vandaan.![]()
Even een stukje ethiek op FOK
Behandeling van patiënt mag niet stoppen bij 80
OPINIEHet coronavirus mag niet medisch-etische kwesties gaan overstijgen zoals het weigeren van 80-plussers op de intensive care, stelt Manon Vanderkaa van seniorenorganisatie KBO-PCOB. Kijk naar de lichamelijke conditie, niet naar de leeftijd.
Manon Vanderkaa 14-03-20, 11:17
2
Het zal je maar gebeuren. Op het hoogtepunt van de coronacrisis zitten de ziekenhuizen vol. Je ziet het leven nog helemaal zitten, maar dan moet je, om welke reden dan ook, met spoed naar de intensive care van een ziekenhuis.
Er wordt niet meer gekeken naar wie de grootste kans heeft, maar naar leeftijd
Maar daar word je geweigerd en krijg je niet de zorg die je op dat moment nodig hebt. Die krijg je niet omdat je simpelweg te oud bent. Dit is geen hoofdstuk uit een sciencefictionverhaal of een schoolboek van 80 jaar geleden. Dit kan realiteit worden als het coronavirus verder om zich heen grijpt. De mogelijkheid werd naar buiten gebracht door de vereniging van ic-artsen. Deze artsen hebben een 'draaiboek pandemie' gemaakt en daarin staat dat ze voor een pijnlijke keuze komen te staan als alle ic-bedden door coronapatiënten bezet worden.
Verder lezen check the link![]()
https://www.ad.nl/opinie/(...)pen-bij-80~a8521f81/![]()
quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:53 schreef erkel het volgende:
[..]
Oh dacht niet aan een typoStond eerst onderduik.
![]()
![]()
Het nieuws in het algemeen denk ik?quote:Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Ik heb er een topic over gemaakt:quote:Op zaterdag 14 maart 2020 10:03 schreef Logician2.0 het volgende:
Ik wou deze toch nog een keer herhalen, omdat ik hier vrij weinig discussie over lees.
[..]
COR / De gok van "herd immunity"Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.![]()
Doe even een linkje dan. Als je niet snapt waarom bronvermelding belangrijk is, dan kun je beter gaan lopen roeptoeteren op feesboekquote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:51 schreef chipitovandenbroek het volgende:
Iran gaat lekker![]()
Griekenland meldt twee doden door het coronavirus. Het totaal aantal mensen dat is overleden aan het virus loopt daarmee op tot drie.
In Iran is de uitbraak van het virus vele malen groter. Autoriteiten melden zojuist dat in totaal 12729 mensen zijn besmet. Met 79 nieuwe doden in één dag tijd is het totaal aantal mensen dat in Iran is overleden aan het coronavirus opgelopen tot 611. Het land staat na China en Italië op de derde plaats als het gaat om coronabesmettingen.
Wereldwijd raakten al meer dan 145.000 mensen besmet met het virus, dat eind vorig jaar uitbrak in de Chinese provincie Hubei. Meer dan 5000 stierven aan de gevolgen.
Voor de bron fetisjisten onder ons ADWeisst![]()
heywoodu
![]()
Ja, dat is allemaal heel leuk enzo, maar als je op een gegeven moment 2000 bedden en 5000 patiënten hebt, moet je dus keuzes maken. Alléén naar leeftijd kijken is niet zo handig, maar als je naar overlevingskans kijkt kom je toch wel grotendeels daar terecht.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:54 schreef chipitovandenbroek het volgende:
Even een stukje ethiek op FOK
Behandeling van patiënt mag niet stoppen bij 80
OPINIEHet coronavirus mag niet medisch-etische kwesties gaan overstijgen zoals het weigeren van 80-plussers op de intensive care, stelt Manon Vanderkaa van seniorenorganisatie KBO-PCOB. Kijk naar de lichamelijke conditie, niet naar de leeftijd.
Manon Vanderkaa 14-03-20, 11:17
2
Het zal je maar gebeuren. Op het hoogtepunt van de coronacrisis zitten de ziekenhuizen vol. Je ziet het leven nog helemaal zitten, maar dan moet je, om welke reden dan ook, met spoed naar de intensive care van een ziekenhuis.
Er wordt niet meer gekeken naar wie de grootste kans heeft, maar naar leeftijd
Maar daar word je geweigerd en krijg je niet de zorg die je op dat moment nodig hebt. Die krijg je niet omdat je simpelweg te oud bent. Dit is geen hoofdstuk uit een sciencefictionverhaal of een schoolboek van 80 jaar geleden. Dit kan realiteit worden als het coronavirus verder om zich heen grijpt. De mogelijkheid werd naar buiten gebracht door de vereniging van ic-artsen. Deze artsen hebben een 'draaiboek pandemie' gemaakt en daarin staat dat ze voor een pijnlijke keuze komen te staan als alle ic-bedden door coronapatiënten bezet worden.
Verder lezen check the link![]()
https://www.ad.nl/opinie/(...)pen-bij-80~a8521f81/Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Prima toch. Aanbod creëert vanzelf de vraag. Het aantal mensen dat op zondagochtend hier om 8 uur staat de wachten voor de winkel open gaat groeit bijna met de week.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:53 schreef Tris het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen voorraad en hamsteren.
Ik had het er met mijn zus over. Toen 'vroeger' de supermarkten niet zo lang en veel open waren als tegenwoordig was mijn boodschappenkar ook veel voller dan nu.
Het was normaal dat je zorgde dat je boodschappen voor de hele week in huis had.
Vandaag de dag rent iedereen, inclusief ik, iedere dag om een boodschapje naar de super op bijna ieder willekeurig tijdstip.
En de familie Van Eerd vindt het prachtig.Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Wat had je daarmee willen doen?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:54 schreef Aurelius het volgende:
Ik ben nu wel een beetje jaloers op die Amerikanen met hun AR-15’s...![]()
![]()
Laat die aso's aub de komende 2 weken lekker thuis blijven. Hebben we 2 weken een betere wereld.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:49 schreef Cronometer het volgende:
[..]
Dan doe je iets meer boodschappen. Haal je 2 of 3 pakjes pasta ipv 1. Hoe ego ben je als je 20 pakken melk gaat halen?“To destroy a people you must first sever their roots.”![]()
Ja man als je zo oud en eigenwijs bent krijg het dan maar ook met je arrogante houding.quote:"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Er klopt geen drol van de cijfers van Iran. Er waren daar zelfs voor de deur van een ziekenhuis mensen aan het sterven omdat ze niet tot het ziekenhuis toegelaten werden.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:51 schreef chipitovandenbroek het volgende:
Iran gaat lekker![]()
Voor de bron fetisjisten onder ons AD
Er zijn daar zeker een miljoen mensen besmet. Zeker 25 parlementsleden zijn besmet. Dan weet je al hoe laat het is.![]()
Ja, ik snap het allemaal even niet. Iedereen heeft toch eten voor minimaal 3 a 4 weken in huis? Dat heb ik standaard, altijd. Iig lang houdbare dingen zoals pasta, rijst, bulgur, 2 pakken meel etc.?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:52 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Ik weet nog vroeger, toen hadden we dat gewoon standaard in de kelder staan. Maar deze generatie is van het lenen, geen spaargeld, geen voorraad en dan ben je al ego als je dat gewoon hebtZo weinig mensen hebben ook maar enig idee zo lijkt het, maar wel lekker tieren op anderen
![]()
133 meldingen in Belgie, voor wat het waard is explodeert het daar niet buitensporig verder volgens mij.Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
heywoodu
![]()
Wij als jonge, gezonde mensen een beetje moeite doen om die ouderen wat uit de wind te houden en dan gaan ze het zo opzoeken. Donderstraal dan maar op jaquote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:56 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Ja man als je zo oud en eigenwijs bent krijg het dan maar ook met je arrogante houding.
(Uiteraard zullen er overal genoeg ouderen zijn die zich wél aan voorschriften houden, gelukkig)Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Tja, als je niet test..quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:56 schreef TheVulture het volgende:
133 meldingen in Belgie, voor wat het waard is explodeert het daar niet buitensporig verder volgens mij.![]()
Eens.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:55 schreef MCH het volgende:
[..]
Kap eens met die ongefundeerde berichten zonder bewijs. @:lonaaOpruiende berichten zonder bewijs of normale bronnen, kunnen achterwege gelaten worden."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Eensquote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:56 schreef TheVulture het volgende:
133 meldingen in Belgie, voor wat het waard is explodeert het daar niet buitensporig verder volgens mij.![]()
![]()
Als ze nog steeds 500 tests per dag doen (die niet allemaal positief zullen zijn) zal dat aantal ook niet toenemen.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:56 schreef TheVulture het volgende:
133 meldingen in Belgie, voor wat het waard is explodeert het daar niet buitensporig verder volgens mij.
Als het is opgeschaald naar 2000 tests per dag dan is het wel goed nieuws.![]()
Sinds vorige week elke keer als ik langs de supermarkt liep een tas meegenomen. Overleef het de komende maand welquote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Donderdag nog een extra groot pak wc-papier meegenomen. Niks aan de hand
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Eensch @:lonaaquote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:55 schreef MCH het volgende:
[..]
Kap eens met die ongefundeerde berichten zonder bewijs. @:lonaa“To destroy a people you must first sever their roots.”![]()
twitter:indebuurt030 twitterde op zaterdag 14-03-2020 om 11:00:32Klaar met thuiswerken? Wij tippen deze Utrechtse flexwerkplekken - https://t.co/KvWJWr54Vz https://t.co/iw8pXloC2E reageer retweet
![]()
![]()
Zondag in een supermarkt. Het alternatief voor de Efteling lijkt het af en toe.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:55 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Prima toch. Aanbod creëert vanzelf de vraag. Het aantal mensen dat op zondagochtend hier om 8 uur staat de wachten voor de winkel open gaat groeit bijna met de week.
En de familie Van Eerd vindt het prachtig.
Allemachtig wat een ellende, hele gezinnen, gezellig in de super. Met die kutkarretjes en al.![]()
Waarom kopieer je de link niet voor die bron fetisjisten?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:51 schreef chipitovandenbroek het volgende:
Iran gaat lekker![]()
Voor de bron fetisjisten onder ons AD![]()
![]()
Een beademingsapparaat afdwingen in een ziekenhuis vermoed ik.quote:
In de usa gaat deze ziekte nog veel ellendiger huishouden dan hier. Het enige voordeel dat ze hebben is dat ze dunner bevolkt zijn.
Verder zijn ze diabeet, obees, hebben veel minder verzekeringen en mijden zorg, werken als ze ziek zijn. Daarnaast zijn er nog meer laag en slexhtopgeleide mensen dan hier. What could possibly go wrong.Whatever...![]()
quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:56 schreef polderturk het volgende:
[..]
Er klopt geen drol van de cijfers van Iran. Er waren daar zelfs voor de deur van een ziekenhuis mensen aan het sterven omdat ze niet tot het ziekenhuis toegelaten werden.
Er zijn daar zeker een miljoen mensen besmet. Zeker 25 parlementsleden zijn besmet. Dan weet je al hoe laat het is.. Bron?
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Als je alleen bent misschien ja maar voor ons gezin van 6 is dat echt niet realistisch. En ook niet nodig.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:56 schreef Cronometer het volgende:
[..]
Ja, ik snap het allemaal even niet. Iedereen heeft toch eten voor minimaal 3 a 4 weken in huis? Dat heb ik standaard, altijd. Iig lang houdbare dingen zoals pasta, rijst, bulgur, 2 pakken meel etc.?![]()
En straks wel bloedgorgelend een plekje op de icu in beslag nemen die ook voor een jonger iemand had kunnen zijn die wel zorgzaam is.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:51 schreef Cronometer het volgende:
[..]
Oudere mensen hebben er vaak vrede mee, laat ze."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Koffie met havermelk???quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:58 schreef tompsv18 het volgende:
twitter:indebuurt030 twitterde op zaterdag 14-03-2020 om 11:00:32Klaar met thuiswerken? Wij tippen deze Utrechtse flexwerkplekken - https://t.co/KvWJWr54Vz https://t.co/iw8pXloC2E reageer retweet
“To destroy a people you must first sever their roots.”![]()
Wordt het tijd dat we ons melden als vrijwilliger bij ziekenhuizen?
In de weekenden en in de avonden kan ik wel helpen.
Of zitten ze daar niet op te wachten.![]()
Dat land mag van mij ook finaal de afgrond in. Wat een kutland is dat zeg. RIP aan de nabestaanden. Sorry!quote:
vosss is de naam,
Nog niet. Geef het nog 2 weken max. Bedankt alvast voor je hulpquote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:59 schreef polderturk het volgende:
vosss is de naam,
Wat wil je daar gaan doen dan personeel voor de voeten lopen of brood uitdelen?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:59 schreef polderturk het volgende:
Het gaat er denk ik vooral om dat er niet meer mensen in het ziekenhuis terecht komen, al dan niet op de IC.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:57 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als ze nog steeds 500 tests per dag doen (die niet allemaal positief zullen zijn) zal dat aantal ook niet toenemen.
Als het is opgeschaald naar 2000 tests per dag dan is het wel goed nieuws.Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
nee.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:59 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Zijn wij allemaal al besmet?
Afgelopen week al verdachte patiënten getest en die waren negatief.
Dus nee niet iedereen heeft het nu."This is the first day of the rest of your life"![]()
Ik zie aan mijn moeder voorraadkast dat het gewoon kan hoorquote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:59 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Als je alleen bent misschien ja maar voor ons gezin van 6 is dat echt niet realistisch. En ook niet nodig.![]()
![]()
Thx!quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:55 schreef Felixa het volgende:
[..]
Ik heb er een topic over gemaakt:
COR / De gok van "herd immunity"![]()
Daar zitten ze niet op te wachten en is ook zeker niet aan de orde.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:59 schreef polderturk het volgende:
Ik denk dat er niet genoeg tijd is om iedereen te trainen in de juiste voorzorgsmaatregelen ed. Goed en nobel idee, maar zal niet gaan gebeuren.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:59 schreef polderturk het volgende:
Of zitten ze daar niet op te wachten.Weisst![]()
quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:55 schreef erkel het volgende:
[..]
Doe even een linkje dan. Als je niet snapt waarom bronvermelding belangrijk is, dan kun je beter gaan lopen roeptoeteren op feesboek
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Op dit moment is het een éénmalige situatie.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:48 schreef vosss het volgende:
[..]
Het is veel en veel te vroeg om dit zo stellig te roepen. Dit weet men nog helemaal niet.are we infinite or am I alone
Forum Opties Forumhop: Hop naar: