Dan heb jij een verkeerd beeld van noodhospitalen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:40 schreef Mike het volgende:
Een aantal bedden bij elkaar zetten is niet zo'n probleem. Ergens beademingsapparatuur en extra artsen/verzorgenden vandaan halen wel.
De niet geteste gezinsleden komen pas na 36 tot 48 u (niet) terug in de cijfers. Zo lang duurt het testen namelijk. Stagnatie vandaag kan niet (helemaal) verklaard worden door een beleidsaanpassing van gisterenquote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:35 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ben het wel grotendeels met je eens. Ik denk wel dat de juiste, of betere, informatie naar de burger moet. Als is het maar in de vorm van "we hebben zoveel geteste en bevestigde besmette gevallen en samen met de niet geteste gezinsleden die een grote kans hebben ook besmet te zijn, komt het toaal dan ongeveer op (381 + de niet door testen bevestigde waarschijnlijke gevallen)".
Weten we al of Michelle het virus heeft? Ze zat er flink kritiek bij terwijl ze aan het roken was en last van een hoest had.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:40 schreef gniffie het volgende:
[ afbeelding ]
Nederland zit nu op haar dieptepunt
Baudet is voor, worden z'n dierbare vriendinnen ook niet meer lastig gevallen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:25 schreef cemeteryslut het volgende:
“ Arriva en NS zouden voorlopig moeten stoppen met het controleren van treinkaartjes. Dat vindt de vakbond voor machinisten en conducteurs, de VVMC.”
ANARCHIE!
https://www.rtvnoord.nl/n(...)jd-tegen-coronavirus
Het virus doet niks. Het zijn domme mensen die van Noord naar Zuid reizen (en vervolgens lekker naar een feest of kerkdienst gaan)quote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:44 schreef KingRadler het volgende:
het Virus is ook niet dom die gaat zich nu verplaatsen naar Zuid Italie
Volgensmij doen ze dat al, tot nu toe geen controlequote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:25 schreef cemeteryslut het volgende:
“ Arriva en NS zouden voorlopig moeten stoppen met het controleren van treinkaartjes. Dat vindt de vakbond voor machinisten en conducteurs, de VVMC.”
ANARCHIE!
https://www.rtvnoord.nl/n(...)jd-tegen-coronavirus
Heel benieuwd of ik vrijdag nog naar Spanje kan vliegenquote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:42 schreef Salina het volgende:
[..]
Spanje gaat rap de verkeerde kant op inderdaad.
Een paar dagen terug nog ruim onder Frankrijk en Duitsland, nu al er over heen.
Je weet wat voor maatregelen ze daar hebben getroffen? Die gingen wel een klein beetje verder dan geen handen geven, in je elleboog hoesten en reisadvies voor Italië aanpassen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:44 schreef Kekster het volgende:
[..]
Nee, want dan hadden we nu 534534 miljard cases in China gehad.
Omdat het een coronavirus is en niet hét Corona virus.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:37 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Zou je het gewoon Corona kunnen noemen? Ik schrok al en dacht dat er een nieuwe uitbraak van SARS is.
Nou ik heb ondanks dat de ggd het niet nodig achtte de school en psz net toch wel ingelicht dat ik een niet bacteriële longontsteking onder de leden heb.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:36 schreef Kekster het volgende:
[..]
Het RIVM kent de echte of meer realistische cijfers en zal Henk en Ingrid informeren dat ze geen handen meer moeten schudden of thuis moeten blijven als ze ziek zwak en misselijk zijn. Alleen Henk en Ingrid luisteren niet zo goed want ze hebben moeite met autoriteit.
Dat is een veel groter probleem voor de verspreiding van dit virus.
Zo zie je ook goed hoe iedereen steeds een stap achterloopt. Je ziet nu sommige landen net maatregelen nemen tegen toeristen uit Duitsland, maar eigenlijk is Spanje alweer een groter gevaar (ook omdat Madrid ook nog eens een hub is)quote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:42 schreef Salina het volgende:
[..]
Spanje gaat rap de verkeerde kant op inderdaad.
Een paar dagen terug nog ruim onder Frankrijk en Duitsland, nu al er over heen.
Duurde ook wel even voor dat de maatregelen daar op gang kwamen. En wat heb je liever? Dat het RIVM je voordeur komt dichtlassen of dat ze je adviseren om binnen te blijven als je een snotneus hebt?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:47 schreef Kyran het volgende:
[..]
Je weet wat voor maatregelen ze daar hebben getroffen? Die gingen wel een klein beetje verder dan geen handen geven, in je elleboog hoesten en reisadvies voor Italië aanpassen.
In het interview met die Italiaanse arts stond ook dat ze niet naar buiten brengen dat er veel jongeren in het ziekenhuis liggen. Ze overlijden misschien niet, maar ze liggen wel weken aan de ECMO.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:40 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat is dus mijn grootste kritiek op het RIVM. Ze informeren niet voldoende, waardoor het bij een groot deel van de bevolking niet duidelijk wordt hoe ernstig het allemaal KAN zijn. Die mensen blijven dan hangen in hun "het is maar een griepje, stel je niet zo aan" mode en dat is best gevaarlijk.
Beterschap!quote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:47 schreef Logician2.0 het volgende:
[..]
Nou ik heb ondanks dat de ggd het niet nodig achtte de school en psz net toch wel ingelicht dat ik een niet bacteriële longontsteking onder de leden heb.
Nu ben ik zelf niet zo bang om ziek te zijn van een virus, maar het idee dat iemand met een slechte weerstand door mij ziek kan worden vind ik wel erg vervelend...
De huisarts had vorige wk zelf wel dat hij contact op wou nemen met de ggd vanwege mijn klachten, maar die vonden onderzoek verder niet nodig. Vanmorgen teruggegaan ivm bloeding achter in mijn keel vannacht, maar de enige maatregel die ik vandaag na het testen op bacterieel of niet, meekreeg was 1wk niet werken, temp goed blijven opmeten en bij hogere waarden terugbellen en donderdag krijg ik de bloeduitslagen.
Kinderen/man etc kunnen gewoon naar het werk of school zonder problemen.
Dus nu heb ik verder ook zoiets van het zal allemaal wel meevallen dan
Onze gezondheidszorgsituatie is vergelijkbaar met die van Noord-Italië en je ziet de chaos die daar nu is. Men zit daar op 200% van hun capaciteit, er moeten keuzes gemaakt worden wie wel en niet meer geholpen wordt en mensen die bv. een beroerte hebben gehad worden sowieso niet meer behandeld. Denk je dat ze daar geen noodhospitalen kunnen bouwen?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:45 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dan heb jij een verkeerd beeld van noodhospitalen.
Longen nagekeken en daarna een vingerprik om te kijken of het bacterieel was.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:49 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Beterschap!
Hoe ben je gediagnosticeerd?
Ik vond je al zo berustend overkomen in je laatste posts.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:49 schreef _I het volgende:
Had al verteld dat ik zaterdag bij mijn ouders was en dat die na een vakantie in Portugal zich een ongeluk hoesten. Alle angst die ik nog had, was ik toen kwijt. Het is er al en we zullen het meemaken.
Dat laatste is mijn vuur. Maar ook de reden dat ik wel snap waarom dit pad gekozen wordt.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, dat ben ik ook met je eens, dat iedereen testen dan niet per se handig is.
Maar duidelijker aangeven hoe het op basis van de geteste en bevestigde aantal besmettingen zit met het geschatte aantal besmettingen.
Vooral omdat, zoals al vaker aangegeven, mensen het totaal zien en denken dat het allemaal wel meevalt en dus inderdaad gewoon gaan werken, zichzelf niet in acht nemen, etc. Je kunt ze niet kwalijk nemen dat ze de ernst niet kunnen inzien, want ze zijn niet voldoende geinformeerd.
Wij zijn beter dan de Noord-Italianen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:49 schreef Mike het volgende:
[..]
Onze gezondheidszorgsituatie is vergelijkbaar met die van Noord-Italië en je ziet de chaos die daar nu is. Men zit daar op 200% van hun capaciteit, er moeten keuzes gemaakt worden wie wel en niet meer geholpen wordt en mensen die bv. een beroerte hebben gehad worden sowieso niet meer behandeld. Denk je dat ze daar geen noodhospitalen kunnen bouwen?
Het belangrijkste is nu gewoon om het in Nederland niet zo ver te laten komen. Daar is geen paniek voor nodig, maar wel het besef dat het niet zomaar een griepje is voor een deel van de mensen.
Nu trek je weer conclusies die nergens op gebaseerd zijn. Het ging mij er om dat je niet zo'n onnozele opmerking kan maken als je weet dat er maatregelen zijn getroffen en dus de uitbraak afgeremd is.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:49 schreef Kekster het volgende:
[..]
Duurde ook wel even voor dat de maatregelen daar op gang kwamen. En wat heb je liever? Dat het RIVM je voordeur komt dichtlassen of dat ze je adviseren om binnen te blijven als je een snotneus hebt?
Vooral de vraag of ze je terug Nederland nog in gaan latenquote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:46 schreef Caland het volgende:
[..]
Heel benieuwd of ik vrijdag nog naar Spanje kan vliegen
Op 1 dag? En hoeveel kunnen we maximaal op een dag, weet je dat ook?quote:
Italie mocht willen dat ze vergelijkbaar zijn met Nederland, stop met die kansloze vergelijking met een land dat 4 niveau’s onder Nederland ligtquote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:49 schreef Mike het volgende:
[..]
Onze gezondheidszorgsituatie is vergelijkbaar met die van Noord-Italië en je ziet de chaos die daar nu is. Men zit daar op 200% van hun capaciteit, er moeten keuzes gemaakt worden wie wel en niet meer geholpen wordt en mensen die bv. een beroerte hebben gehad worden sowieso niet meer behandeld. Denk je dat ze daar geen noodhospitalen kunnen bouwen?
Het belangrijkste is nu gewoon om het in Nederland niet zo ver te laten komen. Daar is geen paniek voor nodig, maar wel het besef dat het niet zomaar een griepje is voor een deel van de mensen.
Nee, totaal. Geen idee wanneer de eerste tests zijn afgenomen. Dan zou je een rekensommetje kunnen maken.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:52 schreef _I het volgende:
[..]
Op 1 dag? En hoeveel kunnen we maximaal op een dag, weet je dat ook?
Kan me niet voorstellen dat we er zoveel kunnen verwerken op een dag.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |