Dan nog mag er bij dit soort dingen wel gewoon een bron, om eventueel fake news tegen te gaan.quote:Op donderdag 12 maart 2020 19:17 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Mijn zwager die er werkt meld net hetzelfde
Ja NSgoden natuurlijkquote:Op donderdag 12 maart 2020 19:17 schreef ZwangerPetro het volgende:
twitter:NS_online twitterde op donderdag 12-03-2020 om 19:08:50Let op! Vanaf vrijdag 13 maart rijden in de spits minder treinen. Plan je reis kort voor vertrek in de reisplanner. https://t.co/4SBk6Z7fL5 reageer retweet
quote:
www.efteling.nlquote:Update coronavirus
De Efteling neemt de zojuist aangekondigde maatregelen van de overheid en het RIVM serieus en wil daar zo goed mogelijk naar handelen. Op basis van de persconferentie en het aangekondigde overleg van de Brabantse Veiligheidsregio’s beraden wij ons over wat dit voor de Efteling betekent. Zodra er meer informatie bekend is berichten wij hierover op deze website. Vanwege de grote drukte, vragen wij je momenteel geen contact met ons op te nemen hierover.
Vond het net al echt verdacht stil in de trein van Tilburg naar Breda, zaten in de hele coupé welgeteld 2 mensen ...quote:Op donderdag 12 maart 2020 19:17 schreef ZwangerPetro het volgende:
twitter:NS_online twitterde op donderdag 12-03-2020 om 19:08:50Let op! Vanaf vrijdag 13 maart rijden in de spits minder treinen. Plan je reis kort voor vertrek in de reisplanner. https://t.co/4SBk6Z7fL5 reageer retweet
Nog zorgwekkender dus, al zullen ze niet alle milde gevallen vindenquote:Op donderdag 12 maart 2020 19:17 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Niet 10% naar ziekenhuis, 10% naar IC, dus ook meer naar het ziekenhuis.
Nee, je ergert je eraan dat men niet reageert op de berichten waarop jij wil dat men reageertquote:Op donderdag 12 maart 2020 19:21 schreef Za het volgende:
Ik erger me eraan hoe de sensatiezucht regeert hier.
Nou ja, het is een voorbeeld van de vele economische consequenties die dit virus heeft. Op zich best terecht om het te benoemen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 19:17 schreef Steven184 het volgende:
Mooi, bij DWDD gaan we het even hebben over de uitzendproblemen van Fox sport.
Precies wat ik dacht. Dit is contra-productief.quote:Op donderdag 12 maart 2020 19:20 schreef Guanabana het volgende:
Wat heeft dat voor zin. Laat juist meer treinen rijden, minder op elkaar gepropte drukte.
Ze zijn er idd wel héél snel bij.quote:Op donderdag 12 maart 2020 19:21 schreef chipitovandenbroek het volgende:
[..]
NS pakt elke mogelijkheid aan om minder treinen in te zetten
Net weer 200 doden gerapporteed in Italie en jij hebt over sensatie ga je schamen manquote:Op donderdag 12 maart 2020 19:21 schreef Za het volgende:
Ik erger me eraan hoe de sensatiezucht regeert hier.
Hadden we dan geen mkber kunnen nemen?quote:Op donderdag 12 maart 2020 19:22 schreef Strani het volgende:
[..]
Nou ja, het is een voorbeeld van de vele economische consequenties die dit virus heeft. Op zich best terecht om het te benoemen.
En al die steentjes met handschoenen aan zetten ...quote:Op donderdag 12 maart 2020 19:22 schreef Zipportal het volgende:
TV / Domino Day na elf jaar terug op televisie
Dit wordt ook niks meer. Alleen al de voorbereidstijd denk ik.
Yep, vanuit Utrecht naar Den Haag Was ook stukken rustiger.quote:Op donderdag 12 maart 2020 19:20 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Vond het net al echt verdacht stil in de trein van Tilburg naar Breda, zaten in de hele coupé welgeteld 2 mensen ...
Betere genenquote:Op donderdag 12 maart 2020 19:23 schreef UJF045 het volgende:
Klopt het dat zwarte/negroïde mensen het virus niet kunnen oplopen? Ik hoorde zojuist dat nog geen een zwarte medemens het heeft opgelopen..
In Rusland werden mannen toch al niet ouder dan 65 toch?quote:Op donderdag 12 maart 2020 19:13 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ze hebben allemaal dezelfde reactie hè, die gasten. Vraag me af hoe de situatie in Rusland is en hoe Putin gereageerd heeft/reageert.
Tuurlijk niet joh.quote:Op donderdag 12 maart 2020 19:23 schreef UJF045 het volgende:
Klopt het dat zwarte/negroïde mensen het virus niet kunnen oplopen? Ik hoorde zojuist dat nog geen een zwarte medemens het heeft opgelopen..
Ja dat had gekund, maar dit kon ook. Er zit wel een lerares op de plek die anders misschien weer was ingevuld door Gerard Joling of zoquote:Op donderdag 12 maart 2020 19:23 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Hadden we dan geen mkber kunnen nemen?
Ten dele. Het gaat me om de reden waarom.quote:Op donderdag 12 maart 2020 19:22 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Nee, je ergert je eraan dat men niet reageert op de berichten waarop jij wil dat men reageert.
quote:Op donderdag 12 maart 2020 19:17 schreef ZwangerPetro het volgende:
DIT STINKTtwitter:NS_online twitterde op donderdag 12-03-2020 om 19:20:47@Onderwijszaken Helaas is bij ons nog niet bekend waarom deze wijziging is. Vooralsnog raad ik je aan om voor je reis de reisplanner te raadplegen! ^SA reageer retweet
https://www.nu.nl/coronav(...)pen-in-te-slaan.htmlquote:Het volgens premier Mark Rutte niet nodig om extra boodschappen, zoals toiletpapier, brood en andere levensmiddelen, in te slaan. Dat zei hij donderdag voorafgaand aan het Kamerdebat over de kabinetsaanpak van het coronavirus.
O,ja.quote:Op donderdag 12 maart 2020 19:24 schreef speknek het volgende:
[..]
In Rusland werden mannen toch al niet ouder dan 65 toch?.
Huh?quote:Op donderdag 12 maart 2020 19:25 schreef Zipportal het volgende:
[..]DIT STINKTtwitter:NS_online twitterde op donderdag 12-03-2020 om 19:20:47@:Onderwijszaken Helaas is bij ons nog niet bekend waarom deze wijziging is. Vooralsnog raad ik je aan om voor je reis de reisplanner te raadplegen! ^SA reageer retweet
Dat dachten we 4 weken terug ook over blanke mensen, toen was er de wilde hoop dat het virus alleen Aziaten trof.quote:Op donderdag 12 maart 2020 19:23 schreef UJF045 het volgende:
Stel je voor, een premier die op TV roept dat iedereen snel moet gaan hamsteren.quote:Op donderdag 12 maart 2020 19:25 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/coronav(...)pen-in-te-slaan.html
Lijkt me een goed moment om juist te doen wat Rutte zegt wat je niet moet doen.
Je zou waarschijnlijk alleen maar in de weg lopen. De zorgverleners hebben geen tijd om je bij het handje te nemen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 19:24 schreef Minimunt het volgende:
Ik vraag me af hé, stel het wordt een grote teringbende de komende weken. Ik ben jong en vrij fit, zijn er mogelijkheden om toch te gaan helpen in de zorg?
Omdat die inmiddels in een risicogroep zitten, lijkt me.quote:Op donderdag 12 maart 2020 19:26 schreef THEFXR het volgende:
waarom roepen ze geen gepensioneerde zorg mensen op?
idd als hij zulke dingen zegt moet je t juist wel doen. die mensen lopen (bewust?) achter de feiten aan en proberen te zorgen dat mensen niet in paniek te raken. when panic, panic first.quote:Op donderdag 12 maart 2020 19:25 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
twitter:BNODesk twitterde op donderdag 12-03-2020 om 19:02:06White House says no need to test Trump and Pence after Brazilian government spokesman tests positive for coronavirus, says they had "almost no interactions" https://t.co/nlAALAaWPm reageer retweet
Ja, dan ben je dus deel van het probleem.quote:Op donderdag 12 maart 2020 19:27 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
idd als hij zulke dingen zegt moet je t juist wel doen. die mensen lopen (bewust?) achter de feiten aan en proberen te zorgen dat mensen niet in paniek te raken. when panic, panic first.
Ja bij de NS melden ze zich ook massaal ziek.quote:Op donderdag 12 maart 2020 19:25 schreef Zipportal het volgende:
[..]DIT STINKTtwitter:NS_online twitterde op donderdag 12-03-2020 om 19:20:47@:Onderwijszaken Helaas is bij ons nog niet bekend waarom deze wijziging is. Vooralsnog raad ik je aan om voor je reis de reisplanner te raadplegen! ^SA reageer retweet
Dit juist het moment om extra in te gaan slaan we zijn dichtbij totale lockdownquote:Op donderdag 12 maart 2020 19:26 schreef Strani het volgende:
[..]
Stel je voor, een premier die op TV roept dat iedereen snel moet gaan hamsteren.
Trump de superspreaserquote:Op donderdag 12 maart 2020 19:27 schreef Scrummie2.1 het volgende:
twitter:BNODesk twitterde op donderdag 12-03-2020 om 19:02:06White House says no need to test Trump and Pence after Brazilian government spokesman tests positive for coronavirus, says they had "almost no interactions" https://t.co/nlAALAaWPm reageer retweet
Die wordt heus wel getest.quote:Op donderdag 12 maart 2020 19:27 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Weet je dit hele gedrag in deze reeks, wat door veel mensen wordt gelezen en gedeeld leidt tot complete paniek, overbelaste huisartsen en ziekenhuizen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 19:26 schreef Strani het volgende:
Stel je voor, een premier die op TV roept dat iedereen snel moet gaan hamsteren.
Ik heb FOX Sports al opgezegd.quote:Op donderdag 12 maart 2020 19:28 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja bij de NS melden ze zich ook massaal ziek.
Het is zo hypocriet, iedereen moet maar thuisblijven maar tegelijkertijd moet ook alles blijven doorwerken want we willen van alles.
Voedsel, openbaar vervoer, zorg, geld, internet, tv, electriciteit, gas, medicijnen, dokters enz.
Zelfs bij een lockdown is er op zich geen reden om aan te nemen dat supermarkten niet herbevoorraad worden.quote:Op donderdag 12 maart 2020 19:28 schreef chipitovandenbroek het volgende:
[..]
Dit juist het moment om extra in te gaan slaan we zijn dichtbij totale lockdwon
Is het ook.quote:Op donderdag 12 maart 2020 19:28 schreef Za het volgende:
[..]
Weet je dit hele gedrag in deze reeks, wat door veel mensen wordt gelezen en gedeeld leidt tot complete paniek, overbelaste huisartsen en ziekenhuizen.
Ik vind het onverantwoordelijk.
Allemaal landen die kampen met zware vergrijzing.quote:Op donderdag 12 maart 2020 19:18 schreef THEFXR het volgende:
[..]
die gaan echt hard hoor, 10 dagen geleden nog niks
Het bagetaliseren van de hele situatie is ook onverantwoordelijk.quote:Op donderdag 12 maart 2020 19:28 schreef Za het volgende:
[..]
Weet je dit hele gedrag in deze reeks, wat door veel mensen wordt gelezen en gedeeld leidt tot complete paniek, overbelaste huisartsen en ziekenhuizen.
Aanname.quote:Op donderdag 12 maart 2020 19:28 schreef Za het volgende:
[..]
Hoeft ook niet, hij is inmiddels een metafysische Koning-filosoof-president geworden en zijn oom zat op het MIT.quote:Op donderdag 12 maart 2020 19:27 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Zeker, maar zeggen dat massaal hamsteren (dat mensen dus veel meer gaan kopen dan dat ze normaal in de komende paar weken zouden doen) verstandig is, is dat dus ook.quote:Op donderdag 12 maart 2020 19:30 schreef chipitovandenbroek het volgende:
[..]
Het bagetaliseren van de hele situatie is ook onverantwoordelijk.
In Tilburg denken ze daar wel anders overquote:Op donderdag 12 maart 2020 19:25 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
https://www.rtvdrenthe.nl(...)aatst-naar-septemberquote:Kamp Westerbork dicht: herdenking verplaatst naar september
Ook Herinneringscentrum Kamp Westerbork sluit tot en met 31 maart de deuren vanwege het coronavirus. Zelfs de nationale herdenking die op 12 april zou plaatsvinden, is afgelast.
Dat heeft Kamp Westerbork vanavond bekendgemaakt. De herdenking van de bevrijding van het kamp is verplaatst naar zondag 13 september. "We vinden het belangrijk dat zoveel mogelijk overlevenden en nabestaanden bij deze herdenking aanwezig kunnen zijn, ook uit het buitenland", zegt directeur Gerdien Verschoor van het herinneringscentrum.
Voor 13 september is volgens Verschoor gekozen omdat dit een bijzondere datum is. Op die dag in 1944 vond het laatste transport vanuit Westerbork plaats.
Klopt na de persco vanmiddag is opeens heel Nederland besmet.quote:Op donderdag 12 maart 2020 19:31 schreef DupingDelight het volgende:
Ik zou mijn kinderen uit de supermarkt weghouden nu en ze niet laten vakkenvullen of achter de kassa laten zittne.
mensen hebben hier standaard een paar dagen eten in huis, dat is sowieso al onverantwoord.quote:Op donderdag 12 maart 2020 19:29 schreef Strani het volgende:
[..]
Zelfs bij een lockdown is er op zich geen reden om aan te nemen dat supermarkten niet herbevoorraad worden.
Maar als iedereen als een gek gaat hamsteren zal men de supermarkten dwingen om een beperkt aantal producten per persoon te verkopen.
Nee, kennelijk niet, want crises brengen sws al het beste in mensen naar boven.quote:Op donderdag 12 maart 2020 19:31 schreef DW457 het volgende:
Klaver heeft nooit 'De meeste mensen deugen' van Rutger Bregman gelezen
Leeftijd?quote:Op donderdag 12 maart 2020 19:33 schreef Stupidisco het volgende:
Opnieuw dode door coronavirus, inwoner Zundert overleden in ziekenhuis
In het Amphia ziekenhuis in Breda is opnieuw een patiënt overleden aan het coronavirus. Het gaat om een inwoner van Zundert. Het is het tweede sterfgeval in het Bredase ziekenhuis. Eerder overleed daar een inwoner van Etten-Leur aan het coronavirus.
GESCHREVEN DOOR
Ja, daar maak ik me ook zorgen om.quote:Op donderdag 12 maart 2020 19:32 schreef Greys het volgende:
Dat Amphia Ziekenhuis Breda dat verwacht dat over enkele dagen de hele IC vol is. (Live blog AD). Dat soort dingen zijn imho toch best eng.
Helaas gaat zoals verwacht ook dit tellertje steeds sneller stijgen...quote:Op donderdag 12 maart 2020 19:33 schreef Stupidisco het volgende:
In het Amphia ziekenhuis in Breda is opnieuw een patiënt overleden aan het coronavirus. Het gaat om een inwoner van Zundert. Het is het tweede sterfgeval in het Bredase ziekenhuis. Eerder overleed daar een inwoner van Etten-Leur aan het coronavirus.
Bron
wel de realiteitquote:Op donderdag 12 maart 2020 19:32 schreef Greys het volgende:
Dat Amphia Ziekenhuis Breda dat verwacht dat over enkele dagen de hele IC vol is. (Live blog AD). Dat soort dingen zijn imho toch best eng.
Ja, behálve als je prostituee bent.quote:Op donderdag 12 maart 2020 19:33 schreef KingRadler het volgende:
Is een thuiswerker het meeste veilige beroep?
Nope, niets aan de hand. Paniekgedrag...quote:Op donderdag 12 maart 2020 19:33 schreef quirina het volgende:
Jezus was net in de supermarkt leek wel alsof de oorlog uitgebroken is. Allemaal lege schappen!
![]()
Bij jullie ook?
Vooralsnog onbekend.quote:
Is er toch nog een IC met voldoende capaciteit in Brabant.quote:Op donderdag 12 maart 2020 19:20 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Vond het net al echt verdacht stil in de trein van Tilburg naar Breda, zaten in de hele coupé welgeteld 2 mensen ...
Treurigquote:Op donderdag 12 maart 2020 19:33 schreef quirina het volgende:
Jezus was net in de supermarkt leek wel alsof de oorlog uitgebroken is. Allemaal lege schappen!
![]()
Bij jullie ook?
Iedereen met klachten moet thuisblijven. Het is dus imho iig verstandig om voor een week ofzo in huis te hebben als je bv alleen woont. Want mócht je dan verkouden of grieperig worden mag je de deur niet meer uit zolang je die klachten hebt.quote:Op donderdag 12 maart 2020 19:31 schreef Strani het volgende:
[..]
Zeker, maar zeggen dat massaal hamsteren (dat mensen dus veel meer gaan kopen dan dat ze normaal in de komende paar weken zouden doen) verstandig is, is dat dus ook.
eens. Iedereen maakt elkaar gek in dit topic. Water, elektriciteit en voedselvoorziening zal echt tot het allerlaatste toe blijven draaien. Desnoods gevorderd en beschermd door het leger.quote:Op donderdag 12 maart 2020 19:29 schreef Strani het volgende:
[..]
Zelfs bij een lockdown is er op zich geen reden om aan te nemen dat supermarkten niet herbevoorraad worden.
Maar als iedereen als een gek gaat hamsteren zal men de supermarkten dwingen om een beperkt aantal producten per persoon te verkopen.
Lopen hier nog wat achter op NL dus ik vermoed dat het dit weekend of begin volgende week raak is.quote:Op donderdag 12 maart 2020 19:33 schreef quirina het volgende:
![]()
Bij jullie ook?
e verwachten wsl dat de helft thuis gaat werkenquote:Op donderdag 12 maart 2020 19:20 schreef Guanabana het volgende:
Wat heeft dat voor zin. Laat juist meer treinen rijden, minder op elkaar gepropte drukte.
ZolderkamerFOK!ker is veiliger.quote:Op donderdag 12 maart 2020 19:33 schreef KingRadler het volgende:
Is een thuiswerker het meeste veilige beroep?
Precies, maar dat doe ik ook hoor. Ik heb zelf ook voor een week of twee eten in huis nu en dat heb ik verspreid over de laatste twee weken stukje bij beetje opgebouwd. De ellende is vooral dat mensen nu belachelijk veel gaan kopen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 19:35 schreef Greys het volgende:
[..]
Iedereen met klachten moet thuisblijven. Het is dus imho iig verstandig om voor een week ofzo in huis te hebben als je bv alleen woont. Want mócht je dan verkouden of grieperig worden mag je de deur niet meer uit zolang je die klachten hebt.
Wil je OP dan updaten, moeten we nog even wachten op meer info?quote:Op donderdag 12 maart 2020 19:34 schreef iBenny het volgende:
[..]
Onbekend
"Het gaat om een oudere inwoner die reeds in het ziekenhuis was opgenomen"
Alleen sanitaire zeep.quote:Op donderdag 12 maart 2020 19:33 schreef quirina het volgende:
![]()
Bij jullie ook?
Dat is altijd handig als je alleen woont en opeens ziek wordt. Maar laten we wel wezen, hoeveel pasta, zeep en wc papier heb je nodig voor één of hooguit twee weken.quote:Op donderdag 12 maart 2020 19:35 schreef Greys het volgende:
[..]
Iedereen met klachten moet thuisblijven. Het is dus imho iig verstandig om voor een week ofzo in huis te hebben als je bv alleen woont. Want mócht je dan verkouden of grieperig worden mag je de deur niet meer uit zolang je die klachten hebt.
twitter:Daphnes94 twitterde op donderdag 12-03-2020 om 19:36:47Supermarkt in #Tilburg ....het lijkt wel kerst, maar dan wat vroeger in het jaar....#coronavirusNederland #hamsteren #Covid_19 https://t.co/Z8sJtVLgGY reageer retweet
Dan ga je nog wel boodschappen doen.quote:Op donderdag 12 maart 2020 19:35 schreef Greys het volgende:
[..]
twitter:Flanas07 twitterde op donderdag 12-03-2020 om 18:10:15Pornhub will allow people living in Italy to access Pornhub Premium for free throughout the month of March, as the whole country is in #lockdown, and will donate part of their earnings to help Italy fight the #Coronavirus emergency. #Covid_19 https://t.co/qDnFiAzIgE reageer retweet
Ik word echt vermoeid van die suggestieve paniek-koppen. Ja "alweer",quote:Op donderdag 12 maart 2020 19:33 schreef Stupidisco het volgende:
Burgemeester Joyce Vermeu maakte het nieuws donderdagavond bekend. "Vandaag heeft mij het droevige nieuws bereikt dat een inwoner van de gemeente Zundert is overleden aan de gevolgen van het coronavirus. Het gaat om een oudere inwoner die reeds in het ziekenhuis was opgenomen. Ik wens de familie en nabestaanden veel sterkte toe", aldus Vermeu.
In Brabant zijn tot nu toe vier mensen overleden aan het virus. Het gaat om inwoners van Uden, Goirle en Etten-Leur. Ook zij hadden al onderliggende gezondheidsproblemen. Landelijk zijn er nu zes sterfgevallen. In onze provincie zijn 273 besmet met het coronavirus.
Bron: Omroep Brabant
viel nog reuze mee hierquote:Op donderdag 12 maart 2020 19:33 schreef quirina het volgende:
![]()
Bij jullie ook?
Blijkbaar zijn die brieven iets te laat opgehangen. 🤣quote:Op donderdag 12 maart 2020 19:34 schreef chipitovandenbroek het volgende:
Zo ging het een maand geleden er aan toe in de supermarkten van China!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |