quote:Pandemie
Volgens de Amerikaanse professor aan de prestigieuze Harvard universiteit Marc Lipsitch wordt de Corona-virus-besmetting een wereldwijde pandemie waar 40 tot 70% van de mensheid besmet mee zal raken.
Volgens Lipsitch zullen de meeste patienten lichtjes ziek zijn, of geen symptomen krijgen, net als met de gewone griep het geval is. Wel is dit virus levensbedreigend voor oudere en zieke mensen.
Bron
SPOILER: Het COVID-19-virus (coronavirus) in het kort:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Meer uitleg over het mogelijke ziekteverloopOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: CoronavirussenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Doden in NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En oh ja, voorlopig even geen handenschuddden. Mark laten even zien hoe het moet![]()
![]()
Deze FOK!'er blijkbaar nietquote:Op woensdag 11 maart 2020 12:06 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Jij vindt dat het RIVM puik werk aflevert en alles onder controle heeft?Ik zeg: https://www.werkenbijdeov(...)-zorg-RIVM-2020-0051
![]()
Ja ik kan daar respect voor opbrengen en vind het niet slim tegelijk.quote:Op woensdag 11 maart 2020 11:42 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Als je thuis een gezin hebt, maar je jezelf opoffert voor anderen.. respect?![]()
Het rivm is wel laat met de .csv file of de link is veranderd naar een adres dat we niet weten. Of het duidt misschien op meer besmettingen sinds gisteren ?![]()
Niet van heel Italië, maar provinciaal president. Maakt het niet minder triest, maar dat geldt voor alle personen die overlijden aan deze ziekte.quote:Op woensdag 11 maart 2020 11:40 schreef riazop het volgende:
Roberto Stella, 67 jaar, president van de orde van medici in Italie, is zojuist overleden meldden Italiaanse kranten![]()
Mijn glazen bol verwacht een explosieve stijging ten opzichte van gisteren.quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:08 schreef hiburg het volgende:
Het rivm is wel laat met de .csv file of de link is veranderd naar een adres dat we niet weten. Of het duidt misschien op meer besmettingen sinds gisteren ?![]()
Ze hebben denk iets meer tijd nodig om de cijfers te manipuleren en down-playen als ik de kenners hier moet gelovenquote:Op woensdag 11 maart 2020 12:08 schreef hiburg het volgende:
![]()
Thuis houden is in Nederland dan ook weer niet eenvoudig, of je moet nu melden dat het griepverschijnselen heeft, dan is het "oh, ja, hou die maar thuis!".quote:![]()
Bedoel je dat ze het willen achterhouden of simpelweg meer werk hebben en dus later zijn?quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:08 schreef hiburg het volgende:
Belgie:
01/03/2020: 2 (+1)
02/03/2020: 8 (+6)
03/03/2020: 13 (+5)
04/03/2020: 23 (+10)
05/03/2020: 50 (+27)
06/03/2020: 109 (+59)
07/03/2020: 169 (+60)
08/03/2020: 200 (+31)
09/03/2020: 239 (+39)
10/03/2020: 267 (+28)
11/03/2020: 314 (+47)
Ook weer een beste stijging.![]()
Mijn buurvrouw kreeg gister te horen van het ziekenhuis dat haar knieoperatie voorlopig niet doorgaat.quote:Op woensdag 11 maart 2020 11:55 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dat durf ik sowieso niet, maar toen ik las dat de tandartszorg ook al onder druk stond vanwege mondkapjes tekorten schrok ik toch wel. Dus ja, zo bang ben ik dus blijkbaar ook weer niet.
Ik ben niet bang om daar besmet te worden ofzo.
Maar ik heb niet voor niks een uitgebreide aanvullende zorgverzekering genomen. Kan nu niet naar de tandarts, fysio ook maar geskipt en kan voorlopig ook niet naar de podotherapeut.
Ik hoop dat ik wil gecompenseerd gaat worden voor deze situatie![]()
![]()
Nee, zo achterdochting ben ik niet, dus wellicht meer werk of het is nog onduidelijk etc.quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:10 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Bedoel je dat ze het willen achterhouden of simpelweg meer werk hebben en dus later zijn?![]()
zou ik doen!quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:09 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Thuis houden is in Nederland dan ook weer niet eenvoudig, of je moet nu melden dat het griepverschijnselen heeft, dan is het "oh, ja, hou die maar thuis!".![]()
Ik zou er niks achter zoeken dat de csv later is. Het is niet alsof er iemand verplicht is om op tijdstipX een bestand te uploaden![]()
![]()
Wellicht hebben ze het 'lek' gedicht.quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:08 schreef hiburg het volgende:
Het rivm is wel laat met de .csv file of de link is veranderd naar een adres dat we niet weten. Of het duidt misschien op meer besmettingen sinds gisteren ?Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.![]()
Volgens mij zegt niemand hier dat het RIVM de cijfers manipuleert of naar beneden probeert te krijgen. Er is simpelweg niet meer testcapaciteit, dat geeft het RIVM helder aan op de site.quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:09 schreef Kekster het volgende:
[..]
Ze hebben denk iets meer tijd nodig om de cijfers te manipuleren en down-playen als ik de kenners hier moet geloven
Wie in thuis quarantaine is met een zieke wordt bijvoorbeeld al niet getest.![]()
Het rivm heeft een draaiboek waarbij x aantal besmettingen leidt tot bepaalde maatregelen. Maar als je niemand test ga je nog erger achter de feiten aanlopen?
Iemand die licht griep heeft of wellicht corona moet voor de zekerheid in quarantaine. Maar de huisgenoten?
Ook moeten risicogroepen meer geisoleerd worden. Nu wordt nog verwacht dat iedereen komt opdraven op werk omdat rivm bekeid gevolgd wordt.![]()
Eigenlijk moet het zo zijn dat werkgevers wel een koortsscanner mogen gebruiken om te kijken of werknemers niet nep-ziek zijn in deze tijd.
Maar dat mag niet vanwege privacy.
Vind eigenlijk dat dit bij besmettelijke ziekten wel moet kunnen.
Voor nu is het zo dat je zelf je temperatuur meet en doorgeeft of je verhoging hebt.![]()
Was net bij de GGD, en ik had het gevoel dat de arts de RIVM voorschriften al te veel vond.
Geen handenschudden was vooral omdat ik het afwees![]()
Ter compensatie is er dan misschien straks wél een ziekenhuis beschikbaar voor jou of jouw naasten, mocht dat nodig zijn vanwege COVID-19 of welke andere reden dan ook.quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:10 schreef vuurbrood het volgende:
Ik hoop dat ik wel gecompenseerd gaat worden voor deze situatie
![]()
![]()
Dat is wel jammer, het zou voor iedereen prettiger zijn als er een volledig beeld is.quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:11 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Volgens mij zegt niemand hier dat het RIVM de cijfers manipuleert of naar beneden probeert te krijgen. Er is simpelweg niet meer testcapaciteit, dat geeft het RIVM helder aan op de site.
Wie in thuis quarantaine is met een zieke wordt bijvoorbeeld al niet getest.![]()
wie boeit dat nep ziek zijn, je mag hopen dat je het virus niet krijgtquote:Op woensdag 11 maart 2020 12:12 schreef quirina het volgende:
Eigenlijk moet het zo zijn dat werkgevers wel een koortsscanner mogen gebruiken om te kijken of werknemers niet nep-ziek zijn in deze tijd.
Voor nu is het zo dat je zelf je temperatuur meet en doorgeeft of je verhoging hebt.![]()
quote:Aan allen in dit topic,
Deze topicreeks gaat snel. Heel snel. Het onderwerp is er eentje waar soms ook best wat zorgen, ergernis, frustratie etc bij komt kijken.
De mods doen dit forum naast hun normale taken als vrijwilligers.
Wij willen een beroep op jullie allen doen: Laat je in deze reeks van je beste kant zien. Alleen dan blijft het leesbaar, alleen dan blijft het te behappen voor de mods.
** Zie je een post die je echt niet vindt kunnen, zet een TR en duik er niet allemaal overheen. Dan moeten mods een complete discussie gaan verwijderen ipv één post.
** Er zijn andere topics in dit forum voor Slowchat, de 'het is maar een griepje' discussie, de hihaho grapjes etc. Hou dat in deze reeks dus zo veel mogelijk beperkt ajb.
** Laat het persoonlijke gehakketak op elkaar gewoon even achterwege.
** Mocht er toch een discussie geveegd worden en er wordt in alle haast een post te veel verwijderd per ongeluk, haal een keer je schouders op.
De mods doen wat ze kunnen. En ook zij willen wel een keer gewoon bijlezen over het onderwerp hier of even ontspannen. Hou daar rekening mee. Help een handje.
Dankjewel.IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Dat krijg je helaas nooit voor elkaar vrees ik.quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:13 schreef mootie het volgende:
[..]
Dat is wel jammer, het zou voor iedereen prettiger zijn als er een volledig beeld is.![]()
Genoeg reacties gezien in de trend van: "Ik heb een snotneus en wordt niet getest! Dit is de reinste vorm van manipulatie om de cijfers zo laag mogelijk te houden!!!".quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:11 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Volgens mij zegt niemand hier dat het RIVM de cijfers manipuleert of naar beneden probeert te krijgen. Er is simpelweg niet meer testcapaciteit, dat geeft het RIVM helder aan op de site.
Wie in thuis quarantaine is met een zieke wordt bijvoorbeeld al niet getest.
Dat de RIVM de hele situatie aan het down-playen is, is zo'n beetje het consensus wat bereikt is in dit topic. Onder de personen met een beperkte hersencapaciteit dan.![]()
Testen worden alleen gebruikt voor personeel in het medisch vakgebied en zorg hoorde ik.
Vandaar het belang van dagelijks lichaamstemperatuur meten.![]()
Merk toch wel dat er hier een bepaalde neerwaartse tendens heerst in mijn (werk)omgeving in NO Brabant. Mensen beseffen zich nu terdege wat - met name de financiële - risico's (gaan) zijn en ik voel dat er een bepaalde neerslachtigheid heerst door alle evenementen / samenkomsten die nu verboden of afgeraden worden.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Mee eens maar wat mij het meeste stoort is dat er niet geleerd wordt van de fouten en men die onzin blijft herhalen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:05 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Het is de vraag welke meerwaarde het heeft op dit moment om naar de fouten in het verleden te kijken. Beter focussen we ons op verdere fouten voorkomen1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."![]()
https://www.mediacourant.(...)zellig-oranjegevoel/
Vaak heeft Angela de Jong gelijk. Dit keer had ze beter d'r mond kunnen houden.![]()
Dank, hopelijk is voor het vele andere steden ook zo.quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:14 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Ggd Zuid Holland website. Rotterdam blijft op 14 staan al een paar dagen![]()
Percentage van mensen die hin handen wassen na WC bezoek.twitter:enveryan twitterde op woensdag 11-03-2020 om 06:32:23Tuvalet sonrası el yıkama oranları:
🇧🇦Bosna-Hersek: %96
🇹🇷Türkiye: %94
🇽🇰Kosova: %85
...
🇳🇱Hollanda: %50
🇮🇹İtalya: %57
...
🇰🇷Güney Kore: %39
🇯🇵Japonya: %30
🇨🇳Çin: %23
[Kaynak: Gallup International 2015] reageer retweet![]()
Geen overbodige luxe inderdaad.quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:15 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Misschien extra mods aanstellen? (of moet dit weer in Feedback?)![]()
Aboutaleb god.quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:14 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Ggd Zuid Holland website. Rotterdam blijft op 14 staan al een paar dagenIn Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace![]()
quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:15 schreef Eightyone het volgende:
Vaak heeft Angela de Jong gelijk. Dit keer had ze beter d'r mond kunnen houden..
.
And so is the past![]()
Ik vind het jammer dat iedereen dom is in dit topic.quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:16 schreef mootie het volgende:
[..]
Ik vraag niks, stel alleen vast dat het jammer is dat er geen volledig beeld is.![]()
Maar dan mis je nog gevallen? RIVM heeft die symptomen ook opgesplitst: of, of, of. Er was pas een interview met iemand die eerst begon met hoest en pas na een week opeens flinke koorts kreeg?quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:12 schreef quirina het volgende:
Voor nu is het zo dat je zelf je temperatuur meet en doorgeeft of je verhoging hebt.
Hier zit ik ook thuis: hoesten als een malle afgelopen dagen en knallende hoofpijn. Nu vooral viezig spul in mijn keel, niezen en rillingen. Mijn temperatuur is prima, maar voor de zekerheid ga ik toch maar niet naar buiten.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget![]()
Op de basissen. Voor degene die het niet weten bijna het gehele Nederlandse militaire apparaat bevindt zich in Brabant.quote:1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."![]()
De oppermachtige ErdoHitler heeft aan de poorten van de WC in Hollanda gecontroleerd!quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:16 schreef polderturk het volgende:
Percentage van mensen die hin handen wassen na WC bezoek.twitter:enveryan twitterde op woensdag 11-03-2020 om 06:32:23Tuvalet sonrası el yıkama oranları:
...
...
Geen koorts=niet ziekquote:Op woensdag 11 maart 2020 12:16 schreef Sumppi het volgende:
[..]
Maar dan mis je nog gevallen? RIVM heeft die symptomen ook opgesplitst: of, of, of. Er was pas een interview met iemand die eerst begon met hoest en pas na een week opeens flinke koorts kreeg?
Hier zit ik ook thuis: hoesten als een malle afgelopen dagen en knallende hoofpijn. Nu vooral viezig spul in mijn keel, niezen en rillingen. Mijn temperatuur is prima, maar voor de zekerheid ga ik toch maar niet naar buiten.![]()
ik vind het jammer dat je het zo negatief inziet, hier weten we het tenslotte beter dan die gekken van het RIVMquote:Op woensdag 11 maart 2020 12:16 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ik vind het jammer dat iedereen dom is in dit topic.![]()
Dit is zo een statistiek waar ik vrij weinig van geloofquote:Op woensdag 11 maart 2020 12:16 schreef polderturk het volgende:
...
...
De GGD is ook van het niveau gratis condooms uitdelen aan heroïnehoertjes.quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:12 schreef HiZ het volgende:
Was net bij de GGD, en ik had het gevoel dat de arts de RIVM voorschriften al te veel vond.
Geen handenschudden was vooral omdat ik het afwees
Dit soort ambtenaren kunnen niet omgaan met een crisissituatie, op een normale werkdag gaan ze al om 15:00 naar huis![]()
Zal me niks verbazen dat de ambtenaren van het het RIVM en de GGD straks massaal thuiszitten met een burnout nu ze ineens moeten gaan werken voor hun geld![]()
![]()
avondklok instellen en laten bewaken door militairen en SOSquote:Op woensdag 11 maart 2020 12:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Op de basissen. Voor degene die het niet weten bijna het gehele Nederlandse militaire apparaat bevindt zich in Brabant.![]()
Je wilt mensen dwingend hun vrijheid afnemen?quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:18 schreef THEFXR het volgende:
[..]
avondklok instellen en laten bewaken door militairen en SOSWeet je wel wat je zegt.
![]()
Dit is wel een true story. Die zijn echt al heel snel overwerkt.quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:17 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
De GGD is ook van het niveau gratis condooms uitdelen aan heroïnehoertjes.
Dit soort ambtenaren kunnen niet omgaan met een crisissituatie, op een normale werkdag gaan ze al om 15:00 naar huis![]()
Zal me niks verbazen dat de ambtenaren van het het RIVM en de GGD straks massaal thuiszitten met een burnout nu ze eens moeten gaan werken voor hun geldGo hard or go home![]()
ja, alles voor de volksgezondheid ala China!quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:19 schreef xzaz het volgende:
[..]
Je wilt mensen dwingend hun vrijheid afnemen?Weet je wel wat je zegt.
![]()
Mogen mensen die dit zeggen ook niet een ban krijgen?quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:18 schreef xzaz het volgende:
[..]
Serieus mogen dit soort insinuaties gebanned worden?
Bij paniek is niemand gebaat.
Maar bij te hoge cijfers slaat wel de paniek toe en gaat er nog meer chaos komen.![]()
Misschien hadden ze daar moeten beginnen met het verbieden van levend vlees eten zoals vleermuizen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:19 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ja, alles voor de volksgezondheid ala China!![]()
kan je het je voorstellen een mail of iedereen een uurtje wil overwerken?quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:19 schreef Noek het volgende:
[..]
Dit is wel een true story. Die zijn echt al heel snel overwerkt.
nou, dat gaat niet, moet de kinderen van school halen![]()
Meer dan 1000 cases in Madrid nu, en meer dan 2000 in heel Spanje...
En de overheid doet er nauwelijks watWordt totaal geen 2e Italie zo...
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Paniek in 't FOK! forum; de rest van Nederland gaat gewoon lekker door.quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:20 schreef quirina het volgende:
[..]
Mogen mensen die dit zeggen ook niet een ban krijgen?
Maar bij te hoge cijfers slaat wel de paniek toe en gaat er nog meer chaos komen.![]()
Tja logisch dat ze niet getest wordt; ze is immers niet in een risicogebied geweest, toch?quote:Op woensdag 11 maart 2020 11:33 schreef Momo het volgende:
twitter:aafkeromeijn twitterde op woensdag 11-03-2020 om 08:08:08Twee van mijn moeders leerlingen blijken corona te hebben en zitten in isolatie. Mijn moeder heeft hen gewoon lesgegeven en is zelf ziek geworden. Toch wordt ze niet getest want ze is niet in Italië geweest. Hoe does this work? reageer retweet
RIVMgoden!![]()
![]()
quote:Op woensdag 11 maart 2020 11:56 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Als je zo intelligent bent, dan is het toch logisch dat het handig is voor mensen om te weten of ze besmet zijn?
Dan kunnen ze in elk geval zo goed als mogelijk alle contacten van de afgelopen dagen informeren. Die evt in quarantaine plaatsen etc.Ik snap jullie wel en denk/dacht er wel hetzelfde over. Het is niet zozeer voor die mensen zelf nuttig om te weten of ze besmet zijn, maar voor de omgeving van die mensen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 11:58 schreef Greys het volgende:
Grotendeels eens. Maar als diegene bv man en kinderen heeft die op dat moment alleen een beetje snotterig zijn, hoe weet je dan of je die gewoon nog even om wat boodschappen kunt sturen of dat ze ook binnen moeten blijven? Als ze het willen indammen is het toch echt handig om te weten of huisgenoten binnen moeten blijven of niet.
Maar ik denk dat het voor contactonderzoek nu te laat is, het virus te veel verspreid is, en dat - zoals Bosbeetle zegt - het RIVM nu gewoon hanteert: ben je ziek maar niet heel ziek, blijf lekker thuis. Ben je heel ziek, neem contact op met huisarts/GGD, en dan kom je eventueel in aanmerking voor ziekenhuisopname en/of test.
Ik ben het wel met jullie eens dat je eigenlijk zou willen weten of de omgeving (familie, kinderen, collega's) van besmette personen ook besmet geraakt zijn zodat je kunt zorgen dat die ook al ingelicht worden en/of in quarantaine gaan, maar dan kom je weer bij de eerdere stelregel van het RIVM (die al dan niet terecht is, hierover is twijfel en ook al genoeg over gezegd in dit forum): zolang je (familie, kids, vrienden, collega's, grootouders) nog geen klachten hebt kun je geen andere mensen besmetten.
Zo zie ik het nu allemaal even voor me.
Het beste zou natuurlijk zijn dat je, omdat je lang niet altijd getest kunt worden, áls je klachten hebt, mild of iets zwaarder, je vanzelf in isolatie gaat en ook jezelf voor zover mogelijk isoleert van zelfs partner, kinderen, familie, vrienden, collega's. Ik begrijp dat het lastig is/kan zijn om jezelf te isoleren van partner en kinderen, maar in het ideaalplaatje - om verdere verspreiding te voorkomen - zou dat wel het beste zijn natuurlijk.
Hou in ieder geval dan, als je samenwoont en/of kids hebt, nog sterker de regels in acht m.b.t. schoonmaken, handen wassen, toilet schoonhouden, etcetera."The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
zo, Spanje gaat hard, hadden die 2 weken gelden nog 0?quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:20 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
![]()
OMDAT ER DAN DUIDELIJK IS WAAR DE BESMETTING VANDAAN KOMT.quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:21 schreef ToT het volgende:
[..]
Tja logisch dat ze niet getest wordt; ze is immers niet in een risicogebied geweest, toch?
RIVMgoden!![]()
dat klopt niet......quote:woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen![]()
Gezien de laconieke houding van het gros van de mensen kan dat alleen maar meevallen eigenlijk.quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:20 schreef quirina het volgende:
[..]
Mogen mensen die dit zeggen ook niet een ban krijgen?
Maar bij te hoge cijfers slaat wel de paniek toe en gaat er nog meer chaos komen.And so is the past![]()
Verkoudheid is gewoon ziek zijn hoor.quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:21 schreef quirina het volgende:
[..]
Nee.
Een verkoudheidje geeft geen koorts dus kan je dat niet echt een ziekte noemen meer.![]()
Zijn de regels over wanneer men gaat testen op Corona eigenlijk bekend? In mijn omgeving zijn 3 verschillende personen waarvan ik serieus vermoed dat ze Corona kunnen hebben, maar ze worden alle 3 niet getest. Dus wat zeggen die cijfers over de dagelijkse besmettingen dan?![]()
Ga nou gewoon leuk in een ander forum klieren.quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:21 schreef xzaz het volgende:
[..]
Paniek in 't FOK! forum; de rest van Nederland gaat gewoon lekker door.![]()
Haha, hee: ik vind sowieso dat er veel meer getest en gedaan moet worden hoor!quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:21 schreef xzaz het volgende:
[..]
OMDAT ER DAN DUIDELIJK IS WAAR DE BESMETTING VANDAAN KOMT.![]()
![]()
Op 1 maart zaten ze rond de 30-40 cases... Das dus 10 dagen geleden.quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:21 schreef THEFXR het volgende:
[..]
zo, Spanje gaat hard, hadden die 2 weken gelden nog 0?Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Cijfers laten minder sterke groei zien. Alles onder controle! Paniekzaaierquote:Op woensdag 11 maart 2020 12:21 schreef ToT het volgende:
[..]
Tja logisch dat ze niet getest wordt; ze is immers niet in een risicogebied geweest, toch?
RIVMgoden!![]()
![]()
Meer testen helpt het niet indammen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:22 schreef ToT het volgende:
[..]
Haha, hee: ik vind sowieso dat er veel meer getest en gedaan moet worden hoor!![]()
nee, dit is en kan gewoon onderbouwd worden met keiharde feitenquote:Op woensdag 11 maart 2020 12:18 schreef xzaz het volgende:
[..]
Serieus mogen dit soort insinuaties gebanned worden?woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
kloptquote:Op woensdag 11 maart 2020 12:23 schreef quirina het volgende:
[..]
Verkoudheidje is geen reden om van je werk weg te blijven.![]()
Precies, en DUS werkt het beleid!quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:22 schreef Kyran het volgende:
[..]
Cijfers laten minder sterke groei zien. Alles onder controle! Paniekzaaier![]()
![]()
![]()
Die was anders vanochtend bij mij op mijn werk in Groningenquote:
Rutte is vandaag ook hier in de provincie
Die zien de bui allang hangenIn this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.![]()
lees even de OPquote:Op woensdag 11 maart 2020 12:22 schreef Cactus1 het volgende:
Zijn de regels over wanneer men gaat testen op Corona eigenlijk bekend? In mijn omgeving zijn 3 verschillende personen waarvan ik serieus vermoed dat ze Corona kunnen hebben, maar ze worden alle 3 niet getest. Dus wat zeggen die cijfers over de dagelijkse besmettingen dan?![]()
Normaal is er toch al een excel bestandje beschikbaar met Nederlandse cijfers nu? Of heb ik die gemist?Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Hup alle brabanders ff Amerikanen aanhoesten.quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:23 schreef maily het volgende:
[..]
Op oefening? Amerikaans leger komt aan in de haven van Vlissingen voor grootste militaire oefening in 25 jaar![]()
![]()
Nee, alleen haarden waar het nieuw is wil je testen. LEZEN jullie 't RIVM wel, ze zitten nog steeds in fase 1.quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:24 schreef ToT het volgende:
[..]
Door te kijken wie de ziekte heeft, verspreid je de ziekte?![]()
Nou dan kan ik wel 2 maanden per jaar thuisblijven, met verkoudheid ga ik gewoon naar me werk, en ik denk 99% van Nederland.quote:🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block![]()
Zie je wel, ik was afgelopen nacht niet gek. Ik hoorde constant vliegtuigen overvliegen.. terwijl dat hier nooit is.quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:23 schreef maily het volgende:
[..]
Op oefening? Amerikaans leger komt aan in de haven van Vlissingen voor grootste militaire oefening in 25 jaar![]()
Wow, heftig!quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:20 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Welke maatregelen zijn er wel in Madrid? Er zijn toch wel enigei maatregelen neem ik aan?"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Dat is niet correct. Overigens geeft zelfs (zelfsquote:Op woensdag 11 maart 2020 12:21 schreef quirina het volgende:
[..]
Nee.
Een verkoudheidje geeft geen koorts dus kan je dat niet echt een ziekte noemen meer.) het rivm aan ook met een (beginnende) verkoudheid thuis te blijven.
![]()
Wel als die fouten aan kunnen tonen dat de huidige werkwijze wellicht niet afdoende is.quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:05 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Het is de vraag welke meerwaarde het heeft op dit moment om naar de fouten in het verleden te kijken. Beter focussen we ons op verdere fouten voorkomen"Pools are perfect for holding water"![]()
Ik stel ook niet dat als je ziek ben je nooit naar werk moet gaan.quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nou dan kan ik wel 2 maanden per jaar thuisblijven, met verkoudheid ga ik gewoon naar me werk, en ik denk 99% van Nederland.![]()
Zet een TR. Niet op reageren ajb. Zie bovenstaande oproep.quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:14 schreef mootie het volgende:
[..]
Wat voegt deze zgn grappige opmerking toe?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
we hebben ze zelf nodig om die lockdowns te bewaken, spelletjes doen ze maar een andere keer, gewoon ook aflasten omdat het een groot evenement isquote:Op woensdag 11 maart 2020 12:23 schreef maily het volgende:
[..]
Ja, ellebooghoesten en geen handjes geven!quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:24 schreef xzaz het volgende:
[..]
Nee, alleen haarden waar het nieuw is wil je testen. LEZEN jullie 't RIVM wel, ze zitten nog steeds in fase 1.Verder alles zo veel mogelijk negerenwaar nieuwe gevallen kunnen zijn idd.
![]()
Die cijfers zeggen helemaal niks RIVM en GGD vertikken het om mensen te testen, zelf denk ik dat we inmiddels al boven 8K besmettingen zitten.quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:22 schreef Cactus1 het volgende:
Zijn de regels over wanneer men gaat testen op Corona eigenlijk bekend? In mijn omgeving zijn 3 verschillende personen waarvan ik serieus vermoed dat ze Corona kunnen hebben, maar ze worden alle 3 niet getest. Dus wat zeggen die cijfers over de dagelijkse besmettingen dan?
RIVM en GGD denken dat je alleen tot een risicogroep behoort, als je op vakantie bent gegaan naar een van de risicogebieden![]()
Intussen bezwijkt half Brabant aan de corona met dank aan Jaapie![]()
![]()
Ik heb geen reden om te vermoeden dat het RIVM een duister complot aan het smeden is dus ik ga ervan uit dat de intenties zuiver zijn, serieus, eigenlijk getuigt het koddige gestuntel juist van deze stelling.quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:22 schreef Kyran het volgende:
[..]
Cijfers laten minder sterke groei zien. Alles onder controle! Paniekzaaier![]()
Naast natuurlijk geiten in dit topic (en dank mods, inclusief excuses, al weet ik dat ik nooit ga verbeteren... ouwe vossen) neem ik aan dat iedereen hier en ook in NL zich een stuk bewuster is van het risico dat je voor anderen bent in geval van besmettelijke ziekten.
Stel nou even dat het gewoon werkt, dan nog, geiten om die koddige handdruk blijft leuk want het is leuk
De overheid bespotten is immer een nationale volkssport, en god, we mogen het ook...
dus nou
de zon schijnt
Koppies op en straks is het volgende week 20 graden en is het gewoon weg
en heb ik heel veel chips in mijn prepkast
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-03-2020 12:27:05 ]![]()
En precies dát gaat de doodsteek zijn hier. Met een COVID-19-diagnose zouden mensen eerder thuisblijven (en hun huisgenoten ook) dan met een zelf gediagnostiseerd verkoudheidje. Terwijl de symptomen exact hetzelfde kunnen zijn.quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:23 schreef quirina het volgende:
Ja, lekker op halve kracht functioneren en je collega's aansteken? Ik vind dat altijd vrij apart, van die mensen die al snotterend met een lichte verhoging tóch naar het werk komen, zoiets van, kijk mij eens. Wat wil je jezelf dan bewijzen vraag ik mijzelf altijd af.quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:23 schreef quirina het volgende:
[..]
20 linkjes, heel leuk, maar geen zin die allemaal door te worstelen. Als je het antwoord niet weet, reageer dan niet.quote:![]()
Behalve dan dat dat al wel zo is voorgekomen. Ook bij mensen in die steekproef.quote:
En
https://www.bd.nl/tilburg(...)rdraagbaar~ada6d8b5/In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget![]()
Als dit allemaal met een sisser afloopt zouden we een meet moeten doen waar we ons helemaal ongans vreten met de ingeslagen bliksoep en leverpastei![]()
Wat denk je dat de mods aan het doen zijn? Er is soms niet tegenaan te modden. Kan je gaan roepen dat ik op moet flikkeren maar in de tijd dat ik dit beantwoord hadden we ook posts kunnen verwijderen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:25 schreef xzaz het volgende:
[..]
Serieus flikker op; er wordt zoveel shit en bullshit verteld hier en zoveel fake news. Doe er eens wat aan.
Help mee. Kap met dit. Ajb.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
74/4quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:26 schreef Goudenkomkommer het volgende:
Het is weer bijna tijd voor de cijfers
Dan loopt de madness hier altijd hoog op![]()
twitter:BNODesk twitterde op woensdag 11-03-2020 om 12:12:33BREAKING: Spain reports 372 new cases of coronavirus and 11 new deaths, raising total to 2,067 cases and 47 dead https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Ja China en Italië gooien het hele land in een lockdown om een "gewoon" griepje wat denk je nou zelfquote:Op woensdag 11 maart 2020 12:27 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
En precies dát gaat de doodsteek zijn hier. Met een COVID-19-diagnose zouden mensen eerder thuisblijven (en hun huisgenoten ook) dan met een zelf gediagnostiseerd verkoudheidje. Terwijl de symptomen exact hetzelfde kunnen zijn.![]()
![]()
Verwijder die posts dan gewoon (ik plaats een TR!) ipv er op te reageren.quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:28 schreef Greys het volgende:
[..]
Wat denk je dat de mods aan het doen zijn? Er is soms niet tegenaan te modden. Kan je gaan roepen dat ik op moet flikkeren maar in de tijd dat ik dit beantwoord hadden we ook posts kunnen verwijderen.
Help mee. Kap met dit. Ajb.![]()
En verspreid het zich inmiddels verder buiten Brabant. In theorie kunnen er ook doden gaan vallen die niet op tijd getest konden worden.Die worden ook niet meegeteld dus.quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:26 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Die cijfers zeggen helemaal niks RIVM en GGD vertikken het om mensen te testen, zelf denk ik dat we inmiddels al boven 8K besmettingen zitten.
RIVM en GGD denken dat je alleen tot een risicogroep behoort, als je op vakantie bent gegaan naar een van de risicogebieden![]()
Warm weer helpt niet echt mee dus, of ondanks?quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:28 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
twitter:BNODesk twitterde op woensdag 11-03-2020 om 12:12:33BREAKING: Spain reports 372 new cases of coronavirus and 11 new deaths, raising total to 2,067 cases and 47 dead https://t.co/eUoE2b20hL reageer retweet
![]()
Ik vind 't vooral asociaal. Zeker in een kantoortuin besmet je zo een aantal collega's en zadel je hen ermee op. Moet je gewoon niet doen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:27 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Ja, lekker op halve kracht functioneren en je collega's aansteken? Ik vind dat altijd vrij apart, van die mensen die al snotterend met een lichte verhoging tóch naar het werk komen, zoiets van, kijk mij eens. Wat wil je jezelf dan bewijzen vraag ik mijzelf altijd af.![]()
Dat was al bekend. In Tokio en Zuid-Korea is het nu ook 30+.quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:29 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Warm weer helpt niet echt mee dus, of ondanks?"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”![]()
LV is laag in Madridquote:Op woensdag 11 maart 2020 12:29 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Warm weer helpt niet echt mee dus, of ondanks?
Ik geloof (!) erin dat het virus het slecht doet bij een hoge RV en T
Madrid is droog![]()
Spanje en Italie zijn wel gelijk wb kwaliteit zorg..quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:29 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Warm weer helpt niet echt mee dus, of ondanks?
Zal in het Noorden hopelijk minder zijn![]()
Doe ik toch? Ik heb ook maar twee handen, zit mobiel en op m'n werk. Kalm aan, we doen wat we kunnen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:29 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Verwijder die posts dan gewoon (ik plaats een TR!) ipv er op te reageren.IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Niet op dit moment, zelfde weer als hier.quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:30 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dat was al bekend. In Tokio en Zuid-Korea is het nu ook 30+.Dobbert nu even niet de wereld rond.![]()
Niet bepaald, het is daar nu winter. Temperatuur ligt rond de 10 graden of zelfs lager.quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:30 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dat was al bekend. In Tokio en Zuid-Korea is het nu ook 30+.![]()
Ik las ergens volgende week terassjesweer in Nederland.
Zouden ze hier ook de tafeltjes minimaal een meter uitelkaar gaan zetten?
Lekker kuchen achter je biertje, want gezellig.![]()
Hou op :’)quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:30 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Want je weet niet dat Karel zijn vrouw aan de chemo zit en ze samen hopen om nog wat jaartjes tegen elkaar te kunnen mekkeren, kom je daar met je masculiene gedrag even de boel verziekenquote:Op woensdag 11 maart 2020 12:30 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
[..]
Ik vind 't vooral asociaal. Zeker in een kantoortuin besmet je zo een aantal collega's en zadel je hen ermee op. Moet je gewoon niet doen.
maar geen dag ziek, itt Karel die er nu ook al uit ligt vanwege zijn vrouw die dood is ofzo
de aansteller
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-03-2020 12:33:21 ]![]()
Ik hou mijn hart vast. Gelukkig is carnaval al voorbij.quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:32 schreef quirina het volgende:
Ik las ergens volgende week terassjesweer in Nederland.
Zouden ze hier ook de tafeltjes minimaal een meter uitelkaar gaan zetten?
Lekker kuchen achter je biertje, want gezellig.![]()
In Tokio is het een graad of 10, in Seoul ook. In Busan richting de 15. Komt niet in de burut van de 30 dus.quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:30 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Zou dit ook voor poepen gelden?quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:16 schreef polderturk het volgende:
...
...
![]()
Slechts een factor 2 a 3 overdrevenquote:Op woensdag 11 maart 2020 12:30 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dat was al bekend. In Tokio en Zuid-Korea is het nu ook 30+.
Kijk naar Singapore. 5 miljoen mensen op een kluitje, gemiddeld 30+ graden, weinig besmettingen sinds het begin van de uitbraak en 0 doden.![]()
Ik begrijp dat ik naar het UWV moet om mij af te laten keuren aangezien ik eigenlijk altijd licht verkouden ben.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!![]()
Gast... het kost 3 seconde om het weer te checken op Google. Zuid-Korea heeft hele koude winters. Het vriest letterlijk nog snachts en overdag een graad of 8 in Seoul.quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:30 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dat was al bekend. In Tokio en Zuid-Korea is het nu ook 30+.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Nu 4 graden in Seoul en in Tokio 15 gradenquote:Op woensdag 11 maart 2020 12:32 schreef Theebag het volgende:
[..]
Niet op dit moment, zelfde weer als hier.Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
Coronavirus Has Northern Italy's Hospitals on the Brink of Collapse
https://www.vice.com/en_u(...)he-brink-of-collapse
https://www.reddit.com/r/(...)struggling_with_the/![]()
Amsterdam onderzoekt impact corona: nog te vroeg voor steun bedrijfsleven
Amsterdam gaat de economische gevolgen van de coronacrisis in kaart brengen. Maar het college ziet nog geen reden voor extra steun aan economie en het bedrijfsleven.
Herman Stil 11 maart 2020, 9:16
Door strikt de aanbevelingen van het RIVM en GGD te volgen, wil de gemeente de gevolgen van de coronacrisis op het maatschappelijk leven en de economie van de hoofdstad het hoofd bieden.
Dinsdag vroeg de Amsterdamse horeca de gemeente om bij te springen, nu het aantal hotelgasten en restaurantbezoekers vanwege coronaangst snel daalt. Daarvoor is het volgens het college nog te vroeg. ‘We richten ons in eerste instantie op de volksgezondheid en het zo beperkt mogelijk houden van het aantal nieuwe besmettingen,’ aldus burgemeester Femke Halsema.
Evenementen
‘De situatie is de komende tijd onvoorspelbaar, maar het openbare leven kan gewoon doorgaan,’ schrijft ze aan de gemeenteraad. ‘De impact op het toerisme en de economie is niet te voorspellen. De reis- en vakantiesector is gevoelig voor gebeurtenissen die een gevoel van onveiligheid in de wereld creëren. We zorgen dat het maatschappelijk en daarmee het economisch leven in de stad zoveel mogelijk door kan gaan. Evenementen kunnen vooralsnog doorgaan, evenals congressen en conferenties. Op deze manier hopen we dat de schade op de economie beperkt blijft.’
Wel wordt gekeken naar de impact van de coronacrisis op de economie, zoals de gevolgen van het wegblijven van bezoekers en toeristen. ‘We laten nu in kaart brengen wat de economische gevolgen zijn,’ zegt een woordvoerder van Halsema, ‘zoals voor de horeca. Maar is het moeilijk daar zicht op te krijgen en eventueel iets tegenover te zetten. We hebben daarover contact met ondernemers.’
‘Wij nemen nog geen maatregelen om in te grijpen in de openbare ruimte. Als regio tellen we relatief weinig besmettingen, dus is het nu niet nodig af te wijken van de adviezen van RIVM en GGD.’
De gemeenteraad vergadert woensdag met het college over de coronacrisis.
‘Gevolgen werken maanden door’
MKB Amsterdam vindt een onderzoek niet ver genoeg gaan. “Zo’n onderzoek is het minste dat nodig is,” aldus directeur Bart Drenth. “Er hoeft echt niet op stel en sprong een complete regeling klaar te liggen, maar daar moet je nu wel al aan werken. Een onderzoek is nog het minste. Het gaat er niet alleen om wat er op dit moment gebeurt, maar op de langere termijn.”
“De gevolgen hiervan gaan heel lang doorwerken. Dit zal maanden effect hebben. De horeca en toerismesector ondervinden nu als eersten de gevolgen, maar ook andere ondernemers kunnen acuut in de problemen komen. Bij elke sector komen nu problemen voor.”![]()
Ik verwacht binnen niet al te lange tijd dat er reëlere cijfers komen, je kunt namelijk softe data gaan minen en daar goede schattingen op doen, net zoals dat met de gewone griep ook gebeurt.🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block![]()
met een verkoudheidje werk ik gewoon op 99% hoor.. (die 1% minder om misschien tussendoor wat vaker een neus te snuiten..)quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:27 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Ja, lekker op halve kracht functioneren en je collega's aansteken? Ik vind dat altijd vrij apart, van die mensen die al snotterend met een lichte verhoging tóch naar het werk komen, zoiets van, kijk mij eens. Wat wil je jezelf dan bewijzen vraag ik mijzelf altijd af.![]()
Als je altijd licht verkouden bent, heb je vast geen corona nuquote:Op woensdag 11 maart 2020 12:34 schreef ondeugend het volgende:
Ik begrijp dat ik naar het UWV moet om mij af te laten keuren aangezien ik eigenlijk altijd licht verkouden ben.![]()
![]()
Nee hoor, gewoon wachten tot je denkt dat je in de fase van de dubbele longontsteking zit en dan even langs het verzorgingshuis.quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:34 schreef ondeugend het volgende:
Ik begrijp dat ik naar het UWV moet om mij af te laten keuren aangezien ik eigenlijk altijd licht verkouden ben.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
Dan heb je gewoon een loopneusquote:Op woensdag 11 maart 2020 12:35 schreef mschol het volgende:
[..]
met een verkoudheidje werk ik gewoon op 99% hoor..![]()
![]()
Dit dus, je kan nooit de hele populatie onderzoeken, je kunt wel representatieve steekproeven doen, of steekproeven representatief maken (corrigeren voor afwijkingen tov de standaard populatie)quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:34 schreef raptorix het volgende:
Ik verwacht binnen niet al te lange tijd dat er reëlere cijfers komen, je kunt namelijk softe data gaan minen en daar goede schattingen op doen, net zoals dat met de gewone griep ook gebeurt.
Dat gebeurt overal, in elke tak van wetenschap, behalve sociologie, die maken hun eigen waarheid![]()
![]()
Er zijn er genoeg.quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:36 schreef Goudenkomkommer het volgende:
Er zijn mensen die zich ziek melden als ze verkouden zijn? Lol![]()
twitter:jackvangelder twitterde op woensdag 11-03-2020 om 11:44:11“We worden dus allemaal zo bang gemaakt, voor iets wat eigenlijk gewoon een soort van griepje is", vindt André Hazes."We moeten gewoon lekker blijven feesten met elkaar en elkaar vooral gewoon een hand blijven geven”. reageer retweet
VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Ligt ook aan de mate van verkoudheid, lijkt me.quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:36 schreef Goudenkomkommer het volgende:
Dat zegt deze soa-boyquote:Op woensdag 11 maart 2020 12:37 schreef Caland het volgende:
twitter:jackvangelder twitterde op woensdag 11-03-2020 om 11:44:11“We worden dus allemaal zo bang gemaakt, voor iets wat eigenlijk gewoon een soort van griepje is", vindt André Hazes."We moeten gewoon lekker blijven feesten met elkaar en elkaar vooral gewoon een hand blijven geven”. reageer retweet
![]()
![]()
heywoodu
![]()
Van bijna dood tot olympiër:![]()
Welke bruinhemd heeft ze daar van op de hoogte gebracht?quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:11 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Wellicht hebben ze het 'lek' gedicht.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval![]()
Doe niet zo hypochondrischquote:Op woensdag 11 maart 2020 12:35 schreef mazaru het volgende:
[..]
Nee hoor, gewoon wachten tot je denkt dat je in de fase van de dubbele longontsteking zit en dan even langs het verzorgingshuis.... altijd is in mijn geval mijn hele leven. Dan zat ik er al lang.
And everything under the sun is in tune
https://www.volkskrant.nl(...)venementen~bf5cdf46/
Nu ik dit zo lees herken ik meer daar best in.....🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block![]()
Hangt voornamelijk van je beroep af lijkt me.quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:36 schreef Goudenkomkommer het volgende:
Er zijn mensen die zich ziek melden als ze verkouden zijn? Lol
Als je met kwetsbare mensen werkt kan het effect heel anders zijn dan wanneer je in een eigen kantoortje zit of stratenmaker bent.
En de ene verkoudheid is de andere niet, heb eens een verkoudheid gehad waarbij de hoeveelheid snot wel onbeperkt leek, bloedneus, schrale huid van het snuiten... dan ga ik niet naar m'n klanten...
Maar bij een normale verkoudheid zal je in de meeste gevallen wel door kunnen werken.
Nu met de corona situatie zou ik dat anders beoordelen.![]()
Hyperdodelijkemegasupergriep jonguh.quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:36 schreef Goudenkomkommer het volgende:
Waren we enige tijd geleden nog aan 't bespreken hoe gek de cijfers van China waarbij de telling zo per dag gewijzigd werd, zitten we nu hier met hele gekke data.
Nooit gedacht dat dit hier zo zou gaan.Go hard or go home![]()
quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:37 schreef Caland het volgende:
Echt, zulke mensen.....
![]()
Jaaaaaa Holland zingt Hazes.quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:37 schreef Caland het volgende:
![]()
Het was toen een stuk gezelliger.quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:38 schreef Noek het volgende:
Waren we enige tijd geleden nog aan 't bespreken hoe gek de cijfers van China waarbij de telling zo per dag gewijzigd werd, zitten we nu hier met hele gekke data.
Nooit gedacht dat dit hier zo zou gaan.![]()
BREAKING!!!!
BREAKING!!!!
Reisorganisatie Kras Reizen meldt dat 27 reizigers, vermoedelijk allemaal Nederlanders, in quarantaine in Vietnam zitten.
![]()
Zo iemand moet gelijk geweerd worden.quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:15 schreef Eightyone het volgende:
Vaak heeft Angela de Jong gelijk. Dit keer had ze beter d'r mond kunnen houden.
Laten ze bij het AD de beelden uit Italië even bekijken, en deze mevrouw in mentale quarantaine zetten.![]()
Ja lekker de zorgkosten laten stijgen.quote:And everything under the sun is in tune
Ja maar dat tyfus joch van een Hazes leeft. Die leeft alsof het zijn laatste dag is.Voor hem maakt een Corona niet uit. Nog even en hij gaat relatieadvies geven.
Go hard or go home![]()
Hij ziet zijn inkomsten al teruglopen door de thuisblijvers. Hij heeft liever meer inkomsten. Dat de ziekte zich dankzij zijn egoïstisch gedrag verder verspreidt, boeit hem blijkbaar niet zo.quote:![]()
Ik heb altijd wel t idee dat zij d'r mond moet houden.quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:15 schreef Eightyone het volgende:
Vaak heeft Angela de Jong gelijk. Dit keer had ze beter d'r mond kunnen houden.
Vreselijk dom en lomp mens.L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.![]()
Nee, maar je kan je wel realiseren dat je besmettelijk bent en dus uit eigen beweging je handen vaker wassen en gepaste afstand houden, niet de hele kantoortuin volblaffen maar mss in overleg thuiswerken?quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:36 schreef Goudenkomkommer het volgende:
Er zijn mensen die zich ziek melden als ze verkouden zijn? Lol
Een keertje niet friemelen met juffrouw Jannie en niet met je plakkerige snotvingertjes koffie voor de hele afdeling halen en een graai doen in de pot met dropjes
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-03-2020 12:42:51 ]![]()
Klopt... (maar hier doelde je ook vast opquote:Op woensdag 11 maart 2020 12:40 schreef Noek het volgende:
Ja maar dat tyfus joch van een Hazes leeft. Die leeft alsof het zijn laatste dag is.Voor hem maakt een Corona niet uit. Nog even en hij gaat relatieadvies geven.
)
![]()
Dit ja, vooral MKB gaat dit hard treffen. Had het er gisteren met mijn baas over (werk in Tilburg), er hadden deze week al 5 klanten afspraken afgezegd en er zaten al een paar mensen ziek thuis. Nu kunnen we een groot deel van de opdrachten wel vanaf afstand uitvoeren, maar als er geen klanten meer komen dan is er dus ook geen werk. Soort van neerwaartse spiraal zo, denk dat vooral ook kleine winkels dit heel hard gaan voelen met de steeds verder gaande maatregelen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:15 schreef Jor_Dii het volgende:
Merk toch wel dat er hier een bepaalde neerwaartse tendens heerst in mijn (werk)omgeving in NO Brabant. Mensen beseffen zich nu terdege wat - met name de financiële - risico's (gaan) zijn en ik voel dat er een bepaalde neerslachtigheid heerst door alle evenementen / samenkomsten die nu verboden of afgeraden worden.Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
Evenstar
![]()
Dit krijg je dus als je als overheid niet op tijd stappen onderneemt.quote:Lindsey had vooraf geprobeerd haar vakantie te annuleren, maar omdat er geen negatief reisadvies was, kon dat niet zonder kosten. "Na veel wikken en wegen zijn we toch maar gegaan, maar dat hadden we beter niet kunnen doen![]()
Ja als het je laatste dag is, maakt het weinig uit wat voor ziektes je verder nog oploopt idd!quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:40 schreef Noek het volgende:
![]()
![]()
Die gast is weer de andere kant. Hij zou opgenomen moeten worden in het verzorgingstehuisquote:And everything under the sun is in tune
Hij date wel met de risicogroepquote:Op woensdag 11 maart 2020 12:41 schreef mootie het volgende:
[..]
Gezond verstand is ook niet echt zijn forte.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Na Hasselt beperkt ook Antwerpen de universiteit, hoewel er een kleine capaciteit blijft:twitter:IveMarx twitterde op woensdag 11-03-2020 om 12:19:09Universiteit Antwerpen neemt vrij verregaande maatregen verneem ik net. In principe geen live onderwijs aan meer dan 50 studenten, thuiswerken indien kan."Niet-essentiële vergaderingen en bijeenkomsten worden zoveel mogelijk uitgesteld, geannuleerd of virtueel georganiseerd" Yes! reageer retweet
![]()
Zag van de week ook al zulke foto's van lokale snackbars ja, toevallig wel allemaal gerund door Chinezen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:37 schreef myShizzle het volgende:
https://pasteboard.co/IYAFVAw.jpg
Lokale snackbar zojuistOp maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
Die Angela moeten ze gewoon ff voor een weekje naar Italië sturen, wat een domme naïeve stoephoer is dat zegquote:Op woensdag 11 maart 2020 12:40 schreef Za het volgende:
[..]
Zo iemand moet gelijk geweerd worden.
Laten ze bij het AD de beelden uit Italië even bekijken, en deze mevrouw in mentale quarantaine zetten.![]()
![]()
Hazes wel ..... als die corona krijgt is in no time heel zijn familie besmet: https://www.rtlboulevard.(...)men-groot-kerstfeestquote:Op woensdag 11 maart 2020 12:37 schreef Caland het volgende:
![]()
![]()
Ahhh zeker meer omdat mensen bang voor hen zijn i.p.v. andersom?quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:42 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Zag van de week ook al zulke foto's van lokale snackbars ja, toevallig wel allemaal gerund door Chinezen.![]()
Ten tijde van puinhoop met de Diamond Princess was het in Tokyo 30 graden.quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:32 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Niet bepaald, het is daar nu winter. Temperatuur ligt rond de 10 graden of zelfs lager.
Het is daar nu rond de 20.
Dus...tja..."The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”![]()
Liever corona oplopen en verspreiden dan een paar euros verliezenquote:Op woensdag 11 maart 2020 12:41 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dit krijg je dus als je als overheid niet op tijd stappen onderneemt.#gezondverstand
![]()
Ja hoor je bent hartstikke stoer. Dat jij het ervaart als een verkoudheid is het belangrijkste. Het maakt niet uit als je toch dat Corona hebt en lekker iedereen aansteekt. Jij hebt er geen last van.quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:38 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Doe niet zo hypochondrisch... altijd is in mijn geval mijn hele leven. Dan zat ik er al lang.
Ik ga vrijdag dus naar Palmatwitter:LRenlen twitterde op dinsdag 10-03-2020 om 21:49:34@ostinus77 Palma de Mallorca, y todavía recomiendan por la tele el no acumular comida. Pues yo digo, que se joda el último... https://t.co/Mgl53mmCoZ reageer retweet
VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Ik ben ook meestal wel het hele jaar door met een verstopte neus aan t rondlopen. En in Feb/Maart na Carnaval nmet kutweer is dat net f fiets erger. Dan ga ik niet naar de dokter hoor.quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:38 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Doe niet zo hypochondrisch... altijd is in mijn geval mijn hele leven. Dan zat ik er al lang.
En op dit moment kan het met exact diezelfde klachten best Corona zijn.
Maar doktoren sturen je echt nog gewoon nara huis hoor
En terecht. laat ze zich bezighouden met de echt zware gevallen. Hebben t al druk zat.L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.![]()
"Se joda" ?quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:43 schreef Caland het volgende:
Ik ga vrijdag dus naar Palmatwitter:LRenlen twitterde op dinsdag 10-03-2020 om 21:49:34@:ostinus77 Palma de Mallorca, y todavía recomiendan por la tele el no acumular comida. Pues yo digo, que se joda el último... https://t.co/Mgl53mmCoZ reageer retweet
![]()
Ga je 100% zeker of twijfel je nog?quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:43 schreef Caland het volgende:
Ik ga vrijdag dus naar Palmatwitter:LRenlen twitterde op dinsdag 10-03-2020 om 21:49:34@:ostinus77 Palma de Mallorca, y todavía recomiendan por la tele el no acumular comida. Pues yo digo, que se joda el último... https://t.co/Mgl53mmCoZ reageer retweet
![]()
Vast mooie begraafplaatsen daar, al gezocht?quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:43 schreef Caland het volgende:
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -![]()
Waarom zou je nu nog gaan? In geval van quarantaine of lockdown kan je vakantie iets langer worden.quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:43 schreef Caland het volgende:
![]()
Moeten we alvast een uitvaart verzorgen?quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:43 schreef Caland het volgende:
♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen![]()
Ik vermoed dat de snackbarhouder zelf liever geen virus oploopt, die man is per dag met honderden mensen in contact die potentieel het virus hebben.quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:42 schreef ToT het volgende:
[..]
Ahhh zeker meer omdat mensen bang voor hen zijn i.p.v. andersom?![]()
Hoe denk je dat de zware gevallen het oplopen?quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:44 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik ben ook meestal wel het hele jaar door met een verstopte neus aan t rondlopen. En in Feb/Maart na Carnaval nmet kutweer is dat net f fiets erger. Dan ga ik niet naar de dokter hoor.
En op dit moment kan het met exact diezelfde klachten best Corona zijn.
Maar doktoren sturen je echt nog gewoon nara huis hoor
En terecht. laat ze zich bezighouden met de echt zware gevallen. Hebben t al druk zat.
Het virus is los. De eerste de beste steekproef onder ‘gewone’ Brabanders met lichte verkoudheidsklachten wijst uit dat een aanzienlijk deel van hen geen normale verkoudheid, maar hét coronavirus uit Azië onder de leden heeft. In Brabantse ziekenhuizen heeft 4 procent van de medewerkers met milde klachten het coronavirus; in sommige steden is dat zelfs 9 procent.
https://www.volkskrant.nl(...)venementen~bf5cdf46/Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
En weer nieuws uit Italië:Sterftepercentage in Italië 2 x dat van Wuhan: 8%.twitter:DrEricDing twitterde op dinsdag 10-03-2020 om 19:18:47Coronavirus mortality in Lombardy is now 8%, more than double Wuhan! Lombardy health system is completely beyond ability to deliver adequate care - hence rationing who gets ICUs. It’s sad, so so sad. #COVID19 Let’s not let this happen to us America... https://t.co/VVoycWLyhT reageer retweet
I´m back.![]()
Evenstar
![]()
Dit is dus precies waar ik bang voor ben.quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:43 schreef Kekster het volgende:
[..]
Liever corona oplopen en verspreiden dan een paar euros verliezen#gezondverstand
![]()
Ik ga sowieso, of de vluchten moeten geannuleerd worden. Wel voor de zekerheid maar even een extra reisverzekering afgesloten die de kosten voor een langer verblijf wél dekt.quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:44 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Ga je 100% zeker of twijfel je nog?VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Vroegah, toen het nog kleinschallig en kneuterig gezellig was.quote:
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Hehe, dat laatste is wel verstandig ja. Hoe lang ga je?quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:45 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik ga sowieso, of de vluchten moeten geannuleerd worden. Wel voor de zekerheid maar even een extra reisverzekering afgesloten die de kosten voor een langer verblijf wél dekt.![]()
In lombardy, niet heel italiequote:Op woensdag 11 maart 2020 12:45 schreef Ryan3 het volgende:
En weer nieuws uit Italië:Sterftecijfer in Italië 2 x dat van Wuhan: 8%.twitter:DrEricDing twitterde op dinsdag 10-03-2020 om 19:18:47Coronavirus mortality in Lombardy is now 8%, more than double Wuhan! Lombardy health system is completely beyond ability to deliver adequate care - hence rationing who gets ICUs. It’s sad, so so sad. #COVID19 Let’s not let this happen to us America... https://t.co/VVoycWLyhT reageer retweet
![]()
Toen was het daar geen 30 gradenquote:Op woensdag 11 maart 2020 12:43 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ten tijde van puinhoop met de Diamond Princess was het in Tokyo 30 graden.
Dus...tja...
Hooguit 20![]()
Waarom niet, volgens de airbnb eigenaar was er verder weinig aan de hand daar. Kroegen open, graadje of 20. Niks meer aan doenquote:Op woensdag 11 maart 2020 12:44 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Waarom zou je nu nog gaan? In geval van quarantaine of lockdown kan je vakantie iets langer worden.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Ja, en toen tesss nog leefdequote:Op woensdag 11 maart 2020 12:46 schreef Salina het volgende:
[..]
Vroegah, toen het nog kleinschallig en kneuterig gezellig was.![]()
![]()
4 dagenquote:Op woensdag 11 maart 2020 12:46 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Hehe, dat laatste is wel verstandig ja. Hoe lang ga je?VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Wie is Jaapie?quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:26 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Die cijfers zeggen helemaal niks RIVM en GGD vertikken het om mensen te testen, zelf denk ik dat we inmiddels al boven 8K besmettingen zitten.
Ik ben erg benieuwd naar de details. Welke mensen treft het? Wederom ouderen en mensen met al een medisch dossier? Dat zou goed kunnen natuurlijk.quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:45 schreef Ryan3 het volgende:
En weer nieuws uit Italië:Sterftecijfer in Italië 2 x dat van Wuhan: 8%.twitter:DrEricDing twitterde op dinsdag 10-03-2020 om 19:18:47Coronavirus mortality in Lombardy is now 8%, more than double Wuhan! Lombardy health system is completely beyond ability to deliver adequate care - hence rationing who gets ICUs. It’s sad, so so sad. #COVID19 Let’s not let this happen to us America... https://t.co/VVoycWLyhT reageer retweet
![]()
Jaap van Dissel, directeur RIVMquote:In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.![]()
Zou ik ook zeggen als eigenaar van een AirBnBquote:Op woensdag 11 maart 2020 12:46 schreef Caland het volgende:
[..]
Waarom niet, volgens de airbnb eigenaar was er verder weinig aan de hand daar. Kroegen open, graadje of 20. Niks meer aan doen![]()
Nogmaals gecondoleerd![]()
SAD.quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:45 schreef Ryan3 het volgende:
En weer nieuws uit Italië:Sterftepercentage in Italië 2 x dat van Wuhan: 8%.twitter:DrEricDing twitterde op dinsdag 10-03-2020 om 19:18:47Coronavirus mortality in Lombardy is now 8%, more than double Wuhan! Lombardy health system is completely beyond ability to deliver adequate care - hence rationing who gets ICUs. It’s sad, so so sad. #COVID19 Let’s not let this happen to us America... https://t.co/VVoycWLyhT reageer retweet
Praten alle Amerikanen zo?![]()
Van Disselquote:Op woensdag 11 maart 2020 12:48 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Jaap van Dissen, directeur RIVM![]()
Zomervakantie is nog ver weg. Nu veranderen dingen per week, soms per dag.quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:47 schreef Medusa666 het volgende:
Ik ga deze zomervakantie naar Rimini... handig of niet? Geen annuleringsverzekering.
Als je geen annuleringsverzekering hebt, dan maakt het toch niet uit of je nu beslist of vlak voor vertrek?In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.![]()
Wat ik niet snap is waarom het RIVM alleen een steekproef onder ziekenhuismedewerkers heeft gehouden, maar ook onder normale bevolking, als blijkt dat er veel veel meer mensen zijn die wel het virus hebben, maar weinig klachten is dat een belangrijke aanwijzing voor hoe je het virus wilt bestrijden.🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block![]()
Gewoon niet waar, en zo makkelijk te checken.quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:43 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ten tijde van puinhoop met de Diamond Princess was het in Tokyo 30 graden.
Dus...tja...
In Tokio is het in februari vrijwel elke dag 10-15 graden geweest. Max was 17 graden.
Enkele dagen waren onder de 10.
Voor januari geldt hetzelfde, iets koeler.![]()
Zag gister zo'n lijstje hier van italie met leeftijden. Over de 200 waren 80+, niemand onder de 40quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:47 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Ik ben erg benieuwd naar de details. Welke mensen treft het? Wederom ouderen en mensen met al een medisch dossier? Dat zou goed kunnen natuurlijk.![]()
Excuseer, u heeft gelijkquote:Ik moest aan Driek denken gok ik
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.![]()
Ik hoop dat @tesssssssss (goed geteld? 9 stuks?) nog leeft en ga daar ook van uit.quote:![]()
Al weet je maar nooit, is wel regio Breda/Tilburg waar ze woont.
Ik denk dat dat de reden ook is dat tesssssssss hier niet meer post: te veel, te snel, te grootschalig en niet relevant en informatief genoeg allemaal."The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Prima idee! Dan proosten we op het levenquote:Op woensdag 11 maart 2020 12:28 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Als dit allemaal met een sisser afloopt zouden we een meet moeten doen waar we ons helemaal ongans vreten met de ingeslagen bliksoep en leverpastei![]()
maar er waren toch geen directe vluchten met Wuhan?quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:41 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dit krijg je dus als je als overheid niet op tijd stappen onderneemt.![]()
Jij bent echt niet goed.. ik heb geen Corona en steek niemand aan. Paniekpiet. Jij lijkt me eerder het type wat met griepverschijnselen de wachtkamer aansteekt. Kalmte kan je reddenquote:Op woensdag 11 maart 2020 12:43 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ja hoor je bent hartstikke stoer. Dat jij het ervaart als een verkoudheid is het belangrijkste. Het maakt niet uit als je toch dat Corona hebt en lekker iedereen aansteekt. Jij hebt er geen last van.
Ik ben geen Brabander dus ik hoef ook niet thuis te blijven.And everything under the sun is in tune
Jep, you're right. My bad.quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:46 schreef Goudenkomkommer het volgende:
[..]
Toen was het daar geen 30 graden
Hooguit 20
Meende dat ergens gelezen te hebben, maar kan het niet terug vinden.
Maar zie het Time artikel over de mogelijke effecten van het weer op het corona virus."The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”![]()
Joh als het dan nog steeds een drama is zal de chaos ongekend zijn en boeit het niet, zo niet, dan kun je gewoon lekker op vakantie en denk je met een grijns terug aan je zorgenquote:Op woensdag 11 maart 2020 12:47 schreef Medusa666 het volgende:
Ik ga deze zomervakantie naar Rimini... handig of niet? Geen annuleringsverzekering.![]()
En je moet de aanname doen dat de cijfers uit China (en Italië) juist en volledig zijn.quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:47 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Ik ben erg benieuwd naar de details. Welke mensen treft het? Wederom ouderen en mensen met al een medisch dossier? Dat zou goed kunnen natuurlijk.My friends all drive horses![]()
Even lokken. Het waren er 9quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:49 schreef Salina het volgende:
[..]
Ik hoop dat @:tesssssssss (goed geteld? 9 stuks?) nog leeft en ga daar ook van uit.![]()
Al weet je maar nooit, is wel regio Breda/Tilburg waar ze woont.
Ik denk dat dat de reden ook is dat tesssssssss hier niet meer post: te veel, te snel, te grootschalig en niet relevant genoeg allemaal.
@tesssssssss![]()
Mwah, die heeft het geld toch al en het gaat om een weekendje. Zou eerder vraagtekens zetten als een hotelketen hetzelfde had verklaard bij een langer verblijf.quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:48 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
Zou ik ook zeggen als eigenaar van een AirBnB![]()
Nogmaals gecondoleerdVBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Zolang je geen directe contact hebt gehad met poep hoef je je handen niet te wassen dat weet je tochquote:
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Als je in dit topic komt posten dat je altijd verkouden bent en geen corona hebt, wat is dan het doel? Reacties uitlokken? ...quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:50 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Jij bent echt niet goed.. ik heb geen Corona en steek niemand aan. Paniekpiet. Jij lijkt me eerder het type wat met griepverschijnselen de wachtkamer aansteekt. Kalmte kan je redden
Cool down![]()
![]()
van de hoeveel geteste personen ?quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:50 schreef riazop het volgende:
Belgie +47 vandaag
Gaat daar nog weinig op slot denk ik
weer +/- 500 ?woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Uiteraard, de liters siroop moeten immers ook opquote:Op woensdag 11 maart 2020 12:49 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Prima idee! Dan proosten we op het leven![]()
Ik hoop dat we het eiland niet meer af mogen, maar zo’n vaart zal het helaas niet lopen inderdaad.quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:47 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Oh dat valt mee. In 4 dagen kan er niet zoveel veranderen.. zou je denken.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:47 schreef Dejannn het volgende:
Ik ben erg benieuwd naar de details. Welke mensen treft het? Wederom ouderen en mensen met al een medisch dossier? Dat zou goed kunnen natuurlijk.
Alle patiënten hadden onderliggende aandoeningen, dus ze stierven "mede dankzij" COVID-19.![]()
80% 70+ 90% 60+, kwam gisteren statistiek voorbijquote:Op woensdag 11 maart 2020 12:47 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Ik ben erg benieuwd naar de details. Welke mensen treft het? Wederom ouderen en mensen met al een medisch dossier? Dat zou goed kunnen natuurlijk.![]()
In België heerst er normaal gesproken al een bestuurlijke chaos ik ben bang dat land een tweede Italië gaat worden.quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:50 schreef riazop het volgende:
Belgie +47 vandaag
Gaat daar nog weinig op slot denk ik
Het beste is dat Nederland de grens met België gaat dichtgooien zo als Oostenrijk dat met Italië heeft gedaan![]()
![]()
Ik zal hier nog een keer op een fatsoenlijke manier op reageren en dan ben ik wel klaar met jouw persoonlijke aanvallen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:50 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Jij bent echt niet goed.. ik heb geen Corona en steek niemand aan. Paniekpiet. Jij lijkt me eerder het type wat met griepverschijnselen de wachtkamer aansteekt. Kalmte kan je redden
Ik heb geen paniek en leef gewoon mijn leventje. Ik behoor niet tot een risicogroep maar ik denk wel aan de mensen die wel kwetsbaar zijn.
Je hoeft geen paniek te hebben als je werkende hersenen hebt of wat gevoel voor je medemens.Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
639 échantillons ont été analysés hierquote:Op woensdag 11 maart 2020 12:51 schreef Predator40 het volgende:
[..]
van de hoeveel geteste personen ?
weer +/- 500 ?![]()
Ja, 8 ministers zijn er in België die zich bezighouden met gezondheidszorg, las ik, en die hebben besloten dat elke gemeente hun eigen beleid moet uitvoeren......quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:50 schreef riazop het volgende:
Belgie +47 vandaag
Gaat daar nog weinig op slot denk ik.
I´m back.![]()
Voordeel is wel dat het virus zich niet zo snel verspreid in Belgie vanwege de krotte wegen.quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:52 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
In België heerst er normaal gesproken al een bestuurlijke chaos ik ben bang dat land een tweede Italië gaat worden.
Het beste is dat Nederland de grens met België gaat dichtgooien zo als Oostenrijk dat met Italië heeft gedaanOpgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Volgens mij is de gemiddelde leeftijd in Italië ook behoorlijk hoog, dus dat zou ook de mortaliteit percentage kunnen treffenquote:Op woensdag 11 maart 2020 12:47 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Ik ben erg benieuwd naar de details. Welke mensen treft het? Wederom ouderen en mensen met al een medisch dossier? Dat zou goed kunnen natuurlijk.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Ze hebben daar niet voor niets ook nog steeds geen regering.quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:52 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, 8 ministers zijn er in België die zich bezighouden met gezondheidszorg, las ik, en die hebben besloten dat elke gemeente hun eigen beleid moet uitvoeren.......
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
Weet niet of ik dat aan durfquote:Op woensdag 11 maart 2020 12:28 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Als dit allemaal met een sisser afloopt zouden we een meet moeten doen waar we ons helemaal ongans vreten met de ingeslagen bliksoep en leverpastei
Gelukkig zal er ook het nodige aan toiletpapier zijn![]()
Punt is dat er bijna niemand is die geen onderliggende aandoening heeft volgens mij. Want je kunt dit er ook bijzetten als iemand een allergie heeft bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:51 schreef zipcon het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Alle patiënten hadden onderliggende aandoeningen, dus ze stierven "mede dankzij" COVID-19.In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.![]()
Ze slagen er wél elke dag in de cijfers 2 uur voor die van NL te publiceren. En het aantal tests en de lokaties worden ook direct gegevenquote:Op woensdag 11 maart 2020 12:52 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
In België heerst er normaal gesproken al een bestuurlijke chaos![]()
14u persconferentie lees ik, iemand bevestiging?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:40 schreef Noek het volgende:
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."![]()
Waar las je dat?quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:55 schreef Jor_Dii het volgende:
14u persconferentie lees ik, iemand bevestiging?IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Ik wist dat ik je loktequote:Op woensdag 11 maart 2020 12:55 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Weet niet of ik dat aan durf
Gelukkig zal er ook het nodige aan toiletpapier zijn
Voor jou speciaal heb ik ruim 11 kilo plutonium-239![]()
![]()
https://www.thelocal.it/2(...)luted-towns-in-italy
Tja, precies de Italiaanse steden waar het speelde: Lodi, Cremona enz enz
https://www.thelocal.it/20190228/po-valley-air-pollution-italy
Smog traffic bans in Italy, artikel van 14 januari 2020
https://www.thelocal.it/2(...)cross-italian-cities
Zie nu dat de links niet goed werken , helaas . Maar via Google wel te vinden.![]()
Waar zie je dat?quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:55 schreef Jor_Dii het volgende:
14u persconferentie lees ik, iemand bevestiging?![]()
Paardenmensjes passen zich toch maar aan
https://www.omroepbrabant(...)-vanwege-coronavirusUn dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie![]()
Ik kan nog een annuleringsverzekering afsluiten. Maar dat wil ik alleen doen als ik zeker weet dat ik niet ga.quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:49 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Zomervakantie is nog ver weg. Nu veranderen dingen per week, soms per dag.
Als je geen annuleringsverzekering hebt, dan maakt het toch niet uit of je nu beslist of vlak voor vertrek?![]()
GGD Hollands-Midden geeft op hun site nu elke dag voor 12:00 uur een nieuwe stand door:
https://ggdhm.nl/nieuws/i(...)egio-hollands-midden
Nieuwe gevallen in die regio:Ook staan hier de aantallen bij van herstelde gevallen.quote:11 maart 10.00 uur
Alphen aan den Rijn
Een 60-jarige man uit Alphen is besmet met het coronavirus. Een eerste test toonde dit aan. Een tweede onderzoek heeft dit gisteren bevestigd. Hij zit met zijn vrouw in thuisisolatie. Beide maken het naar omstandigheden goed.
Krimpenerwaard
Ook een echtpaar uit Schoonhoven (Krimpenerwaard) is besmet. Zij zitten in thuisisolatie. De bron van deze besmetting is te herleiden naar een bezoek van een familielid aan Noord-Italië.
Oegstgeest
Een 47-jarige man uit Oegstgeest is eveneens positief getest op het coronavirus. Hij zit in thuisisolatie. Hij is ziek geworden na een bezoek aan Noord-Italië.
[ Bericht 6% gewijzigd door Tourniquet op 11-03-2020 13:03:45 ]![]()
Terecht.quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:58 schreef Zorro het volgende:
Paardenmensjes passen zich toch maar aan
https://www.omroepbrabant(...)-vanwege-coronavirus![]()
Bizar, in Nederland 3x meer getest dan in de USA terwijl ze 19x meer inwoners hebben...quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:57 schreef Fer_de_Lance het volgende:
https://www.welingelichte(...)erenigde-staten.html![]()
https://www.omroepbrabant(...)-vanwege-coronavirus
Geen publiek bij Indoor BrabantIn this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.![]()
Volgens mij ben je niet verzekerd met terugwerkende kracht, lijkt mij. (Je tickets zijn geboekt voor je je verzekering afsluit)quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:58 schreef Medusa666 het volgende:
[..]
Ik kan nog een annuleringsverzekering afsluiten. Maar dat wil ik alleen doen als ik zeker weet dat ik niet ga.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
https://www.omroepbrabant(...)steld-vanwege-corona
Finale en bekendmaking winnaar Lekkerste Brabantse Worstenbroodje 2020 uitgesteld vanwege corona
Nu is het echt menens!!In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.![]()
Dit kan echt nietquote:Op woensdag 11 maart 2020 12:59 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Finale en bekendmaking winnaar Lekkerste Brabantse Worstenbroodje 2020 uitgesteld vanwege corona
Nu is het echt menens!!
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie![]()
Ik had ook begrepen dat er geen paarden aanwezig zullen zijn bij Indoor Brabant. Het virus kan namelijk overgegeven worden van mens op dierquote:Op woensdag 11 maart 2020 12:58 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Geen publiek bij Indoor Brabant![]()
![]()
Zuid-Korea test in een ochtendje meer mensen dan de VS in zijn geheel tot nu toe heeft getest. Bizar wel.quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:58 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Bizar, in Nederland 3x meer getest dan in de USA terwijl ze 19x meer inwoners hebben...Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Je moet geen annuleringsverzekering afsluiten als je zeker weet dat je niet gaat. Dan moet je geen reis boekenquote:Op woensdag 11 maart 2020 12:58 schreef Medusa666 het volgende:
[..]
Ik kan nog een annuleringsverzekering afsluiten. Maar dat wil ik alleen doen als ik zeker weet dat ik niet ga.![]()
![]()
Godverdomme zijn ze nou helemaal gek geworden hier! Heiligschennis!!quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:59 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Nu is het echt menens!!
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Nou gaat het te ver!!!quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:59 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Nu is het echt menens!!
Komt wel dicht bij zoquote:Op woensdag 11 maart 2020 12:59 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Nu is het echt menens!!![]()
Gisteren nog een saucijzenbroodje gegeten.![]()
@tesssssssss, we missen je hier.
Ik lurk al sinds begin januari mee, maar hopelijk gaat het idd nog goed met onze tesssssssss van het eerste uurPg_up: "hey homo, zeg eens wat. Ben je bot ofzo?"
Verdammte Hüte![]()
Worden zware tijden makkers.quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:01 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Komt wel dicht bij zo![]()
Gisteren nog een saucijzenbroodje gegeten.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
De VS ook geen land maar een federatie van statenquote:Op woensdag 11 maart 2020 13:00 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Zuid-Korea test in een ochtendje meer mensen dan de VS in zijn geheel tot nu toe heeft getest. Bizar wel.![]()
![]()
De adviezen van het RIVM zijn doorgedrongen tot het hart van de Brabantse samenleving. Ik ben gerustgesteldquote:Op woensdag 11 maart 2020 12:59 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Nu is het echt menens!!![]()
![]()
Ja, mis tessssssssssssssss ook hierquote:Op woensdag 11 maart 2020 13:01 schreef HerrFritz het volgende:
@:tesssssssss, we missen je hier.
Ik lurk al sinds begin januari mee, maar hopelijk gaat het idd nog goed met onze tesssssssss van het eerste uur![]()
En?quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:02 schreef vuurbrood het volgende:
[..]
De VS ook geen land maar een federatie van statenOpgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Over jaren zullen we nog steeds met pijn en huivering praten over de 'Worstenbroodjes(en corona) crisis van 2020'.quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Worden zware tijden makkers.Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
@-river-quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:58 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Geen publiek bij Indoor Brabant
ahahaha![]()
quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:02 schreef Kekster het volgende:
[..]
De adviezen van het RIVM zijn doorgedrongen tot het hart van de Brabantse samenleving. Ik ben gerustgesteld
Het advies wordt door de meeste Brabanders opgevolgd![]()
![]()
https://www.ad.nl/buitenl(...)n-loopt-op~af490a04/
VS slecht voorbereid op corona; het aantal coronabesmettingen loopt op
De VS maakt zich zorgen: het aantal coronabesmettingen loopt op, terwijl het zorgsysteem grote gebreken kent en de president de ernst van de zaak lijkt te bagatelliseren.Ik wist dat mijn topic van nut ging zijn.quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:57 schreef Fer_de_Lance het volgende:
https://www.welingelichte(...)erenigde-staten.html![]()
![]()
COR / VS heeft een probleem"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Ik behoor ook niet tot een risicogroep en neem de aangeraden gezond-verstand- maatregelen. Dus hou jij maar op met te insinueren dat ik mensen besmet met iets wat ik niet heb.quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:52 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ik zal hier nog een keer op een fatsoenlijke manier op reageren en dan ben ik wel klaar met jouw persoonlijke aanvallen.
Ik heb geen paniek en leef gewoon mijn leventje. Ik behoor niet tot een risicogroep maar ik denk wel aan de mensen die wel kwetsbaar zijn.
Je hoeft geen paniek te hebben als je werkende hersenen hebt of wat gevoel voor je medemens.
Na deze uitleg van mijn kant, zijn we idd klaar met elkaar.And everything under the sun is in tune
Wordt hier niet weinig getest, er wordt gericht getest.quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:54 schreef riazop het volgende:
zelfde strategie als NL, weinig testen, weinig vinden?![]()
Lekker man die Trump.quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:04 schreef Salina het volgende:
https://www.ad.nl/buitenl(...)n-loopt-op~af490a04/
VS slecht voorbereid op corona; het aantal coronabesmettingen loopt op
De VS maakt zich zorgen: het aantal coronabesmettingen loopt op, terwijl het zorgsysteem grote gebreken kent en de president de ernst van de zaak lijkt te bagatelliseren.
[..]
Ik wist dat mijn topic van nut ging zijn.![]()
![]()
COR / VS heeft een probleemOh.![]()
Ja. vrouw met humor is dat. Wordt gemist, een vrolijk geluid.quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:01 schreef HerrFritz het volgende:
@:tesssssssss, we missen je hier.
Ik lurk al sinds begin januari mee, maar hopelijk gaat het idd nog goed met onze tesssssssss van het eerste uur![]()
Zonder gesloten grenzen is het toch wel echt dweilen met de kraan open:quote:Vietnam kent, na eerst gemeld te hebben dat alle patiënten waren hersteld, weer 35 besmettingsgevallen. Mogelijk hebben passagiers van een vlucht uit Londen het virus weer binnengebracht. Het ging daarbij om zowel Vietnamezen als Britten, die op diverse plekken in Europa waren geweest. Ook in Italië.In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.![]()
En testen die waarschijnlijk toch positief zouden zijn worden gericht vermeden.quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:06 schreef franske19 het volgende:
[..]
Wordt hier niet weinig getest, er wordt gericht getest.Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
Waarom een test verspillen als je het antwoord toch al weet?quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:09 schreef mazaru het volgende:
[..]
En testen die waarschijnlijk toch positief zouden zijn worden gericht vermeden.![]()
omdat HOGERE CIJFERSquote:Op woensdag 11 maart 2020 13:11 schreef Kekster het volgende:
[..]
Waarom een test verspillen als je het antwoord toch al weet?![]()
twitter:Flanas07 twitterde op woensdag 11-03-2020 om 09:00:48China donated to Italy:
1,000 lung ventilators
50,000 swabs for #Coronavirus
20,000 protective suits
100,000 high-tech face masks
2 million ordinary medical face masks
🇨🇳❤🇮🇹
#Coranavirusitalia #COVID2019 https://t.co/Q7Wvtfd0h2 reageer retweet![]()
Geen mobiele verbrandingsovens?"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Onder deze omstandigheden nog gaan...quote:Op woensdag 11 maart 2020 12:43 schreef Caland het volgende:
![]()
![]()
Op dit soort momenten zie je hoe belangrijk het is dat we in de EU zitten.quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:12 schreef Momo het volgende:
twitter:Flanas07 twitterde op woensdag 11-03-2020 om 09:00:48China donated to Italy:
1,000 lung ventilators
20,000 protective suits
🇨🇳❤🇮🇹
#Coranavirusitalia #COVID2019 https://t.co/Q7Wvtfd0h2 reageer retweetHandgemaakt | Doggerland-overlever![]()
man manquote:Op woensdag 11 maart 2020 13:08 schreef Jor_Dii het volgende:
https://twitter.com/i/status/1237708568528408579
Nou ja jongens, in NL staat een hele grote pleepapierfabriek, daar kak je niet tegenop![]()
Evenstar
![]()
Wat mij betreft kunnen ze net zo goed ophouden met die dagelijkse updates. Het zegt namelijk niks meer.
Wij hebben in Nederland veel meer besmettingen dan wat het RIVM beweert (en eigenlijk ook wel toegeeft), dus wat zegt zo'n getal nou? Het is een beetje zand in de ogen van de gemiddelde burger gooien en dat is volgens mij best gevaarlijk.
Veel mensen verdiepen zich hier (terecht) niet in. Zien dan 365 besmettingen na bijna twee weken en denken "zie je wel, het is maar een griep".![]()
Inderdaad. En hoe belangrijk handelsverdragen zijn.quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:14 schreef BertV het volgende:
[..]
Op dit soort momenten zie je hoe belangrijk het is dat we in de EU zitten.![]()
Maar de mensen van wie je het toch al weet worden niet vermeld in de officiële cijfers, dus wat heb je dan aan die officiële cijfers?quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:11 schreef Kekster het volgende:
[..]
Waarom een test verspillen als je het antwoord toch al weet?"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”![]()
quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:12 schreef Momo het volgende:
1,000 lung ventilators
20,000 protective suits
🇨🇳❤🇮🇹
#Coranavirusitalia #COVID2019 https://t.co/Q7Wvtfd0h2 reageer retweet
Mooie aantallen ook. En eventueel dus ook nog personeel. China![]()
![]()
Hulde _0_quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:12 schreef Momo het volgende:
1,000 lung ventilators
20,000 protective suits
🇨🇳❤🇮🇹
#Coranavirusitalia #COVID2019 https://t.co/Q7Wvtfd0h2 reageer retweet![]()
Maat van me woont in Italïe en mag dorp niet meer uit. Bij Conad (supermarkt) lange rijen want mensen moeten 1m afstand van elkaar houden.Instead of questioning authority, they question those that question authority.![]()
Wij, niets...quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:15 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Maar de mensen van wie je het toch al weet worden niet vermeld in de officiële cijfers, dus wat heb je dan aan die officiële cijfers?
Maar voor de statistiek kan een representatieve steekproef een heel goed beeld geven
Als je gericht op positieven gaat zoeken, of juist op negatieven klopt de dataset niet en moet je correcties doorvoeren.
Het beleid wordt nu eenmaal gevormd op basis van modellen![]()
quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:15 schreef Kyran het volgende:
Wat mij betreft kunnen ze net zo goed ophouden met die dagelijkse updates. Het zegt namelijk niks meer.
Wij hebben in Nederland veel meer besmettingen dan wat het RIVM beweert (en eigenlijk ook wel toegeeft), dus wat zegt zo'n getal nou? Het is een beetje zand in de ogen van de gemiddelde burger gooien en dat is volgens mij best gevaarlijk.
Veel mensen verdiepen zich hier (terecht) niet in. Zien dan 365 besmettingen na bijna twee weken en denken "zie je wel, het is maar een griep".en die dombo's blijven gewoon naar hen werk en opa en oma gaan.
Net contact gehad met iemand in China en zij zei dat de enige besmettingen nu van overzees komen. Het land zelf heeft het goed onder controle maar dat zeggen ze daar al wel heel snel, denk ik.
Ik kan gewoon in een e-mail zeggen dat de overheid kut met peren is. Dat is wel fijn aan NL.
Go hard or go home![]()
Weet je nog dat ene jaar, toen de finale van het Worstenbroodjeskampioenschap werd uitgesteld.quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:03 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Over jaren zullen we nog steeds met pijn en huivering praten over de 'Worstenbroodjes(en corona) crisis van 2020'.![]()
Dat waren nog eens barre tijden."The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
gericht ??? ik lees en hoor tientallen verhalen met serieuze klachten en zelfs mensen die naar noord italie zijn geweest en klachten hebben die NIET getest worden.quote:Op woensdag 11 maart 2020 13:06 schreef franske19 het volgende:
[..]
Wordt hier niet weinig getest, er wordt gericht getest.woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
Forum Opties Forumhop: Hop naar: