quote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:37 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Zou je het gewoon Corona kunnen noemen? Ik schrok al en dacht dat er een nieuwe uitbraak van SARS is.
Dat is dus mijn grootste kritiek op het RIVM. Ze informeren niet voldoende, waardoor het bij een groot deel van de bevolking niet duidelijk wordt hoe ernstig het allemaal KAN zijn. Die mensen blijven dan hangen in hun "het is maar een griepje, stel je niet zo aan" mode en dat is best gevaarlijk.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:35 schreef _I het volgende:
[..]
Ho, dat ben ik met je eens. Maar het doel van het testen is niet om de burger 100% te informeren.
Slordig taalgebruik. Je hebt gelijk.
Een aantal bedden bij elkaar zetten is niet zo'n probleem. Ergens beademingsapparatuur en extra artsen/verzorgenden vandaan halen wel.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:37 schreef AchJa het volgende:
[..]
Defensie kan ook nog wel aardig wat noodhospitalen opbouwen. Ik weet de totale capaciteit zo niet uit mijn hoofd maar zal dat eens navragen.
Ik maak me meer zorgen om de 28 personeelsleden die positief getest zijn. Ouderen die al zwak zijn hebben de grootste kans om te overlijden aan het virus. En laat dat nou veruit de grootste groep patiënten zijn die in een ziekenhuis ligt. Die worden verpleegd door verpleegkundigen die het virus hebben.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:38 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Stel dat het inderdaad de helft is, dan is er dus in één nacht ongeveer hetzelfde erbij gekomen als wat er tot nu toe al opgenomen lag, 5+3 of 5+4, lijkt me exponentieel.
Dat zeg ik ook niet. Maar ik kan je wel garanderen met al mijn google-skills, dat wij niet de mogelijkheid hebben om 20.000 testen te doen per dag zoals in SK, of 12.000 zoals in Duitsland.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:38 schreef SunZomer het volgende:
[..]
Het is nergens bevestigd dat men ook daadwerkelijk 1000 testen per dag uitvoert? Enkel dat men eventueel over die capaciteit beschikt.
Ik lees hier al dagen heisa over beademingsapparatuur, maar zijn daar ook bronnen voor?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:40 schreef Mike het volgende:
[..]
Een aantal bedden bij elkaar zetten is niet zo'n probleem. Ergens beademingsapparatuur en extra artsen/verzorgenden vandaan halen wel.
Kunnen die ook zorgen voor beademingsapparatuur etc? Geen idee wat zijn tot hun beschikking hebben, dus ben wel benieuwd.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:37 schreef AchJa het volgende:
[..]
Defensie kan ook nog wel aardig wat noodhospitalen opbouwen. Ik weet de totale capaciteit zo niet uit mijn hoofd maar zal dat eens navragen.
Dit.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:35 schreef miss_sly het volgende:
Ik ben het wel grotendeels met je eens. Ik denk wel dat de juiste, of betere, informatie naar de burger moet. Als is het maar in de vorm van "we hebben zoveel geteste en bevestigde besmette gevallen en samen met de niet geteste gezinsleden die een grote kans hebben ook besmet te zijn, komt het toaal dan ongeveer op (381 + de niet door testen bevestigde waarschijnlijke gevallen)".
Nee, dat ben ik ook met je eens, dat iedereen testen dan niet per se handig is.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:38 schreef _I het volgende:
[..]
True true, maar dat heeft niets maken met of je iedereen test.
Ze mogen van mij zeker beter uitleggen waarom ze kiezen voor dit scenario.
Gisteren was daar nog een expert voor bij Nieuwsuur. We halen die apparatuur blijkbaar normaal gesproken uit Duitsland en daar komt nu niks meer vandaan.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:41 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ik lees hier al dagen heisa over beademingsapparatuur, maar zijn daar ook bronnen voor?
Heb een beetje het gevoel dat alle paniekkipjes elkaar napraten
Deels, want dit waren ook nog deels de testen van het ziekenhuis personeel.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:39 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Dus we doen minimaal 1000 testen per dag van kansrijke gevallen, en daarvan zijn er nu maar 60 positief. Dat is een enorme opluchting
We hadden er gisterochtend ruim 6000quote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:41 schreef _I het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet. Maar ik kan je wel garanderen met al mijn google-skills, dat wij niet de mogelijkheid hebben om 20.000 testen te doen per dag zoals in SK, of 12.000 zoals in Duitsland.
Ah oke, en we hebben tekort dan?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:42 schreef Mike het volgende:
[..]
Gisteren was daar nog een expert voor bij Nieuwsuur. We halen die apparatuur blijkbaar normaal gesproken uit Duitsland en daar komt nu niks meer vandaan.
Logisch, wij zijn ook een kleiner land.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:41 schreef _I het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet. Maar ik kan je wel garanderen met al mijn google-skills, dat wij niet de mogelijkheid hebben om 20.000 testen te doen per dag zoals in SK, of 12.000 zoals in Duitsland.
Spanje gaat rap de verkeerde kant op inderdaad.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:31 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Spanje al op 1500 cases. Wat gaat dat snel daar...
En ook nog het meest in Madrid.
Zeg, beetje respect mag ook wel. Het is namelijk allemaal niet geen hogere wiskunde om te berekenen dat het vrij snel erg kritisch kan worden.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:41 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ik lees hier al dagen heisa over beademingsapparatuur, maar zijn daar ook bronnen voor?
Heb een beetje het gevoel dat alle paniekkipjes elkaar napraten
Die Italianen hadden een vooruitziende blikquote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:53 schreef zoost het volgende:
Leuk weetjetwitter:wimdaniels twitterde op dinsdag 10-03-2020 om 08:45:15In de 14e eeuw werden schepen die van ver kwamen en aanmeerden in Venetië 'een tijdje' geïsoleerd om te voorkomen dat een eventueel besmettelijke ziekte aan boord zich zou verspreiden. Dat ‘tijdje’ was 40 dagen, quaranta giorni. Uit ‘quaranta’ is #quarantaine ontstaan. reageer retweet
Nu uiteraard nog niet. Wel als de getallen op gaan lopen zoals in Italië.quote:
Ik las ook ergens dat Zuid Koreanen gemiddeld 16 keer per jaar naar de dokter/ziekenhuis gaan. Voor de kleinste zaken zoals een pijntje of bultje ergens. Hoewel ik niet weet of dat accuraat is heb ik er wel een aantal jaar gewoond en gemerkt dat mensen obsessed zijn met hun lichaam en uiterlijk, dus het zal me weinig verbazen.Je hebt ook geen huisartsen systeem daar. Je kan gewoon een willekeurig ziekenhuis inlopen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:37 schreef _I het volgende:
[..]
Die hebben die capaciteit, wij komen maar tot 2000 testen en deel dat maar door 2 voor de positieve gevallen.
Doordat we te laat hebben gereageerd en geen testen/capaciteiten hadden, is dit de beste manier. roeien riemen enzo.
Nou ja, als het advies is om geen handen meer te schudden, lijkt een meet en greet vol kussen, omhelzingen, handjes ook een slecht plan.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:40 schreef gniffie het volgende:
[ afbeelding ]
Nederland zit nu op haar dieptepunt
Nee, want dan hadden we nu 534534 miljard cases in China gehad.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:42 schreef _I het volgende:
[..]
Deels, want dit waren ook nog deels de testen van het ziekenhuis personeel.
Het virus gaat exponentieel. Of je nu test of niet. Het kan zijn dat de -x- nu een stuk gedaald is door de maatregelen, maar zelfs in een lagere groei, gaat een virus altijd exponentieel.
quote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, dat ben ik ook met je eens, dat iedereen testen dan niet per se handig is.
Maar duidelijker aangeven hoe het op basis van de geteste en bevestigde aantal besmettingen zit met het geschatte aantal besmettingen.
Vooral omdat, zoals al vaker aangegeven, mensen het totaal zien en denken dat het allemaal wel meevalt en dus inderdaad gewoon gaan werken, zichzelf niet in acht nemen, etc. Je kunt ze niet kwalijk nemen dat ze de ernst niet kunnen inzien, want ze zijn niet voldoende geinformeerd.
In Nederland zijn er 1150 IC-bedden en op dit moment zijn er minder dan tien coronapatiënten opgenomen op de IC, vertelt Gommers. Maar als dat er meer dan tweehonderd worden, dan moeten er andere scenario's uit de kast worden getrokken.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:43 schreef Mike het volgende:
[..]
Nu uiteraard nog niet. Wel als de getallen op gaan lopen zoals in Italië.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |