SPOILER: Sigme-kampeermeet, 21 juniOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
We hebben wel spaargeld natuurlijk en geld in de bedrijven. Maar we zijn problemen liever voor. We worden er echt niet slechter van als we nu zuiniger doen, bekijken wanneer de huur van het bedrijfspand ook al weer kan worden opgezegd en hoeveel het scheelt als we mijn auto schorsen. Je kunt het maar vast in kaart brengen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:37 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Hopelijk valt de fall out mee. Voor de kleine ondernemers kan dit inderdaad echt dramatisch zijn.
En uitzendkrachten. Dat lijkt me echt enorm vervelend. Wij hebben veel van de potentiële ellende soort van in eigen hand. Zo voelt het althans.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:43 schreef Myraela het volgende:
Zat gisteren te denken dat het ook echt kut is voor mensen met een 0-uren contract bij organisaties die nu moeten sluiten.
Ook zoiets inderdaad. Helemaal in eigen hand heb je het natuurlijk niet. Maar verwacht je veel problemen bij jullie opdrachtgevers? Jullie hebben ook wel wat dingen die sowieso blijven lopen, toch?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
En uitzendkrachten. Dat lijkt me echt enorm vervelend. Wij hebben veel van de potentiële ellende soort van in eigen hand. Zo voelt het althans.
Een van onze grootste opdrachtgevers handelt in spullen die uit China komen. Onze grootste opdrachtgever levert producten bij mensen thuis en merkt het ook al dat ze minder orders krijgen. Als zij weg zouden vallen voor ons, dan is dat toch een 20% van de omzet. Nog een paar kleinere klanten er bij en je zit zo aan een halvering.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:46 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ook zoiets inderdaad. Helemaal in eigen hand heb je het natuurlijk niet. Maar verwacht je veel problemen bij jullie opdrachtgevers? Jullie hebben ook wel wat dingen die sowieso blijven lopen, toch?
Oh ben benieuwd! Mijn favo is de pecan pie 🥧quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:47 schreef Myraela het volgende:
Even tussendoor. Deze smaak is echt lekker, de lemon cake blijft favoriet, maar deze is ook fijn.
[ afbeelding ]
Wij doen alle behandelcontacten telefonisch nu, we mogen niemand meer zien maar zo kunnen we hopelijk toch een beetje ondersteuning bieden.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:55 schreef Tele6 het volgende:
Al mijn afspraken bij de poli psychiatrie zijn vooralsnog afgezegd.![]()
Ik ben blij dat mijn ambulante begeleiders nog werken, al weet ik niet hoe lang dat duurt, want ze hadden het gisteren over een verdenking van corona bij een van de begeleiders van het bureau.
Dat is wel slim.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 16:00 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Wij doen alle behandelcontacten telefonisch nu, we mogen niemand meer zien maar zo kunnen we hopelijk toch een beetje ondersteuning bieden.
quote:Op vrijdag 13 maart 2020 16:28 schreef Bramito het volgende:
Hier gaat alles op slot. Scholen, publieke gebouwen, parken... En we zijn in staat van alarm. Inmiddels 450,000 mensen in hun gemeente vast. Dit wordt Italië 2.
Nou inderdaad zeg.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 16:43 schreef Bramito het volgende:
[..]
Ik hoop voor Sigme dat ze de wegen niet dicht gooien dit weekend.
Lief van je.quote:
Ik heb mijn intakes ook af moeten zeggen helaas, telefonisch met iemand die ik niet ken is heel ingewikkeld.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 16:04 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Dat is wel slim.
Bij mijn ambulante begeleiding hebben ze ook al gezegd dat ze eventueel over zullen gaan op videobellen.
Psychomotorische therapie door de telefoon schiet natuurlijk niet zo op. En een intake diagnostiek kennelijk ook niet, anders hadden ze wel een telefonische afspraak voorgesteld lijkt me.
mag wel wat minderquote:Op vrijdag 13 maart 2020 17:10 schreef Cat-astrophe het volgende:
Mijn collega op tv![]()
Gaat wat vertellen over de impact van Corona op sociaal gebied.
Potentiële gevolgenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 16:55 schreef AnneX het volgende:
Dat zijn nare gevolgen voor jullie business, Lucky en oh ja een nieuwe user Jflip![]()
Welkom!
Haar insteek (en vooral doelgroep) was iets andersquote:Op vrijdag 13 maart 2020 17:15 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Sociaal gebeuren op Whatsapp
[..]
mag wel wat minderMensen Werken thuis en zijn flink aan het WOGen
OK. Klinkt positiever , en goed dat jullie daarmee rekening houden.quote:
Ik las een mooie oproep op imgur. Als je favo restaurant tegoed bonnen of cadeau bonnen heeft, koop die dan nu! Dan heeft de ondernemer inkomen en kan jij op een later tijdstip lekker gaan eten. Hebben ze cadeaubonnen? En anders als suggestie aanvoeren.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 17:24 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat een impact heeft dit toch allemaal. Wegen afgezet? Hoe zou je dat moeten handhaven?
Kennissen met een klein restaurant (Moushmoush @:Isabeau) zijn echt bang dat ze het niet gaan redden. Best een hoge huur, en nu een stuk minder klanten, en geen reserves.
Gefeliciteerdquote:Op vrijdag 13 maart 2020 17:30 schreef uniekhoorn het volgende:
Ben huiseigenaar!!![]()
Er was al een kaartje..... AnneX![]()
Feliesquote:Op vrijdag 13 maart 2020 17:30 schreef uniekhoorn het volgende:
Ben huiseigenaar!!![]()
Goed idee, ik zal ze dat laten weten. Ze hebben geen cadeaubonnen. Maar die kan je natuurlijk wel zo maken.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 17:26 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik las een mooie oproep op imgur. Als je favo restaurant tegoed bonnen of cadeau bonnen heeft, koop die dan nu! Dan heeft de ondernemer inkomen en kan jij op een later tijdstip lekker gaan eten. Hebben ze cadeaubonnen? En anders als suggestie aanvoeren.
Van harte!quote:
Ik woon in dezelfde provincie als Sigme. Op 120 km ofzo.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 16:53 schreef AnneX het volgende:
[..]
Lief van je.
Vraagje: Je zit daar een beetje in de buurt.![]()
Hoe is het in Portugal? in de Regio Lissabon.
Of zijn er ook portugese fokkers?
Dichtste bij is een fokker in Malaga. https://www.google.com/ma(...)3505899829226564&z=4
Dan ben je als ondernemer ook niet heel handig bezig toch? Zit dat niet in hun cultuur of andere redenen waardoor de reserve net op is.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 17:24 schreef Kaatje1 het volgende:
Kennissen met een klein restaurant (Moushmoush @:Isabeau) zijn echt bang dat ze het niet gaan redden. Best een hoge huur, en nu een stuk minder klanten, en geen reserves.
Ja sleutels heb ik, ik kreeg net een appje van de vorige eigenaar, hij heeft een nieuw pasje voor de afval voor mij aangevraagd omdat deze (volgens zijn vriendin) niet heel goed meer deed. Hoe lief!quote:Op vrijdag 13 maart 2020 17:37 schreef Kaatje1 het volgende:
Gefeliciteerd Uniekje! Heb je de sleutel ook al? Moet er veel gebeuren of is het klaar?
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 13 maart 2020 17:30 schreef uniekhoorn het volgende:
Ben huiseigenaar!!![]()
Weet jij hoelang ze bezig zijn? Reserves bouw je niet effe snel op.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 17:43 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dan ben je als ondernemer ook niet heel handig bezig toch? Zit dat niet in hun cultuur of andere redenen waardoor de reserve net op is.
Vanuit Koninklijke Horeca Nederland waren ze bezig met een plan dacht ik.
Dingen in kaart brengen is altijd goed natuurlijk, maar zullen verhuurders ook niet coulanter worden? Denk ook niet dat die op failliete klanten zitten te wachten.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
We hebben wel spaargeld natuurlijk en geld in de bedrijven. Maar we zijn problemen liever voor. We worden er echt niet slechter van als we nu zuiniger doen, bekijken wanneer de huur van het bedrijfspand ook al weer kan worden opgezegd en hoeveel het scheelt als we mijn auto schorsen. Je kunt het maar vast in kaart brengen.
Sowieso sinds december 2018, want toen ben ik er langs gelopenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 17:46 schreef Bramito het volgende:
[..]
Weet jij hoelang ze bezig zijn? Reserves bouw je niet effe snel op.
quote:Op vrijdag 13 maart 2020 17:30 schreef uniekhoorn het volgende:
Ben huiseigenaar!!![]()
Wie weet. Het pand is recent overgenomen door een groot vastgoedbedrijf, ik ga er niet vanuit dat zij nou erg coulant gaan zijn. Maar we zullen dat, indien nodig, zeker wel vragen.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 17:48 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dingen in kaart brengen is altijd goed natuurlijk, maar zullen verhuurders ook niet coulanter worden? Denk ook niet dat die op failliete klanten zitten te wachten.
De boel leeghalen, opslaan en paar maand later weer terug kost misschien netto alleen maar geld?
quote:Op vrijdag 13 maart 2020 15:47 schreef Myraela het volgende:
Even tussendoor. Deze smaak is echt lekker, de lemon cake blijft favoriet, maar deze is ook fijn.
[ afbeelding ]
En ik dacht 1 maart al over.quote:
Gefeliciteerdquote:Op vrijdag 13 maart 2020 17:30 schreef uniekhoorn het volgende:
Ben huiseigenaar!!![]()
Zij is nederlandse hij is belg, van oorsprong uit syrie. Ze zijn volgens mij nogal impulsief begonnen, houden van koken en het bedrijf, maar geen van beiden ondernemer (zij komt uit de softe sector) en dat valt ze best tegen merk ik, alles wat erbij komt kijken.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 17:43 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dan ben je als ondernemer ook niet heel handig bezig toch? Zit dat niet in hun cultuur of andere redenen waardoor de reserve net op is.
Vanuit Koninklijke Horeca Nederland waren ze bezig met een plan dacht ik.
Maar dat kost weer geldquote:Op vrijdag 13 maart 2020 18:32 schreef derLudolf het volgende:
Oja softe sector... Ook niet handig als ondernemer zijde. Of je niet een goede boekhouder/adviseur hebben
Als het goed is levert het meer op dan wat de uitgaven zijn.quote:
En jij hebt en appjequote:Op vrijdag 13 maart 2020 18:39 schreef AnneX het volgende:
@:kaatje...je hebt pm.
Zodat men weet dat ik je opmerking las.
Volgens mij zorg en onderwijs en zo.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 18:45 schreef Tele6 het volgende:
Wat is de softe sector?
Ik moet aan matrasverkopers en springkussenverhuurders denken, is vast niet wat jullie bedoelden
Van hartequote:Op vrijdag 13 maart 2020 17:30 schreef uniekhoorn het volgende:
Ben huiseigenaar!!![]()
gefeliciteerd met je huisquote:Op vrijdag 13 maart 2020 17:30 schreef uniekhoorn het volgende:
Ben huiseigenaar!!![]()
Wat de anderen zeggen, zij werkte bij vluchtelingen werk. En verder nul idee hoe de commerciële markt werkt. Ze vonden het afgelopen zomer heel raar, onmenselijk dat de verhuurder geen airco wilde aanleggen. Ze denken teveel vanuit zorg. Verder kunnen ze slecht personeel aanhouden. Dat begrijp ik wel, heel weinig betalen en idioot hard werkenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 18:45 schreef Tele6 het volgende:
Wat is de softe sector?
Ik moet aan matrasverkopers en springkussenverhuurders denken, is vast niet wat jullie bedoelden
Da's niet handig dan.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:25 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Wat de anderen zeggen, zij werkte bij vluchtelingen werk. En verder nul idee hoe de commerciële markt werkt. Ze vonden het afgelopen zomer heel raar, onmenselijk dat de verhuurder geen airco wilde aanleggen. Ze denken teveel vanuit zorg. Verder kunnen ze slecht personeel aanhouden. Dat begrijp ik wel, heel weinig betalen en idioot hard werken
Hippe. Rehab. Uiteraard.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:22 schreef Candaasje het volgende:
Gefeliciteerd Uniek!
Nu is de vraag Krea, wat voor schoenen heb jij aan?
Ik ga even sentimenteel doen hoor, maar het voelt echt heel fijn wanneer er mensen op een forum een beetje om me denkenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 16:43 schreef Bramito het volgende:
[..]
Ik hoop voor Sigme dat ze de wegen niet dicht gooien dit weekend.
Oh god, die sturen ook wel eens mensen door naar m'n moeder d'r werk. Met zaken als, de wasmachine is kapot en geen geld voor een nieuwe. Ipv dat vluchtenlingenwerk ze dan wijst op repair cafés denken ze dat de gemeente nog potjes heeft voor "zielige" mensen.quote:
Ja dat klopt! Heel fijn is datquote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:30 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik ga even sentimenteel doen hoor, maar het voelt echt heel fijn wanneer er mensen op een forum een beetje om me denken
Krijg je Cubaanse praktijken waar de bediening in staatsrestaurants zo slecht was dat mensen massaal huiskamerrestaurants begonnenquote:Op vrijdag 13 maart 2020 18:40 schreef derLudolf het volgende:
In dit soort situaties zou een communistisch systeem best mooi zijn.
hehehe, ik betrok het ook niet op de horeca hoor.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:32 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Krijg je Cubaanse praktijken waar de bediening in staatsrestaurants zo slecht was dat mensen massaal huiskamerrestaurants begonnen![]()
(Op zulke momenten mis je Piet om je de huid vol te schelden dat je het waagde daar op vakantie te gaan)
Ik zag ook drie mensen tafeltjes monteren aan een houten parasol. Een om het gereedschap aan te geven, een om te boren en een om ernaar te kijken. Werkverschaffingquote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:35 schreef derLudolf het volgende:
[..]
hehehe, ik betrok het ook niet op de horeca hoor.
Hoe lang doen jullie erover? Hebben jullie vaste overnachtingsadressen of moet je ook nog op zoek?quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:43 schreef sigme het volgende:
Vandaag, vrijdag de 13e, hebben we maar eens flink met de kettingzaag ons snoeihout tot brandhout gezaagd. Zonder ongelukken. Enkel stootte ik met de vinger tegen de metalen zaagbok, schrammetje van niks, bloedbad.
Daarna halve liter zwaar bier, en toen bericht over noodtoestand alhier. Dan gaan we toch maar niet naar het dorp wandelen voor wat gezelligheidsboodschappen. Morgen pakken we de kar in, in principe vertrekken we zondag. Zonder boodschappen onderweg. Hebben we voor de terugweg nog net eigen uit NL meegenomen kwark en eigen eieren :’).
quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:30 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik ga even sentimenteel doen hoor, maar het voelt echt heel fijn wanneer er mensen op een forum een beetje om me denken
Is ook heel fijnquote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:30 schreef sigme het volgende:
[..]
Toen we nog met z’n tweeën reisden namen we een motelletje halverwege. Voor honden is dat enkel extra stress: we rijden door/ slapen in de auto. De heenweg was deze keer bijzonder snel, minder dan 24uur. Meestal is het rond de 26 u.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 20:03 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Hoe lang doen jullie erover? Hebben jullie vaste overnachtingsadressen of moet je ook nog op zoek?
quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:30 schreef sigme het volgende:
[..]
Hopelijk zondag een voorspoedige reis terugquote:Op vrijdag 13 maart 2020 20:22 schreef sigme het volgende:
[..]
Toen we nog met z’n tweeën reisden namen we een motelletje halverwege. Voor honden is dat enkel extra stress: we rijden door/ slapen in de auto. De heenweg was deze keer bijzonder snel, minder dan 24uur. Meestal is het rond de 26 u.
Thanx.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 20:46 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik heb me net aangemeld bij een lokale FB groep. Daar kunnen mensen hulp aanbieden of hulpvragen stellen. Eens kijken hoe dat gaat lopen. Heb nu toch tijd zat.
Het is hier ook anders omdat je de meeste mensen in de SC kent.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 21:01 schreef sigme het volgende:
[..]
Thanx.
FB heb ik dus niet, ik ben zo een die nooit begrepen heeft hoe dat werkt![]()
Misschien komt het daardoor dat ik extra geraakt wordt door de zorgzaamheid op een forum.
Sommige mensen hier ken je f2f en anderen (nog) niet, maar vanaf het begin vind ik het meeleven met elkaar hier zo fijn.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 21:01 schreef sigme het volgende:
[..]
Thanx.
FB heb ik dus niet, ik ben zo een die nooit begrepen heeft hoe dat werkt![]()
Misschien komt het daardoor dat ik extra geraakt wordt door de zorgzaamheid op een forum.
Dit is echt een speciaal stukje FOK!quote:Op vrijdag 13 maart 2020 21:12 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Sommige mensen hier ken je f2f en anderen (nog) niet, maar vanaf het begin vind ik het meeleven met elkaar hier zo fijn.
En dan vast ook elke keer weer dankjewel zeggen zeker als iets wordt aangegeven.quote:Op vrijdag 13 maart 2020 19:40 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik zag ook drie mensen tafeltjes monteren aan een houten parasol. Een om het gereedschap aan te geven, een om te boren en een om ernaar te kijken. Werkverschaffing
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |