Nou leg eens uit.quote:
Wij hebben er 5 liggen. Vannacht 7 via de SEH binnengekomen en opgenomen met ernstige verdenking op SARS.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:20 schreef Kyran het volgende:
[..]
Maar wij hebben dan ook geen cijfers van hoeveel mensen er nu opgenomen zijn. Tot twee dagen terug gaven zij die nog wel. Gisteren opeens niet meer. Hoop dat het er vandaag wel weer bij staat.
Van de 301 geteste ziekenhuismedewerkers in Tilburg zijn er 28 positief getest. Deze personen hadden allemaal al klachten. Die zullen nu waarschijnlijk wel meegeteld zijn.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 12:09 schreef vosss het volgende:
Hoe zit het met de medewerkers in het Tilburgs ziekenhuis? Daarvan was gisteren al bekend dat er gevallen bij zaten. Iemand enig idee hoeveel van dit aantal in dat ziekenhuis werken?
Daar zullen ze vast modellen voor hebben. Het is compleet zinloos en gevaarlijk zelfs om iedereen maar te willen testen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:22 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nou leg eens uit.
Hoeveel % van alle besmettingen eindigt op de IC? En hoe kom je aan dat percentage als je de mensen die niet ziek worden helemaal niet in beeld hebt?
Leg maar uit.
Oooh een aanname gebaseerd op wishful thinking. Erg sterk weer.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:23 schreef Caland het volgende:
[..]
Daar zullen ze vast modellen voor hebben. Het is compleet zinloos en gevaarlijk zelfs om iedereen maar te willen testen.
Ebola met besmettingsgevaar van mazzelen, dan bestaan de AEX en dow jones helemaal niet meer. En wijquote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:21 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Natuurlijk. Elke potentieel dodelijke ziekte is eng. Maar dat grafiekje zegt dat we het heel wat slechter kunnen treffen
28 besmet dus. En klachten. En onze overheid maar downplayen. Gevaarlijk spel wat gespeeld wordt.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:22 schreef victorinox het volgende:
[..]
Van de 301 geteste ziekenhuismedewerkers in Tilburg zijn er 28 positief getest. Deze personen hadden allemaal al klachten. Die zullen nu waarschijnlijk wel meegeteld zijn.
Dus Groningen is de winnaar?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:24 schreef Zipportal het volgende:
Werknemer Friesland Lease Drachten mogelijk besmet met coronavirus, bedrijf stuurt deel medewerkers naar huis
https://www.dvhn.nl/groni(...)r-huis-25444931.html
FRIESLANDED.
Wat is wij? Waar?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:22 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Wij hebben er 5 liggen. Vannacht 7 via de SEH binnengekomen en opgenomen met ernstige verdenking op SARS.
Welk ziekenhuis?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:22 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Wij hebben er 5 liggen. Vannacht 7 via de SEH binnengekomen en opgenomen met ernstige verdenking op SARS.
Zet een TR en niet quoten, anders blijven de mods aan de gang als ze besluiten dat het weg zou moeten.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:25 schreef Goudenkomkommer het volgende:
[..]
Angst laat mensen rare dingen zeggen :’)
Gewoon net als in Luxemburg openbaar vervoer gratis maken.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:25 schreef cemeteryslut het volgende:
“ Arriva en NS zouden voorlopig moeten stoppen met het controleren van treinkaartjes. Dat vindt de vakbond voor machinisten en conducteurs, de VVMC.”
ANARCHIE!
https://www.rtvnoord.nl/n(...)jd-tegen-coronavirus
Ach, met een incubatietijd van een week of 2 wordt het echt spannend dan jaquote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:24 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Ebola met besmettingsgevaar van mazzelen, dan bestaan de AEX en dow jones helemaal niet meer. En wij
LOL, inderdaad. Daarom zijn ze ook niets gewend.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:16 schreef Caland het volgende:
[..]
Ze mogen daar toch helemaal niet drinken?
https://www.bbc.co.uk/new(...)nned_post_type=sharequote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:18 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Dan zou het een methanolvergiftiging zijn, niet alcohol (ethanol).
Misschien zijn hun levers gewoon niks gewend.
En die 5 lagen er al en er kwamen in één nacht 7 bij of lees ik het dan verkeerd?quote:
Als het zo ver is ga ik wc papier hamsterenquote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:24 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Ebola met besmettingsgevaar van mazzelen, dan bestaan de AEX en dow jones helemaal niet meer. En wij
Klopt. Maar de steekproef was ook maximaal 300 mensen. Vol=vol (ofja 301 dan). Hoeveel mensen met lichte klachten zijn er niet getest? Ik vind bijna 10% behoorlijk veel.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:22 schreef victorinox het volgende:
[..]
Van de 301 geteste ziekenhuismedewerkers in Tilburg zijn er 28 positief getest. Deze personen hadden allemaal al klachten. Die zullen nu waarschijnlijk wel meegeteld zijn.
Dank je!quote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:27 schreef Greys het volgende:
[..]
Zet een TR en niet quoten, anders blijven de mods aan de gang als ze besluiten dat het weg zou moeten.
Kom op jongens, help allen een beetje allemaal om dit topic een beetje leesbaar te houden.
Gevaarlijk?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:23 schreef Caland het volgende:
[..]
Daar zullen ze vast modellen voor hebben. Het is compleet zinloos en gevaarlijk zelfs om iedereen maar te willen testen.
Ik lees het als 7 binnengekomen via SEH, waarvan 5 echt opgenomen liggen?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:28 schreef Greys het volgende:
[..]
En die 5 lagen er al en er kwamen in één nacht 7 bij of lees ik het dan verkeerd?
Prima post.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:28 schreef _I het volgende:
Testen geeft een vertekend beeld.
- Er is een max aan het aantal testen, dus zal de lijn later altijd lineair gaan lopen
- Als je negatief getest wordt ben je klaar, word je positief getest, volgt er nog een tweede test. Negatieven vind je dus sneller
- Afgelopen weekend zijn is er vooral veel zorgpersoneel getest; wel ziek, geen link naar het buitenland als criteria. De kans is groot dat deze groep minder besmettingen heeft dan de eerdere geteste groepen.
- Het niet testen van familieleden haalt veel positieven er tussen uit, daling in de resultaten
Nogmaals, we testen niet om het exacte aantal besmettingen in kaart te brengen, dat kan namelijk niet, want door de incubatietijd loop je 4-6 dagen gemiddeld achter op besmettingen
Het gaat om het in kaart brengen van de bron van de besmetting, niet om de burger te informeren. Dat is een bijeffect.
Het enige wat het kaartje je dus vertelt is of ze in de juiste richting zoeken. De maatregelen van zondag hebben nog geen effect, dus dat is ook nog niet terug te zien in de cijfers.
Wel weten we nu bijna zeker dat het Noorden van het land niet is besmet door hun vakantie in Italie, maar vooral doordat we niet hebben gereageerd op de besmettingen in het Zuiden.
Het testen maakt ook niet zoveel uit. Mensen die ziek worden komen vanzelf wel in het ziekenhuis terecht en veel meer dan dat we nu doen, kunnen we niet doen. Want als we te vroeg in isolatie gaan, zijn we als volk niet immuun voor het virus, dus moet je wachten tot we genoeg milde gevallen hebben.
Paniek is nodig, we worden niet voorgelogen (hoogstens kunstelen ze wat met dagen om de regering in te kunnen lichten, zodat zij niet hoeven te F5-en op RIVM.nl) en het komt zoals het komt.
Is het ook.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:29 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Klopt. Maar de steekproef was ook maximaal 300 mensen. Vol=vol (ofja 301 dan). Hoeveel mensen met lichte klachten zijn er niet getest? Ik vind bijna 10% behoorlijk veel.
Ja, er waren al officiële meldingen uit Gorredijkquote:
quote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:28 schreef Greys het volgende:
[..]
En die 5 lagen er al en er kwamen in één nacht 7 bij of lees ik het dan verkeerd?
5 positieve lagen er al ja. 7 met ernstige verdenkingen zijn vannacht binnengekomen, maar uitslag nog niet binnen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:28 schreef Greys het volgende:
[..]
Zinloos testen zorgt ervoor dat je de mensen die je echt graag wil testen onder laat sneeuwen.quote:
de Sintquote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:31 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Spanje al op 1500 cases. Wat gaat dat snel daar...
En ook nog het meest in Madrid.
case, case, case, case, case, case, cluster, cluster, cluster, boomquote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:31 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
[..]
5 positieve lagen er al ja. 7 met ernstige verdenkingen zijn vannacht binnengekomen, maar uitslag nog niet binnen.
Ditquote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:31 schreef Caland het volgende:
[..]
Zinloos testen zorgt ervoor dat je de mensen die je echt graag wil testen onder laat sneeuwen.
Dus iedere debiel die zijn/haar huisarts opbelt met IK HEB GRIEP IK WIL EEN TEST hoef je geen gehoor aan te geven. Blijf maar lekker thuis dan
Prima post. Ben het alleen niet eens over dat het geen doel met zijn om de burgers te informeren.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:28 schreef _I het volgende:
- Er is een max aan het aantal testen, dus zal de lijn later altijd lineair gaan lopen
- Als je negatief getest wordt ben je klaar, word je positief getest, volgt er nog een tweede test. Negatieven vind je dus sneller
- Afgelopen weekend zijn is er vooral veel zorgpersoneel getest; wel ziek, geen link naar het buitenland als criteria. De kans is groot dat deze groep minder besmettingen heeft dan de eerdere geteste groepen.
- Het niet testen van familieleden haalt veel positieven er tussen uit, daling in de resultaten
Nogmaals, we testen niet om het exacte aantal besmettingen in kaart te brengen, dat kan namelijk niet, want door de incubatietijd loop je 4-6 dagen gemiddeld achter op besmettingen
Het gaat om het in kaart brengen van de bron van de besmetting, niet om de burger te informeren. Dat is een bijeffect.
Het enige wat het kaartje je dus vertelt is of ze in de juiste richting zoeken. De maatregelen van zondag hebben nog geen effect, dus dat is ook nog niet terug te zien in de cijfers.
Wel weten we nu bijna zeker dat het Noorden van het land niet is besmet door hun vakantie in Italie, maar vooral doordat we niet hebben gereageerd op de besmettingen in het Zuiden.
Het testen maakt ook niet zoveel uit. Mensen die ziek worden komen vanzelf wel in het ziekenhuis terecht en veel meer dan dat we nu doen, kunnen we niet doen. Want als we te vroeg in isolatie gaan, zijn we als volk niet immuun voor het virus, dus moet je wachten tot we genoeg milde gevallen hebben.
Paniek is nodig, we worden niet voorgelogen (hoogstens kunstelen ze wat met dagen om de regering in te kunnen lichten, zodat zij niet hoeven te F5-en op RIVM.nl) en het komt zoals het komt.
Niet noodzakelijk, hangt af van de leeftijdsverdeling. Je verwacht bvb dat initieel in de landen waar de besmetting vooral uit Italië komt minder ouderen getroffen zijn dan in Italië zelf, want personen die op wintervakantie gaan zijn zelden bejaard.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:18 schreef falling_away het volgende:
[..]
Wat ik wil zeggen is: Als het aantal besmette personen ECHT veel hoger zou liggen dan het officiele getal dan zouden de IC's al veel voller liggen dan nu. Ze kunnen niet alles onder de pet houden. Nederland heeft relatief weinig vrije IC bedden.
Van een medewerkster uit het UMCG weet ik dat ze nergens heengaan. Geen congres, niks.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:11 schreef Greys het volgende:
[..]
Hoop dat alle ziekenhuizen van deelname daaraan afzien.
Dat zijn er dus al 12 in één ziekenhuis. Dit zijn gewoon opgenomen gevallen, geen IC toch?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:31 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
[..]
5 positieve lagen er al ja. 7 met ernstige verdenkingen zijn vannacht binnengekomen, maar uitslag nog niet binnen.
Goede post.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:33 schreef crystal_meth het volgende:
Niet noodzakelijk, hangt af van de leeftijdsverdeling. Je verwacht bvb dat initieel in de landen waar de besmetting vooral uit Italië komt minder ouderen getroffen zijn dan in Italië zelf, want personen die op wintervakantie gaan zijn zelden bejaard.
Die verspreiden het in hun vriendenkring en op het werk, ook "jongeren". Pas wanneer de ouderen besmet raken en het in hun leeftijdsgroep verder verspreiden zal je een sterke stijging zien.
Dan is Zuid Korea dus zinloos bezig volgens jou?quote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:31 schreef Caland het volgende:
[..]
Zinloos testen zorgt ervoor dat je de mensen die je echt graag wil testen onder laat sneeuwen.
Dus iedere debiel die zijn/haar huisarts opbelt met IK HEB GRIEP IK WIL EEN TEST hoef je geen gehoor aan te geven. Blijf maar lekker thuis dan
Dat is een te snelle conclusie. Die 7 moeten nog bevestigd worden (testuitslag nog niet binnen, maar obv de symptomen hebben we ernstige verdenkingen dat het SARS is).quote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:33 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat zijn er dus al 12 in één ziekenhuis. Dit zijn gewoon opgenomen gevallen, geen IC toch?
Inderdaad. Had dan tijdens alle persco's aangegeven dat het cijfer van daadwerkelijke besmettingen waarschijnlijk hoger ligt.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:32 schreef Kyran het volgende:
[..]
Prima post. Ben het alleen niet eens over dat het geen doel met zijn om de burgers te informeren.
Ik denk juist dat het valt of staat met het informeren van de burgers, want dat zijn je verspreiders. Leuk dat ze het bij het RIVM in beeld hebben, maar als ze de burgers niet inlichten en informeren heb je er helemaal niks aan, want dan gaan Henk en Ingrid gewoon carnaval vieren en hoestend en proestend voor een klas staan.
Ik ben het wel grotendeels met je eens. Ik denk wel dat de juiste, of betere, informatie naar de burger moet. Als is het maar in de vorm van "we hebben zoveel geteste en bevestigde besmette gevallen en samen met de niet geteste gezinsleden die een grote kans hebben ook besmet te zijn, komt het toaal dan ongeveer op (381 + de niet door testen bevestigde waarschijnlijke gevallen)".quote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:28 schreef _I het volgende:
- Afgelopen weekend is er vooral veel zorgpersoneel getest; wel ziek, geen link naar het buitenland als criteria. De kans is groot dat deze groep minder besmettingen heeft dan de eerdere geteste groepen.
Ho, dat ben ik met je eens. Maar het doel van het testen is niet om de burger 100% te informeren.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:32 schreef Kyran het volgende:
[..]
Prima post. Ben het alleen niet eens over dat het geen doel met zijn om de burgers te informeren.
Ik denk juist dat het valt of staat met het informeren van de burgers, want dat zijn je verspreiders. Leuk dat ze het bij het RIVM in beeld hebben, maar als ze de burgers niet inlichten en informeren heb je er helemaal niks aan, want dan gaan Henk en Ingrid gewoon carnaval vieren en hoestend en proestend voor een klas staan.
Goed punt.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:33 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Niet noodzakelijk, hangt af van de leeftijdsverdeling. Je verwacht bvb dat initieel in de landen waar de besmetting vooral uit Italië komt minder ouderen getroffen zijn dan in Italië zelf, want personen die op wintervakantie gaan zijn zelden bejaard.
Die verspreiden het in hun vriendenkring en op het werk, ook "jongeren". Pas wanneer de ouderen besmet raken en het in hun leeftijdsgroep verder verspreiden zal je een sterke stijging zien.
Het RIVM kent de echte of meer realistische cijfers en zal Henk en Ingrid informeren dat ze geen handen meer moeten schudden of thuis moeten blijven als ze ziek zwak en misselijk zijn. Alleen Henk en Ingrid luisteren niet zo goed want ze hebben moeite met autoriteit.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:32 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat zegt ie toch niet.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:34 schreef Markesh het volgende:
[..]
Dan is Zuid Korea dus zinloos bezig volgens jou?
Klopt, sorry moet geen conclusies trekken zonder dat uitslag bekend is.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:35 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dat is een te snelle conclusie. Die 7 moeten nog bevestigd worden (testuitslag nog niet binnen, maar obv de symptomen hebben we ernstige verdenkingen dat het SARS is).
Stel dat het de helft is, dan zit je met 8-9 gevallen. In het algemeen worden ze opgenomen op isolatiekamers.
Zou je het gewoon Corona kunnen noemen? Ik schrok al en dacht dat er een nieuwe uitbraak van SARS is.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:35 schreef Lenny_Leonard het volgende:
hebben we ernstige verdenkingen dat het SARS is
Dit maakt me echt bang.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:03 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch ook niet? Als 15% op IC zou komen te liggen hebben wij bij 7500 besmettingen al een probleem en dat is dan als alle IC-bedden voor coronapatënten gebruikt zouden worden. Dan is je zorg dus al vastgelopen en ben je te laat.
Als ze nu uitgaan van 380 besmettingen en de werkelijkheid ligt al rond de 1000 (ja, dit is wel een aanname inderdaad), dan ben je dus al veel verder dan je denkt. Vooral als je je er bewust van bent dat het niet lineair, maar exponentieel groeit. Er is dus een heel groot verschil tussen 380 of 1000, of zelfs 380 en 580 ... want exponentieel!
Nog erger is het aantal patiënten die niet te herleiden zijn (zoals @:ViviRAWRS net aangaf). Donderag was het 13, gisteren was het 90. Dat is al 7 keer zoveel, in nog geen week. GGD test niet zonder connecties naar een risicogebied en dan nog hebben wij nu 90 patiënten die niet te herleiden zijn.
Die hebben die capaciteit, wij komen maar tot 2000 testen en deel dat maar door 2 voor de positieve gevallen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:34 schreef Markesh het volgende:
[..]
Dan is Zuid Korea dus zinloos bezig volgens jou?
Best veel al in één ziekenhuis.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:31 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
[..]
Defensie kan ook nog wel aardig wat noodhospitalen opbouwen. Ik weet de totale capaciteit zo niet uit mijn hoofd maar zal dat eens navragen.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:03 schreef Kyran het volgende:
Dat zeg ik toch ook niet? Als 15% op IC zou komen te liggen hebben wij bij 7500 besmettingen al een probleem en dat is dan als alle IC-bedden voor coronapatënten gebruikt zouden worden. Dan is je zorg dus al vastgelopen en ben je te laat.
Stel dat het inderdaad de helft is, dan is er dus in één nacht ongeveer hetzelfde erbij gekomen als wat er tot nu toe al opgenomen lag, 5+3 of 5+4, lijkt me exponentieel.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:35 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Dat is een te snelle conclusie. Die 7 moeten nog bevestigd worden (testuitslag nog niet binnen, maar obv de symptomen hebben we ernstige verdenkingen dat het SARS is).
Stel dat het de helft is, dan zit je met 8-9 gevallen. In het algemeen worden ze opgenomen op isolatiekamers.
Het is nergens bevestigd dat men ook daadwerkelijk 1000 testen per dag uitvoert? Enkel dat men eventueel over die capaciteit beschikt.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:37 schreef _I het volgende:
[..]
Die hebben die capaciteit, wij komen maar tot 2000 testen en deel dat maar door 2 voor de positieve gevallen.
Doordat we te laat hebben gereageerd en geen testen/capaciteiten hadden, is dit de beste manier. roeien riemen enzo.
True true, maar dat heeft niets maken met of je iedereen test.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:35 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ben het wel grotendeels met je eens. Ik denk wel dat de juiste, of betere, informatie naar de burger moet. Als is het maar in de vorm van "we hebben zoveel geteste en bevestigde besmette gevallen en samen met de niet geteste gezinsleden die een grote kans hebben ook besmet te zijn, komt het toaal dan ongeveer op (381 + de niet door testen bevestigde waarschijnlijke gevallen)".
Dus we doen minimaal 1000 testen per dag van kansrijke gevallen, en daarvan zijn er nu maar 60 positief. Dat is een enorme opluchtingquote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:37 schreef _I het volgende:
[..]
Die hebben die capaciteit, wij komen maar tot 2000 testen en deel dat maar door 2 voor de positieve gevallen.
Doordat we te laat hebben gereageerd en geen testen/capaciteiten hadden, is dit de beste manier. roeien riemen enzo.
quote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:37 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Zou je het gewoon Corona kunnen noemen? Ik schrok al en dacht dat er een nieuwe uitbraak van SARS is.
Dat is dus mijn grootste kritiek op het RIVM. Ze informeren niet voldoende, waardoor het bij een groot deel van de bevolking niet duidelijk wordt hoe ernstig het allemaal KAN zijn. Die mensen blijven dan hangen in hun "het is maar een griepje, stel je niet zo aan" mode en dat is best gevaarlijk.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:35 schreef _I het volgende:
[..]
Ho, dat ben ik met je eens. Maar het doel van het testen is niet om de burger 100% te informeren.
Slordig taalgebruik. Je hebt gelijk.
Een aantal bedden bij elkaar zetten is niet zo'n probleem. Ergens beademingsapparatuur en extra artsen/verzorgenden vandaan halen wel.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:37 schreef AchJa het volgende:
[..]
Defensie kan ook nog wel aardig wat noodhospitalen opbouwen. Ik weet de totale capaciteit zo niet uit mijn hoofd maar zal dat eens navragen.
Ik maak me meer zorgen om de 28 personeelsleden die positief getest zijn. Ouderen die al zwak zijn hebben de grootste kans om te overlijden aan het virus. En laat dat nou veruit de grootste groep patiënten zijn die in een ziekenhuis ligt. Die worden verpleegd door verpleegkundigen die het virus hebben.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:38 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Stel dat het inderdaad de helft is, dan is er dus in één nacht ongeveer hetzelfde erbij gekomen als wat er tot nu toe al opgenomen lag, 5+3 of 5+4, lijkt me exponentieel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |