Ach, ben allang blij dat het hier niet gaat over de theorie dat Jezus een vrouw moet zijn geweest.quote:
Jezus was een hermafrodiet , dat kan ik bewijzenquote:Op donderdag 12 maart 2020 10:18 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Ach, ben allang blij dat het hier niet gaat over de theorie dat Jezus een vrouw moet zijn geweest.
hij zal best bestaan hebben, net als de godsdienstwaanzinnigen van tegenwoordig en dat ze hem opgeknoopt / vastgespijkerd hebben dat geloof ikquote:Op donderdag 12 maart 2020 08:02 schreef ems. het volgende:
Jezus is sowieso bij elkaar gefantaseerd.
quote:Op donderdag 12 maart 2020 10:18 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Ach, ben allang blij dat het hier niet gaat over de theorie dat Jezus een vrouw moet zijn geweest.
quote:Op donderdag 12 maart 2020 09:35 schreef BoneThugss het volgende:
Flikker zelf op met je overload aan kutsmileys.
Die user heeft volkomen gelijk.
Hij heette waarschijnlijk Iosua Bar Ioseph. En de J bestond nog niet in het alfabet. Overigens zijn er aanwijzingen voor een historische Jezus. Gewoon een van de vele rondtrekkende profeten uit die tijd, maar hij wordt genoemd door verscheidene Romeinse en Joodse geschiedschrijvers.quote:Op donderdag 12 maart 2020 00:32 schreef stopnaald het volgende:
Gezien het feit dat de naam "Jezus" veelvuldig voorkwam in dat gebied, zal er ongetwijfeld wel een Jezus hebben bestaan. Al die bullshit verhalen zijn er later bij verzonnen.
Ik hou het liever bij de primaire bronnen als Flavius Josephus.quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:23 schreef Haushofer het volgende:
Voor wie een kritische noot wil zien bij de claim dat Jezus echt bestaan heeft: lees/bekijk Richard Carrier
In mijn ervaring zijn Haushofers bronnen doorgaans ook van hoog niveau.quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:25 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik hou het liever bij de primaire bronnen als Flavius Josephus.
Ja, klopt als een bus. Ik heb zelfs een oom Harry, die heel echt bestaat!quote:Op donderdag 12 maart 2020 10:17 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Hoe is dit een argument?
Na het lezen van Harry Potter: Gezien de naam Harry veelvuldig voorkwam zal er ongetwijfeld wel een Harry hebben bestaan?
?quote:Op donderdag 12 maart 2020 11:25 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik hou het liever bij de primaire bronnen als Flavius Josephus.
Je Zusquote:
Da's moeilijk te zeggen, aangezien we b.v. van de evangelieën slechts een paar snippers uit de 2e eeuw hebben, en het gros van de manuscripten van ver daarna komt. Ook zijn er talloze aanwijzingen van redacties binnen de Thora en de evangelieën te vinden (met name het Johannes evangelie).quote:Op donderdag 12 maart 2020 17:36 schreef Oceanier het volgende:
Jezus heeft echt bestaan en de bijbel is op een paar kleine non-relevante wijzingen altijd hetzelfde gebleven.
best knap dat ze van die paar snippers dan 4 gehele boeken hebben gemaakt....quote:Op donderdag 12 maart 2020 18:50 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Da's moeilijk te zeggen, aangezien we b.v. van de evangelieën slechts een paar snippers uit de 2e eeuw hebben, en het gros van de manuscripten van ver daarna komt. Ook zijn er talloze aanwijzingen van redacties binnen de Thora en de evangelieën te vinden (met name het Johannes evangelie).
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |