Die beelden van die "Aldi in Haarlem" zijn iig fake, want dat is een Duitse Aldi en de beelden zijn uit 2011 toen die Aldi en superaanbieding had qua elektronica.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik doelde meer op de knokpartijen die beschreven worden in de supermarkten. Daar zou ik graag iets meer bron van willen zien.
Nou, de mensen die denken dat het allemaal wel mee valt en gewoon in groepen lekker tegendraads blijven zijn, mogen best wel geattendeerd worden op het feit wat ze in de IC's gaan meemaken.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:45 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Onderbuik inderdaad. Geen feit. We kunnen er verder ook helemaal niks mee. Of moeten we voetbalposters in de IC ophangen?
Wel fijn dat je dat toch even aangeeft.
Dus een onderbuikgevoel. Duidelijk.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:42 schreef _I het volgende:
[..]
Het is juist een onderduikconclusie na 2 maanden elke dag de cijfers, feiten, onderzoeken en nieuwsberichten te volgen.
dus..
Zeg dan even waar sneu figuur.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:44 schreef Pumpalov het volgende:
Hier nu net als in Nederland helemaal vol met hamsterloserszou eigenlijk naar de supermarkt moeten gaan om ze uit te lachen.
Echt he... maar de supermarkt eigenaren hangen ook geen bordje op dat er niet gehamsterd hoeft te worden omdat ze gewoon open zullen blijven als iedereen normaal blijft doen..quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:45 schreef heywoodu het volgende:
Het vervelende met dat hamsteren is dat het in principe helemaal niet nodig is. Maar áls ineens wel de halve wereld gaat hamsteren als een dolle, zit je straks wel te kijken als jij dat niet gedaan hebt
Oetlullen.
Iedereen met een beetje verstand had dit allang zien aankomen en heeft vorige week al op z'n dooie gemakje genoeg boodschappen gedaan.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:45 schreef heywoodu het volgende:
Het vervelende met dat hamsteren is dat het in principe helemaal niet nodig is. Maar áls ineens wel de halve wereld gaat hamsteren als een dolle, zit je straks wel te kijken als jij dat niet gedaan hebt
Oetlullen.
Ik vind trouwens niet dat het daar over gaat. Het gaat erover dat de regering weet dat bepaalde mensen 10 tot 15% risico lopen te sterven als ze besmet raken. En ze weten welke mensen dat zijn. Als ze niet alles in het werk stellen om die mensen te beschermen, en die mensen sterven, dan moeten wat mij betreft de verantwoordelijken aangeklaagd worden wegens dood door schuld.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:24 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Jij begrijpt het punt nog stééds niet? Het gaat er niet om dát mensen ziek worden of dát ze dood gaan, het gaat er om dat ze het allemaal tegelijk worden door de enorme besmettelijkheid van het virus. Als gevolg kunnen ‘gezonde’ mensen met complicaties ook niet of te laat geholpen worden, evenals mensen met andere oorzaken voor verzorging (die gaan ook gewoon door).
[..]
Die heeft dus vorige week gehamsterd, dat is ook hamsteren.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:47 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Iedereen met een beetje verstand had dit allang zien aankomen en heeft vorige week al op z'n dooie gemakje genoeg boodschappen gedaan.
Dat kun je op diezelfde site zelf constateren.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:43 schreef Markesh het volgende:
Zullen we dit hier binnenkort ook mee gaan maken, uitgestorven straten en steden?https://www.skylinewebcam(...)no/duomo-milano.html
Je kan ook van alles in de vriezer doen of wecken desnoods. Deden ze in de oorlog ook.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:46 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Gewoon meer vers eten, dat kan maar in beperkte mate gehamsterd worden
Het is veel en veel te vroeg om dit zo stellig te roepen. Dit weet men nog helemaal niet.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:47 schreef crystal_meth het volgende:
Dit is een éénmalige situatie, geen jaarlijks griepseizoen.
Iemand al bloembollen geprobeerd?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:48 schreef quirina het volgende:
[..]
Je kan ook van alles in de vriezer doen of wecken desnoods. Deden ze in de oorlog ook.
is gewoon een wereldwijde trend, als supermarkten wel alles hebben zijn ze net bevoorraadquote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:43 schreef kurk_droog het volgende:
Den haag is helemaal niet anders dan andere steden. Ook in Utrecht en Amsterdam zie je mongolen ineens de supermarkt roven. Doe gewoon normaal
En iemand die het even filmt en post?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:41 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Ja hoorde het van een collega. Maar dat soort dingen komt niet groots in het nieuws hè.
Waarschijnlijk om nog meer gekkigheid te voorkomen.
Dan doe je iets meer boodschappen. Haal je 2 of 3 pakjes pasta ipv 1. Hoe ego ben je als je 20 pakken melk gaat halen?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:49 schreef tompsv18 het volgende:
Ben het hier wel mee eens:
Hamsteren is NIET dom en onnodig. Hoe meer je in huis hebt, hoe minder je de komende tijd naar de supermarkt hoeft. Hoe minder je je in dergelijke publieke ruimtes hoeft te begeven, hoe kleiner de kans op besmetting. Kortom, het past perfect in het plaatje van sociale onthouding.
Bang maken dus. Dat doen we met peuken namelijk ook.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:46 schreef _I het volgende:
[..]
Nou, de mensen die denken dat het allemaal wel mee valt en gewoon in groepen lekker tegendraads blijven zijn, mogen best wel geattendeerd worden op het feit wat ze in de IC's gaan meemaken.
Dus nee, posters in de IC niet, posters vanuit de IC in bushokjes, tja, why not. We doen het ook op sigaretten.
quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:47 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Iedereen met een beetje verstand had dit allang zien aankomen en heeft vorige week al op z'n dooie gemakje genoeg boodschappen gedaan.
surrealistische webcam ja..quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:43 schreef Markesh het volgende:
Zullen we dit hier binnenkort ook mee gaan maken, uitgestorven straten en steden?https://www.skylinewebcam(...)no/duomo-milano.html
Waar haal je deze bewering nou weer vandaan.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:38 schreef _I het volgende:
[..]
50% van de mensen op de IC had geen onderliggende klachten.
Helemaal niet bekend of dit een eenmalig iets is. Buiten dat hebben mensen ook gewoon hun eigen verantwoordelijkheid.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:47 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ik vind trouwens niet dat het daar over gaat. Het gaat erover dat de regering weet dat bepaalde mensen 10 tot 15% risico lopen te sterven als ze besmet raken. En ze weten welke mensen dat zijn. Als ze niet alles in het werk stellen om die mensen te beschermen, en die mensen sterven, dan moeten wat mij betreft de verantwoordelijken aangeklaagd worden wegens dood door schuld.
Dit is een éénmalige situatie, geen jaarlijks griepseizoen. In een aantal landen (Singapore bvb) wordt alles in het werk gesteld om de bevolking te beschermen, overheden die minder doen moeten verantwoordelijk gehouden worden voor de slachtoffers die er vallen.
Ja eens, da's wel erg overdrevenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:49 schreef Cronometer het volgende:
[..]
Dan doe je iets meer boodschappen. Haal je 2 of 3 pakjes pasta ipv 1. Hoe ego ben je als je 20 pakken melk gaat halen?
Informatie uitwisseling tussen overheden is een drama inderdaad. Hopelijk leren ze nadat de piek weer is gaan liggen ervan om sneller onderling te schakelen. Maar dat verwacht ik niet.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:42 schreef Megumi het volgende:
[..]
Op zich juist. Maar op de manier waar op een virus zich kan verspreiden kan het je wel wat leren. Rond WO1 waren veel mensen betrokken uit diverse landen die weer naar huis gingen. Reisverboden met mensen vanuit China hadden door de Chinese regering al veel eerder gekund om maar wat te noemen. Die wisten als in het begin van dit jaar wat er aan de hand was heb ik begrepen. En de overheid van deze samenleving houd wel degelijk informatie achter helaas.
quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:50 schreef Pumpalov het volgende:
Ook hier nog zat oude mensen die op hun gemakje met z'n allen buiten een wijntje aan het drinken zijn.
Sterf dan maar ook.
Donderdag nog een extra groot pak wc-papier meegenomen. Niks aan de handquote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:47 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Oudere mensen hebben er vaak vrede mee, laat ze.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:50 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Helemaal niet bekend of dit een eenmalig iets is. Buiten dat hebben mensen ook gewoon hun eigen verantwoordelijkheid.
Ook hier nog zat oude mensen die op hun gemakje met z'n allen buiten een wijntje aan het drinken zijn.
Sterf dan maar ook.
Nee het zit pas aan je handen als je wc papier op is natuurlijk!!!quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Donderdag nog een extra groot pak wc-papier meegenomen. Niks aan de hand
Maar dat gaat dus niet gebeuren, want we hadden voor de hausse al toegeslagenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:51 schreef vosss het volgende:
[..]
Nee het zit pas aan je handen als je wc papier op is natuurlijk!!!![]()
![]()
quote:Abstand halten zu den Mitbürgern in der Schlange, vor und nach der Stimmabgabe Hände waschen, Nies-Etikette beachten, das sind die einschlägigen Tipps. Wer will, kann seinen eigenen Stift fürs Kreuzchenmachen mitbringen, das hat das Innenministerium erlaubt. Die Behörde empfiehlt auch, Desinfektionsmittel in den Wahllokalen bereitzustellen, vor allem für die Wahlhelfer.
Ik weet nog vroeger, toen hadden we dat gewoon standaard in de kelder staan. Maar deze generatie is van het lenen, geen spaargeld, geen voorraad en dan ben je al ego als je dat gewoon hebtquote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:49 schreef Cronometer het volgende:
[..]
Dan doe je iets meer boodschappen. Haal je 2 of 3 pakjes pasta ipv 1. Hoe ego ben je als je 20 pakken melk gaat halen?
Normaal eens, en het had ook niet gehoeven als ze dit eerlijk in januari verteld hadden.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:49 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Bang maken dus. Dat doen we met peuken namelijk ook.
Daar ben ik van meet af aan al op tegen. Die bangmakerij werkt echt alleen maar tegen het belang van ons allen. Als je dat nu nog niet doorhebt met een blik op de AH dan heb je net zo goed een bord voor je kop als mensen die het niet serieus willen nemen
Oh dacht niet aan een typoquote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:48 schreef _I het volgende:
[..]
Daar begon ik mn eerste zin zelfs mee. Ook ik heb gevoelens.
Er is een verschil tussen voorraad en hamsteren.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:49 schreef tompsv18 het volgende:
Ben het hier wel mee eens:
Hamsteren is NIET dom en onnodig. Hoe meer je in huis hebt, hoe minder je de komende tijd naar de supermarkt hoeft. Hoe minder je je in dergelijke publieke ruimtes hoeft te begeven, hoe kleiner de kans op besmetting. Kortom, het past perfect in het plaatje van sociale onthouding.
Ok boomer hier wel op z'n plaatsquote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:52 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Ik weet nog vroeger, toen hadden we dat gewoon standaard in de kelder staan. Maar deze generatie is van het lenen, geen spaargeld, geen voorraad en dan ben je al ego als je dat gewoon hebtZo weinig mensen hebben ook maar enig idee zo lijkt het, maar wel lekker tieren op anderen
Is in Bulgarije ja. Lees net dat er al vier gearresteerd zijn omdat ze buiten zijn geweest ondanks opgelegde quarantaineplicht.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:46 schreef vosss het volgende:
[..]
Goeie maatregelen en straffen dit
Waar zat je alweer, Bulgarije of die kanten toch?
Dat stond hier van de week op een overzicht van alle onderliggende ziektes in een onderzoek. daarvan had de helft geen bekende onderliggende oorzaak.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:50 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Waar haal je deze bewering nou weer vandaan.
quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:53 schreef erkel het volgende:
[..]
Oh dacht niet aan een typoStond eerst onderduik.
Het nieuws in het algemeen denk ik?quote:
Ik heb er een topic over gemaakt:quote:Op zaterdag 14 maart 2020 10:03 schreef Logician2.0 het volgende:
Ik wou deze toch nog een keer herhalen, omdat ik hier vrij weinig discussie over lees.
[..]
Doe even een linkje dan. Als je niet snapt waarom bronvermelding belangrijk is, dan kun je beter gaan lopen roeptoeteren op feesboekquote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:51 schreef chipitovandenbroek het volgende:
Iran gaat lekker![]()
Griekenland meldt twee doden door het coronavirus. Het totaal aantal mensen dat is overleden aan het virus loopt daarmee op tot drie.
In Iran is de uitbraak van het virus vele malen groter. Autoriteiten melden zojuist dat in totaal 12729 mensen zijn besmet. Met 79 nieuwe doden in één dag tijd is het totaal aantal mensen dat in Iran is overleden aan het coronavirus opgelopen tot 611. Het land staat na China en Italië op de derde plaats als het gaat om coronabesmettingen.
Wereldwijd raakten al meer dan 145.000 mensen besmet met het virus, dat eind vorig jaar uitbrak in de Chinese provincie Hubei. Meer dan 5000 stierven aan de gevolgen.
Voor de bron fetisjisten onder ons AD
Ja, dat is allemaal heel leuk enzo, maar als je op een gegeven moment 2000 bedden en 5000 patiënten hebt, moet je dus keuzes maken. Alléén naar leeftijd kijken is niet zo handig, maar als je naar overlevingskans kijkt kom je toch wel grotendeels daar terecht.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:54 schreef chipitovandenbroek het volgende:
Even een stukje ethiek op FOK
Behandeling van patiënt mag niet stoppen bij 80
OPINIEHet coronavirus mag niet medisch-etische kwesties gaan overstijgen zoals het weigeren van 80-plussers op de intensive care, stelt Manon Vanderkaa van seniorenorganisatie KBO-PCOB. Kijk naar de lichamelijke conditie, niet naar de leeftijd.
Manon Vanderkaa 14-03-20, 11:17
2
Het zal je maar gebeuren. Op het hoogtepunt van de coronacrisis zitten de ziekenhuizen vol. Je ziet het leven nog helemaal zitten, maar dan moet je, om welke reden dan ook, met spoed naar de intensive care van een ziekenhuis.
Er wordt niet meer gekeken naar wie de grootste kans heeft, maar naar leeftijd
Maar daar word je geweigerd en krijg je niet de zorg die je op dat moment nodig hebt. Die krijg je niet omdat je simpelweg te oud bent. Dit is geen hoofdstuk uit een sciencefictionverhaal of een schoolboek van 80 jaar geleden. Dit kan realiteit worden als het coronavirus verder om zich heen grijpt. De mogelijkheid werd naar buiten gebracht door de vereniging van ic-artsen. Deze artsen hebben een 'draaiboek pandemie' gemaakt en daarin staat dat ze voor een pijnlijke keuze komen te staan als alle ic-bedden door coronapatiënten bezet worden.
Verder lezen check the link![]()
https://www.ad.nl/opinie/(...)pen-bij-80~a8521f81/
Prima toch. Aanbod creëert vanzelf de vraag. Het aantal mensen dat op zondagochtend hier om 8 uur staat de wachten voor de winkel open gaat groeit bijna met de week.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:53 schreef Tris het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen voorraad en hamsteren.
Ik had het er met mijn zus over. Toen 'vroeger' de supermarkten niet zo lang en veel open waren als tegenwoordig was mijn boodschappenkar ook veel voller dan nu.
Het was normaal dat je zorgde dat je boodschappen voor de hele week in huis had.
Vandaag de dag rent iedereen, inclusief ik, iedere dag om een boodschapje naar de super op bijna ieder willekeurig tijdstip.
Wat had je daarmee willen doen?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:54 schreef Aurelius het volgende:
Ik ben nu wel een beetje jaloers op die Amerikanen met hun AR-15’s...
Laat die aso's aub de komende 2 weken lekker thuis blijven. Hebben we 2 weken een betere wereld.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:49 schreef Cronometer het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |