quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:28 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Eerder is het toch ook niet erger te noemen
Soit, de impact die al die maatregelen veroorzaken maken het erger dan de griep, maar het daadwerkelijke virusje niet.Dat ongelijk ga ik pas toegeven als er daadwerkelijk meer mensen aan overlijden dan aan de griep. Zo moeilijk is dat niet.
twitter:CryproDreamer twitterde op maandag 09-03-2020 om 22:49:49#coronanederland "The Corona Virus situation is under control" https://t.co/xZEmZVBry8 reageer retweet
Denk jij nou dat jij het beter weet dan de experts van het RIVM?quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:40 schreef HeatWave het volgende:
[..]
FFS. Dat wist men over de hele wereld weken terug al.....
vreemd idd.. gewoon onder de douche afspoelen als het moetquote:Op woensdag 11 maart 2020 19:35 schreef bleiblei het volgende:
Kan iemand mij trouwens vertellen waarom je wc papier zou gaan hamsteren?
Of is die discussie al geweest.
haha echt of nep?quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:47 schreef AFCNiels het volgende:
[..]twitter:CryproDreamer twitterde op maandag 09-03-2020 om 22:49:49#coronanederland "The Corona Virus situation is under control" https://t.co/xZEmZVBry8 reageer retweet
Nou ja IK niet, de bronnen van over de hele wereld van weken terug welquote:Op woensdag 11 maart 2020 19:48 schreef Kyran het volgende:
[..]
Denk jij nou dat jij het beter weet dan de experts van het RIVM?
....aldus een groot deel van FOK!, de bevolking en de tweede kamer
Welke vraag?quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
Gaat iemand nog reageren op mijn vraag over Duitsland?
Dat is wat wij ongeveer aan kunnen toch? Qua IC bedden?twitter:BNODesk twitterde op woensdag 11-03-2020 om 19:48:21At least 1,028 coronavirus patients in Italy are now in intensive care, which is up from 877 yesterday https://t.co/DncULwHjVK reageer retweet
1150 in het geval ze allemaal voor coronapatiënten beschikbaar zouden zijnquote:Op woensdag 11 maart 2020 19:49 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Meer dan 1000 mensen op de intensive care nu in Italie. Hoeveel IC bedden had Nederland ook alweer?
quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:47 schreef AFCNiels het volgende:
[..]twitter:CryproDreamer twitterde op maandag 09-03-2020 om 22:49:49#coronanederland "The Corona Virus situation is under control" https://t.co/xZEmZVBry8 reageer retweet
Waarom ze daar met redelijk wat gevallen pas 3 doden hebben. Ook in vergelijking met Frankrijk en Spanje, met name.quote:
Zou rutte dit nou serieus nemenquote:Op woensdag 11 maart 2020 19:49 schreef Felixa het volgende:
Net was voormalig premier Matteo Renzi van Italië op CNN.
Aantal dingen die hij zei:
-maak niet de fouten die Italië heeft gemaakt; sluit scholen, stop zo vroeg mogelijk met het bezoeken van drukke plaatsen oa theaters;
-het heeft geen zin om directe vluchten te schrappen uit bepaalde gebieden omdat je niet weet of er mensen aan boord zijn die overgestapt zijn onderweg;
-hij verwacht binnen nu en 10 dagen effect van de lockdown.
Omdat het gaat om het aantal IC plekken met beademingsapparatuur/ECMO machines. Het maakt niet uit of je 10 mln of 100 mln inwoners hebt, als je 1000 bedden hebt, dan is het klaar na 1000 IC patiënten.quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:40 schreef Kekster het volgende:
Waarom gaat men er hier eigenlijk van uit dat we 2 weken achter lopen op Italië en dat we hier precies dezelfde kant op gaan (zo niet erger) als we niet NU meteen maatregelen nemen. Dat ze daar eerder een positief test resultaat hebben gehad is een feit maar wie zegt dat er hier toen nog geen corona patiënten on de radar liepen. We testen hier toch zo slecht? Daarnaast hoor je ook niks over het feit dat Italië 4x zoveel inwoners heeft.
Volgens mij lopen wij (zeker in verhouding) helemaal niet zo veel achter op Italië. Er zijn allerlei factoren te bedenken waarom het virus daar een ander verloop heeft dan hier. Ze testen daar ook veel meer (en hier vertikt de RIVM het als ik het moet geloven) dus de officiële cijfers vergelijken is vrij zinloos.
Als we de andere IC patiënten uit de bedden gooien wel.quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:49 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Dat is wat wij ongeveer aan kunnen toch? Qua IC bedden?twitter:BNODesk twitterde op woensdag 11-03-2020 om 19:48:21At least 1,028 coronavirus patients in Italy are now in intensive care, which is up from 877 yesterday https://t.co/DncULwHjVK reageer retweet
De eerste 25 waren allemaal mensen uit de leeftijdscategorie 'redelijk veilig' volgens mij, toen de verspreiding van dat bedrijf begon. Dat helpt al mee. Als je verspreiding start in een bejaardentehuis is het een stukje fataler.quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Waarom ze daar met redelijk wat gevallen pas 3 doden hebben. Ook in vergelijking met Frankrijk en Spanje, met name.
Moet kunnen voor een griepje toch. Iemand die net een zwaar auto ongeluk heeft gehad heeft maar ff pech dan.quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:51 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als we de andere IC patiënten uit de bedden gooien wel.
twitter:RTV_Rijnmond twitterde op woensdag 11-03-2020 om 18:50:03Coronapatiënt in Franciscus Gasthuis & Vlietland, operaties afgezegd https://t.co/tOxwPI0pzl reageer retweet
quote:Het Franciscus Gasthuis & Vlietland in Rotterdam en Schiedam zegt vanaf komende maandag alle geplande operaties af. In het ziekenhuis is woensdag een patiënt opgenomen met het coronavirus.
De patiënt ligt in isolatie. Het is niet bekend of deze persoon in het ziekenhuis in Schiedam of Rotterdam ligt. Verdere informatie over de patiënt wordt vanwege de privacy niet gedeeld. De afdeling en de medewerkers zijn op de hoogte gebracht.
Om het risico op besmetting te verkleinen, is vanaf komende vrijdag nog maar één bezoeker per patiënt toegestaan. Ook zijn alle operaties vanaf maandag afgezegd. "Dit besluit is noodzakelijk, omdat er weinig voorraad is van een aantal medische materialen zoals maskers en gazen, die nodig zijn voor de continuïteit van de acute zorg", zegt het ziekenhuis.
Patiënten waarvan de operatie niet door kan gaan, worden persoonlijk geïnformeerd. Nieuwe afspraken worden gepland zodra operaties weer mogelijk zijn.
twitter:247BZ twitterde op woensdag 11-03-2020 om 19:42:32Reisadvies #Iran: Vanwege het #coronavirus is voor meerdere provincies en steden een reisverbod aangekondigd. Voor deze gebieden geldt nu: alle reizen worden afgeraden (rood).
Ben je in Iran? Maak als het kan gebruik van vertrekkende vluchten.
Lees ook:
https://t.co/3RfyGphMVp https://t.co/EQeQAL7iGH reageer retweet
Moeilijk te zeggen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Waarom ze daar met redelijk wat gevallen pas 3 doden hebben. Ook in vergelijking met Frankrijk en Spanje, met name.
Krijg je dan niet een beetje het Trolly probleem? Ik zou iig niet degene willen zien die moet besluiten welke mensen er van de IC gegooid moeten worden...quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:52 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Op basis van triage dan toch? Waarschijnlijk oudere patiënten eruit
Maar welke cijfers geven ze aan de WHO door? Dat zij het niet relevant vinden betekent niet dat het voor de WHO niet relevant is, en Nederland heeft wettelijke verplichtingen op dat vlak (onderdeel van de International Health Regulations tijdens een "Public Health Emergency of International Concern").quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:43 schreef erkel het volgende:
[..]
Het bericht legt vooral uit waarom veel mensen niet getest worden. Het is vaak gewoon niet relevant. RIVM is er daarnaast wel degelijk van op de hoogte dat het daadwerkelijke aantal hoger ligt.
Tuurlijk niet, die zit lachend handen te schudden na een persconferentie over het niet schudden van handenquote:
Ik merk er anders niets vanquote:Op woensdag 11 maart 2020 19:55 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Ik snap werkelijk niet dat als zelfs het WHO zegt dat de situatie ernstig is er nog mensen zijn die het proberen te bagatelliseren. Het imploderen van de zorg is een ongekende mogelijkheid, niemand had dit vier maanden geleden aan zien komen, het is werkelijk verbijsterend om mee te maken... dat wel...
wow
Kozen we maar voor de economie. In China draait die weer gewoon, afgezien van Wuhan. Hier komt het over een tijdje helemaal stil te liggen voor langere tijd, omdat we het virus niet proberen in te dammen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:47 schreef Minimunt het volgende:
Wat we de komende weken mee gaan krijgen hier is de zoveelste keer dat men kiest voor de economie in plaats van natuur/mensenlevens.
Typisch ja. Welk ziekenhuis?quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:52 schreef the_actraiser het volgende:
Waar ik werk (ziekenhuis) gaat het al een tijdje mis naar mijn idee..
Collega komt terug uit Milaan 2 weken geleden. (Begin corona crisis)
Mag doorwerken want geen klachten..
Moet vorige week toch naar huis want ander beleid..
Einde van de week toch weer aan het werk want weer ander beleid..
Afgelopen weekend ziek geworden(!) en doorgewerkt maandag en dinsdag met luchtwegklachten en hoesten..
Vandaag toch maar weer naar huis gestuurd (zonder te testen..)
Mijn broek zakt ervan af.
Ik zal nu dus niet weten of er besmettingsgevaar was en mogelijk is de hele afdeling nu al besmet. We zullen het meemaken de komende weken als we 1 voor 1 uitvallen. (hopelijk niet uiteraard)
van de aanwezigheid van de mogelijkheid?quote:
Volgens mij maar weinig mensen. Krijg je corona ben je paar dagen ziekquote:
Dat klopt, dat is nu wel bewezenquote:Op woensdag 11 maart 2020 19:38 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Dacht gelezen te hebben, dat het virus niet seizoensgebonden is...
Morgen volgens mij.quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:58 schreef bitterbal het volgende:
wanneer komt de kamer weer bij elkaar?
Speculatie van mij maar die Chinezen gaan misschien niet zo vaak met vakantie naar Duitsland ivm Italië?quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Kun je je melden in het zorgverleners topic?quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:52 schreef the_actraiser het volgende:
Afgelopen weekend ziek geworden(!) en doorgewerkt maandag en dinsdag met luchtwegklachten en hoesten..
Ik zal nu dus niet weten of er besmettingsgevaar was en mogelijk is de hele afdeling nu al besmet. We zullen het meemaken de komende weken als we 1 voor 1 uitvallen. (hopelijk niet uiteraard)
Ik wist niet dat je tijdens een seizoensgriep ook aan de beademing moest.quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:58 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Volgens mij maar weinig mensen. Krijg je corona ben je paar dagen ziek
Tenzij je hoogbejaard bent of iets anders onder de leden hebt. Maar dat is ook zo bij de seizoensgriep
....quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:52 schreef the_actraiser het volgende:
Sowieso morgen om 14:30:quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:58 schreef bitterbal het volgende:
wanneer komt de kamer weer bij elkaar?
Jawel, maar dat rechtvaardigt wel de maatregelen die getroffen worden:quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:58 schreef Mortaxx het volgende:
Tenzij je hoogbejaard bent of iets anders onder de leden hebt. Maar dat is ook zo bij de seizoensgriep
goed dat je ze er nog even op wijst. [ik hoop dat er iemand meeleest]quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:40 schreef crystal_meth het volgende:
Hmm, voldoet Nederland nog aan de wettelijke verplichtingen wanneer vermoedelijke gevallen niet meer getest of geteld worden?
De WHO heeft een "Public Health Emergency of International Concern" uitgeroepen, dan zijn landen verplicht alle gevallen en doden te melden.
[..]
Hoeze bewezen? Dat heb ik gemist.quote:Op woensdag 11 maart 2020 19:58 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Dat klopt, dat is nu wel bewezen
Er waren vorige week nog berichten dat men dacht dat het in de zomerperiode wel zou verdwijnen
Jaquote:Op woensdag 11 maart 2020 20:00 schreef miss_sly het volgende:
Zijn er nog van die grafieken met de besmette gevallen van een aantal landen in één grafiek? Met de gekleurde lijnen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |