SPOILER: Sigme-kampeermeet, 21 juniOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
We hebben wel spaargeld natuurlijk en geld in de bedrijven. Maar we zijn problemen liever voor. We worden er echt niet slechter van als we nu zuiniger doen, bekijken wanneer de huur van het bedrijfspand ook al weer kan worden opgezegd en hoeveel het scheelt als we mijn auto schorsen. Je kunt het maar vast in kaart brengen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:37 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Hopelijk valt de fall out mee. Voor de kleine ondernemers kan dit inderdaad echt dramatisch zijn.
En uitzendkrachten. Dat lijkt me echt enorm vervelend. Wij hebben veel van de potentiële ellende soort van in eigen hand. Zo voelt het althans.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:43 schreef Myraela het volgende:
Zat gisteren te denken dat het ook echt kut is voor mensen met een 0-uren contract bij organisaties die nu moeten sluiten.
Ook zoiets inderdaad. Helemaal in eigen hand heb je het natuurlijk niet. Maar verwacht je veel problemen bij jullie opdrachtgevers? Jullie hebben ook wel wat dingen die sowieso blijven lopen, toch?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
En uitzendkrachten. Dat lijkt me echt enorm vervelend. Wij hebben veel van de potentiële ellende soort van in eigen hand. Zo voelt het althans.
Een van onze grootste opdrachtgevers handelt in spullen die uit China komen. Onze grootste opdrachtgever levert producten bij mensen thuis en merkt het ook al dat ze minder orders krijgen. Als zij weg zouden vallen voor ons, dan is dat toch een 20% van de omzet. Nog een paar kleinere klanten er bij en je zit zo aan een halvering.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:46 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ook zoiets inderdaad. Helemaal in eigen hand heb je het natuurlijk niet. Maar verwacht je veel problemen bij jullie opdrachtgevers? Jullie hebben ook wel wat dingen die sowieso blijven lopen, toch?
Oh ben benieuwd! Mijn favo is de pecan pie 🥧quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:47 schreef Myraela het volgende:
Even tussendoor. Deze smaak is echt lekker, de lemon cake blijft favoriet, maar deze is ook fijn.
[ afbeelding ]
Wij doen alle behandelcontacten telefonisch nu, we mogen niemand meer zien maar zo kunnen we hopelijk toch een beetje ondersteuning bieden.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:55 schreef Tele6 het volgende:
Al mijn afspraken bij de poli psychiatrie zijn vooralsnog afgezegd.![]()
Ik ben blij dat mijn ambulante begeleiders nog werken, al weet ik niet hoe lang dat duurt, want ze hadden het gisteren over een verdenking van corona bij een van de begeleiders van het bureau.
Dat is wel slim.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 16:00 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Wij doen alle behandelcontacten telefonisch nu, we mogen niemand meer zien maar zo kunnen we hopelijk toch een beetje ondersteuning bieden.
quote:Op vrijdag 13 maart 2020 16:28 schreef Bramito het volgende:
Hier gaat alles op slot. Scholen, publieke gebouwen, parken... En we zijn in staat van alarm. Inmiddels 450,000 mensen in hun gemeente vast. Dit wordt Italië 2.
Nou inderdaad zeg.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 16:43 schreef Bramito het volgende:
[..]
Ik hoop voor Sigme dat ze de wegen niet dicht gooien dit weekend.
Lief van je.quote:
Ik heb mijn intakes ook af moeten zeggen helaas, telefonisch met iemand die ik niet ken is heel ingewikkeld.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 16:04 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Dat is wel slim.
Bij mijn ambulante begeleiding hebben ze ook al gezegd dat ze eventueel over zullen gaan op videobellen.
Psychomotorische therapie door de telefoon schiet natuurlijk niet zo op. En een intake diagnostiek kennelijk ook niet, anders hadden ze wel een telefonische afspraak voorgesteld lijkt me.
mag wel wat minderquote:Op vrijdag 13 maart 2020 17:10 schreef Cat-astrophe het volgende:
Mijn collega op tv![]()
Gaat wat vertellen over de impact van Corona op sociaal gebied.
Potentiële gevolgenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 16:55 schreef AnneX het volgende:
Dat zijn nare gevolgen voor jullie business, Lucky en oh ja een nieuwe user Jflip![]()
Welkom!
Haar insteek (en vooral doelgroep) was iets andersquote:Op vrijdag 13 maart 2020 17:15 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Sociaal gebeuren op Whatsapp
[..]
mag wel wat minderMensen Werken thuis en zijn flink aan het WOGen
OK. Klinkt positiever , en goed dat jullie daarmee rekening houden.quote:
Ik las een mooie oproep op imgur. Als je favo restaurant tegoed bonnen of cadeau bonnen heeft, koop die dan nu! Dan heeft de ondernemer inkomen en kan jij op een later tijdstip lekker gaan eten. Hebben ze cadeaubonnen? En anders als suggestie aanvoeren.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 17:24 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat een impact heeft dit toch allemaal. Wegen afgezet? Hoe zou je dat moeten handhaven?
Kennissen met een klein restaurant (Moushmoush @:Isabeau) zijn echt bang dat ze het niet gaan redden. Best een hoge huur, en nu een stuk minder klanten, en geen reserves.
Gefeliciteerdquote:Op vrijdag 13 maart 2020 17:30 schreef uniekhoorn het volgende:
Ben huiseigenaar!!![]()
Er was al een kaartje..... AnneX![]()
Feliesquote:Op vrijdag 13 maart 2020 17:30 schreef uniekhoorn het volgende:
Ben huiseigenaar!!![]()
Goed idee, ik zal ze dat laten weten. Ze hebben geen cadeaubonnen. Maar die kan je natuurlijk wel zo maken.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 17:26 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik las een mooie oproep op imgur. Als je favo restaurant tegoed bonnen of cadeau bonnen heeft, koop die dan nu! Dan heeft de ondernemer inkomen en kan jij op een later tijdstip lekker gaan eten. Hebben ze cadeaubonnen? En anders als suggestie aanvoeren.
Van harte!quote:
Ik woon in dezelfde provincie als Sigme. Op 120 km ofzo.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 16:53 schreef AnneX het volgende:
[..]
Lief van je.
Vraagje: Je zit daar een beetje in de buurt.![]()
Hoe is het in Portugal? in de Regio Lissabon.
Of zijn er ook portugese fokkers?
Dichtste bij is een fokker in Malaga. https://www.google.com/ma(...)3505899829226564&z=4
Dan ben je als ondernemer ook niet heel handig bezig toch? Zit dat niet in hun cultuur of andere redenen waardoor de reserve net op is.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 17:24 schreef Kaatje1 het volgende:
Kennissen met een klein restaurant (Moushmoush @:Isabeau) zijn echt bang dat ze het niet gaan redden. Best een hoge huur, en nu een stuk minder klanten, en geen reserves.
Ja sleutels heb ik, ik kreeg net een appje van de vorige eigenaar, hij heeft een nieuw pasje voor de afval voor mij aangevraagd omdat deze (volgens zijn vriendin) niet heel goed meer deed. Hoe lief!quote:Op vrijdag 13 maart 2020 17:37 schreef Kaatje1 het volgende:
Gefeliciteerd Uniekje! Heb je de sleutel ook al? Moet er veel gebeuren of is het klaar?
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 13 maart 2020 17:30 schreef uniekhoorn het volgende:
Ben huiseigenaar!!![]()
Weet jij hoelang ze bezig zijn? Reserves bouw je niet effe snel op.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 17:43 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dan ben je als ondernemer ook niet heel handig bezig toch? Zit dat niet in hun cultuur of andere redenen waardoor de reserve net op is.
Vanuit Koninklijke Horeca Nederland waren ze bezig met een plan dacht ik.
Dingen in kaart brengen is altijd goed natuurlijk, maar zullen verhuurders ook niet coulanter worden? Denk ook niet dat die op failliete klanten zitten te wachten.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
We hebben wel spaargeld natuurlijk en geld in de bedrijven. Maar we zijn problemen liever voor. We worden er echt niet slechter van als we nu zuiniger doen, bekijken wanneer de huur van het bedrijfspand ook al weer kan worden opgezegd en hoeveel het scheelt als we mijn auto schorsen. Je kunt het maar vast in kaart brengen.
Sowieso sinds december 2018, want toen ben ik er langs gelopenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 17:46 schreef Bramito het volgende:
[..]
Weet jij hoelang ze bezig zijn? Reserves bouw je niet effe snel op.
quote:Op vrijdag 13 maart 2020 17:30 schreef uniekhoorn het volgende:
Ben huiseigenaar!!![]()
Wie weet. Het pand is recent overgenomen door een groot vastgoedbedrijf, ik ga er niet vanuit dat zij nou erg coulant gaan zijn. Maar we zullen dat, indien nodig, zeker wel vragen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 17:48 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dingen in kaart brengen is altijd goed natuurlijk, maar zullen verhuurders ook niet coulanter worden? Denk ook niet dat die op failliete klanten zitten te wachten.
De boel leeghalen, opslaan en paar maand later weer terug kost misschien netto alleen maar geld?
quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:47 schreef Myraela het volgende:
Even tussendoor. Deze smaak is echt lekker, de lemon cake blijft favoriet, maar deze is ook fijn.
[ afbeelding ]
En ik dacht 1 maart al over.quote:
Gefeliciteerdquote:Op vrijdag 13 maart 2020 17:30 schreef uniekhoorn het volgende:
Ben huiseigenaar!!![]()
Zij is nederlandse hij is belg, van oorsprong uit syrie. Ze zijn volgens mij nogal impulsief begonnen, houden van koken en het bedrijf, maar geen van beiden ondernemer (zij komt uit de softe sector) en dat valt ze best tegen merk ik, alles wat erbij komt kijken.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 17:43 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dan ben je als ondernemer ook niet heel handig bezig toch? Zit dat niet in hun cultuur of andere redenen waardoor de reserve net op is.
Vanuit Koninklijke Horeca Nederland waren ze bezig met een plan dacht ik.
Maar dat kost weer geldquote:Op vrijdag 13 maart 2020 18:32 schreef derLudolf het volgende:
Oja softe sector... Ook niet handig als ondernemer zijde. Of je niet een goede boekhouder/adviseur hebben
Als het goed is levert het meer op dan wat de uitgaven zijn.quote:
En jij hebt en appjequote:Op vrijdag 13 maart 2020 18:39 schreef AnneX het volgende:
@:kaatje...je hebt pm.
Zodat men weet dat ik je opmerking las.
Volgens mij zorg en onderwijs en zo.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 18:45 schreef Tele6 het volgende:
Wat is de softe sector?
Ik moet aan matrasverkopers en springkussenverhuurders denken, is vast niet wat jullie bedoelden
Van hartequote:Op vrijdag 13 maart 2020 17:30 schreef uniekhoorn het volgende:
Ben huiseigenaar!!![]()
gefeliciteerd met je huisquote:Op vrijdag 13 maart 2020 17:30 schreef uniekhoorn het volgende:
Ben huiseigenaar!!![]()
Wat de anderen zeggen, zij werkte bij vluchtelingen werk. En verder nul idee hoe de commerciële markt werkt. Ze vonden het afgelopen zomer heel raar, onmenselijk dat de verhuurder geen airco wilde aanleggen. Ze denken teveel vanuit zorg. Verder kunnen ze slecht personeel aanhouden. Dat begrijp ik wel, heel weinig betalen en idioot hard werkenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 18:45 schreef Tele6 het volgende:
Wat is de softe sector?
Ik moet aan matrasverkopers en springkussenverhuurders denken, is vast niet wat jullie bedoelden
Da's niet handig dan.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:25 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Wat de anderen zeggen, zij werkte bij vluchtelingen werk. En verder nul idee hoe de commerciële markt werkt. Ze vonden het afgelopen zomer heel raar, onmenselijk dat de verhuurder geen airco wilde aanleggen. Ze denken teveel vanuit zorg. Verder kunnen ze slecht personeel aanhouden. Dat begrijp ik wel, heel weinig betalen en idioot hard werken
Hippe. Rehab. Uiteraard.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:22 schreef Candaasje het volgende:
Gefeliciteerd Uniek!
Nu is de vraag Krea, wat voor schoenen heb jij aan?
Ik ga even sentimenteel doen hoor, maar het voelt echt heel fijn wanneer er mensen op een forum een beetje om me denkenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 16:43 schreef Bramito het volgende:
[..]
Ik hoop voor Sigme dat ze de wegen niet dicht gooien dit weekend.
Oh god, die sturen ook wel eens mensen door naar m'n moeder d'r werk. Met zaken als, de wasmachine is kapot en geen geld voor een nieuwe. Ipv dat vluchtenlingenwerk ze dan wijst op repair cafés denken ze dat de gemeente nog potjes heeft voor "zielige" mensen.quote:
Ja dat klopt! Heel fijn is datquote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:30 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik ga even sentimenteel doen hoor, maar het voelt echt heel fijn wanneer er mensen op een forum een beetje om me denken
Krijg je Cubaanse praktijken waar de bediening in staatsrestaurants zo slecht was dat mensen massaal huiskamerrestaurants begonnenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 18:40 schreef derLudolf het volgende:
In dit soort situaties zou een communistisch systeem best mooi zijn.
hehehe, ik betrok het ook niet op de horeca hoor.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:32 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Krijg je Cubaanse praktijken waar de bediening in staatsrestaurants zo slecht was dat mensen massaal huiskamerrestaurants begonnen![]()
(Op zulke momenten mis je Piet om je de huid vol te schelden dat je het waagde daar op vakantie te gaan)
Ik zag ook drie mensen tafeltjes monteren aan een houten parasol. Een om het gereedschap aan te geven, een om te boren en een om ernaar te kijken. Werkverschaffingquote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:35 schreef derLudolf het volgende:
[..]
hehehe, ik betrok het ook niet op de horeca hoor.
Hoe lang doen jullie erover? Hebben jullie vaste overnachtingsadressen of moet je ook nog op zoek?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:43 schreef sigme het volgende:
Vandaag, vrijdag de 13e, hebben we maar eens flink met de kettingzaag ons snoeihout tot brandhout gezaagd. Zonder ongelukken. Enkel stootte ik met de vinger tegen de metalen zaagbok, schrammetje van niks, bloedbad.
Daarna halve liter zwaar bier, en toen bericht over noodtoestand alhier. Dan gaan we toch maar niet naar het dorp wandelen voor wat gezelligheidsboodschappen. Morgen pakken we de kar in, in principe vertrekken we zondag. Zonder boodschappen onderweg. Hebben we voor de terugweg nog net eigen uit NL meegenomen kwark en eigen eieren :’).
quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:30 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik ga even sentimenteel doen hoor, maar het voelt echt heel fijn wanneer er mensen op een forum een beetje om me denken
Is ook heel fijnquote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:30 schreef sigme het volgende:
[..]
Toen we nog met z’n tweeën reisden namen we een motelletje halverwege. Voor honden is dat enkel extra stress: we rijden door/ slapen in de auto. De heenweg was deze keer bijzonder snel, minder dan 24uur. Meestal is het rond de 26 u.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 20:03 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Hoe lang doen jullie erover? Hebben jullie vaste overnachtingsadressen of moet je ook nog op zoek?
quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:30 schreef sigme het volgende:
[..]
Hopelijk zondag een voorspoedige reis terugquote:Op vrijdag 13 maart 2020 20:22 schreef sigme het volgende:
[..]
Toen we nog met z’n tweeën reisden namen we een motelletje halverwege. Voor honden is dat enkel extra stress: we rijden door/ slapen in de auto. De heenweg was deze keer bijzonder snel, minder dan 24uur. Meestal is het rond de 26 u.
Thanx.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 20:46 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik heb me net aangemeld bij een lokale FB groep. Daar kunnen mensen hulp aanbieden of hulpvragen stellen. Eens kijken hoe dat gaat lopen. Heb nu toch tijd zat.
Het is hier ook anders omdat je de meeste mensen in de SC kent.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 21:01 schreef sigme het volgende:
[..]
Thanx.
FB heb ik dus niet, ik ben zo een die nooit begrepen heeft hoe dat werkt![]()
Misschien komt het daardoor dat ik extra geraakt wordt door de zorgzaamheid op een forum.
Sommige mensen hier ken je f2f en anderen (nog) niet, maar vanaf het begin vind ik het meeleven met elkaar hier zo fijn.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 21:01 schreef sigme het volgende:
[..]
Thanx.
FB heb ik dus niet, ik ben zo een die nooit begrepen heeft hoe dat werkt![]()
Misschien komt het daardoor dat ik extra geraakt wordt door de zorgzaamheid op een forum.
Dit is echt een speciaal stukje FOK!quote:Op vrijdag 13 maart 2020 21:12 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Sommige mensen hier ken je f2f en anderen (nog) niet, maar vanaf het begin vind ik het meeleven met elkaar hier zo fijn.
En dan vast ook elke keer weer dankjewel zeggen zeker als iets wordt aangegeven.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:40 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik zag ook drie mensen tafeltjes monteren aan een houten parasol. Een om het gereedschap aan te geven, een om te boren en een om ernaar te kijken. Werkverschaffing
quote:Op vrijdag 13 maart 2020 21:13 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dit is echt een speciaal stukje FOK!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door Blues op 13-03-2020 21:44:45 ]
Cornelisquote:Op vrijdag 13 maart 2020 21:36 schreef fietsie het volgende:
Origineel van "de Nozem en de Non" op hier
quote:Op vrijdag 13 maart 2020 21:39 schreef Blues het volgende:
Mensen, coll. update.
Last, schoudersSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fijn als je straks weer begint dat dat geen issue meer is.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Mensen, coll. update.
Dat is werknieuws wat je op je vakantie wel kunt hebbenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Mensen, coll. update.
Oh wat een fijn nieuws. Ga je huppelend naar je werk maandagSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
Zeker! Wat wel blijft hangen bij ons zessen is hoe nu met een afscheid? En gaan we haar dan nog appen nu of bellen of uitnodigen. Er is zoveel gebeurt, hoe pakken we dit aan om goed of redelijk goed uit elkaar te kunnen. Moeten we dat van haar uit laten gaan als het een beetje is neergedaald bij haar..of laten we TL vragen wat ze wil?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 21:44 schreef Isabeau het volgende:
Last, schoudersFijn als je straks weer begint dat dat geen issue meer is.
Ik zou het de TL laten doen. Daar zal ze toch nog wel contact mee hebben?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 21:49 schreef Blues het volgende:
[..]
Zeker! Wat wel blijft hangen bij ons zessen is hoe nu met een afscheid? En gaan we haar dan nog appen nu of bellen of uitnodigen. Er is zoveel gebeurt, hoe pakken we dit aan om goed of redelijk goed uit elkaar te kunnen. Moeten we dat van haar uit laten gaan als het een beetje is neergedaald bij haar..of laten we TL vragen wat ze wil?
Mensen, coll. update.
Ik ben blij voor jeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Spoilers!
Er komt nog een gesprek met TL en coll, ze wilde het allemaal even laten bezinken en doet nu thuis e.e.a. aan documentenbeheer en protocollen in een nieuw programma zetten en nalopen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 21:55 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik zou het de TL laten doen. Daar zal ze toch nog wel contact mee hebben?
Ja, in ieder geval moet zij aan kunnen geven wat ze wilquote:Op vrijdag 13 maart 2020 22:04 schreef Blues het volgende:
[..]
Er komt nog een gesprek met TL en coll, ze wilde het allemaal even laten bezinken en doet nu thuis e.e.a. aan documentenbeheer en protocollen in een nieuw programma zetten en nalopen.
We laten het voor nu maar even maar er moet nog wel iets mee vinden we.
Ik at je lam vandaag, toen dacht ik ook even aan jequote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:30 schreef sigme het volgende:
[..]
Hmm succes onderwegquote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:43 schreef sigme het volgende:
Vandaag, vrijdag de 13e, hebben we maar eens flink met de kettingzaag ons snoeihout tot brandhout gezaagd. Zonder ongelukken. Enkel stootte ik met de vinger tegen de metalen zaagbok, schrammetje van niks, bloedbad.
Daarna halve liter zwaar bier, en toen bericht over noodtoestand alhier. Dan gaan we toch maar niet naar het dorp wandelen voor wat gezelligheidsboodschappen. Morgen pakken we de kar in, in principe vertrekken we zondag. Zonder boodschappen onderweg. Hebben we voor de terugweg nog net eigen uit NL meegenomen kwark en eigen eieren :’).
Dat weet ik nog wel van een jaar of 3 terug. Ergens niet zo gek he.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:20 schreef uniekhoorn het volgende:
Dank jullie... ik vond het veel emotioneler dan ik had verwacht.....
Auto ingepakt met schoonmaaktroep en dan morgen aan de slag
Dat hebben we gisteren inderdaad gedaan.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 06:20 schreef Isabeau het volgende:
Goede reis gewenst, Uhmmpie en sigme. Ik neem aan dat je thuis gewoon je huis gaat aantreffen zoals je het hebt achter gelaten. Je hebt wel kans dat de wegrestaurants onderweg dicht zijn! Dus mocht je nog kans zien wat eten voor onderweg te kopen dan zou ik dat doen.
Living on the edgequote:Op zaterdag 14 maart 2020 08:14 schreef minilot het volgende:
@:Candaasje en @:Kaatje1 Momenteel Günthers teennagels op mijn halsslagader.![]()
Maf, zo'n open dag Candaas!
Ik heb net aardappelen gehaald omdat die gisteren op waren. En de supermarkt was weer helemaal vol. Ik vind dat bestquote:Op zaterdag 14 maart 2020 07:48 schreef Candaasje het volgende:
Goede reis Sigme en Uhmp!![]()
Niet teveel zorgen maken over de supermarkten; ze kunnen het wel aan, alleen het tempo van schappen leeggraaien ligt af en toe net wat hoger dan ze kunnen aanvullen. NL is een van de grootste voedselproducenten ter wereld, dus als het moet zullen ze de producten die nu bestemd zijn voor export (bijna 80%) wel hier kwijt kunnen.
Mogguh Mini! Ligt Günther (over)dwars?![]()
Zo, vandaag eens kijken hoeveel prangende vragen ik mag beantwoorden. We zitten met 250 man in 65 'chatboxen' en alle Nederlanders worden naar mij doorgestuurd indien de rest het niet meer weet. (55% van de aanmeldingen diergeneeskunde in A'werpen is Nederlands...) Ik ben benieuwd![]()
(Dit is een E-infodag, gezien de gewone opendag vandaag niet doorgaat natuurlijk)
Aardappelen worden hier ook veel ingeslagen. Gisteren stond er nog een vrouw vol verwondering te kijken, met de mededeling dat ze niet wist dat Belgen (zijzelf inclusief) zulke 'patatten-eters' warenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 08:19 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb net aardappelen gehaald omdat die gisteren op waren. En de supermarkt was weer helemaal vol. Ik vind dat best
Veel chatplezier vandaag(komt er nog wel een echte open dag dit jaar denk je?)
Schreeuwen tegen personeel wat er helemaal niks aan kan doenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 08:30 schreef Candaasje het volgende:
Aardappelen worden hier ook veel ingeslagen. Gisteren stond er nog een vrouw vol verwondering te kijken, met de mededeling dat ze niet wist dat Belgen (zijzelf inclusief) zulke 'patatten-eters' waren![]()
Ik ben blij dat ik niet in een supermarkt werk geloof ik. Gisteren ging er ook nog iemand tekeer dat dit en dat op was tegen een medewerker in de Carrefour....
25 april staat er nog een open dag gepland, maar of die door gaat is natuurlijk de vraag.
Nu zijn er voor diergeneeskunde meeeeer dan genoeg aanmeldingen elk jaar, en houden ze liever studenten af, maar het is toch wel jammer.
Dat wordt doordrinkenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 08:48 schreef AnneX het volgende:
Sneu voor de buurman/ bierbrouwer : 50 fusten bier afgezegd voor evenementen.
En die zijn al nooit zo vlot.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 09:20 schreef Lonaa het volgende:
Zelfs Zooplus meldt dat de verzending langer duurt omdat het 'heel erg druk is'
Ik wacht al meer dan 10 dagen op schoenen. Moet ze nog mailen dat ze het bezorgadres mogen veranderen, want vanaf maandag zit ik weer in NLquote:Op zaterdag 14 maart 2020 10:09 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
En die zijn al nooit zo vlot.
Mijn schoenen liggen al 2 dagen bij GLS trouwens. Over niet zo vlot gesproken.
Ik vind het niet netjes van mezelf, maar ik kan echt niet ontkennen dat ik het ergens wel tof vind dat er Iets Groots Aan de Hand is.quote:All paradigm shifts answer the amoral craving for novelty
Een deel van mij heeft dat ook wel. Dit wordt belangrijke geschiedenis vermoedelijk. We leren veel over onszelf, over elkaar, over onze overheidsinstellingen. Ja, ik vind het boeiend.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 10:40 schreef minilot het volgende:
J. heimelijk teleurgesteld volgens mij.Die doet gewoonlijk zelden boodschappen maar wilde vanmorgen per se, vermoedelijk hopend op dystopische toestanden, maar de Lidl had alles alweer aangevuld.
Ik voel me mild schuldig sinds ik daarnet het oh zo ware citaat uit The Last Werewolf voorbij zag komen.
[..]
Ik vind het niet netjes van mezelf, maar ik kan echt niet ontkennen dat ik het ergens wel tof vind dat er Iets Groots Aan de Hand is.Herkenbaar, iemand?
Jaquote:Op zaterdag 14 maart 2020 10:40 schreef minilot het volgende:
J. heimelijk teleurgesteld volgens mij.Die doet gewoonlijk zelden boodschappen maar wilde vanmorgen per se, vermoedelijk hopend op dystopische toestanden, maar de Lidl had alles alweer aangevuld.
Ik voel me mild schuldig sinds ik daarnet het oh zo ware citaat uit The Last Werewolf voorbij zag komen.
[..]
Ik vind het niet netjes van mezelf, maar ik kan echt niet ontkennen dat ik het ergens wel tof vind dat er Iets Groots Aan de Hand is.Herkenbaar, iemand?
Ik vind het helemaal niet leuk eigenlijk. Ik wil gewoon dat mijn behandeling doorgaat en dat er niet nog iets is waar ik me zorgen over hoef te maken en dat iedereen normaal doet. En ik wil niet nog meer redenen waarom mensen doodgaan.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 10:40 schreef minilot het volgende:
[..]
Ja! Ik zei zoiets vandeweek en werd heel raar aangekeken, maar ik denk dat heg wel voor heel veel mensen geldt. Het zijn rare tijden, een extreme situatie die de meesten van ons nog nooit hebben meegemaakt, voor iedereen gevolgen heeft en ergens is dat ook wel spannendquote:Op zaterdag 14 maart 2020 10:40 schreef minilot onder andere
Is ook zo. En daarom bij mij in ieder geval dequote:Op zaterdag 14 maart 2020 10:46 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik vind het helemaal niet leuk eigenlijk. Ik wil gewoon dat mijn behandeling doorgaat en dat er niet nog iets is waar ik me zorgen over hoef te maken en dat iedereen normaal doet. En ik wil niet nog meer redenen waarom mensen doodgaan.
Er is zeker iets aan de hand. Ben benieuwd wat we hier van mee gaan nemen naar de volgende jaren. Sars was 10 jaar geleden een ver van mijn bed show, maar dit “ligt in je bed”. Zal er over een paar jaar weer zo’n virus komen, nog een stapje erger?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 10:40 schreef minilot het volgende:
[..]
Dit.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 10:48 schreef Vork het volgende:
[..]
Ja! Ik zei zoiets vandeweek en werd heel raar aangekeken, maar ik denk dat heg wel voor heel veel mensen geldt. Het zijn rare tijden, een extreme situatie die de meesten van ons nog nooit hebben meegemaakt, voor iedereen gevolgen heeft en ergens is dat ook wel spannend
Hartstikke begrijpelijkquote:Op zaterdag 14 maart 2020 10:46 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik vind het helemaal niet leuk eigenlijk. Ik wil gewoon dat mijn behandeling doorgaat en dat er niet nog iets is waar ik me zorgen over hoef te maken en dat iedereen normaal doet. En ik wil niet nog meer redenen waarom mensen doodgaan.
Da’s zo begrijpelijkquote:Op zaterdag 14 maart 2020 10:46 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik ookquote:Op zaterdag 14 maart 2020 10:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Een deel van mij heeft dat ook wel. Dit wordt belangrijke geschiedenis vermoedelijk. We leren veel over onszelf, over elkaar, over onze overheidsinstellingen. Ja, ik vind het boeiend.
Niet voor mezelf. Wel voor de belasting op het hele zorgstelsel. Bang dat er mensen onnodig gaan overlijden omdat de capaciteit er simpelweg niet is.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:02 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik ook
Zijn jullie 'bang' ? Jullie=hele sc
Dat soort dingen vind ik wel interessant om te zienquote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:04 schreef borisz het volgende:
[ afbeelding ]
Televaag november 1956.
Het Hamsteren is ook niet voor het eerst
[ afbeelding ]
(FD Vandaag)
Wat jij noemt. Er zijn nu al collega's die, vanwege de verwachte overload aan patiënten die er vermoedelijk aan gaan komen, niet op vakantie mogen. Dat klinkt misschien stom, want tuurlijk wil je als je in de zorg werkt anderen helpen, maar er zou iemand (jaren voor gespaard) met familie naar Z Afrika gaan en die 'mag' nu gewoon nietquote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:03 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Niet voor mezelf. Wel voor de belasting op het hele zorgstelsel. Bang dat er mensen onnodig gaan overlijden omdat de capaciteit er simpelweg niet is.
En jij?
quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:03 schreef Blues het volgende:
Snap ik Tele. Ik lees alles maar reageer niet altijd
Ik ben niet bang om zelf dood te gaan aan corona.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:02 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik ook
Nee. Ben niet bang. Ik ga gewoon door met leven om het zo maar te zeggen. Pas aan waar nodig, meer niet.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:02 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik ook
En terecht dat ze niet mogen.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:06 schreef Blues het volgende:
[..]
Wat jij noemt. Er zijn nu al collega's die, vanwege de verwachte overload aan patiënten die er vermoedelijk aan gaan komen, niet op vakantie mogen. Dat klinkt misschien stom, want tuurlijk wil je als je in de zorg werkt anderen helpen, maar er zou iemand (jaren voor gespaard) met familie naar Z Afrika gaan en die 'mag' nu gewoon niet
En je weet gewoon dat we hier in NL nog lang niet klaar zijn met de besmettingen.
Ik las een heftig stuk op fb (dit keer waar) over iemand die in Italië werkt en ons waarschuwt. (ze is niet de enige)
Ik ben voor mezelf niet bang. Ga gewoon naar het werk, waar alles ongewoon is, en supermarkt. Let op en doe aan h.hygiëne. Meer kan je niet doen. Oh ik ga zo min mogelijk met de trein maar met de auto.
Precies dit. Hier in Brabant is het op de ic's al te vol. Ben echt bang voor het moment dat er keuzes gemaakt moeten worden over de levens van anderen, om bijvoorbeeld 80+ ers niet meer te helpen.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:03 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Niet voor mezelf. Wel voor de belasting op het hele zorgstelsel. Bang dat er mensen onnodig gaan overlijden omdat de capaciteit er simpelweg niet is.
En jij?
Mwah, met de neiging die de Britten lijken te hebben om zo snel mogelijk herd immunity te bewerkstelligen gaat het vast doorquote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:12 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
Ik zou gister naar Londen vliegen voor twee concerten maar met de snel veranderende maatregelen die net zo snel van kracht worden, durfde ik het toch niet aan. Vooralsnog zijn evenementen daar niet afgelast maar zie het elk moment gebeuren.
https://www.volkskrant.nl(...)os-we-zijn~b0335c91/quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:12 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
Precies dit. Hier in Brabant is het op de ic's al te vol. Ben echt bang voor het moment dat er keuzes gemaakt moeten worden over de levens van anderen, om bijvoorbeeld 80+ ers niet meer te helpen.
sigme, gaat het goed met de terugreis?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:20 schreef sigme het volgende:
[..]
https://www.volkskrant.nl(...)os-we-zijn~b0335c91/
Jup gelezenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:20 schreef sigme het volgende:
[..]
https://www.volkskrant.nl(...)os-we-zijn~b0335c91/
tja ik ben vrij zeker dat ze het daar met de NHS ook echt niet aan kunnen dus of de aanpak zo begrijpelijk is, vraag ik me af.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:20 schreef minilot het volgende:
[..]
Mwah, met de neiging die de Britten lijken te hebben om zo snel mogelijk herd immunity te bewerkstelligen gaat het vast door
Een zeer begrijpelijke aanpak overigens, maar dat is natuurlijk makkelijk gezegd als kwieke achtendertigjarige.
Yup, goed artikel. Sowieso goeie site.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:28 schreef Kreator het volgende:
Blues, ik ken ook iemand die in de zorg werkt en naar ZA zou gaan en nu niet meer mag. Zelfde persoon?
Interessant.
https://www.ntvg.nl/artik(...)akken/volledig#lb-11
Mn X heeft jouw virus al een keer gehad.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:13 schreef AnneX het volgende:
Het zijn barre tijden, ja!
Met gevolgen in de kleine wereld om ons en grote gevolgen daarbuiten.
Mn.X vindt radiomaken leuk.
Nu is er de vraag om meer live uitzendingen voor de thuiswerkers vanuit de studio in een buurt centrum ( met veel aanloop). Nou nee, toch maar niet doen.
Terwijl hij al 2 weken naast mij ligt en leeft zonder een kuch of snuif.
En Portugal is nog groen volgens Buza, en de noodsituatie uitgeroepen en Alle bezienswaardigheden dicht.
Nu wachtend op antwoord van Eliza.
Flatten the curve...quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:28 schreef Kreator het volgende:
Blues, ik ken ook iemand die in de zorg werkt en naar ZA zou gaan en nu niet meer mag. Zelfde persoon?
Interessant.
https://www.ntvg.nl/artik(...)akken/volledig#lb-11
Ik vrees dat we dat vaker mee gaan maken.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:50 schreef Sarabi het volgende:
Als ik hoor dat ze hier in het ziekenhuis al moeten kiezen wie er aan de beademing mag, begint het toch wel snel heel serieus te worden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik las gisteren dit over het verschil tussen RS en corona, interessant vond ik: https://www.volkskrant.nl(...)gen-corona~b02d3051/quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:17 schreef Aure het volgende:
Ik ben niet bang voor mijzelf, maar ik moet toegeven dat ik het spannend vind voor Jip. Die heeft nu twee keer in het ziekenhuis gelegen met een longontsteking door het RSvirus (eerste keer) en door influenza A (tweede keer) . In totaal heeft ie drie longontstekingen gehad, dus ja ergens maak ik mij wel zorgen. Ik weet ook niet zo goed waar ik nu goed aan doe met hem, hem gewoon naar de opvang laten gaan of hem thuis houden. Vooralsnog heb ik hem gewoon steeds naar de opvang gebracht.
Dit dus ja.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:12 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
Precies dit. Hier in Brabant is het op de ic's al te vol. Ben echt bang voor het moment dat er keuzes gemaakt moeten worden over de levens van anderen, om bijvoorbeeld 80+ ers niet meer te helpen.
Ik zou gister naar Londen vliegen voor twee concerten maar met de snel veranderende maatregelen die net zo snel van kracht worden, durfde ik het toch niet aan. Vooralsnog zijn evenementen daar niet afgelast maar zie het elk moment gebeuren.
Ik vind het sowieso wel geruststellend dat kinderen er niet zo snel ziek van wordenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 12:40 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik las gisteren dit over het verschil tussen RS en corona, interessant vond ik: https://www.volkskrant.nl(...)gen-corona~b02d3051/
Niet dat dat antwoord geeft op je vraag trouwensIk snap heel goed dat je na twee opnames bezorgd bent om Jip
Naast dat je deels groot gelijk hebt, ons thuiswerken heeft als voordeel dat wij elkaar niet aansteken, en niet een nog grotere last worden voor de toch als overbelaste zorg.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 12:32 schreef golfer het volgende:
Ik ben, hoewel ik qua gebrek aan goede gezondheid voldoe aan alle alarmbellen, niet bang voor mijzelf. Ik kom niet in grote menigten en reis niet met openbaar vervoer.
Vind het wel dapper dat alle medewerkers in de zorgsector wel doorwerken op hun werkplek, in tegenstelling tot al die thuiswerkers.
En ik erger mij aan het feit dat grote multinationale bedrijven overheidssteun en - garanties willen hebben, terwijl de hardwerkende dappere medewerkers in de zorg nog steeds zwaar onderbetaald worden en zelfs geen bonusje krijgen omdat zij wel met alle risico's van dien doorwerken.
Maar risico mijden is weldegelijk nuttig.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 12:32 schreef golfer het volgende:
Ik ben, hoewel ik qua gebrek aan goede gezondheid voldoe aan alle alarmbellen, niet bang voor mijzelf. Ik kom niet in grote menigten en reis niet met openbaar vervoer.
Vind het wel dapper dat alle medewerkers in de zorgsector wel doorwerken op hun werkplek, in tegenstelling tot al die thuiswerkers.
En ik erger mij aan het feit dat grote multinationale bedrijven overheidssteun en - garanties willen hebben, terwijl de hardwerkende dappere medewerkers in de zorg nog steeds zwaar onderbetaald worden en zelfs geen bonusje krijgen omdat zij wel met alle risico's van dien doorwerken.
Kinderen worden er wel degelijk ziek van. Maar het grijpt hen minder hard aan. Verspreiden van het virus doen ze echter eerder dan volwassenen. Let eens op wat ze met hun handen doen. Het virus dat ze verspreiden is geen ander dan dat van de volwassenen. Daarom is het onbegrijpelijk wat Rutten hierover en over het sluiten van scholen beweerd, terwijl hij zich verschuilt achter "deskundigen".quote:Op zaterdag 14 maart 2020 12:47 schreef Aure het volgende:
[..]
Ik vind het sowieso wel geruststellend dat kinderen er niet zo snel ziek van wordenen interessant artikel ook ja! Maar toch vind ik het ook spannend
Alles is de schuld van Rutte. Altijd. Snap dat dan.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:07 schreef Clubsoda het volgende:
Wat is 'verschuilen achter deskundigen'? Hij volgt toch gewoon hun adviezen? Wat verwacht je dan van hem, dat hij ook met zijn onderbuik regeert? Ik weet ook niet wat het beste is, maar hier zijn zoveel deskundigen over na aan het denken dat ik het best stupide vind dat we met z'n allen het allemaal beter denken te weten. Anekdotisch bewijs is natuurlijk prominent, maar niet iets waar je beleid op moet maken.
Beterschap voor je vrouw trouwens, hopelijk verloopt het mild en is ze er snel bovenop.
Ik vertrek pas morgenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:21 schreef Blues het volgende:
[..]
sigme, gaat het goed met de terugreis?
/artikel in de vk al gelezen
Moeten jullie door Catalonie? Dat zit nu dicht begreep ikquote:
Ik vind het juist goed dat hij nu zich technocratisch laat leiden. Of de experts gelijk hebben zullen we dan achteraf zien maar onderbuikgevoel is niet hoe je moet regeren.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:07 schreef Clubsoda het volgende:
Wat is 'verschuilen achter deskundigen'? Hij volgt toch gewoon hun adviezen? Wat verwacht je dan van hem, dat hij ook met zijn onderbuik regeert? Ik weet ook niet wat het beste is, maar hier zijn zoveel deskundigen over na aan het denken dat ik het best stupide vind dat we met z'n allen het allemaal beter denken te weten. Anekdotisch bewijs is natuurlijk prominent, maar niet iets waar je beleid op moet maken.
Beterschap voor je vrouw trouwens, hopelijk verloopt het mild en is ze er snel bovenop.
Dat zijn an sich goede maatregelen maar hoe meer ik lees, hoe meer ook ik van mening ben dat we achter de feiten aanlopen. Ik was net even in de stad (quote:Op zaterdag 14 maart 2020 12:46 schreef Clubsoda het volgende:
Maar wat zien we dan precies niet, met betrekking tot IC's? Er wordt toch al keihard gewerkt aan bevoorrading, intrekken van verloven, training van medewerkers, afzeggen van electieve ingrepen, poliklinieken leeghouden en het vrijhouden van bedden op andere afdelingen om in te kunnen richten als nood-IC? Ook liggen er scenario's klaar voor het openstellen van het calamiteitenhospitaal in Utrecht. Wat kunnen we in deze fase nog meer doen dan?Ik heb juist de indruk dat iedereen meer dan paraat staat.
Ik zie dat ik het verkeerd zeg, maar ik doelde inderdaad op de milde klachten die kinderen er van krijgen.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:01 schreef friskvind het volgende:
[..]
Kinderen worden er wel degelijk ziek van. Maar het grijpt hen minder hard aan. Verspreiden van het virus doen ze echter eerder dan volwassenen. Let eens op wat ze met hun handen doen. Het virus dat ze verspreiden is geen ander dan dat van de volwassenen. Daarom is het onbegrijpelijk wat Rutten hierover en over het sluiten van scholen beweerd, terwijl hij zich verschuilt achter "deskundigen".
Het resultaat merk ik in mijn gezin.
Mijn dochter, lerares op een basisschool, ligt momenteel thuis ziek door het coronavirus.
Heeft tot gisteren les gegeven aan o.a snotterende leerlingen.
Heel het gezin moet binnen blijven totdat iedereen 24 uur klachtenvrij is.
Rutte is de man van de besluiten dus...quote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:18 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat ellendig voor je dochter @:Friskvind.
Maar voor zover is weet is Rutte geen medicus en is ook geen autoriteit op het gebied van virussen en epidemieën. Hij luistert naar mensen die er meer vanaf weten. Verder neem ik aan dat dit soort besluiten door meerderen worden genomen en niet door hem alleen, het is hier geen dictatuur.
Dat wij het er misschien niet mee eens zijn kan, maar je kunt ook niet iedereen “blij” maken. Verder ben ik blij dat ik niet in zijn schoenen sta
Ik denk dat het een moeilijke balans is. Als we vorige week al het hele land op slot hadden gedaan was daar óók veel weerstand op gekomen. Dan krijg je weer het 'KNMI-weeralarm-fenomeen' en dan luistert op den duur helemaal niemand meer naar de adviezen.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:21 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Dat zijn an sich goede maatregelen maar hoe meer ik lees, hoe meer ook ik van mening ben dat we achter de feiten aanlopen. Ik was net even in de stad () daar was het gezellig druk. Wel briefjes in de winkels over afstand houden en zo, maar hoeveel besmettingshaarden wandelen daar niet rond? Zouden we ook niet horeca en andere winkels moeten gaan sluiten? Zodat we wellicht voorkomen dat het calamiteitenhospitaal open moet?
quote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:30 schreef laziness het volgende:
Er is een tweedeling. Het ene deel vindt de maatregelen te laks en het andere deel neemt het nog steeds niet serieus genoeg. Die laatste groep bestaat uit opvallend veel oudjes die het grootste risico lopen.
Die besluiten neemt hij (samen met anderen) op basis van adviezen van mensen met verstand ervan. Hij (iedere mp) doet dat omdat wij (de meerderheid) hem dat mandaat hebben gegeven. En de regering kan het nooit goed doen.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:28 schreef friskvind het volgende:
[..]
Rutte is de man van de besluiten dus...
Kinderen in scholen zijn dikwijls de verspreiders van ziekten om begrijpelijke redenen.
Je hoeft niet erg deskundig te zijn om te begrijpen dat een leraar daar ook ontvankelijk voor is.
Nakijken werk, helpen bij schrijven, tijdens de gym enz. enz.
Hebben de virussen van een kind een beschermlaagje?
Heel klein voordeel, ook al zeggen ze dat het virus in de zomer niet actief is, stel je eens voor dat je binnen moest blijven met die bloedhitte van vorige zomer. Daar moest ik vanochtend aan denkenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:33 schreef Jagärtrut het volgende:
![]()
Ik heb mezelf werkeloos gemaakt op het werk, omtrent corona mogen geen mensen meer vertrekken naar het buitenland.
Verder hier scholen dicht. Ik zie wat op tegen 5 weken met z'n allen thuis met weinig uitvluchtmogelijkheden. Hopelijk gaat het hier niet naar een algehele lockdown zoals in Italië....
Vermoedelijk gaat het in stappen naar lockdown.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:28 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik denk dat het een moeilijke balans is. Als we vorige week al het hele land op slot hadden gedaan was daar óók veel weerstand op gekomen. Dan krijg je weer het 'KNMI-weeralarm-fenomeen' en dan luistert op den duur helemaal niemand meer naar de adviezen.
Exact. Ik vind net een gesprek op tussen twee oudjes die aan het mopperen waren dat de wandelclub was afgezegd.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:30 schreef laziness het volgende:
Er is een tweedeling. Het ene deel vindt de maatregelen te laks en het andere deel neemt het nog steeds niet serieus genoeg. Die laatste groep bestaat uit opvallend veel oudjes die het grootste risico lopen.
Dat denk ik ook. Ik kan me voorstellen dat commitment kweken voor een lockdown een onderdeel van de aanpak zou kunnen zijn.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:38 schreef AnneX het volgende:
[..]
Vermoedelijk gaat het in stappen naar lockdown.
Zou dat niet de aanpak zijn, JT? (Gezien je achtergrond).
In ieder geval voor 6 dagen HF eten en boodschappen binnen.
De doos ging niet mee terugen ik hoefde niet te tekenen.
AnneX, ik zou je aanraden niet te gaan. Het is niet te voorspellen hoe de ontwikkelingen gaan, en heel veel landen annuleren vluchten/sluiten hun grenzen. Ook binnen europa. Je wilt echt niet in een situatie komen de je gerepatrieerd moet worden, dat is echt niet leuk....quote:Op zaterdag 14 maart 2020 11:13 schreef AnneX het volgende:
Het zijn barre tijden, ja!
Met gevolgen in de kleine wereld om ons en grote gevolgen daarbuiten.
Mn.X vindt radiomaken leuk.
Nu is er de vraag om meer live uitzendingen voor de thuiswerkers vanuit de studio in een buurt centrum ( met veel aanloop). Nou nee, toch maar niet doen.
Terwijl hij al 2 weken naast mij ligt en leeft zonder een kuch of snuif.
En Portugal is nog groen volgens Buza, en de noodsituatie uitgeroepen en Alle bezienswaardigheden dicht.
Nu wachtend op antwoord van Eliza.
Preventie? Social distancing, lockdown.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 12:46 schreef Clubsoda het volgende:
Maar wat zien we dan precies niet, met betrekking tot IC's? Er wordt toch al keihard gewerkt aan bevoorrading, intrekken van verloven, training van medewerkers, afzeggen van electieve ingrepen, poliklinieken leeghouden en het vrijhouden van bedden op andere afdelingen om in te kunnen richten als nood-IC? Ook liggen er scenario's klaar voor het openstellen van het calamiteitenhospitaal in Utrecht. Wat kunnen we in deze fase nog meer doen dan?Ik heb juist de indruk dat iedereen meer dan paraat staat.
Mensen ook echt hèquote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:41 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Exact. Ik vind net een gesprek op tussen twee oudjes die aan het mopperen waren dat de wandelclub was afgezegd.
Zachte heelmeesters...quote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:56 schreef Jagärtrut het volgende:
AnneX, ik denk dat ze.er nu alles aan doen om echte lockdown te voorkomen. Dat is echt het worst-case scenario....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
: 9 ~quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:05 schreef Tele6 het volgende:
Meer mensen bij wie het smiley-knopje stuk is op de desktopversie van fok?
Ik weet niet alle smileys uit mijn hoofd.wel dus
maar.
Deze is ook fijnquote:
O jaquote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:15 schreef Tele6 het volgende:
![]()
![]()
Stiekem ken ik er ook al best een hoop uit mijn hoofd, na een paar jaar ook mobiel fokken.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Maar nu was mijn vraag: is die knop bij jullie ook stuk?
quote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:07 schreef Clubsoda het volgende:
Er werken ruim 90.000 mensen bij klm-af.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 12:48 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Naast dat je deels groot gelijk hebt, ons thuiswerken heeft als voordeel dat wij elkaar niet aansteken, en niet een nog grotere last worden voor de toch als overbelaste zorg.
En bedenk eens wat er gaat gebeuren als bv een klm omvalt? 35.000 mensen werken daar, en een grote speler in logistiek. Bonussen bij klm zijn al gecancelled
Dank voor je advies.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 13:56 schreef Jagärtrut het volgende:
AnneX, ik denk dat ze.er nu alles aan doen om echte lockdown te voorkomen. Dat is echt het worst-case scenario....
quote:
Je bent er iig niet álleen in.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:25 schreef minilot het volgende:
Ik vind het een verrukkelijk vooruitzicht, J. een paar weken thuis en Günther een paar weken niet naar de peuterspeelzaal en zalig samen kluizenaren maar ik ben daar wellicht wat merkwaardig in.
Oh, ik vind het ook heerlijk om de komende week thuis te werken met mijn lief samen, en als de scholen sluiten of kind snot ontwikkelt, zou ik dat ook prima vinden. Wij leven graag op een klontjequote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:25 schreef minilot het volgende:
Ik vind het een verrukkelijk vooruitzicht, J. een paar weken thuis en Günther een paar weken niet naar de peuterspeelzaal en zalig samen kluizenaren maar ik ben daar wellicht wat merkwaardig in.
En dat. Het geeft wel een verrassende op prioriteiten en ervaren noodzaken.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:27 schreef DancingPhoebe het volgende:
En ik vraag me af wat het met "ons" doet als we leren dat we al die onzin ook _niet_ kunnen doen en dat de wereld en het leven dan ook gewoon doordraait.
Je man man-agenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:26 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Je bent er iig niet álleen in.
Al vraag ik me wel af of de man dit ook zo ultiem zou ervaren en ik niet heel veel tijd kwijt zou zijn met hem managen.
quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:21 schreef Kreator het volgende:
[..]
Er werken ruim 90.000 mensen bij klm-af.
(En hoe kom je erbij dat bonussen gecancelled zijn?)Hoorde ik gisteren op het nieuws, geen idee meer of het nos of rtl wasSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
Ja nou dat. Bij mij op het werk worden klussen gedaan die imo zeker niet urgent zijn omdat het door andere bedrijven ook wordt gedaan. Als we italie volgen heb je het dan over 1 hooguit 2 dagen voor de maatregelen weer opgeschroefd worden. PR technisch kun je dan in de longrun beter het bedrijf zijn dat zn mensen voorop stelt denk ik, agz de impact sowieso enorm gaat zijn, die 2 dagen door laten werken is in dat opzicht een druppel op een gloeiende plaat.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:32 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Je man man-agen![]()
Hier gaat het allemaal een beetje raar.. het meeste wordt gecancelled om" kruisbestuiving te voorkomen" , maar projecten met een " hoge prio" gaan wel door.. al is voor sommige projecten de hoge prio wel te betwijfelen..
Dat is ook mijn grootste bezwaar. Overleggen voor een whiteboard, voortgang bewaken etc wordt allemaal lastiger.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:32 schreef Kreator het volgende:
Thuiswerken wel prima, maar ook dodelijk saai. Ik heb soms ook wel werkende mensen om me heen nodig om productief te zijn.
Dat is bij ons ook zo. Inspecties gaan door, dat moet echt op locatie, clientmeetings gaan steeds meer via skype of teams.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:32 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Je man man-agen![]()
Hier gaat het allemaal een beetje raar.. het meeste wordt gecancelled om" kruisbestuiving te voorkomen" , maar projecten met een " hoge prio" gaan wel door.. al is voor sommige projecten de hoge prio wel te betwijfelen..
Jullie kunnen toch skypen? etc.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:36 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Dat is ook mijn grootste bezwaar. Overleggen voor een whiteboard, voortgang bewaken etc wordt allemaal lastiger.
Ik vraag me ook af, momenteel ligt de luchtvaart ook deels op z’n gat, hoe lang zou het duren voordat dat weer up and running is?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:36 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ja nou dat. Bij mij op het werk worden klussen gedaan die imo zeker niet urgent zijn omdat het door andere bedrijven ook wordt gedaan. Als we italie volgen heb je het dan over 1 hooguit 2 dagen voor de maatregelen weer opgeschroefd worden. PR technisch kun je dan in de longrun beter het bedrijf zijn dat zn mensen voorop stelt denk ik, agz de impact sowieso enorm gaat zijn, die 2 dagen door laten werken is in dat opzicht een druppel op een gloeiende plaat.
Gisteren was ik dus nog op kantoor, vooral om met iedereen voor te bereiden op veel minder op kantoor zijn met zijn allen, en daar kwamen denk ik 15 telefoontjes over de hele dag binnen. Dat is normaal 10 minuten ofzo.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:38 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat is bij ons ook zo. Inspecties gaan door, dat moet echt op locatie, clientmeetings gaan steeds meer via skype of teams.
@:Kreator, ja het is best saai thuiswerken. Soms, als je een flinke klus moet afmaken is het heerlijk. Maar ik keek net even, tussen gisteren en nu 12 mails binnengekomen, weet niet meer hoe lang dat geleden is, zo weinig. En dan zitten mijn directe leidinggevenden de komende week 3 dagen in een fulltime meeting, dus daar komt ook niet veel los (niets waarschijnlijk)
Mijnquote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:40 schreef Aure het volgende:
Ik had al bedacht dat alsook thuis zou werken we elke lunchpauze seks konden hebben
maar
werkt liever op kantoor
Ik moet rekening houden dat gevoelige zaken alleen via Belastingdienst middelen gaan. Dat maakt het een stuk complexer.quote:
Ben je daar na #pandemie2020 ook van af. Either way.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:41 schreef Aure het volgende:
En voor mij betekent thuiswerken dat ik al mijn afspraken heb moeten omzetten in belafspraken en ik haat bellen
quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:42 schreef minilot het volgende:
[..]
Mijnis het oneens met jouw
![]()
![]()
Scheelt wel dat ze bij de Kouwe Blauwe goed berekend zijn op thuiswerken, dat ook al op brie schaal gebeurde pre-corona en J. heeft geen enkel bezwaar en vindt het alleen maar handig dat -ie niet naar Rotterdam hoeft te forenzen
Hier zijn toch wel andere opties op te verzinnen ?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:36 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Dat is ook mijn grootste bezwaar. Overleggen voor een whiteboard, voortgang bewaken etc wordt allemaal lastiger.
Ja, maar ik moet serieus met privacy en andere gevoelige zaken rekening houden. Dus niet zomaar een Skype gebruiken enzo.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:43 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Hier zijn toch wel andere opties op te verzinnen ?
Serieus, unrelated, maar gisteren keek ik Olcay en huiselijk geweld en daar was een psycholoog die dus even uit ging leggen hoe huiselijk geweld werkt OP EEN FUCKING WHITEBOARD en ook bij elke vraag van Olcay terug ging om te kalken op dat whiteboard. Toen dacht ik echt dat ik dat echt de meest zoutloze nietcreatieve manier vond om dat over te brengen met alle mogelijkheden van tv voor handen.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:43 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Hier zijn toch wel andere opties op te verzinnen ?
Ik ben zo jaloers en ontevreden dat ik net op dit moment op vakantie ga (als het doorgaat) en ik daarom deze overheerlijke tweeweekse thuiswerkmarathon misquote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:31 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Oh, ik vind het ook heerlijk om de komende week thuis te werken met mijn lief samen,
Ennuh.. breekt de pleuris uit als dat allemaal 6 weken later klaar is?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:45 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ja, maar ik moet serieus met privacy en andere gevoelige zaken rekening houden. Dus niet zomaar een Skype gebruiken enzo.
quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:42 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ben je daar na #pandemie2020 ook van af. Either way.
Lucky you!quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:42 schreef minilot het volgende:
[..]
Mijnis het oneens met jouw
.
![]()
Scheelt wel dat ze bij de Kouwe Blauwe goed berekend zijn op thuiswerken, dat ook al op grote schaal gebeurde pre-corona en J. heeft geen enkel bezwaar en vindt het alleen maar handig dat -ie niet naar Rotterdam hoeft te forenzen
Waar staat je reis (voorlopig) naar toe geplanned?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:47 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik ben zo jaloers en ontevreden dat ik net op dit moment op vakantie ga (als het doorgaat) en ik daarom deze overheerlijke tweeweekse thuiswerkmarathon mis
Facetime met een device van de baas? Of mag dat ook niet?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:42 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ik moet rekening houden dat gevoelige zaken alleen via Belastingdienst middelen gaan. Dat maakt het een stuk complexer.
Een zonnig eiland waar ze nog geen Corona hebben.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:49 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Waar staat je reis (voorlopig) naar toe geplanned?
Och, met een beetje gelukkig zitten we nog tot na pasen in de lockdownquote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:47 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik ben zo jaloers en ontevreden dat ik net op dit moment op vakantie ga (als het doorgaat) en ik daarom deze overheerlijke tweeweekse thuiswerkmarathon mis
Daar gaat het niet om. Ik mag gewoon niet alles doen over kanalen die niet bekend zijn enzo.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:49 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Ennuh.. breekt de pleuris uit als dat allemaal 6 weken later klaar is?
Ja kut... zwaar leven... :|quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:47 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Jabber zijn de licenties van op, was ook onze eerste gedachte. Maar we hebben al een oplossingquote:
Dan is voor mij de vraag- zit ik in jouw dorp te lockdownen of aan een zwembadje op een eilandje?quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:51 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Och, met een beetje gelukkig zitten we nog tot na pasen in de lockdown
:|quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:52 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dan is voor mij de vraag- zit ik in jouw dorp te lockdownen of aan een zwembadje op een eilandje?
Met een beetje geluk hier (óns dorpquote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:52 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dan is voor mij de vraag- zit ik in jouw dorp te lockdownen of aan een zwembadje op een eilandje?
Wij moeten nu elke dag op de poli een triljoen patiënten bellen dat ze of niet moeten komen maar gebeld worden door de artsen of dat hun afspraak opgeschort wordt. Daarbij moeten ook die triljoen codes in het systeem worden aangepast. Daarnaast bellen er een triljoen patienten al 3 weken hoe of wat vanwege hoe of wat. Als je bij ons komt werken ben je gegarandeerd zo over je belhaat heen én ontwikkel je daarbij vanzelf beltactische vaardighedenquote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:41 schreef Aure het volgende:
En voor mij betekent thuiswerken dat ik al mijn afspraken heb moeten omzetten in belafspraken en ik haat bellen
On elkaar te horen moeten we dan wel héél hard zingen.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:54 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Met een beetje geluk hier (óns dorp), dan kunnen we kijken of we Italiaanse scenario's met met de trekzak en tamboerijn vanaf het balkon liedjes zingen kunnen bewerkstelligen
![]()
Minus het beetje opgegetene is dat 7 kg sigmevarken en 5 kg sigmelamquote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:00 schreef DancingPhoebe het volgende:
Hopelijk ben ik net bij V en haar vriezer wanneer lockdown 2 komt.
Wat ik zei dus.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:02 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Minus het beetje opgegetene is dat 7 kg sigmevarken en 5 kg sigmelam
Ow, ik bedoelde alleen de collegiale gezelligheid als een virtuele koffiemachine.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 14:51 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Ik mag gewoon niet alles doen over kanalen die niet bekend zijn enzo.
Dat er planningen gaan verschuiven is het probleem niet eens. Daar rekenen we al op.
Een cloud is niet heel erg veel anders dan een netwerk hoorquote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:03 schreef golfer het volgende:
Vroegah... voor de jaren 90, zou dit echt een ramp geweest zijn. Want thuiswerken was toen echt een stuk lastiger, zonder PC's/laptops, clouds en skype etc.
Dat komt wel goedquote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:03 schreef AnneX het volgende:
[..]
Ow, ik bedoelde alleen de collegiale gezelligheid als een virtuele koffiemachine.
Maar ook dat hadden we toen niet.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:03 schreef Anthraxx het volgende:
Een cloud is niet heel erg veel anders dan een netwerk hoor
Vanyel ik heb jouw kleine schattige aardappeltjes gezienquote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:01 schreef Vanyel het volgende:
[..]
On elkaar te horen moeten we dan wel héél hard zingen.trekzak
Vroeger hadden we, in essentie, ook echt wel overleefd als we al de bullshit een tijdje stil hadden gelegd en hadden geleerd wat echt belangrijk is. Dan hadden we er nu ook wel echt anders bijgezeten denk ik. Alhoewel, ik denk ook wel dat de beschikbaarheid van internet in de afgelopen tien jaar heeft bijgedragen aan de huidige tijdgeest, dus misschien leren we er nu wel zinnigere dingen van.quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:03 schreef golfer het volgende:
Vroegah... voor de jaren 90, zou dit echt een ramp geweest zijn. Want thuiswerken was toen echt een stuk lastiger, zonder PC's/laptops, clouds en skype etc.
quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:04 schreef Blues het volgende:
[..]
Vanyel ik heb jouw kleine schattige aardappeltjes gezien
Je vergeet lekkere!quote:Op zaterdag 14 maart 2020 15:04 schreef Blues het volgende:
[..]
Vanyel ik heb jouw kleine schattige aardappeltjes gezien
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |