Wat is wij? Waar?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:22 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Wij hebben er 5 liggen. Vannacht 7 via de SEH binnengekomen en opgenomen met ernstige verdenking op SARS.
Welk ziekenhuis?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:22 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Wij hebben er 5 liggen. Vannacht 7 via de SEH binnengekomen en opgenomen met ernstige verdenking op SARS.
Zet een TR en niet quoten, anders blijven de mods aan de gang als ze besluiten dat het weg zou moeten.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:25 schreef Goudenkomkommer het volgende:
[..]
Angst laat mensen rare dingen zeggen :’)
Gewoon net als in Luxemburg openbaar vervoer gratis maken.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:25 schreef cemeteryslut het volgende:
“ Arriva en NS zouden voorlopig moeten stoppen met het controleren van treinkaartjes. Dat vindt de vakbond voor machinisten en conducteurs, de VVMC.”
ANARCHIE!
https://www.rtvnoord.nl/n(...)jd-tegen-coronavirus
Ach, met een incubatietijd van een week of 2 wordt het echt spannend dan jaquote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:24 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Ebola met besmettingsgevaar van mazzelen, dan bestaan de AEX en dow jones helemaal niet meer. En wij
LOL, inderdaad. Daarom zijn ze ook niets gewend.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:16 schreef Caland het volgende:
[..]
Ze mogen daar toch helemaal niet drinken?
https://www.bbc.co.uk/new(...)nned_post_type=sharequote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:18 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Dan zou het een methanolvergiftiging zijn, niet alcohol (ethanol).
Misschien zijn hun levers gewoon niks gewend.
En die 5 lagen er al en er kwamen in één nacht 7 bij of lees ik het dan verkeerd?quote:
Als het zo ver is ga ik wc papier hamsterenquote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:24 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Ebola met besmettingsgevaar van mazzelen, dan bestaan de AEX en dow jones helemaal niet meer. En wij
Klopt. Maar de steekproef was ook maximaal 300 mensen. Vol=vol (ofja 301 dan). Hoeveel mensen met lichte klachten zijn er niet getest? Ik vind bijna 10% behoorlijk veel.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:22 schreef victorinox het volgende:
[..]
Van de 301 geteste ziekenhuismedewerkers in Tilburg zijn er 28 positief getest. Deze personen hadden allemaal al klachten. Die zullen nu waarschijnlijk wel meegeteld zijn.
Dank je!quote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:27 schreef Greys het volgende:
[..]
Zet een TR en niet quoten, anders blijven de mods aan de gang als ze besluiten dat het weg zou moeten.
Kom op jongens, help allen een beetje allemaal om dit topic een beetje leesbaar te houden.
Gevaarlijk?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:23 schreef Caland het volgende:
[..]
Daar zullen ze vast modellen voor hebben. Het is compleet zinloos en gevaarlijk zelfs om iedereen maar te willen testen.
Ik lees het als 7 binnengekomen via SEH, waarvan 5 echt opgenomen liggen?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:28 schreef Greys het volgende:
[..]
En die 5 lagen er al en er kwamen in één nacht 7 bij of lees ik het dan verkeerd?
Prima post.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:28 schreef _I het volgende:
Testen geeft een vertekend beeld.
- Er is een max aan het aantal testen, dus zal de lijn later altijd lineair gaan lopen
- Als je negatief getest wordt ben je klaar, word je positief getest, volgt er nog een tweede test. Negatieven vind je dus sneller
- Afgelopen weekend zijn is er vooral veel zorgpersoneel getest; wel ziek, geen link naar het buitenland als criteria. De kans is groot dat deze groep minder besmettingen heeft dan de eerdere geteste groepen.
- Het niet testen van familieleden haalt veel positieven er tussen uit, daling in de resultaten
Nogmaals, we testen niet om het exacte aantal besmettingen in kaart te brengen, dat kan namelijk niet, want door de incubatietijd loop je 4-6 dagen gemiddeld achter op besmettingen
Het gaat om het in kaart brengen van de bron van de besmetting, niet om de burger te informeren. Dat is een bijeffect.
Het enige wat het kaartje je dus vertelt is of ze in de juiste richting zoeken. De maatregelen van zondag hebben nog geen effect, dus dat is ook nog niet terug te zien in de cijfers.
Wel weten we nu bijna zeker dat het Noorden van het land niet is besmet door hun vakantie in Italie, maar vooral doordat we niet hebben gereageerd op de besmettingen in het Zuiden.
Het testen maakt ook niet zoveel uit. Mensen die ziek worden komen vanzelf wel in het ziekenhuis terecht en veel meer dan dat we nu doen, kunnen we niet doen. Want als we te vroeg in isolatie gaan, zijn we als volk niet immuun voor het virus, dus moet je wachten tot we genoeg milde gevallen hebben.
Paniek is nodig, we worden niet voorgelogen (hoogstens kunstelen ze wat met dagen om de regering in te kunnen lichten, zodat zij niet hoeven te F5-en op RIVM.nl) en het komt zoals het komt.
Is het ook.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:29 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Klopt. Maar de steekproef was ook maximaal 300 mensen. Vol=vol (ofja 301 dan). Hoeveel mensen met lichte klachten zijn er niet getest? Ik vind bijna 10% behoorlijk veel.
Ja, er waren al officiële meldingen uit Gorredijkquote:
quote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:28 schreef Greys het volgende:
[..]
En die 5 lagen er al en er kwamen in één nacht 7 bij of lees ik het dan verkeerd?
5 positieve lagen er al ja. 7 met ernstige verdenkingen zijn vannacht binnengekomen, maar uitslag nog niet binnen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:28 schreef Greys het volgende:
[..]
Zinloos testen zorgt ervoor dat je de mensen die je echt graag wil testen onder laat sneeuwen.quote:
de Sintquote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:31 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Spanje al op 1500 cases. Wat gaat dat snel daar...
En ook nog het meest in Madrid.
case, case, case, case, case, case, cluster, cluster, cluster, boomquote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:31 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
[..]
5 positieve lagen er al ja. 7 met ernstige verdenkingen zijn vannacht binnengekomen, maar uitslag nog niet binnen.
Ditquote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:31 schreef Caland het volgende:
[..]
Zinloos testen zorgt ervoor dat je de mensen die je echt graag wil testen onder laat sneeuwen.
Dus iedere debiel die zijn/haar huisarts opbelt met IK HEB GRIEP IK WIL EEN TEST hoef je geen gehoor aan te geven. Blijf maar lekker thuis dan
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |